W seicento sworzeń jest zintegrowany z wahaczem w sposób nierozłączny.
Trzeba naprężyć wahacz łapką może się odkręci a jak nie to trzeba ciąć w środku jest sworzeń wahacza kula w plastiku a sam sworzeń jest na stożku nie powinien się poluzować . http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/...
Sworzeń jest na trzech śrubach do wahacza przykrecony i na jednej do zwrotnicy.I nie maglownica tylko przekładnia kierownicza.Poza tym pasowało by zbieżność ustawić po tych naprawach.
Tyle że w Fiacie nie da się wymienić sworznia wahacza tylko cały wahacz, a w przypadku AR 156 gdzie sworznie lubią często "padać" jest to kosztowne.
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
Witam, Muszę przykręcić zwrotnicę ze sworzniem wahacza do samego wahacza ale wahacz jest odchylony zbyt wysoko do góry i dociskanie go ręką w dół aby naprowadzić śruby na otwory sworznia wahacza wymaga zbyt wiele siły. Dodam że sworzeń był już przykręcony do wahacza ale nie mogę go teraz przykręcić z powrotem. Co mogę zrobić w tej sytuacji ? Proszę...
Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
Nie neguję potrzeby kontroli geometrii po wymianie sworznia ale wahacz wielokrotnie widziałem i nie ma tam możliwości regulacji !!
Mam pytanie do mechaników i nie tylko. Sprawa dotyczy samochodów z jednym dolnym wahaczem - czyi dwie tulejki i sworzeń na którym obraca się kolumna amortyzatora. Czy zdarza wam się podnosić samochód - znaczy jedno kolo za sworzeń wahacza czy też za wahacz blisko sworznia? Dzisiaj zmuszony byłem unieść koło właśnie za sworzeń wahacza - w dodatku nówka...
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
Daj zdjęcia bo często jest pierścień aby na osłonie sworznia założyć po wciśnięciu w wahacz.
a wie ktoś może jak to jest z tymi wahaczami? całe trzeba wymieniać czy da sie tylko sworznie?
https://obrazki.elektroda.pl/1568706700_... Sworzeń od dołu wahacza
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
W którym miejscu rozłączałeś zwotnicę od wahacza? Zbijałeś ze sworznia czy odkręcałeś sworzeń od wahacza (trzy śruby M8)?
A my pracujemy na codzień. Po wymianie wahacza trzeba robić ustawienie zawieszenia bo na wszystkich śrubach jest minimalny Luz. W szczególności jeżeli odkrecasz sworzeń na trzech śrubach. Pochylenia się nie ustawia w tym modelu samochodu.
Ale w 206 nie wymienia się sworznia tylko cały wahacz. A do wymiany wahacza nie trzeba ściskać sprężyn.
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Tuleje wymienne, sworzeń zintegrowany z wahaczem- do wymiany wahacz, detaliczny koszt sensownego zamiennika 400-500zł za szt.
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Urwany sworzeń wahaczy
Cześć, samochód audi a3 8p 1.9 2006 rok. Zamówiłem lewy i prawy sworzeń wahacza, ale wysłali mi dwa lewe. Czy lewy i prawy sworzeń są takie same czy jednak czymś się różnią? Bo nie wiem czy im odsyłać.
Nieprawidłowa geometria. Czy był wymieniany np wahacz, sworzeń, amortyzator czy coś w tym stylu?
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
A co ma łącznik stabilizatora do wahacza? Ale po co cały wahacz jak tylko sworzeń jest zepsuty? Luz góra dół to wahacz tak? Czy lewo prawo? A wyjęty sworzeń powinien być sztywny cały? Czy nie? Po spotkaniu z dziurą może się zrobić luz czy to raczej po 200tys km po polskich drogach?
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
To moje zdanie, ale ja bym wymienił. Chociaż widziałem już nawet spawane /wózki/.
Witam. Do sprawdzenia czujnik wysokości przedniego zawieszenia.
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
Podjedź do mechanika co wymieniał wahacz i opowiedz o problemie. Pewno krzywe koło i dopóki był luz na sworzniu to klekotało sobie to wszystko radośnie. Teraz jak się zawieszenie usztywniło to czujesz bicie koła.
