Zbyt oszczędny jesteś w opisie . Jadąc zaczyna szarpać, ruszając, zimny, rozgrzany, skręcając, jadąc prosto? Coś konkretniej kolego, bo nic z tego nie będzie jak będziesz półsłówkami pisał.
Nie jest. Regulator zepsuty diagnozujesz przez zaciśnięcie przewodu powrotnego.Auto będzie kopcić ,ale jedzie poprawnie ,bo pompa nie da o tyle więcej zeby się udusiło.Wiesz wtedy że niedostatek ciśnienia powoduje błąd regulatora bo "przepuszcza". Jeśli nie leci powrotem,a auto szarpie to masz do czynienia z brakiem paliwa i regulator go nie przywróci....
Reset przez rozpięcie.wtryski się raczej nie zapiekają,trudno przypuszczać aby odpiekły się po dodaniu gazu(najprościej przeczyścić je środkiem chemicznym dolewanym do paliwa - jest tego sporo na rynku,czyszczą sie w czasie jazdy na benzynie). Proponuję wizytę u kogoś,kto potrafi odczytać parametry bieżące pracy silnika prz użyciu Scanera. Czasami pomaga...
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Zrobiłeś to co napisał kolega Jackall w 2 poście podłączyć vcds i będzie wiadomo Porządna diagnostyka komputerowa pomoże ci usunąć usterkę. Pozdrawiam
Umiesz czytać ze zrozumieniem? Pytanie było o DIAGNOSTYKĘ, a nie o czytanie błędów.
Witam wszystkich udzielających się w temacie. Myśle że silnik nie ma ciśnenia sprężania i wymiana pierścieni czterech (chociaż dam sobie ręke uciąć ze silnik VW 1.9 TDI ma trzy pierscienie) nic nieda. Panowie jak udzielacie fachowych rad to powinniście wiedzieć że jesli się zmieni pierścienie to pozostaje jeszcze wypracowany cylinder do którego zamontowany...
Ciśnienie sprawdzone - ok
Świece sprawdzisz na żarówkę. Kabel do + akumulatora, drugi do świecy. Żarówka ma świecić. Lecz dokładniej jest zbadać poprzez pomiar natężenia prądu płynący przez świecę. grzeją nawet podczas gdy silnik chodzi Tak, lecz tuż po rozruchu, do max. minuty, zależy od silnika.
Na lampkę bym nie patrzał,bo znając naszych speców od gazu napewno zrobili odcięcie tej lampki. Co się dzieje jak wisi ten tłoczek? -raz-silnik się "truje spalinami" w momencie nagrzewania i obciążenia częsciowego -dwa-MAP po prostu transmituje sygnał o zbyt niskim podciśnieniu,a skład mieszanki jest zależny w głównej mierze od..... Ale tam można gdybać...
Wiam Polecam zajerzeć na forum Klubu Renault Laguny - dział techniczny i zadać pytanie: http://www.renaultlaguna.pl/forum/ Tam prędzej na ten temat uzyskasz odpowiedź Pozdrawiam
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Jak widać wskazuje jak chce więc gdzie jest problem faktycznie w przepływie? Raz pokazuje 8,4 raz 10,4. Również nie problem to ustalić. W kwestii korzystania z programu czy ja cię oceniłem tak jak ty mnie? Ale to Ty prosisz o pomoc, a nie ja. Ja wiem co w okienkach powinno być i czego w związku z tym szukać. I albo darujesz sobie podobne mądrości,...
a jest mozliwośc że zawory są zaciasno ustawione ?
Zacznij od czujnika temperatury objawy na niego wskazują
Bo gdyby to była pompa szarpanie występowało by cały czas Pompa w Isuzu 1.7 to nie pompa w Oplu 2.0 która notorycznie się uszkadzała, uszkadzając przy okazji sterownik. W Isuzu psuły się tylko sterowniki. Ich uszkodzenie to przede wszystkim "zimne luty". Ale naprawa wymaga jeszcze dodatkowych czynności o których wiedzą Ci co tym się zajmują. Ja swój...
Wymieniłem filtr paliwa, świece żarowe, sprawdziłem wszelką możliwą elektronikę i bezpieczniki. Dalej jest ten sam problem szarpania, gdy auto jest zimne (do ok. 60°C).... Praca wtryskiwaczy, gdy auto jest zimne:
Nieudany "tuning" mapy ?
