Sworzeń może wypaść w każdej chwili, albo pęknie wahacz i koło się położy, ABSOLUTNIE NIE możesz jechać gdziekolwiek !
Trzeba naprężyć wahacz łapką może się odkręci a jak nie to trzeba ciąć w środku jest sworzeń wahacza kula w plastiku a sam sworzeń jest na stożku nie powinien się poluzować . http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/...
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Jedź sobie na stacje co robią przeglądy i na tych szarpakach trzeba wejść pod auto z lampą i zobaczyć gdzie jest luz. Mnie zawsze za darmo pozwalali wjechać i się zdiagnozować. Ja bym mimo wszystko stawiał na wahacz (lub sworzeń dolny), bo to podobne objawy. PS. Zerknij sobie jeszcze czy na oponie nie ma jakiegoś jaja, z boku, albo na powierzchni przylegającej...
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Witam, Muszę przykręcić zwrotnicę ze sworzniem wahacza do samego wahacza ale wahacz jest odchylony zbyt wysoko do góry i dociskanie go ręką w dół aby naprowadzić śruby na otwory sworznia wahacza wymaga zbyt wiele siły. Dodam że sworzeń był już przykręcony do wahacza ale nie mogę go teraz przykręcić z powrotem. Co mogę zrobić w tej sytuacji ? Proszę...
Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń .
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Nie jest to samo, oryginały 1K0407366C 1K0407365C
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
To moje zdanie, ale ja bym wymienił. Chociaż widziałem już nawet spawane /wózki/.
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Witam przychodzę z kolejnymi pytaniami, czy w Bashanie BS200S-3, czy sworzeń wahacza dolnego jest taki sam jak na górnym wahaczu i jeszcze jedno pytanie, czy powinien być luz łączący tylny wahacz z ramą?
Mam pytanie do mechaników i nie tylko. Sprawa dotyczy samochodów z jednym dolnym wahaczem - czyi dwie tulejki i sworzeń na którym obraca się kolumna amortyzatora. Czy zdarza wam się podnosić samochód - znaczy jedno kolo za sworzeń wahacza czy też za wahacz blisko sworznia? Dzisiaj zmuszony byłem unieść koło właśnie za sworzeń wahacza - w dodatku nówka...
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
A co ma łącznik stabilizatora do wahacza? Ale po co cały wahacz jak tylko sworzeń jest zepsuty? Luz góra dół to wahacz tak? Czy lewo prawo? A wyjęty sworzeń powinien być sztywny cały? Czy nie? Po spotkaniu z dziurą może się zrobić luz czy to raczej po 200tys km po polskich drogach?
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Na pewno będzie się różnił tuleją P kształtną, inaczej nabita. A tak wahacze są w zasadzie identyczne. Tylko zwróć uwagę że w modelu 306 w 1998 roku zmienili sworzeń wahacza na rozmiar 18 z 16, a co za tym idzie także zwrotnicę.
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Urwany sworzeń wahaczy
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Mój post z 18 Cze 2018 06:16 " Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń ."
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
W seicento sworzeń jest zintegrowany z wahaczem w sposób nierozłączny.
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki https://obrazki.elektroda.pl/6740438800_... Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe...
Witajcie. Od Grudnia 2016 mam nowe wahacze w uniaku, przejechane od tego czasu tak na oko z 15 tys kilometrów. Ostatnio coś mi cholernie skrzypi, normalnie dźwięk taki, że bałem się że kielichy mi ruda rozszarpuje, ale są okej. Po spryskaniu zmywaczem do hamulców mocowań i sworznia wahacza dźwięk ustąpił całkowicie, było to słychać nawet przy kręceniu...
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
Mi kiedyś skrzypiał sworzeń wahacza łączący wahacz ze zwrotnicą, luzów nie było itp. A skrzypiał, i trudno tu znaleźć takie coś, niby luzów brak a problem jest.
Sprawdzałeś sworznie wahaczy czy nie maja luzu góra dół.
Dobry wieczór. Wczoraj był sądny dzień dla mojej audicy. Po wielu latach bezkolizyjnej jazdy podczas wyprzedzania gościowi zachciało się skręcać w lewo przez co dostałem w prawy błotnik i koło. Okazało sie że wygięło wahacz przez co prawe koło było wygięte jak bym skręcał w prawo. Dziś wymieniłem wahacz i sworzeń wahacza i po złożeniu wszystkiego zauważyłem...
