To raczej synchronizator II biegu.
synchronizator 2 biegu najprawdopodobniej do wymiany. Inne biegi wchodza bez problemu ? Ile auto ma przebiegu ? sprzęgło się nie ślizga ?
Synchronizator 5 biegu ? Trzeba dorwać schemat bo może wystarczy tylko dekiel skrzyni odkręcić i zobaczyc co tam sie dzieje.
Objaw wskazuje na zużycie synchronizatora 1 biegu. Nie sądzę. Do autora tematu: zainteresuj się tulejką wybieraka skrzyni biegów.
jak juz napisalem wyjm skrzynie i rozbież lub zawiez do mechanika niech ci rozbierze wtedy bedziesz wiedzial na czym stoisz, z tego co piszesz to nie bedzie jakas powazna rzecz Dodano po 1 nie ma sensu kupowac skrzyni jesli padla jakas drobna rzecz
Proszę o podanie możliwej przyczyny. Synchronizator 2-giego biegu.
Gdybyś wiedział jak mechanizm działa, to może byś takich "ciekawostek" nie pisał. Skrzynia jest do naprawy - zużyty synchronizator 3 biegu. Tyle. Nie pytaj jak to naprawić, bo innej ekonomicznej metody oprócz wymiany skrzyni nie ma.
Zużyte synchronizatory a raczej ich hamulce dają efekt zgrzytania przy włączaniu biegów niezależnie czy z górki czy pod górkę czy na płaskim . Synchronizator powinien wyhamować wałek aby bieg zapiął się łagodnie a przy tym prędkość obrotowa silnika była wyrównana ze skrzynią biegów ( na to synchronizator nie ma wpływu).I masz rację ,że jest to dziwne...
Witaj. Niestety jest to problem wszystkich FZR 2la i 3le,w większości jest to problem bębenka wybierającego biegi (potocznie choinki) oraz samych wodzików, przeważnie idzie to w parze. Jeżeli jeździłeś na wypadającym biegu na 80% jest też zakrzywiony wodzik załączający, ale też trzeba sprawdzić kły trybów łączących. I nie wierz w żadne synchronizatory...
B4 nie miała AFN jak już to 1Z Czy to synchronizator się "kończy"?? Raczej uszkodzony.
Dokladnie tak jak kolega wyzej napisal synchronizatory w skrzyni biegow sa po to by wyrownywac predkosci obrotowe poszczegolnych kol zebatych a jak w wiesz najprosciej jest porownac to do skrzyni malucha w ktorej pierwszy bieg jest niesynchronizowany i nie da sie wrzucic tego biegu podczas jazdy. Tak ze z tego opisu wychodzi ze zuzyty masz synchronizator...
moim zdaniem to synchronizatory biegu 3 i 5.
Mam podobny problem tylko w moim przypadku jest tak samo z 4. wiecie może ile kosztuje naprawa bo prawdopodobni synchronizator biegu 4 poszedł czy coś takiegol
Zrób najpierw kalibracje synchronizatora biegów niskie/wysokie i przestanie walic U 87.Reszta powinna sama wrócic do normy. A jak nie to kalubracja skrzyni..
Nie łudziłbym się że to coś blokuje wodzik. Synchronizator biegu 2 kończy żywot.
Planetarka do naprawy. A przy tym roczniku to pewnie i cała skrzynia. Mam na myśli synchronizatory.
Trzeba trochę rozumieć jak działa manualna skrzynia biegów. Akurat przełożenie I i R są szczególne, bo w trakcie włączania tych biegów wałek odbiorczy jest nieruchomy, wałek sprzęgłowy się obraca. Synchronizatory pierwszego biegu mają duża pracę do wykonania i niezbędne jest pełne wysprzęglenie silnika, co może oznaczać problem ze sterowaniem sprzęgła...
Synchronizator 1/2 biegu zużyty, lub luz na łączeniu dźwigni zmiany biegów z wybierakiem skrzyni. Ale stawiam na to pierwsze, skoro po "pedałowaniu" sprzęgłem oraz rozgrzaniu problem ustępuje, w tym przypadku skrzynia do demontażu. Do pablito2, linek tam nie ma.
