Da się zamontować elektryczne, wszystkie sygnały potrzebne do uruchomienia są w aucie, np, sygnał pracującego silnika to nic innego jak sygnał obrotów lecący do wskaźników (pin 70 w syrius32).
Tam masz dwa przewody - jeden wspólny dla wszystkich cewek a drugi sygnałowy. Nie rozpędzaj się tak bardzo z tymi kablami, to renia z cewkami parowanymi w szeregu po dwie.
Witam, mam taki sam problem, też wywala błąd D5 - brak sygnału obrotów silnika. Czy udało się rozwiązać problem? Jeśli tak, to prosiłbym o podanie przyczyny.
Mam taki sam przypadek Czyli jaki??? Tu w temacie nie ma żadnego przypadku, kolega chciał się dowiedzieć gdzie są sygnały temperatury i obrotów do wskaźników.
Mam mały problem skąd wziąć sygnał obrotów do sterownika bingo M? Podpięcie przewodu pod masę cewko-modułu oraz zmiana ustawień w bingo na niski poziom sygnału nie dają efektów Moje autko to renault 19 1,4 c3j
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
Bez sygnału pracującego silnika(sygnał prostokątny) wspomaganie nie ruszy. W Clio II czujnik kata obrotu kierownicy jest w maglu, bez niego też nie ruszy.
Te obroty przy zapalaniu to normalka,przy mechanicznej popuszczam linkę od termostatu i szybciej schodzi z obrotów,ale u ciebie jest na pompie sterownik i musisz mieć przyrząd z czytnikiem błędów bo tam jest kilka czujek które podają sygnał do kampa
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Witam wszystkich mam problem ponieważ wymieniany był silnik bo pękł pasek rozrządu i mechanik podłączał elektrykę od gazu i teraz nie wiem gdzie co było ,a dokładnie chodzi mi o sygnał obrotów i o plus po stacyjce a instalacja to sekwancja kme nevo.
mam problemy z podlaczeniem centralki Lovato Pro do Renault Megane 1,6 V 16 a mianowicie nie moge znalesc stabilnego sygnalu obrotow. Silnik ma cztery pojedyncze cewki z tamtad centralka wogole nie reagoje jedynie z czujnika na kole zamachowym ale sygnal jest bardzo niestabilny przeskakoje pomiedzy 700 a 40 tys. obrotow moze ktos juz robil albo ma w...
W takich sytuacjach podmienia się czujnik położena wału, jest to pięta Achillesowa w renówkach. Częstokroć jest rejestrowany błąd "czujnik położenia wału-brak obrotów" lub "czujnik polożena wału-odwrócony sygnał"
Komputerowi nie podoba się korelacja sygnałów z wału do wałka/ków. Może też któryś z sygnałów być błędny albo rozrząd przestawiony. Dwa obroty wałem robi bez problemu?
jak masz typową mechaniczną pompę to sygnał bierze z czujnika obrotów ze skrzyni biegów
Ma problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego - do tego ECU potrzebuje sygnały o temperaturach i reguluje dawką paliwa oraz zapłon. Obstawiam czujniki i moze jeszcze przepustnica - warto by może wyczyścić.
zobacz czy sygnał obrotów nie jest wzięty z wtryskiwaczy.przy hamowaniu sygnał wtryskiwaczy zanika i sterownik przełącza na pb.
Tash miałem taki problem. Okazało się, że niepotrzebnie zaznaczyłem "niski poziom sygnału" dla obrotów. Odznacz go i powinno być ok.
Renault twingo 1 tylko zasilania(plus/masa)zapłon, sygnał obrotów silnika, prędkości pojazdu, kontrolka wspomagania i diagnostyka
Koło zamachowe to Ty masz dokręcone? Bylo coś grzebane ze skrzynią? Dodano po 2 A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię. Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał...
Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału korbowego tz. impulsator który znajduję się na kole zamachowym , to na popstawie jego sygnałów następuje przeskok zapłonu na poszczególne cylindry.
