Można. Przecież nie ma obowiązku lania mieszanki paliwa z olejem do pustego baku.
Chyba jednak wiarygodnych odpowiedzi szukaj na forach o samochodach, smarowaniu i oczywiście materiałach smarnych. Generalnie olej syntetyczny charakteryzuje sie małą zmiennością własności w zmiennych warunkach oraz w czasie. Praktycznie oleje syntetyczne posiadają mniejszą lepkość co poprawia własności mechaniczne a jednocześnie musi zapewnić smarowność...
Jest taka metoda na zimno. Jak wiadomo syntetyki są mniej gęste przy niskich temperaturach. Weź próbkę oleju z silnika i włóż do zamrażalnika z próbką oleju mineralnego i syntetycznego. Zobaczysz różnicę w gęstości. Jeszcze jedna rzecz, popatrz dobrze w komorze silnika, może jest jakaś nalepka z info o oleju. Niektórzy właściciele tak robią, że o dobrych...
Naprawde mineralny do nie wyplucze i mi sie luzy nie porobia. Tego sie wlasnie boje.
Na pewno syntetyczny.
Myślę, że możesz wlać bez obawy. Gorzej by było, gdyby auto jeździło większość swojego przebiegu na mineralnym i teraz chciałbyś wlać syntetyk (możliwość wypłukania nagarów co powoduje rozszczelnienie i wycieki). Więc lej syntetyk i więcej nierób takich numerów. Jeśli nie byłeś pewien co było to powinieneś wlać półsyntetyk.
Czy Ty razem ze swoim mechanikiem nie zmieniłeś oleju syntetycznego na mineralny? I teraz sam szukasz przyczyny tego co się dzieje?Jaki był ten poprzedni olej ?
Oj, to szeroki temat. Na forum motocyklowym dotyczącym bokserów BMW, wątek o oleju ma 2128 postów. Ważne, żeby olej był oryginalny z pewnego źródła. Jeśli nie jeździsz zimą, to 10W40 będzie dobrym wyborem. Nie pytasz, czy mineralny, czy syntetyczny?
Kolega kryt pomylił maglownicę z głowicą. Osobiście nie słyszałem o żadnych środkach mogących uszczelnić przekładnię najlepiej wymienić uszczelniacze.
dexron2d czerwony czy zolty /czy sa mieszalne i zamienne . Nie wiem . Ja bym porównał skład i przede wszytskim bazę - mineralna czy syntetyczna
Nie można mieszać oleju półsyntetycznego z syntetycznym. Zawsze mnie uczyli że można mieszać syntetyczny z syntetycznym, półsyntetyczny z półsyntetycznym, mineralny z mineralnym. A jeżeli masz wlany 5w to możesz przejść na 10W ale już wrócić nie możesz, tak samo jeżeli chcesz przejść z 10w na 15w to również możesz, ale nie możesz wrócić już do 10W
No oczywiście ,że nie ma to nic wspólnego z silnikiem spalinowym. No właśnie,nawet Kranzle ma w swojej ofercie oleje przekładniowe a w swojej instrukcji do mojej myjki jest opis,że olej silnikowy a do wyższych serii już przekładniowy. Trochę to dziwne opisane a i tak mają tylko oleje przekładniowe. Czyli bez różnicy będzie jak zaleje olej syntetyczny...
Do agregatów na R600a dolega się mineralny, a do tych na r12 i r134a syntetyczny. Do R12 też mineralny. Do R134a olej POE, który jest mocno higroskopijny, a przez to sprężarka może się zatrzeć. Oleje chłodnicze mają bardzo małą lepkość i kupienie ich, to skórka za wyprawkę...
Czerwony kolor oleju oznacza jego długą pracę. O ile oczywiście zalany był oryginalny. Orginalny olej wraz z zużyciem robi się coraz bardziej ciemny. Do ciemno brązowego. Ale nie czerwony. Atlas stosuje 2 rodzaje olejów. Specyfikacji nie pamiętam, ale po kolorze: jasnożółty - 1500 godzin; prawieże bezbarwny - 3000 godzin od wymiany do wymiany. Zwłaszcza...
Witam, zajść to może kobieta :D , takiemu doradcy to by trzeba sprzedać Zidana :D , 0W... i 5W... są to oleje syntetyczne 0W.. z krakingu węgla kamiennego a 5W.. z specrafinacji ropy 10W... i wyzej są mieszanką bazy syntetycznej i mineralnej ,liczba ostatnia jest wyznacznikiem temp otoczenia w której ma pracować silnik im wyższa liczba tym wyższa ta...
