Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Mam taki w pracy. Kiedyś miałem wykonany samodzielnie. Amperomierz może być analogowy-nie jest wymagany dokładny pomiar-voltomierz, są gotowe moduły ~50zł. A jak zrobisz regulację obrotów silnika napędzającego, w fabrycznym jest falownik. Pozostaje pomiar obrotów, obciążenie alternatora. Ogólnie do zrobienia.
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Sprawdź dokładnie ten gruby przewód łączący akumulator z alternatorem, słabe styki, rdza no i oczywiście pomiar napięcia ładowania na wolnych obrotach, pomiar na samym alternatorze i na akumulatorze.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
W dieslu pomiar obrotów jest dokonywany przez pomiar częstotliwosci prądu z alternatora
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Do tych pomiarów zamiast typowego oscyloskopu lepszy byłby diagnoskop. Zwykle umożliwia on pomiar parametrów prądnicy lub alternatora, pomiar obrotów, pomiar kąta zwarcia i rozwarcia styków przerywacza i ich rezystancji, ma zwykle wbudowaną lampę stroboskopową oraz umozliwia obserwację wysokiego napięcia w kilku cylindrach jednocześnie. Przykładem takiego...
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Zrób pomiar ładowania na alternatorze i akumulatorze.Zobacz przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami płytkowymi ,z niej jest (+)do alternatora i często lubi się tam przysmażyć.
Jeśli alternator nie osiąga pełnego napięcia i się grzeje to powinno się zrobić pomiar prądu jaki jest z niego pobierany.
Witam W tym modelu ałta sygnał pomiaru obrotów jest pobierany z alternatora. Przewód niebieski.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
jeśli zależy Ci na stałości obrotów przy obciążaniu alternatora to taniej będzie dorobić jakiś układ regulacji obrotów - napięcie z pradniczki DC małej mocy jako sprzężenie zwrotne i jednocześnie pomiar przeskalowanym woltomierzem , komparator ,zadajnik z potencjometra, optotriak i triak do tego silnika 2kW. prądniczka pomiarowa na wale z silnikia napędzającego.
To ten pomiar Ci nic nie dał. Odpal autobus , włącz nawiewy i światła i sprawdź po kilku minutach czy oba alternatory są ciepłe. Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje.
wyjscie środka gwiazdy z alternatora,
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
U mnie spadek napięcia wynosi nie cały 1V po przeczysczeniu wszystkiego co możliwe. Z taka różnica iż pomiar prądu na samym alternatorze przy obrotach przy których powinien być dobry wynosi 13 V z haczykiem. Regulator alternatora do wymiany! Ma być 14,4V. I potem poszukaj na którym kablu ten 1V spada...
Tam mogą być impulsy lub napięcie zmienne w zależności, czy sygnał brany z jakiegoś czujnika obrotów, czy z alternatora. miernik ustawiony na pomiar napięcia stałego raczej nie pokaże nic sensownego.
Czemu upierasz się na sprawdzeniu oscyloskopem i powinno być dobrze.Nie upieram się że diody,mogą kończyć się pierścienie ,szczotki.Miałem taki przypadek że alternator pulsował tzn.zmieniało się jego obciążenie z winy regulatora napięcia.Może być połączenie poluzowane zimny lut itd.Musisz zobaczyć jak wygląda w środku ,a nie opierać się tylko na tym...
W Maluchu????? Bez dodawania gazu, możesz zdjąć klemę (na chwilę) ... Ja bym tego nie zalecał nigdy. Tylko pomiar napięcia 14-14,5V w zależności od obrotów
Rozrusznik do naprawy. Od tego zacznij. Dobrze jezeli dowiesz sie czy alternator laduje poprawnie. Wskazany pomiar napiecia ladowania.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Witam, Podbijam ponieważ mam podobny problem w moim T4 1.9 TDI. Odpaliłem auto, kontrolka ładowania nie gaśnie ładowania niema, po chwili zapala się kontrola oleju. Do alternatora dochodzą dwa przewody i jeden gruby (+12v z aku), który jest od wzbudzenia, a który od pomiaru obrotów ? Ten na górze alternatora jest niebiesko-czarny, ten niżej czerwono-czarny....
