Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
No cześć, Wiemy juz bardzo dużo. Według mnie ta biała złączka jest do zestawu wskaźników na desce rozdzielczej. (patrz schemat zamieszczony powyżej) Bardzo ważnej jest również zagadnienie mechaniczne. Czy możesz podać jakie jest przełożenie na wspomaganiu? (ile obrotów wałka prowadzącego do przekładni kierowniczej przypada na jeden obrót kierownicą?)...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Co do klina cały jest. Ktoś może że wie czy w baleno startuje z 1 czy z 4 cylindra. Może być też przestawiony o jeden obrót wału ustawiony na znakach???
Też walczę z tym badziewiem. Mam taki w napędzie paralotniowym. Max 15 minut lotu i stator spalony - lądowanie awaryjne w polu. Spaliłem już dwa statory. Na nowym po 5 minutach na średnich obrotach - stator bardzo gorący. Przetestowane na różnych modułach cdi w tym na dwóch samodzielnie robionych. Prądy z cewki statora (mierzone cęgami AC) ok 200mA....
Wałek rozrządu wykonuje jeden obrót na dwa obroty wału korbowego. Jeśli silnik lekko się kręci to ustaw wałek rozrządu, a następnie sprawdź gdzie wypadnie Ci znak na kole magnesowym. Skoro stracił nagle kompresję to mogło dojść do przeskoczenia łańcucha rozrządu. Oczywiście nie bierze się to z niczego, ale tę kwestię narazie pominiemy. Sprawdź to co...
wykrecamy ale to po 1/8 obrotu;)
Witam, posiadam seryjne przełożenia. Chciałbym wymienić je na dłuższe. Obliczyłem że sprzęgło potrzebuje 15 obrotów na 1 obrót koła (15:1). Czy mogę prosić o pomoc w dobraniu przełożeń. Cylinder 65 ccm, więc można dać dłuższe przełożenia. Myślałem nad 12:1 czy może mniej?
Witam tak jak w temacie mam takiego skutera 2t jest to silnik suzuki niby. mam taki problem na 1 obrót wału wyskakuje iskra w 2 punktach na gmp i dmp w magnecie impulsator i cewka wzbudzająca moduł i cewka zapłonowa. teraz moje pytanie czym to może być spowodowane? ktoś założył tam moduł od dużego fiata i cewkę zapłonową równieżSmile może być problemem...
Już wszystko jasne. Masz rozwiązanie podobne jak w skuterach Suzuki Adres - zapłon "bezimpulsatorowy" który wytwarza dwie iskry na obrót wału. Niegdyś miałem do naprawy mofę Puch, stator był taki: http://www.motelek.net/andere/iskra/12v5... a przyczyną braku iskry uszkodzona cewka zasilająca (nie można było dostać). Musisz się zaopatrzyć w...
orginalnie była jedna mała cewka, czujnik jest jeden ale na kole zamachowym są dwa magnesy (dwa impulsy na jeden obrót wału) z modułu wychodzi 7przewodów z czego 3idą do cewki na czujnik 1 i reszta to zaslinaie i masa. nie mam tego przed oczyma ale z tego co pamnietam to tak jest.
Witam! Nie chcę zaczynać nowego tematu bo ten pasuje idealnie:) Mam pytanie związane z VSS widocznym na zdjęciu powyżej. Zamontowałem do samuraia (niegdyś gaźnikowego) silnik ze swifta. Niestety w samuraiu nie ma VSS, w związku z tym jedyny błąd w ECM to brak sygnału VSS I tu moje pytanie: czy można zastąpić oryginalny VSS takim montowanym na linkę...
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Z tych dziesięciu zdjęć w zasadzie wystarczyło by jedno. Może dwa. Widać, że sekcje komutatora do czyszczenia. Gdzie szczotki i szczotko-trzymacz. Jak długie są szczotki w stosunku do ich prawidłowej długości z serwisówki. Skasuj większość zrobionych zdjęć i zrób kilka bardziej sensownych: 1. Cały rozrusznik 2. Okolice przyłaczy kabli 3. Szczotkotrzymacz...
Z odcinaniem układu zapłonowego radzę: ostrożnie! Jeżeli pojazd posiada katalizator, w czasie prób uruchomienia bez zapłonu przedostanie się do niego niespalone paliwo, które po uruchomieniu będzie się spalać, co może (chociaż nie musi) doprowadzić do uszkodzenia (popękania) katalizatora wskutek nadmiernej temperatury Pzdr. Gerri Faktycznie - zgadzam...
