Jest taka metoda na zimno. Jak wiadomo syntetyki są mniej gęste przy niskich temperaturach. Weź próbkę oleju z silnika i włóż do zamrażalnika z próbką oleju mineralnego i syntetycznego. Zobaczysz różnicę w gęstości. Jeszcze jedna rzecz, popatrz dobrze w komorze silnika, może jest jakaś nalepka z info o oleju. Niektórzy właściciele tak robią, że o dobrych...
Czy można mieszać ze sobą różne typy olejów 2T? Jeśli pochodzą od wiarygodnych producentów nie powinno to stanowić problemu. Jeśli zmieszamy gorszy z lepszym obniżą się tylko parametry oleju lepszego. Jedyny problem to mieszanie olejów mineralnych/syntetycznych z olejami na bazie rycyny gdyż nie zawsze się łączą. Najlepiej sprawdzić wcześniej mieszając...
Myślę, że możesz wlać bez obawy. Gorzej by było, gdyby auto jeździło większość swojego przebiegu na mineralnym i teraz chciałbyś wlać syntetyk (możliwość wypłukania nagarów co powoduje rozszczelnienie i wycieki). Więc lej syntetyk i więcej nierób takich numerów. Jeśli nie byłeś pewien co było to powinieneś wlać półsyntetyk.
Na pewno syntetyczny.
Czerwony kolor oleju oznacza jego długą pracę. O ile oczywiście zalany był oryginalny. Orginalny olej wraz z zużyciem robi się coraz bardziej ciemny. Do ciemno brązowego. Ale nie czerwony. Atlas stosuje 2 rodzaje olejów. Specyfikacji nie pamiętam, ale po kolorze: jasnożółty - 1500 godzin; prawieże bezbarwny - 3000 godzin od wymiany do wymiany. Zwłaszcza...
Oj, to szeroki temat. Na forum motocyklowym dotyczącym bokserów BMW, wątek o oleju ma 2128 postów. Ważne, żeby olej był oryginalny z pewnego źródła. Jeśli nie jeździsz zimą, to 10W40 będzie dobrym wyborem. Nie pytasz, czy mineralny, czy syntetyczny?
dexron2d czerwony czy zolty /czy sa mieszalne i zamienne . Nie wiem . Ja bym porównał skład i przede wszytskim bazę - mineralna czy syntetyczna
Naprawde mineralny do nie wyplucze i mi sie luzy nie porobia. Tego sie wlasnie boje.
Chyba jednak wiarygodnych odpowiedzi szukaj na forach o samochodach, smarowaniu i oczywiście materiałach smarnych. Generalnie olej syntetyczny charakteryzuje sie małą zmiennością własności w zmiennych warunkach oraz w czasie. Praktycznie oleje syntetyczne posiadają mniejszą lepkość co poprawia własności mechaniczne a jednocześnie musi zapewnić smarowność...
Nie koniecznie. Są 10W40 półsyntetyczne i syntetyczne. Zdaje się, że wszystkie współczesne oleje są ze sobą mieszalne (wszystkie markowe na pewno są ale dodatki uszlachetniające mogą się nawzajem znosić więc nie zalecane). Uściślijmy parametry oleju: 1. Mineralny<-> syntetyczny - to baza olejowa. Im więcej syntetycznych dodatków tym większa odporność...
A jaki używałeś do tej pory, mineralny, czy syntetyczny? To olej do silników z małą pojemnością.
Podstawowe pytanie. Na jakim oleju silnik pracuje. Do tych silników trzeba stosować oleje dedykowane przez producenta. Wiem z autopsji, że urzutkownicy stosują mineralne,bądź syntetyczne o nieodpowiedniej klasie SAE. Do tych silników potrzeba SAE 30. Spróbuj zmienić olej. Nawet jak kosiarka go trochę pobiera to dopali się nie powodując nagaru. Jeżeli...
Nic nie wiadomo o przebiegu w/w samochodu a ponadto silnik posiada turbosprezarke i w tym wypadku dla jej trwalosci jest lepszy olej "rzadszy".Ale jak silnik ma duzy przebieg to lepiej pozostac przy mineralnym a kierowac sie klasa jakosci.Nie polecam lotosa.
Identyczna sytuacja jak z lepkością - lejesz to co podał w instrukcji producent. Podał mineralny to lejesz mineralny. Podał syntetyczny to lejesz syntetyczny. W większości do kosiarek zalecają oleje mineralne. Ja kupuję w sumie ten co mam podany w instrukcji, czyli Biggs&Straton SAE30.
