W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
To trochę dziwny samochód. Czasami się nie odpala - choć światło immobilizer gaśnie. Po wodzie immobylayzer odbiera sygnał, ale nie przekazuje go modułu sterowania. W tym przypadku, obrotów wału silnika również nie widać
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Pochwal się lepiej jaką masz tam instalację gazową i gdzie podpięty sygnał obrotów.
zalatuje i to poważnie zimnym lute na wejsciu sygnału z tachometra albo zobacz czy magnes jest na swoim miejscu!
Sprawdziłem cewę teho jest w porządku po podłączeniu miernika podczas obracania silniczkiem jest przerywany sygnał.
Witam "AF" ( pracuje nawet wtedy kiedy się nie kręci )oznacza że silnik ma zezwolenie na pracę tylko musi dostać parametry pracy/obrotu. System czeka na konfigurację lub sygnał zewnętrzny.
Tak też próbowałem za pierwszym razem i nic. Tu musi być coś bardziej subtelnego na rzeczy, bo gdy raz zadałem sygnał na FG- 24V i właśnie tak jak ty mówisz zasilacz to włączyła się blokada obrotu i jednocześnie zadawało sygnał na silnik
To że ma 65 ohm i nie ma sygnału po zbliżeniu magnesu nie stwierdza w 100% że tu jest problem. Typowo pada w takich urządzeniach potencjometr (ten od regulacji obrotów - regulator widzi obroty skręcone jakby na minimum). Trzeba by go wylutować i sprawdzić jak zmienia się rezystancja na jego wyprowadzeniach przy kręceniu pokrętłem.
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
lewe powietrze oraz sygnał z TPS sprawdzone??
Aaa, ten sterownik. Mam pamięc, ale EPROM, i prościutki procesor ( MABxxxx) więc nie wiem jak proc może tam coś sobie zapisywać. Masz problem gdzie indziej, prawdopodobnie sterownik źle widzi pozycję przepustnicy. Błędów nie rejestruje. W międzyczasie wymieniłem kable (jeden skorodował w środku) i cewkę (miała przebicie do masy). Potem jeszcze sondę...
Możesz jaśniej ? Możesz w końcu napisać jakie masz oznaczenie silnika lub podać numery ECU ? ...czy wszyscy mają zgadywać? Nie szukam gotowca (...) (...) proszę o konkretne info do którego, a nie tylko numer pinu, wolę wiedzieć co odcinam. Na przykładzie sterownika Bosch EDC17 C74, Np: A038 Czujnik rozrządu Halla – sygnał A057 Czujnik liczby...
Papuga II ; EDC 15V , silnik AHU , ze sterownika na zegary idzie 4 sygnały: - 51 szybkość pojazdu' - 6 obroty, - 18 i 45 nie opisane. Za cholerę nie nie chce być inaczej .
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Na przyszłość- nie mieszaj swojego,innego problemy w temacie MF-EHR kody błedów.My ci tu pomożemy a ktoś inny juz tego nie znajdzie. Troche własnego wkładu w rozwiązanie problemu. Czy tarczki sie skonczyły widac po odkręceniu lewej pokrywy. Czy to czujnik wom-u-po 5 sek od wysunięcia czujnika wom powinien sie wyłączyc jesli czujnik sprawny. Podłączyc...
Odczytałem kody błędów 19- przerwany sygnał obrotomierza(wyjaśnia skoki obrotów) 34-Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Witam, mam problem z autem jak z tematu. W trakcie jazdy nie ma mocy, praktycznie w całym zakresie obrotów. Błędy jakie rejestruje to: 16485 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. 16683 Turbosprężarka podciśnienia. Jakie powinno być wskazanie przepływomierza na wolnych obrotach? U mnie na biegu jałowym pokazuje 585 mg/h, natomiast jak trzymam...
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
pytanie czy dobrze wybrales typ TPS Typ TPS - Bosch mono. Sygnał napięciowy TPS rośnie od ok. 0,45 V (na wolnych obrotach) do ok. 4,7 V (przy pełnym otwarciu przepustnicy). Mam jeszcze pytanie: Do czego powinien być podłączony sygnał obrotów (brązowy przewód) w Bingo-M - do środkowego kabla wtyczki modułu wzmocnienia czy do zacisku "1" cewki zapłonowej...