Z góry przepraszam za MEGA odkop. ;) Posiadam schemat modułu firmy "idm - italy patent" do skutera Italjet Formula 50 z silnikiem Motori Franco Morini. To jest moduł "bezimpulsatorowy", podłącza się tylko do cewki zasilającej. Iskra wyzwalana jest ujemną połówką napięcia zasilającego, wytwarza dwie iskry na obrót wału. Wysłałem już schemat do www.motelek.net...
Witam Mam skuter Suzuki Katane 50. Mam w niej zegary Analogowe czyli predkościomierz, wskaźnik paliwa i 3 żarówki sygnalizujące :właczenie długich świateł, kierunkowskazy, olej (jeżeli jest go mało zapala sie) to jest wszystko co zawiera sie na "desce rozdzielczej". Chciałem to wszystko zmodyfikować na mały 'komputer pokładowy cyfrowy" zależy mi na...
Gaznik do rozebrania wyczyszczenia i przedmuchania kompresorem. Później regulacja składu mieszanki oraz obrotów biegu jałowego.
Wyreguluj obroty śrubą przepustnicy mieszczącą się zaraz za dźwignią przepustnicy :) Tam jest nakrętka 7 oraz imbus 2.5... Jednym słowem zmęczenie materiału. Jak będziesz ustawiał to parę razy przepustnicą dodaj gazu i popuść. Najlepiej sprawdzaj do takiego momentu, żeby nie było martwego punktu tzn jak przekręcisz przepustnicę to ma od razu nastąpić...
Witam Tez jestem posiadaczem samochodu Suzuki maruti rocznik 1993. Mam taki sam klopot - ale juz rozwiazany 1. zapchany gaznik 2. luzne styki przeowdow na rozruszniku 3. i to najwazniejszy powod - uszkodzony zaworek dolotowy powietrza do gaznika - na Slasku caly gaznik w sklepie motoryzacyjnym w Chorzowie kosztuje 1200 zl - sam zaworek jest bardzo ciezko...
Spróbuj podłączyć kabel zasilający cewkę zapłonową.
Wymieniłeś simmeringi na wale ?
Nie gazować mu. Jeśli psikniesz w miejsce zaciągania lewego powietrza to obroty powinny spaść. Ja już widziałem nie raz, jak silniki pracowały normalnie kiedy w gaźniku brakowało śrub od regulacji mieszanki, były połamane lub poprzewiercane, a króćce od dolotu niezaślepione. Śruba mieszanki biegu jałowego zwyczajowo jest wykręcona gdzieś w granicach...
Wygląda a sprzęgło.
To już prawie wykopaliska, ale dla potomnych odpowiem co jest powodem tego problemu. W gaźniku aisin stosowanym w Suzuki Samurai 413 są dwie śrubki regulacji obrotów pierwsza od strony aparatu zapłonowego i druga przy siłowniku podciśnieniowym od strony chłodnicy. To ta druga śrubka odpowiada za zwiększanie obrotów poprzez siłownik podciśnieniowy, po...
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Nie, znaczy to, że najwidoczniej przepustnica się nie domyka, lub zawieszony jest zawór mieszanki rozruchowej (ssanie). Nieszczelność w dolocie przed gaźnikiem nie spowoduje wchodzenia silnika na obroty. Trzeba obejrzeć dokładnie gaźnik. A jak się zachowuje po całkowitym wykręceniu wkrętu regulacji biegu jałowego (całkiem zamkniętej przepustnicy)?
To jest prawie ten sam silnik co w starej Aprlii Ditech. Odczyt błędów tak samo jak w Ditech — manetka opór i włączenie zapłonu, kod to ilość mignięć. Natomiast jeśli chodzi o złą pracę silnika, to jest bardzo trudny temat.
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
Zapchana dysza wolych obrotów w gazniku
Zrobiona adaptacja po wymianie paska?
A nie przyszło Ci do głowy że to koniec mocy i dlatego nie osiąga większych obrotów?
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
Do sprawdzenia rzeczywistego poziomu paliwa nie potrzeba specjalistycznych narzędzi, a jedynie przeźroczysty wężyk + liniał lub suwmiarka. Zmiana dyszy głównej w gaźnikach CV ma znaczenie jedynie przy maksymalnych obrotach silnika, gdyż tylko przy takich warunkach przepustnica sterowana podciśnieniem podnosi się na pełne otwarcie. Przy tym gaźniku trzeba...