Podejrzany immobilizer i czujnik obrotu wału. W mojej Megance w odstępie kilku lat wysiadło jedno i drugie. Prądu to szukało się kiedyś, teraz trzeba szukać "sygnału".
Tak kolego. To sobie już podiagnozowałeś :D Dodano po 2 Można sprawdzić te budziki w bardzo prosty sposób, zamienić ze sobą sygnał prędkości z sygnałem obrotów, oba wskaźniki działają na identycznej zasadzie(w obu przypadkach czytają sygnał prostokątny).
Tam nie ma żadnego silnika krokowego. Być może (ale nie wiem czy ten sterownik to realizuje) dało by się podnieść obroty inicjując sygnał że włączona jest klima.
Pierw wyczysc koronki magnetyczne z syfu. Skoro do modułu abs dochodzi sygnał z kol to nic innego nie zostalo. Przerabialem to setki razy w renault i czesto obrywa sie mocowanie czujnika w przedniej zwrotnicy wtedy inaczej zlicza obroty kol.
To jest obrotomierz analogowy więc żeby wskazówka się wychyliła, potrzebny jest sygnał obrotów odczytany z sieci CAN, podłącz go do auta , odpal silnik to zadziała (jeśli jest sprawny).
Zapłon to pin 4,żółty kabel, pin 5 to sygnał obrotów pracującego silnika. Nie wiem czy ruszyszy to wspomaganie na stole, na pewno trzeba obciążyć wałek wyjściowy ze wspomagania żeby tensometr na wale wykrył obciążenie i uruchomił wspomaganie
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
Sygnał czujnika prędkości pojazdu idzie przez moduł radaru jeśli w modelu występuje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Instalacja może się trochę różnić w zależności czy to jest model Nectra czy zwykły 120 lub 154, oraz który rok produkcji. Ostatnio robiłem licznik w 154 bez radaru więc szkic powyżej nie uwzględnia...
panowie w tym modelu sygnał prędkości pojazdu jest uśredniany i wychodzi po obrobieniu z ABS-u z 16 pinu
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Wracając do tematu laguny w liście stanów jest taki oto stan "14G Brak informacji o prędkości obrotowej silnika AKTYWNY" ktoś wie o co może chodzić. Immo zostało zdjęte, pompa działa, iskry nie ma bo sterownik nie czyta obrotów silnika mimo że czujnik sygnał podaje, mierzone oscyloskopem.
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Musisz mu zasymulować prostokątny sygnał prędkości obrotowej silnika, inaczej nie włączy się. Poza tym trzeba obciążyć wałek wychodzący ze wspomagania żeby czujnik momentu obrotowego załączył wspomaganie podczas obrotu wałkiem kierownicy
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
znalezienie usterki trwało 3 miesiące ale to temat na napisanie książki . Kolego skoro podczas kręcenia pompka paliwa się załącza to sterownik widzi obroty.
Nie po dwa na potencjometr, tylko dwa sygnały i wspolny plus i minus dla obu ;) A próbowałeś ten adaptacji?
jeśli by niebyło impulsów obrotu to by niepalił również na gazie
Witam temat zamieszczam może nie w tym dziale ale nie miałem innego wyboru , Mianowicie od niedawna posiadam traktor Renault 106, 14 . Problem polega na tym że nie działają mi wskazówki obrotomierza , licznik rozebrałem i nie widać na pierwszy rzut oka jakieś usterki , dodam że licznik motogodzin działa , sygnał w tym liczniku jest elektryczny , bodajże...
Proponuję elektryka. To co widzisz, to skutki tego co czujniki wystawiają do komputera. Komputer, na podstawie sygnałów które otrzymuje, steruje silnikiem, czyli dawkuje paliwo. Trzeba sprawdzić czujniki (sygnały z nich), dopiero wtedy może się okazać, co jest nie tak.
Witam.W przypadku elektronicznej przepustnicy bez linki jest sprawą normalną.Po nacisnięciu pedału gazu sygnał z czujnika pedału jest wysyłany do sterownika silnika nastepnie sterownik obliczając połorzenie przepustnicy steruję napięciem na silnik w przepustnicy otwierając ją w dane połorzenie zwiększając zarazem czas ftrysku benzyny.Niesądze aby szyszczenie...
