Sworzeń może wypaść w każdej chwili, albo pęknie wahacz i koło się położy, ABSOLUTNIE NIE możesz jechać gdziekolwiek !
Trzeba naprężyć wahacz łapką może się odkręci a jak nie to trzeba ciąć w środku jest sworzeń wahacza kula w plastiku a sam sworzeń jest na stożku nie powinien się poluzować . http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/...
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Jedź sobie na stacje co robią przeglądy i na tych szarpakach trzeba wejść pod auto z lampą i zobaczyć gdzie jest luz. Mnie zawsze za darmo pozwalali wjechać i się zdiagnozować. Ja bym mimo wszystko stawiał na wahacz (lub sworzeń dolny), bo to podobne objawy. PS. Zerknij sobie jeszcze czy na oponie nie ma jakiegoś jaja, z boku, albo na powierzchni przylegającej...
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Witam, Muszę przykręcić zwrotnicę ze sworzniem wahacza do samego wahacza ale wahacz jest odchylony zbyt wysoko do góry i dociskanie go ręką w dół aby naprowadzić śruby na otwory sworznia wahacza wymaga zbyt wiele siły. Dodam że sworzeń był już przykręcony do wahacza ale nie mogę go teraz przykręcić z powrotem. Co mogę zrobić w tej sytuacji ? Proszę...
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń .
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Witam przychodzę z kolejnymi pytaniami, czy w Bashanie BS200S-3, czy sworzeń wahacza dolnego jest taki sam jak na górnym wahaczu i jeszcze jedno pytanie, czy powinien być luz łączący tylny wahacz z ramą?
Mam pytanie do mechaników i nie tylko. Sprawa dotyczy samochodów z jednym dolnym wahaczem - czyi dwie tulejki i sworzeń na którym obraca się kolumna amortyzatora. Czy zdarza wam się podnosić samochód - znaczy jedno kolo za sworzeń wahacza czy też za wahacz blisko sworznia? Dzisiaj zmuszony byłem unieść koło właśnie za sworzeń wahacza - w dodatku nówka...
Chyba ktoś przez pomyłkę w hurtowni która wysyłała do sklepu w którym zamawiałem się pomylił bo okazuję się, że dostałem sworzeń do typowo polifta, a okazuje się, że mam zawieszenie z przedlifta. Zdjęcia prześlę, i czy wahacz jeden z dwóch jest taki jaki powinien być. Najwyżej jutro się porówna. https://obrazki.elektroda.pl/5003396300_...
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki https://obrazki.elektroda.pl/6740438800_... Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe...
A co ma łącznik stabilizatora do wahacza? Ale po co cały wahacz jak tylko sworzeń jest zepsuty? Luz góra dół to wahacz tak? Czy lewo prawo? A wyjęty sworzeń powinien być sztywny cały? Czy nie? Po spotkaniu z dziurą może się zrobić luz czy to raczej po 200tys km po polskich drogach?
ja CRV nie polecam, miałem(jedynkę), jest to bardzo ładny samochód, ale strasznie gnije no i koła przednie odpadają, bo jest idiotycznie rozwiązane zawieszenie tak że sprężyna nadusza na dolny wahacz a siła na sworzeń działa na wyrywanie a nie dociskania go (jak w ładach 2101-2107) także luzu tam nigdy nie widać... aż sworzeń wyskakuje wraz z kołem......
Byłam na przeglądzie, sworzeń do wymiany... Pojechałam do mechanika i powiedział że w tych autach trzeba cały wahacz bo to jest całość i nie da się wymienić jednej części. Dlatego też wymieniłam całość... A więc na diagnostykę wystarczy??? Nie trzeba wracać do mechanika na poprawkę?
Nie ma tragedii, bo zamienniki kosztują całkiem przyzwoite pieniądze, a dostajesz całkiem nowy wahacz z nowy sworzniem i tulejami.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Mój post z 18 Cze 2018 06:16 " Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń ."
Witajcie. Od Grudnia 2016 mam nowe wahacze w uniaku, przejechane od tego czasu tak na oko z 15 tys kilometrów. Ostatnio coś mi cholernie skrzypi, normalnie dźwięk taki, że bałem się że kielichy mi ruda rozszarpuje, ale są okej. Po spryskaniu zmywaczem do hamulców mocowań i sworznia wahacza dźwięk ustąpił całkowicie, było to słychać nawet przy kręceniu...
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Dzięki, sebap, świerszcz.UK, sigwa18. Byłem dzisiaj na zbieżności. Diagnosta u którego bywam od wielu lat, mocno zirytowany że znów ja. Zaczął kombinować, zastanawiać się i obstawia że to wina zwrotnicy. Tzn stożka w który wchodzi sworzeń. Że może być na tyle już wybity, że stożek sworznia zaczyna w nim się poruszać. Zajmował się kiedyś amatorsko rajdami...
