To, że pokazuje temperaturę ok, to jeszcze nic. Pytanie, jaką temperaturę widzi sterownik. Podstawowa diagnostyka, bez tego ani rusz.
Zbyt oszczędny jesteś w opisie . Jadąc zaczyna szarpać, ruszając, zimny, rozgrzany, skręcając, jadąc prosto? Coś konkretniej kolego, bo nic z tego nie będzie jak będziesz półsłówkami pisał.
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
Pierwsze to sprawdzić poduszki zawieszenia silnika i skrzyni.
Nie jest. Regulator zepsuty diagnozujesz przez zaciśnięcie przewodu powrotnego.Auto będzie kopcić ,ale jedzie poprawnie ,bo pompa nie da o tyle więcej zeby się udusiło.Wiesz wtedy że niedostatek ciśnienia powoduje błąd regulatora bo "przepuszcza". Jeśli nie leci powrotem,a auto szarpie to masz do czynienia z brakiem paliwa i regulator go nie przywróci....
Reset przez rozpięcie.wtryski się raczej nie zapiekają,trudno przypuszczać aby odpiekły się po dodaniu gazu(najprościej przeczyścić je środkiem chemicznym dolewanym do paliwa - jest tego sporo na rynku,czyszczą sie w czasie jazdy na benzynie). Proponuję wizytę u kogoś,kto potrafi odczytać parametry bieżące pracy silnika prz użyciu Scanera. Czasami pomaga...
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Zrobiłeś to co napisał kolega Jackall w 2 poście podłączyć vcds i będzie wiadomo Porządna diagnostyka komputerowa pomoże ci usunąć usterkę. Pozdrawiam
Wymieniłem filtr paliwa, świece żarowe, sprawdziłem wszelką możliwą elektronikę i bezpieczniki. Dalej jest ten sam problem szarpania, gdy auto jest zimne (do ok. 60°C).... Praca wtryskiwaczy, gdy auto jest zimne:
Jak widać wskazuje jak chce więc gdzie jest problem faktycznie w przepływie? Raz pokazuje 8,4 raz 10,4. Również nie problem to ustalić. W kwestii korzystania z programu czy ja cię oceniłem tak jak ty mnie? Ale to Ty prosisz o pomoc, a nie ja. Ja wiem co w okienkach powinno być i czego w związku z tym szukać. I albo darujesz sobie podobne mądrości,...
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Umiesz czytać ze zrozumieniem? Pytanie było o DIAGNOSTYKĘ, a nie o czytanie błędów.
Przewody WN byly wymienione :(, za swiece wezme sie w przyszlym tygodniu chociaz watpie zeby to byla ich wina ;/
Witam wszystkich udzielających się w temacie. Myśle że silnik nie ma ciśnenia sprężania i wymiana pierścieni czterech (chociaż dam sobie ręke uciąć ze silnik VW 1.9 TDI ma trzy pierscienie) nic nieda. Panowie jak udzielacie fachowych rad to powinniście wiedzieć że jesli się zmieni pierścienie to pozostaje jeszcze wypracowany cylinder do którego zamontowany...
Nie jeździsz czasem na wiecznej rezerwie? Jeżeli Tak to mogłeś uszkodzić druga pompę
Szarpie silnikiem jak jest zimny (chwilę) a potem mu przechodzi i pracuje równo?
Świece sprawdzisz na żarówkę. Kabel do + akumulatora, drugi do świecy. Żarówka ma świecić. Lecz dokładniej jest zbadać poprzez pomiar natężenia prądu płynący przez świecę. grzeją nawet podczas gdy silnik chodzi Tak, lecz tuż po rozruchu, do max. minuty, zależy od silnika.