Na 100% szczotki. Jednak co będzie jak to nie będą szczotki, po drugie jakby to były szczotki to byłyby też pewnie problemy z normalnymi obrotami, a autor nic o tym nie wspomina, a jak hydrostat nie poda sygnału pusty zbiornik to też wirowania nie będzie.
Hmmm... albo coś źle patrzę na te schematy, albo ustrojstwo co podłączam jest uszkodzone. Sygnał cewki podpinam pod piny 29,30 Sygnał rpm pod 48, 18 ( jak daję pod jeden z nich to rozrusznik kręci ale auto nie odpala wgl, przy drugim nic się nie dzieje) Sygnał 12v+ pod 21, próbowałem też 17. Ogólnie urządzenie ma na celu odciąć zapłon przy ustalonych...
Witam! Potrzebuję porady, dotyczy auta bmw 320i, ale to mniej ważne. Ważne jest to, że mam uszkodzony regulator wolnych obrotów i chciałem go wymienić. Oryginał jest to bosh na 3 przewody, niestety przez pomyłkę kupiłem prawie takiego samego bosha na 2 przewody.:(( Czy będzie to jakoś grało? Tzn. jutro mam zamiar podłączyć nowo zakupiony zawór opuszczając...
Mam podobny problem. Nissan Interstar 2,5 DCI 145 KM. Silnik był wyjęty i poddany gruntownej odbudowie. Po włożeniu do auta i spięciu wszystkiego do kupy nie chce odpalić. Startuje może na 1 s i gaśnie. Gdy potrzymam na rozruszniku dłużej to jak sinusoida próbuje startować i gaśnie naprzemian. Rozrząd dla sprawdzenia przełożony o 180 - wogóle nie gadał...
Jeżeli nie ma układu bezpośrednio kontrolującego prędkość obrotową to sam opisałeś sposób określenia kontroli stanu silnika. W mikroprocesorze na kolejne wejścia przychodzą sygnał zadający (np. z potencjometru ) oraz sygnał sprzężenia prądowego. Spotykają się one w układzie komparatora. Wynikowy sygnał zadaje wartość przesunięcia w fazie impulsów wyzwalających...
Siemanko! Zakupiłem do swojej 406ki ogranicznika obrotów BeeR rev limiter, ale spotkałem problem, nigdzie nie mogę znaleść schemat sterownika Bosch MP5.2, co jest założony. BeeR ma 5 przewodów: ign signal (sygnał cewki), rpm signal (obrotomierz), zasilanie "+", "-" i remoute. Czy ktoś zna temat? Gdie znajdę sygnał obrotów i cewki? Będę bardzo wdięczny...
A gdyby sygnał zamiast z czujnika prędkości brać z"przewodu wysokiego napięcia"<ilość obrotów silnika a nie koła> - jest to oczywiście skrót myślowy ale mam nadzieje ze rozumiecie . Skoro zmiana biegu wiąże się z wciśnięciem sprzęgła a wiec wyłączeniem tempomatu ..... Czy np 3000 impulsów na minute wystarczy do prawidłowego działania takiego tempomatu...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Uzupełniam materiał, ponieważ założyłem nową pompę myjącą postanowiłem zabrać się za starą bo problem jak pisałem nie zniknął. Rozebrałem ją. Jest zbudowana z grzałki oraz pompy. Przy założonym magnesie trzpień trzyma się stabilnie przy wyjętym troszkę się rusza. Chciałbym podpiąć ją na krótko aby sprawdzić czy odpowiednio działa, nie wiem ile powinna...
Ponieważ korzystałem z tego wątku przy podejmowaniu decyzji o wyborze suszarki, napiszę coś od siebie po dwóch miesiącach użytkowania. Jak pewnie większość którzy przeczytali cały ten wątek miałem dylemat czy kupować z PC czy jednak bez. Od ponad czterech lat mam zainstalowaną powietrzną pompę ciepła do ogrzewania domu więc ta technologia nie przerażała...
Po wymianie obroty już są , jedynie 3x klik rygla pozostał a tak to OK. Zawsze tak klika, więc nie rozumiem co miałoby pozostać xD[/quote] 3x elektomagnetycznie otwiera , nie chodzi mi o sygnał dźwiękowy. Błąd F34 też puki co pozostał. Poza tym OK, chyba że jutro ,, cos w praniu wyjdzie" : )
W trakcie jazdy nie ale na postoju w każdym zakresie obrotów No to co za problem przejechać się ? Oscyloskop i porównanie sygnałów wałka i wału Ps.z porady kidu w sprawie sondy oczywiście skorzystałeś?
