A co masz na myśli pisząc "sworznie kulowe" ? Chodzi Ci o sworznie wahacza ?
Ale w 206 nie wymienia się sworznia tylko cały wahacz. A do wymiany wahacza nie trzeba ściskać sprężyn.
Okazało się, że przyczyną stuków był sworzeń wahacza (zwrotnicy)
Na pewno będzie się różnił tuleją P kształtną, inaczej nabita. A tak wahacze są w zasadzie identyczne. Tylko zwróć uwagę że w modelu 306 w 1998 roku zmienili sworzeń wahacza na rozmiar 18 z 16, a co za tym idzie także zwrotnicę.
Dziękuję wszystkim kolegom za komentarze. Do samego końca nie potrafiłem w żaden sposób samodzielnie osadzić zwrotnicy na sworzniu. Wstyd się przyznać, ile czasu to zajęło, dodatkowo uszkodziłem gumę sworznia. Ostatecznie przyszedł ktoś z większym doświadczeniem i dokonał tego w przeciągu 0,5 h. NA DESER PYTANIE: PORÓWNAŁEŚ WAHACZ NOWY ZE STARYM? BO...
Jedna osoba szarpie za koło druga w kanale patrzy na końcówkę drążka albo sworzeń wahacza jeśli to nie łożysko.
Mogą być:-krzywe felgi,luzy w układzie kierowniczym.luz na łożyskach piast,albo sworzeń wahacza.....i to raczej ten sworzeń sprawdź.
Wiecie w ogóle jak występują tam sworznie. Przecież napisał ze wymienił wahacze.
Witam, mam peugeota 306 rok prod. 1995. Po wymianie sworznia wahacza straciłem zbieżność kół :cry: Nie wiem jaka może być tego przyczyna :?: ? ma ktoś może jakiś pomysł??? dodam, że sworznie wg zaleceń producenta pasują do obu stron wahaczy bez rozróżnienia na prawy i lewy...
Poluzuj sruby od wahacza i spróbuj go nagiac uzył łomu
Podważaj sworzeń w kierunku góra - dół. Tuleje wahaczy też skontroluj. Zerknij dokładnie czy nie popękana guma itp.
Zbieżność nie ma wpływu bezpośrednio na drgania, lecz może wyząbkować opony a to już może prowadzić do drgań rezonansowych. Można spróbować przełożyć koła przód/tył i sprawdzić czy to na pewno nie wina ugiętej felgi. Sprawdził bym tez dokładnie dolne sworznie w wahaczu przednim.
Witam. lepiej dokładnie sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś najprawdopodobniej niewłaściwie zamontowałeś sworzeń wahacza w zwrotnicy jeżeli jest dobrze to napisz co demontowałeś do tej wymiany.
Byłem u dwóch mechaników i obydwoje stwierdzili że to sworznie wahacza jednak po wymianie dalej jest to samo. Bo pewnie sworznie też były wyjechane. Nie jestem mechanikiem ale intuicyjnie czuję że to któryś przegub.
Tam jest dość specyficzne zawieszenie przedniego koła, zwrotnica ma łożysko rolkowe na górze i wahacz trójkątny, na dole sworzeń, bez rozebrania na czynniki pierwsze ciężko znaleźć uszkodzony element
Może masz luz na sworzniu wahacza dolnego, który przychodzi do zwrotnicy. Jedź na szarpaki do stacji diagnostycznej i będziesz wiedział.
Mi pukało w moim citroencie c3 tylko na nierównościach. Okazało się, że zerwane są tuleje wahaczy i 1 sworzeń wahacza miał już duży luz. Łatwo to sprawdzić, wystarczy mieć dostęp do kanału lub podnośnika. Wymieniłem ze znajomym mechanikiem 4 tuleje (2 na wahacz) i 1 sworzeń. Z częściami i robotą wyszło ok 150zł. Też początkowo myślałem , że to amory:)
w tym cały problem ze nie stabilnie zbytnio stoi samochód :/ wymieniałem chyba z 20 razy już w innych autach i nigdy nie miałem z tym problemu tu jednak wahacz można jedynie trochę w dół pociągnąć bo sie blokuje.
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
Kurcze Espace mi się podoba, deska faktycznie taka nijaka ale prze żałował bym. Czyli citroen C8 i Peugeot 807 również jest dobrym wyborem? gdybym nie znalazł ładnego Espace a trafił się c8 lub peugeot to śmiało można kupić? Jak jest z korozją w cytrynce i peugeocie? Z trójki Espace C8 i 807 które autko jest ciekawszym wyborem (awaryjność, koszty utrzymania)...