Na lampkę bym nie patrzał,bo znając naszych speców od gazu napewno zrobili odcięcie tej lampki. Co się dzieje jak wisi ten tłoczek? -raz-silnik się "truje spalinami" w momencie nagrzewania i obciążenia częsciowego -dwa-MAP po prostu transmituje sygnał o zbyt niskim podciśnieniu,a skład mieszanki jest zależny w głównej mierze od..... Ale tam można gdybać...
Wiam Polecam zajerzeć na forum Klubu Renault Laguny - dział techniczny i zadać pytanie: http://www.renaultlaguna.pl/forum/ Tam prędzej na ten temat uzyskasz odpowiedź Pozdrawiam
Możliwe, że filtr paliwa, chociaż jak kolega miał zasyfiony filtr to czy ciepły czy zimny szarpał na 2biegu od 3,5tys, na 3biegu już od 2,5-3tys.
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Nieudany "tuning" mapy ?
Witam, Mam Citroena C4 grand Picasso 1.8 benzyna + gaz i tak jak część z Was borykałem się z problemem szarpania silnika gdy ten był zimny. Szarpanie występowało tylko chwile ok. 1 minutę. Autem dało się jechać ale powodowało to że auto robiło "żabki" na ulicy. Kilkukrotne dodanie gazu przed ruszeniem niwelowało problem, ale takie gazowanie auta na...
Zobacz, co się z korektami dzieje w tym czasie. Może to zimny vag.
a jest mozliwośc że zawory są zaciasno ustawione ?
Jaki odczyt z czujnika różnicy ciśnień?
Zacznij od czujnika temperatury objawy na niego wskazują
Bo gdyby to była pompa szarpanie występowało by cały czas Pompa w Isuzu 1.7 to nie pompa w Oplu 2.0 która notorycznie się uszkadzała, uszkadzając przy okazji sterownik. W Isuzu psuły się tylko sterowniki. Ich uszkodzenie to przede wszystkim "zimne luty". Ale naprawa wymaga jeszcze dodatkowych czynności o których wiedzą Ci co tym się zajmują. Ja swój...
Jeśli mokro jest przy wężyku to weź klucz i dokręć nakrętkę ... dociśnie się i powinien wyciek ustać
Ma piszczeć i .... to dość długa historia. Bo silnik jeszcze ciepły. Gdybyś odpalił to by spadła bo zaciagałby zimne powietrze.
Ciśnienie sprawdzone - ok
Może być jeszcze aparat zapłonowy. Niestety trochę kosztowna sprawa. Błędy można wymigać. Tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz schemat i opis jak to zrobić, kody błędów musisz poszukać.
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
Akurat tu też jest gumowy krążek. Tylko, że ja to wszystko uszczelnieniem iwg, to wolałbym jak by to był czujnik. Manometr mam, tylko teraz zimno trochę jak na węże paliwowe.
A czy podpięcie pod komputer pozwoli wykryć parafinę w filtrze? Bezpośrednio na 100% - Nie Pośrednio - tak, lecz taka diagnoza nie jest jednoznaczna. Czy mechanik może to w jakiś szybki sposób sprawdzić? Tylko wizualnie, rozkręcając filtr paliwa.
Hej . czytałem i u mnie to samo.zimny start szarpie do rozgrzania silnika.. czy rozwiazales tą usterkę?
A sprawdziles czy wszystkie garki pracuja po odpaleniu. Mozesz to sprawdzic zwyklym OBD. Jak jeden nie pracuje to zawsze SZARPIE.
Rozpylacze.pompa, turbo.Raczej do serwisu.
Witam,ja stawiałbym bardziej na "zimne" luty.Opukaj dobrze płytę i dokładnie oglądnij ją.
Pytanie, czy kompresja 11,8 nie wynikała z uszczelki? Dorzucę jeszcze jedną zmienną do kompresji - w tych silnikach lubią się przywieszać zawory. Jest środek do czyszczenia zaworów - projektowany pod przypadłość silników FSI - i w miarę pomaga (u mnie było wypadanie zapłonów i szarpanie na zimnym, a po 1 aplikacji czasami lekkie szarpanie jedynie na...