Nie jeździsz czasem na wiecznej rezerwie? Jeżeli Tak to mogłeś uszkodzić druga pompę
A czy podpięcie pod komputer pozwoli wykryć parafinę w filtrze? Bezpośrednio na 100% - Nie Pośrednio - tak, lecz taka diagnoza nie jest jednoznaczna. Czy mechanik może to w jakiś szybki sposób sprawdzić? Tylko wizualnie, rozkręcając filtr paliwa.
To, że pokazuje temperaturę ok, to jeszcze nic. Pytanie, jaką temperaturę widzi sterownik. Podstawowa diagnostyka, bez tego ani rusz.
Akurat tu też jest gumowy krążek. Tylko, że ja to wszystko uszczelnieniem iwg, to wolałbym jak by to był czujnik. Manometr mam, tylko teraz zimno trochę jak na węże paliwowe.
Ma piszczeć i .... to dość długa historia. Bo silnik jeszcze ciepły. Gdybyś odpalił to by spadła bo zaciagałby zimne powietrze.
A sprawdziles czy wszystkie garki pracuja po odpaleniu. Mozesz to sprawdzic zwyklym OBD. Jak jeden nie pracuje to zawsze SZARPIE.
problem z sterowaniem cisnieniem paliwa systemowego poszukaj moich starych postów jest tam sporo napisane
Witam. Od kilku dni moje e60 sprawia ze opadaja mi rece. Szukalem juz wszedzie i poprostu nie wiem co mam dalej zrobic. Na zimnym silniku po kilku godzinach postoju, kiedy dodam zbyt duzo gazu silnik wpada w wibracje. Dwa razy zlapal blad z wypadania zaplonu na roznych cylindrach. Dodam ze swiece, cewki i wtryski sa nowe. Inpa zlapala rowniez blad zwiazany...
Jeśli mokro jest przy wężyku to weź klucz i dokręć nakrętkę ... dociśnie się i powinien wyciek ustać
ok, sprawdze i napisze, dzia :)
Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D Dodano po 35 Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
Witam, Mam Citroena C4 grand Picasso 1.8 benzyna + gaz i tak jak część z Was borykałem się z problemem szarpania silnika gdy ten był zimny. Szarpanie występowało tylko chwile ok. 1 minutę. Autem dało się jechać ale powodowało to że auto robiło "żabki" na ulicy. Kilkukrotne dodanie gazu przed ruszeniem niwelowało problem, ale takie gazowanie auta na...
Może być jeszcze aparat zapłonowy. Niestety trochę kosztowna sprawa. Błędy można wymigać. Tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz schemat i opis jak to zrobić, kody błędów musisz poszukać.
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
Zobacz, co się z korektami dzieje w tym czasie. Może to zimny vag.
Pytanie, czy kompresja 11,8 nie wynikała z uszczelki? Dorzucę jeszcze jedną zmienną do kompresji - w tych silnikach lubią się przywieszać zawory. Jest środek do czyszczenia zaworów - projektowany pod przypadłość silników FSI - i w miarę pomaga (u mnie było wypadanie zapłonów i szarpanie na zimnym, a po 1 aplikacji czasami lekkie szarpanie jedynie na...
Kupiłem pół roku temu i nie wymieniałem bo dopiero 9000 km. Wlany 10 w 40
Jeśli cewkę wymieniłeś na nową oryginalną (renomowanego producenta) nie chińską to to możesz wykluczyć.Ostatnio miałem problem z nowymi świecami Beru więc tego też nie możesz wykluczyć.Skoro problem jest na zimnym zobacz jaką temperaturę widzi sterownik.Być może jest przekłamanie i mieszanka jest uboga,później rusza lambda i sterownik wydłuża czas wtrysku...
witam mam audi c4 z 2.4 wolno ssacym dislem silniczek siiga super ale gdy pojawiły sie ujemne temp. to zaczelo mi szarpac silnikiem jak jets zimny a u mnie jet sanie automatyczne nie ma linki elekromagnes .probowalem prosto z akumulatora ale nic to nie dalo .moze ktos wie co moze byc przyczyna tego szarpania????
Zastanawiam się, może to uszkodzenie kolektora albo innego elementu w układzie wydechowym...?
zakładam że tak ponieważ spędził 2 dni w serwisie i że został dokładnie sprawdzony czy takie były bo objawy ?? nie zmieniałem rozrządu czy sama wymiana może pomóc ? na biegu jałowym obroty są 800 tys - po prze-gazówce
Rozpylacze.pompa, turbo.Raczej do serwisu.
