Hydraulika szybsza i silniejsza. Siłowniki mniejsze itd. Pneumatyka za to kosztowna i hałaśliwa. Zauważ jaki masz silnik w hydraulicznych szarpakach, z ~1,5kW i 80% energii zamieniasz na szarpanie. W pneumatyce z 10-20% ?. W byle sprężarce w warsztacie silnik tak od 5.5kW etc.
Gumy na drążku stabilizatora, sworznie, amory, itd. Jedź na stację diagnostyczną powinno wyjść na szarpakach
Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
Tak. Dodam jeszcze że to układ szarpaków zawieszenia samochodowego. było oryginalne sterowanie ale wypaliło się wszystko na wskutek wyładowania z sieci. Chcę wykonać nowe sterowanie. Obroty silnika zostały niezmienione ze starej wersji. Po "przejściu " na stare sterowanie (gdzie działa jeden tor na 8) tłok przesuwa się co znaczy że pompa kręci w dobrą...
Skoro się starła to masz coś nie tak z zawieszeniem np. kąt pochylenia koła lub zbieżność. Jedź na szarpaki to sprawdzą.
Jedz na szarpaki sprawdź dokładnie zawieszenie przód może wtedy coś wyjdzie.
Stacja kontroli z szarpakami i myślę że znajdą przyczynę.
Dlaczego nie pojedziesz na stację diagnostyki, myślę że za 20 zł bez problemu sprawdzisz konkrety na szarpakach. Sprawdzisz wszystko i nawet więcej niż oczekujesz, wymienisz co trzeba, a nie po kolei i na domniemanie.
Zawieszenie w Passacie to tak zwane wielowahaczowe. Bardzo komfortowe, ale niestety do tanich nie należy. Stwierdzenie luzów najlepiej na szarpakach.
Ma obowiązek też sprawdzić czy kulka na haku ma odpowiedni wymiar (czy nie jest zużyta za mała). A jakoś za te paręnaście lat przeglądów swojego auta i nieraz firmowych nie widziałem by jakiś diagnosta to mierzył. Nawet spojrzał czy osłonę zdjął. Prawda jest taka że gdyby chciał rzetelnie sprawdzić auto z 2 godziny by zeszło. Drugi przykład. Zawsze...
Kolego, jedź na stację diagnostyczną i poproś o sprawdzenie zawieszenia na szarpakach. I tam wszystko wyjdzie jak na dłoni co wymaga naprawy. To nie jest droga impreza.
Pięknie napisane, ale całkowita nieprawda! Jeśli nie wiesz o czym mowa, nie zabieraj głosu. Ja Cię uczył tutaj nie będę, ale nie pisz bzdur! Auto ma być podniesione (!) Mistrzu! A znasz może takie urządzenie jak szarpak? Ja bynajmniej nie spotkałem się z kontrolą odprężonego zawieszenia (i tulei) na tymże urządzeniu typowo do tego służącym.
Wygląda na to że z tyłu jest belka skrętna więc na pewno zbieżność nie podlega regulacji -jedz na szarpaki i niech ci zlokalizują uszkodzone elementy-pewnie tuleje belki.Po wymianie powinna zbieżność wrócić do normy chyba że był dzwon.
zawieszenie sprawdzone na szarpakach , wszystko ok, nie ma luzów.. Solidne sprawdzenie na szarpakach na pewno wykazałoby źródło uszkodzenia.
Jedź na dowolną SKP, zapłacisz nędzne 20 zł i sprawdzą zawieszenie na szarpaku. Szukasz po forach, już wtopiłeś 70 razy tyle, kiedy ten naród zmądrzeje?
Zawsze jak uznam, że coś "dolega" zawieszeniu, jade na stację diagnostyczną i oni w ramach przeglądu (bezpłatnie) sprawdzają na "szarpaku" całe zawieszenie - luzy na końcówkach, amortyzatory, zbieżność... Po takiej wizycie wiadomo, co się dzieje - jedzie się do mechanika i po kłopocie. Czy w Twoim przypadku taka usterka zostanie naprawiona w ramach...
Jeż na stacje diagnostyczną na szarpaki
Przód ucieka nie tył, Wada zawieszenia z tyłu też powoduje ociekanie przodu. Pojedź na szarpaki i wszystko będzie wiadome. Stawiam, że któraś śruba zawieszenia/końcówka drążka/mocowanie środkowe resora jest niedokręcone.
