Czesc, W moim samochodzie tylna prawa lampa LED dziala jak chce. Planuje zastąpić oryginalny układ prostszym i bardziej skutecznym. Sporo szukałem informacji na ten temat i teraz nie wiem jak to najlepiej i chyba najprosciej zrobic. Chcę zrobić układ, ktory po zapaleniu świateł pozycyjnych diody będą świecić normalnym światłem, a po dojsciu stopu diody...
Aby zadziałała sygnalizacja tak włączonego światła pozycyjnego trzeba odnaleźć sygnalizator włączonych świateł i w miejsce w którym pojawia się napięcie przy włączonych światłach pozycyjnych podłączyć przez diody napięcie z światła pozycyjnego lewego i prawego.
Witam wszystkich . szukam porady w związku z ładowaniem aku i tylnym świetle pozycyjnym w moim simie . zastanawia mnie czy światło pozycyjne ma być zasilane z aku ?? . A co do ładowania to cewka jest sprawna po podłączeniu pod trojstyk światło stop działa i z drugiego kabla napięcie jest, sprawdzane żarówka problem w tym ze na wyjściu kabli do aku nie...
Witam serdecznie ! Od wczoraj mam problem z moją Skodą Octavia I r 96 benzyna. Otóż nie świeci się tyle prawe światło pozycyjne. Sprawdzałem czy żarówka nie jest spalona i czy świeci, no i świeci jak trzeba. Kostkę z kablami odpinałem i podłączałem i nadal to samo. Sprawdzałem tez bezpieczniki i niby wszystko ok. Dodam ze wszystkie światła działają,...
Ja mam taki opis. Skrzynka na 35 bezpieczników. Spójrz na klapkę bezpieczników, to będziesz mieć pewność. 1 - 7,5A - Tylne swiatlo przeciwmgielne 2 - ---------------------------------- 3 - 10A - Prawe swiatlo pozycyjne 4 - ---------------------------------- 5 - 15A - Lewe swiatlo drogowe 6 - 15A - Prawe swiatlo drogowe, Reflektory dodatkowe 7 - 3A -...
Chodzi po prostu żeby dać bezpośrednio prąd na każde oświetlwnie osobno? Dobrze zrozumiałem? Tak. Narysowałem Ci z pamięci; https://obrazki.elektroda.pl/4463076200_... Akurat jestem w trakcie przesiadki na nowy komputer i nie mogę dokładnie sprawdzić (kopiowanie danych). Każdą podejrzaną lampkę odłączaj (słabiej świeci, mruga lub...
Możliwe że ktoś zrobił przeróbkę pod przełącznik VAG albo inny wynalazek dlatego nowe nie działają W sumie prosta robota, tam idą 3 kable, na zero nic nie powinno łączyć więc masz te kable źle podpięte już na starcie. Jesteś wygodny chcesz tylko pstryk kostkę i pojechał a tutaj ktoś namieszał i trzeba się przyjrzeć co z tą kostką jest nie tak bo obstawiam...
Jeśli z przodu świeci to bezpiecznik można wykluczyć. Trzeba by obejrzeć samo BSI, jego złącza, możliwe że tam coś ugniło, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów, a że to francuz, możliwe jest po drodze jakieś nie kontaktujące złącze. Dorzucam schemat do analizy.
Panowie.pacjent to grand cherokee wj 1999.swiatlo tylne pozycyjne świeci słabiej A po wciśnięciu hamulca gaśnie całkowicie cała lampa.podejrzewam brak masy tylko gdzie jej szukać?zauważyłem też problem z radiem.czasem włącza się od razu po rozruchu A czasem po jakimś czasie.czy może mieć to związek z brakiem masy w lampie?jakieś sugestie?
Zasilania nie ma w oprawce W5W. A w złączu lampy? Może problem jest w samej lampie. I zasilanie sprawdź taką samą żarówką, bo woltomierz może mieć za duży opór i sterownik nie poda napięcia, bo będzie traktował miernik jak przepaloną żarówkę.
Moduł do naprawy, zdarzyło mi się naprawiać te moduły.
ktoś maczał w tym palce, co tu się mogło wydarzyć ? Zgniła kostka i ktoś poodcinał przewody, i złączył je z pominięciem tej kostki. Kwestia teraz tego jakiego rodzaju są to połączenia, może coś się znowu utleniło. Może rozpakuj tą niespodziankę: https://obrazki.elektroda.pl/2901959100_...
