Ja mam taki opis. Skrzynka na 35 bezpieczników. Spójrz na klapkę bezpieczników, to będziesz mieć pewność. 1 - 7,5A - Tylne swiatlo przeciwmgielne 2 - ---------------------------------- 3 - 10A - Prawe swiatlo pozycyjne 4 - ---------------------------------- 5 - 15A - Lewe swiatlo drogowe 6 - 15A - Prawe swiatlo drogowe, Reflektory dodatkowe 7 - 3A -...
Witam, Pokretlo: 1 - sygnal 2 - zasilanie 12V 3 - masa Reflektor: 1 - swiatlo mijania 2 - pozycyjne 3 - masa 4 - masa 5 - kierunkowskaz 6 - drogowe 7 - sterowanie wysokosci 8 - przeciwmgielne 9 - masa korektora Pozdrawiam, Georges
Witam serdecznie ! Od wczoraj mam problem z moją Skodą Octavia I r 96 benzyna. Otóż nie świeci się tyle prawe światło pozycyjne. Sprawdzałem czy żarówka nie jest spalona i czy świeci, no i świeci jak trzeba. Kostkę z kablami odpinałem i podłączałem i nadal to samo. Sprawdzałem tez bezpieczniki i niby wszystko ok. Dodam ze wszystkie światła działają,...
Witam wszystkich . szukam porady w związku z ładowaniem aku i tylnym świetle pozycyjnym w moim simie . zastanawia mnie czy światło pozycyjne ma być zasilane z aku ?? . A co do ładowania to cewka jest sprawna po podłączeniu pod trojstyk światło stop działa i z drugiego kabla napięcie jest, sprawdzane żarówka problem w tym ze na wyjściu kabli do aku nie...
Chodzi po prostu żeby dać bezpośrednio prąd na każde oświetlwnie osobno? Dobrze zrozumiałem? Tak. Narysowałem Ci z pamięci; https://obrazki.elektroda.pl/4463076200_... Akurat jestem w trakcie przesiadki na nowy komputer i nie mogę dokładnie sprawdzić (kopiowanie danych). Każdą podejrzaną lampkę odłączaj (słabiej świeci, mruga lub...
Jeśli z przodu świeci to bezpiecznik można wykluczyć. Trzeba by obejrzeć samo BSI, jego złącza, możliwe że tam coś ugniło, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów, a że to francuz, możliwe jest po drodze jakieś nie kontaktujące złącze. Dorzucam schemat do analizy.
Możliwe że ktoś zrobił przeróbkę pod przełącznik VAG albo inny wynalazek dlatego nowe nie działają W sumie prosta robota, tam idą 3 kable, na zero nic nie powinno łączyć więc masz te kable źle podpięte już na starcie. Jesteś wygodny chcesz tylko pstryk kostkę i pojechał a tutaj ktoś namieszał i trzeba się przyjrzeć co z tą kostką jest nie tak bo obstawiam...
Zasilania nie ma w oprawce W5W. A w złączu lampy? Może problem jest w samej lampie. I zasilanie sprawdź taką samą żarówką, bo woltomierz może mieć za duży opór i sterownik nie poda napięcia, bo będzie traktował miernik jak przepaloną żarówkę.
Moduł do naprawy, zdarzyło mi się naprawiać te moduły.
Ja bym ponownie wymienil żarówkę z przodu. Po każdym wyjęciu żarówki trzeba ponownie wył i włączyć światła pozycyjne. Komputer sprawdza ciągłość obwodu i jak coś jest nie tak to odcina prąd.
Connector A (11-pin) Pin 1: Terminal 30 right Pin 2: Dipped beam right Pin 3: Main beam right Pin 4: Fog light right Pin 5: Vacant Pin 6: Flasher front right Pin 7: Side light front left Pin 8: Flasher side left Pin 9: Terminal 31 left Pin 10: Electric fuel pump relay Pin 11: Terminal 50 relay Connector B (12-pin) Pin 1: Reversing light right Pin 2:...
ktoś maczał w tym palce, co tu się mogło wydarzyć ? Zgniła kostka i ktoś poodcinał przewody, i złączył je z pominięciem tej kostki. Kwestia teraz tego jakiego rodzaju są to połączenia, może coś się znowu utleniło. Może rozpakuj tą niespodziankę: https://obrazki.elektroda.pl/2901959100_...