Jeśli szukasz temperatury zapłonu oleju przepracowanego to wpisz w google to ci wyskoczy!!! Ja też szukałem i ta temperatura waha się się między 70 a 300sC. Najwyższa dla olei hydraulicznych! Wszystko zależy od składu oleju przepracowanego; czy bazą jego były oleje syntetyczne, półsyntetyczne, mineralne, przekładniowe, atf,idp. Szukajcie a znajdziecie!?:D...
A jaki używałeś do tej pory, mineralny, czy syntetyczny? To olej do silników z małą pojemnością.
Identyczna sytuacja jak z lepkością - lejesz to co podał w instrukcji producent. Podał mineralny to lejesz mineralny. Podał syntetyczny to lejesz syntetyczny. W większości do kosiarek zalecają oleje mineralne. Ja kupuję w sumie ten co mam podany w instrukcji, czyli Biggs&Straton SAE30.
Nic nie wiadomo o przebiegu w/w samochodu a ponadto silnik posiada turbosprezarke i w tym wypadku dla jej trwalosci jest lepszy olej "rzadszy".Ale jak silnik ma duzy przebieg to lepiej pozostac przy mineralnym a kierowac sie klasa jakosci.Nie polecam lotosa.
Witam, ogolnie stary zuzyty olej jest szkodliwy, a to z kilku powodow: 1 - jako "stary" zapewne ma juz zmieniony sklad wiec jego zdolnosci smarujace sa rozne od zalozonych 2 - zawiera "smieci" w postaci produktow pracy/spalania/zuzycia, opilki metali itd. ktore nie pomagaja w smarowaniu 3 - bedzie mial zmienione parametry lepkosci i gestosci Paradoksalnie...
Nemo teraz na fali :D:D są oleje syntetyczne do wszystkich nowych czynników , oczywiście 100% (tańsze .:cry:) od mineralnych. Do czynników R134a i podobnych producenci czynników zalecają zwykle oleje syntetyczne na bazie PoE - estry poliolowe. Mineralne oleje się do nich nie nadają. Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/5261239200_... Nie wiem dlaczego wcześniej mi nie wkleiło kompilacji zrzutów ekranu. Nadal dopytuję, czy mogę próbować wyssać olej i jaki olej(Może obyłoby sie wtedy bez całkowitego demontażu przekładni) zastosować poza tym, że 20W50 o minimalnej lepkości kinematycznej 9 przy 110 st.C co w zasadzie spełnia...
Mogę podać r 600 bez wymiany oleju? Przy R12 i R600 jest olej mineralny natomiast R134 jest olej syntetyczny.
Prawdą jest, że zmiana z mineralnego na syntetyczny olej jest możliwa i nie niesie ze sobą np. rozszczelnienia silnika, czy przytkania jego kanałków smarowniczych. W drugą stronę - czyli z mineralnego na syntetyczny - jest tochę trudniej przejść, bo trzeba się liczyć z tym, że mogą pojawić się kłopoty. Tutaj się kolega przejezyczył, powinno być: Prawdą...
Powiem tak.zamiana oleju syntetycznego na mineralny w silniku nie powodujże żadnych skutków ubocznych, ale odwrotnie tak.
Podstawowe pytanie. Na jakim oleju silnik pracuje. Do tych silników trzeba stosować oleje dedykowane przez producenta. Wiem z autopsji, że urzutkownicy stosują mineralne,bądź syntetyczne o nieodpowiedniej klasie SAE. Do tych silników potrzeba SAE 30. Spróbuj zmienić olej. Nawet jak kosiarka go trochę pobiera to dopali się nie powodując nagaru. Jeżeli...
Witam, Mam Renault Megane Scenic 1.9 TD, rocznik 1996, mam do wymiany olej i nie wiem na jaki się zdecydować. Zalany jest "jakiś" Castrol 10W40, mineralny, syntetyk, półsyntetyk - nie wiem. Mam chęć zalać ELF ale jaki? syntetyczny, mineralny? 10W40, 15W40?
Nie koniecznie. Są 10W40 półsyntetyczne i syntetyczne. Zdaje się, że wszystkie współczesne oleje są ze sobą mieszalne (wszystkie markowe na pewno są ale dodatki uszlachetniające mogą się nawzajem znosić więc nie zalecane). Uściślijmy parametry oleju: 1. Mineralny<-> syntetyczny - to baza olejowa. Im więcej syntetycznych dodatków tym większa odporność...
