Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
ten przewód wysokiego napięcia prowadzi właśnie do płytki PCB mógłbyś wrzucić jakieś foto tego fragmentu PCB? Jedyne co mi przychodzi na myśl na takie napięcie zmieniające się w zależości od obrotów silnika to, że przewód ten idzie od alternatora - jego dodatkowego wyjścia "W" No ale tak jest chyba tylko w samochodach typu diesel albo tkwię w błędzie...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Witam. Mam pytanie odnośnie carriera mistral 700. Agregat odpala ale po pewnym czasie ponownie załącza rozrusznik. Chciałbym się dowiedzieć czy odpowiedzialny za sygnał obrotów jest alternator czy może jakiś czujnik? Chciałbym też zapytać na jakiej zasadzie działa wzbudzenie alternatora w tym agregacie? Pozdrawiam
Witam Mam problem z obrotomierzem w trzycylindrowym silniku Kuboty A15 Aste (D905). Mianowicie jest on mechaniczny (ślimak, linka i skacząca wskazówka obrotomierza od 1 do 2 tys. obr./min). Chcę zamienić ten obrotomierz na taki, który do wskazania obrotów pobierze sygnał z alternatora, ale nie wiem, jaki kupić: czy każdy, który nie ma wejścia na linkę,...
Tylko diesle dość szybko i precyzyjnie reagują zmianę obciążenia. Dwa współczesne auta mają sygnał z alternatora jak jest obciązony i są wstanie ładnie bez falowania przyjąć obciązenie. Klima w benzynie zmienia nieraz w ogóle zadane obroty biegu jałowego ( z poziomu 600-700rpm bez klimy na 900-950 z klimą).
Moim zdaniem jeśli założysz licznik z obrotomierzem (oczywiście pasujący do rocznika auta, bo mogły być jakieś zmiany na przestrzeni produkcji) to obrotomierz będzie działał. Opieram się tutaj na wiedzy z Golfa 2 z silnikiem 1.6TD. Na 99% sygnał W z alternatora jest doprowadzony do licznika, a służy on do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju (zależnej...
Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. To grubo bo mało silników powszechnie stosowanych ma takie obroty (małe modelarskie, jakieś turbiny itp.). Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Bez tego ani rusz bo nie wiadomo jakiej mocy się spodziewać a bez tego ciężko projektować hamulec. Oblicz ten moment albo zbuduj silnik i...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Z alternatora to idzie sygnał obrotów raczej a nie zasilanie
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Witam potrzebował bym schemat instalacji Licznika do ducato 2,8jtd 01r nie działa obrotomierz podmieniałem licznik wiec to nie tu jest problem potrzebne info skąd idzie sygnał w 2,8idtd albo zwykły D sygnał jest z alternatora ale tam nie ma kompa a w 2,8jtd wskaznik stoi a na jak podepne kompa wyświetla obroty
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Trzeba zacząć od określenia topologii i sposobu wykonania statora oraz regulatora napięcia. Schemat dołączony do zestawu przedstawia jakby stator przeznaczony do zasilania świateł z alternatora (silnika), a światła zasilane z wyjścia DC regulatora napięcia. W taki sposób nie powinno to poprawnie działać. Brakuje także informacji, jak podłączyć sygnał...
No, chyba że przy wyciąganiu szafy do cofnięcia coś spsuli... Tu szukaj, z alternatora nie bierze, on ma czujnik obrotów wału.
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Dzięki Kolego to był właśnie separator :) temat rozwiązany i oficjalnie zakończony. Gdyby ktoś potrzebował to jak klimatyzacja nie dostaje tego sygnału z ZBRu to nie działa sterowanie zaworem płynu chłodzącego na nagrzewnicę i kierowcy gotują się jaja w kabinie bo jest cały czas maksymalnie otwarty. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam. Miłego Dodano po...
nie niemożliwe to jest schematyczne narysowane. autodata nie ma bardzo dokładnych schematów elektrycznych. francuzy biorą sygnał obrotów z cewki zapłonowej w benzynie lub alternatora w dieslach. w clio jeszcze deski nie wymieniałem osobiście wg mnie 35 styk ecu ale zobacz na układ wejscia na obrotomierz czy jest wysokonapięciowy / bedą elementy kondesatory,...
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Hej, zarówno VCDS, jak i Delphi nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem test licznika i wszystkie wskaźniki, kontrolki działają prawidłowo. Poprawka, po odłączeniu kostki z alternatora obroty się nie pokazują. Alternator był na sprawdzeniu, sprawny. Ktoś wie skąd ten samochód bierze sygnał obrotów silnika?
