Czy chodzi Ci o coś takiego: http://www.svrider.com/forum/showthread....
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
42 pin ECU idzie do 1 pinu żółtej kostki licznika.
W Sumie Jurko i racja, i nie. Wszystko zależy od obrotomierza. Ten przykład z transformatorem i diodami, żeby obciąć górkę pamiętam z jakiegoś starego artykułu. Było tam nawet podane, ile powinien wskazywać obrotomierz synchronizowany siecią. 555 spokojnie będzie chodził przy 12V. Wystarczy tylko tranzystorek na wyjściu.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Jeśli sterownik bosch to piny 8 lub 18 lub 42, jeśli ECCS to pin 2.
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
Myślę że instalacja jest doprowadzona do licznika. Jeśli nie to musisz doprowadzić ze sterownika z nogi C1 sygnał obrotomierza. Dodałem schemat do Vectry 1.6i
A nie bezpieczniej będzie okręcić którykolwiek przewód WN, przewodem sygnałowym?
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
[url=http://seicento.autokacik.pl/manual... masz kompletną instrukcję
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Lewy dolny masa , prawy dolny sygnał!
I po co ten temat? Juz ci pisałem- sygnał obrotomierza idzie tam magistralą CAN. Nie potrafisz tego zrozumieć? A centralę jaką masz, IAW5NF?
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
- Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).
Nie, 47 czujnik, 40 to wyjście z ECU, sygnał prostokątny specjalnie dla obrotomierza.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Witam, jest to możliwe bo przekładałem koledze w SAXO zestaw bez obrotomierza na zestaw z obrotomierzem. Wszystko będzie funkcjonować prawidłowo tylko sygnał na obrotomierz musisz pobrać najlepiej ze złącza diagnostycznego (jeśli jest OBD) lub z cewki. Pozdrawiam
Jedyny schemat, który wygrzebałem (trochę dziwny, bo niby do TU1M ale ma grzanie świec): https://obrazki.elektroda.pl/4066979700_... 1400 : czujnik górnego martwego punktu https://obrazki.elektroda.pl/2319930000_... W nowszym liczniku z jedną kostką podłączone jest to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6665257600_...
Temat opanowany brak sygnału z IFS
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
Powinno pomóc.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
W pliku są opisane kształty sygnałów generowanych przez ECU także tych na licznik.
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
To jest wersja SP525 Euro 3 (z ECU Dellorto)? Tam sygnał na obrotomierz wychodzi z ECU. Mam serwisówkę, ale waży 86 MB.
sygnał na obrotomierz idzie z kompa ,bodajże z 6 pinu z dużej kostki.a bład to błąd obrotów.
Fiat panda 1,1 2005r silnik z kwadratowym korkiem wlewu oleju
Witam, jak w temacie, kolega już ogarnął? Sam robię przeszczep 1.8is i z chęcią skorzystam. 😜
To logicze, bo sygnałem jest częstotliwość. Sygnał z ECU.
bialy kabelek od cewki zapłonowej
Witam Potrzebuje pomocy bo sam już nie dam rady. Nadmieniam, że przestudiowałem wiele tematów w tym zakresie i nic mi nie podpasowało. Pacjent to Mitsubishi Colt z 1991 roku, fabrycznie silnik 1,3 (4 cylindry) na gaźniku i zapłon na cewce. Po swapie silnik 2.0 V6 (6 cylindrów) z Galanta i zapłon "z komputera". Problem polega na "martwym" obrotomierzu...
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
Czy ktoś wie gdzie podłączy. Z silnika BMW kabelek z sterownika do obrotomierza do patrola 60 do licznika żeby chodził obrotomierz Dodano po 4 Czy ktoś ma schemat patrola 60 lub 61 lub wie ktoś ktury pin iczniku odpowiada za sygnał obrotomierza
Witam, Mam fabryczny obrotomierz w Polonezie 1.9 GLD z 96' Działał bardzo dobrze przez 13 lat, ostatnio wymieniałem linkę od prędkościomierza, bo się urwała. Robiłem to na zapalonym silniku, odpiąłem zegary aby było łatwiej. Niestety przy podłączaniu zegarów z powrotem coś pykło i obrotomierz przestał działać. Założyłem nowe zegary i obrotomierz działa,...
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_...
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Powinno. Schematów do auta nie ma dostępnych?
Jeden, z odpowiedniego pinu.
Tu mam aparat zapłonowy z rozdzielaczem , w poprzednim AX 1.1 prowadziłem impuls z Cewki ale tu jest juz zupełnie inna. Wygląda to tak http://obrazki.elektroda.pl/9711076400_1... Zdjęcie z innego forum gdzie ktoś niby podłączył pod dwa kable co troche mnie dziwi , chociaż moge sie mylić ;)
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Jeśli ma ktoś pomysł na jakiś prosty i praktyczny układ to będę wdzięczny za wszelkie propozycje. Pozdrawiam. Jeśli pytasz to nie masz bladego pojęcia w temacie, zaśmiecasz forum. Kumpel kombinował przy instalacji, samochód się zapalił, nie dotykaj instalacji LPG jak się nie znasz, z nudów zrób sobie migające diodki.