Przede wszystkim R22 pracuje na oleju mineralnym a R 407C na syntetycznym i o ile można awaryjnie zamiast R 407C zalać R22(bo na syntetyku też będzie chodził) o tyle zamiana w drugą stronę jest niedopuszczalna. Zalej R22 póki jest dostępny.
10W40 może byc syntetyczny jak i półsyntetyczny jak i mineralny. A kolega autor niech sprawdzi wentylator chłodnicy.
Według testu organoleptycznego jaki przeprowadziłeś jest to płyn na bazie glikolu etylowego. Jest jeszcze glikol propylenowy, ale nie jest taki słodki. Jest to taka różnica jak między olejem syntetycznym a mineralnym. Jak pomieszasz to najwyżej będzie półsyntetyk (ale nie mówmy o tym głośno bo fachowcy od olei mogli by na tej tezie robić doktorat)....
Z tego co pamiętam(ale mogę się mylić), występują dwa rodzaje oleju półsyntetycznego - na bazie syntetycznej i mineralnej.
automix napisał: nie będę Cie przekonywał do swoich racji. Jeszcze raz podkreślam Olejem do automatycznej skrzyni biegów montowanej w samochodach marki renault, peugeot, citroen, lancia o oznaczeniach DP0/AL4 jest olej elfmatic D3 syn. Oczywiście można lać NIEKTÓRE zamienniki, ale olej Dextron III NIE JEST TYM OLEJEM. To tak samo jak oleje przekładniowe...
Mieszkam w USA i tu większość dilerów leje olej mineralny do nowych samochodów z wymiana co 3 tys mil Chciałem żeby diler Infiniti zmienił mi olej na syntetyczny ale powiedzieli ze do tego silnika przewidziany jest regular Oil czyli mineralny i jeżeli zmienię na syntetyczny moge uszkodzić silnik
Oczywiście że nie! Taki może być zarówno mineralny, syntetyczny i półsyntetyczny.
po ostygnięciu silnika zalej go półsyntetykiem czyli 10W 40 lub jeśli chcesz to pełnym syntetykiem czyli 0W40. Lepkość nie ma bezpośredniego związku z bazą olejową, a ta nie jest w większości przypadków w 100 % ani syntetyczna, ani mineralna (np: olej syntetyczny może mieć 20 % bazy mineralnej). W Polsce chyba do tej pory nie ma norm więc jest to widzimisię...
Temat poruszany już na kilku forach nigdzie nie ma jednak konkretnej odpowiedzi. Oryginał płynu to g0002 mineralny, na zbiorniczku pisze tylko mineralne płyny. Tego płynu już nie produkują teraz w aso jest g0004 który jest syntetyczny. Jest jeszcze febi 6162 który jest zielony i mineralny. Nie wiem jak czy przekładnia która ma prawie 20 lat nie rozcieknie...
Z tymi olejami to jest wiele szkól. Większość zaleca zmianę oleju na półsyntetyczny. Jeżeli chodzi o powody żeby nie zmieniaj oleju syntetycznego na półsyntetyczny to: 1)Nigdzie nie znałem w instrukcji obsługi samochody żeby producent auta zalecał zmianę syntetycznego na półsyntetyczny. 2)Olej półsyntetyczny to tak naprawdę jest to olej mineralny z...
Jeżeli sprężarka nie pracuje w układzie chłodniczym to nie jest ważne jaki olej w niej będzie. Smarowanie jest poprzez rozbryzg więc nie może być to olej zbyt gęsty. Sprężarka jest stara i pracowała na R12 więc olej musi być mineralny ( nie wolno mieszać mineralnego z syntetycznym).
Czy była wymiana oleju ,chodzi mi o zmianę <mineralny-syntetyczny.:?:
Witam! Zainspirowany budową kompresora olejowego załatwiłem od dziadka kompresor 1,1kw(siła) bez butli(oryginalnie nie miał). Założył bym butle LPG 80 litrów + wyłącznik ciśnieniowy. Tu moje pytanie w którą stronę powinienem obracać sprężarką? Jest to obojętne czy nie jutro postaram się dać foty sprzętu i uruchomić silnik.Czytałem o oleju do sprężarek...
