Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Nie jest to samo, oryginały 1K0407366C 1K0407365C
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
To moje zdanie, ale ja bym wymienił. Chociaż widziałem już nawet spawane /wózki/.
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
-sworznie lewy i prawy 140zł -końcówka 60zł -zbieżność 100zł Wymiana sworzni to z tego najmniej roboty, więc trochę dziwna wycena. Po naprawie należy skontrolować kąty pochylenia kół w razie potrzeby wyregulować, potem zbieżność. nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy Stukają zazwyczaj tylko najmniej istotne elementy zawieszenia, np stabilizator,...
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
Tyle że w Fiacie nie da się wymienić sworznia wahacza tylko cały wahacz, a w przypadku AR 156 gdzie sworznie lubią często "padać" jest to kosztowne.
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Urwany sworzeń wahaczy
Trzeba naprężyć wahacz łapką może się odkręci a jak nie to trzeba ciąć w środku jest sworzeń wahacza kula w plastiku a sam sworzeń jest na stożku nie powinien się poluzować . http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/...
Na pewno będzie się różnił tuleją P kształtną, inaczej nabita. A tak wahacze są w zasadzie identyczne. Tylko zwróć uwagę że w modelu 306 w 1998 roku zmienili sworzeń wahacza na rozmiar 18 z 16, a co za tym idzie także zwrotnicę.
Ale w 206 nie wymienia się sworznia tylko cały wahacz. A do wymiany wahacza nie trzeba ściskać sprężyn.
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
Sprawdzałeś sworznie wahaczy czy nie maja luzu góra dół.
Witam. Do sprawdzenia czujnik wysokości przedniego zawieszenia.
W seicento sworzeń jest zintegrowany z wahaczem w sposób nierozłączny.
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Ostatnio kupowałem sworznie wahacza i końcówki drążków do Nissana Quest'a i tylko takie były :D także jak widać nadal są w użyciu;)
Nie jestem fanem motoryzacji to przyjąłem inną taktykę. Nawet z prostymi na pierwszy rzut oka pierdołami jadę do mechanika bo ma narzędzia i się zna. Jemu to zajmie kwadrans a mnie godzinę albo i dzień jak coś pójdzie nie tak. Ten dzień wolę poświęcić na to aby zarobić na tego mechanika. Ps. Takie tematy jak przykręcenie luźnej śrubki, wymiana wycieraczki,...
Daj zdjęcia bo często jest pierścień aby na osłonie sworznia założyć po wciśnięciu w wahacz.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
Tuleje wymienne, sworzeń zintegrowany z wahaczem- do wymiany wahacz, detaliczny koszt sensownego zamiennika 400-500zł za szt.
https://obrazki.elektroda.pl/1568706700_... Sworzeń od dołu wahacza
I co Arek znalazles jakies czesci zamienne?
Trochę mnie uspokoiliście ale więcej za sworzeń nie będę podnosił - brak kanału i trzeba sobie jakoś radzić niestety. Zamontowałem sworzeń CTR - ponoć dobre - zobaczymy ile wytrzyma. PS Wycinania okienka pod nogami pasażera żeby dostać się do ukręconej śruby wahacza a raczej jej nakrętki zamkniętej w przestrzeniach konstrukcyjnych pojazdu nie polecam...
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Poziome tuleje skręca się po opuszczeniu auta.
To jest część układu kierowniczego. Dla własnego bezpieczeństwa zastowałbym nową, zwłaszcza, że takie coś budżetu nie zrujnuje.
Nieprawidłowa geometria. Czy był wymieniany np wahacz, sworzeń, amortyzator czy coś w tym stylu?
Wyd. WKŁ - Opel Corsa B i Tigra obsługa i naprawa
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
To dosyć proste. Obcinasz lub ukręcasz łepek śruby i wyciągasz ją dokręcając nakrętkę :-) Nowa śruba wahaczy 6 zł, nowa śruba końcówki drążka 12zł.
Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
W sumie to mało co słychać na filmiku. Ale na ogół to łożysko amortyzatora lub pęknięta sprężyna jeśli chodzi o trzaski Rzadko któryś sworzeń, wahacza albo końcówki kierowniczej, jeśli chodzi o piszczenie
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
A co ma łącznik stabilizatora do wahacza? Ale po co cały wahacz jak tylko sworzeń jest zepsuty? Luz góra dół to wahacz tak? Czy lewo prawo? A wyjęty sworzeń powinien być sztywny cały? Czy nie? Po spotkaniu z dziurą może się zrobić luz czy to raczej po 200tys km po polskich drogach?
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Bez podnoszenia, musi stać na kołach, przykładasz palucha do sworznia i wahacz odciągasz w dół, dla pewności możesz też w górę. Nawet najmniejszy luz idzie wymacać, na szarpakach często to gorzej widać.
na ostatnim przeglądzie stwierdzono ,że mam wybity sworzeń wahacza.Sworzeń kupiłem i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak go wymienić.Pzdr. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. S.
Witam, samochód TATA INDICA VISTA 2010r, orientuje się ktoś z jakiego samochodu pasują części zawieszenia typu łączniki stabilizatorów, obsady stabilizatora, sworznie wahacze itp?.
Witam. Wymieniłem wczoraj tulejki wahacza i w jednym wahaczu zauważyłem że swożeń jest luźniejszy niż w drugim wahaczu. Nie ma luzów góra - dół tylko jest luźny jak kręcę nim na boki. Nie ma wtedy żadnych oporów. Wiem że sworznie sprawdza się właśnie na obecność luzu góra dół. Ale czy jest dopuszczalne by tak swobodnie poruszał się na boki w gnieździe?...
Witam trans-serwis ma rację , obie firmy są dobre / TRW znacznie poprawił jakość/ ale ja osobiście polecał bym Lemforder-a Pomijając firmę to jeśli mogę cos doradzić to wymień za jednym razem obie strony, raz zapłacisz za zbieżność Pozdrawiam
Witam jak się najlepiej pozbyć oryginalnych nitowanych sworzni? (nie dysponuje kanałem wiec mam ograniczone pole manewrowania narzędziami)
Witam, mam peugeota 306 rok prod. 1995. Po wymianie sworznia wahacza straciłem zbieżność kół :cry: Nie wiem jaka może być tego przyczyna :?: ? ma ktoś może jakiś pomysł??? dodam, że sworznie wg zaleceń producenta pasują do obu stron wahaczy bez rozróżnienia na prawy i lewy...
Właśnie zakupiłem takie sworznie wahacza do hondy CR-V zobaczymy jak to będzie z trwałością
Mało kto zawraca sobie dupę momentami dokręcania w takich miejscach, dociąga się z wyczuciem i jest ok. To śruby M8, jak już się uparłeś to dokręć 40nm.i będzie ok.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Witam. Łącznik stabilizatora ma taki objaw. Obejma stabilizatora i jej guma też tak robi. No i górne łożysko kolumny Macphersona. Renówka ma jeszcze taką przypadłość że były 2 różne rozmiary w sworzniu wahacza. Jak za mała chyba 2mm było różnicy - to "skręcisz" ale po czasie i tak się to wyklepie. I też tak stuka. Szukać. Pozdrawiam.
I jak tam kolego doszedłeś co to może być?? U mnie pojawia się coś takiego samego ale byłem przekonany, że to dolny sworzeń wahacza bo to samo miałem jak go kupiłem i wymieniłem tyle, że z drugiej strony i pomogło :)
Witam, czy ktoś może podać momenty dokręcenia zawieszenia, w Mercedesie C klasa (w204, S204), chodzi o śruby wahaczy przód, tulejki wahacza, śruba fi 14mm, nakrętka sworznia wahacza, oraz śrub amortyzatora do zwrotnicy, dwie fi 12mm i jedna śruba fi 14mm
Dokładnie jedni klienci stacji jeżdżą po pieczątkę i modlą się by czegoś nie zauważył. Reszta niestety w mniejszości jedzie na przegląd i nieraz robi naprawy zaraz po przeglądzie bo coś wyszło. I to nie raz nie tak że dostali negatywa tylko diagnosta stwierdził np. że guma na osłonie przegubu jest rozerwana albo osłona sworznia wahacza się zdegradowała....