Ja bym ponownie wymienil żarówkę z przodu. Po każdym wyjęciu żarówki trzeba ponownie wył i włączyć światła pozycyjne. Komputer sprawdza ciągłość obwodu i jak coś jest nie tak to odcina prąd.
Connector A (11-pin) Pin 1: Terminal 30 right Pin 2: Dipped beam right Pin 3: Main beam right Pin 4: Fog light right Pin 5: Vacant Pin 6: Flasher front right Pin 7: Side light front left Pin 8: Flasher side left Pin 9: Terminal 31 left Pin 10: Electric fuel pump relay Pin 11: Terminal 50 relay Connector B (12-pin) Pin 1: Reversing light right Pin 2:...
Wg tego co widać na obrazku to pozycyjne i przeciwmgielne (lub pozycja i stop) jest na żarówce 2-włóknowej, czyli muszą być oddzielne przewody zasilające.
To co można sprawdzić to instalację elektryczną z lampy do modułu ,który nią steruje (BSI) . Jeśli ta będzie sprawna uszkodzony jest element sterujący w BSI
Pokombinuj z żarówką 24V. Równie dobrze możesz zastosować kilka pomarańczowych LED
Nie ma przekaźnika tylko światła pozycyjne są włączane przez włącznik i są to 3 obwody- lewa strona ,prawa strona, podświetlenie deski i tablicy rejestracyjnej. Można spróbować do włącznika psiknąć preparatu z rodzaju elektrosolów ,jeżeli nie będzie efektu przełącznik do wymiany.P
Źle wkładasz żarówkę. Ewentualnie masa. Tam nie da się źle włożyć żarówki. Jak namierzyć, w którym miejscu jest problem z masą? Nie da się hełmu na lewo wywinąć. A żarówkę jak najbardziej.
Jak nie zrobił dziury w PCB, to można wymienić. Pasuje moeć jednak odrobinę sprzętu, bo często mają wkładkę chłodzącą lutowaną do płytki drukowanej. Zdjęcie przykładowe https://obrazki.elektroda.pl/7784464100_... https://obrazki.elektroda.pl/2290903000_... :
Często wypalają się styki w BSI.
Jest to skrzynka w której znajduje się sterownik silnika, a bezpieczniki które się tam znajdują są tylko do zabezpieczenia układu napędowego. Jak napisałem wcześniej w E70 nie ma bezpiczników od oświetlenia zewnętrznego, zarządza tym moduł świateł (FRM). Rozumiem że żarówkę sprawdziłeś i jest OK, jeżeli tak to zostaje ci tylko diagnostyka komputerowa....
Można spróbować zdjąć obudowę, rozłączyć styki i je oczyścić. Jeśli są za bardzo zużyte, to - tak jak napisałeś - odciąć to co nie potrzebne i podłączyć drugi na przewodach.
Witam, Pokretlo: 1 - sygnal 2 - zasilanie 12V 3 - masa Reflektor: 1 - swiatlo mijania 2 - pozycyjne 3 - masa 4 - masa 5 - kierunkowskaz 6 - drogowe 7 - sterowanie wysokosci 8 - przeciwmgielne 9 - masa korektora Pozdrawiam, Georges
Bypass masy na płytkę lampy powinien pomóc
Widzę gościu że masz alergię na mój login . Ale nic to to mój ostatni wpis bo właśnie likwiduję konto na tym forum .Te twoje dwie czerwone wizytówki przekonały mnie że .... a co tam . To rozpoczynała się dyskusja co może być powodem pulsowania świateł a nie stawianie diagnozy , sam jej też nie postawiłeś .
Zacznij od szukania prądu .
najlepiej zrobić diagnostykę bo jak vis nie widzi włącznika świateł to sam może włączać światła
Oświetlenie fasady. Norma ISO dzisiaj już nie wystarcza i konstruktorzy adaptują ja do własnych potrzeb. Stąd odchyłki od normy m.in. w 206.
Napisałem ci: rozdział pozycyjnych na przód i tył następuje poza skrzynką. Tak więc jak przód swieci to skrzynka jest dobra.
Przełącznik świateł, jest szansa na naprawę, ale cena nowych prod. Valeo nie jest powalająca.
