Witam. Mam pytanie odnośnie carriera mistral 700. Agregat odpala ale po pewnym czasie ponownie załącza rozrusznik. Chciałbym się dowiedzieć czy odpowiedzialny za sygnał obrotów jest alternator czy może jakiś czujnik? Chciałbym też zapytać na jakiej zasadzie działa wzbudzenie alternatora w tym agregacie? Pozdrawiam
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Całkiem rozłączyć go nie mogę, bo wydaje mi się że ten sam przekaźnik załącza grzanie świec do odpalenia Nie, grzanie świec jest na przekaźniku i czujniku. Do tego samego przekaźnika idzie niebieskim przewodem odczep jednej fazy z alternatora. Jak nie będzie miał sygnału obrotów z alternatora, to tylko zagrzeje świece przed odpaleniem, a w trakcie...
Z alternatora to idzie sygnał obrotów raczej a nie zasilanie
Podłączasz kabel do jednego z uzwojeń stojana i masz sygnał obrotów, jeśli masz alternator starego typu, może być już gotowe wyprowadzenie oznaczone jako,, W,, . Pomysł Gienka jest jak najbardziej ok i najprostrzy z dostępnych.
Francuzy mają często czujnik w bloku i biorą z koła zamachowego szara potrójna kostka, ale alternator to standard.P
sygnał obrotów jest z alternatora,a jak ci się zamyka to znaczy ,że jest od tdi ,albo benzyny .
Licznik żeby wygsić lampke oleju musi dostać dwie informacje, sygnał z czujnika ciśnienia oleju i sygnał obrotów z alternatora i tu jest problem. Może masz urwany przewód koło alternatora to norma w dislachlicznik nie widzi żeauto pracuje i lampka miga. Chyba że to benzyna to inna sprawa
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Jeśli mnie pamięć nie myli to w 1,9 tdi,sygnał obrotów idzie z alternatora.
Po prostu padł alternator albo jego okablowanie,w td sygnał obrotów jest brany z alternatora i powiązany z kontrolką oleju i obrotomierzem.Napraw alternator a reszta usterek zniknie sama.
Od tdi potrzebują inny sygnał obrotów i z alternatora nie pójdzie,albo mu obrotek na maxa pójdzie ,albo wcale nie pamiętam już dokładnie .Pewne ,że nie zadzaiła.
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Witam W tym modelu ałta sygnał pomiaru obrotów jest pobierany z alternatora. Przewód niebieski.
tak można,trzeba podać sygnał z alternatora do obrotów tylko zegary muszą być od TD a nie od benzyny lub TDI
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Witam wiem ,że temat w czasie stary i nie widzać rozwiązania , chciałbym po czasie dodać info że japończyki itp. lubią w sterowaniu silnikiem obroty zwiększać właśnie zależnie od obciążenia instalacji elektrycznej. Alternator wysyła do kompa silnika sygnał że jest bardzo obciążony komputer podnosi obroty,stąd może być ten efekt wow, czyli 1500 obr/min...
Szkoda że inwestowałeś w starą instalację opartą na sterowniku 038 906 018. W 99 roku w Passacie i A6 z silnikiem AVG montowano sterowniki 038 906 012. Wiązka nie do dostania ,ale możesz zastosować z G4 A3 Seata itd. Sterownik 038 906 012 kupujesz nawet od SDI za 30pln . Plusy takie że EEprom i Flash wgrywasz przez ODB np. tuning. Minus sterownik nie...
Nawet jak obrotomierza nie ma to i tak zegary potrzebują sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. W TDI/SDI i nowszych sygnał obrotów idzie ze sterownika silnika, nie z alternatora.
=15-problem z włacznikiem wom-u (najczesciej niepewne zestyki ,które połączyły/rozłączyła kilka razy w momencie załączania. =33-cewka elektromagnesu wom-u-przerwa(ew.przerwa na wiązce do niej) =34- cewka elektromagnesu wom-u-zwarcie =67-sygnały obrotów silnika(z alternatora) i sygnał obrotów wom-u nie zostały porównane przez kontroler(jeden z sygnałów...
No, chyba że przy wyciąganiu szafy do cofnięcia coś spsuli... Tu szukaj, z alternatora nie bierze, on ma czujnik obrotów wału.
A nie przypadkiem z alternatora masz sygnał obrotomierza?
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Tak. Są dwie wersję ale L jest takie samo. Starsza L/W czyli obroty nowsza L/F czyli sygnał obciążenia z Ecu. Te nowsze o ile regulator oryginał powinien mieć niebieską kropkę w gnieździe.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Tam mogą być impulsy lub napięcie zmienne w zależności, czy sygnał brany z jakiegoś czujnika obrotów, czy z alternatora. miernik ustawiony na pomiar napięcia stałego raczej nie pokaże nic sensownego.
jeżeli podłączysz może być objaw że obrotomierz będzie wariować...w niektórych przypadkach sygnał obrotów bierze się z alternatora w innych z czujnika położenia wałka/wału najczęściej pokazuje 5xwięcej lub mniej .jeżeli jest standardowa 28-pinowa wtyka to będzie pasować...