Problemy rozwiązane. To koszmar mechanika bo było ich trzy naraz. Pierwszy to zły stan kabli dotykających w scenicu akumulatora. Brak napìęcia zasilania. Dalej podtrzymuje zdanie że puszczenie ich wewnątrz specjalnej osłony - podstawki pod akumulatorem, mającej za zadanie odprowadzanie wody z tej okolicy to totalna głupota projektanta. Druga usterka...
Witam! Podepnę się pod temat. Też mam taki problem. Podczas jazdy prędkościomierz pokazuje większą prędkość niż jadę dzieje się to tylko gdy obroty silnika są troszkę poniżej 2 000 i 3 000. Przy jeździe na luzie i puszczeniu pedału gazu prędkościomierz pokazuje prawdziwą prędkość. Czasem jak się nagrzeje silnik to znikają objawy i wszystko działa dobrze....
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
Robokop , masz racje , przy wzroście obrotów się rozjeżdża , a zanik iskry będzie gdyż sterownik głupieje - nie może skorelować sygnału czujnika z mapą. Carrot chyba ma rozwiązanie.
Witam. A mówili nie rób tego:) Auto po sprawdzeniu pompy wtryskowej i ponownym złożeniu wszystkiego do kupy przestało trzymać wolne obroty. Wygląda na to że coś jest nie tak z rozrządem ( jest pasek górna częśc rozrządu jest ustawiony na znaki). Po odpięciu wałka rozrządu pali od strzała co jest dziwne. Błąd wyśiwetla df112 bodajże synchronizacja wałka...
Po bardzo długiej przerwie wywołanej postojem u mechanika skrzynia została rozebrana i poprawnie złożona , teraz pojawił się czysto elektryczny problem . Traktor strasznie szarpie do tego stopnia że można spać że siedzenia . Ciśnienia jak i przepływu są ustawione prawidłowo , Jedyne widoczne błędy to pedał sprzęgła . Działa on na zasadzie 2 potencjometrów...
Nie mam schematu do tego modelu ale kiedyś robiłem Aresa i taki objaw występował przy rozpiętej magistrali Can, pedał gazu był podłączony do sterownika skrzyni za fotelem kierowcy i dopiero po canie sygnał trafiał do sterownika silnika. Przerwanie lini can dawało indentyczne objawy jak u Ciebie, ciągnik odpalał ale pracował tylko na wolnych obrotach.
Brak mi informacji, jakie napięcia mają być na tych czujnikach. Podejrzewam zwarcie pomiędzy kablami czujnika wału i lewego tylnego koła. Czy w takim przypadku sygnał obrotów silnika wysteruje w ABS prędkość 14 km/h??? Schemat sterownika silnika mam, ale nie mam schematu pompy ABS, żeby przedzwonić między kablami. Chyba nie myślisz że abs jest podłączony...
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
A czy masz możliwość podłączenia auta pod komputer? Bo jak tak, to ja bym najpierw sprawdził, czy nie ma błędów w obliczaniu otwarcia przepustnicy. Miałem kiedyś problem z moim parnerm HDI 2.0 i było to użądzenie odpowiedzialne za obliczanie nacisku na pedał, tzn. jak linka naciągała kółko, to sygnał ektryczny otwierał przepustnice. Po prostu spadło...
Linkę wkręcałem na 12 obrotów według service manual , spotkałem też że na 5 obrotów , jak wkręcę na 5 obrotów to się nie mieści do mechanizmu . Po przemyśleniu wydaje mi się że siła powrotna dźwigni zacisku jest za mała lub za duży opór linek choć linki pokryte teflonem i raczej chodzą lekko . Mechanizm wypuszcza linki do momentu aż siła oporu jest...