Witam. Męczący temat w kilku autach. Kierowcy skarżą się na stuki, drgania przenoszone na kierownicę. Czy ćwiczył ktoś taką usterkę i znalazł rozwiązanie. Wymienione: krzyżaki, drążki, zregenerowania przekładnia, zawieszenie sprawdzone na szarpakach i ręcznie z kanału.
Weź samochód na stację diagnostyczną na "szarpak". Moze wykryją ci luzy w zawieszeniu.
Kolego. Wydajesz kasę na bzdurne szukanie dziury w całym! To tak jak mówić o smaku ciasta gdy Ono jest jeszcze w piekarniku! Kompletne durnoctwo! Wybacz, ale jak czytam o takich pseudo naprawach - gdzie ludzie wymieniają pół wozu tylko po to by w efekcie końcowym znaleźć usterkę za 50zł to mnie szlak trafia. Wiesz czego Ci brakuje? Rozsądku i logiki!...
wystarczy że masz felgę krzywą i nowe opony nie pomogą, poduszka pod silnikiem lub skrzynią biegów, luzy przedniego zawieszenia trzeba sprawdzić na szarpakach - 20zł.
Witam od jakiegos czasu jezdząc po dziurach słysze jak mi przednie zawieszenie tłucze wymienilem gumy stabilizatora myslalem ze pomoze i dalej to samo pojechalem na przegląd nawet byłem na dwóch róznych stacjach kontroli i na szarpakach nie wykryli nic zawieszenie jest zdrowe zero luzów czy urwanych gum na wahaczach i juz nie wiem gdzie szukac? moze...
Witam mam problem z tylnym zawieszeniem jak wiade w dziurę prawa strona to coś stuka mi z tylu byłem na szarpakach amory po 75% i nie wiem co jest pomocy
Jedź na szarpaki to Ci znajdą.
Witaj, Luz na górnych poduszkach amortyzatora możesz sprawdzić w taki sposób że: Podnosisz przód do góry jedno lub drugie koło z osobna lub obydwa razem, bierzesz koło od dołu i ciągniesz góra dół jeśli będzie dość wyczuwalny luz to masz poduszki do wymiany, możesz również przy tej okazji poszarpać za sprężynę czy tam nie będzie luzu co też oznacza...
Drążek kierowniczy może być ... na wewnętrznej gałce. Kto ci ustawiał zbieżność że nie wziął auta na szarpaki i nie sprawdził że zawieszenie też jest .... i ma luzy?
Ja już jedną osobę z budżetem 10000 zł wkurzyłem propozycją niestandardową: http://olx.pl/oferta/fiat-tipo-1-4-benz-... powyższe to przykład tylko, (dla siebie szukałbym silnika 1,8 lub lepiej 2,0) to są jedyne z niewielu fiatów, które (nie wszystkie) nie gniły. Za to po zakupie robimy wymianę wszystkich przewodów hamulcowych,...
Masz tyle pieniędzy żeby w ciemno wymienić całe zawieszenie, i to też bez gwarancji powodzenia tej operacji ? Ścieżka diagnostyczna z szarpakami.
Siemanko. Panowie, potrzebuje pomocy. No już głupieje. Audi przy maksymalnym skręcie w prawo przeskakuje, dodam filmik jak to wygląda. Wymieniłem już przeguby zewnętrzne i wewnętrzne. Zawieszenie bez luzu, nawet na szarpakach nic nie wychodzi. https://filmy.elektroda.pl/68_1691519894...
Bez urazy, ale chyba pomyliłeś adresy - w sprawie oceny stanu technicznego mechanizmów wewnętrznych samochodu na podstawie zdjęć to sugeruję wróżbitę Macieja :/ Po prostu odżałuj te ~100zł i podjedź na stację diagnostyczną, sprawdź zawieszenie na szarpakach, niech diagnosta zwróci uwagę na stan sztywnych i elastycznych przewodów hamulcowych. W tak starym...
najlepiej sprawdzić w innym warsztacie albo w stacki diagnostycznej na szarpakach i wszystko sie okaże .