Ale w 206 nie wymienia się sworznia tylko cały wahacz. A do wymiany wahacza nie trzeba ściskać sprężyn.
Chyba ktoś przez pomyłkę w hurtowni która wysyłała do sklepu w którym zamawiałem się pomylił bo okazuję się, że dostałem sworzeń do typowo polifta, a okazuje się, że mam zawieszenie z przedlifta. Zdjęcia prześlę, i czy wahacz jeden z dwóch jest taki jaki powinien być. Najwyżej jutro się porówna. https://obrazki.elektroda.pl/5003396300_...
Rozrząd x2.Sprzęgło stówkę minimum dodaj jak prosta skrzynis.Sworzeń wahacza x2.Ogólnie to klocki tarcze masz normalnie reszta zaniżona.Zepsujesz rynek i klientów.
Witam. Do sprawdzenia czujnik wysokości przedniego zawieszenia.
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Mam problem z praktycznie nowym c4 picasso. Jest powypadkowy, dostał w prawe koło, wahacz, amor do wymiany. Kupiłem wahacz używany, amor razem ze spręzyną i poduszką także. Po złożeniu wszystkiego słyszę stuki w tym kole (głównie na większych wybojach). Łącznik stabilizatora był założony nowy, sworzeń wahacza nie ma luzu, tuleje też ok. Wszystko dobrze...
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
ja CRV nie polecam, miałem(jedynkę), jest to bardzo ładny samochód, ale strasznie gnije no i koła przednie odpadają, bo jest idiotycznie rozwiązane zawieszenie tak że sprężyna nadusza na dolny wahacz a siła na sworzeń działa na wyrywanie a nie dociskania go (jak w ładach 2101-2107) także luzu tam nigdy nie widać... aż sworzeń wyskakuje wraz z kołem......
Fabryczny sworzeń o ile dobrze pamiętam jest nitowany do wahacza. Podróbki są na śruby. Usunięcie nitów w zamontowanym wahaczu przynajmniej dla mnie jest niewykonalne. Uwaga o lewarku bardzo słuszna, minimum solidne podstawki (kobyłki) plus dodatkowo np. koła pod progi.
Tulejki wymienione :) wymienilem na pełne gumy od cosworth'a niby oryginalne fordowskie. "Słoneczka" miałem zalozone(odkladnie dwa miesiace temu) oryginalne i przy zmianie były "jeszcze" dobre. Na pełnych gumach w/g mnie miej rzuca po ulicy i auto sztywniej trzyma sie jezdni. Przegląd za 4 miesiace wiec powinny wytrzymać. Przy okazji wymiany wyszedł...
Byłam na przeglądzie, sworzeń do wymiany... Pojechałam do mechanika i powiedział że w tych autach trzeba cały wahacz bo to jest całość i nie da się wymienić jednej części. Dlatego też wymieniłam całość... A więc na diagnostykę wystarczy??? Nie trzeba wracać do mechanika na poprawkę?
Witaj. Wjedź autkiem na pierwszą lepszą stacje kontroli pojazdów zapłać 10 -max 20zł... niech ktoś je wytrzepie i wszystko będzie jasne. Co do odpowiedzi na pytanie to może być kilka przyczyn, np: "wybity" sworzeń wahacza, tuleje metalowo gumowe wahacza, łączniki stabilizatora, poduszki drążka stabilizatora, itp. co do kosztów to w każdym warsztacie...
Ostatnio cos mi zaczęło stukac w lewym kole, mechanik stwierdził ze dolne wahacze do wymiany, ale powiedział ze wystarczy powymieniac same tuleje i będzie ok. Moje pytanie, Czy faktycznie mozna wymienic tylko same tuleje jeśli są to wahacze aluminiowe, czy poprostu lepiej kupic całe wahacze? co za brednie ,jakie tuleje?może i można ja nigdy czegoś...
sworzeń wahacz sworzeń wahacz wymiana sworzeń wahacz wymiana wahacz sworzeń
udać aktualizacja tablet ociera cewka subwoofer przełącznik odczepów
klejenie matrycy president wilson schemat
Regulacja jasności podświetlenia zegarów Iveco Daily - metody i problemy Canal+ CAM CI+ ECP 4K na Enigma2 – aktywacja i obsługa ECP, kompatybilność tunerów