W tych samochodach montowane były zestawy H3 + H7 lub dwuwłóknowa H4, jeżeli miałeś włożoną H3, to taką powinieneś ponownie zamontować :)
W sprinterach pierwszej i drugiej generacji i w Vito pierwszej generacji. Tu jest mowa o późniejszym modelu Vito z innym przełącznikiem. Ale jak widać dla ciebie to wszystko jedno. Poza tym nawet jak siądzie styk we wcześniejszym modelu to nie świeci przód i tył bo mają wspólny styk i wspólny bezpiecznik. Nie ma tak, żeby z powodu styku w przełączniku...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... jest cały schemat.
Wątpię w te sprawne bezpieczniki. Któryś 58 będzie przepalony.
Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
Witam, posiadam partnera tepee i tylne swiatlo pozycyjne przestalo mi dzialac. Jak moge je wymienic? Odkrecilem śrubę trzymającą światła, ale obawiam sie je zdjąć. Coś trzyma, a to jednak plastik. Jak sie przyłożę to coś pęknie i więcej będzie strat. Czy ktoś to już robił? Dziękuję, Kuba
A nie ma zwarcia przy blaszkach kontaktowych obsadki żarówki? Wyjmij żarówkę i popatrz dokładnie, może blaszka od pozycji gdzieś dotyka do masy?
Jak naprawić ta usterkę można wymienić ten przekaźnik czy trzeba cała płytę ?
Pozycyjne powinien być szary z paskiem. Pociągnij mocno zapewne jest zielony w środku .
Masa zegarów jest współna z podświetlaniem,.
jeszcze pytanie wyłacznik włacza osobno lewa i prawa strone Tak. Wyjmij włącznik i zmostkuj szaro/fioletowy z jakimś czerwonym i zobacz czy pali się prawa strona
on ma w wyłączniku zespolonym taki rozdział do załącznia przełącznikiem kierunków każdej strony z osobna
A próbowałeś odłączyć górne obrysy na kabinie? Jeśli są diodowe to one są prawdopodobnie winowajcą. Miałem już kilka takich przypadków.
No faktycznie tak szybko migających świateł przy samochodzie jeszcze nie widziałem. A nie sygnalizują one przypadkiem problemów z zabezpieczeniem, alarmem w tym że samochodzie :?: Bo jeśli by tak było to można spróbować wyłączyć alarm, zabezpieczenie W moim Fordzie nie w S Max-sie A w mondeo mk3 jest taki wyłącznik, który to trzeba przekręcić, wyłączyć...
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
Problem polega na tym że samochód mądrzejszy od mechanika. Za mały pobór prądu > wykrywa jako spaloną żarówkę > odłącza obwód. Najszybciej dorobić sztuczne obciążenie, można też VAGiem przekodować moduł komfortu (bo to on steruje światłami) ale też nie każdy model łyknie kodowanie na LEDy.
nio wlasnie klopoty zaczely sie po oddaniu samochodu do blacharza zanim oddalem kierunkowskazy i swiatla dzialaly ok w obecnej chwili jest tak prawy przedni kierunkowsaz wogole nie swieci i nie swieci swiatlo pozycyjne tylne lewe a kiedy wlacze kierunkowsaz w prawo to slychac jak przekaznik uderza ale dwa razy szybciej niz normalnie czyli kiedy wlacze...
Jeszcze nie sprawdzałem na schemacie, ale w takim przypadku raczej trudno będzie zostawić auto z włączonymi pozycyjnymi w nocy. Owszem, można, ale równolegle do styków przekaźnika należałoby podłączyć włacznik, by zamykał obwód w celu zasilenia pozycyjnych. Aha, przekaźnik w szereg zasilania włącznika świateł, bo są obrysówki (prawa i lewa) No i oczywiście...
Ja miałem też w C4GPII takie komunikaty. Najpierw pojawiły się aby sprawdzić światła mijania i kierunkowskazy. Finalnie okazało się iż uszkodzone zostały kable w prawym lusterku (spękała najpierw izolacja na kablach, potem kable w miejscu składania lusterka), przyczyna została znaleziona gdy jako kolejne spękały się kable od czujnika temperatury w tymże...