Witam ponownie i jeszcze raz. W mojej Alhambrze wymieniłem i ustawiłem : - przepływke - czujnik temp. G62 - kąt synchronizacji na 0 do -0,5 (było -2,2, -3,8) Niestety na jałowym jak zimny dalej go dławi i wyrzuca chmury paskudnego dymu (nie wiem dlaczego!!!) i też na ciepłym w przedziale do 2000obr. "szarpie" jak dodaje mu spokojnie gazu. Nie robi tego...
Czy znalazłeś rozwiązanie? Miałem podobny problem. Siwy dym na zimnym plus lekkie szarpanie. Wystarczyło przestawić o 2mm pompę wtryskową zexel. Ma trzy śróby z przodu i jedną z tyłu. Najlepiej ściągnąć prawe koło i tamtędy się dostać. Wszystko zajęło mi pół godziny Pozdrawiam
Jak odpali i tak przerywa to kopci i to bardzo, raczej na biało ale tak jest tylko na początku jak jest zimny po rozgrzaniu jest ok Wg mnie cofa się paliwo. Jak tam filtr paliwa? Pompa?
Ja miałem problem z szarpaniem silnka i falowaniem obrotów od 1500 do 1800. Na desce nie było żadnych komunikatów, w końcu doszedłem co jest grane po wymianie filtra paliwa w serwisie mechanik źle odpowietrzył filtr paliwa. odpowietrzyłem go sam. Odpowietrzanie jest bardzo proste należy ściągnąc plastikową pokrywę silnika i wtedy jest widoczny filtr...
Katalizator jest ale wybebeszony w środku. Problemem okazało się sprzęgło. Już od jakiegoś czasu podczas ruszania jak było zimne to szarpało. Po wymianie autko śmiga jak talala.
Szczelność kolektora, ciśnienie paliwa. Tak na początek.
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
Pewnie nie będzie to takie proste ale też bym to sprawdził jako pierwsze. Co z gwarancją na instalację?
cały czas odpala tak jakby myślał że jest ciepły. Nie podniesie obrotów na zimnym silniku i od czasu do czasu go szarpnie.
A jak się stwierdza luz na turbo. Łapiesz za wirnik ( najłatwiej od strony zimnej ) i szarpiesz po osi i porzecznie. Jak chcesz pomiaru to zakładasz czujnik zegarowy i mierzysz skok. Z tego co widać to rysuję sie obraz że pogoń za ekologią ( niskie spalnie) weszła na nowy poziom już nawet opór pompy oleju starają się ograniczyć w myśl że gwarancję wytrzyma.
Witajcie. Chciałbym odświeżyć ten temat ale w moim przypadku to silnik 2.0 TDI w Skoda Superb z 2013 roku. Problem u mnie wygląda bardzo podobnie, a mianowicie: 1. Auto postoi na tyle długo że silnik się wychłodzi całkowicie (np. po nocy najbardziej to widać) 2. Odpala od strzału i pracuje równo 3. Przez pierwsze parę minut (właściwie aż do momentu...
problem z sterowaniem cisnieniem paliwa systemowego poszukaj moich starych postów jest tam sporo napisane
Witam. Od kilku dni moje e60 sprawia ze opadaja mi rece. Szukalem juz wszedzie i poprostu nie wiem co mam dalej zrobic. Na zimnym silniku po kilku godzinach postoju, kiedy dodam zbyt duzo gazu silnik wpada w wibracje. Dwa razy zlapal blad z wypadania zaplonu na roznych cylindrach. Dodam ze swiece, cewki i wtryski sa nowe. Inpa zlapala rowniez blad zwiazany...