W alternatorze nie ma czujnika obrotów. Sprawdź sygnał W.
Miałem podobną sytuację w vw polo 1.4D. Kontrolka cisnienia oleju włącza się gdy przy danych obrotach silnika (sygnał z alternatora) na czujniku nie ma odpowiedniego ciśnienia. Przyczyną takiego stanu może być brak sygnału z alternatora przy wolnych obrotach, niesprawny czujnik lub uszkodzony układzik w zegarach. Podobno w przypadku vw była to typowa...
Hej, zarówno VCDS, jak i Delphi nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem test licznika i wszystkie wskaźniki, kontrolki działają prawidłowo. Poprawka, po odłączeniu kostki z alternatora obroty się nie pokazują. Alternator był na sprawdzeniu, sprawny. Ktoś wie skąd ten samochód bierze sygnał obrotów silnika?
Jeżeli chodzi o zapalającą się kontrolkę oleju to sprawdź przewód z alternatora dający sygnał o obrotach.
Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty. Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia...
właśnie sprawdzałem już ten przekaźnik wczoraj i nie dochodzi do niego sygnał z wzbudzenia. pozostaje sprawdzenie przewodu z alternatora.
Obrotomierz Mera poltik z fiata 125p też będzie pracować (2 impulsy na obrót)
Witam, mam do sprawdzenia taki regulator: https://obrazki.elektroda.pl/4070180200_... Układ do jego sprawdzenia może chyba wyglądać mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/2702372700_... I tu pytanie: co z zaciskami W i DFM? Wydaje mi się że DFM nie będzie potrzebny do sprawdzenia bo według definicji to sygnał...
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
Są obrotomierze który potrzebują tylko owinięcia kabla wokół przewodu WN. Wtedy potrzebujesz takiego na 4 suw (auto ma 4 cylindry, ale każdy tłok ma jedną iskrę na 2 obroty wału). Ewentualnie sygnał z alternatora, ale nie wiem jaki tam jest alternator.
A poradzi ktoś z pompą oleju? Kontrolkę oleju zostaw w spokoju, dynamiczna kontrola ciśnienia oleju potrzebuje sygnału obrotów silnika, w tym przypadku z alternatora. Także dopóki nie zrobisz porządku z alternatorem "konewka" będzie migać.
Sygnał obrotów w ciężarówkach starszych był brany z alternatora również w ciągnikach też tak jest to praktykowane. Z końcówki przed mostkiem diodowym.
c3 to sygnał prędkości z tacho. W to obroty silnika z alternatora.
Witam. Jak w temacie. Bezpieczniki sprawdzone, licznik (przeprowadzony test zegarów przez przytrzymanie klawisza - wszystkie zegary się ruszały). Na razie tylko szukałem obrotomierza. Z alternatora wychodzą 3 przewody. B+ i dwa cienkie. Jeden na półokrągłej wtyczce a drugi na konektorze. Po odpięciu przewodu z konektorem alternator dalej ładuje, więc...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Rozwiązaniem był problem z akumulatorem - w tych modelach jest jakiś sygnał z alternatora który wymusza podwyższone obroty, nie znalazłem jednak tego w parametrach dostępnych do odczytu. Jednak gdy obroty wzrosły odpiąłem wtyczkę regulatora i obroty spadły - sposób z jakiegoś forum. Po tygodniu akumulator i tak umarł (zwarcie jednej celi) a na drugim...
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Ten licznik nie jest CAN-owski, oznaczenia dla T4 są trochę inne niż w przypadku np golfa IV oraz passata b5. Pin 11 niebieskiej wtyczki licznika dostaje sygnał z pinu nr 2 68-pinowej wtyczki ecu. Pisałem porady dla Ciebie na innym forum, ale kiedy napisałeś że przekodowanie nie poprawiło sprawy to tak na szybko nie wiem co Ci poradzić, gdyż szukanie...
to teraz nie wiem o co chodzi. Na początku pisałeś że nie działa prędkościomierz a teraz mowa o obrotach. Jeżeli chodzi o obroty to sygnał brany jest z alternatora. Jeżeli nie ma wskazań obrotomierza to sprawdź czy jest ładowanie
Poważnie - nawet jak podepnę sterownik pompy Pierwsze pytanie - po co taka szewska przeróbka z wymianą pompy została zrobiona... Druga kwestia - trzeba zbadać protokół komunikacji sterownika pompy ze sterownikiem silnika i zaemulować sterownik pompy tak by oszukać sterownik silnika. Sygnał obrotów wziąć można z alternatora choćby.