A czy to nie jest tak, że w autach typu Golf IV, A3, Leon itd tylko się ustawia przód czyli zbieżność? No, nie tylko tam, dlatego piłowałem wahacz :) Trochę to inna sytuacja, u mnie sworzeń był nitowany w wahacz, sie rozwiercało nity, i następny sworzeń już przykręcało. No i w tym przypadku wyszło, że w IC zhandlowali mi za krótkie sworznie o jakieś...
Ostatnio cos mi zaczęło stukac w lewym kole, mechanik stwierdził ze dolne wahacze do wymiany, ale powiedział ze wystarczy powymieniac same tuleje i będzie ok. Moje pytanie, Czy faktycznie mozna wymienic tylko same tuleje jeśli są to wahacze aluminiowe, czy poprostu lepiej kupic całe wahacze? co za brednie ,jakie tuleje?może i można ja nigdy czegoś...
Najlepiej jakbys mial druga osobe do pomocy. Wez lyzke do opon czy cos podobnego, niech jedna osoba sciagnie wahacz w dol, a druga dociska mocno zwrtnice do srodka auta po czym trzeba sworzen nakierowac. Inaczej sworznia nie wlozysz bo sie bedzie klinowal.
Stara szkoła: Kto smaruje ten jedzie! Weźmie się manuale napraw starych samochodów (śrub od wieków są zbudowane tak samo, zarówno w nowych i starych samochodach - w zakresie gwintów, różnice są co najwyżej w łbach śrub i nakrętkach) to jest napisane, że przed założeniem śruby posmarować smarem np, ŁT4. Zatem w starej szkole mechaników wszyscy smarowali,...
Jeśli diagnosta nic nie znalazł - zmień ASO, a poszukiwania zacznij od sprawdzenia przegubów wewnętrznych (skrzynia) i zewnętrznych (przy kołach). One lubią stukać przy skręcie. Jak zachowuje się kierownica podczas jazdy na wprost i podczas jazdy po łuku? Czy kierownica drga, lata, bije - gdy wpadniesz w większą dziurę? W zawieszeniu najważniejsze rzeczy...
Tulejki wymienione :) wymienilem na pełne gumy od cosworth'a niby oryginalne fordowskie. "Słoneczka" miałem zalozone(odkladnie dwa miesiace temu) oryginalne i przy zmianie były "jeszcze" dobre. Na pełnych gumach w/g mnie miej rzuca po ulicy i auto sztywniej trzyma sie jezdni. Przegląd za 4 miesiace wiec powinny wytrzymać. Przy okazji wymiany wyszedł...
Dobry wieczór. Wczoraj był sądny dzień dla mojej audicy. Po wielu latach bezkolizyjnej jazdy podczas wyprzedzania gościowi zachciało się skręcać w lewo przez co dostałem w prawy błotnik i koło. Okazało sie że wygięło wahacz przez co prawe koło było wygięte jak bym skręcał w prawo. Dziś wymieniłem wahacz i sworzeń wahacza i po złożeniu wszystkiego zauważyłem...
Witam Zastanawiałem się dzisiaj jaką rolę pełni w samochodzie sworzeń wahacza? Jak wiadomo wahacz musi być do czegoś zamocowany. Z doświadczenia wiadomo, że do podwozia połączony jest poprzez gumowe elementy, natomiast "na końcu" do zwrotnicy. Męczy mnie jedno... Sworzeń jest przecież ruchomym elementem, zatem zmienia swoje położenie podczas pracy.Dlaczego...
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
W 124 sworzeń jest ''rozciągany'' , a w w210 ''ściskany''. Proponuję podłożyć lewarek pod dolny wahacz , jak najbliżej koła i przy uniesionym aucie sprawdzić luz na wszystkich przegubach kulowych. Może krzyżak na drążku kolumny kierowniczej. Kiedyś pękła mi felga w trzech miejscach i też był podobny dżwięk. Może jakimś cudem są wciśnięte felgi od 124...
Fabryczny sworzeń o ile dobrze pamiętam jest nitowany do wahacza. Podróbki są na śruby. Usunięcie nitów w zamontowanym wahaczu przynajmniej dla mnie jest niewykonalne. Uwaga o lewarku bardzo słuszna, minimum solidne podstawki (kobyłki) plus dodatkowo np. koła pod progi.
Mam problem z praktycznie nowym c4 picasso. Jest powypadkowy, dostał w prawe koło, wahacz, amor do wymiany. Kupiłem wahacz używany, amor razem ze spręzyną i poduszką także. Po złożeniu wszystkiego słyszę stuki w tym kole (głównie na większych wybojach). Łącznik stabilizatora był założony nowy, sworzeń wahacza nie ma luzu, tuleje też ok. Wszystko dobrze...
Dzięki za podpowiedz a na samochodzie nie ma żadnej nalepki ,,ciekawe dlaczego,, a jak myślicie ten pomysł z przełożeniem drzwi lub zamka i samej wiązki elektrycznej z drzwi wypali ?Mam tylko wątpliwości co do łączenia kostki między drzwiami a słupkiem jeżeli będą pozmieniane kable lub piny pozamieniane to leże bo watpie żeby udało mi się kupić wiązke...