Nie jestem mechanikiem, ale jeździłem i naprawiałem AG 1.6 16V i AH 1.8 16V. W G są słabe hamulce i 1.6 jest mułowaty. Był problem z masą silnika może komputera silnika. Olej brał od zakupu 115kkm 0,3l na 1000km 1.8 czyli Z18XE 125KM jest sporo fajniejszy, olej zaczął brać od 220kkm (0,2l) ale zależało to od stylu jazdy i obrotów - aby chciał jechać...
Sprawdz sworznie wahaczy, drazki kierownicze oraz poduszki silnika. Tak na poczatek. Naped na tyl lub 4x4 podpora walu i mocowanie mostu
Witam serdecznie. problem polega na zdzieraniu opon od wewnętrznej strony. Tak wiem to zbierznosc. Ale przed zbierznościa drążki i koncowki wahaczy musze wymienic. Problem polega na tym ze z jednej strony mam sworzeń mocowany na 3 śruby a z drugiej na 2 .. Pytanie.. Czy nie bedzie przeszkadzało to w ustawieniu zbierznosci ? Czy nie sa krotsze/ dłuższe...
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Końcówka drążka jest okej, sworzeń wahacza również jutro podniosę i zobaczę jeszcze raz bo nie da sie jechać tak stuka jak sie wciśnie sprzęgło lub toczy na luzie i to na równej drodze nawet
Jedna osoba szarpie za koło druga w kanale patrzy na końcówkę drążka albo sworzeń wahacza jeśli to nie łożysko.
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
1 Kupiłeś podróby LMO made in CHRL, częsty przypadek w PL. 2 Niefachowy montaż wahaczy. Niewyważone koła na pewno pomogły tym wahaczom. Wahacze LMO wytrzymują min. 50 tkm.
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
Źle napisałem wyżej w seacie jak masz wkłady amortyzatora to trzeba wszystko rozpinać półoś i sworzeń wahacza. Pokaż zdjęcie mocowania dół.
może sworzeń wahacza, pęknięta sprężyna ?
Z reguły trzeszczą gumy okalające sworznie na wahaczach . Czyli się już kwalifikują do wymiany . Z tym przenoszeniem na kierownice to jest różnie raz to tylko złudzenie a dwa to może już cały system tłumienia drgań dokończył swojego żywota czyli wszystkie gumy do wymiany . Chociaż znam przypadek i to ze swojego auta że trzeszczało i to okropnie już...
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
To pozostają jeszcze sworznie wahacza.
A co masz na myśli pisząc "sworznie kulowe" ? Chodzi Ci o sworznie wahacza ?
Mogą być i łożyska kolumn i sworznie wahaczy. Choc wg mnie, najbardziej prawdopodobna przyczyna "skrzzypienia", to łożyskowanie kolumn MacPhersona. Trza próbować zlokalizować to "skrzypienie" - cokolwiek to znaczy. Niech ktoś kręci kierownicą a Ty (lub lepiej jakiś mechanik) słuchaj - najlepiej w kanale. Najczęściej słychać chrzęszczenie/haratanie plus...
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Końcówkę wymieniłeś a sworzeń wahacza do piasty nowa czy ta cobyla? Jeśli nie może zgięła sam drążek Jeśli nie to zostaje wspomaganie
Może czas przeglądnąć zawieszenie? Oprócz tego sprawdzić komputer. Zawieszenie było sprawdzane, sworzeń wahacza z lewej strony wymieniony. Poza tym nic nie znaleźli. Komputer też w porządku.
Równie dobrze sworzeń wahacza mogło wybić.
W zasadzie to ma stać /--\ z tego co pamiętam to -0.45st+/-0.30 ale jak na maxa regulacja to mogło się przestawić. Pochylenie to makperson ze zwrotnicą na 2 śruby Pochylenie to sworzeń wahacza na trzy śruby o których mówi. Co nie wyklucza że na tych dwóch śrubach też jest minimalny luz i mogło się przestawić i uciekł kąt pochylenia ale one nie służą...
Pewnie myślisz kolego o przegubie i jego specyficznym klekotaniu. Otóż nie. Stuka przy jeździe na wprost i podczas skrętów także. Wrażenie trochę jak przy sworzniach wahaczy. Ale to nie one.