Cześć Mam problem z moim a3,a mianowicie: Autko jak jest ciepłe w miare ok odpala,zaś jak jest zimne,trzeba przytrzymać dłużej na rozruszniku oraz dodać gazu inaczej nie zaskoczy.Podczas jazdy zaczyna delikatnie szarpać i gaśnie,po czym trzeba je kręcić około 15 min. by znów zapaliło.Błędów w Vag-u brak,paliwo do filtra dochodzi momentalnie,filtry wymienione.Ma...
Waryński K406 problem z szarpaniem hydrauliki na zimnym kole przez 10 min, potem jest ok. W przednim moście, co skręca koła, stoją krzywo. Rozebrałem i na kuli brak łożysk, podobno mają być stożkowe. Czy ma ktoś wymiary, jakie mają być? Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D Dodano po 35 Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
Witam. Objaw jest następujący : jeśli silnik jest zimny, to podczas uruchamiania silnik nierówno "łapie", szarpie i po ok 2 sek. zaczyna pracować równo. Objaw nasila sie wraz z spadkiem temperatury - zimą trzeba przez 5 sekund piłować go na rozruszniku zanim przestanie szarpać . Dodam, że autoryzowane serwisy VW (byłem w 2 serwisach) wysłały mnie w...
MicSer jest jeszcze jedna sugestia podrzucona przez osobę zajmującą się naprawą Daewoo. Silnik nie pracuje prawidłowo na benzynie gdy jest zimny (dławi się na niskich obrotach poniżej 2000/min., szarpie, nie przyspiesza) jak rozjedzie się ECM. Podczas jazdy na gazie komputer zapisuje trochę inne parametry niż wymagane dla benzyny i to jest powód szarpania...
Witam. Od kilku dni mam problem z tym samochodem, otóż na początku przez kilka dni zimny silnik szarpał i przez jakieś kilka minut nie ma mocy , ale po paru minutach chodzi bez zarzutów, tylko na wolnych obrotach chodzi delikatnie nierówno. Niestety dzisiaj zapaliła się nagle lampka check engine, mechanik po podpięciu kompa powiedział mi że to mogą...
Silnik dobrze widzi temperaturę w stanie zimnym?
Witam. Mam problem z alhambrą. Szarpie w trakcie jazdy na gazie (na benzynie nie) gdy silnik jest zimny szarpanie jest mniej odczuwalne, niż gody jest ciepły. Nie wiem dlaczego nieraz widać skakanie iskry na przewodach świec. Po zmianie przewodów na kilka dni szarpanie ustąpiło. Nowa kopułka, nowe przewody, nowa cewka. Auto dalej szarpie na gazie. Instalacja...
Witam. Silnik w zakresie temperatur od 10st. C do około 50st. C pracuje nierówno na biegu jałowym, później już pracuje normalnie. Został wymieniony EGR gdyż występował błąd od niego w sterowniku; ponadto auto kopciło i nie miało mocy. Po wymianie auto ma większa moc ale dalej nierówno pracuje na biegu jałowym i szarpie podczas przyspieszania w niskim...
Dziękuję za podpowiedź, wymię, jak mówisz.
Objawy jak by był zapowietrzony układ .
sprawdzałeś olej w skrzyni? sprawdź: Poduszki silnika łączniki stabilizatora przód sworznie Elastyczne łączniki wału (przedni i tylni) poduszki wózka tył luz na moście sprzęgło pompa sprzęgła, wysprzęglik A najlepiej niech dobry mechanik od mercedesów sprawdzi pzdr.
Mam taki problem i był bym wdzięczny za pomoc. Mam megankę 1,4 98r. Benzyna + gaz. Jakiś czas temu zaczęła mieć problemy z odpaleniem na benzynie jak był zimny silnik, Jak był ciepły chodził ok. Trzeba było kilka razy pokręcić i dopiero załapywał. Problem narastał z czasem było coraz gorzej. Ostatnio auto zaczęło szarpać kiedy było zimne. Jak się rozgrzało...
ale pogłębia się problem bo u mnie jest coraz gorzej
Pewnie zakończy się na wymianie cewkomodułu
A co to za błędy?