Jeśli jest nitowany do wahacza to tak może być. Jeśli dostępny jest zamiennik to nity się rozwierca a nowy sworzeń skręca śrubami z zestawu. Co do sprężyn to kolor/klasa to chyba tylko ASO, w normalnym katalogu (sklepowym) dobiorą też bez problemu zamienniki, Lesjofors czy KYB.
Podziałaj siłą boczną na wahacz, np. podnośnikiem.
Wypadają przy małych prędkościach? Oj nie tylko. Był u nas kwadratowy LT któremu na DK-1 wyskoczył przy 80. Dodano po 1 Nie ma co dyskutować i gdybać sworzeń natychmiast wymienić. Przepraszam zapomniałem że to Fiat to cały wahacz.
z jakim momentem powinna być dokręcona śruba która przechodzi przez zwrotnice i blokuje sworzeń wahacza przed wypadnięciem. Ksiażkowo to jest podane 30 Nm
Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność To też pewnie nie to, ale w innym samochodzie, po wymianie sworzni, zmieniła mi się geometria przedniego zawieszenia. To trochę coś innego jak zbieżność. Sworznie, za krótkie na mocowaniu do wahacza, spowodowały, że koła stanęły "pod siebie". \___/...
Sprawdzałeś sworznie wahaczy czy nie maja luzu góra dół.
To nie sworzeń piszczy tylko gumy na wahaczach Nie piszczy, a skrzypi więc jak najbardziej sworzeń może to być. Zwłaszcza po postoju.
Ostatnio kupowałem sworznie wahacza i końcówki drążków do Nissana Quest'a i tylko takie były :D także jak widać nadal są w użyciu;)
Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora. Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną...
Ale musi być rozdzielone jakoś zwrotnica wahacz a trzyma to sworzen na 3 srubach jesli one sa odkrecone to zbieżność jest do ustawienia. A jak rozdzielisz na sworzniu?
Sworzeń dolnego wahacza, tzw banana. Na szarpakach to nie wyjdzie. Sworzeń wahacza prostego nie stuka, jak się kończy to skrzypi a później wyskakuje :) Dodano po 2 A bicie podczas hamowania w moim przypadku powodował luz w przekładni kierowniczej, po regeneracji już nie bije.
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
na ostatnim przeglądzie stwierdzono ,że mam wybity sworzeń wahacza.Sworzeń kupiłem i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak go wymienić.Pzdr. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. S.
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
I co Arek znalazles jakies czesci zamienne?
Ostatnio cos mi zaczęło stukac w lewym kole, mechanik stwierdził ze dolne wahacze do wymiany, ale powiedział ze wystarczy powymieniac same tuleje i będzie ok. Moje pytanie, Czy faktycznie mozna wymienic tylko same tuleje jeśli są to wahacze aluminiowe, czy poprostu lepiej kupic całe wahacze? co za brednie ,jakie tuleje?może i można ja nigdy czegoś...
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
zwrotnica sworzniowa to pewnie taka na 2 sworzniach i 2 wahaczach na gorze i dole jak w Dużym Fiacie kolumnowa to pewnie taka z kolumna makpersona czyli sworzeń na dole w wahaczu i makperson na górze natomiast przegubowa to nie wiem, może taka jak w terenówkach? http://mojuaz.com/mid1.php?id=56&czy...
Bez podnoszenia, musi stać na kołach, przykładasz palucha do sworznia i wahacz odciągasz w dół, dla pewności możesz też w górę. Nawet najmniejszy luz idzie wymacać, na szarpakach często to gorzej widać.
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Tak, mogą. Możesz wstawić duże tuleje od Audi TT. Trochę mniejszy komfort jazdy ale wytrzymują dużo dłużej. Jak wyjmiesz wahacze to będzie widać w jakim stanie są sworznie i końcówki.
W tym samochodzie oba wahacze są jednakowe i mocowanie sworznia mają na dwie śruby.