Chłopie,debilne tłumaczenie googla i zła interpretacja błędów. U 82-komp. nie wykrył ruchu synchronizatora biegów niskich -wysokich. F1H-selenoid zakresu biegów wysokich przerwa (cewka,kable)lub zwarcie do masy. F1L-selenoid zakresu biegów niskich przerwa lub zwarcie do masy. F 41-potencjometr biegów średnie-rewers za niskie napięcie. F1U-selenoid biegów...
Myślałeś o synchronizatorze 1 a zarazem i 4 biegu??
W skrzyni biegów a dokładnie synchronizator, o ile on ma na pierwszym biegu takowy, nie wszystkie fiaty miały ale twój już powinien mieć. ewentualnie sprawdź cięgno od drążka do skrzyni to na łączeniu gumowym, jeżeli za bardzo się wygina po prostu drążek go go nie dopycha do końca i bieg nie wchodzi.
Wygląda na zużyty synchronizator 2 biegu, skrzynia do wymiany. Spróbuj jeszcze wrzucić "dwójkę" podczas jazdy przy niecałkowitym wysprzęgleniu, jeśli "wejdzie" to masz odpowiedź
Witam :D Częstym powodem tej usterki są źle wyregulowane lub zatarte linki lub awaria wybieraka. W Twoim przypadku to drugie. Żebyś sam sprawdził układ położenia biegu 5-ego musisz kogoś poprosić. Ty zaś uważnie patrz, które z wybieraków są za to odpowiedzialne (linki muszą być podpięte). Następnie należy odpiąć linki i sprawdzić na sucho 5-ty bieg....
mariusz masz 100% moje poparcie co do tego wydawnictwa ksiązki to oni może i mają (mam taką o mondeo jak by co) książka grubości encyklopedii a nic niemożna się z niej dowiedzieć dużo ściemy mało danych przydatnych przy nawet najprostrzych wymianach a synchronizator sprawdza się bardzo prosto jak już rozbierzesz skrzynie to synchronizator to będzie...
Ja miałem podobny problem w zetorze 7745, ale 5 bieg w ogóle nie chciał wejść- obojętnie czy na postoju czy podczas jazdy lub na zgaszonym silniku. Okazało się że uszkodzony został synchronizator 5 biegu. Winne było łożysko igiełkowe między wałkiem sprzęgłowym (I stopnia oczywiście) a wałkiem głównym (górnym we skrzyni), które się dosłownie rozsypało...
Dobór oleju do skrzyń biegów VAG jest uzależniony od jej typu (najlepiej posiłkować się oznaczeniami na skrzyni, bo na papierowej wlepie w bagażniku lepiej nie polegać). Z opisu wynika, że wlałeś nie ten olej do tej skrzyni. Oprócz lepkości ważna jest specyfikacja wg API: np. GL4, GL4+, GL5 itp. (określająca zawartość dodatków i uszlachetniaczy). Synchronizatory...
Święte słowa kolego RobertLodz09.Sory za mój sarkazm,ale krew mnie zalewa jak sobie pomyśle,że pierwotnie ta skrzynia została zaprojektowana do poj.silnika 1300cm.Przez 10-cio lecia nikt jej nie wzmacniał.Nie wnikam w konstrukcje sprzęgła/wałka sprzęgłowego jeśli reszta skrzyni to to samo.No jak już zagłębiać się w szczegóły,to skrzynia pod szyldem...
Taka ich rola. Zawsze możesz zrobić między-gaz jak dla skrzyń bez synchronizatorów. Biegi łatwiej wejdą i zaoszczędzisz trochę synchronizator, jak zrobisz to poprawnie. PS Jeszcze kwestia dwumasy, gdzie dostaje strzała od hamowania silnikiem, a potem nagle w drugą stronę bo wciskasz gaz i zaczynasz przyspieszać (lub starasz się utrzymać prędkość).
Skrzynia biegów do sprawdzenia - możliwe, że nadchodzi jej kres. Może być problem z synchronizatorami biegów. Czasami winowajcą jest też sam wybierak.
U mnie problemem był synchronizator biegu wstecznego, wytarte wypustki, wymiana i wszystko śmiga.
Możliwe że uszkodzony synchronizator biegu.