Witam mam podobny problem zalozylem dzia nowe lampy tylne led wszystko fajnie dziala swiatla stop. Pozycyjne ale jest jeden problem gdy wlaczam prawy kierunkowskaz na wlaczonych swiatlach pozycyjnych jest ok ale gdy wlaczam kierunkowskaz lewy wraz z nim miga swiatlo pozycyjne ale prawe co jest nie tak prosze was o pomoc z góry dziękuje
Witam, problem ciągnik Case CVX 1195. Brak światła pozycyjnego na wyjściu gniazda elektrycznego. Gdzie szukać problemu? Dodam, że bezpieczniki są przepatrzone, wszystkie wyglądają na dobre.
Najczesciej manetka, mozesz zasymulowac.
Nie pamietam ale pewnie obciazylem swiatlo pozycje aby świeciło 60-70% mocy a kiedy wciskam stop diody swieca się 100% mocy. Trzeba to zrobic metoda prob tak dobrac opornik zeby swiatlo pozycyjne bylo widoczne i aby byla różnica w swieceniu kiedy hamujemy. Moja lampa wyszla super jestem zadowolony.
Te ciągniki były wyposażone w światła pozycyjne a nie postojowe.
mam problem z elektryka i nie wiem jak ta usterke zlikwidowac jak naciskam pedal hamulca gasnie mi lewe tylnie swiatlo pozycyjne a stop sie nie zapala gdzie jest problem?? Popraw temat i pisownię!
Jeśli już musisz zasilić to tak po partyzancku z żarówki reflektora czy jej przekaźników to daj 2 diody prostownicze, np 1N5408 katodami do tylnego światła, anoda do przekaźnika świateł mijania, druga anoda do przekaźnika świateł drogowych.
Sprawdź te żarówki
Witam jeśli masz jedną żarówkę na światła pozycyjne i stop to źle zostały włożone.
Ok. Napisane było u góry komora silnika. Stąd szukałem dalej. Dziękuję. Zostawię dla potomnych. Browarek dla ciebie. Miłego.
Kolega ci napisal
Opisz dokładniej jak ma wyglądać tylne oświetlenie. Skoro piszesz o świetle pozycyjnym i stop to domyślam się, że chodzi Ci o to, że światło pozycyjne - słabsze świecenie, światło stop wszystkie diody świecą intensywniej. Czy tak?
Nie mam niestety schemaciku do twojego autka,wiec moja pomocpolega tylko na domyslach.A masz moze w swoim autku taka funkcje,ze przy wylaczonym zaplonie mozesz za pomoca przelacznika kierunkowskazow wlaczac prawe lub lewe swiatlo pozycyjne?Moze ten ukladzik nawalil?
Cytat z ogłoszenia: ''W zestawie specjalny przekaźnik dzięki, któremu ringi będą włączać się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a wyłączać po włączeniu świateł mijania.'' Przecież można go wykorzystać do tego. Zasilanie ringów dać po zapłonie, a odcięcie z plusa np. światła pozycyjnego.
Witam, Pin 14 nie jest podlaczony, pin 13 - swiatlo pozycyjne lewe przednie. Swiatla mijania sa prawdopodobnie wlaczane z powodu swiatel dziennych. Podjedz do kogos, kto ma PPS i zlikwiduj swiatle dzienne. Dowiesz sie w ten sposob, czy jest jakis problem (prawdopodobnie go nie ma). Pozdrawiam, Georges
mechanika pojazdowa to w podpisie. Ile by wynosiła naprawa takiego czegoś bo chciał bym to oddać do mechanika bo samemu ciężko było by mi to zrobić To w poście. Zdecyduj się. Gwoli ścisłości ,problem nie leży w przełączniku zespolonym.
Skoro kierunkowskazy zastępują światła pozycyjne to znaczy że te są niesprawne.
Witam. Problem polega na nie działającym światełku pozycyjnym z tyłu z prawej strony. Z tego co się zorientowałem to w jednej żarówce są dwa żarniki i ta sama żarówka rozpala się podczas naciśnięcia pedału stopu. Co ciekawe, gdy nacisnę wspomniany stop to drugi żarnik się zapala i ładnie świecą obie lampy. Natomiast po puszczeniu stopa żarówka gaśnie...