Oczywiście że nie! Taki może być zarówno mineralny, syntetyczny i półsyntetyczny.
Mogę podać r 600 bez wymiany oleju? Przy R12 i R600 jest olej mineralny natomiast R134 jest olej syntetyczny.
Czy była wymiana oleju ,chodzi mi o zmianę <mineralny-syntetyczny.:?:
Do agregatów na R600a dolega się mineralny, a do tych na r12 i r134a syntetyczny. Do R12 też mineralny. Do R134a olej POE, który jest mocno higroskopijny, a przez to sprężarka może się zatrzeć. Oleje chłodnicze mają bardzo małą lepkość i kupienie ich, to skórka za wyprawkę...
Prawdą jest, że zmiana z mineralnego na syntetyczny olej jest możliwa i nie niesie ze sobą np. rozszczelnienia silnika, czy przytkania jego kanałków smarowniczych. W drugą stronę - czyli z mineralnego na syntetyczny - jest tochę trudniej przejść, bo trzeba się liczyć z tym, że mogą pojawić się kłopoty. Tutaj się kolega przejezyczył, powinno być: Prawdą...
bzdura.!!! żaden dealer juz nie zalewa od paru lat nowych samochodow minerałem... przypuszczalnie nawet producent nie przewiduje takiej mozliwości a co za tym idzie przy zatarciu silnika była by utrata gwarancji -za nie prawidłowy olej. sprawdz dokładnie jaki olej był lany, podaj parametry -przecież to by była profanacja lac do takiego samochodu od...
Jeżeli sprężarka nie pracuje w układzie chłodniczym to nie jest ważne jaki olej w niej będzie. Smarowanie jest poprzez rozbryzg więc nie może być to olej zbyt gęsty. Sprężarka jest stara i pracowała na R12 więc olej musi być mineralny ( nie wolno mieszać mineralnego z syntetycznym).
Czemu odrzucasz wymieniałeś olej/płyn hydrauliczny? Jeśli zalano układ olejem o wysokim współczynniku rozszerzalności cieplnej (np. olej mineralny zamiast syntetycznego, albo – co gorsza – zanieczyszczony lub mieszany z wodą), to podczas pracy i nagrzewania medium może znacznie zwiększyć objętość, powodując wzrost ciśnienia. W dodatku niektóre oleje...
Przede wszystkim R22 pracuje na oleju mineralnym a R 407C na syntetycznym i o ile można awaryjnie zamiast R 407C zalać R22(bo na syntetyku też będzie chodził) o tyle zamiana w drugą stronę jest niedopuszczalna. Zalej R22 póki jest dostępny.
Ciekawych rzeczy się dowiedziałem w ostatnim czasie: np.o ludziach marnej wiedzy, którzy nie znają sposobu przeróbki scrolla, nie bardziej skomplikowanego niż dostosowanie roweru z dynamem do napędu bramy garażowej, o czynniku 410a lub 134a, którego temperatura skraplania jest o 100 K wyższa od temperatury parowania, o zimnym skraplaczu i ciepłym parowniku...
Nie można mieszać oleju półsyntetycznego z syntetycznym. Zawsze mnie uczyli że można mieszać syntetyczny z syntetycznym, półsyntetyczny z półsyntetycznym, mineralny z mineralnym. A jeżeli masz wlany 5w to możesz przejść na 10W ale już wrócić nie możesz, tak samo jeżeli chcesz przejść z 10w na 15w to również możesz, ale nie możesz wrócić już do 10W
Może się wymyły jakieś złogi, nagary. Silnik z półmilionowym przebiegiem zapewne ma jakieś luzy. Czasami nie zmieniłeś oleju mineralnego na syntetyczny? Możesz spróbować zastosować Motodoktora - dodatek do oleju silnikowego, który poprawia właściwości smarne, zwiększa lepkość i uszczelnia układ. Zwiększona lepkość, poprawia smarowanie zaraz po rozruchu...