Witam. Czy może ktoś mi podpowiedzieć skąd dokładnie Navara 2,5 DCI, 2006r D40 pobiera sygnał obrotomierza? Znalazłem schemat w internecie ale mam problem z interpretacją. Do D40 wrzuciliśmy silnik z nissana terrano 2,7 TDI, 125 KM, mechanicznie wszystko działa, ale chciałbym spiąć obrotomierz i czujnik temperatury silnika.
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
W Renault Megane gnije kostka połączeniowa. Ona jest z prawej strony w kącie pod blachą tam gdzie akumulator. W takim miejscu musi zgnić. Najlepiej ją wyrzucić i polutować przewody na stałe,
Witam! Pracuję nad pewnym układem do zamocowania w Polonezie i mam w związku z tym kilka pytań. 1) Jak wygląda przebieg impulsów wchodzących do obrotomierza w Polonezie? 2) Jaka jest amplituda napięć tych impulsów oraz maksymalne napięcie tam występujące? 3) Jaka jest maksymalna obciążalność prądowa tej linii? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
:arrow: Błąd ED8 – brak obrotomierza silnika wentylatora układu WDM Alarm ten uaktywnia się, gdy pracuje silnik wentylatora, ale nie jest dostępny sygnał zwrotny z obrotomierza.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Witam, poszkuje schematu albo pomocy w podłączeniu obrotomierza. Mam sierre z 1992 roku, zamontowałem zegary z innego modelu i chciałbym odłączyć obrotomierz, w starszej wersji nie było go. Pomocy, gdzie szukać sygnału do obrotomierza, słyszałem że ten sygnał jest brany ze specjalnego wyjscia na alternatorze, ale chyba go nie mam. Czy musze wymienic...
Widzę 3 kontrolki (N, R, LAMPA) - to już 3 sygnały; czwarty - to zasilanie obrotomierza (najprawdopodobniej), piąty - sygnał dla obrotomierza. Szósty - mogłaby to być masa, ale chyba jest brana z obudowy. Trzeba woltomierzem sprawdzić napięcia na pinach (i ich zmiany - na kontrolkach powinno się pojawiać napięcie i znikać w zależności od ustawień świateł...
Generator VCO to takie ustrojstwo, które jest sterowane napięciem, a PLL to pętla fazowego sprzężenia zwrotnego z komparatorem częstotliwości. Dlatego napisałem, że raczej to można tylko w taki sposób zrobić. Co do wykonania niestety nie podejmuję się ze względów czasowych. Ale żeby nie było, iż nie chciałem pomóc, to poszukaj sobie taką książkę "Elektronika...
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Wróżenie z mgły z braku szczegółów, a te które podajesz niekoniecznie wskazują na problem napięcia. Raz mówisz o napięciu sterującym, raz zasilającym. Najprostsza hipotetyczna konstrukcja co do mglistego "sygnałowego", to rezystor i dioda zenera. Na pewno nie scalony stabilizator. PS. co to dla Ciebie jest "przewód sygnałowy cewki". Rozumiem to jest...
Da sie podpiąc nie rozbierająć obrotomierza, trzeba zrobić sumator diodowy i układ zwiększający amplitudę przebiegu ( na jednym tranzystorze i cewce z przekaźnika). Robiłem tak i lanosach, i nubirach
Nie nie były. Ale wątpię w to żeby to były zegary. Kolega wyżej pisze o dokładnie takich samych problemach jak moje dosłownie historia prawie jak skopiowana i zegary ma ok. Na moje oko wygląda to tak jak by coś wprowadzało zakłócenia albo sam sterownik z jakiegoś powodu wariował.
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
ok , dzieki, teraz juz kumam. Jest jakiś sposób , żeby za wczasu okreslić czy taki sygnał do obrotomierza idzie właśnie przez CAN? Oszczedziło to by mi następnym razem troche czasu :)
59101 Generator zacisk W – obrotomierz (wzmacniacz sygnału) 59000 Generator D+ - ochrona nadnapięciowa 15006 Bezpiecznik F107 – odbiorniki poza kabiną kierowcy
Okej dzięki, a podpowiedźcie jakie piny w obrotomierzu od poloneza są od czego. Obrotomierz z Poloneza Caro Plus, na obr. opis nt97a. Z tyłu są 3 śrubki.