Zawieszenie niby OK ale bardzo czuć nawet najdrobniejszą nierówność. udaj sie na szarpaki, za 20zl dowiesz sie co trzeba wymienic w zawieszeniu
Nie jedno auto miałem gdzie na szarpakach luzów nie widzieli a elementy zawieszenia były dość mocno zużyte. Po za tym wystarczy tandetna tuleja w wahaczu która jest np. bardziej miękka i wtedy też potrafi ściągać przy ruszaniu, hamowaniu.
ja jeżdże zawsze do serwisu fiata na szarpak i tam mi za 15zł całe zawieszenie sprawdzją
A ja głupi myślałem, że najpierw ustawia się kierownicę prosto i dopiero wtedy ustawia zbieżność. Człowiek uczy się całe życie. Też jestem ciekawy tego sposobu... Na bank autorze masz luz w zawieszeniu. Może pękniętą sprężynę. Na szarpakach powinno się luzy sprawdzać. Albo odpiąć chociaż sworzeñ wachacza wtedy zawieszenie się zluzuje i można sprawdzać....
Mam problem z R. Meganą Coupe. Od jakiegos czasu coś stuka mi w zawieszeniu, byłem na szarpakach i nic nie widać, nie ma luzów a stuka dalej. Fachowiec stwierdził , że to jest maglownica ale to stuka i z przodu i z tyłu. Czy to nie moga byc amortyzatory ?
Cześc sprawdzałeś poduszki przednich amortyzatorów, może one są zerwane w aucie moje żony tak było gdy wjechała kołem w dziurę, zerwało poduszkę i auto latało po całej drodze. Mój ojciec też tak miał, jeżdził do tysiąca mechaników sprawdzali na szarpakach, kazali wymienić prawie całe przednie zawieszenie i nic, a pojechał do jednego szpeca która od...
możliwe żeby mechanik nie widział uszkodzonych silentblockow i gum stabilizatora przy sprawdzaniu zawiesznia? na szarpakach też nic nie wyszło
Napiszę na przykładzie swojego auta. Miałem stukanie z tyłu podczas jazdy na szutrach i polnych drogach. Pomimo dobrze wyglądających podzespołów dopiero wymiana tulei tylnej belki pomogła. W warsztacie podmienialiśmy po kolei podzespoły tylnego zawieszenia, aż doszliśmy co nie gra, bo na wszelkich szarpakach nic nie pukało.
I znalazłem problem czemu mój essi mi myszkuje. Okazało się że tuleje się posypały ale w tylnej belce i belka lata jak jej się podoba. I myszkowanie wcale nie wiąże się jak widać tylko z przednim zawieszeniem ale i tylne też ma dużo do stabilności toru jazdy. Po wymianie wszystko ustąpiło. A w przednim zawieszeniu mechanik mi wymienił wszystko co się...
witam,kolego jesli kola sa dobre to wjedz na szarpak i wtedy wyjda ewentualne luzy w zawieszeniu lub na drazkach.pozdrawiam
No nieee "strasznie puka" i nie można tego znaleźć ? rozbieraj zawieszenie i na macanego znajdziesz jak na szarpakach nie wychodzi .
Sprawdzali na szarpakach, podwozie oglądali na kanale, zawieszenie w kiepskim stanie ale jeszcze do niedawna było wszystko ok, 'na oko' też teoretycznie jest w porządku. Nie wiem tylko jakiej usterki to mogą być objawy, prościej jest wiedzieć co może być potencjalnym winowajcą i od tego zacząć.
W tych Vectrach szybko siadają tulejki gumowo-metalowe. Kup komplet około 400zł, wymień i po sprawie. Ale najpierw sprawdz na stacji diagnostycznej na szarpakach.
Sprawdzić poduszki silnika, zawieszenie i łożyska kół. Najlepiej na stacji diagnostycznej na szarpakach.
Drodzy Forumowicze, czy ktoś miał taki problem, że czuć szarpnięcie przy nagłym, ale wcale nie bardzo silnym, naciśnięciu hamulca, nawet przy minimalnej prędkości rzędu 7 km/h? Auto to C5 X7 rocznik 2009, 2.0 HDi 163 KM, automat. Szarpie też przy gwałtownym zdejmowaniu nogi z gazu na zapiętym niskim biegu, gdy silnik gwałtownie hamuje auto. Na neutralu...
Jedz na szarpaki może tylny wózek nie trzyma sie budy.
Proponuję jednak sprawdzenie na szarpaku,doświadczony diagnosta wyłapie usterkę.
A zawieszenie jak było sprawdzane? Bo ponoć na szarpakach to średnia metoda sprawdzania wielowahacza w audi.