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
nie niemożliwe to jest schematyczne narysowane. autodata nie ma bardzo dokładnych schematów elektrycznych. francuzy biorą sygnał obrotów z cewki zapłonowej w benzynie lub alternatora w dieslach. w clio jeszcze deski nie wymieniałem osobiście wg mnie 35 styk ecu ale zobacz na układ wejscia na obrotomierz czy jest wysokonapięciowy / bedą elementy kondesatory,...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Witam Zacznę od tego, że nie wiedziałem gdzie do końca umieścić ten temat. Jeśli wybrałem zły dział proszę o przesunięcie. Z góry przepraszam i dziękuje. Do rzeczy.. Sprawa dzieje się w samochodzie. Potrzebuje stworzyć układ który przy danej prędkości obrotowej silnika (sygnał o obrotach z alternatora lub cewki) poda mi sygnał który poinformuje mnie,...
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
Coś za prosto sobie kolega to wyobraża. Nic nie wiemy o pojeździe a każdy może mieć inne rozwiązanie (ilość cylindrów, rodzaj zapłonu, itp). Trudno będzie o uniwersalne rozwiązanie. I wreszcie jak to ma być, że podłączasz do licznika i sprawdzasz obroty?
Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? Nowe tak mają, ale nie jest to bezpośrednio podłączone. Pytałem: Jaki obrotomierz? Bo rozumiem, że chcesz dołożyć do auta? W starszych i prostych silnikach diesla sygnał obrotów był brany z zacisku W alternatora.
Nie. W twoim aucie brak czujnika obrotów wału, a sygnał do oryginalnego obrotomierza brany był z alternatora. Tak wiec trzeba by zrobić urzadzenie dopasowujące sygnał. Bez sensu.
Witam potrzebował bym schemat instalacji Licznika do ducato 2,8jtd 01r nie działa obrotomierz podmieniałem licznik wiec to nie tu jest problem potrzebne info skąd idzie sygnał w 2,8idtd albo zwykły D sygnał jest z alternatora ale tam nie ma kompa a w 2,8jtd wskaznik stoi a na jak podepne kompa wyświetla obroty
Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest prosty, są dwa impulsy (dwie iskry) na jeden obrót czterosuwowego...
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Witam serdecznie. Proszę o pomoc. Ciągnik rolniczy Ford new holland 5640 powerstar sle. Nie wyświetla obrotów silnika. Znajomy kupił ten ciągnik już z tą i innymi usterkami. Z innymi się uporałem, pozostały tylko te obroty. Nie wiem czy jest taki alternator jak ma być. Obecnie jest zamontowany Magneti Marelli 100A, gdzieś wyczytałem że fabryczny to...
Dzięki Kolego to był właśnie separator :) temat rozwiązany i oficjalnie zakończony. Gdyby ktoś potrzebował to jak klimatyzacja nie dostaje tego sygnału z ZBRu to nie działa sterowanie zaworem płynu chłodzącego na nagrzewnicę i kierowcy gotują się jaja w kabinie bo jest cały czas maksymalnie otwarty. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam. Miłego Dodano po...
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
ten przewód wysokiego napięcia prowadzi właśnie do płytki PCB mógłbyś wrzucić jakieś foto tego fragmentu PCB? Jedyne co mi przychodzi na myśl na takie napięcie zmieniające się w zależości od obrotów silnika to, że przewód ten idzie od alternatora - jego dodatkowego wyjścia "W" No ale tak jest chyba tylko w samochodach typu diesel albo tkwię w błędzie...
Dynamiczna kontrola ciśnienia oleju potrzebuje sygnału obrotów silnika, w TD bierze go z alternatora, w TDI ze sterownika silnika. 1,9TD 90 konny Nie ma takiego, 1,9TD AAZ ma 75KM.
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Możesz dać chwilowo 2 plusy na oba prawe piny w kostce sterującej.Sygnał z alternatora "mówi do pompy" o obrotach silnika,co ma pewien wpływ na moc wspomagania.
Myślę że sygnał pobierany jest z alternatora przed prostowaniem. W zależności od obrotów częstotliwośc się zmienia a reszta to wiadomo.
To w takim razie zajmij się licznikiem.Tutaj sygnał obrotów wału ma znaczenie.Tylko nie wiem skąd licznik to bierze czy z ecu czy jak w starych gruzach z alternatora.