W przypadku skuterów to spotkałem się z 2 rozwiązaniami: 1. Światła pozycyjne zasilane są z akumulatora - działają kiedy kluczyk jest przekręcony na zapłon 2. Jak wyżej, tylko działają niezależnie od kluczyka. Ogólnie jeśli masz akumulator to mają pozycyjne być zasilane z akumulatora, bo w momencie padnięcia silnika (zgaśnie) tracisz oświetlenie.
Witam. Potrzebna jest pomoc. Ford C-Max 2005 1.6 benzyna. Nie świeci światło pozycyjne prawy tył. Stop, wsteczny, kierunki są ok. Żarówki i bezpieczniki wymienione. Jakaś podpowiedź co dalej? Przód świeci. Pozdrawiam AI: Czy sprawdzałeś stan gniazda żarówki i okablowania? Mogą być uszkodzone lub skorodowane. Tak AI: Czy w ostatnim czasie były jakieś...
Witaj, skoro nie masz pojęcia to po co bierzesz się za naprawę? Na początek sprawdź bezpieczniki i to chyba będzie tyle.
Wszystko masz napisane Napewno problem jest z tylną masą na lampie Dla pewności możesz jeszcze połaczyc razem prawe i lewe swiatlo pozycyjne z tyłu i sprawdzic czy dzienne nie gasną Dodano po 1 poprostu złącz przewód szaro/czarny i szaro/czerwony
Za pomocą dwóch wkretaków obrócisz oprawkę. Da się cierpliwości i spokoju życze
Czarny - masa pod krańcówkę drzwi. Czerwony - zasilanie pod światła pozycyjne, czy łatwiej pod podświetlenie zegarów.
Problem rozwiązany. Problem leżał po stronie modułu od świateł zlokalizowanego w tylnym lewym nadkolu. Dodatkowo elektromechanik wymienił mi gniazdo przyczepy bo miało urwana klapkę, w samym gnieździe, woda i sól drogowa zrobiła swoje. Całość naprawy sterownika oraz wymiany gniazda 220 zł. Światła działają, wszystko gra. Temat zamykam.
Czasem to problem masy w danym narożniku.
Szybciej będzie to podpiąć pod włącznik świateł - tam masz wszystkie przewody jakie są Ci potrzebne a do stacyjki jest niedaleko. Podłączając pod przekaźnik (o ile taki w aucie jest) zostają jeszcze do podłączenia światła pozycyjne.
Witam, mam problem w Hyundaiu IX20 2014r. 1.4 benzyna założyłem do przodu nie taką żarówkę jak trzeba do pozycji na włączonych światłach. Pyk i kontrolka się nie świeci na desce, nie świeci żarówka z przodu, światło pozycyjne i mijania z tyłu oraz podświetlenie przycisków od ustawień nawiewu. Żarówki z tyłu są całe. Poczytałem na forach, szukałem bezpiecznika...
Mam pytanie, czy ten problem ze światłem postojowym został rozwiązany? Mam podobny z tym że prawa postojowa nie świeci w klapie ale żarówki działają bo stóp i wsteczny świeci. Brak tylko postojowego.
Skoro światła przeciwmgielne maja moc 55W i światła mijania też mają 55W, to po co na siłę przerabiać je na dzienne? Przy włączeniu świateł mijania świecą się również światła pozycyjne z tyłu, co powoduje że jesteś lepiej widoczny również dla tych jadących za Tobą, a oszczędność energetyczną przy dziennych będzie znikoma, wręcz niezauważalna.
Nie, chyba nie, 50 zł kosztował. Lecz dopiero teraz zaczęło się coś dziać przy dużej wilgotności. 2-3 miesiące już są założone i nic się nie działo.
Witam mam taki sam problem ze światłem pozycyjnym w v90. Dostałeś jakąś pozytywną odpowiedź ?
Problem rozwiązany. Moduł sprawdzania żarówek zepsuty( przepalony rezystor jak pamiętam chyba 1ohm 1.5 W). moduł znajduje się pod siedzeniem pasażera w samochodzie z komputerem, nie wiem jak jest w wersjach bez komputera. Wymiana rezystora szybka i łatwa, znalezienie przyczyny kilka godzin. Mam nadzieję że pomogłem.
Bo to są na 12V a w Ursusie o ile dobrze kojarzę jest instalacja na 24V. Jest 12V więc rada o łączeniu dwu przekaźników szeregowo jest bezsensowna . Każdy z przekaźników który ma obciążalność styków 20A i ma styki zwierne będzie się nadawał. Jeden przekaźnik wystarczy na dwie żarówki - czyli musisz mieć dwa przekaźniki - na mijania i drogowe. Dodano...