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Taki ściągacz zazwyczaj uszkadza gwint więc zastanów się czy lepiej puknąć młotkiem w zwrotnice czy uszkodzić gwint i kupić nowy wahacz. Taki ściągacz to sie przydaje w BMW jak nie ma dojścia by puknąć lub jak końcówka jest do wyrzucenia. Nie zdejmiesz nakrętki by nie uszkodzić gwintu, sworzeń wyjdzie z piasty ale teraz nie odkręcisz nakrętki bo sworzeń...
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Mi pukało w moim citroencie c3 tylko na nierównościach. Okazało się, że zerwane są tuleje wahaczy i 1 sworzeń wahacza miał już duży luz. Łatwo to sprawdzić, wystarczy mieć dostęp do kanału lub podnośnika. Wymieniłem ze znajomym mechanikiem 4 tuleje (2 na wahacz) i 1 sworzeń. Z częściami i robotą wyszło ok 150zł. Też początkowo myślałem , że to amory:)
Z opłat drogowych i środowiskowych mają zostać zwolnione pojazdy niskoemisyjne o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t (samochody ciężarowe i autobusy). Dzięki temu, jak przekonuje ministerstwo, przedsiębiorstwa transportowe otrzymają realną zachętę do wymiany floty na pojazdy niskoemisyjne, które będą tańsze w eksploatacji. Tym samym...
No i ten sworzeń to przyczyna a nie gumy. Autosugestia to potężna sprawa. Powodzenia.
Witam czy w Escorcie aby wymienic sworznie wahacza trzeba sciagac wahacz? I czy da sie to zrobic na lewarku?
Witam Szukam momentu dokręcenia śrub sworznia wahacza (3 śruby) oraz obejm gum stabilizatora?
T5 kąt ustawia się na sworzniu wahacza ale czy ma on wpływ na to że koło jedzie trochę w prawo? Nowy sworzeń starałem się ustawić tak samo jak było w starym wahaczu. Kilka razy już tak robiłem i nigdy nie było takiej sytuacji jak teraz że koło jest rozbieżne... http://obrazki.elektroda.pl/5962594800_1...
Skrzypi sworzeń albo amortyzator.
Witam, mam peugeota 306 rok prod. 1995. Po wymianie sworznia wahacza straciłem zbieżność kół :cry: Nie wiem jaka może być tego przyczyna :?: ? ma ktoś może jakiś pomysł??? dodam, że sworznie wg zaleceń producenta pasują do obu stron wahaczy bez rozróżnienia na prawy i lewy...
Mocowanie wahacza so sanek 85 nm sworzeń do zwrotnicy 32 nm
W sumie to mało co słychać na filmiku. Ale na ogół to łożysko amortyzatora lub pęknięta sprężyna jeśli chodzi o trzaski Rzadko któryś sworzeń, wahacza albo końcówki kierowniczej, jeśli chodzi o piszczenie
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
Witam. Wymieniłem wczoraj tulejki wahacza i w jednym wahaczu zauważyłem że swożeń jest luźniejszy niż w drugim wahaczu. Nie ma luzów góra - dół tylko jest luźny jak kręcę nim na boki. Nie ma wtedy żadnych oporów. Wiem że sworznie sprawdza się właśnie na obecność luzu góra dół. Ale czy jest dopuszczalne by tak swobodnie poruszał się na boki w gnieździe?...
Witam wszystkich. Miałbym prośbę. Jakie są momenty dokręcania dolnego wahacza przedniego w Mazdzie 6 GY 2004R. https://obrazki.elektroda.pl/6510963900_... . https://obrazki.elektroda.pl/5730905600_... czy mam rozumieć to że śruba nr; 4 - moment 93 do 126 Nm 2 - moment 93 do 126 Nm 1 nakrętka sworzeń 166 do 200 Nm Byłbym...
Jak to "nie ma"? A śruby Mc Pherson'a. Nawet serwis w swojej ofercie posiada 11 gdyby oryginalne już "nie mogły". Sworzeń wahacza sprawdź z tymi tulejami. Tam jeszcze na dole, mocowanie sworznia zwrotnicy do wahacza - czasem zdarzały się rozpiłowane otwory, dla regulacji.
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
Leaf przeszedł przegląd rejestracyjny okazji 10 tych urodzin. Słaby ręczny i jakiś sworzeń w tylnym wahaczu jest luźny, ale można jeździć. Na liczniku ok 90 tyś km, dalej jedenaście kreseczek na baterii, zrzut ze stanu baterii podam w przyszłym tygodniu.