Moim zdaniem jeśli założysz licznik z obrotomierzem (oczywiście pasujący do rocznika auta, bo mogły być jakieś zmiany na przestrzeni produkcji) to obrotomierz będzie działał. Opieram się tutaj na wiedzy z Golfa 2 z silnikiem 1.6TD. Na 99% sygnał W z alternatora jest doprowadzony do licznika, a służy on do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju (zależnej...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Problem rozwiązany. Obroty wyświetlają sie poprawnie. Wystarczyło zaktualizować oprogramowanie w sterowniku skrzyni.
Jak to jest 1,9D, pompa na linkę bez żadnej elektroniki to obrotomierz bierze sygnał z alternatora, zacisk W i w nim bym szukał problemu
Witam, podnośnik zabudowany jest na starym podwoziu z mercedesa 406 silnik diesel z regulacją obrotów na cięgła. Jak był sprawny to po włączeniu pompy hydraulicznej zwiększały się obroty silnika i można było je regulować pokrętłem, dodatkowo zaświecała się kontrolka. Teraz po włączeniu pompy kontrolka się zapala ale obroty się nie podnoszą i brak jest...
Witam! Podłącze się do tematu bo pewnie śledzą go zainteresowani, mam MK5, który ładuje tylko powyżej 3tyś obrotów, potem spada wraz z puszczeniem gazu. Alternator miał zakładany nowy regulator u lokalnego naprawiacza alternatorów, ale było tak samo, potem trafił do wyspecjalizowanej firmy, która stwierdziła że stary regulator był ok i go założyli....
Licznik został z T3? Wtedy obroty podłączamy pod zacisk W w alternatorze. Jak nie ma w alternatorze, bo jest od TDI, to musisz sygnał podebrać sprzed mostka prostowniczego. Co do przełożenia się nie wypowiem.
Do tej pompki potrzeba jakiś przekaźnik czy tylko włącznik i tyle.? Najlepiej aby pompka uruchamiała się samoczynnie po uruchomieniu silnika. W tym celu można dać wykorzystać sygnał z alternatora do sterowania przekaźnikiem.
Zapomniałem dodać, jak kontrolka zapala się od razu, a w body widnieje błąd sygnał alternatora d+ To szukać na linii wzbudzenia tak jak wyżej pisałem. Jak kontrolka zapala się po chwili dopiero, a obroty silnika rosną powoli to oznacza faktyczny brak ładowania.
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Zdecydowanie zacznij od alternatora(diody?).Z altka przy tym silnku jest brany sygnał obrotów niezbędny do prawidłowego działania kontroli ciśnienia oleju .
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Obrotomierz akurat w tym modelu jest "zasilany" sygnałem pochodzącym od regulacji wolnych obrotów(starsze i bodajże 200D miały po alternatorze) :) Generalnie też sądziłem że ma gdzieś opory, ale cały mechanizm działa luźno, jakby jakieś wzbudzenie szwankuje?
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
z Corsy B łatwo podłączyć. +/- + po zapłonie, sygnał obrotów (kluczowana masa) i już działa. Tak jak pisał przedmówca: obowiązkowy "tłusty" alternator, bo takie wpsmomaganie sporo prądu ciągnie
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
W dieslach sygnał podawany jest z alternatora, który ma dodatkowe wyjście "W" ty zapewne jego nie masz, a więc musiałbyś wziąść sygnał z alternatora z uzwojenia jeszcze przed diodami, gdzie podczas zwiększania obrotów zwiększa się częstotliwość. I jeszcze jedno miedzy to wyjście, a wyjście "B+" powinieneś założyć kondensator, żeby nie powstawały zakłócenia....
Witam temat zamieszczam może nie w tym dziale ale nie miałem innego wyboru , Mianowicie od niedawna posiadam traktor Renault 106, 14 . Problem polega na tym że nie działają mi wskazówki obrotomierza , licznik rozebrałem i nie widać na pierwszy rzut oka jakieś usterki , dodam że licznik motogodzin działa , sygnał w tym liczniku jest elektryczny , bodajże...
zbiera wszystkie energetyczne śmieci. I tak i nie. To w samochodzie też by zbierało cały "syf" elektryczny który produkuje np silnik dmuchawy samochodowej , wycieraczki , czy chociażby sam alternator. W tym przypadku masz do tego filtr SQ. Lecz przy takiej "jakości połączenia"(mam na myśli rozmowy oraz nasłuch) nie ma to większego znaczenia. Co nie...
ten samochód nie posiada obrotomierza Sygnał obrotów i tak zawsze idzie do zegarów, dla dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
sygnał alternatora pomiar obrotów alternatora kierunek obrotów alternatora
poziom elektrolitu akumulatorze linux commander cisco access pointa
klimatyzator przenosny mikrokomputer cobra1
Błąd P0400, podwyższone obroty, VSC i 4WD w Toyota 2.2 D-4D Termet Silver Pro - Optymalizacja zużycia gazu