Witam. Mam problem ze zmywarką Amica ZIM 609 TBE IN. Kupiłem dom, zmywarka 2-3 lata nieużywana. Żona zrobiła kilka myć i zaczęła wywalać błąd. Objaw. Błąd 1 - brak poboru wody. Sprawdziłem wąż aquastop. Działa, podaje wodę. Nie kręcił się wirnik przepływomierza. Odkręciłem wąż, okazało się, że było dużo kamienia, który zablokował wirnik, wyczyściłem....
Tego typu silniki mają wysokie obroty (typowo 13000-18000rpm). Bez obciążenia istnieje ryzyko rozbiegania się silnika (wejście na niebezpiecznie wysokie obroty i zniszczenie (rozerwanie) silnika). Producent kitu pisze o stabilizacji obrotów. Zapomnij o tym. Stabilizacja obrotów będzie wtedy gdy układ będzie odczytywał sygnał z tachogeneratora. A tak...
no ale próbowałeś ze śrubą i ODŁĄCZONĄ sondą lambda? jak nie to spróbuj, zobaczysz że będzie ładnie pracował jak na benzynie, jak jeździsz na benzynie to sygnał sondy można dać przez przekaźnik załączany elektrozaworem LPG i odłączający sondę tak samo dokładnie jak odłączany jest wtryskiwacz, ja tam po prostu odłączyłem całkiem sondę bo benzyny to używam...
Witam, mam do sprawdzenia taki regulator: https://obrazki.elektroda.pl/4070180200_... Układ do jego sprawdzenia może chyba wyglądać mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/2702372700_... I tu pytanie: co z zaciskami W i DFM? Wydaje mi się że DFM nie będzie potrzebny do sprawdzenia bo według definicji to sygnał...
Tak chodzi o sprintera 98r. Czy istnieje taka możliwosc ze obrotomierz zacznie chodzic z pod 5pin od diagnozy bo tam jest sygnal obrotów.?
Mam ten sam problem... Próbowałem podpiąć pod pin S, generator sygnału PWM zrobiony z Arduino ale niestety nie reaguje na podawane sygnały... https://elektronikab2b.pl/technika/20368... na tej stronie jest schemat podłączenia takiego silnika z 3 wyjsciami. https://elektronikab2b.pl/images/stories...
Witam! Pralka jak w temacie. Nabiera wody, kręci, grzeje i przerywa cykl migając diodą 1200 obr (mimo że obroty wirowania zadane były inne) oraz diodą start. Wydaje przy tym sygnał dźwiękowy cztery razy pi, pi, pi, pi w trzech grupach. Naciskając ponownie start zaczyna prać a po chwili to samo. Wyczyściłem kubek i wężyk presostatu, sprawdziłem grzałkę...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Dobrze by było silnik z tego kanału i któryś z pozostałych podłączyć do jakiegoś zasilacza i sprawdzić jak się zachowują (czy obroty i poziomy nap. z tacho są jednakowe) Zastanawiające jest to skażenie sygnału z prądnicy - warto by pokręcić ręcznie bez załączonego zasilania i zaobserwować co wychodzi, jeżeli będzie OK a po włączeniu układu pojawia się...
Roboty nie ma dużo. Da się to wykonać na logo. 3xSilnik 24V <pytaniejak regulować obroty silnika 24V DC?> Jesli chcesz regulowac analogowo, to proponuję moduł wyjścia analogowego 0..10V a do tego podłączyć układ na tranzystorach jako driver. 6ED1055-1MM00-0BA0 2xElektrozawor BOSCH Dodano po 4 2.Możliwe jest na wejścia np. czujnika temperatury...
Witam - prosze o pomoc. - Ford Focus 2001. 1. Sprawna sonda lambda ta za katalizatorem ma wykres spracy zmienny jak ta pierwsza ? to znaczy np. od tych 0,1- 1v ? czy ma stałą wartość np. 0,45v ? 2. Wymieniłem sonde lambda za katalizatorem bo wywalała błędy i kupiłem nową oryginalną TNK ale bez wtyczki tylko na łączenia - mechanik nawet nie spawdził...