Cześć. Dzięki za odpowiedź. Rozwiń proszę czy mogę dolać jakiegokolwiek oleju mineralnego ( chłodniczego ) np Reniso Triton FUCHS KM 32. Rozumiem że lepiej nie mieszać mineralnego z syntetycznym np jakiś POE 32 . Nie chciał bym zapchania kapilary . Wyciek 30 ml to około 1/4 . Myślisz że taki ubytek nie wpłynie na temperaturę pracy agregatu ?
z płukaniem układu chłodzenia to tak jak z wymianą oleju w silniku z mineralnego na syntetyczny, można to zrobić ale należy się liczyć z tym że mogą być potem wycieki jak syf wypłucze
https://obrazki.elektroda.pl/5261239200_... Nie wiem dlaczego wcześniej mi nie wkleiło kompilacji zrzutów ekranu. Nadal dopytuję, czy mogę próbować wyssać olej i jaki olej(Może obyłoby sie wtedy bez całkowitego demontażu przekładni) zastosować poza tym, że 20W50 o minimalnej lepkości kinematycznej 9 przy 110 st.C co w zasadzie spełnia...
Czy Ty razem ze swoim mechanikiem nie zmieniłeś oleju syntetycznego na mineralny? I teraz sam szukasz przyczyny tego co się dzieje?Jaki był ten poprzedni olej ?
1. Nie ma za bardzo czegos takiego 2. Olej mineralny, syntetyczny, transformatorowy (bezbarwny) W wodzie duzo rzeczy sie lubi rozpuszczac wiec dosc szybko straci swoje destylowane wlasciwosci Alkohol to akurat glupi pomysl, zbyt latwopalny ;)
Napisane że 5W40, przejście na 50 to półśrodek (chyba, że ma służyć do upalania gumy to 60 może zalać) i nie usunie usterki, 10W czy 15W nic mu nie da na gorącym a baza mineralna/syntetyczna nie ma tu wiele do rzeczy (oprócz tego że ciężko znaleć mineralny 0W i 5W oraz syntetyczny 15W o ile istnieją). Jak klepie na wolnych obrotach to pewnie rozrząd...
Hmm chłodzonko wodne odpada. Ja po prostu chciałem mieć coś pod ręką żeby móc chwilowo podnieść/zmniejszyć obroty wentylatorków. PS Już wole chłodzenie na oleju, bardziej efektowne :D Może i bardziej efektowne, ale mniej efektywne - mineralny olej syntetyczny kosztuje tyle, za ile spokojnie złożyłbyś dobre W/C na procesor i może na GPU... Chłodzenie...
No oczywiście ,że nie ma to nic wspólnego z silnikiem spalinowym. No właśnie,nawet Kranzle ma w swojej ofercie oleje przekładniowe a w swojej instrukcji do mojej myjki jest opis,że olej silnikowy a do wyższych serii już przekładniowy. Trochę to dziwne opisane a i tak mają tylko oleje przekładniowe. Czyli bez różnicy będzie jak zaleje olej syntetyczny...
Myślałem nad 5w30 Lepkość 30 pewnie zbyt mała, raczej 40. 10W półsyntetyczny wystarczy. Do półsyntetyka można dolewać mineralny i syntetyczny. Taka zaleta w razie konieczności awaryjnej dolewki. Płukanie odpuść.
Kolega kryt pomylił maglownicę z głowicą. Osobiście nie słyszałem o żadnych środkach mogących uszczelnić przekładnię najlepiej wymienić uszczelniacze.
Minerał będzie gęstszy no i skład nawet sama nazwo o tym świadczy , mineralny i syntetyczny
Raczej o to, że gdy będzie potrzeba dodania oleju, to w zależności od gazu, będzie to olei mineralny lub syntetyczny.
Wracając jeszcze do płynu/oleju, bo przypomniałem sobie, dlaczego ten podany przez Ciebie wydał mi się może nie tyle nieodpowiedni, co w jakiś tam sposób ryzykowny. Tu jest specyfikacja tego oleju Esso, który figuruje jako polecany: http://www.premiumoil.pl/samochodowe-ess... Jest to jak widać olej mineralny...
Dlatego też się śmieję z tych, co twierdzą, że gaz niszczy silnik, ale nie zamierzam z nimi polemizować. W sumie niszczy - jeśli chodzi o powypalane gniazda i zwory, dla innych podzespołów bez znaczenia. Co do oleju, to jeszcze widzę że nie wszyscy pojęli/zrozumieli o co tu tak naprawdę chodzi. Nie cały "syf" czyli laki i nagary zostaje wyłapany przez...
Tak, to podobno się zdarza jak się wymieni mineralny na syntetyczny. Pytanie czy na odwrót to będzie miało podobny efekt ? Chcę zmienić pompę na hydroelektryczną, która chodziła na syntetyku. Rzeszta układu chodziła na mineralnym, więc zastanawiam się jaki płyn zastosować.