Kurde to raz obrotomierz raz prędkościomierz. Pin 86 w komputerze tam idzie ten sygnał (prędkości)
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
Witam Daf jest z roku 1998 Problem polega na tym ze któryś z sterowników zakłóca sygnał obrotomierza, szaleje obrotomierz i "kaganiec" w efekcie szarpie autem.Na oscyloskopie wyraźnie widać jak sygnał zniekształca sie w przedziale obrotów od ok 1300 do 1700.Pedał gazu jest na lince serwo "kagańca" z pompą też spięte jest linką.Jeśli odłączę serwo ogranicznika...
Już wszystko jasne. Otóż wyciągnąłem ten czujnik w celu zeszlifowania powierzchni dolegającej do kadłuba (ciutkę, żeby czujnik był bliżej koła zębatego) i zauważyłem, że blacha mocująca czujnika się wygięła tak, że nie dociskała czujnika mimo mocnego dokręcenia śruby (najlepiej zobaczcie jak wygląda ten czujnik i będzie jasne). Blachę przegiąłem w drugą...
Witam. W moim mondku !,8 TD obrotomierz bierze sygnał z alternatora przewód ma kolor biały.Jak masz dwa przewody do alternatora to nie masz z alternatora a jak trzy to pewnie będzie jak u mnie z alternatora.
Witam Szukam schematów zegarów digital z Senatora B lub chociaż opisu złączy. Potrzebuję namierzyć sygnał obrotomierza, temperatury wody i prędkości. RPM i temperatura wyjdzie prosto z Megasquirta, więc nie powinno byc problemów. Problem z prędkościomierzem, bo skrzynia jest z BMW a dyfer został oplowski i nie ma miejsca na impulsator. Elektryk proponuje...
Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z A zwłaszcza w palio, siena, i jak klient pytał gdzie podpiać sygnał obrotomierza, po zmianie licznika na bogato wyposażony , po odpowiedzi myślał zapewne że go w h... robię.
Skąd idzie sygnał do obrotomierza w MB 124 3.0 benzyna ,a skąd w 2.5diesel
W B4 nie kojarzę TD, a w TDI sygnał na obrotomierz szedł z komputera.
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
Miałem kiedyś problem z obrotomierzem w yaris dieslu, ginal mi - problemem okazała się masa. Ale dużo kopalem w necie i na pewno było coś na temat sygnału i dzielnika
Z czujnika połozenia wału korbowego
Witam, posiadam vw t3 po swapie na 1.9 tdi. Potrzebuje schemat licznika a dokładnie obrotomierz nie chce się obudzić, ścieżki popalone częściowo już naprawione wszystkie kontrolki oraz wskaźniki od temperatury i paliwa działają, obrotomierz ma być sterowany przez wyjcie z uzwojenia alternatora. Ma ktoś pomyśl gdzie wpiąć ten sygnał? https://obrazki.elektroda.pl/4434669700_...
Mam podobny przypadek, raz jest w porządku raz opadnie na parę minut, czy sygnał obrotomierza wędruje z sterownika, alternatora czy czujnika wału? Komputer nie pokazuję błędów, test wskaźników przeprowadzony.
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
mam problemik z licznikiem z peugota 806 97r. diesel niedziała w nim obrotomierz i predkosciomierz potrzebuje rozpiske pinów gdzie te sygnały maja byc
Tach , to wyjście sygnału do podłączenia obrotomierza ( zostawiasz niepodłączone). Enable , włączenie/wyłączenie silnika. Tranzystory można wyrzucić. Wtedy łączysz pin 7 LM741 do +12V. Nie ma wtedy sygnału ENABLE. Silnik uruchamia się po podaniu zasilania.
Podbiję temat.
Tak jak pisałem powyżej, tan mały moduł na boku bloku za czujnikiem wałka rozrządu. Widocznie on blokował sygnał obrotomierza.
Diody masz podpięte bezpośrednio pod porty ATmega? Jeśli tak to lepiej dołóż sobie oporniki aby nie spalić wyjść ATmegi. Bezpośrednio przy procku daj kondensator 100nF. Przed stabilizatorem np. 1000uF, a za stabilizatorem 100u (to i tak za dużo, ale lepiej więcej niż za mało). Zliczanie zrealizowałbym w taki sposób: - Odpalić któryś z wewnętrznych timerów...
A skąd bierze sygnał obrotomierz W124 250 20V ?
Styk W przy alternatorze to sygnał do obrotomierza.
Kolego lgy1 zajrzyj na PW
Pewniej będzie wjechać innym licznikiem.
obrotomierz sygnał obrotomierz sygnał alternator sygnał obrotomierz nissan
silnik dymić biały paski ekranie cienkie renault scenic pedał
uniden ubc125xlt 4558d wzmacniacz
SnowRunner - Kompatybilność z kontrolerami Logitech Saitek Luz zaworowy w skuterze Peugeot Satelis 125