Szukam info na temat sprawdzenia przepływomierza .Jako,że sprzęt diagnostyczny nie zbyt daje radę zacząłem sprawdzac multimetrem,ale brak schematu.Z tego co ustaliłem przepływomierz 4-ro pinowy BOSCH . pin 1-masa pin 2 masa ze sterownika pin 3 +12v pin 4 sygnał Teraz sygnał pin4 cały czas na poziomie 8V,,żadnej reakcji na dodanie gazu,podczas schodzenia...
Witam Wczoraj z wielkim trudem wyjąłem czujnik. Ale z zewnątrz nic nie widać. Chyba muszę wymienić go na nowy. Na czujnku były numery 0261210148. Znalazłem czujnik (na allegto)Czujnik położenia wału korbowego VW GOLF IV 1.6 SR/SKODA OCTAVIA/AUDI A3 o numerach BOSCH 0261210147 Może ktoś mi powiedzieć czy będzie pasował. Czy ta ostatnia cyfra ma znaczenie...
Witam. Pastuch jak w temacie. Był błąd czujnika wału korbowego - po nagrzaniu gasł, brak sygnału. Czujnik podmieniony na KW, na zimnym pali gut, na ciepłym raz na 20 odpaleń zapali ok i jest wszystko ok. Reszta odpaleń to kręcenie kilka sekund, zaskoczy, wywala w/w błędy, ustawia stałe ok. 1100 obrotów i strasznie szarpie. Pierwszy błąd tyczy się podmienionego...
Kolego piter253 - I prawidłowa jest reakcja obrotomierza. Zmieniłeś przekładnie, tzn średnicę koła napędowego (większa średnica) i koła napędzanego na alternatorze (mniejsza średnica). Teraz przy tych samych obrotach koła napędzającego koło napędzane (na alternatorze) szybciej się kręci, co powoduje że na obrotomierz wychodzi sygnał o większej częstotliwości....
Witam, posiadam instalację samochodową Elpigaz Voila+, reduktor Elpigaz Vega, wielozawór Tomasetto AT02. Samochód Seat Toledo 1995 silnik 1.8 90 KM, monowtrysk Bosch. Kilka miesięcy temu uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa, wymieniono ją na nową. Po wymianie okazało się że instalacja gazowa nie odczytuje obrotów - cewka miała w inne miejsce wyprowadzone...
Witam, Analizując dalej informację z wcześniejszego postu. Włączyłem wykres przedstawiający informację, z czujnika spalania stukowego. Okazało się, że strzały w dolot występowały w momencie gdy ten sygnał występował. No to wykręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem powierzchnię na bloku oraz na czujniku, dokręciłem go ponownie momentem 20Nm....
Jutro bendę wiedział czy to 150-tka A Moment załączenia (wzbudzenia się) to zawsze ok 2 tyś obrotów więc mechaniczną usterkę chyba by wykluczyc. I ślizganie paska. Ta usterka dzieje się już pare tygodni. A normalne to to nie jest. Może podpowiecie mi czy ten model można wzbudzic zwykłą żarówką jak to dzieje się w innych modelach cz markach bardziej...
witam auto jak w temacie motor 2.0 5 cyl 20v bosch motronik brak kluczowania wtyryskiwaczy i cewek zapłonowych po diagnozie kts bład uszkodzenie czujnika wałka rozrzadu przerwa zwarcie do plusa daje sie skasowac powraca gdy czujnik obrotów da ygnał pompa uruchamia sie z sygnału z czujnika rpm iskry i wtrysku brak po diagnozie brak wysterowania elementów...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
(...) czniku kontrolka ESP https://obrazki.elektroda.pl/8613701200_... https://obrazki.elektroda.pl/9784162400_... https://obrazki.elektroda.pl/6185719400_... Jutro montuje nowy przepływomierz Bosch i wykonam wszelkie Resety i adaptacje (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Silnik Ford Mondeo 2.0 TDCi...
Witam szanownych kolegów. Opiszę po krótce mój problem. Pewien czas temu kupiłem wkrętarke Bosch GWI 10.8V-Li. (W tym właśnie miejscu muszę przyznać, że zakup był kiepski). Od pewnego czasu coraz częściej nie chciała reagować na przycisk załaczenia. Przetrzepałem cała wkrętarkę, dosłownie całą, włącznie z przelutowaniem WSZYSTKICH elementów. Wychodzi...