Tak. Możesz zmienić i nic się złego nie stanie. To że niby się coś może stać to legenda z czasów PRL. Od dziesiątek lat mineralny czy syntetyczny mają podobne ilości środków myjących silnik.
Olej dobiera się po kolorze korka. Czarny-olej czerwony. Zielony- olej zielony. Proste nie ;) Tak byłoby logicznie, ale chodzi mi o to, że febi robi mineralny i syntetyczny w zielonym kolorze tylko numery inne no i oczywiście kolor opakowania białe z zielonymi napisami i zielone z czerwonymi, czyli wychodziłoby na to, że z białej butelki do zielonego...
....pytałem serwisanta od AGD....chłodziarki na czynnik R 12, to z pewnością pracował z olejem mineralnym - np. Freol 16 (gdzie 16 mm2/s, to lepkość kinematyczna w temperaturze 40 "C). Odpowiedni zatem byłby olej mineralny lub mineralno-syntetyczny o zbliżonej lepkości....ale można tez wlać olej do maszyn do szycia.
Witam! Zainspirowany budową kompresora olejowego załatwiłem od dziadka kompresor 1,1kw(siła) bez butli(oryginalnie nie miał). Założył bym butle LPG 80 litrów + wyłącznik ciśnieniowy. Tu moje pytanie w którą stronę powinienem obracać sprężarką? Jest to obojętne czy nie jutro postaram się dać foty sprzętu i uruchomić silnik.Czytałem o oleju do sprężarek...
Z tymi olejami to jest wiele szkól. Większość zaleca zmianę oleju na półsyntetyczny. Jeżeli chodzi o powody żeby nie zmieniaj oleju syntetycznego na półsyntetyczny to: 1)Nigdzie nie znałem w instrukcji obsługi samochody żeby producent auta zalecał zmianę syntetycznego na półsyntetyczny. 2)Olej półsyntetyczny to tak naprawdę jest to olej mineralny z...
Transformatory są izolowane olejami transformatorowymi (dielektrycznymi) które zmniejszają stratności i przy okazji pełnią rolę chłodziwa.. Są to chyba oleje mineralne lub syntetyczne.
Nie można zastąpić R22 czynnikiem R134A. Nie te zakresy ciśnień pracy i nie ten olej od współpracy (R22- mineralny, R134A- syntetyczny). Zamiennikiem za R22 jest np. R422.
Jaki typ oleju transformatorowego zastosować mineralny czy syntetyczny bo różnych się stosuje do chłodzenia oby dwa typy mają zupełnie inne parametry ale zastosowanie to samo chłodzenie a w sprężarce dochodzi jeszcze smarowanie. Czy kolega może podać jakiś konkretny rodzaj, parametry oleju aby nie uszkodzić tłoczka?
Panowie znawcy, żaden z powyższych. Każdy silnik wymaga oleju o określonej jakości. A wy wszyscy podajecie lepkość. Która pozawal użytkować silnik w określonej strefie klimatycznej. Nie wspomnę o tym że z lepkością zaczynacie wiązać króry to olej mineralny, czy syntetyczny. Co nic a nic nie ma z tym wspólnego. Pierwsza klasa doradzania......... Do tego...
10W40 może byc syntetyczny jak i półsyntetyczny jak i mineralny. A kolega autor niech sprawdzi wentylator chłodnicy.
Witam!!! Z tego co wiem jezeli oleje sa powiedzmy półsyntetyczne to mozna jezeli chcesz zmieszac olej polsyntetyczny z syntetycznym to tez mozna ale mineralny z syntetycznym nie mozna zawsze mozna przejsc na wyzszy nie odwrotnie.jezeli twoje oleje sa półsyntetyczne jak widze to jest do ropniaka 15w 40 to mozna je zmieszac.pozdrawiam
Olej mineralny lub syntetyczny jest dobrym izolatorem i dobrze odprowadza ciepło.Na pewno był by dobry to tego ,tylko jest jedno ale.W zasilaczy jest sporo tworzyw sztucznych.Olej będzie reagował z nimi.W zasilaczach specjalnego zastosowania np.militarnych ten sposób jest stosowany tylko,że zasilacz jest konstruowany pod tym kątem.W zasilaczach domowych...
Ja mam inną koncepcję. Czy przypadkiem nie zmieniłeś oleju z mineralnego na syntetyczny ?? Poniewarz oleje o wyższej klasie są rzadsze ich własności uszczelniające są gorsze, dlatego z biegiem lat zmienia się olej na klasy niższe, a autko ma już swoje lata!
