Witam chciałbym się dowiedzieć jaka jest kolejność dociągania głowicy w suzuki vitara i jaki ma być luz zaworowy.
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Pęknięta głowica.
Jak są spaliny w układzie to bez wyeliminowania przedmuchów szukanie innych przyczyn nie ma sensu. Nieszczelność UPG, głowicy bądź bloku.
Drugi silnik, po remoncie, przeglądzie czy używka, przebieg rzeczywisty czy deklarowany? W moim przypadku obróciło przy 180000tys. Włożenie jakiegokolwiek silnika z innego samochodu będzie nieopłacalne lub wręcz niemożliwe. Zbyt dużo przeróbek. Jeśli korba nie wyszła bokiem , to zrobić remont . Wał, korbowody, panewki, pompa oleju. Zweryfikować cylindry...
Napinacz czy tani czy orginał i tak padnie tylko sprawdz cisnienie oleju to jest podstawa. Bedzie za wysokie może go uszkodzic bedzie za niskie tez go uszkodzi. A orientujesz sie czy była może w tym silniku wymieniana uszczelka pod głowicą?
Sprawdź luzy zaworowe(szczególnie wydechy). głowica po regeneracji
Jeżeli nie widać na 100% wycieków (i nie przedostaje się do miski olejowej), to najprawdopodobniej płyn dostaje się do cylindrów (pęknięta głowica, uszkodzona uszczelka pod głowicą etc) i zostaje odparowany do atmosfery.
Poprostu zakręć gaz na butli i potestuj. Te silniki nienawidzą gazu jeśli jest na standardowej głowicy wytrzymują 40 000 sprawdź luzy.
witam ponownie.była pęknięta głowica dla tego dym był biały bo robiła się para wodna ,głowica wymieniona nowa lecz obiawy nie ustąpiły zmienił się jedynie dym z białego na ciemny ...pompcy!
Ten silnik (F9Q) pochodzi w prostej linii z F8Q,czyli Renault. Pracowałem w obu serwisach i przewaliłem tych rozrządów trochę . Nigdy ,ale to nigdy problemem nie był producent części rozrządu ani pompy... Największym problemem dotyczącym rozrządu był zawsze napinacz ,czasem rolka pasa osprzętu. To w tym silniku trzeba szczególnie tego pilnować,bo jak...
Pomiar ciśnienia wg mnie pozwoli tylko stwierdzić, że gniazda już są wypalone (czyli inaczej mówiąc jest już po ptokach) lub nie i nie da odpowiedzi czy luzy są na granicy zera i za chwilę dojdzie do wypalenia gniazd. Więc ja jednak gdyby ode mnie to zależało, sprawdziłbym jednak te luzy, bo to na pewno mniej kosztuje niż remont głowicy. Na temat kąta...
Akurat w przypadku 2.0 TDI grozi nagły zacier czy pęknięcie głowicy więc jest to jednak jeżdżenie na bombie, która być może nigdy nie wybuchnie.
Witaj, w tej Vitarze jest silnik generacji M16A (tak jak ktoś pisał, scross, swift, sx4), głowice tych silników na rynek EU, znoszą LPG do 20-30 tys, tu jest koniec regulacji zaworów i zaczynają się koszty regeneracji głowicy. Nie jestem przeciwnikiem LPG, ale w tym przypadku nie wierz w dotrysk paliwa, dodatkowe smarowanie itd. Generalnie radzę przemyśleć...
Głowica robiona, luzy prawidłowe, szklanki ok, rozrząd ok, nowa pompa oleju, ciśnienie ok. Przy próbie odpięcia i podpięcia wtryskiwaczy na biegu jałowym silnik zaczął pracować bez stuków. Stuki powróciły po ponownym uruchomieniu silnika. Dlatego podejrzewam wtryskiwacz, lecz korekty na to nie wskazują. Podejrzewam wtrysk pierwszy ( silnik Renault F9Q...