Dla ciekawych tematu odpowiem; silnik się uruchomił jednak trzeba jeszcze nad nim popracować dlatego nie ogłaszam sukcesu. Mam nadzieję że (at)MaWo się nie obrazi jak dodam filmy które mi na email podesłał. Poniżej Idle (wolne obroty); https://filmy.elektroda.pl/40_1617523952... Oraz "wkręcanie"; https://filmy.elektroda.pl/91_1617524050... Prawdę...
Dokładnie jak mówisz, w czasie poślizgu sterownik abs wymusza na ecu wypadnie zapłonu na poszczególnych cylindrach, sygnał ze sterownika ABS wychodzi z pinu 13, spróbuje go odłączyć i zobacze reakcje, ale opel będzie ponownie nie wcześniej jak we wtorek.
Mam podobny problem z tą pralką przy funkcji prania i wirowania na wolniejszych obrotach wystepują przeregulowania(nierównomierne obroty z chwilowymi zanikami),w module sterującym sprawdziłem wszystko oprócz TDA1085C KTÓREGO aktualnie niemam,niewiem jak w tym regulatorze rozwiązane jest sprzężenie zwrotne tachoprądnicy niema jednak sygnał przychodzi...
Panowie włączę się do dyskusji, ponieważ znam poprzednie a właściwie początkowe wersję dozowanie adblue w mercedesach. Tam była zastosowana pompa Danfos napędzana silnikiem elektrycznym szczotkowym na dwa przewody. Teraz mercedes, a właściwie Bosch chwali się systemem Denoxtronic z elektromagnesową pompą membranową, która jak z nazwy wydaje się że nie...
Witam! Prosze o diagnoze problemu pralki Bosch WFL1200. Podczas prania pełnego wsadu pralki silnik ma problem z rozruchem.Wygląda to tak, programator daje sygnał do rozruchu a silnik nie może zastartować jednak po krutkich meczarniach rusza, ale nie pracuje równomiernie, niekiedy nie da rade wystartować. Pralka też podczas pracy wirowania nie wchodzi...
Szanowni, przedwczesna radość. Odblokowuję wątek - bo dalej mam problem. Awaria "wróciła" ale tym razem "zaobserwowana". I nie wiem co zrobić. Bo w sumie dalej są dwie (a przeprało parę prań w międzyczasie). 1. Gruby przewód z szuflady do bębna drożny, ale nagle, przy którymś praniu, wywaliło znowu szufladę (tak jak w pierwszym poście) i szerokim strumieniem...
Jeśli tak wygląda wykres z wykręconą świecą i dobrze umasowioną to problem jest w rozdzielaczu albo w cewce choć może to być pochodna że nie pracował na 1 cylindrze. Sprawdź jeszcze z wykręconymi wszystkimi świecami jak wygląda sygnał na poszczególnych cylindrach, na wyjściu z cewki oraz na sterowaniu cewki dobrze by było na nowych świecach (te świece...
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Tak jest z sonda,jeden przewód wychodzi i jest połączony z sterownikiem gazu,ale to wiem że nie od sondy,jak załapie na bęzynie od czasu to jak sie przełączy na gaz to pompka paliwowa działa,jak mu odbije i przestaje chodzic na bęzynie to przy odpaleniu na gazie nabiera 2,5 tys obrotów,a po przełączeniu na benzynie brakuje sterowania na cewkę przekaznika...
Myslałem owszem,ale zrobię to inaczej. W poprzednim samochodzie Opel Kadett zapłon miałem wyprzedzony o ok 14 stopni przez przekręcenie aparatu zapłonowego. Czyli był statycznie wyprzedzony w całym zakresie obrotów-także na benzynie ale jeździłem 99% na LPG. Aparat zmieniłem z Delco na Bosch z podciśnieniem. Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze...
Gdy tylko pojawi się górka nawet nieduże wzniesienie a obroty są poniżej 2000 czuć wyraźne zmulenie i prędkość spada. Można deptać gaz do podłogi i nic się nie dzieje. Czy np może to być wina przepustnicy? Nigdy nie była czyszczona. W ciągu roku poszedł tłumik środkowy niedawno wymieniłem świece i sondę lambda z wydechu. Moc czuję dopiero między 2500...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Niestety autor nie rozwiązał problemu. Z powodu braku czasu i codziennego użytkowania samochodu nie mogłem zagadnieniu poświęcić czasu. A więc. Została wymieniona cewka na oryginał, czujnik położenia wału na zamiennik, lambda1 na Boscha uniwersalną. Po tych zabiegach nie było lepiej. Auto zachowywało się dokładnie tak samo. Po wymianie cewki trochę...