Castrola to ja bym sobie nie zalał. Już wolę Lotosa. Castrol to tylko marka -- żaden firmowy produkt. Zdaje się, że Orlen sprzedaje bazy pod olej, które lądują w Castrolu. Dodatkowo Castrol na różne rynki ma różny skład. I oczywiście wiecie o tym, że 5W30 to dziś ją w dużej mierze oleje na bazie mineralnej? Niby na opakowaniu jest 'syntetyczna technologia'...
Olej ma to do tego, że jak przez noc Ci silnik ostygnie to może zgęstnieć i wał korbowy go tak szybko nie obróci. A przebieg jest o tyle wżny że możesz mieć uszkodzony korbowód. Ten olej to mineralny czy syntetyczny?
Jeśli szukasz temperatury zapłonu oleju przepracowanego to wpisz w google to ci wyskoczy!!! Ja też szukałem i ta temperatura waha się się między 70 a 300sC. Najwyższa dla olei hydraulicznych! Wszystko zależy od składu oleju przepracowanego; czy bazą jego były oleje syntetyczne, półsyntetyczne, mineralne, przekładniowe, atf,idp. Szukajcie a znajdziecie!?:D...
po ostygnięciu silnika zalej go półsyntetykiem czyli 10W 40 lub jeśli chcesz to pełnym syntetykiem czyli 0W40. Lepkość nie ma bezpośredniego związku z bazą olejową, a ta nie jest w większości przypadków w 100 % ani syntetyczna, ani mineralna (np: olej syntetyczny może mieć 20 % bazy mineralnej). W Polsce chyba do tej pory nie ma norm więc jest to widzimisię...
Słuszna jest moim zdaniem ,po przejściu z mineralnego na syntetyczny ,kolejna wymiana po niedużym przebiegu (2000) , ponieważ syntetyki mają więcej dodatków myjących i zmywają to co zostało po mineralnym Chcę zmienić na półsyntetyk (10W40), więc czy muszę (profilaktycznie) zalać świeży po 2 - 3 tys.km? Poza tym czy jest możliwe, że po takim przebiegu...
Nie moze to być olej syntetyczny ze względu na ślizganie sie sprzęgła , tylko mineralny dobrej klasy. witam Breżniew napisałeś dużo prawdy ale co do oleju to błąd sprzęgło będzie się ślizgać przy zastosowaniu oleju z dodatkiem grafitu tak jak to jest w olejach do skrzyń biegów samochodowych grafit jest tam dodawany ponieważ występują duże obciążenia...
kiedyś chodziły plotki, ze jeżeli zmieni się z mineralnego na syntetyczny to dostanie przedmuchów i inne cuda będą się działy. oczywiście to totalna bzdura. problem leży po stronie turbo. Olej będzie brać do stanu minimalnego i przestanie pozdrawiam
Te "oszołomy" w sklepach prawdę mówili producent auta wycofał olej mineralny i zastąpił go syntetycznym w 2006r.
Witam, ogolnie stary zuzyty olej jest szkodliwy, a to z kilku powodow: 1 - jako "stary" zapewne ma juz zmieniony sklad wiec jego zdolnosci smarujace sa rozne od zalozonych 2 - zawiera "smieci" w postaci produktow pracy/spalania/zuzycia, opilki metali itd. ktore nie pomagaja w smarowaniu 3 - bedzie mial zmienione parametry lepkosci i gestosci Paradoksalnie...
Temat poruszany już na kilku forach nigdzie nie ma jednak konkretnej odpowiedzi. Oryginał płynu to g0002 mineralny, na zbiorniczku pisze tylko mineralne płyny. Tego płynu już nie produkują teraz w aso jest g0004 który jest syntetyczny. Jest jeszcze febi 6162 który jest zielony i mineralny. Nie wiem jak czy przekładnia która ma prawie 20 lat nie rozcieknie...
Oleju pewnie wchodzi ok 4l (tyle wchodzi do silników 1,8 i 2,0). Natomiast co do oleju mineralnego to zawsze możesz go wlać, ale jest to bez sensu jeśli silnik pracował na synetyku i nie brał dużo oleju. Po prostu szkoda silnika, bo syntetyk i półsyntetyk mają dużo lepsze właściwości od olejów mineralnych, lepiej smarują elementy silnika, stawiają mniejszy...