Niestety nie mam pojecia na temat automatycznych skrzyn (nigdy nie mialem i nie mam ochoty jezdzic z tym). W a6 c5 multitronic niby jest problematyczny.
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Witam Koledzy. Dziś rano pojawił się problem po przejechaniu 500m jak zimny auto szarpało jakby nie palil na jeden cylinder. Wyciągnołem fajkę z pierwszego cylindra i okazało się .że iskra jest a raczej jej brak.Po rozgrzaniu wszystko wróciło do normy.Czy to wina cewki czy coś jeszcze nalezało by zobaczyć przed zakupem nowej?
Witam, co może być przyczyną rezonansu w kabinie, nie ma objawów ze skrzyni, nie ma raczej nic związanego ze sprzęgłem, ewentualnie z kołem dwumasowym też nie sądzę, bo nie ma nic konkretnego, tylko dziwny rezonans w kabinie od pracy silnika, takie buczenie. Czy to może być wina poduszek silnika. Auto ma 15 lat i 145 tys. na liczniku. Dodatkowo, ale...
Proszę o pomoc, mam problem tego typu, że auto jak jest zimne to moduł sterujący nie przekazuje żadnych danych do czujników i wtrysku, po rozgrzaniu płytki modułu, zaczyna procować poprawnie i pakuzuje, że auto chodzi poprawnie i nie ma żadnej usterki, ale do puki moduł nie pracuje, to auto przerywa, szarpie, itp.,itd. Proszę o jakieś sugestkie, lub...
To nie sprawdziłeś w czym jest problem z tym zaworem par paliwa? Jaki błąd się wyświetla?
Cześć. Mam identyczne objawy. Napisz mi proszę czy rozwiązałeś ten problem bo byłem u 5 mechaników i rozkładają ręce.
Jeśli cewkę wymieniłeś na nową oryginalną (renomowanego producenta) nie chińską to to możesz wykluczyć.Ostatnio miałem problem z nowymi świecami Beru więc tego też nie możesz wykluczyć.Skoro problem jest na zimnym zobacz jaką temperaturę widzi sterownik.Być może jest przekłamanie i mieszanka jest uboga,później rusza lambda i sterownik wydłuża czas wtrysku...
Hmm, po rozgrzaniu pracował dobrze, na zimnym szarpał.. A teraz w ogóle nie pracuje, bo nie chce zapalić.
tam nie było raczej nic nie grzebane.!!! a mozliwe jest to ze na tej pokrywie jesli te wezyi co tam dochodza sa lekko popekane..zparciałe lekko to moze byc te przyczyna.?? Dodano po 48 a moze byc te przyczna jakas dysza w gazniku.??
Witam Nie kojarzę tego silnika,czy jest z bezpośrednim wtryskiem czy podgrzewany.Wiadomo jak ma podgrzewanie to spalona świeca,temu tak chodzi jak zimny.
Witam.Gdy zapalam zimny silnik to po chwili zaczyna go zalewać paliwo.Szarpie,kopci na czarno i ma niskie obroty(nie gaśnie).Lecz gdy sie trochę nagrzeje to usterka ustępuje.Pojechałem na analizę spalin i wyszło elegancko.Już nie wiem co to może być. Jest to silnik 1.6 na jednopunktowym wtrysku benzyny,mono-jetronic firmy Bosch.Silnik posiada instalacje...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam wszystkich czytających o moim problemie Mam uno 899 z silnikiem takim jak w seicento i niektórych cinquecento z 2001 roku , dzieje się z nim tak : nie zawsze ale przeważnie jak jest silnik zimny po przegazowaniu obroty powinny spaść do tych np. 850 a potrafią spaść znacznie poniżej tak że telepie przez moment silnikiem aż się nie wyrównają , a...