Jak ten silnik steruje obrotomierzem, w ogóle co to za silnik? Jest to Isuzu 1.7 TD z Opla Vectry, jeśli miał obrotomierz to pomiar był z alternatora, z braku alternatora zamontowałem alternator z VW golf 2 benzyna.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
zacznijmy od tego czy tobył pomiar na wolnych obrotach? jeżeli tak to nie szukaj dziury w całym
Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v Jak i gdzie mierzone? Jak wygląda regulator? tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Wątpliwy ten pomiar. Rezystancja jest zapewne o wiele mniejsza.
Czyli coś nie tak z alternatorem, ale pomiar na B+ i D+ daje pozytywny obraz oscylogramu ( tętnienie 480 mV ) Obroty silnika napędowego 4800 ob/min po zadaniu obciążenia spadają do 2500 ob/min przebieg oscylogramu prawidłowy.
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Zrobiłem coś co nadaje się do kosza Nie prawda. Masz całkiem zgrabny generator. Trzeba jednak przeprowadzić na nim laborkę, tak jak zrobiłeś. Obciążenie dobrać tak, aby prąd był w okolicy 1A, wówczas straty własne będą akceptowalne (15W) . Jakbyś miał możliwość pomiaru obrotów, to powstanie wykres napięcia w funkcji obrotów. Tylko do tego potrzebujesz...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Wczoraj wymieniłem trzy diody mocowe chociaż tylko dwie były padnięte dzisiaj założyłem alternator pomiar miernikiem - napięcie 14,3V na małych obrotach na światłach i z ogrzewaną szybą też dobrze ale na stojanie po dwóch minutach pracy trudno utrzymać dłoń .Przy rozebranym alternatorze mierzyłem stojan i wirnik do masy i wszystko dobrze.Poza tym nie...
http://obrazki.elektroda.net/63_12895772... Witam. W tym dziale jestem pierwszy raz, więc nie wiem czy składnie przedstawię swoją konstrukcję. Teraz nakreślę ją ogólnie ale jeżeli temat będzie miał zainteresowanych to go rozszerzę. Ponieważ miałem w swoim ciągniku (URSUS C330) problem z licznikiem obrotów i motogodzin postanowiłem pobawić...
Akumulator jest w dobrym stanie, 14, 35 to napięcie na biegu jałowym, czyli wg mnie alternator pracuje prawidłowo brakuje po prostu obrotów. Pomiar pod obciążeniem, ogrzewanie szyby, wentylacja na max , światła itd. napięcie 14,6 V obr około 2500. Czyli niby ok. Pomierze jeszcze pin C będzie chyba wtedy już wszystko jasne. Dzięki za te informacje.
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje. Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie . Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej. Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.
Puki co olej ten alternator, problem masz ewidentnie z silnikiem. Pomiar ciśnienia oleju, na wolnych i na wyższych obrotach, przy okazji można strzelić pomiar sprężania i będzie wszystko wiadomo.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Chciałbym przyłączyć się do tematu, widzę,że jest on z 2013r ale może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Mam podobny problem w New Holland TD5050, poszukuję informacji odnośnie napięć jakie powinny być na końcówce "W" alternatora. Jeśli to oczywiście nie tajemnica. Napięcie zmierzone na ładowaniu alternatora wynosi 14,05VDC, na wyprowadzeniu W muszę powtórzyć...
W silnikach diesla obroty brane są z alternatora (impulsy z dodatkowego wyjścia lalteranatora.