Trochę dziwnie podchodzisz do pisania na forum. Prosisz o pomoc. Ja, bo innych nie widać, staram się pomóc. Zadaję pytania aby postawić diagnozę w tym dość trudnym przypadku. Z kilku zadanych pytań dostaję odpowiedź na jedno lub w ogóle. Na osłodę dostaje kolejną porcję utajnionych wcześniej informacji. Skaczesz po tematach. Raz gaźniki raz zapłon....
na wolnych obrotach sonda powinna pracowac na lekko wzbogaconej mieszance tak samo na gazie może jest jakis problem z ECU lub z czujnikami podłączałeś auto do kompa?
są 4 magnesy.Wzdłuż osi czyli po prostu patrząc na zębatkę z góry (od czoła) już obracałem i o 90 i o 180 stopni .Nie próbowałem jeszcze tył przód i zaraz to zrobię
Nie działa miedzy innymi automatyczne dogrzewanie świec po uruchomieniu silnika- do tego będzie problematyczne podnoszenie wolnych obrotów po zmianie obciążenia (np. przy włączeniu klimatyzacji). Ja robiłem swap w suzuki samurai, to akurat nie stanowiło dla mnie problemu.
Obroty to ok 1000 obr/min. W internecie znalazlem informacje o jakims regulatorze obrotow. Czy jest to regulator automatyczny czu jest w nim moze mozliwosc recznej korekty obrotow? Co moze byc przyczyna wiekszej ilosci obrotow?
Minęło trochę czasu ale naprawiłem w moim przypadku regulacja zaworów pomogła i teraz auto się zachowuje tak jak powinno. Został problem ogrzewania płukałem układ wymieniłem termostat rurki na wlocie do nagrzewnicy gorące a w środku zimno wieje może ktoś coś podpowie sesownego.
Witam, chyba już jest po temacie ale może jeszcze ktoś zajrzy, otóż chodzi mi o problem Piotra z łowicza, mam doładnie to samo w moim baleno 1.3, który kupiłem niedawno za nie wielkie pieniądze. Czy poradziłeś sobie z tym problemem? jak tak to czy możesz napisać w czym tkwi problem? Pozdrawiam
Wymiana wtryskiwaczy pomogła.
Jak jest mała nieszczelność to i tak zgaśnie a obroty potrafi podbić
Też 'mam' ten sam problem. Na chwilę obecną jest rozwiązany połowicznie, bo podobno naprawa może trochę kosztować. W serwisie dowiedziałem się, że suzuki ma dodatkowy silniczek elektryczny kontrolujący otwarcie przepustnicy. W moim modelu z '06 przy przebiegu ponad 50000km chyba po prostu padł. Nie miałem czasu się tym zająć, czy zabrać go do wyspecjalizowanego...
A spotkałeś to w innym suzuki SX4 ? Nie mam porównania do innych suzuki. Najlepiej podjade do jakiegos elektryka żeby sprawdził ładowanie i akumulator tak jak radzicie. Dzięki.
Witam sytuacja wygląda tak, że suzuki swift 4 2010r. 120k przebiegu z lpg gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania, na rondzie i przy wrzucaniu sprzęgła np. jak przełączam na luz, przed zgaśnięciem lekko się dławi. Podczas jazdy jak jadę 50 60 70 jest wszystko okej chodzi idealnie chyba że wcisnę mu sprzęgło, jak się rozgrzeje to raczej nie gaśnie, obroty...
2- pin 54 ecu (na pewno) +5v To jest pin sygnałowy. Te +5V to nie istotne. Twoim problemem nie jest przypadkiem rozrusznik? Przyjrzałbym się też czujnikowi obrotów wału. Tu pewnie jest problem. Czujnik wałka, nie ma nic do obrotomierza.
Nie mam ładowania na światłach mijania w Suzuki SV650S Mierzysz na obrotach biegu jałowego, czy na 5000 RPM?
Wyjaśniło się ? Mam ten sam problem...
Powalczyłem trochę z tym silnikiem. Co zostało zrobione? Wymieniłem pompkę paliwa na chińczyka, z wyglądu identyczna. Wymieniłem filter paliwa. Wymieniłem zbirnik paliwa wraz z linią paliwową. Przeczyściłem gaźnik na tyle co umiałem oraz pomierzyłem ciśnienie na tłokach (jest koło 11). Wydaje mi się że gaźnik ma złą mieszankę ustawioną bo dostaje za...
suzuki obrót regulacja suzuki wolne obrót obrót suzuki swift
karta podczerwień moduł zigbee gniazdo component video
schemat migajaca dioda p1445 citroen
Schemat serwisowy Huawei MediaPad M5 CMR-W09 Polska instrukcja Panasonic Lumix DMC-TZ35 PDF