Auto ma już 20 lat , jest bardzo zadbane i nawet nie wygląda, ostatnio z powodu lekkich wibracji tarcz lekko wyczuwalnych oraz skorodowanych już dosyć piast na których wiszą tarcze i jarzm na których leżą klocki (po prostu było już mniej stali ) klocki podczas jazdy podskakiwały na jarzmach. Mechanik wyświetlił mi to ze gdy tarcza bije , klocki są luźniejsze...
Mi kiedyś skrzypiał sworzeń wahacza łączący wahacz ze zwrotnicą, luzów nie było itp. A skrzypiał, i trudno tu znaleźć takie coś, niby luzów brak a problem jest.
Witaj. Wjedź autkiem na pierwszą lepszą stacje kontroli pojazdów zapłać 10 -max 20zł... niech ktoś je wytrzepie i wszystko będzie jasne. Co do odpowiedzi na pytanie to może być kilka przyczyn, np: "wybity" sworzeń wahacza, tuleje metalowo gumowe wahacza, łączniki stabilizatora, poduszki drążka stabilizatora, itp. co do kosztów to w każdym warsztacie...
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić. Jestes pewny ze trzeba bo z tego co sie dowiedzialem to w fabii nie ma regulacji na swozniu.? Dodano po 51 Naciśnij wahacz musi wejść , Ewentualnie...
Nie wiem czy skręciłeś półoś z piastą, i czy zalałeś już skrzynie (a to byłby błąd). Możesz trochę odsunąć zwrotnicę żeby wahacz wskoczył, i półoś tez wejdzie na swoje miejsce. A piastą zawsze pokręcić możesz.
zdobyłem dzisiaj drugi wahacz i rozebrałem grata i oto efekty: wahacze jeden Mexico drugi Germany ze znaczkami VW Audi i jak najbardziej orginalne i prawidłowe (potwierdza się że w dwójkach był jeden rodzaj) po przyłożeniu zdobytego dzisiaj na ten niby krótszy wychodziło że poza krojem się niczym nie różnią, ale dla pewności wymontowałem tylną tuleję...
Amortyzatory są ok, na stacji mówił facet ze dobre są, sprawdzał mi facet wszystko, sam wchodziłem pod samochód i patrzyłem. Powiedział że sworzeń i stabilizator do wymiany. Muszę odkręcić macphersona i sprawdzę jak tam z góry sytuacja wygląda ale teraz znów nie mam kiedy. Do soboty to musi czekać. Śruby wahacza sa ok, wczoraj cały wahacz ściągałem...
właśnie wróciłem i zgodnie z życzeniem kolegi Vii sprawdziłem ale żadnych luzów na sprężynach nie znalazłem. Wizualnie jak dla mnie coś jest nie tak z końcówka drążka. Wygląda tak jak na zdjęciu (powinien być chyba prosty). JEszcze raz co jest w wachaczu. sworzeń tuleje właśnie tylko jakie znalazłem 2 rodzaje i nie wiem jakie są. Dodano po 11 Sorry...
po uderzeniu w metalowe barierki, nieiwileka prędkość, puste auto, zadrapany tylko zderzak auto zaczęło nierówno drzeć opony (po wewnętrznych stronach opon) (mocniej na kole z lewej strony - od strony uderzenia). W serwisie autoryzowanym stwierdzili, że ustawienie zbierzności nic nie da. W stacji diagnostycznej stwierdzili wymiane sworzni i końcówek...
Mam scenica 1,9dci z 2002r i walczę z identycznym problemem. Na postoju skręcając kołami maksymalnie w prawo i w lewo pod koniec obrotu występują charakterystyczne głośne trzaski. Wymieniłem już dwa łożyska amortyzatorów i prawy sworzeń bo miał lekki luz ale nic nie pomogło. Trzaski słychać gdzieś w zawieszeniu od strony kierowcy. Zrobiłem doświadczenie...
ogólnie na plus to tylko matiz- ale pod jednym warunkiem- rocznik najlepiej 1999 lub 1998 - tylko składany w korei. można je rozpoznać po vin-ie. produkowane w warszawie można kupić pod warunkiem bardzo dobrej blacharki. "koreanskie" matizy nie korodują na potęgę tak jak "warszawskie". tanie części- w matizie wymienia się części bo .... naprawa drożej...
sworzeń wahacz wymiana sworzeń wahacz wymiana wahacz sworzeń
samsung rb31ferncsa schemat budowy kompresora trójnik grzałka
odwrócona osmoza taraban dmp502 przestrojenie
Jak wyłączyć tryb demo i poprawić rozdzielczość w Sony Bravia KDL-40R550C ESP8266 random() – przykład kodu, inicjalizacja randomSeed, TRNG, ets_random, Arduino IDE