Jak najszybciej zlej mineralny i jeśli wcześniej nie było z silnika wycieków oraz silnik jest w dobrej kondycji to wlej taki olej jaki zaleca producent. Mechanicy powinni pokryć koszta
Wchodzisz na stronę: https://www.ktm.com/pl-pl/service/manual... Wpisujesz model 85 SX i rok modelowy, ściągasz instrukcję obsługi w języku polskim. Instrukcja jest chyba tłumaczona google translatorem z wiejskoniemieckiego, brzmi to jak przemówienie A. H. Olej do mieszanki: klasyfikacja JASO FD ewentualnie JASO FC, w pełni syntetyczny do crossów...
Nie można mieszać oleju półsyntetycznego z syntetycznym. Zawsze mnie uczyli że można mieszać syntetyczny z syntetycznym, półsyntetyczny z półsyntetycznym, mineralny z mineralnym. A jeżeli masz wlany 5w to możesz przejść na 10W ale już wrócić nie możesz, tak samo jeżeli chcesz przejść z 10w na 15w to również możesz, ale nie możesz wrócić już do 10W
Witam, ogolnie stary zuzyty olej jest szkodliwy, a to z kilku powodow: 1 - jako "stary" zapewne ma juz zmieniony sklad wiec jego zdolnosci smarujace sa rozne od zalozonych 2 - zawiera "smieci" w postaci produktow pracy/spalania/zuzycia, opilki metali itd. ktore nie pomagaja w smarowaniu 3 - bedzie mial zmienione parametry lepkosci i gestosci Paradoksalnie...
Hmm chłodzonko wodne odpada. Ja po prostu chciałem mieć coś pod ręką żeby móc chwilowo podnieść/zmniejszyć obroty wentylatorków. PS Już wole chłodzenie na oleju, bardziej efektowne :D Może i bardziej efektowne, ale mniej efektywne - mineralny olej syntetyczny kosztuje tyle, za ile spokojnie złożyłbyś dobre W/C na procesor i może na GPU... Chłodzenie...
Oleju pewnie wchodzi ok 4l (tyle wchodzi do silników 1,8 i 2,0). Natomiast co do oleju mineralnego to zawsze możesz go wlać, ale jest to bez sensu jeśli silnik pracował na synetyku i nie brał dużo oleju. Po prostu szkoda silnika, bo syntetyk i półsyntetyk mają dużo lepsze właściwości od olejów mineralnych, lepiej smarują elementy silnika, stawiają mniejszy...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
No oczywiście ,że nie ma to nic wspólnego z silnikiem spalinowym. No właśnie,nawet Kranzle ma w swojej ofercie oleje przekładniowe a w swojej instrukcji do mojej myjki jest opis,że olej silnikowy a do wyższych serii już przekładniowy. Trochę to dziwne opisane a i tak mają tylko oleje przekładniowe. Czyli bez różnicy będzie jak zaleje olej syntetyczny...
Czy można mieszać ze sobą różne typy olejów 2T? Jeśli pochodzą od wiarygodnych producentów nie powinno to stanowić problemu. Jeśli zmieszamy gorszy z lepszym obniżą się tylko parametry oleju lepszego. Jedyny problem to mieszanie olejów mineralnych/syntetycznych z olejami na bazie rycyny gdyż nie zawsze się łączą. Najlepiej sprawdzić wcześniej mieszając...
Identyczna sytuacja jak z lepkością - lejesz to co podał w instrukcji producent. Podał mineralny to lejesz mineralny. Podał syntetyczny to lejesz syntetyczny. W większości do kosiarek zalecają oleje mineralne. Ja kupuję w sumie ten co mam podany w instrukcji, czyli Biggs&Straton SAE30.
Dzis 2012 audi a6 pod lpg idzie. Doskonale. Tylko części drogie (np. kompresor AC) jak by co...... Dlaczego ma zaraz kompresor się zepsuć. Jak HC nie pasuje olej syntetyczny Pag to trzeba lać mineralny i tyle.