Miałem kiedyś taki objaw w swojej renówce, (mówię o zmianie obrotów) a występowało to właśnie wtedy jak było mokro(padało, myjnia) okazało się ze złącze sondy lambda było nieszczelne i jak dostawało wilgoci dawało fałszywe sygnały. Zaklejenie taśmą pomogło.
Kasowanie nie naprawia. Branie oleju raczej nie ma nic wspólnego z LPG. Przebiera i słabo pali bo ma problem z czujnikami. Zobacz czy widzi obroty silnika. Trzeba sprawdzić czy czujnik wału jak i wałka mają zasilanie, podają sygnały i czy instalacja pomiędzy ECU a czujnikami jest sprawna.
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Nic już nie sprawdzaj i nie wymieniaj.Możesz sprawdzić tylko czy nie przytkany wydech.Pisałem że trzeba przywrócić komunikację.Na moje oko to będzie coś z TPS ,zły sygnał, lub coś z MAP.Diagnoza nie wymiana na pałę.A nawet bez komunikacji da się to wszystko pomierzyć bo ten silnik jest prosty jak cep.
Tak też myślałem, zastanawiałem się tylko że w innych systemach sterownik widząc nierozgrzaną sonde, nie melduje o złym sygnale sondy lambda, ale widocznie taki jest urok RENIXA. Dzieki Mario.M za potwierdzenie moich domysłów.
witam i rozwiązał ktoś ten problem bo mam taki sam Trafic 1.9dci 100KM gaśnie gdy obrotomerz dochodzi do 3tyś pbrotów ponizej tych obrotów auuto jedzie normalnie ma siłe nie kopci :-( pokazuje się błąd czujnik cisnienie w listwie CR ale były 3 podmieniane i nic to nie dało To zmień mechaników. Błąd czujnika ciśnienia niekoniecznie mówi o uszkodzeniu...
NIc z tego nie rozumiem, widzę,że nie odpala, podłączony pod komputer nie pokazał błędó. Pytanie co pokazał, widzi obroty wału? Iskierka jest? Paliwo dostaje? bo tak na moje oko to on czujniki ma niezapięte.
Sprawdź co dzieje się z sygnałem sondy lambda. U mojego kumpla w peugeocie 405 był bardzo podobny objaw tzn odpalał normalnie i po kilku sekundach zaczął szarpać i spadac z obrotów aż do zgaśnięcia. Winna była grzałka sondy która przebijała do sygnału i puszczała napiecie dużo wyższe niż 1v a to skutkowało stopniowym zubażaniem mieszanki i w konsekwencji...
Znalazłem pin 70 w komputerze ale w kostce nie było kabla tylko zaślepka .Wyjołem zaślepkę podłączyłem kabel ale nic to nie dało . po podłączeniu częstościomierza na wolnych obrotach jest około 300 Hz a jak dodaje gazu praktycznie nic się nie zmienia .Myslę ze niema tam sygnału o obrotach . czy ma ktos jakis pomysł jak tą lampkę podłączyć ?
W programie DDT2000 można podejrzeć wartości napięć dla dwóch ścieżek potencjometru przy dowolnym położeniu pedału. Wartości są w miarę stabilne (również przy obrotach, przy których występuje szarpanie), tzn. skaczą o ok. 0,1V. Odpowiada to poz. 6 na rysunku "miejscu zakłócenia sygnału", choć nie aż w takiej dużej skali. Najlepszym sposobem rzeczywiście...
wykasowanie pamięci i usunięcie Immo? Tak, chociaż jak będzie źle zrobione to też będzie ten błąd. Brak lub niezgodny sygnał z wału. Jakie widzi obroty w trakcie kręcenia? Ten sprzęt do diagnostyki... tyle o ile. Nie wierzyłbym mu do końca.
Mam podobny problem. Nissan Interstar 2,5 DCI 145 KM. Silnik był wyjęty i poddany gruntownej odbudowie. Po włożeniu do auta i spięciu wszystkiego do kupy nie chce odpalić. Startuje może na 1 s i gaśnie. Gdy potrzymam na rozruszniku dłużej to jak sinusoida próbuje startować i gaśnie naprzemian. Rozrząd dla sprawdzenia przełożony o 180 - wogóle nie gadał...