Dzis 2012 audi a6 pod lpg idzie. Doskonale. Tylko części drogie (np. kompresor AC) jak by co...... Dlaczego ma zaraz kompresor się zepsuć. Jak HC nie pasuje olej syntetyczny Pag to trzeba lać mineralny i tyle.
Czemu odrzucasz wymieniałeś olej/płyn hydrauliczny? Jeśli zalano układ olejem o wysokim współczynniku rozszerzalności cieplnej (np. olej mineralny zamiast syntetycznego, albo – co gorsza – zanieczyszczony lub mieszany z wodą), to podczas pracy i nagrzewania medium może znacznie zwiększyć objętość, powodując wzrost ciśnienia. W dodatku niektóre oleje...
z płukaniem układu chłodzenia to tak jak z wymianą oleju w silniku z mineralnego na syntetyczny, można to zrobić ale należy się liczyć z tym że mogą być potem wycieki jak syf wypłucze
zgadza sie prawie wszystko ale oleje 10W -40 nie sa w pelni syntetyczne .tzw semi syntetyk czyli pol syntetyk Sa to mieszanki olejow syntetycznych i mineralnych . A co do klasyfikacji CF to jest tak im dalsza druga liteta w alfabecie tym lepszy olej czylinp. CD jest gorszy od CF i tak dalej pozdrawiam
Cześć. Dzięki za odpowiedź. Rozwiń proszę czy mogę dolać jakiegokolwiek oleju mineralnego ( chłodniczego ) np Reniso Triton FUCHS KM 32. Rozumiem że lepiej nie mieszać mineralnego z syntetycznym np jakiś POE 32 . Nie chciał bym zapchania kapilary . Wyciek 30 ml to około 1/4 . Myślisz że taki ubytek nie wpłynie na temperaturę pracy agregatu ?
Może się wymyły jakieś złogi, nagary. Silnik z półmilionowym przebiegiem zapewne ma jakieś luzy. Czasami nie zmieniłeś oleju mineralnego na syntetyczny? Możesz spróbować zastosować Motodoktora - dodatek do oleju silnikowego, który poprawia właściwości smarne, zwiększa lepkość i uszczelnia układ. Zwiększona lepkość, poprawia smarowanie zaraz po rozruchu...
Oleju pewnie wchodzi ok 4l (tyle wchodzi do silników 1,8 i 2,0). Natomiast co do oleju mineralnego to zawsze możesz go wlać, ale jest to bez sensu jeśli silnik pracował na synetyku i nie brał dużo oleju. Po prostu szkoda silnika, bo syntetyk i półsyntetyk mają dużo lepsze właściwości od olejów mineralnych, lepiej smarują elementy silnika, stawiają mniejszy...
Witam. Chciałbym wymienić olej w BMW E36 2.0 91r benz-gaz. Problem polega na tym, że nie mam pojęcia jaki jest teraz w silniku. Prosze o porady jakiego oleju zalać. Stan licznika 290000. Silnik nie bierze oleju. Nie wiem, czy syntetyczny, czy mineralny, a może półsyntetyk. Spory przebieg auta ale silnik naprawdę zdrowy. Pozdrawiam:)
Producent juz w roku 1995 przewidział dla tego silnika leichtlauf motoroil 10w40 czli w tłumaczeniu powiedzmy lekko biegnący olej silnikowy zalecał ten olej z powodu zastosowana popychaczy hydraulicznych gdyż sam mineralny przez swoje osady i złogi upośledzał ich działanie właśnie przy dużych przebiegach.Nie zapominajmy o fakcie ze olej 10w40 jest mieszanina...
Napisane że 5W40, przejście na 50 to półśrodek (chyba, że ma służyć do upalania gumy to 60 może zalać) i nie usunie usterki, 10W czy 15W nic mu nie da na gorącym a baza mineralna/syntetyczna nie ma tu wiele do rzeczy (oprócz tego że ciężko znaleć mineralny 0W i 5W oraz syntetyczny 15W o ile istnieją). Jak klepie na wolnych obrotach to pewnie rozrząd...
mitia umiesz poprawić humor :) "Nie kombinuj z olejami lej to na czym chodził, bo niektóży nawet przy zachonich wlali syntetyczny zamiast mineralnego na kórym chodził wcześniej, a potem remontowali silniki." Socket462: to nie auto do męczenia, chcesz szaleć to kup coś innego.