Wracając jeszcze do płynu/oleju, bo przypomniałem sobie, dlaczego ten podany przez Ciebie wydał mi się może nie tyle nieodpowiedni, co w jakiś tam sposób ryzykowny. Tu jest specyfikacja tego oleju Esso, który figuruje jako polecany: http://www.premiumoil.pl/samochodowe-ess... Jest to jak widać olej mineralny...
olej syntetyczny zastępuje mineralny i z całą pewnością ma zastosowanie do chlorowcopochodnych w tym r22 (taką dostałem info na pismie) - zlecałem wymianę na mineralny , ale serwisowiec przekonywał że syntetik lepszy bo lepiej sie rozpuszcza w czyniku i teraz nawet mineralny jest wymieniany. Pomiar mocy cieplnej traktuje z pewnym dystansem , ale dochodzę...
https://obrazki.elektroda.pl/5261239200_... Nie wiem dlaczego wcześniej mi nie wkleiło kompilacji zrzutów ekranu. Nadal dopytuję, czy mogę próbować wyssać olej i jaki olej(Może obyłoby sie wtedy bez całkowitego demontażu przekładni) zastosować poza tym, że 20W50 o minimalnej lepkości kinematycznej 9 przy 110 st.C co w zasadzie spełnia...
Stihl HP - mineralny (czerwony) klasa JASO FB Stihl HP Ultra - syntetyczny (zielony) klasa JASO-FB Stihl HP Super - syntetyczny (zielony) (bezdymny) klasa JASO-FB Motul 510 - półsyntetyczny (bezdymny) klasa JASO FC/FD Lej każdy olej który spełnia wymogi przynajmniej klasy JASO FB . Nie ma sensu przepłacać ,polecam olej półsyntetyczny. Jeśli wcześniej...
Jest taka metoda na zimno. Jak wiadomo syntetyki są mniej gęste przy niskich temperaturach. Weź próbkę oleju z silnika i włóż do zamrażalnika z próbką oleju mineralnego i syntetycznego. Zobaczysz różnicę w gęstości. Jeszcze jedna rzecz, popatrz dobrze w komorze silnika, może jest jakaś nalepka z info o oleju. Niektórzy właściciele tak robią, że o dobrych...
Olej dobiera się po kolorze korka. Czarny-olej czerwony. Zielony- olej zielony. Proste nie ;) Tak byłoby logicznie, ale chodzi mi o to, że febi robi mineralny i syntetyczny w zielonym kolorze tylko numery inne no i oczywiście kolor opakowania białe z zielonymi napisami i zielone z czerwonymi, czyli wychodziłoby na to, że z białej butelki do zielonego...
Wczoraj zamontowałem tłoki. Bez demontażu głowic od strony misy olejowej. Kupiłem tuleje do zamknięcia pierścieni. Oczywiście mega mycie silnika z resztek awarii. Wał zapolerowany, rozrząd ustawiony na znakach. Koszt 628 PLN plus olej i filtr swojej pracy nie liczę. Może dziś będą próby z odpalaniem. https://obrazki.elektroda.pl/3981319700_...
Mieszkam w USA i tu większość dilerów leje olej mineralny do nowych samochodów z wymiana co 3 tys mil Chciałem żeby diler Infiniti zmienił mi olej na syntetyczny ale powiedzieli ze do tego silnika przewidziany jest regular Oil czyli mineralny i jeżeli zmienię na syntetyczny moge uszkodzić silnik
Prawdą jest, że zmiana z mineralnego na syntetyczny olej jest możliwa i nie niesie ze sobą np. rozszczelnienia silnika, czy przytkania jego kanałków smarowniczych. W drugą stronę - czyli z mineralnego na syntetyczny - jest tochę trudniej przejść, bo trzeba się liczyć z tym, że mogą pojawić się kłopoty. Tutaj się kolega przejezyczył, powinno być: Prawdą...
