No dobra brak rozruchu, ale dlaczego urywa sygnały sterujące z ECU? Z powodu braku synchronizacji, jak sądzę.
Ten błąd może powodować brak iskry i wtrysku, bo komputer nie wie, kiedy miałby te sygnały zadać. Może być padnięty czujnik, przewód od czujnika do komputera, komputer, lub zaśniedziałe styki.
Ewidentnie problem za bogatej mieszanki, przydałoby się podpiąć oscyloskop i zerknąć na wysterowania wtrysków oraz na sygnał z czujników położenia wałków. Warto by też zmierzyć kompresję. Może problem z zaworami? Auto powinno trafić na wnikliwą diagnostykę, samo odczytanie błędów niestety nie wystarczy.
ABS :)) oj to raczej nie to mam taki sam problem P1241 - Regulacja początku wtrysku sygnał niezrozumiały
Na testerze sprawdź czas wtrysku na wypiętej i wpiętej sondzie I.
Wszystkie zasialania są ok. Jak podepnę boostera to napięcie nie spada poniżej 11,5 po przekaźniku głównym i po zacisku 30. Zauważ jedną rzecz. ECU steruje wtryskami, podaje sygnał na cewkę, tylko ten sygnał jest zbyt długi, przez co wg mnie iskra jest słaba
Sterownika raczej nie uszkodziłeś , ale wydaje mi się że czujnik tak, ponieważ otrzymuje on sygnał masy z ecu i tym samym przesyła sygnał o temperaturze paliwa na odpowiedni styk w ecu. Teraz może być sytuacja że ecu nie dostanie sygnału zwrotnego z czujnika na railu aby wyregulować ciśnienie i czas wtrysku
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Sprawdzałem oba czujniki oscyloskopem i dają sygnał ale mam jednokanałowy i nie wiem jak sprawdzić w inny sposób synchronizację... Sprawdziłem górny łańcuch jest ustawiony dobrze ... do dolnego było gorsze dojście i już nie sprawdziłem... Dziś sprawdzę czy wtryski dostają jakieś sygnał do otwarcia oscyloskopem Jak sprawdzić immo ?
No zobaczymy jeszcze niech te wtryski sprawdzą bo czujniki raczej dobre skoro jest sygnał na pompę. Na razie muszę cierpliwie czekać
Sonda zawiesiła się pewnie na 0.48-o.57v i podaje błędne dane i dlatego wtryskiwacze przelewają a co za tym idzie więcej pali i obroty falują. Odepnij sondę komputer przełączy się w tryb awaryjny i zobacz czy będzie jakaś różnica a najlepiej miernik w dłoń i sprawdź jak się zachowuje po dodaniu gazu sygnał z sondy.
Przyczyna znaleziona. Koło dwumasowe było źle ustawione przezco wtryski dostawa ły błędny sygnał i podawały paliwo nie w tym momęcie co trzeba. Dzięki wszystkim temat można zakończyć
Tych wtrysków nie wymienia sie pojedynczo, jak zacznie spadac rezystancja stosu w ktorejś parze, sterownik zaczyna podbijać napięcie i uszkadza do konca półmartwy wtrysk a przy okazji ten dobry, potem zakładasz nowy a ten stary nowy jest juz poprzebijany i koło się zamyka. Po wymianie wtryskiwaczy KOMPLETU nowych, pomiar oscyloskopem sygnału sterującego...
Nie mam dokumentacji do Twojego auta, jak masz manual w formie elektronicznej to poproszę, będzie pomocny. Póki co warto sprawdzić czego nie ma jak nie chce odpalić. Wysterowanie cewki i wtrysków. To już nam coś podpowie. I sygnał z czujnika położenia wału sprawdzić.
Dziękuję za pomoc. Do odłączonej wtyczki od wtryskiwacza podłączyłem diodę - miga tylko przy wyłączaniu stacyjki. Instalacja gazowa jest na wtrysku i nie ma osobnego emulatora, podłączyłem przewody z ominięciem gazu - nadal nie zapala na benzynie :-(.