Dopływ jak i odpływ były przedłużane. Zmywarka działa tak od 2 lat i 1 tygodnia (tydzień temu minęła gwarancja) :( Pompę słychać jak wchodzi na coraz wyższe obroty - 3 etapy. To że woda stoi to nie jest problem, problemem jest to, że mimo zakończenia cyklu prania pika ona co 10 minut (po piątym razie wyłączyłem ja). Wczoraj po pikaniu przez 90 sekund...
goldwinger - tak się składa że polska myśl techniczna sięgnęła szczytu i polonez wyposażony jest w wielopunktowy wtrysk paliwa a co za tym idzie za wolne obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy (który jest nowy) A przewody są zupełnie nowe wymieniłem mając właśnie nadzieje że to one, ale to nie one. Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry...
Marka: pralka Bosch Model: WFX284F/24 Typ WLM3 Maxx Advantage 7 Soccer Edition Chassis (płyta lub główny element): nieznane Matryca/panel (jeśli występuje): nieznany Inne (uwagi): Widok po rozłożeniu https://www.bosch-home.com/de/supportdet... Można przywrócić zmianę kierunku...
Witam serdecznie. Auto to Mercedes w140, 1992r, silnik 3.2 benzyna. Auto po wymianie silnika zaczęło mieć dziwne objawy tj. jak zimny silnik po nocy albo dłuższym postoju odpala za 1 razem, później trzeba dłużej kręcić z 5 sekund żeby zapalił. Na ciepłym silniku, na postoju zaczynają wariować obroty, np.5 sekund chodzi równiutko, za chwile 5 sekund...
Cześć, mam problem z niedawno zakupionym autem - samochód ma problem z wchodzeniem na obroty i względnie małą moc, podczas przyspieszania w zakresie 2-3 tys obr/min ma problem aby przekroczyć te obroty, później też jest słabo. Dodatkowo nie mogę ustawić wyprzedzenia zapłonu, gdyż silnik ma wolne obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm - wymagane do regulacji...
Witam,posiadam tą pralkę i zrobił się problem gdy włączam pranie pobiera wodę i trochę wylatuje a po chwili wypuszcza ją nawet nie robiąc żadnego obrotu dopiero później zaczyna się kręcić ale cały czas pobiera wypuszcza. Przy końcówce powinno się włączyć płukanie i wirowanie ale nie włącza się tylko pierze do samego końca. Jaka może być przyczyna?Ostatnio...
witam mam problem z moim paskiem, nagle zdechł i obroty skoczyły do 1100, kontrolka świec żarowych zaczęła migać, po podpięciu vag usterka potencjometru. po wymianie na taki sam ( numery oe i bosch) pochodził 1 dzień i znowu padł wyskakuje błąd nieprawidłowy sygnał na tym potencjometrze. moje pytanko czy mam coś jeszcze zrobiś po wymianie potencjometru...
Mam problem z autem jak w temacie. Ładowanie w tym aucie pojawia się dopiero wtedy, kiedy silnik przegazuję do ok 3 - 3,5tys.obr. i wtedy już mogę puścić obroty i jest na poziomie 14,4V - bez przegazówki ładowanie równe napięciu akumulatora. Został wymieniony regulator napięcia (bosch) i nadal sytuacja podobna. Dodatkowo w trakcie jazdy potrafi samo...
Witam. Mam taki problem z alternatorem Bosch 120A w passacie 1.9 TDI '99 rok. Otóż gdy popada deszcz, lub jest wilgotne powietrze podczas przyspieszania pojawia mi sie na komputerze Alternator Workshop i zapala sie kontrolka ladowania. Problem ten nie wystepuje gdy przyspieszam bardzo ale to bardzo delikatnie. Podczas jazdy na rownych obrotach jest...
To chyba nie łożyska... wróciłem do domu, próbowałem włączyć i pojawil się błąd E2... Google mówi, że: Kod E02 Jest to błąd, który sygnalizuje problem z silnikiem napędowym w pralce. Pralki Bosch wyposażone są w silniki szczotkowe i bezszczotkowe. Problem ten dotyczy tych pierwszych, klasycznych. Na początek sprawdź szczotki węglowe przy silniku, czy...