Wracając jeszcze do płynu/oleju, bo przypomniałem sobie, dlaczego ten podany przez Ciebie wydał mi się może nie tyle nieodpowiedni, co w jakiś tam sposób ryzykowny. Tu jest specyfikacja tego oleju Esso, który figuruje jako polecany: http://www.premiumoil.pl/samochodowe-ess... Jest to jak widać olej mineralny...
Nie chcę być złym prorokiem, ale przerabiałem to u siebie w Audi, przez pomyłkę właśnie wlałem olej syntetyczny zamias mineralnego. Duzo nie jeździłem, ale gdy się zorientowałem ze jest coś nie tak, a zaczęło się od zapalania kontroli smarowania zrobiłem jakieś 50 km. Wymieniłem z powrotem na mineralny ale to już mi nic nie pomogło, skończyło się na...
Raczej o to, że gdy będzie potrzeba dodania oleju, to w zależności od gazu, będzie to olei mineralny lub syntetyczny.
Na yt gościu mówi, że normalnie można zalać syntetyczny po mineralnym tylko trzeba dolać płukankę, żeby wypłukał cały nagar: https://www.youtube.com/watch?v=GG5ocwsy... Do mojego auta producent zaleca ELF EXCELLIUM LDX 5W40, więc Lotos 15w40 wydaje się być źle dobranym olejem. Czy możliwe, że zmiana na prawidłowy rozwiąże problem? Zastanawiam się, bo...
Nie zaleca się mieszać olejów syntetycznych z półsyntetykami i mineralnymi. Osobiście wymieniłbym całość na półsyntetyk 10w40.
Myślałem nad 5w30 Lepkość 30 pewnie zbyt mała, raczej 40. 10W półsyntetyczny wystarczy. Do półsyntetyka można dolewać mineralny i syntetyczny. Taka zaleta w razie konieczności awaryjnej dolewki. Płukanie odpuść.
Witam!!! Z tego co wiem jezeli oleje sa powiedzmy półsyntetyczne to mozna jezeli chcesz zmieszac olej polsyntetyczny z syntetycznym to tez mozna ale mineralny z syntetycznym nie mozna zawsze mozna przejsc na wyzszy nie odwrotnie.jezeli twoje oleje sa półsyntetyczne jak widze to jest do ropniaka 15w 40 to mozna je zmieszac.pozdrawiam
Hmm chłodzonko wodne odpada. Ja po prostu chciałem mieć coś pod ręką żeby móc chwilowo podnieść/zmniejszyć obroty wentylatorków. PS Już wole chłodzenie na oleju, bardziej efektowne :D Może i bardziej efektowne, ale mniej efektywne - mineralny olej syntetyczny kosztuje tyle, za ile spokojnie złożyłbyś dobre W/C na procesor i może na GPU... Chłodzenie...
ja słyszałem że najlepszy jest 100% syntetyczny olej ponieważ spala się całkowicie a oleje mineralne zostaje nagar, mnie po jeździe zawsze ok 2 kropelki spadły z rury wydechowej
. Castrol (choc ostatnio sie pogorszyl - chyba po tym jak zaczeli rozlewac w polsce) A co sprawdzasz po smaku ja dziele oleje na -syntetyczne -polsyntetyczne -mineralne jak silnik nowy to syntetyk jak zajeczany to mineralny ,a wybor firmy zalezy od tego ile chcesz wydac ja zrobilem 250 tys na mineralnym 2l.benzyna razen 450tys.km i silnik chodzil jak...
Castrola to ja bym sobie nie zalał. Już wolę Lotosa. Castrol to tylko marka -- żaden firmowy produkt. Zdaje się, że Orlen sprzedaje bazy pod olej, które lądują w Castrolu. Dodatkowo Castrol na różne rynki ma różny skład. I oczywiście wiecie o tym, że 5W30 to dziś ją w dużej mierze oleje na bazie mineralnej? Niby na opakowaniu jest 'syntetyczna technologia'...
Tak. Możesz zmienić i nic się złego nie stanie. To że niby się coś może stać to legenda z czasów PRL. Od dziesiątek lat mineralny czy syntetyczny mają podobne ilości środków myjących silnik.
