Hydraulika szybsza i silniejsza. Siłowniki mniejsze itd. Pneumatyka za to kosztowna i hałaśliwa. Zauważ jaki masz silnik w hydraulicznych szarpakach, z ~1,5kW i 80% energii zamieniasz na szarpanie. W pneumatyce z 10-20% ?. W byle sprężarce w warsztacie silnik tak od 5.5kW etc.
Stacja kontroli z szarpakami i myślę że znajdą przyczynę.
Gumy na drążku stabilizatora, sworznie, amory, itd. Jedź na stację diagnostyczną powinno wyjść na szarpakach
Jasne,wykasuje jeszcze niedokręcone śruby w kołach,oraz to że choinka zapachowa już zwietrzała :) Choć nie jest to takie głupie co napisał-jezeli komputer będzie wsppółpracował z interfejsem jakim jest szarpak na stacji kontroli pojazdów :) Jeżeli masz kolego pojecie jakiekolwiek o samochodach i spotkal bys sie z takim przypadkiem to byś wiedzial że...
Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
Dlaczego nie pojedziesz na stację diagnostyki, myślę że za 20 zł bez problemu sprawdzisz konkrety na szarpakach. Sprawdzisz wszystko i nawet więcej niż oczekujesz, wymienisz co trzeba, a nie po kolei i na domniemanie.
Tak. Dodam jeszcze że to układ szarpaków zawieszenia samochodowego. było oryginalne sterowanie ale wypaliło się wszystko na wskutek wyładowania z sieci. Chcę wykonać nowe sterowanie. Obroty silnika zostały niezmienione ze starej wersji. Po "przejściu " na stare sterowanie (gdzie działa jeden tor na 8) tłok przesuwa się co znaczy że pompa kręci w dobrą...
Skoro się starła to masz coś nie tak z zawieszeniem np. kąt pochylenia koła lub zbieżność. Jedź na szarpaki to sprawdzą.
Jedz na szarpaki sprawdź dokładnie zawieszenie przód może wtedy coś wyjdzie.
Wygląda na to że z tyłu jest belka skrętna więc na pewno zbieżność nie podlega regulacji -jedz na szarpaki i niech ci zlokalizują uszkodzone elementy-pewnie tuleje belki.Po wymianie powinna zbieżność wrócić do normy chyba że był dzwon.
Pięknie napisane, ale całkowita nieprawda! Jeśli nie wiesz o czym mowa, nie zabieraj głosu. Ja Cię uczył tutaj nie będę, ale nie pisz bzdur! Auto ma być podniesione (!) Mistrzu! A znasz może takie urządzenie jak szarpak? Ja bynajmniej nie spotkałem się z kontrolą odprężonego zawieszenia (i tulei) na tymże urządzeniu typowo do tego służącym.
Kolego, jedź na stację diagnostyczną i poproś o sprawdzenie zawieszenia na szarpakach. I tam wszystko wyjdzie jak na dłoni co wymaga naprawy. To nie jest droga impreza.
Zawieszenie w Passacie to tak zwane wielowahaczowe. Bardzo komfortowe, ale niestety do tanich nie należy. Stwierdzenie luzów najlepiej na szarpakach.
Ma obowiązek też sprawdzić czy kulka na haku ma odpowiedni wymiar (czy nie jest zużyta za mała). A jakoś za te paręnaście lat przeglądów swojego auta i nieraz firmowych nie widziałem by jakiś diagnosta to mierzył. Nawet spojrzał czy osłonę zdjął. Prawda jest taka że gdyby chciał rzetelnie sprawdzić auto z 2 godziny by zeszło. Drugi przykład. Zawsze...
zawieszenie sprawdzone na szarpakach , wszystko ok, nie ma luzów.. Solidne sprawdzenie na szarpakach na pewno wykazałoby źródło uszkodzenia.
Przód ucieka nie tył, Wada zawieszenia z tyłu też powoduje ociekanie przodu. Pojedź na szarpaki i wszystko będzie wiadome. Stawiam, że któraś śruba zawieszenia/końcówka drążka/mocowanie środkowe resora jest niedokręcone.
Witaj, Luz na górnych poduszkach amortyzatora możesz sprawdzić w taki sposób że: Podnosisz przód do góry jedno lub drugie koło z osobna lub obydwa razem, bierzesz koło od dołu i ciągniesz góra dół jeśli będzie dość wyczuwalny luz to masz poduszki do wymiany, możesz również przy tej okazji poszarpać za sprężynę czy tam nie będzie luzu co też oznacza...
wystarczy że masz felgę krzywą i nowe opony nie pomogą, poduszka pod silnikiem lub skrzynią biegów, luzy przedniego zawieszenia trzeba sprawdzić na szarpakach - 20zł.