Witam wszystkich.Chce zrobić skrzynie od żuka a mianowicie trzeci bieg bo nie działa tylko nie wiem jak sie za to zabrać tak a żeby wyciągnać cały środek{tryby} .Jak sie juz dowiedziawszy od znajomego mechanika jest padnięty SYNCHRONIZATOR SKRZYNI Biegów ,i teraz moje pytanie jak to wymienić,i czy dam sam rade?
Synchronizator
Bardziej od synchronizatora
Przecież jak na postoju wbijam 1 nie bierze w tym udziału synchronizator
Napisałeś w pierwszym poście, że na zwolnionym/przyśpieszonym przód jedzie do tyłu. W rzeczywistości wcale nie jedzie. To dużo zmienia. Sterownik i hydraulika działają poprawnie, wodziki powinny ustawiać się prawidłowo na swoich miejscach. Wszystko wygląda na usterkę mechaniczną w skrzyni biegów, synchronizatorem i sprzęgłem kłowym który nie zapina...
Pewnie synchronizator drugiego biegu stracił swoją młodość
Raczej jest to skrzynia biegów, jeżeli na postoju włączysz bieg wsteczny (niesynchronizowany ) i nie zazgrzyta to sprzęgło jest OK. Problemem może być tuleja przesówna lub synchronizator biegu 3.
Mechanik. Podobno to że wsteczny wchodzi ze zgrzytem to wina synchronizatora biegu wstecznego a to że skrzypi i ciężko wchodzi to normalne.
Witam. Zauważyłem, że zgrzyta mi przy zmianie biegów. Czuć jak się zmienia, do tego często paskudny chrobot. Doczytałem o synchronizatorze. Jakiś pomysł?
Okazało się, że był pęknięty synchronizator czwartego biegu.
https://obrazki.elektroda.pl/3058664500_... miałem juz z nim kiedyś parę problemów jak np kawałek od widełka się odłamał i też od blokady żeby nie wbić dwóch biegów na raz ale uznaliśmy że dla nas może jeździć żeby jeździł i jeździliśmy tylko na 1-2 na 3 nie wrzucaliśmy bo trzeba było wybić ręczne ale ktoś inny wsiadł wbił trójkę potem...
synchronizatory są całe oby dwa Więc jakim cudem znalazłem tez na dnie skrzyni kamienie od synchronizatora 4i5 biegu ???
tak to będzie to. sprawdzaliśmy wczoraj i ma luzy i mozliwe że dlatego jedynka nie zawsze chce wskoczyć. bd się musiał rozejrzeć za nowym, ale też znajomy powiedział że może mi ten trzpień dorobić na tokarce z teflonu, tylko że ja sam nie wiem czy to jest dobry pomysł. co myślicie o tym?? a jeśli chodzi o drżenie jadąc na biegu z górki, to wina leży...
Wychodzi na to że uszkodzona przesuwka lub synchronizator 4 biegu. Bez demontażu i rozebrania skrzyni biegów się nie obejdzie.
Czyli Kolego to tylko wina linki ? Nie regulacja, czy też wymiana synchronizatorów biegów ? Ciężko jest samemu wymienić tą linkę ? Trzeba mieć do tego kanał ? Dziękuję za zainteresowanie moim tematem :)
Najprawdopodobniej masz problem z reduktorem albo się rozpadł albo padły synchronizatory.
Trzeba podpiąć kompa i zrobić test sprzęgła. Można też zrobić dostosowywanie zmiany biegów silnika. Jeśli to nie pomoże (a pewnie nie pomoże) to trzeba wyjąć skrzynię i sprawdzić sprzęgło. A na koniec okaże się, że problemem są synchronizatory w skrzyni biegów.
Po wizycie u diagnosty stwierdzono 3 błedy a mianowićie błąd synchronizatora biegu 1 2 i 3 koszt naprawy około 3tyś zł. tak że dołoże 1.5tys i mam drugi taki samochód.
Jeżeli padaa synchronizator 1 biegu to metoda sprawdzenia taka jak wyżej dla wstecznego. Żeby sprawdzić czy sprzęgło nie ciągnie wystarczy zgasić silnik i sprawdzić jak wchodzi ta jedynka.