Felgi masz przeznaczone do tego auta, czy większe? Blaszka zabezpieczająca sworzeń wahacza przymocowana jest stabilnie?
Witam. Od dłuższego czasu zmagam się ze stukaniem z przodu auta. Stuki słychać głównie podczas parkowania, wolnej jazdy, gdy kręcę kierownicą. Auto wyjechało właśnie od mechanika, założone nowe amortyzatory, łożyska amortyzatorów odboje i osłony. Niedawno wymienione zostały łączniki stabilizatora oraz sworznie wahaczy. Pozdrawiam
Potrzebne mi momenty dokręcania śrub. Auto: Polo 6N2, rocznik 2001.03, FL, HB 3D, 55kW/75KM 1390cm3, wersja z ABS, klimą i wspomaganiem, skrzynia manualna, felgi 14" 1. Piasta koła przedniego (śruba przegubu zewn.) 2. śruby sworznia wahacza 3. śruba końcówki drążka 4. docisk tarczy sprzęgła 5. śruby montażowe napinacza paska rozrządu 6. śruby montażowe...
Okazało się, że przyczyną stuków był sworzeń wahacza (zwrotnicy)
Zbieżnością nie kasujemy ściągania auta, do tego jest geometria. Choć w lagunie brak jest fabrycznych punktów do regulacji geometrii to luzy jakie są na śrubach zwrotnicy, mocowania sworznia wahacza czy jak kolega hanzohazashi wspomniał mocowanie tylnej belki powinno wystarczyć do ustawienia geometrii. Zmiana pochylenia przedniego koła ma śrubach mocowania...
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
Jeśli nie wyszły luzy na sworzniu wahacza to należy przyjrzeć się tylnej tulei metalowo-gumowej. Na szarpakach może wyglądać, że jest OK, w czasie jazdy jest inaczej. może być jeszcze luz na tłoczysku amortyzatora, ale to łatwo zlokalizować podczas zwykłego szarpania kołem.
Uszkodzony sworzeń wahacza też może wydawać takie dźwięki.
Dzięki za wszelką pomoc. Rano przełożę koła i zobaczę efekt. Dodano po 1 Obejrzę także sworzeń wahacza czy ma możliwość wejścia. Dodano po 1 Obejrzę także sworzeń wahacza czy ma możliwość wejścia.
Sprawdź czy nie ma luzu na gnieździe sworznia wahacza w piaście koła. W razie czego dokręć lub wymień śrubę na nową. Sprawdź jeszcze gwinty w tym miejscu.
Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność To też pewnie nie to, ale w innym samochodzie, po wymianie sworzni, zmieniła mi się geometria przedniego zawieszenia. To trochę coś innego jak zbieżność. Sworznie, za krótkie na mocowaniu do wahacza, spowodowały, że koła stanęły "pod siebie". \___/...
Myślę że skrzypi któryś sworzeń wahacza. Należałoby wstrzyknąć niewielką ilość oleju do osłony podejżanego sworznia.
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Witam. Czy taki wybijak pneumatyczny daje radę przy sworzniach wahacza, czy to przy końcówkach drążka? Czy najlepszy będzie zwykły ściągacz za 50 zł? Interesuje mnie ten: https://allegro.pl/oferta/mlotek-pneumat...
Chciałbym sie dowiedzieć jakie są momenty dokręcenia śruby przedniego wahacza oraz sworznia wahacza?
Witam czy w Escorcie aby wymienic sworznie wahacza trzeba sciagac wahacz? I czy da sie to zrobic na lewarku?
Byłem na stacji diagnostycznej amory dobre sprężyny itp ok skrzypi niby z łącznika stabilizatora kazał mi nasmarowac i lewy sworzeń wahacza niby ma luz mówił żeby wymienić
sworzeń wahacz sworzeń wahacz wymiana sworzeń wahacz wymiana wahacz sworzeń
hałasujące opony 10w40 bierze telefon wyświetlać napis
electrolux ew6s406bpi electrolux ew6s406bpi
Jak podłączyć mikrofon do Casio CT-S200? Niedziałające światła drogowe w samochodzie - przyczyny i diagnostyka