Przy przeglądzie zwróć uwage czy nie ma gdzieś luzów najlepiej jedż na stacje diagnostyczną na szarpaki
Kolego napisałeś co chcesz sprawdzać? Tak się składa, że codzień mam warsztacie jakiegoś debila, co mu się marzy podpięcie pod komputer, bo mu coś biegi cięzko wchodzą, zgrzyta przy hamowaniu, czy fotel się nie do końca przesuwa. Napisałeś o diagnostyce zawieszenia? Kazdy logiczny, z taką dozą informacj, jaką byłeś uprzejmy zamieścić wyśle cię na szarpak....
Auto sprowadzone moze koła były zamienione, można sprawdzić czy nie byl uderzony, jak masz jakis swój warsztat gdzie zazwyczaj naprawiasz samochód niech sprawdza e jakim stanie jest samochód i co nalezy wymienić. Jeżeli z przekładni nie leci ciurkiem i nie będzie miła luzu to aby nie generować niepotrzebnych kosztów w cos co mozesz wymienić za rok,...
Goście na stacji diagnostycznej to nie wyrocznia. A i na szarpakach ciężko coś wychwycić, syczy Toto, hałasuje. Wprawny mechanik "brechą" wszystkie problemy wynajdzie
Na wielu stacjach diagnostycznych mają tzw "szarpaki" powiedzą Ci co jest przyczyną stuków.
Jedz na szarpaki to może coś wylezie.
Powinien, ale najlepiej sprawdzać to na szarpakach diagnostycznych, wtedy pięknie widać pływanie tulei i inne luzy w układzie zawieszenia i kierowniczym.
Jedź na szarpaki i sprawdzaj. Łyżka do opon i naciągaj zawieszenie na tulejach. Na odległość nikt ci auta nie zdiagnozuje. Na dzień dobry zmień też warsztat.
Po długich bojach usterka usunięta. Za skrzypienie odpowiadała pęknięta u samej podstawy sprężyna, widać to było dopiero po zdemontowaniu kolumny. Po pewnym czasie stuki w zawieszeniu nasiliły się, szarpaki nic nie wykazały. Finalnie okazało się że winny jest łącznik stabilizatora, przy lekkim odciążeniu koła pojawiał się na nim luz. Po wymianie ściąganie...
Proponuję podjechać na stację diagnostyczną na szarpaki. Powinni odnaleźć przyczynę stuków. Podejrzewam, że może to być luz na elementach gumowych zawieszenia.
Najpierw usuń wszystkie luzy w zawieszeniu. W tym celu najlepiej na szarpaki pojechać i sprawdzić dokładnie co jest do wymiany. Potem dopiero szukać dalej.
Cóż wymyślimy na odległość? Wysupłaj parę złotych, jedz na stację diagnostyczną i poproś diagnostę, aby cię wziął na szarpak. Od razu będzie wiadome co jest nie tak. W zawieszeniu mogło się coś odkręcić lub zepsuć - to nie ma znaczenia ze było robione. Albo stuka coś, co akurat nie było wymienione.
Łożyska i poduszki kolumn Mcpersona, sworznie, Zjawisko rozjeżdżania się auta przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikem na to wskazują. Że też tak prostego zawieszenia jak w przyczepie rolniczej nikt nie potrafi ogarnąć Na stacji diagnostycznej na szarpakach powinno wyjść.
Pojedź na stację. Mają szarpaki i płyty wibracyjne powinni wybadać. Powiedz dokładnie o co chodzi co było robione diagnosta powinien wyśledzić. Skoro stuka w czasie jazdy to on powinien znaleźć. Dodano po 1 Pojedź na stację. Mają szarpaki i płyty wibracyjne powinni wybadać. Powiedz dokładnie o co chodzi co było robione diagnosta powinien wyśledzić....
Kolego pewnie od niedawna jesteś właścicielem tego auta, które pewnie jest krótsze od kombi, a więc szybciej wyłapuje nierówności. Sprawdź jakie masz sprężyny z przodu, może wersji sportowej albo skrócone. Informują o tym kolory kropek (fi ok. 1 cm) na sprężynach. To, że auto przeszło badania techniczne nie świadczy, iż ma obecnie sprawny układ zawieszenia...