Napisane że 5W40, przejście na 50 to półśrodek (chyba, że ma służyć do upalania gumy to 60 może zalać) i nie usunie usterki, 10W czy 15W nic mu nie da na gorącym a baza mineralna/syntetyczna nie ma tu wiele do rzeczy (oprócz tego że ciężko znaleć mineralny 0W i 5W oraz syntetyczny 15W o ile istnieją). Jak klepie na wolnych obrotach to pewnie rozrząd...
Tak. Możesz zmienić i nic się złego nie stanie. To że niby się coś może stać to legenda z czasów PRL. Od dziesiątek lat mineralny czy syntetyczny mają podobne ilości środków myjących silnik.
Na pewno syntetyczny.
Twoja odpowiedź jest skrajnie różna od wypowiedzi poprzedniego kolegi, który stawia na zator. jeśli by to była słuszna ścieżka to wspomniany zator zabije też nową pompę więc chcę wykluczyć uszkodzenia innych elementów tak mogących dawać podobne objawy jak i tych które mogą uszkodzić nową pompę. Zielony płyn dedykowany był mineralny ale został wycofany...
Minerał będzie gęstszy no i skład nawet sama nazwo o tym świadczy , mineralny i syntetyczny
Jaki typ oleju transformatorowego zastosować mineralny czy syntetyczny bo różnych się stosuje do chłodzenia oby dwa typy mają zupełnie inne parametry ale zastosowanie to samo chłodzenie a w sprężarce dochodzi jeszcze smarowanie. Czy kolega może podać jakiś konkretny rodzaj, parametry oleju aby nie uszkodzić tłoczka?
dla mnie nierealne jest by silnik brał 0.5 czy 0.7 l na tysiąc km a tym bardziej półsyntetyka A co ma do rzeczy jaki to olej? Bajki powtarzane setki razy stają się prawdą tak? Cyfra przed ...W określa to jak olej zachowuje się w niskich temperaturach nie wysokich, olej rozgrzany do tych 80-90 stopni czyli podczas normalnej jazdy ma podobną gęstość...
Witam! Jesli chodzi o stronę diagnostyki, to ni było żadnych problemów, kodów błędów. Ciśnienie głowne to było zgodne z specyfikacją producenta. Został dla pewnosci wymieniony czujnik cisnienia, oraz wykonany pomiar. Przyczyna była bardzo prosta - olej zastosowany do skrzyni po naprawie głównej nie spełniał wymogów specyfikacji. Po zastosowaniu własciwego...
Olej mineralny lub syntetyczny jest dobrym izolatorem i dobrze odprowadza ciepło.Na pewno był by dobry to tego ,tylko jest jedno ale.W zasilaczy jest sporo tworzyw sztucznych.Olej będzie reagował z nimi.W zasilaczach specjalnego zastosowania np.militarnych ten sposób jest stosowany tylko,że zasilacz jest konstruowany pod tym kątem.W zasilaczach domowych...
Nie moze to być olej syntetyczny ze względu na ślizganie sie sprzęgła , tylko mineralny dobrej klasy. witam Breżniew napisałeś dużo prawdy ale co do oleju to błąd sprzęgło będzie się ślizgać przy zastosowaniu oleju z dodatkiem grafitu tak jak to jest w olejach do skrzyń biegów samochodowych grafit jest tam dodawany ponieważ występują duże obciążenia...
Nie polecam preparatów do płukania ... już po kilku takich eksperymentach widziałem co schodzi z olejem, i nie jest to o dziwo szlam z silnika tylko opiłki metalu z panewek i innych ruchomych częsci silnika. Silnik po takim płukaniu nie raz zaczynał klekotać jak stary diesel. Dobrą zasadą jest jeśli po zmianie oleju na dużo lepszy (mam tu na myśli syntetyk)...
