Na wtrysk przychodzi zasilanie z przekaźnika i sygnał z komputera. Sprawdź na przewodzie sygnałowym, czy jest masa, na włączonym zapłonie, kontrolką. Ma nie być, jak jest, to odłącz komputer, jak zniknie, szukaj w komputerze, jak zostanie, szukaj we wiązce. Jak jest LPG, po drodze sprawdź sterownik LPG.
To jest prawie ten sam silnik co w starej Aprlii Ditech. Odczyt błędów tak samo jak w Ditech — manetka opór i włączenie zapłonu, kod to ilość mignięć. Natomiast jeśli chodzi o złą pracę silnika, to jest bardzo trudny temat.
jaki rok tej viertarki chyba stasuch 91-96 jak na mono tak to ten tranzystor , zreszta jest on bezpośrednio połaczony z wtryskiwaczem wiec mierkik i do przodu poz.piotr
Cisnienie na wtryskach ?? na pracujacym silniku to okolo 300 bar przy pelnym obciazeniu okolo 1600 bar. chyba ze chodzi o cisnienie otwarcia wtryskiwacza ?? pozdrawiam
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
chyba mam to czego szukasz Lowrider182(at)onet.eu
jest jakiś znak na korpusie pompy i jej wsporniku o którym nie wiem. Powinieneś go widzieć: http://obrazki.elektroda.pl/7644897300_1...
Podglądnij czas wtrysku!
Dzięki za odpowiedź. Zacznę od wtrysków
Odłączyć całkiem gaz i polatać na Pb. opisać efekty
Witam, Mam problem z Suzuki Swift GLS 1.0 rocznik 2000. Problem jest taki, że nie działa wtrysk w monowtrysku - pokazuje się kontrolka check engine, która gaśnie po odłączeniu bezpiecznika FI. Silnik na gazie normalnie chodzi, po wlaniu do gaźnika paliwa też odpala, nie działa wtrysk.
Pomocy ,Mam ten sam problem. Wjechałem samurajem do ciepłego garażu i na drugi zapalił i zaraz zgasł.Iskra pojawia się i znika.Po za symulowaniu czujnika hala pojawia się raz lub dwa razy i później zero kiedy wyjmę wtyczkę z modułu znowu mam raz lub dwa razy iskrę i później zero. Wymieniłem moduł i nic dalej to samo .Czyżby siad komputer? Wcześniej...
Kolega może by tak przeczytał instrukcję obsługi ? W niej jest napisane iż to błąd wtrysku paliwa .
Jeśli to silnik g16b to na monowtrysku.
Może to być objaw uszkodzonych wtrysków?
Sprawdź sterowanie wtrysku z ECU, tam często padało wyjście sterowania na wtrysk.
Przecież to zwykły Diesel , posprawdzaj kabelki,złącza koło pompy ,czy paliwo dochodzi do pompy ,czy pompa daje ciśnienie na wtryski.
przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk?
Przyczyną był pęknięty ORING na końcówce wtrysku. Koszt naprawy 10gr. Problem rozwiązany.
No właśnie próbowałem go też tak odpalać,i odpali na sekundę i gaśnie, jakby go blokował właśnie immobiliser. Może da się go jakoś obejść?? Rok jest 2007, na wtrysku.
Tak jak w temacie.Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do suzuki swift 1.3 z jednopunktowym wtryskiem (92r).Może ktoś ma jakąś książkę serwisową?
Jakie są tam wtryski piezo czy magnetyczne? Masz napięcie jakiekolwiek na wtryskach ?
Zobacz co gubi, wtrysk czy iskrę, chyba potrafisz podłączyć dwie diody? Zakładam, że gubi wtrysk.
Sprawdź czy działa sprawnie wtrysk paliwa.
Podstawowa sprawa - gaźnik, czy wtrysk ?
Usterka odnaleziona - perfidnie przepalona ścieżka przy C22. Polutowałem, działa jak trzeba. Temat można usunąć. Pozdrawiam!
Ok, widzę. Masz w załączniku.
Moim zdaniem cofanie się paliwa i zapowietrzanie układu paliwowego. Pompa lub (jeśli jest) zawór zwrotny a jeśli nie to niedomykające się wtryski i zalanie świec.