Hej . czytałem i u mnie to samo.zimny start szarpie do rozgrzania silnika.. czy rozwiazales tą usterkę?
Odepnij kostkę czujnika temperatury silnika i sprawdź, czy jest lepiej.
Witam.Mam problem z szarpaniem silnika gdy jest zimny.Po 5 minutach jazdy wszystko jest ok.Jakiś czas temu zapaliła sie kontrolka silnika.Czy ktoś wie co to może być? Od czego zacząć?
To nie sprawdziłeś w czym jest problem z tym zaworem par paliwa? Jaki błąd się wyświetla?
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
Szarpanie i dławienie na zimnym renault Megane 2 2004r 1.6 16v 110km Panowie sprawa wygląda następująco samochód na zimnym silnik szarpie dławi się jak jest ciepły to jest ok Wymieniony map sensor czujnik temperatury cieczy. Nowe świece nowe cewki . Nowy rozrząd wraz z oryginalnym kzfr od renault. I teraz zamówiłem zawór kzfr z nadzieją że pomoże bo...
Szarpie silnikiem jak jest zimny (chwilę) a potem mu przechodzi i pracuje równo?
Witajcie. Chciałbym odświeżyć ten temat ale w moim przypadku to silnik 2.0 TDI w Skoda Superb z 2013 roku. Problem u mnie wygląda bardzo podobnie, a mianowicie: 1. Auto postoi na tyle długo że silnik się wychłodzi całkowicie (np. po nocy najbardziej to widać) 2. Odpala od strzału i pracuje równo 3. Przez pierwsze parę minut (właściwie aż do momentu...
Szczelność kolektora, ciśnienie paliwa. Tak na początek.
Waryński K406 problem z szarpaniem hydrauliki na zimnym kole przez 10 min, potem jest ok. W przednim moście, co skręca koła, stoją krzywo. Rozebrałem i na kuli brak łożysk, podobno mają być stożkowe. Czy ma ktoś wymiary, jakie mają być? Z góry dziękuję za pomoc.
Pewnie nie będzie to takie proste ale też bym to sprawdził jako pierwsze. Co z gwarancją na instalację?
Zgodnie z obietnicą piszę jak po naprawie tego nieszczęsnego auta sprawa wygląda. Najpierw znalazłem człowieka który powiedział mi, że nie trzeba wyjmować całego silnika. Po dojściu do rozrządu okazało się, że na jednym z kół wałków rozrządy wyłamane są dwa zębiska a łańcuch jest przestawiony. W związku z powyższym postanowiłem wymienić cały rozrząd...
Najogólniej wychodzi że łańcuch rozrządu jest zbyt rozciągnięty, ewentulanie problemy z ciśnieniem i jakością oleju silnikowego.
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
Witam Nie kojarzę tego silnika,czy jest z bezpośrednim wtryskiem czy podgrzewany.Wiadomo jak ma podgrzewanie to spalona świeca,temu tak chodzi jak zimny.
Ja tam bym zobaczył czy nie ma przebicia WN . Skoro uwala ten sam cylinder to trzeba się zastanowić dlaczego. Masz LPG?
Czy kolega poradził sobie z tematem?
Przerywa w trakcie jazdy (ok 2k rpm)? czy na jałowym?
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Sternowki silnika widzi na ziemnym 19.8 stopnia.
zobacz tylko czy jak go gasisz to tez nim szarpnie lub delikatnie zabuja to ci powiem co moze byc bo jestes blisko a i egr w benzyni gdzie on jest sie pytam ha ha
Cześć. Mam identyczne objawy. Napisz mi proszę czy rozwiązałeś ten problem bo byłem u 5 mechaników i rozkładają ręce.
sprawdzałeś olej w skrzyni? sprawdź: Poduszki silnika łączniki stabilizatora przód sworznie Elastyczne łączniki wału (przedni i tylni) poduszki wózka tył luz na moście sprzęgło pompa sprzęgła, wysprzęglik A najlepiej niech dobry mechanik od mercedesów sprawdzi pzdr.
znalazłes rozwiązanie?