Witam. Chciałbym wymienić olej w oplu vectrze a 92r. benz-gaz. Problem polega na tym, że nie mam pojęcia jaki jest teraz w silniku. Chciałbym o porady jakiego oleju zalać. Stan licznika 260000. Silnik nie bierze oleju. Nie wiem, czy syntetyczny, czy mineralny, a może półsyntetyk. Spory przebieg auta ale silnik naprawdę zdrowy. Pozdrawiam:)
Do silników TDI z pompowtryskiwaczami należy stosować olej syntetyczny z atestem VW. Z drugiej jednak strony, nie można stosować syntetyka do silnika, do którego stosowano wcześniej olej mineralny. Stąd mój wcześniejszy post. Mam ten sam silnik w Fabii, przebieg 330 tys. km. Bez jednej awarii. Od początku stosowany jest syntetyk z atestem VW.
1. Nie ma za bardzo czegos takiego 2. Olej mineralny, syntetyczny, transformatorowy (bezbarwny) W wodzie duzo rzeczy sie lubi rozpuszczac wiec dosc szybko straci swoje destylowane wlasciwosci Alkohol to akurat glupi pomysl, zbyt latwopalny ;)
Moim zdaniem jezeli silnik pomimo przebiegu nie nie zużywał oleju syntetycznego to szkoda go "zalewać" półsyntetykiem, czy mineralnym. Poszukaj poprostu tańszego oleju syntetycznego spełniającego te same normy co mobil (0W40 lub 5W50) klasa jakości wg API- SJ
W starej sprężarce (R-12) jest używany olej mineralny, w nowszej (np. R- 134a) jest syntetyczny. Takie oleje kupisz w dobrych hurtowniach z częściami AGD. Tylko nie lej oleju kuchennego!:D A i z ilością nie przesadzaj!. Do średniej sprężarki wystarczy ok. 100ml. Albo dowiedz się, jaka to sprężarka i idź do najbliższego serwisu (punktu usługowego naprawiającego...
Możesz, choć jezeli zauważysz , że olej zaczyna znjkać to niestety przy najbliższej okazji proponuję przesiąśc się na mineralny tylko jakiś lepszy od w.w. marki Jak juz olej zacznie znikać po zamianie na syntetyczny, to już na przesiadkę na coś innego jest za późno. Półsyntetykiem można próbować zalać, jeśli w silniku nie ma za dużo szlamu, to nie...
Transformatory są izolowane olejami transformatorowymi (dielektrycznymi) które zmniejszają stratności i przy okazji pełnią rolę chłodziwa.. Są to chyba oleje mineralne lub syntetyczne.
Można, ponieważ to jest to samo co np.: Golf II i III :wink: Dziękuję. W obydwu przypadkach olej powinien spełniać normę producenta = G 002 000. Na temat stosowania różnych płynów (czerwonych i zielonych, syntetycznych i mineralnych słyszałem najróżniejsze opinie). Czy spełnianie normy G 002 000 jest wystarczającym kryterium zastosowania takiego płynu?...
Olej dobiera się po kolorze korka. Czarny-olej czerwony. Zielony- olej zielony. Proste nie ;) Tak byłoby logicznie, ale chodzi mi o to, że febi robi mineralny i syntetyczny w zielonym kolorze tylko numery inne no i oczywiście kolor opakowania białe z zielonymi napisami i zielone z czerwonymi, czyli wychodziłoby na to, że z białej butelki do zielonego...
Te "oszołomy" w sklepach prawdę mówili producent auta wycofał olej mineralny i zastąpił go syntetycznym w 2006r.
Cześć, mam problem z automatyczną skrzynią biegów. Auto ma przejechane 175tys.km i od niedawna zaczęło ślizgać mi się na 3 biegu. Pytałem specjalistów z serwisów Opla: cytuję; CZY WYMIENIA SIĘ OLEJ W ATOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW?, to odpowiadali że producent nie przewiduje, albo że nigdy tego nie wymieniali - No tak sobie myślę, jak ma się ceny z kosmosu...
Nie moze to być olej syntetyczny ze względu na ślizganie sie sprzęgła , tylko mineralny dobrej klasy. witam Breżniew napisałeś dużo prawdy ale co do oleju to błąd sprzęgło będzie się ślizgać przy zastosowaniu oleju z dodatkiem grafitu tak jak to jest w olejach do skrzyń biegów samochodowych grafit jest tam dodawany ponieważ występują duże obciążenia...
Możesz, ale po co? Oleje półsyntetyczne i syntetyczne są dużo lepsze od mineralnych, szczególnie zimą:D.
Nie pasuje mi olej. Zalany 10W40. No to co? Mieści się w zaleceniach producenta, więc o co chodzi? Byle syntetyczny był, a nie mineralny smalec, to jest istotne.