Witam temat zamieszczam może nie w tym dziale ale nie miałem innego wyboru , Mianowicie od niedawna posiadam traktor Renault 106, 14 . Problem polega na tym że nie działają mi wskazówki obrotomierza , licznik rozebrałem i nie widać na pierwszy rzut oka jakieś usterki , dodam że licznik motogodzin działa , sygnał w tym liczniku jest elektryczny , bodajże...
Licznik żeby wygsić lampke oleju musi dostać dwie informacje, sygnał z czujnika ciśnienia oleju i sygnał obrotów z alternatora i tu jest problem. Może masz urwany przewód koło alternatora to norma w dislachlicznik nie widzi żeauto pracuje i lampka miga. Chyba że to benzyna to inna sprawa
Instrukcja Montażu AP500 Poniżej przedstawiamy instrukcję do montażu tempomatu AP500 (mechaniczne sterowanie przepustnicą): 1. Zamontowad manetkę w obudowie kierownicy. Po zamontowaniu manetki umieścid przewody w obudowie złączki zgodnie z kolorami umieszczonymi na tej obudowie. Należy pamiętad, że zabronione jest sterowanie manetką po przez wkładanie...
http://obrazki.elektroda.pl/8316529800_1... Autor, będąc posiadaczem Hondy Civic z 1999r., nadał swojemu pojazdowi kilka cech znanych z nowoczesnych aut. W poniższym projekcie zrealizowano następujące funkcje: 1.Sterowanie klimatyzacją (wliczając zarządzanie obciążeniem silnika podczas jazdy na pełnym gazie). 2.Kontrolowanie oświetlenia...
A nie przypadkiem z alternatora masz sygnał obrotomierza?
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze Gdyby nie było oznaczenia, to czym mogę...
Nawet jak obrotomierza nie ma to i tak zegary potrzebują sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. W TDI/SDI i nowszych sygnał obrotów idzie ze sterownika silnika, nie z alternatora.
Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Potwierdzam, obrotomierz sygnał bierze z alternatora - z wyprowadzenia "W" . Co do drugiego zdania - fałsz. Seria 6100 jak się nie mylę zbudowana jest na sterowniku "Autotronic II" w różnych konfiguracjach. A skoro tak, to sterownik ten ma dedykowane...
W takim razie co to jest to wyjście R?? do czego służy?? Obrotomiez rozebrałem są 4 piny masa +12 (do oswietlenia)+12 i -+12 takie oznaczenia. Ma ktos pomysł jak to podłączyc? Dodano po 2 Poza tym może wie ktoś na jakiej zasadzie działa ten obrotomierz?? Alternator pod wpływem większych obrotów zwiększa napiecie przez co obrotomierz się wychyla czy...
Po prostu padł alternator albo jego okablowanie,w td sygnał obrotów jest brany z alternatora i powiązany z kontrolką oleju i obrotomierzem.Napraw alternator a reszta usterek zniknie sama.
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam podobny problem z takim samochodem - od czasu do czasu silnik nie gaśnie z kluczyka (przy pompie jest jakiś elektrozawór - czy da się go ew. naprawić) Drugie pytanie to obroty silnika - obrotomierz źle wskazuje tzn. mniej o około 500-600 obr.. Co może być przyczyną, gdzie szukać - czy sygnał jest brany bezpośrednio...
Od tdi potrzebują inny sygnał obrotów i z alternatora nie pójdzie,albo mu obrotek na maxa pójdzie ,albo wcale nie pamiętam już dokładnie .Pewne ,że nie zadzaiła.
Dzisiaj znowu w chwili wolnego zajrzałem do tej koparki i stwierdziłem dodatkowo: 1) przy wciśniętym gazie do oporu koparka odpala(pojawia się 12V na elektrozaworze) i po odpaleniu można gaz odpuścić i nie gaśnie, przy każdym innym położeniu gazu nie odpala(brak 12V na elektrozaworze), jednak nie można jej zgaśić, przekręcenie kluczyka i wyjęcie go...
Do tej pompki potrzeba jakiś przekaźnik czy tylko włącznik i tyle.? Najlepiej aby pompka uruchamiała się samoczynnie po uruchomieniu silnika. W tym celu można dać wykorzystać sygnał z alternatora do sterowania przekaźnikiem.
Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest prosty, są dwa impulsy (dwie iskry) na jeden obrót czterosuwowego...
tak można,trzeba podać sygnał z alternatora do obrotów tylko zegary muszą być od TD a nie od benzyny lub TDI
Poważnie - nawet jak podepnę sterownik pompy Pierwsze pytanie - po co taka szewska przeróbka z wymianą pompy została zrobiona... Druga kwestia - trzeba zbadać protokół komunikacji sterownika pompy ze sterownikiem silnika i zaemulować sterownik pompy tak by oszukać sterownik silnika. Sygnał obrotów wziąć można z alternatora choćby.
Czy da się łatwo "pomnożyć" sygnał z alternatora, który ma częstotliwość 380Hz tak aby zamiast 380 na wyjściu było 1000Hz? Mam problem ze sterownikiem skrzyni biegów w traktorze (celtis 446), który nie wyświetla poprawnie obrotów silnika i zamiast 1000 obrotów wyświetla to co dostaje na wejściu, czyli 380. Najprawdopodobniej występuje jakiś problem...
Witam. Złozyłem sobie wzmacniacz do samochodu ale gdy samochód jest odpalony to słychac prace alternatora i wraz ze wzrostem obrotów słychać to. JAK SIE TEGO POZBYĆ ?? prosze o pomoc. Pozdrawiam napisałem że są to zakłócenia z alternatora ale nie wiem czy wchodza przez przewody zasilające czy jakos przez przewody którymi idzie sygnał audio
To wyjście które opisałeś w poście 1 jest opcjonalne, występuje gdy jest KSM, wtedy można sygnał pobrać z niego lub z szyny A-CAN będącej w KSM-ie. Nie wiadomo do czego to potrzebujesz ale w złączu OBD jest sygnał prędkości obrotowej z alternatora pin 1 nr. 59101, nad innymi się nigdy nie zastanawiałem bo nie potrzebowałem. Temat zamknięty ale coś dopiszę...
Witam. Sygnał do obrotomierza powinien być brany z alternatora. Jeśli jednak sygnał nie wychodzi z alternatora to musi być brany z pradniczki tachometrycznej zamontowanej na pompie wtryskowej. Szczelność dolotu najprościej sprawdzić wodą z mydłem lub z specyfikiem który się pieni popryskujac kolektor w podejrzanych miejscach.
Pogrzebałem trochę w elektryce i oto co wywnioskowałem: Wentylator wolnych obrotów (prawdopodobnie pracuje cały czas podczas uruchomionego auta). Podpięta jest do niego masa i +12v które leci z przekaźnika ze skrzynki bezpiecznikowej (przekaźnik i bezpieczniki- sprawne).Przekaźnik sterowany jest masą która powinna go załączać z ECU z większego gniazda...
jeżeli podłączysz może być objaw że obrotomierz będzie wariować...w niektórych przypadkach sygnał obrotów bierze się z alternatora w innych z czujnika położenia wałka/wału najczęściej pokazuje 5xwięcej lub mniej .jeżeli jest standardowa 28-pinowa wtyka to będzie pasować...
Sygnał obrotów w ciężarówkach starszych był brany z alternatora również w ciągnikach też tak jest to praktykowane. Z końcówki przed mostkiem diodowym.
Witam. Przejrzałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Przedwczoraj kupiłem ducato z 2001r, silnik 2.8D wolnossący. Na tablicy wskaźników mam obrotomierz [niebieskie zegary] ale nic nie pokazuje. Większość diesli, jakie miałem okazję oglądać / naprawiać miało sygnał do obrotomierza brany z alternatora, a w tym przypadku tak nie jest....
Kody błędów 11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu. 12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora. 13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy. 14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP. 15 Brak sygnału czujnika prędkości...
Witam, podnośnik zabudowany jest na starym podwoziu z mercedesa 406 silnik diesel z regulacją obrotów na cięgła. Jak był sprawny to po włączeniu pompy hydraulicznej zwiększały się obroty silnika i można było je regulować pokrętłem, dodatkowo zaświecała się kontrolka. Teraz po włączeniu pompy kontrolka się zapala ale obroty się nie podnoszą i brak jest...
Witam Zacznę od tego, że nie wiedziałem gdzie do końca umieścić ten temat. Jeśli wybrałem zły dział proszę o przesunięcie. Z góry przepraszam i dziękuje. Do rzeczy.. Sprawa dzieje się w samochodzie. Potrzebuje stworzyć układ który przy danej prędkości obrotowej silnika (sygnał o obrotach z alternatora lub cewki) poda mi sygnał który poinformuje mnie,...
