Chodzi mu o synchronizację wałka rozrządu z wałem korbowym
Koledzy chyba dobrze podpowiadają pozdrawiam :D
W każdym aucie musi być synchronizacja czujników na wale i wałku bo nie nie będzie zgodności, sprawdzić rozrząd na blokadach ,nie na ,,oko,,
A to nie jest problem z synchronizacją? Może rozrząd się rozjechał
Hej wzory z ad wyglądają podobnie, ale czy jest między nimi synchronizacja? Zasilanie cewek sprawdzone żarówką i jest ok.
Nie odpali na samym czujnku wału bo nie będzie wtedy synchronizacji . Czujnk (wałka) jest na pompie wysokiego ciśniena ???
Wszelakie znaki na niebie i ziemi wskazują na brak synchronizacji między czujnikami wału i wałka lub uszkodzenie koła impulsowego podczas wymiany rozrządu (łańcuch).
Wymiana łańcuchów rozrządu rozwiąże problem. Są powyciągane przez co brak synchronizacji czujników.
Wymieniałem w takiej łańcuch przy 80 kkm, objawem, poza błędem P0340 było gaśnięcie silnika i problem z ponownym odpaleniem. W ramach eksperymentu zdejmowałem wtyczkę z czujnika wałka przy pracującym silniku, chodził normalnie (oczywiście zapisywał błąd i zapalał mil), natomiast bez niego nie odpali W tym modelu koło foniczne jest nacięte na tylnym...
Może być brak synchronizacji wału z wałkiem rozrządu
Czyli złe ustawienie rozrządu powoduje brak synchronizacji między czujnikami wału i wałka, a to z kolei blokuje blokuje podawanie iskry przez cewki? Dobrze to rozumiem?
Jak silnik odpali to możesz zdjąć wtyczkę z czujnika wałka i będzie chodził normalnie, ale jak w trakcie pracy z podpiętym czujnikiem złapie przekroczenie zakresu synchronizacji to zgaśnie. Koło foniczne wałka jest nacięte na jego końcu, ma bardzo drobne zęby, ok 2,5mm szerokości, więc wiele nie trzeba, żeby rozrząd wyszedł poza zakres przewidziany...
Dziękuję za podpowiedzi - problem rozwiązany dla potomnych: Okazało się, że na kole wałka rozrządu ścieło klin - po wymianie wszystko działa idealnie Dziwne, że w programach diagnostycznych nie pojawiał się błąd synchronizacji czujników Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi
W Twoim QG18 musi wystąpić synchronizacja obu czujników (wału korbowego i wałka rozrządu) aby silnik pracował prawidłowo. W przypadku jej braku, sterownik silnika odczytuje to jako błąd. Jeśli zostały wymienione oba czujniki (dla pewności zamienić miejscami i sprawdzić czy sterownik zgłasza ten sam błąd), z pewnością problem dotyczyć będzie wyciągniętego...
Rozrząd ,łańcuch do wymiany. Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Sterownik silnika w tym modelu nie generuje błędu synchronizacji wałka z wałem rozrządu. Dlatego przy wyciągniętym łańcuchu rozrządu pojawia się błąd czujnika położenia wału bądź też czasem wałka rozrządu. Oczywiście można sprawdzić czujniki oscyloskopem dla pewności. Jeżeli wszystko...
jeśli nie będzie synchronizacji miedzy wałem/ wałkami to błąd się pokaże ja tak mam w swoim aucie ,rano skasuje a następnego dnia jest to samo.Tylko u mnie podniety jest czujnik położenia wałka rozrządu a nie wału co nie powoduje iż auto przestaje jeździć. złożę obudowę do kupy, zobaczę czy błąd będzie się powtarzał,zorientuję się ile kosztuje czujnik.
Kolego podpinałem komputer z 5 razy nie wyskakują żadne błędy. Błędy jak błędy, a gdzie paramenty, czy komputer widzi obroty silnika, czy synchronizacja wału korbowego i wałka rozrządu jest "TAK", podczas kręcenia rozrusznika?. A jak sprawdzić zawór scv? trzeba go wyjąć? Skoro pięć razy podłączałeś komputer, to dlaczego w paramentach nie obejrzałeś...
Tutaj odpowiedź użytkownika tomo19811 z postu gdzie wcześniej o tym pisałem - DZIĘKI WIELKIE i dam zanać co dalej CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać...
Witam, mam o to taki problem... W trakcie podróży zatrzymałem się na parking żeby zdrzemnąć się, wstaje z rana i probóje odpalic busika ( Nissan Primastar 2.5dCI 2004 rok, 8 miejsc ) i niestety nie chce odpalić, kręci ale nie chce... po godzinie takiej zabawy wkońcu odpalił. Dojechałem do garażu zgasiłem, odpaliłem wszystko okej... na drugi dzień próbuję...
brak synchronizacji z wałkiem rozrzadu? oscyloskop dwu kanalowy w łape i sprawdx synchronizacje. Mozliwe ze rozrząd do wymiany.
Wiem, że temat był już wielokrotnie poruszany, ale zawsze kończył się konkluzją łańcuch. Natomiast to auto zachowuje się tak, że gaśnie w czasie jazdy, po chwili udaje się uruchomić i można kontynuować jazdę, natomiast pozostaje zapalona lampka mil. Błąd jest tylko jeden P0340, który daje się wykasować. Wymieniłem czujnik na nowy, oryginalny w listopadzie,...
CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać po wymianie sprzęgła to dobrze by było sprawdzić , czy czasem nie jest uszkodzona tarcza impulsowa na wale korbowym...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). http://obrazki.elektroda.pl/3916235700_1... Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego...
Witam serdecznie zainteresowanych. Szukałem intensywnie po forum, ale nie znalazłem nic co byłoby odpowiedzią na trapiące mnie okoliczności. Pacjent, to Nissan Interstar (Renault Master) 2009r. Silnik G9U632 2.5DCI 146km. Od jakiegoś czasu wpierw tracił moc przy większym obciążeniu, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy. Potem już cały...
synchronizacja wałka rozrządu synchronizacja wałka synchronizacja nissan
schematy laptopów poszukiwane ustawienie taśmociągu rysunek rozrządu
kierunkowskaz sterowany minusem dynamiczny kierunkowskaz
Ekran nie działa po aktualizacji - przyczyny i rozwiązania Jak odpowietrzyć kominek gazowy - instrukcja krok po kroku