....pytałem serwisanta od AGD....chłodziarki na czynnik R 12, to z pewnością pracował z olejem mineralnym - np. Freol 16 (gdzie 16 mm2/s, to lepkość kinematyczna w temperaturze 40 "C). Odpowiedni zatem byłby olej mineralny lub mineralno-syntetyczny o zbliżonej lepkości....ale można tez wlać olej do maszyn do szycia.
Nie można zastąpić R22 czynnikiem R134A. Nie te zakresy ciśnień pracy i nie ten olej od współpracy (R22- mineralny, R134A- syntetyczny). Zamiennikiem za R22 jest np. R422.
kolego sprawa wygląda tak , naprawy urz chłodniczych na R12 jest prawnie zabroniona chociaż jch eksploatacja nie , więc pasowało by ją przezbroić na R134a a proces nie jest tani.wymiana oringów węży i dławicy w sprężarca oraz zaworu dławiącego i oleju .cos tu pokopałeś z tymi czynnikami ,oleje są syntetyczne i mineralne a nie czynniki a z tym olejem...
czy jak się zmiesza pół-syntetyk z mineralnym to się nic nie stanie? zamierzam dolać mineralny gdyż auto ma dość duży przebieg bo prawie 190 tyś, więc na pewno nie ma tam syntetycznego oleju bo to się raczej leje do silników z małym przebiegiem. Przypuszczam że jest tam mineralny lub pół-syntetyczny :/ pamiętam, że w dawnych czasach jak się zmieszało...
Czasami mam wrażenie ze ludzie wybierajac olej tak naprawde kupuja jego reklame. Oleje syntetyczne sa o niebo lepszymi olejami i nie prawda sa wiejskie opowiaski o rozszczelniajacych sie silnikach itp;] Dzisejsze oleje syntetyczne maja liczbe czyszczaca podobna do oleji mineralnych;] Wiec nic nie wypłukaja. Nie sa tez zadsze! Syntetyczny olej praktycznie...
Olej mineralny lub syntetyczny jest dobrym izolatorem i dobrze odprowadza ciepło.Na pewno był by dobry to tego ,tylko jest jedno ale.W zasilaczy jest sporo tworzyw sztucznych.Olej będzie reagował z nimi.W zasilaczach specjalnego zastosowania np.militarnych ten sposób jest stosowany tylko,że zasilacz jest konstruowany pod tym kątem.W zasilaczach domowych...
SAE 15W-40 lub SAE 10W-40 Pamiętaj, że olej powinno się zmieniać tylko z syntetycznego na półsyntetyczny lub mineralny, a z półsyntetycznego na mineralny.
Jaki typ oleju transformatorowego zastosować mineralny czy syntetyczny bo różnych się stosuje do chłodzenia oby dwa typy mają zupełnie inne parametry ale zastosowanie to samo chłodzenie a w sprężarce dochodzi jeszcze smarowanie. Czy kolega może podać jakiś konkretny rodzaj, parametry oleju aby nie uszkodzić tłoczka?
Szczerze to nawet tego nie liczyłem. Mam go od groma. Ale ok 3L na godzinę przy na prawdę ostrym paleniu. Wydaje mi się że olej też ma spore znaczenie. Wadą ręcznego dawkowania oleju jest to że wszystko jest dobrze gdy olej jest rzadki. Np oleje silnikowe z samochodów są wyśmienite bo są rzadkie i wg mnie chyba bardziej kaloryczne. Niesamowicie szybko...
Słuszna jest moim zdaniem ,po przejściu z mineralnego na syntetyczny ,kolejna wymiana po niedużym przebiegu (2000) , ponieważ syntetyki mają więcej dodatków myjących i zmywają to co zostało po mineralnym Chcę zmienić na półsyntetyk (10W40), więc czy muszę (profilaktycznie) zalać świeży po 2 - 3 tys.km? Poza tym czy jest możliwe, że po takim przebiegu...
Witam, przyłączę się do tematu, ponieważ uważam, że nie został on wyczerpany a sam mam problem z doborem zamiennika trudno dostępnego oleju do panewek. Oleje do panewek są już trudno dostępne w małych buteleczkach i miejscu a ponosić kosztów wysyłki nie chcę, bo mi się to nie opłaci. Czytałem trochę w internecie na temat rodzajów olejów, różnic pomiędzy...