Urwany kabel podający minus z karoserii do żarówek.
Uważam że usterka jest na tylnej wiązce tzn. przez światła pozycyjne prąd się dostaje na światło stopu które jest po zapłonie, przed włącznikiem stopu.P
Witam. Jak w temacie mam problem ze światłami przednimi pozycyjnymi w samochodzie Peugeot 307. Samochód jest z 2005 roku z silnikiem 1.4 benzyna. Światła pozycyjne po przekręceniu przełącznika albo wcale nie świecą albo mrugają. Czasem załapią i świecą ale ostatnio coraz rzadziej. Bezpieczniki sprawdzone są ok. Świeci się kontrolka na liczniku i to...
Jak zepniesz oba włókna żarówki razem to obciążenie powinno się wyrównać.
58 nie ma nic do wycieraczek, 58 to światła pozycyjne. Zobacz błędy (i parametry ) w CIM i UEC, zresztą w Tech masz wybór samych wycieraczek.
Dla wszystkich zainteresowanych. skrzynka wyglada tak - w 5 kolumnach po 3 bezpieczniki | 1 | 4 | 7 | 10 | 13 | | 2 | 5 | 8 | 11 | 14 | | 3 | 6 | 9 | 12 | 15 | wyglada to mniej wiecej tak a teraz opis: 1 - lampka osw wnetrza - 10A 2 - puste 3 - puste 4 - swiatlo przeciwmgl tylne i lampka sygnalizacji wlaczenia swiatla - 7,5A 5 - swiatlo pozycyjne przednie...
Podświetlenia działa
podświetlenie włącznika świateł działa w pozycji wyłącznej Bo on się podświetla po włączeniu zapłonu, dopiero po włączeniu świateł ze ściemniacza oświetlenia kokpitu. Masz oba światła pozycyjne, L i P ? jeśli tak, sprawdź ściemniacz
Sterownik jest potrzebny dopiero od nowszego modelu 8P tutaj najprościej podłączyć z tyłu pod lampę chociaż dobrze jest dać przekaźnik pod światła pozycyjne bo jak będziesz jeździł dużo z przyczepą to włączniki lubią się wypalać.
Witam, Temat leży w przekaźniku. Miałem ten sam objaw. Przekaźnik jest pod maską, w puszce po lewej stronie kolo akumulatora. Jest tam rząd 4 przekaźników. Od prawej: odpowiadający za ogrzewanie tylnej szyby, następnie od sterowania silnikiem i trzeci jest właśnie ten od świateł mijania. Czwarty jest od świateł przeciwmgielnych. Ja chwilowo podmieniłem...
Mondeo mk3
Za 40zł wyrwałem w tamtym roku reflektor w stanie idealnym, oryginał więc zastanów się kolego czy warto rozklejać reflektory. Poza tym czy wciśniesz wtedy oprawkę z żarówką światła pozycyjnego? I co z regulacją takiego reflektora?
Napisz który żarnik - pozycyjny, czy stopu. Jeżeli pozycyjne to nie ma masy w tej lampie. Wtedy obwód zamykany jest przez masę żarówki i szeregowo przez włókno światła pozycyjnego... Bynajmniej najpierw sprawdź, czy masz masę na tej lampie. Pozdrawiam
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Witam, Mam podobny problem ze światłami, kilka dni temu zgasła mi lewa strona pozycyjnych, a dzisiaj prawa. I to nie są bezpieczniki. U Ciebie jak to się skończyło? Pozdrawiam
kiedy gaszę światła pozycyjne to stop nie świeci bez użycia pedału na postoju a gdy zapalam od razu mruga. Tam chyba z tyłu dwuwłóknowe? Jeżeli tak, to sprawdź i wymień - może być zwarcie między włóknami na którejś z żarówek.
trzecie swiatlo swiatlo sklep swiatlo laserowe
instrukcja kodowania zbiornik kombinowany prosty zasilacz stałoprądowy
kolektor słoneczny ciśnieniowy eeprom dumps
Kondensator bipolarny vs elektrolityczny w audio Schemat wtyczek radiowych Renault Trafic 2: ISO, FAKRA, Quadlock