Jeśli nie wyszły luzy na sworzniu wahacza to należy przyjrzeć się tylnej tulei metalowo-gumowej. Na szarpakach może wyglądać, że jest OK, w czasie jazdy jest inaczej. może być jeszcze luz na tłoczysku amortyzatora, ale to łatwo zlokalizować podczas zwykłego szarpania kołem.
Witam Wszystkich!!! Mam problem z przednim zawieszeniem w moim peugeocie 106 1.1i otóż wymieniłem tuleje wahaczy, sworznie wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, końcówki stablizatora+ nowe obejmy, nowe tarcze hamulcowe i klocki byłem na zbieżności. I po tych wszystkich naprawach cały czas mi coś puka w przednim zawieszeniu na nierównościach. Mechanicy...
Tutaj temperatura robi robotę. Stare i sparciałe, na zimnym robią się twarde jak kamień i zaczyna tłuc. One mogą nie mieć luzów jeszcze na tyle dużych aby szło to wychwycić na szarpaku. One są po prostu stare a z miękkiej gumy zrobił się "plastik". Poza tym gdyby każdy diagnosta przykładał się do swojej roboty - to 3-latek w tym kraju już by przeglądu...
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
Problem był spowodowany tym iż przy wymianie maglownicy zostały wymienione końcówki, drążki oraz sworznie wahacza i wszystkie te części zostały wymienione na nowe. Teraz już kierownica chodzi trochę lżej, widocznie jest to spowodowane tym że części są nowe i sztywne a nie luźne i wyrobione jak stare.
każde auto ma otwory montażowe w podłodze są to miarodajne punkty od których można po przekątnej sprawdzić geometrie auta.Sprawdź więc jak są ustawione mocowania wahaczy, jak leżą sworznie itd itd. Ma być wszystko po obu stronach co do jednego milimetra tak samo,no co do dwóch nie więcej w tym modelu.Zwróć uwagę na skok półosi względem ułożenia silnika...
Zaliczyłem kolejny fatal error - przy próbie osadzania sworznia wahacza ukręciła sie gwint w śrubie blokującej. Czy to jakaś specjalna śruba - czy do dostania w sklepie żelaznym? Przy próbie osadzenia tarczy, śruba mocująca tarcze do piasty nie doszła do końca - ukręciłem - cześć śruby z gwintem jest w piaście. Pytanie - mogę to rozwiercić małym wiertłem?...
Witam wszystkich od kilku dni borykam się z dziwnymi stukami z przedniej osi (bardziej od strony kierowcy) . Aby zapobiec tym stukom wymieniłem: - gumy + łożyska amortyzatorów, - lewy sworzeń wahacza dźwięk troszkę ucichł więc pomyślałem o wymianie łączników stabilizatorów . Wymieniłem i stuki zaczęły być bardziej głośne , najbardziej słyszane w kabinie...
Zakupiłem tego Peugeota jakieś 3 miesiące temu, był w złym stanie i po kolei sukcesywnie usuwałem usterki. Auto od samego początku źle się prowadziło bo było dużo rzeczy uszkodzonych, poduszki amortyzatorów wymienione bo tłukły na nowe, sworznie wahacza na nowe, maglownica ciekła to wymieniłem oraz końcówki i drążki wszystko nowe. Zbieżność ustawiona...
Moje doświadczenie w związku z wymianą osłony przegubu zewnętrznego w Citroen Saxo (bliźniak 106 ). ZAZNACZAM. MOJE doświadczenie, które w MOIM przypadku się sprawdziło. Osłona gumowa GKN ( była dosyć elastyczna). Zdemontowanie półosi z przegubami. Niestety wiąże się to z rozpięciem sworznia wahacza od kolumny i ubytkiem oleju w skrzyni. Da radę naciągnąć...
Żadnych Francuzów ani Włochów. Stereotypy nadal są w modzie, ale ciekawy autem jest Fiat Albea 1.2 16V. W tej kwocie można kupić młody egzemplarz, mało popularny, ale praktyczny i nawet nadający się do jazdy. Jechałem tym autem 8 lat temu po auto do Niemiec i powiem szczerze, że było nerwowe, ale ekonomiczne (ok. 5l/100), pojemne (bagażnik konkretny...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
Czy Peugeot 406 ma zawieszenie wielo-wahaczowe ? Dodano po 6 Który motor występujący w Peugeocie 406 jest najmniej awaryjny, a koszty jego napraw są najniższe ? Nie jest zwykły wahacz i z wymiennym sworzniem. Z diesla to 1.9 D(ok. 75KM) i 1.9TD 90KM - silniki nie do zajechania , porównywalne do starych TDI. Z nowszymi HDI juz jest wiecej kłopotów...A...