Hej Po wymianie oleju ktoś musiał zostawić pod maską karteczkę informującą o tym co to za olej jak sie nazywa i przy jakim przebiegu był wymieniany. Tak więc olej to Q8. Na karteczce powinna być zawarta bardziej szczegółowa informacja mianowicie czy jest to olej 15w40, 10w40 ?? To musisz sprawdzić. Jeżeli to 15w40 to oznacza że jest to olej mineralny...
Czasami mam wrażenie ze ludzie wybierajac olej tak naprawde kupuja jego reklame. Oleje syntetyczne sa o niebo lepszymi olejami i nie prawda sa wiejskie opowiaski o rozszczelniajacych sie silnikach itp;] Dzisejsze oleje syntetyczne maja liczbe czyszczaca podobna do oleji mineralnych;] Wiec nic nie wypłukaja. Nie sa tez zadsze! Syntetyczny olej praktycznie...
Witam! Krop napisał: ... podejście olewatorskie w warsztacie. Popatrzyli postukali i dobra jest, facet pewnie wie co jest uszkodzone ale z jakiegoś powodu tego nie zrobił... Mam podobny problem. Po regulacji zbieżności okazało się, że samochód "myszkuje" - tzn. mimo trzymania kierownicy na wprost, zmienia przypadkowo kierunek jazdy (w zależności od...
No to fajnie dzięki za konkretną podpowiedź , ale wiesz też tak czułem ze mineralny ma być . A te oszołomy w sklepach jak dobierają płyn według swojego programu to mi już w 3 sklepach chcieli wciś ten w ciemnej butelce syntetyczny . A tam na zbiorniczku fabrycznie jest nabite mineral , wiec to logiczne że ma być zielony mineralny i taki pewnie musze...
Cześć, mam problem z automatyczną skrzynią biegów. Auto ma przejechane 175tys.km i od niedawna zaczęło ślizgać mi się na 3 biegu. Pytałem specjalistów z serwisów Opla: cytuję; CZY WYMIENIA SIĘ OLEJ W ATOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW?, to odpowiadali że producent nie przewiduje, albo że nigdy tego nie wymieniali - No tak sobie myślę, jak ma się ceny z kosmosu...
Masz zalany mineralny olej,a powinien być syntetyczny np:! MOBIL SHC lub inny przekładniowy 75W90.
Nie pasuje mi olej. Zalany 10W40. No to co? Mieści się w zaleceniach producenta, więc o co chodzi? Byle syntetyczny był, a nie mineralny smalec, to jest istotne.
Witam, poniżej kontynuacja "zaparcia hobbystycznego" :) 1.) Łożyska Okazało się, że rozważane łożyska nie są zrobione z brązu B101 (jego właściwości były wyżej). Podaję podsumowanie informacji uzyskanych między innymi od jednego z producentów łożysk takich jak stosowane w rozważanym wentylatorze oraz z dodatkowych źródeł. Są to samosmarujące tuleje...
Teraz to dopiero nie wiesz o co chodzi. Poniewż istnieje sporo teorii marketingowych skutecznie zaciemnaijących obraz proponuję krótko. W więc marka mniej ważna chociaż trochę prawdy zawiera. Kieruj się własnościami deklarowanymi przez producenta. I tutaj okazuje się, że prawie każdy producent proponuje podobne własności (poza ekstremami). Waże jeszcze...
silnik może się przegrzewać z powodu niedostatecznego chlodzenia jakim mozę być np: zakamieniona chłodnica, uszkodzony termostat niesprawna pompa układu chlodzenia i wreszcie zapowietrzenie układu chlodzenia. Natomiast pozatym jeżeli chodzi o olej to jak jeździsz na mineralnym to jeździj dalej. jeżeli chcesz przejść na syntetyk to popytaj mechaników...
Zauwazylem ze panuje powszechna opinia (byc moze sluszna), ze olejow syntetycznych nie mozna lac do silnikow z przebiegiem powyzej 100-150tys. Spojrzmy jednak, że olej mineralny w temperaturze 90C tez jest rzadki. A o lepkosci oleju w temp. wysokiej decyduje liczba po xxW czyli np xxW40, a ona sie nie zmienia zbytnio dla oleji syntetycznych i mineralnych....