Panowie na elektrodzie znalazłem coś takiego: "Witaj ! Dzisiaj schemat do łapy i zacząłem "poszukiwania" i ... znalazłem to "coś" Exclamation Very Happy Jest ten tłumik w formie małej kostki z wtyczką, która jest przytaśmowana do wiązki przewodów i do tago posiada zatrzask mocujący wiązkę do nadwozia. Jest on umieszczony poniżej rezystora wtryskiwacza,...
Zawór regulacji dawki. Jest zapewne między wyjściami z pompy do wtrysków.
nie ma sterowania wtryskiem Dodano po 10 nie ma sterowania wtryskiem
Problem rozwiązany wtryski były do regeneracji
Auto sprzedane Zamkniete
odgrzebie temat te wtryski regenerowałeś wymieniłeś ?
Poczytaj to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... czytałem, zero konkretów 😁 "Zapchane wtryski..." to nie moja bajka.
https://obrazki.elektroda.pl/5430067200_... czy tedy powinno wylatywac paliwo? czy ktos moze wstawic zdj ktory przewod odpowiada za doprowadzenie paliwa do wtrysku?
Witam Poszukuje schematu jak podłączyć przewody podciśnieniowe do wtrysku, w suzuki swift rocznik 1997 silnik 1.0 .Z góry dzieki Pozdrawiam papita ;)
Witam Poszukuje schematu jak podłączyć przewody podciśnieniowe do wtrysku, w suzuki swift rocznik 1997 silnik 1.0 .Z góry dzieki Pozdrawiam papita
Witam trudno powiedziec po co to zrobili moze zeby obwod byl niezalezny moze zeby bylo inaczej niz reszta mysle ze mial takiego pomysla i zrobil sobie taki sterownik i ktos jak zacznie nieumiejetnie sprawdzac to szybciej uszkodzi sterownik , zecz tylko dla wtajemniczonych Pozdrawiam Andrzej
Z tym silnikiem masz rację 16V.Jeżeli wryskiwacz za bardzo przelewa to ciśnienie na szynie będzie za niskie ECU steruje wtryskami powyżej 130bar.Jeżeli to EDC15C2 to ma pompę w zbiorniku powinna się odzywać przy rozruchu.Jak możesz wejść w parametry ECU to by dużo wyjaśniło.
Znalazłem te dane rezystora i jest to 1,9-2,1 OHM.Tylko jest jeden problem przez rezystor idzie zasilanie i to po zapłonie minusowy impuls jest podawany z drugiego konektora wtyczki sterownika i tam sprawdź impuls.
znajomy wymienił wtrysk i auto narazie pracuje normalnie.
Trzeba by podejrzeć w jakimś programie jaka jest dawka paliwa podawana w momencie tego uruchamiania na zimno.Jaki ma sterownik od lpg?Tam czasem można podejrzeć czas wtrysku benzyny.
A ja sądzę, że paliwa ubyło, jako, że po rozruchu silnik pracuje na benzynie a dopiero po rozgrzaniu przełącza się na gaz... lub też na wyższych obrotach chodzi na gazie, a na wolnych na benzynie... Znajomy ma tak w Suzuki z jednopunktowym wtryskiem - ale pewien nie jestem.. :) Pozdr.
Witam Auto to Suzuki sx 4 1.9 diesel. W aucie od jakiegoś czasu pojawia się problem przy odpalaniu. Auto co jakiś czas ma problem z ruszeniem ze sprzęgła zaczyna szarpać i dusić się. Auto co jakiś czas bardzo dymi na szaro, oraz zapaliła się kontrolka check engine. Zauważyłem również że poziom oleju jest wyższy niż był. Szukam przyczyny takich objawów....
To 2SB1018, na Elenocie znajdziesz jego parametry a tą drogą dobierzesz zamiennik.
Gdzie szukać przyczyny takiej awarii? W samej pompce oraz w układzie nadmiaru - przelewu paliwa do zbiornika i regulatorze ciśnienia, bo to wtrysk. Jest taki zamontowany ?
Skoro czujniki sprawne , być może silnik dostaje nadmiarowego paliwa przez lejący wtrysk lub przez uszkodzoną membranę w tej gruszce (sprawdź olej w silniku) na listwie z wtryskami .
Okazało się ,że ktoś kombinował w tym aucie ,uwalone były 3 wtryski oraz ecu 2 mosfety strujące wtryskami, auto śmiga do te pory idealnie.