Sprawdź zasilania na czujniklu , jeden to zasilanie , trzeci to masa, a środkowy to sygnał, sygnał to sygnał , więc jak mierzysz miernikiem to od 0 do 5 volt zależnie od prędkości, jak nie ma sygnału, to nie ma obrotów, albo( co nie jest możliwe) kolwjny czujnik uwalony. Jak badasz oscyloskopem to zawęża się amplituda, Tak naprawdę jak nie wiesz o co...
Witam Od kilku godzin walczę ze sterowaniem obrotomierza Renault 19 Diesel. Podłączyłem go wg poniższego schematu http://obrazki.elektroda.pl/8130446500_1... Niby działa ale bardzo skokowo i tak do 1500 obrotów, impulsator ze skrzyni napędzam sobie wiertarką więc obroty powinny przyrastać w miarę płynie. Próbowałem również opcji z kontaktronem...
tak, z CLIPa odpalam dmuchawę. też mam wrażenie że na ACC zawsze Renault dmuchał. ACC jaki UBATT pomierzone, również w CLIP jako parametr są. Tam jeż wysyła info zwrotne o obrotach silnika, widoczne jako parametr - jak silnik puszczę na krótko to odczyt obrotów dmuchawy mam prawidłowy. Żadnego multipleksu tam nie ma , zwykły K-LINE. do kalkulatora wtrysku...
Witam, Aby dobrze zdiagnozować usterkę sterownika zanim go skreślisz i wymienisz na inny w miejsce krokowców zamontuj zwykłe "śruby"- zawory z ręczna regulacją, skręć je tak na 1/5 pełnego otwarcia i popatrz jak na tych ustawieniach sie gablota zachowuje....? W razie mułowatości odkręć tak maksymalnie jeszcze ok 1 - 1,5 obrotu. I w ten sposób mamy instalacje...
Witam. Renault kango 1,9 dti 2000r ,nie odpala ! Obrotomierz przy kręceniu rozrusznikiem szaleje w przedziale 1000 do 5000 obrotów. Po podpięciu CLIPA wywala błąd : -niezrozumiały sygnał z czujnika koła zamachowego. Wymieniłem czujnik na zamiennik ERA- bez zmian. Następny czujnik FAE - to samo. Wymiana przewodów -od czujnika położenia wału(razem z wtyką...
Rozwiązaniem był problem z akumulatorem - w tych modelach jest jakiś sygnał z alternatora który wymusza podwyższone obroty, nie znalazłem jednak tego w parametrach dostępnych do odczytu. Jednak gdy obroty wzrosły odpiąłem wtyczkę regulatora i obroty spadły - sposób z jakiegoś forum. Po tygodniu akumulator i tak umarł (zwarcie jednej celi) a na drugim...
Witam wszystkich. Mam problem z Clio. Otóż nie mogę uruchomić klimatyzacji. Jest napełniona, czujnik na rurce dobry a kompresor się nie chce załączyć. Co jest najciekawsze, że po wduszeniu przycisku od klimy, silnik pracuje jakby klima była. Czyli obroty podnoszą się. Pompę sprawdziłem i działa przekaźniki sprawne. Zastanawiam się może komputer steruje...
W takim razie co to jest to wyjście R?? do czego służy?? Obrotomiez rozebrałem są 4 piny masa +12 (do oswietlenia)+12 i -+12 takie oznaczenia. Ma ktos pomysł jak to podłączyc? Dodano po 2 Poza tym może wie ktoś na jakiej zasadzie działa ten obrotomierz?? Alternator pod wpływem większych obrotów zwiększa napiecie przez co obrotomierz się wychyla czy...
Witam mam problem z odpaleniem mojego scenica tzn. nie ma tak zwanego ssania , i nie stoi na wolnych obrotach jak się nagrzeje wymieniłem krokowca i dalej to samo i mam takie pytanie czy na krokowcu powinno być stałe napięcie , i który czujnik temperatury w silniku F3R odpowiada za podawanie sygnału na ecu , silnik odpala i trzyma obroty dopiero gdy...