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
Witam , mam sworzeń wahacza ktory ma śruby wpuszczane na taki delikatny frez. Sruby urwały się czy można zastosować normalne śruby ? CZy trzeba wymienić sworzeń? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/8924055000_...
Dzięki za wszelką pomoc. Rano przełożę koła i zobaczę efekt. Dodano po 1 Obejrzę także sworzeń wahacza czy ma możliwość wejścia. Dodano po 1 Obejrzę także sworzeń wahacza czy ma możliwość wejścia.
Witam. Sworzeń, to sworzeń, pierwszy raz słyszę o końcówce wahacza.Być może,ze niektórzy tak mogą nazywac sworzeń - wg mnie nieprawidłowo.
Metody są różne, ja np. jadę do sklepu motoryzacyjnego i np. jak kupowałem wahacze i sworznie, to pokazywałem zdjęcia jaki sworzeń, i też mówiłem, że ( przy najmniej w moim przypadku) jest na dwie śruby, z katalogu takiego w tym przypadku papierowego, drukowanego mi państwo znaleźli, zamówili i wszystko jest w pożądku, jak narazie. Pozdrawiam.
Z reguły trzeszczą gumy okalające sworznie na wahaczach . Czyli się już kwalifikują do wymiany . Z tym przenoszeniem na kierownice to jest różnie raz to tylko złudzenie a dwa to może już cały system tłumienia drgań dokończył swojego żywota czyli wszystkie gumy do wymiany . Chociaż znam przypadek i to ze swojego auta że trzeszczało i to okropnie już...
Witajcie. Od Grudnia 2016 mam nowe wahacze w uniaku, przejechane od tego czasu tak na oko z 15 tys kilometrów. Ostatnio coś mi cholernie skrzypi, normalnie dźwięk taki, że bałem się że kielichy mi ruda rozszarpuje, ale są okej. Po spryskaniu zmywaczem do hamulców mocowań i sworznia wahacza dźwięk ustąpił całkowicie, było to słychać nawet przy kręceniu...
Podważaj sworzeń w kierunku góra - dół. Tuleje wahaczy też skontroluj. Zerknij dokładnie czy nie popękana guma itp.
Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
Witam. Przy wymianie łożyska musiałem zdemontować wahacz. Teraz gdy chcę zamontować go z powrotem nie mogę go na tyle przechylić w dół aby nałożyć sworzeń na zwrotnice. Macie może jakieś pomysły ?
Witam Tłucze mi trochę przednie lewe koło na dziurach, byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi żebym wymienił sworzeń wahacza i tylnie tulejki wahacza. Oglądałem już jak to wygląda- chyba nie powinno być z tym problemu, sworzeń trzyma się na 3 śrubach, tulejki tez podobnie. Czy powinienem przy wymianie zwrócić na cos szczególnie uwaga? Pytam...
Witam, Odgrzeje trochę kotleta odnośnie wahaczy przednich, mam do wymiany sworzeń i tylną tuleje w Picasso 1.6 benzyna z 2007 r. Jakiej firmy w/w części polecacie ?.
Witam, czy ktoś może podać momenty dokręcenia zawieszenia, w Mercedesie C klasa (w204, S204), chodzi o śruby wahaczy przód, tulejki wahacza, śruba fi 14mm, nakrętka sworznia wahacza, oraz śrub amortyzatora do zwrotnicy, dwie fi 12mm i jedna śruba fi 14mm
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
Jak jedziesz na luzie i nie ściąga albo odejmiesz gaz i jedzie prosto to masz wybite gumy na wahaczu bo koło ciągnie i odchyla koło na zewnątrz ew dolny sworzeń
sworzeń wahacz wymiana sworzeń wahacz wymiana wahacz sworzeń
protect radio kenwood minidisc instrukcja głośniki krakow
ue32t5302 podświetlenie sterownik grzałek
Agregat malarski Parkside nie pobiera farby - przyczyny i rozwiązania Elektryczne pilarki łańcuchowe z regulacją obrotów: modele i funkcje