Zadałem pytanie jaki olej mogę wlać po takim remoncie jak opisałem. A nie czy to się nazywa remont. Głowica wymaga naprawy nie będę rozpisywał czemu bo nie o to chodzi w tym temacie. Podobno silnik dostaje rozszczelnienia gdy się przechodzi z oleju mineralnego na syntetyczny. Ale jak to jest przy nowych uszczelkach.
czy jak się zmiesza pół-syntetyk z mineralnym to się nic nie stanie? zamierzam dolać mineralny gdyż auto ma dość duży przebieg bo prawie 190 tyś, więc na pewno nie ma tam syntetycznego oleju bo to się raczej leje do silników z małym przebiegiem. Przypuszczam że jest tam mineralny lub pół-syntetyczny :/ pamiętam, że w dawnych czasach jak się zmieszało...
W starej sprężarce (R-12) jest używany olej mineralny, w nowszej (np. R- 134a) jest syntetyczny. Takie oleje kupisz w dobrych hurtowniach z częściami AGD. Tylko nie lej oleju kuchennego!:D A i z ilością nie przesadzaj!. Do średniej sprężarki wystarczy ok. 100ml. Albo dowiedz się, jaka to sprężarka i idź do najbliższego serwisu (punktu usługowego naprawiającego...
Witam, Mam Renault Megane Scenic 1.9 TD, rocznik 1996, mam do wymiany olej i nie wiem na jaki się zdecydować. Zalany jest "jakiś" Castrol 10W40, mineralny, syntetyk, półsyntetyk - nie wiem. Mam chęć zalać ELF ale jaki? syntetyczny, mineralny? 10W40, 15W40?
Dzis 2012 audi a6 pod lpg idzie. Doskonale. Tylko części drogie (np. kompresor AC) jak by co...... Dlaczego ma zaraz kompresor się zepsuć. Jak HC nie pasuje olej syntetyczny Pag to trzeba lać mineralny i tyle.
Witam! Jesli chodzi o stronę diagnostyki, to ni było żadnych problemów, kodów błędów. Ciśnienie głowne to było zgodne z specyfikacją producenta. Został dla pewnosci wymieniony czujnik cisnienia, oraz wykonany pomiar. Przyczyna była bardzo prosta - olej zastosowany do skrzyni po naprawie głównej nie spełniał wymogów specyfikacji. Po zastosowaniu własciwego...
Szczerze to jesli lany byl syntetyk od poczatku to moze jezdzic ( ja mam 270 tys. i oleju nie bierze ) ale jesli bylo jezdzone na mineralnym i ktos po 150 tys. km decyduje sie na zmiane oleju z mineralnego na syntetyczny to jego sprawa ale sam widzialem skutki takiej zmiany lalo sie praktycznie z kazdego miejsca. Jeszcze jedno, olej syntetyczny musi...
Jak wyżej. Ponieważ bardzo irytujący jest fakt, że w zimie (szczegolnie teraz przy mrozach) olej mineralny znacznie gęstnieje, co w sposób dość spory utrudnia rozruch jednostki (mam średni akumulator i jak nie przepalam codziennie to juz po dwoch dniach nie zapali) to właśnie z tego powodu (znacznego utrudniania rozruchu) chciałbym zmienić olej z mineralnego...
Z reguły olejów nie powinno się mieszać. Jeśli dochodzi do tego fakt iż nie wiesz jaki olej jest aktualnie w silniku należy wymienić całość. Nie powinno się mieszać olejów różnych marek a w szczególności typów - np. oleju mineralnego z syntetycznym. Właściwy poziom oleju jest określany na bagnecie pomiędzy dwoma kreskami (ewentualnie zgięciami bagnetu).
Półsyntetyk to w zasadzie także olej mineralny (zawartość oleju syntetycznego w granicach 5%). Dla mnie to zwykły chwyt marketingowy. Ale nie sądzę, by to mogło zaszkodzić. Na pewno nie silnikowi, co najwyżej kieszeni.
Moim zdaniem jezeli silnik pomimo przebiegu nie nie zużywał oleju syntetycznego to szkoda go "zalewać" półsyntetykiem, czy mineralnym. Poszukaj poprostu tańszego oleju syntetycznego spełniającego te same normy co mobil (0W40 lub 5W50) klasa jakości wg API- SJ
Według testu organoleptycznego jaki przeprowadziłeś jest to płyn na bazie glikolu etylowego. Jest jeszcze glikol propylenowy, ale nie jest taki słodki. Jest to taka różnica jak między olejem syntetycznym a mineralnym. Jak pomieszasz to najwyżej będzie półsyntetyk (ale nie mówmy o tym głośno bo fachowcy od olei mogli by na tej tezie robić doktorat)....