Koledzy nie wiem jaki to typ skrzyni, ale silnik to 1.4 benzyna. Rozmawiałem z mechanikiem - twierdzi, że to synchronizator 5 biegu. Stan oleju jest dobry, i co tu robić:cry:
w vw polo rocznik 2000 silnik 1.9 sdi wyskakuje mi piaty bieg jak ujme gazu , czy to jest synchronizator piatego biegu ? czy moze wyrobine plastiki na dzwigni biegow? prosze o rade.
Jak sprawdzić ten synchronizator i potencjometr? Biegi zmieniają się płynnie, nie wyskakuje żaden błąd. Tylko ma szarpnięcia z biegu 12-13 i 5-6.
Witam, orientuje się ktoś z Was, czy do mojego ducato z 95r, pasować będą synchronizatory z wersji ducato 90-94. Posypały mi się wszystkie, podobno od modelu 95r dostać można synchronizatory tylko w kompletach (cena to 3050zł). Może ktoś wie, czy ktoś w Polsce robi takie rzeczy na tokarkach? Czy skrzynia z 2,5d będzie pasować do 1,9? O odpowiedź proszę...
to synchronizator 99.9% do wymiany
Dałeś babula myśląc że wał/wałek jest tylko w silniku ,a teraz miotasz nie chcąc przyznać racji że synchronizator właśnie synchronizuje ale wały/walki (tu zależy od wielkości skrzyni) w skrzyni biegów.
wyskakuje reduktor w tylnej części skrzyni reduktor do rozebrania do wymiany synchronizator bądź kamienie
To masz pewnie uszkodzony albo pierścień synchronizatora albo widełki.
Możliwe, że przyczyną jest synchronizator biegów znajdujący się w skrzyni. Wydaje mi się, że w tym modelu polo, z rocznika 99, powinna być linka samoregulująca. Więc linka sprzęgła nie powinna być problemem przy biegu wstecznym. Czy wymieniałeś sprzęgło? Jeżeli tak to czy kompletne, z dociskiem i łożyskiem?
Czyli co najmniej synchronizator 5 biegu poleciał. Przy cenach skrzyń na złomie na poziomie 300-400 (GGV) nie opłaca się jej remontować. Drożej kosztuje usługa jej wymiany (demontaż/montaż).
to byłoby tylko delikatne zgrzytnięcie na wstecznym z racji braku synchronizatora Wsteczny bieg zawsze jest słyszalny przy wbijaniu nawet w autach 4 letnich. Ale bez zgrzytu. Dodano po 1 Na postoju jest podobnie jak w czasie jazdy, winę bebechów skrzyni czuć (a tak mi się przynajmniej wydaje) wrzucając wsteczny na postoju - jak zrobić to szybko to...
Możliwe że synchronizator drugiego biegu się kończy.
Synchronizator 2 biegu się kończy .
Należało wymienić synchronizator piątego biegu.
Kup drugą skrzynię. Przed zakupem można zerknąć do tej, ale wydaje mi się, że będzie z niej mały pożytek. Pozostaje szansa, że to tylko wodzik. A rodzaj usterki powinien mechanik dokładniej określić, z wywalonym synchronizatorem można włączyć każdy bieg. Trzeba wiedzieć jak. Kiedyś w ogóle nie było synchronizatorów w skrzyniach.
Słyszałem że dobrze robi dla synchronizatorów przygazowka np gdy jadę 70km h i redukuje z 5 na 3 ale tutaj głównie chodzi aby w momencie wbicia 3 biegu podnieść obroty aby bieg lepiej wszedł czy w momencie jak już jest ta 3 wbita a gdy puszczam sprzeglo aby nie szarplo? Dziwna praktyka. Dobrze robi synchronizatorom zmiana biegów z wyczuciem - czyli...
To nie mechanizm wybierania biegów, to wyeksploatowany synchronizator.
Kolego ale bieg wsteczny nie ma synchronizatora Nie szkodzi. Przeanalizuj budowę skrzyni biegów i zobaczysz, co robią poszczególne synchronizatory.
Spróbuj redukcji z międzygazem, to wtedy będzie na 100% wiadomo że synchronizator, jak bieg wlezie.
Auto trafiło do mechanika. Rozebrali skrzynię biegów. Wymienili synchronizator pierwszego i drugiego biegu. Dodatkowo kompletne sprzęgło. Od tamtej pory zaczęło wszystko działać ok.