Witam. Odebrałem dziś samochód od mechanika z postawienia diagnozy, co do szarpania silnika na zimnym, tuż po porannym odpaleniu. Diagnoza: Do temperatury optymalnej tj. +10 minut jazdy występuje za niskie obliczanie dawki paliwa co powoduje STFT na poziomie +12, +16 %. Na zimno przed uruchomieniem, temperatura silnika i temperatura powietrza zasysanego...
Silnik dobrze widzi temperaturę w stanie zimnym?
Ja testera nie posiadam samochód był ciągany po różnych warsztatach i nikt nie potrafi zdiagnozować . To się dzieje przy każdym odpaleniu samochodu musi być zimny od razu szarpie i gaśnie tak jak pisałem musze podtrzymywać obroty przez około 1 minutę potem jest ok .
Witam. Problem rozwiazales? Mam ten sam problem. Błąd to P0420
co oznacza skrót [ pw][/quote] Odczytaj wiadomość. Pozdrawiam.
Czytaniem błędów nie naprawisz auta. Jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym silniku?
Witam. Od kilku dni mam problem z tym samochodem, otóż na początku przez kilka dni zimny silnik szarpał i przez jakieś kilka minut nie ma mocy , ale po paru minutach chodzi bez zarzutów, tylko na wolnych obrotach chodzi delikatnie nierówno. Niestety dzisiaj zapaliła się nagle lampka check engine, mechanik po podpięciu kompa powiedział mi że to mogą...
Pewnie zakończy się na wymianie cewkomodułu
Przesadziłeś z ciśnieniem, u góry się wtryski zapętlają i braknie mocy. Kosmicznie długie czasy na jałowym , nie napisałeś jakie masz na benzynie. Coś jest mocno nie tak , zawsze były takie długie czasy ?
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
Witam,ja stawiałbym bardziej na "zimne" luty.Opukaj dobrze płytę i dokładnie oglądnij ją.
na zimnym silniku podczas jazdy szarpie mocno. Wymieniłem filtr paliwa (sądząc że to od filtra zależy), i przy okazji filtr powietrza, filtr oleju i olej, i dalej to samo. Na początku nie ma buta, rozpędza się wolno. Jak się silnik rozgrzeje silnik ładnie pracuje i energicznie się rozpędza. Pomóżcie co to może być. Rocznik 99, przebieg 123tys. Wymiana...
Problemem w tym silniku jest kolektor dolotowy...musi być absolutnie szczelny inaczej silnik nie będzie poprawnie pracował...proponuje wymienić wszystkie osiem uszczelek kolektora-na pewno nie zaszkodzi a zapewne pomoże
Witam panowie, problem z Fiat Fiorino 1.4 BP+LPG, silnik PSA. Problem polega na tym, że auto na benzynie ma cały czas zbyt bogatą mieszankę, aż dymi na czarno szczególnie najgorzej, gdy jest zimny. Zmieniony czujnik temperatury płynu oraz wtryski, sonda i problem dalej. Brak błędów.
dzięki sprawdzę.
Kolego sprawdz czujnik temp. płynu który daje sygnał na komp. Swoją drogą to skąd kolego masz taką pewność że ten Twój Golf jest na gażniku? Sprawdz to ,i napisz czy sprawdziłeś też ten czujnik. Ostatnie Golf-y na gażnikach to były 2. Pozdrawiam! Dodano po 2 ps. na podstawie sygnału z czujnika temp. płynu komputer ustala dawke paliwa. Czyli zimny silnik...
witam, ja miałem w corsie 1.0 takie same objawy tzn. max 120 km/h i kontrolka się zapalała powyżej 100 km/h. Okazało się że wystarczyło wymienić przepływomierz powietrza (zamiennik za niecałe 100 zł). Aktualnie po 2 latach pojawił mi się nowy problem, auto z dnia na dzień zaczęło chodzić jakby na 1 gar po odpaleniu zimnego silnika, jak się zagrzeje...
Witam. Problem Mercedes w211 3.2 M112 5G tronic lpg. Po zakupie blisko rok temu po tygodniu użytkowania auto zaczęło szarpać/dławić się przy mocniejszym dodaniu gazu (70-100%) Szarpanie bardziej przyrównał bym do odcięcia na 1.5 sekundy. Z reguły występuje to w przedziale 3-4k obrotów. Dzieje się to na obu paliwach lecz tylko jak jest zimny motor. Gdy...