No i co z tego skoro nie wiesz co do czego i jeszcze wprowadzaszw błąd innych. A to ciekawe,może rozwiniesz. EDIT: Podbijam-gdzie wprowadziłem w błąd tych "innych"? Jesteś w stanie zlokalizować moduł DRL? Masz od niego pomiar w obu kierunkach ,będzie łatwiej zawęzić obszar poszukiwań. Rezystor wpięty równolegle z kontrolką też ma znaczenie,ale wszystkiego...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
... Edytuję swój post ponieważ uporałem się już z kontrolką świec. ... Bo jeden koniec podłączasz do masy a drugi do świec a ty podłączyłeś jeden koniec do zasilania a drugi do świec.P ... Teraz po zmianie na alternator pomiar napięcia na słupkach aku, na wolnych obrotach, wskazuje 14,5 V.
Witam mam takie pytanie, niedawno w aucie padł mi sterownik pompy wtryskowej, wcześniej, regenerowany był alternator, przy dodawaniu gazu, w dolnym zakresie obrotów , widać jak wszystkie lampki na desce i światła rozjaśniają się przy pomiarze wychodzi napięcie 15,3V, moje pytanie to czy przeładowujący alternator, mógł spalić sterownik pompy, bynajmniej...
Pasek się nie ślizga a obroty ok 1200 podczas pomiaru naładuje aku i jutro coś spróbuje z wasza pomocą posprawdzać
Na alternator pokazuje 0.18V na obrotach ( styk masy i plusa na alternatorze ). Z Twojego postu wyniki pomiaru są nie logiczne... Co masz na myśli jako ''styk masy''? Mierzyłeś między cienkim i grubym kablem przy alternatorze?
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
W taki sposób to nie jest żaden pomiar, ani żadna dokładność (chyba, że nie chodzi o pomiar, a tylko o sprawianie wrażenia pomiaru ). Z napięcia można oceniać obroty tylko tak długo, dopóki nie zacznie pracować regler - jego funkcja polega na tym, że powyżej pewnych obrotów (praktycznie ok. 1200/min) alternator daje już napięcie stałe, niezależne od...
Bo punktem odniesienia może być KL 15, B+ jak i D+.... Tak tak.Do tego ZHP i CIA. Zależy który. No chyba właśnie ten, którego wątek dotyczy. Pomiar na B+ jest najbardziej wiarygodny - jeszcze bardziej wiarygodny byłby pomiar na samej baterii. Dodano po 48 Alternator daje prąd w zależności od obciążenia. Napięcie rośnie wraz z obrotami. Prąd to prąd...
No właśnie szukałem sam od ponad godziny, ale dla osoby nie posiadającej żadnej wiedzy na temat pomiaru obrotów jest to bardzo czasochłonne. No właśnie widziałem te co podesłałeś wcześniej, ale myślałem że na takim stanowisku się nie sprawdzą.
Musisz zrobić pomiar na alternatorze - plus i minus, może to da więcej wiedzy. Przypuszczam - za luźny pasek, bądź łożyska. Pozdrawiam.
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Właśnie tutaj utknołem i się zastanawiam jakie obciążenie dać 0,43 kW to 430W h4 ma 55W X3 =165W a potrzeba by 500W obciążyć... Problem też z ustaleniem czy uzwojenie jest w gwiazdę czy w trójkąt da się to jakoś sprawdzić... oczywiscie tabliczki znamionowej nie ma ani dokumentacji. Silnik elektryczny ciężko podłączyć by było ale można precyzyjnie obroty...
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
13,2 to za mało to ile chcesz? takie napięcie jest na wolnych obrotach? czy jakieś odbiorniki są włączone podczas pomiaru?
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Testery do aku mają taką funkcję jak pomiar pulsacji prądu. Trzeba sprawdzić jak duże są to różnice. Pytanie jaki tam jest zamontowany obecnie alternator?
sprawdz szczotki na alternatorze, moga byc juz zjechane. pomiar predkosci obrotowej w tym silniku bierze sie z altenatora.. pozdrawiam
witam Kupiłem na aukcji stary woltomierz zza wschodniej granicy, ma tak dziwne nakrętki, że nie mogę go rozkręcić w celu zmiany tarczy :) to tak na marginesie... Nie mam zasilacza, który zszedłby tak nisko z napięciem (mój tylko 3V), ale multimetr na najmniejszym zakresie pomiaru rezystancji (200) uderza wskazówką o koniec zakresu. Dopiero na następnym...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Pomiar robiłem na klemach akumulatora i na alternatorze. Różnica pomiędzy nimi +- 0.1V. Bieg jałowy bez obciążenia - około 13.5V Bieg jałowy z obciążeniem - około 12.4V Obroty powyżej 1500 bez obciążenia - około 13.5V Obroty powyżej 1500 z obciążeniem - około 13.5V Pasek klinowy nie śliga się na pewno. Dla pewności dziś założyłem zupełnie nowy.