Pewnie synchronizator czwartego biegu?? Ile on może kosztować??
Witam Skrzynia czterobiegowa jak się domyślam,jeśli tak to problem jest z synchronizatorem,powtarza się problem z tym samym biegiem tyle że numer 5 jest to nadal pierwszy bieg lecz po przełączeniu planetarki na wysoki zakres. pozdrawiam
Na 99,9% synchronizator. Propnowałbym zainwestować w wymiane koła zębatego 2 biegu wraz z synchronizatorem gdyż obydwie rzeczy współpracowywują ze sobą. Sama wymiana synchronizatora może nie rozwiązać problemu. Jeżeli chodzi o koszty nie bawiłbym się w kupowanie kolejnej skrzyni bo pewnie będzie w podobnym stanie. Jak sobie zrobisz ten synchronizator...
Witam mam pytanie czy ktos rozbierał tą skrzynie biegów ? Gdzie moge dostac synchronizatory 3,4,5 biegu w internecie sa dostępne tylko do 1,2 biegu nie moge znalesc reszty . Dodam ze na jednym z wodzików u mnie nie było śruta jak rozbierałem skrzynie widac ze była juz kiedys chyba regenerowana . Biegi były lecz zgrzytały i ciezko wchodziła 4,5 i wsteczny...
synchronizator pęknięty
Masz ręczna skrzynie biegów regenerowana czy używana? W takiej skrzyni problem z biegami albo mechanicznie w środku któryś synchronizator ewe coś z linka biegów ale wątpię. Czujnika oprócz wstecznego to chyba położenia biegu nie ma. Przecierała się tam wiazki w tym miejscu co może powodować błąd walka. Możesz sprawdzić czy na kostce jest masa i zasilanie
Usterka mechaniczna. Skrzynia do naprawy a zwłasza synchronizator 1 biegu.
Może być już zużyte sprzęgło Mogą być zużyte synchronizatory Może nie być oleju w skrzyni?
Mogą być wodziki z plastyku wyrobione lub uszkodzony synchronizator 3 biegu lub to co kolega pisał w poprzednim poście.
Wygląda na uszkodzenie synchronizatora 2 biegu, lub problem z wysprzęglaniem.
witaj kolego miałem podobny problem w busie tylko na 4 biegu okazało sie że synchronizator 4 biegu byl walniety po wymianie działa jak nalezy
Nie wiadomo, jaki silnik i jaka skrzynia. W skrzyniach MA (byc moze tez w BE) luzowala sie nakretka synchronizatora 5 biegu. Wystarczy zdjac dekiel za lewym kolem i dokrecic te nakretke bez wyjmowania skrzyni. Potrzebna nasadka dwunastokatna 28.
I jakie jest ciśnienie powietrza na wejsciu do mechatroniki? To jest LF 45, a zatem ze skrzynią astronic Lite , aniżeli ze skrzynią Astronic jaka jest w CF75/85 lub w XF. Skrzynia astronic Lite działa bez sprężonego powietrza. Jest prawie taka sama jak manualna skrzynia, tylko zamiast wierzyczki z palcem wybieraka jest zespół cylinderków hydraulicznych...
Witam ponownie po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie skrzyni biegów padły synchronizatory i przy więkrzej prędkości redukowanie biegu kończy się zgrzytem
Problem tkwi w skrzyni biegów, najprawdopodobniej synchronizator 2 biegu. A jest też zgrzyt podczas włączania wstecznego? Bo może też być tak że sprzęgło nie rozłącza do końca. W takim przypadku należy szukać przyczyny w sterowaniu sprzęgła.
Witam, posiadam Golfa VII z 2014. Ostatnio oddałem go mechanikowi na naprawę skrzyni bo był uszkodzony synchronizator drugiego biegu. Po rozebraniu wymienili synchronizator 1 i 2 drugiego biegu i sprzęgło. Autem zrobiłem 300 km i po 300 km chciałem zrobić redukcję z 6 na 5 i tu był problem. Biegi zaczęły ciężko wchodzić. Przy jeździe na 5 czy 6 biegu...