Witam. Mam problem z zawieszeniem przednim, ponieważ coś stuka podczas jazdy. Byłem na przeglądzie, sprawdzałem na szarpakach i wszystko w porządku ale stuka. Amortyzatory są suche, więc chyba dobre. Proszę o pomoc.
To może tak być. W przyszłym roku dasz tylne na przód, i się wyrównają. Czemu może tak być? Kolega pojedzie ustawić sobie zbieżność albo zawieszenie do roboty bo z zimowymi będzie znacznie gorzej. Tutaj jedna do wyrzucenia. Na zimę mam nówki bridgestony lm 005, które mają kilka tysięcy km przejechane i byłoby ich bardzo szkoda. Zawieszenie jest ok,...
No właśnie brałem pod uwagę sworzeń ale dziwne bo w maju byłem na szarpakach i mechanik powiedział ze w dobrym stanie jest zawieszenie nie ma luzów. A w styczniu mi tuleje wymieniał więc dziwna sprawa że tak nagle gdzie ja wogole po dziurach nie jeżdżę a tym bardziej w trasie gdzie to zaczęło sie odzywać.
Szarpaki nic nie pokażą, trzeba jechać do mechanika który popatrzy na zawieszenie. Przez internet nikt nie dowie sie co skrzypi w zawieszeniu oO. Równie dobrze można było by zadzwonić do wróżbity Macieja.
Podjedź do SKP na "szarpaki" bez problemu to zdiagnozują. Sprawdź też czy masz plastikowe nakładki na końcówkach sprężyn.
W prawym kole alychac przypomina to jak by byla końcówka wybita . Tak amortyzatory wraz ze sprezynami i łożyska plus poduszki . Byłem wczoraj na stacji diagnostycznej na szarpakach i diagnosta nic nie stwierdził.
Poduszka mcphersona Toyota Avensis T25 1.8 129KM 2005 kombi Witam Z prawej strony przedniego zawieszenia pojawiły się stuki. Szarpaki na stacji diagnostycznej nic nie wykazały. Nadal jest to słyszalne. Nikt ze speców nie widzi i nie słyszy żadnych uszkodzeń. Myślę, że jest to poduszka mcphersona. Może ktoś z Was miał podobną sytuację? Oryginał poduszki...
Maglownica, koncówki drązków ........ Jedz na stacje diagnostyczna na szarpaki i bedziesz widział co jest wyrobione.
Mierzejewski46 - jeżeli już to pojemność walca między najwyższym a najniższym punktem tłoka. No tak , w sumie na to samo wychodzi,....ale jak brzmi. :D 747 - zawsze nad tłokiem musi zostać trochę "wolnej" przestrzeni, a czy to dziura w tłoku czy miejsce nad tłokiem, to już mało istotne w tej dyskusji. Tak poza tematem. Raz przyjechał taki mały znajomy...
Może być sprzęgło, mogą być poduszki, mogą być ogólne luzy w zawieszeniu napisz nam co sprawdziłeś i jakie masz możliwości ku temu (szarpaki, kanał, podnośnik?) bo jeśli tylko parking to będzie ciężko. pozdr.
Niedawno zakupiłem Fiata Doblo 1,6 2017r. Miesiąc temu zrobiłem przegląd techniczny i wszystko ok. Jakiś czas temu pojawiły się stuki w zawieszeniu. Słychać je po wjechaniu na nierówność, ale tylko lewą stoną. Byłem na szarpakach, wszystko na swoim miejscu i sprawne bez żadnych luzów. Wydech ok, koło zapasowe trzyma mocno. Co to może być? Czy ktoś może...
Witam, mam problem z zawieszeniem, to znaczy każdy najazd na nawet niewielką nierówność to mocne uderzenie i efekt "jakby za chwilę miało odpaść koło". Byłem u mechanika, nie stwierdził żadnych wycieków z amortyzatorów, sprężyny całe, luzów brak w zawieszeniu, pojechałem do stacji kontroli, pojazd przeszedł całe badanie zawieszenia, luzy, ocena amortyzatorów...
Witam. Trzeba wjechać na ponośnik i sprawdzić całe przednie zawieszenie łącznie z układem kierowniczm. Na stacjach diagnostycznych mają "szarpaki" ułatwiające sprawdzanie. Pozdrawiam.
to audi jak i pasat b5 jeden szajs,przeważnie wywala górne i dolne proste,co do stukania stawiał bym na stabilizator lub łączniki ,były z gałkami i gumowe,niech jedzie na diagnostykę to sie dowie ,im więcej się tu naczyta tym bardziej będzie truł diagnoście i tak nie wiedząc o co chodzi,a co do sprawdzania tego typu zawieszenia to najlepszy podnośnik...