Z tego co pamiętam(ale mogę się mylić), występują dwa rodzaje oleju półsyntetycznego - na bazie syntetycznej i mineralnej.
No cóż Paweł, skoro wcześniejszy wpis skasowałeś, posłużę się mocniejszym argumentem: Zasady działu "Mechanika": http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Pozwolę sobie zacytować Robokop'a: Ponadto od dnia dzisiejszego proszę o zaprzestanie umieszczania wątków typu: - " Jaki olej do ... " - " Czy zamiast oleju X mogę wlać olej Y ? ". Oleje...
ja słyszałem że najlepszy jest 100% syntetyczny olej ponieważ spala się całkowicie a oleje mineralne zostaje nagar, mnie po jeździe zawsze ok 2 kropelki spadły z rury wydechowej
Wczoraj zamontowałem tłoki. Bez demontażu głowic od strony misy olejowej. Kupiłem tuleje do zamknięcia pierścieni. Oczywiście mega mycie silnika z resztek awarii. Wał zapolerowany, rozrząd ustawiony na znakach. Koszt 628 PLN plus olej i filtr swojej pracy nie liczę. Może dziś będą próby z odpalaniem. https://obrazki.elektroda.pl/3981319700_...
Nie zaleca się mieszać olejów syntetycznych z półsyntetykami i mineralnymi. Osobiście wymieniłbym całość na półsyntetyk 10w40.
Czasami mam wrażenie ze ludzie wybierajac olej tak naprawde kupuja jego reklame. Oleje syntetyczne sa o niebo lepszymi olejami i nie prawda sa wiejskie opowiaski o rozszczelniajacych sie silnikach itp;] Dzisejsze oleje syntetyczne maja liczbe czyszczaca podobna do oleji mineralnych;] Wiec nic nie wypłukaja. Nie sa tez zadsze! Syntetyczny olej praktycznie...
Teraz to dopiero nie wiesz o co chodzi. Poniewż istnieje sporo teorii marketingowych skutecznie zaciemnaijących obraz proponuję krótko. W więc marka mniej ważna chociaż trochę prawdy zawiera. Kieruj się własnościami deklarowanymi przez producenta. I tutaj okazuje się, że prawie każdy producent proponuje podobne własności (poza ekstremami). Waże jeszcze...
Masz zalany mineralny olej,a powinien być syntetyczny np:! MOBIL SHC lub inny przekładniowy 75W90.
Możesz, choć jezeli zauważysz , że olej zaczyna znjkać to niestety przy najbliższej okazji proponuję przesiąśc się na mineralny tylko jakiś lepszy od w.w. marki Jak juz olej zacznie znikać po zamianie na syntetyczny, to już na przesiadkę na coś innego jest za późno. Półsyntetykiem można próbować zalać, jeśli w silniku nie ma za dużo szlamu, to nie...
Jeśli chodzi o uszczelniacze to osobiście wymieniam przy wymianie rozrządu wszystkie pod rozrządem, a przy wymianie sprzęgła tylny na wale. P.S. Robiłem kilka silników które jeździły na oleju mineralnym i syntetycznym - stąd stwierdzenie. Po dobrym syntetyku silnik wewnątrz wygląda prawie jak nowy, elementy gumowe były w miare elastyczne (uszkodzony...
dla mnie nierealne jest by silnik brał 0.5 czy 0.7 l na tysiąc km a tym bardziej półsyntetyka A co ma do rzeczy jaki to olej? Bajki powtarzane setki razy stają się prawdą tak? Cyfra przed ...W określa to jak olej zachowuje się w niskich temperaturach nie wysokich, olej rozgrzany do tych 80-90 stopni czyli podczas normalnej jazdy ma podobną gęstość...
ja też zlewam olej na gorącym,można przepłukać olejem wrzecionowym ale szkoda zachodu,jak zmieniam olej mineralny na syntetyczny przy przebiegu 200000 nie płucze silnika:D,oczywiście citroenowskiego:!:nie żałuj na olej jest b ważny,żadnych lotosów,orlenów uno jest bardzo dobrym wozem ma super silnik,ale lubi puszczć olej przy przejsciu z klasy nizszej...
zaprojektowanie i wykonanie gaźnika -zaprojektowanie i wykonanie repliki iskrownika sprawność wyższa o 20-30% w stosunku do silnika zaworami grzybkowymi Sprawność wyższa od czego, od pierwszych konstrukcji z lat 1900 ? :lol: Nie rozśmieszaj nas kolego. Na wstępie widać że teoria silników nie znana Ci w najmniejszym stopniu. Nie trać czasu i środków,...