Witam. Mam Peugeota 406 1996r 1.8 16v sedan. Od dwóch miesięcy borykam sie z następującym problemem. Dotyczy on pojedynczych stukow z okolicy prawego przedniego kola. Wymieniłem juz tak : łączniki stabilizatora dwie strony, tuleje na wahaczach dwie strony, łożyska amortyzatorów dwie strony, sworznie w piastach dwie strony, końcówki drążków kierowniczych...
Dzień dobry, mam zjedzonego przez rdzę Berlingo 2002 ze zdrowym 2.0 HDI 90 km siemens; 400kkm ale korekty na wtryskiwaczach minimalne. W drugim aucie Partner 1 kończy się 1,9D DW8 2000r ale belka jest w idealnym stanie, blacha bez dramatu, magiel igła. Chcę wyciągnąć zastąpić w Peugeocie dotychczasowy 1,9D DW8 tym 2.0 HDI 90KM z Berlingo, które poleci...
Jeśli masz na myśli belkę zawieszenia, to ona nie może wydawać żadnych odgłosów. Niestety myli się kolega może piszczeć stukać, pukać i wytwarzać mniej lub bardziej zidentyfikowane dźwięki. Tylna belka to całość z drążkami reakcyjnymi wahaczami itd. Na pogiętej feldze da się jeździć, ale drgania przenoszą się na inne części zawieszenia – łożysko,...
Panowie, potrafię rozpoznać nieprawidłowa pracę silnika od tłukącego się elementu. Zwykle jak mi się coś tłucze w zawieszeniu to na słuch i na czucie (skąd się drganie roznosi) diagnozuje przyczynę, mechaniczne sprawdzenie breszką tylko potwierdza. Silnik pracuje bardzo dobrze, tu nie mam żadnych wątpliwości. Ewidentnie czuć jak coś drga, podczas przejścia...
No więc dodam i swoją opinię. 1. Fiat Punto I: bardzo estetyczny i pojemny pojazd. Mało wytrzymałe jest przednie zawieszenie, konkretnie sworzeń zwrotnicy, który jest zintegrowany z wahaczem. Jest sporo zamienników i nie jest to dziś duży problem. Niestety, jest to pojazd dość usterkowy, lecz są to raczej drobne awarie, denerwujące użytkownika, nie...
Witam, Wybrałem sobie taka ofertę: http://otomoto.pl/oferta/peugeot-407-sed... Chcę jechać go zobaczyć, jakie Wasze opinie ? Również oferty pomocy osób doświadczonych w motoryzacji, znających takie auta mile widziana Korespondencja ze sprzedającym: Twoja odpowiedź: Witam Jaki powód sprzedaży ? 14 lut, 01:28 Przeczytana14 lut Trochę dziwne...
Jak zdemontować/wyjąć/odkręcić/wymienić skrzynię biegów, uszczelniacz na wale (zdarza się wyciek z uszczelnienia stopki wału korbowego) •Zdemontować obudowę filtra powietrza •Odłączyć akumulator •Odkręcić koła •Odkręcić nakrętki przegubów •Odkręcić całe nadkola •Odpiąć 2 kostki (czujniki parkowania i świateł w zderzaku)...
Łożyska w piastach, górnych poduszkach amortyzatorów, klocki hamulcowe ? Ja sobię tak to tłumaczę: skręcając masa samochodu chce do przodu, ale koła ciągną w bok. Jakikolwiek luz przy tym konflikcie interesów będzie miał prawo się odzywać. W peugeocie kiedyś coś stukało, co nie wiem, ale rozbieraliśmy co się dało. Przy końcówce drążka kierowniczego,...
sworznia wahacza sworznia wahacza sworznia wahacza wymiana sworznia wahacza
kamera cofać przekaźnik kabel monitor 120hz pomiar prądu przez opornik
brother zacięcie papieru obudowa transformatora
Jak odblokować Skype: Konto, Aplikacja, Kontakt, Sieć Straty przy przetwarzaniu 230V AC na 12V DC