Po pierwsze - proszę zmienić tytuł wątka, używanie capslock jest zabronione- regulamin pkt. 10.9. Po drugie - trzeba jechać na ścieżkę diagnostyczną, na tzw. szarpaki - takie badanie pokaże gdzie jest luz w zawieszeniu, a co za tym idzie skąd się te pukanie bierze. Wcale nie musi pochodzić z amortyzatorów.
Według mnie to nie o hamulce chodzi, a o coś z zawieszeniem: zbieżność, sworznie lub tuleje wahaczy. Kontrola geometrii i szarpaki powinny dać odpowiedż. Pozdrawiam
witam,proponuje podjechac na stacje gdzie robia przeglady techniczne i tam na szarpakach diagnosta bedzie widzial co jest do wymiany i napewno ci pokaze na ktorych czesciach zawieszenia masz luzy i czy to sa dopuszczalne luzy,pozdrawiam
nie dawno przechodziłem przegląd i na szarpakach wyszło że przód 70 % prawie a tył prawie 50. Czyli przód ok ale tył nie istnieje... jeśli chodzi o przegląd w SKP, to mi przepuścili auto z pękniętą sprężyną w przednim zawieszeniu. Jak coś stuka to na szarpakach musi wyjść co, nie ma innego sposobu na sprawdzenie.
Hamulce sprawdza się na rolkach lub specjalnej płycie najazdowej ( w zależności od konfiguracji stacji diagnostycznej), plus wizualna kontrola całego układu hamulcowego. Zawieszenie sprawdza się na szarpakach oraz przy pomocy łyżki do zdejmowania opon, oraz oczywiście kontrola wzrokowa. A zbieżności raczej nie jest w stanie sprawdzić przy pomocy rolek...
No to jest tam trochę rzeczy do sprawdzenia. Nie ma co dywagować, zostaje wjazd na kanał. Raczej nie na podnośnik, bo zawieszenie ulegnie odprężeniu i luz może się skasować. Ewentualnie stacja diagnostyczna i szarpak z trzepakiem amortyzatorów.
Byłem właśnie sprawdzić zbieżność i zawieszenie, wszystko jest ok. Panowie na stacji podejrzewają, że to wina opon. W sumie już nie raz się przekonałem, że ok na szarpakach wcale nie oznacza ok. Jedak zawieszenie robiłem niecałe 2 lata temu (wymiana wahaczy, łączników stabilizatora, końcówki drążków, łożyska McPhersona), wszystko na FEBI i TRW i od...
Panowie, remont zawieszenia za ponad 1000 zł, w tym przednie amortyzatory, sporo części się zużyło, wyszło po dokładnymsprawdzeniu na szarpakach i innych przyrządach na stacji diagnostycznej. Zrobiłem mały sondaż wśród użytkowników e46 i niestety codzienne używanie tego auta w Łodzi tak się kończy. Dość powiedzieć że dwóch kolegów po roku ma zawieszenie...
Sprawdź łożyskowanie górne mckpersona , to w kielichu nadkola . Gdy auto stoi na kołach to nawet na "szarpakach" nie wykazuje luzów . Łatwo to stwierdzić przy unoszeniu przodu auta .
najlepsza była by byle jaka stacja diagnostyczna - tam gdzie standardowo wykonuje się przeglądy auta. Auto będzie sprawdzone na "szarpakach" oraz dowiesz się jak z twoimi amortyzatorami i reszta zawieszenia (mają tam odpowiednie urządzenia do sprawdzenia) . W twoim przypadku czego w amoku nie napisałem wcześniej trzeba by zwrócić uwagą na drążki kierownicze...
Podjedź na jakąkolwiek stacje diagnostyczną. Tam panowie przebadają samochód na szarpakach i powiedzą co ma luzy. U mnie to kosztuje 25zł.
Wiem, że to porada żadna ale na szarpaku byłeś? 2 dychy to nie majątek. Ale jak znam życie, to skończy się na demontażu całego zawieszenia i weryfikacji wszystkiego po kolei. Ja się nie spotkałem z "rozwarstwieniem" co nie znaczy, że nie jest to możliwe. Powodzenia.