A w jaki sposób jest realizowany pomiar obrotów?? Przez jakiś sensor magnetyczny na kole zamachowym, może on uległ uszkodzeniu?? Przez pomiar częstotliwości napiecia generowanego przez prądnicę, Profesorze -Generatorze :D . Natomiast alternator silnika podaje napięcie zmienne do obrotomierza, jak w każdym uczciwym Dieslu przystało. Pomagamy czy pytamy...
Witam. Badania diagnostyczne alternatorów wykonuje się na dwa sposoby, są to badania wraz z regulatorem. Pierwszy sposób są to badania wyrywkowe. Są one wykonywane przy mniejszej mocy zainstalowanego w stole silnika i obrotach do 4000 obr/ min. Są to badania uproszczone ponieważ niejednokrotnie nie stanowią one nawet obrotów znamionowych badanego alternatora....
Jerzy ma rację. Ja ze swej strony zapomniałem dodać, że obudowa hamulca (obojętne już jakiego) musi być zamocowana wahliwie. Tomgart, nie rozumiem dlaczego tak upierasz się przy tych współczynnikach. Twój wywód o przenoszeniu momentu w 100 czy tam w ilu % jest błędny, ponieważ jaki ten moment by nie był i tak zostanie wyznaczony na podstawie pomiaru...
shoko_gora napisał: Powiem tak,tobie się "wydaje",że na wolnych obrotach układ działa jak należy. Tak naprawde prąd dostarczany z alternatora silnie zależy od obrotów. Np. na biegu jałowym uzyskasz koło 20A, reszta pobierana jest ze źródła o mniejszej rezystancji tj.akumulatora. Wszystko fajnie w porach wiosna/jesień,ale w zimę drastycznie skracasz...
Po pirsze czy tam jest alternaror, czy może jeszcze tradycyjna prądnica? Po drugie jeśli alternator to raczej poprawnie, jako że przy wolnych obrotach pracuje na granicychrakterystki Silnik pierwotnie nie przewidywał zapotrzebowania na napęd alternatora. Po przecie chwytamy w garść miernik wielkości elektrycznych, ustwiamy na pomiar napięcia do 25 V...
Pomiar napięć międzyfazowych na wyjściu z alternatora, jeśli są właściwe to wycięcie kostki i polutowanie przewodów na stałe, przewody z regulatora pod akumulator. Jeżeli się nie poprawi to regulator do wymiany - nowy oczywiście również polutować
Siemanko.Mój szanowny przedmówca nie wspomniał tylko o stopniu komplikacji takiego zestawu . Prądnica plus miernik to najprostszy obrotomierz zarówno do wykonania jak i wyskalowania . I o to chodzi. Bo urządzenie ma być proste w konstrukcji i łatwe w użytkowaniu. Obciążenia prądnicy nie będą miały żadnego wpływu na badany obiekt. Bo nie mam zamiaru...
Po odłączeniu "-" klemy wszystkie zamki się uruchomiły i samochód się zamknął z kluczykiem w środku . Na pewno po odłączeniu, czy podczas majstrowania przy klemach? W mojej polówce ostatnio mierzyłem napięcie w akumulatorze i ile pobiera prądu Rzeczywistego pomiaru prądu podczas postoju należy dokonywać przy zamkniętym aucie, po odczekaniu min. 15...
Witam. W altrnatorze od T2 najprawdopodobniej nie masz styku W do pomiaru obrotów niezbędnych do układu podwójnej kontroli ciśnienie oleju jaką masz w Audi.