Witam. Możliwe ze już gdzieś jest taki temat bądź problem lecz ciężko znaleźć coś konkretnego. Jak w temacie posiadam Renault Clio 2 silnik 1.2 16v. Mam problem z autem następujący gdy auto jest zimne dziwnie się zachowuje odpalam je bez problemu obroty około 1100 lecz gdy auto pochodzi obroty spadają do 700 ~~. Problem jest w tym ze auto po odpaleniu...
Przyszła i na mnie kolej skrzynia rok po remoncie nie chciałbym jej spalić lub zniszczyć proszę o pomoc : Citroen C5 2.0HDI 109km 2002r. Skrzynia AL4 Pierwszy błąd: Regulacja ciśnienia (odchylenie/wartość żadana) reszta: Brak informacji o rodzaju usterki: C2616 P0027 P2786 Oto kolejne błędy: Poślizg sprzęgła/hamulców P2202 oraz: Brak informacji o rodzaju...
Odgrzeje kotleta :) ... u mnie ten sam tryb serwisowy Laguna 1,8 16V silnik F4P. Kody błędów po diagnostyce F4P - Diagnostyka - 1.8l Błąd DF129 Potencjometr przepustnicy, brak współbieżności sygnałów ścieżek / Stały F4P - Diagnostyka - 1.8l Błąd DF125 Obwód czujnika przesuwu 1 pedału; zwarcie do +12V / nieciągły Ktoś ma pomysł ? Przepustnica pomierzona...
W związku z kolejna awarią pompy paliwowej (upalone konektory itp, wlutowane kable i kleje). Coś to chyba źle naprawiasz . :cry: Nie wrócił do mnie żaden pojazd po wymianie pompy paliwa na NOWĄ i wtyczki na NOWĄ . :D A już tym bardziej NIE UWIERZĘ że ci upaliło przewody przylutowane bezpośrednio do złącza w pompie :?: :!: W poliftowych przeszli na...
Pomysł dobry, ale problemem może być to, co gdzieś wyczytałem: Jeżeli moduł wykryje że wycieraczka po włączeniu nie wykonała obrotu (we wtyczce są 3 piny: plus, minus i sygnał) to ją odłącza i dalsza zabawa włącznikiem na manetce przy kierownicy jest bez sensu. Należy wyciągnąć kartę z gniazda, poczekać chwilę, aż się wszystko wyłączy, ponownie ją włożyć...
Kalibracja polega na przyuczeniu od nowa wszystkich sprzęgieł jazdy. To nie to samo co regulacja czułości ruszania pokazana na filmie. Kalibracje robi się bez użycia pedału sprzęgła. Obroty na 1500 Olej pomiędzy 30 a 60 stopni Ręczny zaciągnięty Jeżeli traktor ma mechaniczne biegi to włanczasz 2 Podnosisz rewers do góry i jednocześnie wciskasz przycisk...
z tego co mi wiadomo to jest odpowiedzialny miedzy innymi za obroty podaje temperature do komputera jak poda zly sygnał to komputer zle to odczyta i bedzie chcial nadrobic tem ubytek i poda wiecej paliwa zalewajac go i w efekcie silnik sie zatrzyma
Witam mam problem z Renówka 1.9 dci 130km f9q804 problem widać na filmiku odcina wtryski przy ok 3300 obr i ponownie włącza przy około 2000 obr co objawia się tkz. wycinką obrotów nie ma znaczenia czy samochód stoi czy jedzie objawy są identyczne. W momencie osiągnięcia obrotów nieco powyżej 3tys ecu widzi prędkość obrotową równo zero co skutkuje wyświetlaniem...
Wróciłem od znajomego i niestety klapa, bo znajomy w megance ma inny czujnik na 3 przewody, to raz, dwa u niego faktycznie po naciśnięciu pedału hamulca obroty spadają, a trzy wyjąłem u mnie czujnik z kostki i z zamknąłem obwód najpierw na dwóch pinach od stopu, a później drugie piny i zero rezultatu, żeby jeszcze tego było mało to ponownym zamontowaniu...