No właśnie zaczynają się schody w górę, w jednym miejscu mowa, że to błędy od regulatora ciśnienia, a drugie, właśnie jak Kolega robert199 podał od wtrysku, więc co w końcu?
Według schematu przekaźnik połączony jest jeszcze z wtryskiem?(Fuel injector), IAC i EGR.
A skąd jest cały moduł wtrysku i moduł zapłonowy .
Powstał delikatny problem po zmianie silnika w aucie. Silnik stary: suzuki samurai 1,3 z jedno punktowym wtryskiem - sygnał do obrotomierza brany z cewki zapłonowej. Silnik nowy: suzuki baleno 1,6 z wielopunktowym wtryskiem i dwoma podwójnymi cewkami - sygnał do obrotomierza brany z komputera. Oryginalny samuraiowski obrotomierz jednak nie działa. Na...
Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem, jak tylko będę w pobliżu Moto od razu się tym zajmę. Mianowicie jeszcze odnośnie filtra, nie będę udawał mega znawcy burgmana więc wolę się upewnić czy on jest zlokalizowany w zbiorniku ? Ponieważ jak widziałam to przewód zasilający paliwem idzie od zbiornika bezpośrednio wprost do wtrysku. Pozdrawiam
Tylko dlaczego impuls idzie na wtryski i one normalnie podają paliwo . Dodam jeszcze że podłożyłem drugi zestaw startowy i jest bez zmian . I dlaczego nie ma żadnych błędów
pompa chodzi a paliwa nie podaje ,tzn ze jest zlom chodzi a nie daje cisnienia sprawdz czy wtryski sie otwieraja
Poszukuję schematu do samochodu: Suzuki Vitara, silnik 1,6 benzyna z jednopunktowym wtryskiem. rocznik 90-92 (nie znam dokładniej daty :)) Za wszelkie namiary i informacje serdecznie diękuję.
a co ma "lejący wtrysk" do spalania na lpg ?
Ja radzę sprawdzenie zasilania wtrysku. Może warto odwiedzić elektryka?
Myslę o swiecach silnika. Jeździłem całkowicie bez grzania takimi f8q i po odpaleniu na plaka nie było problemu z nieprawidłowa praca. Teraz jeżdżę terenówka z OM602 i mam grzanie na przycisk którego używam tylko do podgrzania przed odpaleniem, po odpaleniu podnoszę trochę "nożnie" obroty bo lekko telepie i tyle, zaraz chodzi normalnie. Jeżeli ci twardo...
Chodzi mi o oprogramowanie komputera silnika, robiłem kilka Vitar z tym silnikiem po nieudanych wycinkach EGR DPF czy klapy gaszącej, które po jakimś czasie mimo przeliczenia sum kontrolnych we flashu zaczęły wywalać błędy eepromu. Niektóre znieapalały (wysypane kodowanie wtrysków) niektóre tylko świeciły na desce EKG i Check. Dlatego pytam czy ma on...
ok, po podmianie jednego kabla od zasilania komputera samochód przestał odpalać. wtryski w ogule nie pracują a komputer nie wyświetla błędów
albo zle ustawiony gaz i mapa benzyny sie rozjerzdza lub przepuszcza gaz przez wtryski lub podcisnienie z reduktora.
(at)kaziu1991 gończy Polski hahah Samochód od jakiegoś czasu zrobił tak jak na filmiki wymieniłem wtryski czujnik ciśnienia paliwa na listwie i robi nadal tak samo
Skoro na gazie nie występuje ten problem to może wtryski benzyny one też się zużywają.
Pompa paliwa, brak zasilania na wtryski PB, uszkodzona wiazka. Czy w ogole cos sprawdziles?
System został skopiowwany ze starego kompa i wgrany do nowego i dalej jest ten sam błąd. Jeśli system padł to można wgrać mu nowy?ć Czy szukać w czym innym. Bo wtryski poszły na testy.
Szukam schematu do samochodu Suzuki alto 1.0 KAT rocznik 96 z jedno punktowym wtryskiem.
Technika dowolna:) Możesz przeczyścić wszystkie masy i podokręcać oraz dołożyć jeszcze dodatkowy przewód, nawet wprost z klemy minusowej akumulatora. Naciąłem się sam kiedyś, że w jakimś japończyku nie dokręciłem masy... i już chciałem wtryski wymieniać, bo błędy i kontrolki:)
Heh - właśnie sobie przypomniałem iż ten rocznik to jeszcze na gaźniku Przez sondę również. . Zdecyduj sie człowieku, albo gaźnik i nie ma sondy, albo wtrysk i jest sonda.