Myślę że sygnał pobierany jest z alternatora przed prostowaniem. W zależności od obrotów częstotliwośc się zmienia a reszta to wiadomo.
A może coś nie tak masz ze sterownikiem. Z tego co wiem to odbierać powinien sygnał o włączeniu klimatyzacji i automatycznie zwiększać obroty silnika. To jeden z powodów dla których autka z klimą więcej palą.
georgesgr coś mi się wydaje, że czeka mnie przeciągnięcie przewodu z alternatora do kabiny,bo tylko jeden przewód idzie z alternatora do przekaźników. spróbuje rozłączyć faktycznie to zasilanie które podpiąłem pod ten przewód i zobaczymy, czy ten objaw zniknie
Można by użyć wyświetlacze 7 segmentowe LED, licznik obrotów, motogodzin można by na tym zrealizować a pozostałe wskaźniki na diodach np, tylko że z widocznością w słoneczny dzień mogły by być problemy. Ja proponuję kolorowy od S65, małe wymiary, podświetlany, oprócz tekstu również grafika. :arrow: plahenryk Co do miejsca na skrzynkę na piwo, skoro...
W dieslach sygnał podawany jest z alternatora, który ma dodatkowe wyjście "W" ty zapewne jego nie masz, a więc musiałbyś wziąść sygnał z alternatora z uzwojenia jeszcze przed diodami, gdzie podczas zwiększania obrotów zwiększa się częstotliwość. I jeszcze jedno miedzy to wyjście, a wyjście "B+" powinieneś założyć kondensator, żeby nie powstawały zakłócenia....
Gdzieś czytałem że czujnik obrotów jest gdzieś koło filtru oleju jakiś G28 więc skąd tak naprawdę jest sygnał na obrotomierz z alternatora czy z jest jakiegoś czujnika
Nic nie szukaj tylko daj nowy przewód w cieniutkim peszlu od alternatora do deski i po problemie. Tak chciałem zrobić, tylko nadal nie wiem, do którego pina w liczniku mam się podpiąć. Tutaj na forum wynalazłem, że jest to pin nr. 16. Jednak nigdzie nie widzę potwierdzenia. Sygnał obrotów i tak zawsze idzie do zegarów, dla dynamicznej kontroli ciśnienia...
UWAGA!!! Oto kody błędów po Polsku. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał -Cyfra 1: Impuls świetlny...
Witam spotkałem się z takim problemem B4 TD objawy takie same, podstawiałem inny licznik działający i nadal to samo Znajomy kupił już auto z takim problemem , alternator podstawiany z innej audi i problem pozostał Wystarczyło zmierzyć częstotliwość i sprawa jasna W TD jest inny obrotomierz a TDI i benzyna ma podobna częstotliwość sterującą. Licznik...
Witam. Jak napisał kolega wyżej,ja również wątpię żebyś znalazł jakiś inny pin. Po prostu 1.9TD to prosta jednostka napędowa pozbawiona elektroniki i sygnał idzie z alternatora natomiast silnik TDI jest opleciony kabelkami i czujnikami,a sygnał zaś nie idzie z wtryskiwacza tylko z czujnika obrotów wału korbowego odpowiednio zmodyfikowany przez sterownik...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora . Wyjście to ma oznaczenie W Tak jak pisze kolega wyżej.Na obrotomierz sygnał idzie z wyjścia W ,ale i sam obrotomierz musi być z wersji dieslowskiej, gdyż do diesla są wyskalowane niższe obroty tylko do 6 tys./min. Oryginalny obrotomierz jest sterowany sygnałem ze sterownika wolnych obrotów...
Witam A jaką mogę mieć pewność, że wina nie leży po stronie instalacji, zresztą to już nie ma znaczenia bo dzisiaj prawdopodobnie będę miał drugi alternator. A i mam pytanie co do tej kostki, powiedzcie, czy dobrze rozumiem 1 przewód to kontrolka, 2zasilanie po zapłonie celem włączenia regulatora, 3 sygnał z obrotomierza celem dostosowania napięcia...
Witam. Mam taki problem, iż po odpaleniu silnika alternator nie ładuje (12,5v). Dopiero gdy przy gazuje go do 3 tysięcy obrotów to zaczyna ładować (14,1v). Gdy odłącze kostkę z dwoma przewodami, która dochodzi do alternatora jest wszystko identycznie (nie potrzebuje żadnego wzbudzenia przez jakąś kontrolkę lub tym podobne?). Obrotomierz działa normalnie...