Masz coś nie tak z miernikiem, pewnie bateryjka zużyta. jutro sprawdzę na nowej baterii, innym miernikiem I ściągałeś klemy podczas pracy silnika? Tak zrobiłem - wtedy pomiar wykazał 17,2V na klemie (+) i masie auta (-)
Przeprowadziłem test zaproponowany przez złowrogi_boncur. Mianowicie odłączyłem od alternatora gruby kabel plusowy, następnie uruchomiłem samochód. Na wolnych obrotach napięcie mierzone na wyjściu z alternatora to 0,15V, przy 3 tys. obrotach 0,7-0,8 V. Jest chyba tak jak mówi Andrzej20001. W momencie pomiaru akumulator miał 11,6V. W związku z marnym...
Zła regeneracja albo masa kiepsko kontaktuje . Najprościej wymienić na właściwy . Ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora.
miałem podobny przypadek wyglądał tak pomiar napięcia na 1200 obrotach 14,4 v natomiast przy dużych(nie zawsze) wynosił 13,2 usterka tkwiła w nierównych pierścieniach twornika
Jak już napisano zdecydowanie nie. Mianowicie inne są zasady pomiaru. Benzynowy z wału korbowego lub czasem wałka rozrządu. Wysokoprężny w tym przypadku z alternatora. Zupełnie inne obroty i impulsy. Oczywiście możliwe ćwiczenie dla upartych i dostosowywanie, ale to długotrwałe eksperymenty.
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Witam. Dokonaj pomiaru napięcia na wolnych obrotach, przy 2600 obrotów z włączonymi światłami i bez.
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
UPDATE: Dzisiaj po około 20 godzinach postoju samochodu zmierzyłem akumulator i zrobiłem filmik odnośnie zmian napięcia. Postaram się go streścić: 1.Napięcie akumulatora po otworzeniu maski wynosiło: 12,87V 2. Wszelkie elementy, które mogą pobierać prąd były wyłączone. 3. Po przekręceniu kluczyka 1 raz spadlo do 12.60 4. Po przekręceniu 2 razy spadlo...
rozumiem że pomiar robiny na wolnych obrotach, jeżeli tak to mało ci 13,5V przy takim obciążeniu na wolnych a swoją drogą to pobaw się trochę wyszukiwarką
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na...
Witam, mam problem z akumutatorem, kilka razy rano był mocno rozładowany (latem), po długiej jeździe dzień wcześniej. Ponieważ jest na gwarancji oddałem go do reklamacji do Intercarsu. Spece w Intercarsie zbadali go i orzekli iż jest on całkowicie sprawny, a winne jest ponoć słabe ładowanie w aucie, ale… wykonałem pomiary i: - na biegu jałowym...
mialem wlasniezamiar zalozyc to na kole pasowym lub gdzies na alternatorze (ale wtedy mialbym inne obroty).czyli mam z tego rozumec ze pomiar obrotow jest robiony dwa razy ? co do pomiaru spalania to raczej nie jest tak jak napisales (przynajmniej nie w tym golfie).jak bym sprzedal ten licznik i te inne bajerki to narobil bym sobie za duzo roboty a...
zaczyna się: Zapaliłem samochód, i odpiąłem kabel plusowy od alternatora ja już nie wiem co pisać bo się nie oriętuję już zbardzo w mechanice. w alternatorach chyba też nie Zapamiętaj: NIE ODŁĄCZAJ ALTERNATORA PODCZAS PRACY SILNIKA Po odpaleniu samochodu i wyłączonych wszystkich odbiornikach za zaciskach akumulatora jest 13,8V Na wolnych obrotach ten...
pomiar obrotów silnika alternatora pomiar alternatora sygnał obrotów alternatora
hasło router admin oleju skrzyni biegów sharan uszkodzenia przedwzmacniacza
amica pbp2vq203f amica pbp2vq203f
Instrukcja obsługi iCharger 2430 Easun Power po polsku Isostat wypadł w całości - jak go zamontować?