W ostatnim czasie dało się usłyszeć stuki w zawieszeniu - okazało się jednak że to luźne klocki hamulcowe, mechanik sprawdził zawieszenie i stwierdził że wszystko dobrze trzyma, ale zalecił szarpaki na stacji diagnostycznej. Szczegółowa kontrola wykazała że do wymiany jest jeden górny wahacz, jednak usterka wystąpiła nie na dosmarowanym sworzniu a z...
(-) nadwozie do którego przykręcone są tuleje czy też gumy mocujące drążek stabilizatora przedniego w których pracuje. Te gumy właśnie po czasie twardnieją i występuje głuche drobne stukanie jakby wozić kartofle. Czy podobny drążek stabilizatora występuje z tyłu, czy tylko z przodu? Mam wrażenie, że te "kartofle" pojawiły się w mojej "kijance" 2,9...
Witam, mam tegoż Chevroleta Nubirę 2.0 TCDI 121KM(at)150KM 2009R. Problem polega na tym, że podczas przyspieszania ostrego "wyrywa kierownicę" - ciężko go opanować. Podczas powolnego przyspieszania i hamowania jest oki. Przy wyższych prędkościach ( pow. 120 km/h ) też jest niestabilny. W aucie są założone nowe kompletne wahacze z przodu, łączniki stabilizatora....
Albo szarpaki na przeglądzie. A przyklejenie łożyska polega na posmarowaniu osi jakimś wynalazkiem typu LockKit lub żywicą epoksydową. Zawsze tak robią jak mówisz żeby było tanio, bo sprzedajesz auto. Do tych celów używam preparatu firmy WURTH, o nazwie " Hochfest" DOS System. Art.-Nr.893 270 0 . Co do ceny to 50 g, kosztuje130 ojro.
Mam problem z jakimś elementem w tylnym zawieszeniu, tzn. są stuki. Dzisiaj auta sprawdzaliśmy na takim domowym "szarpaku": https://www.youtube.com/watch?v=S1fFR2bV... Dla mnie genialny sposób, każda tuleja została dokładnie obejrzana. Są trochę poparciałe, ale żadna nie jest zerwana. Na pewno stuki dochodzą z okolic prawego tylnego koła, podczas...
Natomiast cały czas zauważalny jest ruch naczepy, A czy nie jest to problem z amortyzatorami naczepy? Które amortyzatory w samochodzie zostały wymienione? Czy zostały zastosowane oryginalne, regenerowane czy zamienniki? W aucie wymieniłem już wszystkie amory. Do przodu i do tyłu włożyłem Sachsy, wszystko nowe i dobierane po Vinie. Amory zawieszenia...
Na prawdę cię nie rozumiem, ten program to obowiązkowa pozycja przy podkręcaniu ramu na platformach Ryzen, jest o nim mnóstwo informacji w Internecie. Zintegrowany w nim jest zwykły memtest, ale dobiera on ustawienia w sposób najbardziej optymalny w zależności od ilości rdzeni i pamięci RAM, dzięki czemu skutecznie wyłapuje błędy. To tak jak byś przyjechał...
To taka kontrola ma potrwać według ciebie kilka dni? Wziąłeś jakiegoś z tych speców na przejażdżkę? Sprawdziłeś, czy coś ci się nie tłucze w komorze silnika (przypomnij sobie słynną już opowieść o gaśnicy)? Czy oprócz szarpaków, ci spece posłużyli się choćby łyżką do opon, by ponaciągać zawieszenie?
Nie wyobrażam sobie płacić za wielogodzinne jazdy próbne mechanika. Mając zaufanie do mechanika nigdy nie targowałem się o cenę. Jeżeli stracę zaufanie zmienię mechanika. Nie rozumiesz. Często usterka pojawia się albo sporadycznie - i trzeba szczęścia, żeby wyszła od razu, albo za defekt odpowiadać może w jednakowym stopniu kilka różnych podzespołów....
elektryczny szarpak szarpak diagnostyczny naprawa szarpak
zelmer malakser renault laguna przycisk citroen bezpiecznik
wzmacniacz sluchawkowy napędy force
TCL 50P615 Power Supply ICs: NCP1653B, NCP1397B, OB2269CP (283N20) on R51MW1-MPC2HG Chassis Creative GigaWorks S750 7.1 – migająca zielona dioda, zasilacz, kondensatory 82µF/450V