Problemem w tym silniku jest kolektor dolotowy...musi być absolutnie szczelny inaczej silnik nie będzie poprawnie pracował...proponuje wymienić wszystkie osiem uszczelek kolektora-na pewno nie zaszkodzi a zapewne pomoże
Sternowki silnika widzi na ziemnym 19.8 stopnia.
Napisz czy te szarpanie występuje gdy silnik jest zimny czy ciepły.
Jeszcze jedno zauważyłem, że jak wejdzie w ten tryb, to podczas dodawania gazu spalanie rośnie x3 na komputerze w stosunku do normalnego przyspieszania jak zimny.
Victus BC 32 Aby odpalić kose na zimnym musze szarpać z 20 razy ..... stopniowo odpala po kilka zapłonów, chodzi coraz dłużej aż zaczyna pracować normalnie. Podobnie ciężko odpala po wypaleniu całego paliwa i ponownym zalaniu zbiornika Wymieniony tłok z pierścieniem, gaźnik, kompletny zbiornik paliwa...
Reasumując: spróbować u Ciebie warto spróbować, aczkolwiek często czytałem, że sama wymiana oliwy nie wiele pomagała. Zeszłej zimy wymieniałem olej, poszło 3x w partiach po 2.5l. Jak na zimnym rozruchu skrzynka szarpała tak i szarpie dalej. Mnie boli to, że właśnie jest odwrotnie i na zimnej chodzi idealnie. Źle jest tylko jak jeżdżę emerycko z lekko...
Najogólniej wychodzi że łańcuch rozrządu jest zbyt rozciągnięty, ewentulanie problemy z ciśnieniem i jakością oleju silnikowego.
Zgodnie z obietnicą piszę jak po naprawie tego nieszczęsnego auta sprawa wygląda. Najpierw znalazłem człowieka który powiedział mi, że nie trzeba wyjmować całego silnika. Po dojściu do rozrządu okazało się, że na jednym z kół wałków rozrządy wyłamane są dwa zębiska a łańcuch jest przestawiony. W związku z powyższym postanowiłem wymienić cały rozrząd...
Czy kolega poradził sobie z tematem?
Coś się ruszyło? Ożył wzmacniacz? 1. warstwa tlenków na isostatach, oraz zimne luty w okolicach filtrów Niski, Wysoki, Kontur. Isostaty, swojego czasu, czyściłem od filtrów, warstwa tlenków na ich stykach skutecznie powodowała wahania sygnałów L,P. Można je łatwo demontować bez wylutowania ich z płyty + zimne luty szarpały dźwiękiem.
ok, sprawdze i napisze, dzia :)
jak znika problem po rozgrzaniu to poszukaj hasła: zimny VAG :D
A na wolnych obrotach jak pochodzi to nie kuleje? Nie prycha z tłumika? Bo tak jakieś partie tych silników wychodziły z wadą fabryczną źle założonym pierścieniem ma 3-cim cylindrze. Ale nie jestem pewien czy w tym roku jak to było. To jest ciekawe bo sporadycznie miałem tak ,ze na zimnym trochę szarpał, ale to mineło, a ostatnio po dodaniu gazu na...
Przetestuję
Ja tam bym zobaczył czy nie ma przebicia WN . Skoro uwala ten sam cylinder to trzeba się zastanowić dlaczego. Masz LPG?
Ciśnienie paliwa, od tego każdy, nawet totalny zakichany laik zaczyna. Jak tam jest ok, to zasyfione białym nagarem wtryskiwacze, co norma w zagazowanych badziewoo
szarpać zimne mazda szarpać zimne szarpać zimne ruszać
marantz wzmacniacz stereo moduł sterujący pralka mastercook regulator obrotów silnika łodzi
lutownica przenośna wzmacniacz crunch
Przyciąganie magnesów: Bieguny różnoimienne Gazy w żarówkach o dużej mocy: argon, krypton, ksenon