Porada serwisowa. Trafic II, auto scholowane, nie odpala. Zachowanie typowe dla tego auta. 2 błędy komputera świec żarowych ( błędy te nie mają wpływu na pracę silnika!), błąd czujnika wałka rozrządu. Standardowo wymieniłem czujnik położenia wału. W skrzynce bezpieczników upalone złącze w kostce od bezpiecznika 70A dla kompa świec. Kostka wyrzucona,...
Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd. Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. A może w związku z przestawionym rozrządem po prostu nie było sprężania w tym silniku. Te silniki...
Cześć Przełożylem skrzynie biegów z Safrane(manual) z 93r. do Espace (wcześniej automat)97r. teraz mam Espace z manualną skrzynia. Po małych przeróbkach auto jeździ :) nie przewidzialem jednej rzeczy a mianowicie: na automacie na postoju auto ma szpere i nie pozwala mu sie wkręcić na powyżej 3 tys. obr/min (ochrona automatycznej skrzyni biegów) a kiedy...
Dokumentacja wysłana. Jeden plik to kompletna dokumentacja naprawy a drugi to schematy i wykresy dotyczące skrzyni zamontowanej w Renault R312 przy zastosowaniu sterownika w aluminiowej obudowie. Dla innych aut może się troszkę różnić osprzętem - w mojej Renówce jest analogowy czujnik położenia pedału gazu, w innych autach stosuje się sygnał PWM. Sam...
(-) czujnik ciśnienia paliwa to był podmieniany. To, że był podmieniany, niewiele znaczy, jeśli nie uwzględni się 100% obwodu elektrycznego czujnika. Komputer "widzi" nie tylko sam czujnik, czyli ok. 50% obwodu, ale kable, piny, łącznie z tymi w komputerze. Jeśli winne są te ostatnie, to wymienisz jeszcze ze 20 czujników, a usterka nie zniknie, gdyż...
auto wyleczyło się samo, ale nim to się stało zauważyłem, że jeśli się rozpędzę, wrzucę luz nie możliwości zwiększenia obrotów powyżej 2000, no chyba, że gwałtownie, ale wtedy po odjęciu gazu nie ma możliwości ponownego jego dodania dopóki obroty nie spadną poniżej 2000. To oznacza, ze obciążenie silnika nie ma znaczenia, wiec MAP sensor był złym tropem....
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy, opiszę sytuację od początku. Problem się zaczął od wtrysku, był uszkodzony. Były problemy z jego wyciągnięciem i połamała się pokrywa zaworów. Trzeba było wyciągać wszystkie i podmienić pokrywę. Pokrywa była ściągnięta i podmieniona, a przed rozrząd ustawiony ,, głównie wał korbowy. Przy tym nowy rozrząd komplet....
słuchaj czujnik ciśnienia bezwzględnego bo chyba o taki ci chodzi,to ten który jest przykręcony prawdopodobnie o ile dobrze pamiętam do nadwozia dwoma śrubkami z wyjściem 3 pinowym i przewodem podciśnieniowym łączącym ten czyjnik z kolektorem ssącym .ustala on ciśnienie panujące w układzie dolotowym i sygnał przekazuje do sterownika.objawem jego uszkodzenia...
Witam Od kilku dni przeczesuje forum w necie dotyczące problemu jak w tytule. Problem podobny jak u kolegi z [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku. Renault Megane I 98` 1,4 8V z LPG. Problem polega na tym że jak włączę stacyjkę...
To zastanów się nad czujnikiem obrotów wału i jego okolicami. Kluczem są wskazania obrotomierza. Czemu masz przekłamany sygnał i wywala błąd. Dla mnie to masz gdzieś gubioną masę lub zasilanie na 100%. Dla pewności możesz podmienić czujnik wału... Dodano po 4 Pomierz spadki napięć w momencie kręcenia rozrusznikiem. Zwłaszcza masa silnika, masa na czujnik...