Sprawdź czy masz wszystkie zasilania na sterownik po przekaźniku głównym. Możesz jeszcze odłączać poszczególne wtryski i sprawdzać, czy błąd się kasuje
A napiszesz może który rok tego SV? I dodasz wtrysk, czy gaźniki..? Ma to akurat znaczenie.
Jak na pełny wtrysk to za niskie, na jednopunkt jest wystarczające.
witam mam suzuki vitara 1,6 v8 mam problem z odpaleniem naprawiłem komputer nie było sterowania na wtrysk komputer zamontowałem odpaliła na chwilę i znowu zgasła i już nie odpala
3-pinowy zawór ma zabudowany sterownik komunikujący się z centralką immo. Masz 2 opcje: a) przełożyć stary zawór jeśli to możliwe; b) wywalić go i dać zwykły on-off pod jeden kabel (KL15) - silnik będzie palił zawsze, bez względu na immo
Witam a może zwarcie na wtryskach lub ktoś coś robił i przypadkiem zrobił i zwarcie.
Witam. Poszukuję osoby, która wykona układ elektroniczny, który przetworzy sygnał obrotomierza silnika 1.6 z BMW E36 (sygnał do obrotomierza z ECU) do licznika w samochodzie Suzuki Samurai w którym oryginalnym silnikiem był 1,3 benzyna na wtrysku (sygnał do obrotomierza z cewki) Może być też układ, który działa na zasadzie nawinięcia przewodu na kabel...
No to wtryski są ok, źle ustawione. Mógłbyś nawet obniżyć ciśnienie gazu do 1.1 i ponieś początkowy mnożnik. Mnożnikiem 2-d precyzyjnie auta nie ustawisz, po to są korekty obrotów. Zastosuj się i powiedz czy działa. Na początek eksperymentalnie odetnij dotryski 1.7ms
OK - Skoro to na mono wtrysku to, czy masz do niego też ECM?
Suzuki Burgman UH 125 z 2007 roku "na wtrysku" jak się dobrze rozgrzeje wolne obroty zaczynają falować ( spadać za nisko), wymieniłem świecę, fajkę, kabel wysokiego napięcia - wydawało się, że pomogło. Ale teraz znów falują, na czerwonym wydaje się, że zaraz zgaśnie. Może ktoś się z tm spotkał?
Szukam osoby posiadającej Swift 1.0, która by miała schemat do podłączenia gniazda diagnostycznego do układu wtryskowego silnika. Samochód ma usterkę, nie można jej wykryć bez tego schematu. Bardzo proszę osoby, które byłyby w posiadaniu tego o kontakt. W zasadzie bez schematu auto jest do wyrzucenia a jak wiemy w serwisie naprawa i diagnoza przekroczy...
Równie dobrze sterownik LPG może lecieć w......... I nie sterować wtryskami. Myślałeś o podłączeniu diody LED by sprawdzić co ucieka?
Objaw jest taki że zapala się kontrolka od wtrysku i ma muła i jak chwile postoi to trzeba długo nim krecić żeby odpalił
Wtyczka od MAP nie odłączyła się przypadkiem? Być może konfabuluję, ale przepływomierza tam raczej nie ma.
Witam, mam pytanko: były wyciągane wtryski, pierwsze było wszystko rozpinane przewody elektryczne od wtrysków, przelewowe i zasileniowe, była wymieniana podkładka pod wtryskiem, po złożeniu podpomowaniu paliwa ręczna pompką odpaliliśmy auto. Auto chodziło przez 30 sekund i zgasło i nie chce już odpalić, odpowietrzone zostało na przewodach ale to samo...
Mam problem z suzi burgman 400 przerywa przy wiekszych obrotach nie idzie na calym gazie pali normalnie i chodzi na wolnych obrotach dodam jeszcze ze silnik jest to na wtrysku pomoze ktos od czego najlepiej zaczac diagnostyke
Wiązka sterownika silnika oryginalna? Wtyczka B pin 10 obsadzony? Jeśli tak, masz wersję z immo (były takie i takie) i trzeba zrobić immo off. Tylko nie pamiętam, czy tam immo aby iskrę tnie czy nie same wtryski. Sterowanie na wtryskach masz? A w aparacie (nowszy model z cewką we wnątrz) tranzystor siedzi. Może on się poddał, sprawdzony?