... Nawet teraz po rozgrzaniu biegi nie zgrzytają. Wchodzą ale wypadają. Nie dopisałem także, że jak już zacznie się wypadanie POD OBCIĄŻENIEM to jeżeli przytrzymam drążek i puszę gaz to bieg się trzyma ... Synchronizatory są w porządku (... biegi nie zgrzytają ...) Problem wypadania biegów tkwi najprawdopodobniej w samym mechaniźmie sterowania biegami...
Sprawdz dokrecenie nakretki synchronizatora 5-tego biegu (po zdjeciu pokrywy za prawym kolem).
Zdemontuj czarną blachę na skrzyni z znakiem VW i tam jest cały piąty bieg. Przesuwka synchronizator zęby.
Witam Takiej możliwości nie ma ,ale twoje auto powinno mieć fabrycznie synchronizatory na wszystkich biegach prócz wstecznego. Jeżeli jest zgrzyt przy włączaniu jedynki gdy samochód jest w ruchu to masz uszkodzony synchronizator na tym biegu stąd problem.Pozostaje wizyta w warsztacie i wymiana tego synchronizatora .Należy poszukać książki o tym samochodzie...
Jeśli bieg źle wchodzi, to masz problem z synchronizatorami w skrzyni biegów. Są to elementy które podczas zmiany biegów wyrównują prędkości obrotowe kół zembatych poprzez tarcie (hamuje jeden element rozpędzając drugi) tak, abyś mógł zmienić bieg. Przy wyrównanych prędkościach obrotu koła zazębiają się bez chrobotania. Gdy te części są zużyte - sam...
Na obrazku masz porty pomiarowe.Cisnienie ok 16bar powinno być po włączeniu biegu. A synchronizator działa poprawnie?Jest wsteczny? Bo może synchro nie zazębia i dlatego nie wykrywa oporu sprzęgła B.i wali błędem 28.
Tak, ale miałem na myśli formę. Powinno być tak: Usterki związane z synchronizatorami w skrzyni biegów. Na każdy bieg przypada jeden synchronizator. Ale to nie to, ponieważ da się "coś" przestawić i działają inne biegi.
Synchronizator 4 biegu, z tuleją przesuwną do wymiany. Z racji kosztów, cała skrzynia i tak, musi być o takim samym symbolu.
Hmmm ... Może coś z Synchronizatorami w skrzyni biegów ?
Zawsze jest, ale bardzo malo prawdopodobne. Skrzynie PSA sa niezniszczalne. Jedyne, co sie zdaza, to poluzowanie nakretki synchronizatora 5 biegu.
Witam. Mam takie pytanko. Bo jadąc matizkiem i chcąc zredukować bieg z 4 na 3 jest problem. Nie mogę w ogóle zredukować bieg nie wchodzi. A za to 2 wchodzi bez problemu. Czytałem że jeżeli można zmieniać bez problemu biegi na postoju a w czasie jazdy są problemy to jest wina synchronizatora III biegu. Ale u mnie nawet na postoju jest problem z wrzuceniem...
Wytarte zęby synchronizatora powodują wyskakiwanie biegów są frezowane pod takim kontem żeby pod obciążeniem zaciskać synchronizator jak się zużywają działają zupełnie odwrotnie
Witam. Mam problem ze skrzynią biegów. Podczas jazdy czasami nie wchodzi dwójka. Pomimo wciśnięcia sprzęgła do oporu bywa że czasami dwójka stawia opór. Raz wejdzie bez większego problemu a czasami nie bardzo chce. Ponadto podczas postoju nie ma z tym najmniejszego problemu. Każdy bieg wtedy działa bez zarzutu. I stąd moje pytanie. Poszedł synchronizator...
hej co ma plyn hamulcowy do skrzyni biegow? jesli bieg wchodzy ciezko to: - synchronizatory (wszystkie biegi ciezko? czy tylko 1-2 albo 3-4) - lozysko wyciskowe sprzegla sprzeglo jest 100% mechaniczne (linka itd) a nie hydrauliczne, jesli mowisz ze przy redukcji ciezko wchodza to stawiam na synchronizatory!
synchronizator skrzynia synchronizator napięcia synchronizator scania
speakon speakon wektor napięcia dorobienie kluczyka peugeot
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Podłączenie silnika trójfazowego do 230V: kondensator czy falownik? Naprawa ukruszonego boku ceramicznej płyty indukcyjnej