No to prosta sprawa, sprawdz MAP i szczelność kolektora, cudów nie ma. Dodano po 47 Osc by juz dawno coś podpowiedział...
ok dzięki bardzo pozdrawiam
Witam Mam problem którego nie mogę rozwiązać z samochodem. Oczekuję Waszej pomocy. Samochód to Peugeot 307 hdi 90km z 2006r bez FAPu. Samochód delikatnie szarpie na zimnym silniku po odpaleniu na postoju. Mam interfejs AUTO-COM CDP+ pokazuje dwa błędy p1403 i p1404. Wg opisu w programie są to Dodatkowe obwody grzewcze 1 i 2 błędy nieciągłe. Sprawdzałem...
Nie wrzuciłem zdjęcia bo problem się rozwiązał. Na przyszłość dla innych: wymiana cewki pomogła, co prawda wydatek 600zł, ale problem ustał. Pozdrawiam wszystkich
Hej, auto stoi całą noc na podwórku, gdy jest jakaś rosa niestety ten samochód przy zmianie biegu zanim samochód się rozgrzeje szarpie i się dławi. Wczoraj wymieniane były świece i przewody, ale po dzisiejszej nocy problem niestety powrócił. Oczywiście że jak przejadę z 400 m problem ustępuje. Może macie jakieś pomysły?
dokładnie to mi elektryk nie powiedział tylko tyle ze komputer nie pokazuje sondy lambda, powiedział ze może sie rozłączyła system gazu korzysta z sygnału sondy na "wprost"czy wprowadza emulację ?
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Usterka wskazuje na zubożenie mieszanki, wadliwie funkcjonuje układ urządzenia rozruchowego. Sprawdź, czy przepustnica ssania się zamyka. Jeżeli nie, to należy wymienić zespół sprężyny bimetalowej, jeżeli tak - prawdopodobnie gaźnik wymaga czyszczenia i regulacji, ponieważ dysza układu ssania nie wzbogaca mieszanki.
zapodaj mu zapobiegawczo czyszczenie wtrysków sa preparaty służące do tego odłaczasz wezyki od pompy i pakujesz do banieczki z płynem poczym zostawiasz fure na około godzinke az sie skonczy płyn w banieczce i autko poowinno smigac oczywiscie jesli reszta ok u mnie to zrobiło zaskakujaco dobrą robote
Bo widzisz, to nie tak hop jak myślisz.Masz jakiś tam kabelek to sprawdź parametry bo jest ważne.
Sprawdź czujnik temperatury silnika (czasami są dwa, jeden do zestawu wskaźników i drugi do ecu). Może wskazywać złą temperaturę przez co komputer miesza dawkę.
Jeśli na gazie i na benzynie są takie same objawy wykluczał bym wtryski. Sprawdź sondę lambda ponieważ ona na zimnym silniku nie działa, dopiero jak się rozgrzeje podaje prawidłowe wyniki.
A dzis na zimnym postoju miałem takie parametry wtrysków
Witam. Saxo 1,5D . Jak zimny zaraz po odpaleniu nie pali na wszystkie cylindry - szarpie . Na ciepłym wszystko OK .
Hej mam problem z 1.8t aum octavia 1. Szarpie czasem na zimnym po nocy, dodatkowo jest syczenie przy dodawaniu gazu też na zimnym. Co jakiś czas, gdy już jest zagrzany i jadę sobie spokojnie po zmianie biegu, słychać lekko jakby był blow off założony. Dodam, że dv nowa z aso koń 710p, ten grzybek od odmy na tipie też https://filmy.elektroda.pl/11_1722601003...
Witam serdecznie, Pojechalem do nieautoryzowanego mechanika Wymienil zaworek zwrotny i jak narazie spokoj. Tez chcialem sprzedac moje auto ale odpukac Jak narazie jest znowu dobrze. Martwilem sie Bo nawet w aso po zlogowaniu niczego nie znalezli. Moja rada, jedz do dobrego mechanika, nawet nieautoryzowanego, Ktory specjalizuje sie w 2.0 tdi. Daj znac...
Przewody WN byly wymienione :(, za swiece wezme sie w przyszlym tygodniu chociaz watpie zeby to byla ich wina ;/
zimne szarpać mazda szarpać zimne szarpać zimne ruszać
ciemny ekran laptopie toshiba satellite wyjscie optyczne technics automapa memory
nawigacja goclever aktualizacja czyszczenie gaźnika kosiarka
Czy można wyłączyć zamrażarkę na zimę? Klimatyzator 3,5 kW: Jaką powierzchnię schłodzi?