Witam, dzięki za odpowiedź. Koncepcja z TL494 jest ciekawa. Nie brałem tego pod uwagę. Jeśli chodzi o problem rezystorów mocy w szereg z drenami, to nie jest to koniecznie, i tak większość mocy wydziela się na rezystancji cewek alternatora i grzeje olej w silniku... Im mniejsza rezystancja przewodzącego tranzystora tym lepiej. Co ciekawe taki alternator...
Witam szanownych forumowiczów, potrzebuję pomocy w zbudowaniu prostego układu umożliwiającego automatyczne utrzymanie obrotów dla silnika vw 1.9 tdi (np. 1z) z 8bitową jednostką sterującą. Główne zadanie układu to reagowanie na zmienne obciążenie silnika i utrzymywanie stałej (zadanej) prędkości obrotowej. Nie znam się na elektronice, więc proszę o...
Witam. Pytanie może ktoś zna odpowiedź ?? skąd Golf 3 1,9TDI bierze sygnał do obrotomierza ?? Czy z alternatora czy z ECU ?? I 2 pytanie, może ktoś podpowie czego szukać i gdzie ?? Ostatnio silnik troszkę bardziej mi zaczął wibrować i powyżej jakichś obrotów opadają obie wskazówki w liczniku, po chwili zapalają się kontrolki ładowania i oleju na chwilę...
Witajcie ponownie, Niestety poprzedni temat zamknąłem bo myślałem , że już wszystko ok. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Niestety. Ładowanie na wolnych obrotach ok, ale podczas zwiększania obrotów rośnie do ~17 V przy 4,5-5 tys obr. Pod obciążeniem jest w miarę ok. Czyli włączone wszystkie odbiorniki. Po odłączeniu kostki z alternatora...
Witam. Otóż dopadła mnie taka dziwna jak dla mnie usterka. Samochód Astra F 1,7D 92 r. Alternator Delco Remy Odpalam auto i ładowanie mam na poziomie ok. 13,8V( przy prawidłowym które zawsze miałem 14,3V) i teraz w zależności nie wiem od czego występują 3 opcje: 1. jak "przygazuję" lub zacznę jechać to ładowanie podskakuje do prawidłowego 2. jak "przygazuję"...
Escort 1.6D założyłem zegary z obrotkiem - po prostu miałem nawalony licznik dzienny a takie mi wpadły w ręce sprawne tyle że od benzyny - jest szansa przerobienia elektroniki obrotomierza aby brał sygnał z alternatora ? mam w nim styk do obrotomierza. czy lepiej jakiś czujnik zbliżeniowy czy optyczny na wale i stamtąd dać sygnał bez przerabiania obrotomierza...
Ok, dzięki serdeczne za pomoc, postaram się ogarnąc rozumem te schematy ale liczyłem na cos prostrzego :) Widocznie nie ma tak prosto jak bym chciał. Powiem dokładniej o co mi chodzi. Z alternatora wychodzi sygnał na obrotomierz, mam on 7,2v i w zalezności od czestotliwości a mierzyłem porządnym multimetrem i LCD pokazuje to co licznik czyli 1000hz...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
hej mam 2 problemy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... znalazłem tutaj jeden temat podobny niestety już zablokowany mam podobny problem z astrą 1,7 tds 82 KM To jest silnik issuzu Moje objawy są takie, ze czasami jak auto zgaszę to jeszcze chodzi ale krótko 3sekundy czasami 5 sekund dzieje się to sporadycznie i nie ma reguły czy na ciepłym...
Najdzęściej przyczyną pojawiającego się przydźwięku w radiu o tonie rosnącym wraz ze wzrostem obrotów silnika i szumami jest niesprawny układ antenowy. Wtedy słaby sygnał z anteny powoduje zadziałanie tzw. automatycznej regulacji wzmocnienia /ARW/w odbiorniku i radio zaczyna odbierać różne niekorzystne sygnały płynące np. z alternatora lub innych źródeł...
Odświeżę troszkę temat, dziwnymi odgłosami spod maski okazały się łożyska alternatora, kiedyś już były zmieniane lecz ktoś założył zwykłe (najtańsze produkcji POLAND:)). Powstał kolejny problem mianowicie w trakcie rozgrzewania silnika po wciśnięciu sprzęgła w trakcie jazdy silnik nie ma prawidłowych obrotów biegu jałowego lecz tak na ucho to około...