Zainwestuj w chińskiego op-com'a to niestety podstawa w tym samochodach, powinien pokazać czy komp widzi zwarcie-rozwarcie na tym obwodzie i można sobie włączać-wyłączać dowolnie każdy obwód z kompa. Czy pozycyjne działa, bo przynajmniej w kombi pozycja-stop jest na wspólnym żarniku jednej żarówki 21W sterowanej pwm'em.
Wg tego co widać na obrazku to pozycyjne i przeciwmgielne (lub pozycja i stop) jest na żarówce 2-włóknowej, czyli muszą być oddzielne przewody zasilające.
To co można sprawdzić to instalację elektryczną z lampy do modułu ,który nią steruje (BSI) . Jeśli ta będzie sprawna uszkodzony jest element sterujący w BSI
Nie ma przekaźnika tylko światła pozycyjne są włączane przez włącznik i są to 3 obwody- lewa strona ,prawa strona, podświetlenie deski i tablicy rejestracyjnej. Można spróbować do włącznika psiknąć preparatu z rodzaju elektrosolów ,jeżeli nie będzie efektu przełącznik do wymiany.P
Witam, posiadam partnera tepee i tylne swiatlo pozycyjne przestalo mi dzialac. Jak moge je wymienic? Odkrecilem śrubę trzymającą światła, ale obawiam sie je zdjąć. Coś trzyma, a to jednak plastik. Jak sie przyłożę to coś pęknie i więcej będzie strat. Czy ktoś to już robił? Dziękuję, Kuba
Źle wkładasz żarówkę. Ewentualnie masa. Tam nie da się źle włożyć żarówki. Jak namierzyć, w którym miejscu jest problem z masą? Nie da się hełmu na lewo wywinąć. A żarówkę jak najbardziej.
Często wypalają się styki w BSI.
Pokombinuj z żarówką 24V. Równie dobrze możesz zastosować kilka pomarańczowych LED
Jest to skrzynka w której znajduje się sterownik silnika, a bezpieczniki które się tam znajdują są tylko do zabezpieczenia układu napędowego. Jak napisałem wcześniej w E70 nie ma bezpiczników od oświetlenia zewnętrznego, zarządza tym moduł świateł (FRM). Rozumiem że żarówkę sprawdziłeś i jest OK, jeżeli tak to zostaje ci tylko diagnostyka komputerowa....
Jak nie zrobił dziury w PCB, to można wymienić. Pasuje moeć jednak odrobinę sprzętu, bo często mają wkładkę chłodzącą lutowaną do płytki drukowanej. Zdjęcie przykładowe https://obrazki.elektroda.pl/7784464100_... https://obrazki.elektroda.pl/2290903000_... :
Można spróbować zdjąć obudowę, rozłączyć styki i je oczyścić. Jeśli są za bardzo zużyte, to - tak jak napisałeś - odciąć to co nie potrzebne i podłączyć drugi na przewodach.
Bypass masy na płytkę lampy powinien pomóc
nio wlasnie klopoty zaczely sie po oddaniu samochodu do blacharza zanim oddalem kierunkowskazy i swiatla dzialaly ok w obecnej chwili jest tak prawy przedni kierunkowsaz wogole nie swieci i nie swieci swiatlo pozycyjne tylne lewe a kiedy wlacze kierunkowsaz w prawo to slychac jak przekaznik uderza ale dwa razy szybciej niz normalnie czyli kiedy wlacze...
Pozycyjne muszą być z przodu i basta, na błotnikach to mozesz, ale dodatkowo przykrecić sobie takie obrysówki z naczep jak kolega czyczu wkleił wyzej. Ew mozna zastosować lepszy i prostszy pantent - przykrecić na krance błotnikow z przodu - biale odblaski - ktore bedą dobrze odbijać swiatlo padające z tylnych lamp auta i bedziemy dobrze widzieć skraj...
najlepiej zrobić diagnostykę bo jak vis nie widzi włącznika świateł to sam może włączać światła
Widzę gościu że masz alergię na mój login . Ale nic to to mój ostatni wpis bo właśnie likwiduję konto na tym forum .Te twoje dwie czerwone wizytówki przekonały mnie że .... a co tam . To rozpoczynała się dyskusja co może być powodem pulsowania świateł a nie stawianie diagnozy , sam jej też nie postawiłeś .
Napisałem ci: rozdział pozycyjnych na przód i tył następuje poza skrzynką. Tak więc jak przód swieci to skrzynka jest dobra.