Nie wiem, sprawdzić zasilanie czujnika ,wyjście sygnału, masę . Przecież do tego nie trzeba schematu(jak ktoś przy tym robi) tylko rozumu. Jak ciśnienie ginie to jasne że albo pompa albo wtryski i wszystko co związane z dostarczaniem paliwa.
niestety tak można koło obrócić i to u mnie było pzyczyną braku otwierania sie wtrysków ... najpirw muszą iść sygnały z wałków i koła muszą sie zgrywać potem komputer wysyła sygnał podwania paliwa ... chcesz to zadzwonie podaj telefon na priva ...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
U mnie problem był z montażem koła zamachowego które miało znak ... koło ma 6 lub 8 śrób mocujących ... Mechanik który montował koło zamachowe zamontował je niepoprawnie ( obrócił o 90 stopni ) względem gmp i dawał zły sygnał, nie zgrywał się z czujnikiem wałka. Charakterystyczne dla tego silnika jest to że musi wykonać pewien obrót żeby odczytać wartości...
Nienormalni to wy jesteście. Pytam bo nie rozumie tego co jest napisane, możecie przestać się wysilać, pijcie sobie dalej piwko i meczcie żonki. Jak zwykle na polskich forach można się tylko dowiedzieć jakim się jest imbecylem i niedo je b życiowym, dziękuje wszystkim za trud a mod może mnie zbanować na kolejne kilka lat bo i tak tu niema po co wchodzić...
Witam autko Terrano II 2.7tD 99r. Auto traci moc po zapaleniu się kontrolki check, wtedy podłączam kompa i mam błąd P1246 (opisany u mnie jako): Układ regulacji początku wtrysku - nieprawidłowy sygnał zwrotny. Po usunięciu błędu autko wraca do życia, ale błąd wyskakuje czasami nie zależnie od ilości przejechanych kilometrów itd... Koledzy gdzie szukać...
Czy masz parametr synchronizacja? Jest ok? Sygnał z immobiliser, jest zezwolenie na rozruch? Jak odepniesz czujnik wałka to jest różnica? Oczywiście listwa wtryskowa odpowietrzona i paliwo idzie przez przelew?
+12V sprawdzam samym miernikiem styk na złączu wtrysku względem masy silnika (białe gruge kable przy kostkach wtryskiwaczy względem masy). Instalację lpg wyłączyłem - odpiąłem od kompa całkowicie złącze i zrobiłem żywe połączenie kablowe na rozpięciu przewodów sterujących wtryskiwaczy.Rozprułem wiązkę i połączyłem te które uważałem że były rozcięte....
Mam podobny problem. Nissan Interstar 2,5 DCI 145 KM. Silnik był wyjęty i poddany gruntownej odbudowie. Po włożeniu do auta i spięciu wszystkiego do kupy nie chce odpalić. Startuje może na 1 s i gaśnie. Gdy potrzymam na rozruszniku dłużej to jak sinusoida próbuje startować i gaśnie naprzemian. Rozrząd dla sprawdzenia przełożony o 180 - wogóle nie gadał...
Wiec sprawa wygląda tak. Faktycznie diabeł był pogrzebany w zwarciu na zasilaniu a nie braku sygnału ze sterowanika. Zmyliło mnie to ze na jednym przewodzie przy wtrysku była masa na stałe a drugi przewód biegł do sterownika. Z tond mój wniosek ze sterownik podaje plus. Ale byłem w błędzie. Wystarczyło odłączyć przewód który masował zamiast niego podać...
Współpracuje tzn., że masz jakąś jednostkę centralną odpowiedzialną za przeliczanie mieszanki. W samochodach z gaźnikiem było ssanie, w autach z wtryskiem jest elektronika, która bada dwie zmienne 1. temperaturę 2. lambdę spalin na podstawie tego wnioskuje, czy ma dać więcej benzyny czy mniej... Niewłaściwe działanie auta wyłącznie na zimnym silniku...
Witam. Posiadam nissana micra jak w temacie. Przez około pół roku samochód dziwnie się zachowywał a mianowicie, podczas jazdy czasami migła kontrolka check engine i w tym momecie odcinało tak jakby wtryski, ale nie przeszkadzało to w jeździe ponieważ to był tylko krótki impuls, później zaczęły się gorsze problemy, samochód gasł kompletnie podczas jazdy...
Seban123, jeśli możesz, to wrzuć oscylogram z tym nowym kółkiem pompy, albo chociaż opisz słownie co się zmieniło w stosunku do poprzedniego. Mam podobny problem w Almerze Tino. Są tam czujniki Halla, ale układ zębów wygląda na taki sam, z tym że synchronizacja kompletnie inna. Sygnał pierwszego cylindra (dwa piki) i pozostałych jest przed GMP o kilka...