Pojedź na stację. Mają szarpaki i płyty wibracyjne powinni wybadać. Powiedz dokładnie o co chodzi co było robione diagnosta powinien wyśledzić. Skoro stuka w czasie jazdy to on powinien znaleźć. Dodano po 1 Pojedź na stację. Mają szarpaki i płyty wibracyjne powinni wybadać. Powiedz dokładnie o co chodzi co było robione diagnosta powinien wyśledzić....
Witam od jakiegos czasu jezdząc po dziurach słysze jak mi przednie zawieszenie tłucze wymienilem gumy stabilizatora myslalem ze pomoze i dalej to samo pojechalem na przegląd nawet byłem na dwóch róznych stacjach kontroli i na szarpakach nie wykryli nic zawieszenie jest zdrowe zero luzów czy urwanych gum na wahaczach i juz nie wiem gdzie szukac? moze...
Kolego. Wydajesz kasę na bzdurne szukanie dziury w całym! To tak jak mówić o smaku ciasta gdy Ono jest jeszcze w piekarniku! Kompletne durnoctwo! Wybacz, ale jak czytam o takich pseudo naprawach - gdzie ludzie wymieniają pół wozu tylko po to by w efekcie końcowym znaleźć usterkę za 50zł to mnie szlak trafia. Wiesz czego Ci brakuje? Rozsądku i logiki!...
Drodzy Forumowicze, czy ktoś miał taki problem, że czuć szarpnięcie przy nagłym, ale wcale nie bardzo silnym, naciśnięciu hamulca, nawet przy minimalnej prędkości rzędu 7 km/h? Auto to C5 X7 rocznik 2009, 2.0 HDi 163 KM, automat. Szarpie też przy gwałtownym zdejmowaniu nogi z gazu na zapiętym niskim biegu, gdy silnik gwałtownie hamuje auto. Na neutralu...
Witam mam problem z tylnym zawieszeniem jak wiade w dziurę prawa strona to coś stuka mi z tylu byłem na szarpakach amory po 75% i nie wiem co jest pomocy
Jeż na stacje diagnostyczną na szarpaki
najlepiej sprawdzić w innym warsztacie albo w stacki diagnostycznej na szarpakach i wszystko sie okaże .
Weź samochód na stację diagnostyczną na "szarpak". Moze wykryją ci luzy w zawieszeniu.
Jedź na dowolną SKP, zapłacisz nędzne 20 zł i sprawdzą zawieszenie na szarpaku. Szukasz po forach, już wtopiłeś 70 razy tyle, kiedy ten naród zmądrzeje?
Jedź na szarpaki to Ci znajdą.
Witam. Męczący temat w kilku autach. Kierowcy skarżą się na stuki, drgania przenoszone na kierownicę. Czy ćwiczył ktoś taką usterkę i znalazł rozwiązanie. Wymienione: krzyżaki, drążki, zregenerowania przekładnia, zawieszenie sprawdzone na szarpakach i ręcznie z kanału.
Goście na stacji diagnostycznej to nie wyrocznia. A i na szarpakach ciężko coś wychwycić, syczy Toto, hałasuje. Wprawny mechanik "brechą" wszystkie problemy wynajdzie
Cześc sprawdzałeś poduszki przednich amortyzatorów, może one są zerwane w aucie moje żony tak było gdy wjechała kołem w dziurę, zerwało poduszkę i auto latało po całej drodze. Mój ojciec też tak miał, jeżdził do tysiąca mechaników sprawdzali na szarpakach, kazali wymienić prawie całe przednie zawieszenie i nic, a pojechał do jednego szpeca która od...
Jedz na szarpaki może tylny wózek nie trzyma sie budy.
Napiszę na przykładzie swojego auta. Miałem stukanie z tyłu podczas jazdy na szutrach i polnych drogach. Pomimo dobrze wyglądających podzespołów dopiero wymiana tulei tylnej belki pomogła. W warsztacie podmienialiśmy po kolei podzespoły tylnego zawieszenia, aż doszliśmy co nie gra, bo na wszelkich szarpakach nic nie pukało.
W tych Vectrach szybko siadają tulejki gumowo-metalowe. Kup komplet około 400zł, wymień i po sprawie. Ale najpierw sprawdz na stacji diagnostycznej na szarpakach.
Ja już jedną osobę z budżetem 10000 zł wkurzyłem propozycją niestandardową: http://olx.pl/oferta/fiat-tipo-1-4-benz-... powyższe to przykład tylko, (dla siebie szukałbym silnika 1,8 lub lepiej 2,0) to są jedyne z niewielu fiatów, które (nie wszystkie) nie gniły. Za to po zakupie robimy wymianę wszystkich przewodów hamulcowych,...