: Witam. Szukam opisu pinów we wtyczce do ECU Ford Focus MK2 1.6 benzyna. Numer ECU: Siemens 4m51-12a650 ; 9AYG Witaj, Aby uzyskać dokładny opis pinów wtyczki do ECU (ang. Engine Control Unit) Twojego Forda Focus MK2 1.6 z jednostką sterującą Siemens o numerach 4m51-12a650 ; 9AYG, konieczne jest odniesienie się do odpowiedniej dokumentacji technicznej,...
Witam. W samochodzie Audi A4 B5 1.8 20v APT bez lpg, pojawił się problem przy niskich temperaturach (około 10C), mianowicie samochód odpala i od razu gaśnie lub silnik pracuje bardzo nierówno obroty spadają bardzo nisko, później falują itd. Co ciekawe po naciśnięciu pedału przyspieszenia i trzymaniu wyższych obrotów jest dobrze. Usterka wydaje się typowa,...
Jezeli chcesz sie czegos nauczyc, to musisz sam pomyslec, jak zaprojektowac takie urzadzenie, poczytac dokumentacje CAN. Gotowe rozwiazania znajdziesz np. w kazdym nowym samochodzie albo na stronach entuzjastow mikrokontrolerow. Ale to chyba nie o to w tym wszystkim chodzi? A jak ci sie uda to bedziesz sam mogl tutaj przedstawic twoj projekt i jaka...
Witam, Fiat Siena 1.4, instalacja gazowa II gen., 270.000km. Auto jest po wizycie w serwisie BOSCH, zapłaciłem 2200 zł. Jednymi z rzeczy, które robili mi przy aucie (i te, które mogą być z instalacją gazową związane) były: 0. nowe świece i kable WN 1. regeneracja parownika [od wymiany parownika (Lovato) przejechałem 90.000 km], wymiana 2 filtrów od...
jaka szkoda że już nie mam tego golfa bo bym jeszcze raz sprawdził aczkolwiek też miałem niezłe boje z tym Digijetem i moje wnioski z badania tego wtrysku są takie: - czujnik temp służy do korekcji czasu wtrysku przy rozruchu żeby podać odpowiednio wzbogaconą mieszankę dla zimnego silnika i właściwą dla ciepłego zanim się nie nagrzeje sonda i stąd trudność...
eutotips zeby odpalic te kia na innym serowniku silnika potrzebowal bym pakiet z immo bo na serownik bosch z rozowa naklejka mocnych nie ma! Zeby wywalic immo trzeba zamieniac cewki. A jezeli wtrysk paliwa jest na karzdym cylinrze i iskra tez to nie mozliwe ze to sterownik. Mamy w warsztacie elektryka co ogarnia kluczyki ryba w mercedesie i samochody...
Witam serdecznie Na początku zaznaczę, że jestem elektrykiem, nie elektronikiem, stąd trudność w wykombinowaniu tego samemu i dlatego liczę też na waszą pomoc. Myślę, że wielu z was miało przynajmniej jakąś styczność z czujnikami, detektorami laserów budowlanych np. Bosch LR7. https://obrazki.elektroda.pl/8275839900_... Chciałbym zbudować...
Witam Kto z was mi powie jak zdiagnozować czujnik podciśnienia 2 pin?. Borykam się z nierówna praca silnika w PEUGEOCIE 106 1.1 z 92r.zastosowany jest w nim system BOSCH Podejrzewam czujnik najdziwniejsze ze silnik pracuje jak chce( gubi obroty wskazówka obrotomierza pływa ) czy to na pewno może być ten czujnik ???? bardzo dziwna sprawa . silniczek...
Witam Panie Zbigniewie! Na wstępie bardzo dziękuję za zainteresowanie i wyrażeniem chęci pomocy. Muszę przyznać że z moją ograniczoną wiedzą (5 lat technikum elektronicznego jakieś 20 lat temu) głowie się nad tym na wszystkie sposoby. Poprosiłem również firmę Jabel, producenta regulatora który zamierzam wykorzystać, ale bez odzewu. Moje dotychczasowe...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dzięki za odpowiedzi. Są nowe fakty. Byłem u gazownika, podpinał interfejs, wszystko było w porządku. Mówiłem mu o tym problemie, powiedział, ze z LPG to nie ma nic wspólnego raczej. Ostatnio jest ciekawa sytuacja, bo jadę np. 90km/h, zaczyna przerywać, szarpać, obrotomierz skacze. Po chwili skakania obrotomierz opada na 0 RPM, jest sygnał dzwiękowy,...