Sterownik czyli nastawnik pompy to ta górna część pompy wtryskowej dokręcona na 4 śrubki do której dochodzi kabel. Trzeba wtykę od nastawnika podpiąć pod diagnoste i ukarzą się błędy, trzeba mieć program do tego nastawnika szukaj u pompiarzy. Podpowiem ci że ten sam identyczny nastawnik jedynie inaczej ustawiony montowany jest w pompach wtryskowych...
OK, włożyłem do tej navary co nie chciała odpalić silnik z innej navary która paliła dobrze i na tym innym silniku ta co nie paliła, odpaliła od razu. Wyeliminowało to wiec podejrzenia w kwestii instalacji elektrycznej, deformacji kola sygnałowego walu korbowego, deformacji obręczy (nakładki na skrzynie biegów) w której jest osadzony czujnik walu korbowego....
cały dzień minął i nikt tu nie odpisał.. Weź zobacz tam przy silniku z prawej strony idzie ważna wiązka, lubią tam być przewody już bez izolacji. Poza tym zobacz skrzynke bezpiecznikową po prawej stronie na podszybiu bo ona tam lubi się często kąpać. (prawa z pozycji kierowcy). W zegarku powinieneś mieć diodę immo która i tak zawsze ładnie gaśnie. Niekiedy...
witam! problem nastepujacy. Zbyt uboga mieszanka. objawy: zmniejszona moc (odczuwalne przy przyspieszaniu) przy pełnym otwarciu przepustnicy wkreca sie tylko do 4500 rpm, jak juz dojdzie do konca to bardzo leniwie. bialy nalot na swiecach. obroty biegu jałowego 2000, czasami spadnie i jest OK podłączylem dodatkowy wtrysk w zaslepce na dole kolektora...
Czujnik koła zamachowego/wału zgodność,czujnik prędkości pojazdu osiągnięty górny limit sygnału.Za wysokie napięcie akumulatora i ostatni to raczej zawór początku wtrysku zwarcie do plusa.
Jest mały problem - imobiliser w Lucasie podaje sygnał z kodem do centrali wtryskowej ? - czym go chcesz zastapić.Co z tego ze odblokujesz pompe paliwa , rozrusznik , cewkie zapłonowa (te trzy obwody sa rozłączane przez Lusaca ) - nadal nie bedzie impulsów do wtrysku - przerabiałem to wiele razy w Roverze. Dodano po 2 Byc morze w Nissanie jest troche...
Witam wszystkich Borykam się z problemem odpalenja Nissana Juka 1.5 dci z 2013 roku Ponoć w tych autach,podobnie jak w renault po wypadku sterownik od poduszek wysyła sygnał do ecu silnika i blokowania jest pompa i wtryski,w renaulto dblokowywuje się to clipem a w nissanie consultem,nie mam możliwości podpiąć tego u kogoś i chcę zakupić jakiś interfejs,wiadomo...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). http://obrazki.elektroda.pl/3916235700_1... Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego...
http://obrazki.elektroda.pl/8159937000_1... Postanowiłem zrobić coś pożytecznego dla świeżo zakupionego samochodu, więc wymyśliłem komputer pokładowy (dalej KP). Samochód to Nissan Almera N15 1.6SR, a silnik - GA16DE. Postanowiłem umieścić swój KP w przednim panelu tuż pod radiem - jest tam trochę miejsca na jakieś drobiazgi. http://obrazki.elektroda.pl/2588759900_1...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
Witam! Mam problem z NATSem. Silnik to SR20DET który został włożony do Nissana 200SX S13. Cała wiązka przerobiona (już kiedyś to robiłem więc na bank jest dobrze), antena od immo podłączona, moduł podłączony, wszystko "jak książka pisze"...problem w tym że dioda się nie świeci...żadnych sygnałów o tym czy immo działa czy nie...rozrusznik kręci ale nie...
sygnał wtrysku oznaczenia wtrysku nissan sterownik wtrysku nissan
obliczać obwód metoda oczko programator zmywarki bosch wytrzyma kondensator
klimatyzator przenosny mikrokomputer cobra1
Zasięg najmocniejszych laserów na świecie: LFEX, Apollon, Vulcan 20-20 Jak skasować błąd ERR9 w wadze AP-1 MX?