Ale to ja bym tam nie szukał, przy uszkodzeniu czujnika pokaże brak informacji z koła zamachowego lub informacja z koła zamachowego odwrócona. Zauważyłem też, nie pokazuje obrotów na rozruszniku, no chyba, że rozrusznik ukręci ponad 260 obr/min. Czyli wymienić czujnik położenia wału? Pomimo tego że pokazuje 235Ω może być uszkodzony. Nie ma obrotów...
Witam. Jak w temacie. Bezpieczniki sprawdzone, licznik (przeprowadzony test zegarów przez przytrzymanie klawisza - wszystkie zegary się ruszały). Na razie tylko szukałem obrotomierza. Z alternatora wychodzą 3 przewody. B+ i dwa cienkie. Jeden na półokrągłej wtyczce a drugi na konektorze. Po odpięciu przewodu z konektorem alternator dalej ładuje, więc...
Witam. Mam taki problem, iż po odpaleniu silnika alternator nie ładuje (12,5v). Dopiero gdy przy gazuje go do 3 tysięcy obrotów to zaczyna ładować (14,1v). Gdy odłącze kostkę z dwoma przewodami, która dochodzi do alternatora jest wszystko identycznie (nie potrzebuje żadnego wzbudzenia przez jakąś kontrolkę lub tym podobne?). Obrotomierz działa normalnie...
Bo akurat chwilę wcześniej to przeczytałem - sorki. Ale na drugi raz daj przynajmniej 24 godziny aby ludkowie z forum dali radę ogarnąć pytanie. Ale może nie wszystko stracone, bo mam radę jak to naprawić. Najpierw musisz zrzucić tarczę hamulcową. W moim szczeniaku była zintegrowana z piastą. Na piaście jest pierścień ABS. Sprawdź czy nie jest pęknięty....
Witam. Moje Clio z 2000 roku 1.6 8V 90 KM Automat. Auto nie wchodzi na obroty. Przy bardzo delikatnym stopniowym gazowaniu zbiera sie nawet ponad 5000 ale przy normalnym wciśnięciu pedału zgaśnie lub dławi się i strzela. Czuć paliwem na zewnątrz. Ewidentnie jest problem z elektryką lewym powietrzem lub paliwem. Błedy z kompa to: 0405 02 Sygnał czujnika(to...
Co to znaczy ok? Zmienia się częstotliwość przebiegu wraz ze zmianą obrotów? Zarówno na LPG jak i na benzynie? To nie ma prawa dobrze działać jak na podciśnieniowej instalacji LPG sygnał z sondy idzie do ECU. Przy instalacjach I i II generacji zakładanych do silników z elektronicznym wtryskiem musi być emulator sondy i w większości przypadków najlepiej...
Immo działa jak należy, iskra na świecach jest, czujnik obrotów wału działa. Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że jest przestawienie na kole zamachowym, które wymieniałem, i że czujnik daje sygnał w złym momencie (np. przestawienie typu tłok robi wydech i wtedy przypada iskra), ale to tylko przypuszczenia, bo aż tak dokładnie to koła zamachowego...
Witam mam problem ze scenikiem 1.5dci 74 kw (101 km). Mianowicie co się dzieje po wymianie rozrządu i przejechaniu 400 kilometrów renia zaczęła dusić się i gasnąć przy ruszaniu i podczas dodania gazu w granicach 1500-2200 obrotów,no i silnik stracił na mocy pierwsza wersja wtryski, niestety to nie to wtryski jak najbardziej sprawne. Po podpięciu pod...
volvo sygnał obrotów astra sygnał obrotów sygnał obrotów astra
rezystor cewka zapłonowa peugeot boxer kluczyk diody gunna
tester rezonatorów kwarcowych klimatyzator zelmer
Migająca kontrolka silnika – Check Engine, misfire, OBD-II, skutery Euro 5, diagnostyka Mercedes Actros 2021 – wysoka temperatura płynu chłodzącego, diagnostyka, typowe usterki