Różnią sie tym z czego są zrobione i jakie mają dodatki. Paremetry które są jednakowe wynikają z normy jaką muszą spełniać. Olej mineralny produkuje sie ze związków organicznych nna bazie ropy naftowej. Olej syntetyczny wytworzony z nieorganicznych związków zawiera dużo dodatków uszlachetniających, jest odporny na tzw. rozkładanie jakiemu podlegają...
ja też zlewam olej na gorącym,można przepłukać olejem wrzecionowym ale szkoda zachodu,jak zmieniam olej mineralny na syntetyczny przy przebiegu 200000 nie płucze silnika:D,oczywiście citroenowskiego:!:nie żałuj na olej jest b ważny,żadnych lotosów,orlenów uno jest bardzo dobrym wozem ma super silnik,ale lubi puszczć olej przy przejsciu z klasy nizszej...
Witam Proszę Was o informacje dotyczące mieszania oleju syntetycznego z półsyntetycznym (czy można i w jakich proporcjach), a mianowicie obecnie jeżdżę na oleju syntetycznym (Mobil1) ale musze przejść na półsyntetyk lub mineralny a pozostał mi jeszcze w zapasie olej syntetyczny którego jest i tak za mało na pełną wymianę . W związku z powyższym jak...
Nie chcę być złym prorokiem, ale przerabiałem to u siebie w Audi, przez pomyłkę właśnie wlałem olej syntetyczny zamias mineralnego. Duzo nie jeździłem, ale gdy się zorientowałem ze jest coś nie tak, a zaczęło się od zapalania kontroli smarowania zrobiłem jakieś 50 km. Wymieniłem z powrotem na mineralny ale to już mi nic nie pomogło, skończyło się na...
A jaki przebieg ma ten opelek bo nie napisałeś. Jak długo jest w twoim posiadaniu? Czy pierwszy raz wymieniłeś mu olej? jaki rocznik i kiedy przybył do naszego pięknego kraju? Czy był sprowadzony przez handlarza? Jeśli ma poważny przebieg to może zwyczajnie jest już zajeżdżony motor.Jeśli miał wcześniej zalany np olej mineralny a ty zalałeś np syntetyczny...
co jest ich lepiszczem to chyba już nie wie nikt. Skład: -miedzianobrązowy proszek -miedziany i inne smary w postaci ciał stałych -olej syntetyczny - zagęszczacz nieorganiczny. -olej mineralny zmieszany z mydłami litowymi. Co do przewodnictwa prądu niestety - niewiem. Pozdrawiam
Dobrze zrobiłeś lepiej jezdzić na lepszym oleju ,kiedyś miałem Poldka 1.5 na zwykłych hamulcach ale już był poszeżony kupiłem gość jezdził na mineralnym oleju 15 w 40 pojezdziłem do wymiany zmieniłem na pól syntetyk i tak jak piszesz też czułem poprawe miał wtedy 100 tkm,ludzie leją mineralny bo jest tańszy i gestrzy ma gorszy rozruch ale mniejsze prawdopodobienstwo...
Oj, to szeroki temat. Na forum motocyklowym dotyczącym bokserów BMW, wątek o oleju ma 2128 postów. Ważne, żeby olej był oryginalny z pewnego źródła. Jeśli nie jeździsz zimą, to 10W40 będzie dobrym wyborem. Nie pytasz, czy mineralny, czy syntetyczny?
syntetyczny mineralny olać syntetyczny mineralny półsyntetyk
sterownika pompy centralnego mocować wiertło częstotliwości radiowe policja
beninca heady mikrokomputer cobra1
SEW MOVIDRIVE MDX61B – silnik buczy, diagnostyka falownika, ustawienia PWM, hałas Opel Zafira A 1.8 125KM 2001 – lokalizacja przekaźnika sterownika silnika ECU