Pisząc 16V masz pewnie na myśli 1.6Hdi. Jeśli tak to rozrząd ustawia się zgoła inaczej. Nie, mam na myśli 2.0 HDI 110 KM w 16V. 2.0 HDI były 8V czyli wersje 90km i 110km i potem rozwinięcie wersji 16V gdzie było to 136km i 138km w zależności czy FAP jest czy nie. Kod silnika RHW - i był montowany w C8, 807, Expert, Scudo i Suzuki Vitara. Konstrukcja...
Witam, Jakiś czas temu kupiłem Grand Vitare 2.0 benzynę 140km. Podczas jazdy jak i na biegu jałowym usłyszałem klekotanie, po wizycie u mechanika i rozebraniu dołu okazało się ze panewki obróciło. Podjąłem się inwestycji i zaczalem naprawę. Szlif wału panewki, głowica oleje.. kiedy wyjechałem Suzuką z warsztatu serce mi pękło. Sytuacja się powtórzyła....
Witam wszystkich Bardzo proszę mechaników, oraz ludzi doświadczonych w tej tematyce o pomoc. Jest dużo postów o ubytkach oleju w samochodach, ale nie znalazłem nic na elektrodzie na temat tego konkretnego modelu: Grand Vitara I 2.0 benzyna i gaz sekwencyjny 128 km J20a 2004r. Sytuacja wygląda następująco. Suzuki brała mi olej w ilości okola 1 l na 1000...
Dla wszelkiego sprawdź drożność układu jak masz możliwość. Jak to sprawdzić? Pasek napędu pompy napięty prawidłowo? Pasek jest napiety dobrze, napinacz jest nie regulowany, ma fabryczne napięcie. Po za tym pasek napędza równolegle pompę wspomagania, pompę klimy i alternator. Żaden z układów nie szwankuje. Ciekawy przypadek, lokalnie mam 3 "mechaników"...
Witam kupiłem ostatnio suzuki vitare long 1,6 16v z roku 1994. cieszyłem się całe 4 dni gdy podczas jazdy przez poligon przestała palić na 3 cylinder od chłodnicy, po powrocie do garażu sprawdziłem iskre była ok, oraz zamieniłem miejscami wtryski nie przyniosło to efektu, następnego dnia zmierzyłem kompresje na każdym cylindrze było okolo 14,5, postanowiłem...
Bardzo dziękuję za pomoc. Trafiłeś w 10-kę z tym wtryskiwaczem. Rzeczywiście ciśnienie na listwie podczas rozruchu miało zaledwie 7bar, więc zablokowałem dopływ do jednego wtryskiwacza i silnik pięknie zapalił (oczywiście na 3-ech cylindrach). Tematu do końca jeszcze nie zwalczyłem, gdyż nie mogę wyjąć wtryskiwacza (jest "zapieczony" w głowicy- co się...
Napisz kolego niby z jakiego powodu masz ten silnik zmieniać ? Mój ma 498 tys i ciagle lata choć już nie tak jak za nowości ale generalnie jest OK. Może czas zmienić mechanika ? Te silniki są bardzo trwałe i jeśli go nie zarżnąłeś na własnie życzenie to sam z siebie się nie zuzyje, czego sam jestem przykładem. A w kwestii kupowania silnika mam pewne...
Aaa przepraszam... co ma do tego ustawienie rozrządu? najprawdopodobniej rozrząd został przestawiony i dlatego komputer widzi złe ustawienie i rozłącza iskre. Zapewne masz więcej jak jeden czujnik położenia wału więc jak zostawisz tylko ten na dole " położenia wału " a wałków odepniesz wtyczki czyli przy głowicy 1 lub 2 czujniki w zależności ile wałków...
suzuki vitara pamięć 24c01 model:3910179JBO-CAT cq-mx0674 cod 2100-pamięć umieszczona w głowicy ukf
vitara suzuki suzuki vitara suzuki głowica
rezystor cewka zapłonowa volvo spalanie zaprogramować licznik
zasilacze czarna lista corral super n3500
Uszczelnienie manometru w kompresorze Barracuda Programowanie silnika bramy Wayne Dalton - instrukcje