Masz tyle pieniędzy żeby w ciemno wymienić całe zawieszenie, i to też bez gwarancji powodzenia tej operacji ? Ścieżka diagnostyczna z szarpakami.
Zawsze jak uznam, że coś "dolega" zawieszeniu, jade na stację diagnostyczną i oni w ramach przeglądu (bezpłatnie) sprawdzają na "szarpaku" całe zawieszenie - luzy na końcówkach, amortyzatory, zbieżność... Po takiej wizycie wiadomo, co się dzieje - jedzie się do mechanika i po kłopocie. Czy w Twoim przypadku taka usterka zostanie naprawiona w ramach...
Siemanko. Panowie, potrzebuje pomocy. No już głupieje. Audi przy maksymalnym skręcie w prawo przeskakuje, dodam filmik jak to wygląda. Wymieniłem już przeguby zewnętrzne i wewnętrzne. Zawieszenie bez luzu, nawet na szarpakach nic nie wychodzi. https://filmy.elektroda.pl/68_1691519894...
Zawieszenie niby OK ale bardzo czuć nawet najdrobniejszą nierówność. udaj sie na szarpaki, za 20zl dowiesz sie co trzeba wymienic w zawieszeniu
Nie jedno auto miałem gdzie na szarpakach luzów nie widzieli a elementy zawieszenia były dość mocno zużyte. Po za tym wystarczy tandetna tuleja w wahaczu która jest np. bardziej miękka i wtedy też potrafi ściągać przy ruszaniu, hamowaniu.
Bez urazy, ale chyba pomyliłeś adresy - w sprawie oceny stanu technicznego mechanizmów wewnętrznych samochodu na podstawie zdjęć to sugeruję wróżbitę Macieja :/ Po prostu odżałuj te ~100zł i podjedź na stację diagnostyczną, sprawdź zawieszenie na szarpakach, niech diagnosta zwróci uwagę na stan sztywnych i elastycznych przewodów hamulcowych. W tak starym...
Drążek kierowniczy może być ... na wewnętrznej gałce. Kto ci ustawiał zbieżność że nie wziął auta na szarpaki i nie sprawdził że zawieszenie też jest .... i ma luzy?
Powinien, ale najlepiej sprawdzać to na szarpakach diagnostycznych, wtedy pięknie widać pływanie tulei i inne luzy w układzie zawieszenia i kierowniczym.
A ja głupi myślałem, że najpierw ustawia się kierownicę prosto i dopiero wtedy ustawia zbieżność. Człowiek uczy się całe życie. Też jestem ciekawy tego sposobu... Na bank autorze masz luz w zawieszeniu. Może pękniętą sprężynę. Na szarpakach powinno się luzy sprawdzać. Albo odpiąć chociaż sworzeñ wachacza wtedy zawieszenie się zluzuje i można sprawdzać....
Sprawdzić poduszki silnika, zawieszenie i łożyska kół. Najlepiej na stacji diagnostycznej na szarpakach.
Albo szarpaki na przeglądzie. A przyklejenie łożyska polega na posmarowaniu osi jakimś wynalazkiem typu LockKit lub żywicą epoksydową. Zawsze tak robią jak mówisz żeby było tanio, bo sprzedajesz auto. Do tych celów używam preparatu firmy WURTH, o nazwie " Hochfest" DOS System. Art.-Nr.893 270 0 . Co do ceny to 50 g, kosztuje130 ojro.
witam,kolego jesli kola sa dobre to wjedz na szarpak i wtedy wyjda ewentualne luzy w zawieszeniu lub na drazkach.pozdrawiam
Łożyska i poduszki kolumn Mcpersona, sworznie, Zjawisko rozjeżdżania się auta przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikem na to wskazują. Że też tak prostego zawieszenia jak w przyczepie rolniczej nikt nie potrafi ogarnąć Na stacji diagnostycznej na szarpakach powinno wyjść.
Proponuję podjechać na stację diagnostyczną na szarpaki. Powinni odnaleźć przyczynę stuków. Podejrzewam, że może to być luz na elementach gumowych zawieszenia.
ja jeżdże zawsze do serwisu fiata na szarpak i tam mi za 15zł całe zawieszenie sprawdzją
elektryczny szarpak szarpak diagnostyczny naprawa szarpak
oporność głośnik zwora laserze domofon prestige
wirnik szlifierki celma wirnik szlifierki celma
Jak uniknąć nakładania się czasów nawadniania w Satel Integra? Termistory w przetwornicy 3000W Volt Polska