Zacznij od szukania prądu .
Przełącznik świateł, jest szansa na naprawę, ale cena nowych prod. Valeo nie jest powalająca.
Oświetlenie fasady. Norma ISO dzisiaj już nie wystarcza i konstruktorzy adaptują ja do własnych potrzeb. Stąd odchyłki od normy m.in. w 206.
W tych samochodach montowane były zestawy H3 + H7 lub dwuwłóknowa H4, jeżeli miałeś włożoną H3, to taką powinieneś ponownie zamontować :)
W sprinterach pierwszej i drugiej generacji i w Vito pierwszej generacji. Tu jest mowa o późniejszym modelu Vito z innym przełącznikiem. Ale jak widać dla ciebie to wszystko jedno. Poza tym nawet jak siądzie styk we wcześniejszym modelu to nie świeci przód i tył bo mają wspólny styk i wspólny bezpiecznik. Nie ma tak, żeby z powodu styku w przełączniku...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... jest cały schemat.
Wątpię w te sprawne bezpieczniki. Któryś 58 będzie przepalony.
Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
A nie ma zwarcia przy blaszkach kontaktowych obsadki żarówki? Wyjmij żarówkę i popatrz dokładnie, może blaszka od pozycji gdzieś dotyka do masy?
Pozycyjne powinien być szary z paskiem. Pociągnij mocno zapewne jest zielony w środku .
Masa zegarów jest współna z podświetlaniem,.
jeszcze pytanie wyłacznik włacza osobno lewa i prawa strone Tak. Wyjmij włącznik i zmostkuj szaro/fioletowy z jakimś czerwonym i zobacz czy pali się prawa strona
on ma w wyłączniku zespolonym taki rozdział do załącznia przełącznikiem kierunków każdej strony z osobna
A próbowałeś odłączyć górne obrysy na kabinie? Jeśli są diodowe to one są prawdopodobnie winowajcą. Miałem już kilka takich przypadków.
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
Jak naprawić ta usterkę można wymienić ten przekaźnik czy trzeba cała płytę ?
No faktycznie tak szybko migających świateł przy samochodzie jeszcze nie widziałem. A nie sygnalizują one przypadkiem problemów z zabezpieczeniem, alarmem w tym że samochodzie :?: Bo jeśli by tak było to można spróbować wyłączyć alarm, zabezpieczenie W moim Fordzie nie w S Max-sie A w mondeo mk3 jest taki wyłącznik, który to trzeba przekręcić, wyłączyć...
Problem polega na tym że samochód mądrzejszy od mechanika. Za mały pobór prądu > wykrywa jako spaloną żarówkę > odłącza obwód. Najszybciej dorobić sztuczne obciążenie, można też VAGiem przekodować moduł komfortu (bo to on steruje światłami) ale też nie każdy model łyknie kodowanie na LEDy.
Witam mam podobny problem zalozylem dzia nowe lampy tylne led wszystko fajnie dziala swiatla stop. Pozycyjne ale jest jeden problem gdy wlaczam prawy kierunkowskaz na wlaczonych swiatlach pozycyjnych jest ok ale gdy wlaczam kierunkowskaz lewy wraz z nim miga swiatlo pozycyjne ale prawe co jest nie tak prosze was o pomoc z góry dziękuje
Witam , niedawno zakupiłem hyundai ix35 i mam problem ze światłami. Manetka jest ustawiona na pozycji świateł mijania , wychodzę z samochodu naciskam dwa razy zamykanie samochodu na pilocie i gasną światła mijania ale nie pozycyjne, spotkał się już ktoś z takim tematem ?
Jeszcze nie sprawdzałem na schemacie, ale w takim przypadku raczej trudno będzie zostawić auto z włączonymi pozycyjnymi w nocy. Owszem, można, ale równolegle do styków przekaźnika należałoby podłączyć włacznik, by zamykał obwód w celu zasilenia pozycyjnych. Aha, przekaźnik w szereg zasilania włącznika świateł, bo są obrysówki (prawa i lewa) No i oczywiście...
swiatlo pozycyjne punto swiatlo sklep trzecie swiatlo
transmitancja odpowiedź skokowa ekranowanie miedź odczyt przetwornik ciśnienie
iveco 35c13 schemat dekoder dzwieku
Kostka świateł cofania w Renault Scenic 2 - diagnostyka i naprawa Światło nie działa po odłączeniu czujnika ruchu - co zrobić?