Panowie znawcy, żaden z powyższych. Każdy silnik wymaga oleju o określonej jakości. A wy wszyscy podajecie lepkość. Która pozawal użytkować silnik w określonej strefie klimatycznej. Nie wspomnę o tym że z lepkością zaczynacie wiązać króry to olej mineralny, czy syntetyczny. Co nic a nic nie ma z tym wspólnego. Pierwsza klasa doradzania......... Do tego...
Olej ma to do tego, że jak przez noc Ci silnik ostygnie to może zgęstnieć i wał korbowy go tak szybko nie obróci. A przebieg jest o tyle wżny że możesz mieć uszkodzony korbowód. Ten olej to mineralny czy syntetyczny?
Ja mam inną koncepcję. Czy przypadkiem nie zmieniłeś oleju z mineralnego na syntetyczny ?? Poniewarz oleje o wyższej klasie są rzadsze ich własności uszczelniające są gorsze, dlatego z biegiem lat zmienia się olej na klasy niższe, a autko ma już swoje lata!
Instalacja sprawdzała się nieźle do czasu gdy zwiększył się udział oleju syntetycznego w obsługiwanych pojazdach. Tak śledzę ten temat i właśnie zastanawiam się, czy do takiego piecyka nadaje się przepracowany olej syntetyczny. Czy taki olej w ogóle jest palny? Czy trzeba go jednak zmieszać z olejem mineralnym, jeśli tak to w jakich proporcjach? Pomijam...
Witam. Mam problem przy wyborze oleju do mojego auta. Samochód to VW Polo 1.9 SDI AEY 47kW/64KM, 260000km przebiegu. Nie mam pojęcia co lał poprzedni właściciel (prawdopodobnie jakiś Castrol, ale nie wiem czy syntetyczny, półsyntetyczny czy mineralny). Jaki olej do około 100PLN/5litrów będzie najlepszy do tego silnika?
Kiedyś płukałem Zorki bez gruntownego rozbierania - po usunięciu wszystkiego co jest łatwe do zdemontowania body zanurzyłem w szczelnym naczyniu z IPA i porządnie przepłukałem delikatnie wstrząsając i przelewając płuczkę. Najlepsze jest to, że z pozornie czystego mechanizmu wypłynął po prostu kożuch przeróżnych cudów. W ten sam sposób myję zresztą także...
Zauwazylem ze panuje powszechna opinia (byc moze sluszna), ze olejow syntetycznych nie mozna lac do silnikow z przebiegiem powyzej 100-150tys. Spojrzmy jednak, że olej mineralny w temperaturze 90C tez jest rzadki. A o lepkosci oleju w temp. wysokiej decyduje liczba po xxW czyli np xxW40, a ona sie nie zmienia zbytnio dla oleji syntetycznych i mineralnych....
kiedyś chodziły plotki, ze jeżeli zmieni się z mineralnego na syntetyczny to dostanie przedmuchów i inne cuda będą się działy. oczywiście to totalna bzdura. problem leży po stronie turbo. Olej będzie brać do stanu minimalnego i przestanie pozdrawiam
co jest ich lepiszczem to chyba już nie wie nikt. Skład: -miedzianobrązowy proszek -miedziany i inne smary w postaci ciał stałych -olej syntetyczny - zagęszczacz nieorganiczny. -olej mineralny zmieszany z mydłami litowymi. Co do przewodnictwa prądu niestety - niewiem. Pozdrawiam
Dobierając olej oprócz lepkości ( potocznie gęstość )trzeba spojrzeć na klasy jakości i zastosowania oleju ( Czym różni się na przykład SUPEROL CC od CB tej samej lepkości? ). Do poczytania: 507553006 jakie znaczenie ma baza oleju ( syntetyczną ,czy mineralną ) dla kanałów olejowych, magistrali , pomp jeśli olej ma tą samą lekkość? Jeśli ktoś ma obawy...
Z tego co wiem sprężarki pracujące z R-134a smarowane są olejem syntetycznym a R-22 na oleju mineralnym z czego wynika że bedzie kicha i długo to nie pochodzi
mineralny syntetyczny olać syntetyczny mineralny półsyntetyk
indukcyjność łuku radio winda karta zabezpieczona zapisem
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Growatt 5000 TL3-S – hasło serwisowe, dostęp do menu instalatora, zmiana ustawień Programowanie pilota RC 2011 do telewizora LG – kody LG, instrukcja, uniwersalny pilot