Instalacja sprawdzała się nieźle do czasu gdy zwiększył się udział oleju syntetycznego w obsługiwanych pojazdach. Tak śledzę ten temat i właśnie zastanawiam się, czy do takiego piecyka nadaje się przepracowany olej syntetyczny. Czy taki olej w ogóle jest palny? Czy trzeba go jednak zmieszać z olejem mineralnym, jeśli tak to w jakich proporcjach? Pomijam...
Kiedyś płukałem Zorki bez gruntownego rozbierania - po usunięciu wszystkiego co jest łatwe do zdemontowania body zanurzyłem w szczelnym naczyniu z IPA i porządnie przepłukałem delikatnie wstrząsając i przelewając płuczkę. Najlepsze jest to, że z pozornie czystego mechanizmu wypłynął po prostu kożuch przeróżnych cudów. W ten sam sposób myję zresztą także...
Możesz, ale po co? Oleje półsyntetyczne i syntetyczne są dużo lepsze od mineralnych, szczególnie zimą:D.
kolega surmacer napisał o oleju syntetycznym i podał jego cenę 12zł za litr, a ja porównałem to do ceny oleju z orlenu (nazwy nie pamiętam) który jest olejem półsyntetycznym a oleje ogólnie dzieli się na -mineralne -półsyntetyczne -syntetyczne (ułożyłem w kolejności od najgorszego do najlepszego) dla zobrazowania sytuacji mały przykład: bierzemy fiata...
Mixol S i Lux dw lub Lux 10 do dwusuwów to już przeszłość.Jak najbardziej jest zalecane stosowanie syntetyków do weteranów,bo do takiej grupy już można zaliczyć przysłowiową "trójkę".Sam do Ogara 205 z silnikiem 023 stosuje Castrol Power Racing 2T.Jakie korzyści mam z tego,już piszę-nie mostkuje się świeca zapłonowa,nie zatyka się nagarem układ wydechowy,ten...
No i złamałeś owieczną zasadę NIE ZALEWANIA używanych silników jeżdżonych na oleju mineralnym, olejem syntetycznym. Nagar i inne osady "odczepiło" ci od silnika ale same one należą raczej do trudno rozpuszczalnych. Najprawdopodobniej konieczna będzie rozbiórka silnika i mechaniczne czyszczenie: m. in. przedmuchanie wszystkich kanałów sprężonym powietrzem....
Nie powinno się zalewać silnika olejem syntetycznym , który wcześniej pracował na mineralnym , bo jak kolega wyżej stwierdził rozczelni go i może być po silniku , ewentualnie będzie sie z niego lało . :|
Zasadniczo, możesz wlewać. Albo będzie dobrze, albo gorzej. Jednak - olej mineralny to mineralny - zupełnie inny skład niż w olejach syntetycznych. To że coś jest 10W albo 15 W nie oznacza że jeden jest syntetykiem a drugi mineralnym. To jest parametr określający coś innego. Syntetyki od mineralnych oddziela skład chemiczny. Dlatego, nie zaleca się...
Witam wszystkich. Chcialbym wymienic olej w skrzyni biegow ( manualna), nie mam pojecia jaki olej jest aktualnie w skrzyni biegow noi sabinka ma machniete juz 150 000km. i olej nigdy nie byl wymieniany. Moje pytanie brzmi jaki olej, mineralny czy moze syntetyczny. Jeszcze chcialbym sie dowiedziec jak sie dobrac do tego bez podnosnika i czy wogole sie...
Jeżeli chodzi o jednostki TDI zasilane pompa rozdzielaczową VP najważniejsze jest spełnianie przez olej normy VW 505.00 i z punktu wybranie spośród olejów tą normę spełniających najlepiej wybrać najlepszy jakościowo i lepkościowo a takowymi są syntetyki 5w40 właśnie. Mają niższą lepkość w niskich temperatur ( w trakcie rozruchu zimnego silnika) - jak...
syntetyczny mineralny olać syntetyczny mineralny półsyntetyk
naprawa pilota sharp flatron t710ph technik elektryk
stacja klimatyzacji stacja klimatyzacji
Hurom – zablokowany górny pojemnik w wyciskarce, funkcja REV, odblokowanie Nero nagrywanie plików z eMule, folder Incoming, lokalizacja pobranych danych