Jeśli dobrze kojarzę jest to wersja gaźnikowa silnika. Prądnica to alternator z regulacją wzbudzenia. Czyli, że silnik po włączeniu oświetlenia jest trochę bardziej obciążony i reaguje spadkiem obrotów. Układ gaźnikowy nie posiada sprzężenia zwrotnego regulacji obrotów. Sytuacja wyglądałby inaczej przy silniku z wtryskiem lub regulatorem równoległym.
miałem takie autko z 1991 roku więc chyba to samo 59kw? z tego co pamiętam to był tam tzw jednopunktowy wtrysk paliwa. proponuje wymienić pompkę paliwa. to ona daje ciśnienie... a kiedy go brak to efekty są jak widać
Witam Silnik 1.5 DDIS oznaczenie K9K, montowany w samochodach suzuki. Jest to silnik RENAULT czy poszczególne elementy takie jak wtryski pompa, turbina pasują od niektórych innych samochodów Renault? Czy to jest może ten sam silnik który jest montowany w Renault CLIO, MODUS, Dacia DUSTER? Czy ktoś wie gdzie można znaleźć manual do tego silnika ?
szukam jak w tytule programow lub czegos co ruszylo by elektronike wtrysku w motocyklach i quadach moze ktos cos zna, pracuje na czyms :?: nazwy orginalnych programow w jakim standarcie to pracuje wszystkiego do tych marek.
Mam taki problem z Suzuki, miga błąd FI ciągiem, Burgman kręci ale iskra jest tylko na chwilę a później jej nie ma, wygląda to jakby immo odcinało prąd. Lecz na zegarkach nie ma kontrolki z immo. Wtrysk sprawdzałem, też nie dostaje prądu a pod akumulatorem działa. Gdzie szukać przyczyny??
mam 306 RN.centralny zamek ,1,8 pełny wtrysk ,el.szyber,lusterka,.fotele ,AbS,15"lakier+clar wcześniej miałem Suzuki , Citroen i byo tak samo !
Myślałem,że wtrysk leje i dzisiaj jechałem samochodem na gazie z wyłączoną pompą paliwa,a nie tylko wtryskiwaczem,niestety efekt jest ten sam.
Są więc 2 opcje - albo źle skalibrowana instalacja powoduje zmianę adaptacji wtrysku sterownika benzyny, albo jest jakaś nieszczelność na zaworach i na postoju LPG przedostaje się do kolektora.
https://obrazki.elektroda.pl/5533878800_... https://obrazki.elektroda.pl/8359103600_... Komputer wyglada na dobry Nie ma nic podpalone itd Jest to silnik J20a pierwsza diagnoza jaka przyszła na myśl to czujnik położenia wału Lecz w tym silniku jest to jeden element czujnik położenia wału i walka rozrządu i jest to...
Witam, zakupiłem niedawno Suzuki Swift 1.3 multijet. Samochodzik bardzo fajny, żona śmiga aż miło, ale ostatnio za nią jechałem i zauważyłem że swifcik lubi przykopcić na czarno. Jak myślicie te motory tak mają czy wtryski do wymiany???
Obaj Panowie macie złe przeczucie. Immo nie zablokuje się w tym aucie od pozostawionego kluczyka w stacyjce. Zasilanie na wtrysku jest? Bezpieczniki wszystkie sprawdzone kontrolką? Wszystkie kontrolki na liczniku zapalają się ta jak zawsze było? Żadnej nie brakuje?
Czy skuter ten jest na wtrysku, czy na tradycyjnym gaźniku. Jeśli jest na gaźniku, to ja bym zaczął od sprawdzenia działania ssania.
To jest wtrysk, a tak dokładnie nazwany przez mechaniorów półgażnik.. Obroty ustawione na ciepłym silniku, ale na zimnym ta regulacja nic nie pomaga....
wtrysk suzuki suzuki swift wtrysk suzuki wtrysk paliwa
pralka połowa załadunek czujnik krancowy zacisk hamulcowy ręczny
samochody ciezarowe thomson 55ua9806
Mapy w WinOLS: Identyfikacja i Edycja Parametrów Silnika Regulacja luzu zaworów w John Deere 1130: Wartości i procedura