Witam Na początku sprawdź wtryski pod kątem szczelności na przelewach i układ wysokiego ciśnienia czy gdzieś nie ma wycieków paliwa. Sprawdź zasilanie czujnika wysokiego ciśnienia powinno być 5V,następnie sygnał wyjściowy z czujnika przy biegu jałowym silnika około 2V najlepiej oscyloskopem sygnał ma być prosty nie poszarpany,ten czujnik jest zasilany...
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Działanie zaworu EGR oparte jest głównie o ekologie, uszkodzenie zaworu nie powoduje niemożności uruchomienia silnika, mogą wystąpić trudności w uruchomieniu zimnego silnika lecz powinien zaskoczyć za którymś razem, przeważnie kończy się to nie stabilną pracą silnika, lub dławienie w zakresie jakichś obrotów no i oczywiście błędem. Co do rozrządu na...
Witam. Posprawdzałem... komp Bosch Motronic ME7.3H4 z EOBD nie pokazuje tak dokładnych nastaw dla pedału przyspieszania - więc diagnoza potencjometru z programu odpada - trzeba będzie użyć miernika. A w czym masz kolego problem? Że zaglądasz do sygnału z pedału przyspieszenia. szukam winowajcy dziwnego zamulenia/bardzo powolnego wchodzenia na obroty...
Kolego według moich danych jeśli ty masz auto z roku 1993 to sterownik powinien być Bosch Mono Jetronic A2.2 a jeśli masz MA3.0 to był w tych autach od 1995 roku wiec coś jest nie tak i faktycznie pin 6 jest w MA3.0 a pin 1 w Jetronic A2.2 Mój błąd faktycznie MA3.0 występował także do 1995 i ewidentnie sygnał jest podawany z 6 pinu tego sterownika,...
Witajcie. Mam peugota 106, 1.4 benzyna 75KM, rok 1991. Wtrysk bosch monojetronic. Mam z nim spory problem i nie potrafię sobie poradzić. Otóż samochód po odpaleniu ma bardzo wyoskie obroty (ok2000). Chodzi głośno i nie przyjemnie. Po dłuższym rozgrzaniu obroty spadają do 1000-1100 i niżej już nie chcą. Samochód dodatkowo bardzo dużo pali (ok10-11 litrów)....
Post trochę stary, ale może pomogę. Nie słuchaj o jakichś przepustnicach i ich czyszczeniu z kurzów i innego syfu. Generalnie taką poradę dają ludzie którzy nie mają pojęcia o mechanice. Przepustnica aby dławić silnik, czy też wpływać na jego działanie musiałaby mieć ograniczone światło bardzo grubo (pewnie min 30-40%) lub totalnie się zacinać (np ze...
Po założeniu starego sygnał jest stale dopóki sie nie zagrzeje więc obstawiam że czujnik EPS nie jest dobry do tego auta. Trzeba z Boscha :-)
Witam. Mam następujący problem z BMW E30 320i 125KM z 84 roku bez katalizatora 15- pinowe złącze. Na początku samochód czasem potrafił zgasnąć na środku drogi po czym nie chciał odpalić. Doszedłem, że to przekaźnik pompy paliwa (tu jest jeszcze układ sterujący). Po przelutowaniu już nie gasł. Jednak nadal obroty falowały na biegu jałowym. Schodziły...
Podpowiem tylko żebyś sygnału obrotów nie brał z cewki zapłonowej żeby nie zakłócać jej pracy, tylko w sterowniku masz wyjście na obrotomierz i tam podłączaj. Będą to 2 impulsy na obrót wału, czyli w sterowniku (o ile to będzie jakiś bardziej cywilizowany niż ten śmieć stag l) ustawiasz "4 cylindry 1 cewka" mimo że faktycznie masz 2 cewki.
bosch obrotów obrotów bosch bosch sygnał
termostat danfoss parametry mercedes lusterko prawa amilo instrukcja
operator koparki instalacja frontgas
Wentylator chłodnicy Peugeot 5008 działa po zgaszeniu silnika - błąd 108 Symbol kropli wody na wyświetlaczu Saeco - jak usunąć?