Ponawiam pytanie. Znalazłem znów czas na niego trochę, i doszedłem że można sprawdzić usterkę na podstawie kodu świetlnego. A więc sprawdziłem i wyszło mi 12 i 55 .Zgodnie z tym co tu napisane a sugerowałem się właśnie tym-nadal nic nie wiem. Różnica polega na tym że przed zimą było jak wyżej, natomiast teraz już tylko da się go odpalić, ale po chwili...
jaki to jest rocznik bo w sumie nic o tym nie bylo napisane... ;) co do bledow: P0733 Incorrect 3rd Gear Ratio P0634 nie ma wiec pewnie chodzi o P0734 Incorrect 4th Gear Ratio a co to moze byc...:| http://www.allpar.com/fix/computer-codes... na pewno problem z cisnieniem tych biegow, czyli moze byc cos zaciete na plycie zaworowej i od tego bym zaczal...
Witam potrzebuje pilnie schematu elektryki jak wyżej i potwierdzenia ze te kody będą pasowały do tego samochodu. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora...
Wyłączniki muszą być bistabilne, czyli jak się załączy to jest załączony. Jeśli start jest zwarty to falownik się rozpędza z zadanym przyspieszeniem, jeśli się go rozłączy to zwalnia do zera z zadanym opóźnieniem. Jeśli wyłącznik obrotów jest zwarty to się kręci do przodu, jeśli jest rozwarty -to do tyłu. Oporniki dobiera się z tabel. Rboost określa...
Witam! Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu jakis 20km zapalil sie check in który srednio po...
pali dobrze, a kody możesz sprawdzić bez podłączania komputera tzw kody błyskowe Kody błędów Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Witam Nawet nie wiem jak nazwać ów układ. Jak ktoś podpowie zmienię temat. Poszukuję kogoś kto potrafił by zrobic układ który były podłączony do alternatora wyjscie W - sygnał obrotomierza. I tak Układ miałby zadanie załączyć przekażnik po osiągnięciu przez alternator określonych obrotów, a po spadku obrotów poniżej określonego poziomu przekaznik miałby...
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Francuzy mają często czujnik w bloku i biorą z koła zamachowego szara potrójna kostka, ale alternator to standard.P
Pomagam trzy razy w temacie. C seria tego badziewia to pochodna Steyra . Potomkowie Hitlera sygnal obrotów biorą ze złącza W. (jeśli alternator z trzema konektorami) Na wtyczce X9/5 pin 3. Pin 2 -tam impulsy napięcia z przycisku na desce zmieniają na wyświetlaczu motogodziny/obroty silnika/obroty wom/ 3x
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Tak. Są dwie wersję ale L jest takie samo. Starsza L/W czyli obroty nowsza L/F czyli sygnał obciążenia z Ecu. Te nowsze o ile regulator oryginał powinien mieć niebieską kropkę w gnieździe.
Podłączasz kabel do jednego z uzwojeń stojana i masz sygnał obrotów, jeśli masz alternator starego typu, może być już gotowe wyprowadzenie oznaczone jako,, W,, . Pomysł Gienka jest jak najbardziej ok i najprostrzy z dostępnych. . Oznaczenie na alternatorze mam jako W pytanie tylko gdzie podać ten sygnał obrotów? Gdzieś do tej okrągłej wtyczki czy do...
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Całkiem rozłączyć go nie mogę, bo wydaje mi się że ten sam przekaźnik załącza grzanie świec do odpalenia Nie, grzanie świec jest na przekaźniku i czujniku. Do tego samego przekaźnika idzie niebieskim przewodem odczep jednej fazy z alternatora. Jak nie będzie miał sygnału obrotów z alternatora, to tylko zagrzeje świece przed odpaleniem, a w trakcie...
Kilka slów wyjaśnia. Nie mylić silników TDI w golf 3 i silników TD Intercooler w golf 2. To są 2 róźne koncepcje sterowania silników. O ile wszystkie D, TD i TD Intercooler faktycznie biorą sygnal obrotów z alternatora o tyle w TDI-ku obrotomierz otrzymuje sygnal obrotów w sposób cyfrowy ze sterownika silnika. Niech kolega tomek83f się określi jakie...
sygnał alternatora pomiar obrotów alternatora zwiększenie obrotów alternatora
konto allegro service manual blaupunkt toshiba naprawa dysku
mazda wypadanie zapłonu mazda wypadanie zapłonu
Fiat Panda 2004 – brak zasilania stacyjki, bezpiecznik F23, maxi-fuse, kostka stacyjki Silvercrest SSWR-A1 – wymiana baterii Li-Ion 14,4 V krok po kroku