Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
u kolegi było to samo też 60 km 1,4 - rozkręciliśmy obudowę wtryskiwacza 2 śruby krzyżak wyczyściliśmy przepustnicę i pomierzyliśmy omomierzem sam wtryskiwacz rezystancja powinna wynosić od 1,4 do 2,0 ohm i napięcie między czarnym przewodem a masą (chodzi o wtyczkę) - powinno się rownać przy włączonym zapłonie napięciu akumulatora u nas okazał się walnięty...
Reduktor ma wejście i wyjście obiegu płynu. Trzeba sprawdzić czy jest przez niego dobry przepływ. Po nagrzaniu silnika obie rury powinny mieć niemal identyczną temperaturę płynu. Pomiar temp. reduktora można w przybliżeniu wykonać poprzez przyłożenie termometru do rury wyjścia z reduktora. Owinąć czujnik/termometr wraz z rurą kilkakrotnie szmatą by...
Czyli kolega założył tarczę i dokręcił śruby docisku po jednej stronie a potem dopiero następne?
Witam, Chciałbym się podzielić doświadczeniem z naprawy mojego Hyundaia i30cw 1.6 z 2008 roku z instalacją LPG. Może komuś się przyda, bo temat nie jest rzadki — chodzi o nierówną pracę silnika, szarpanie przy ruszaniu i charakterystyczne „rzępolenie” dochodzące z okolic silnika. Na początku podejrzewałem sprzęgło lub koło dwumasowe (bo objawy były...
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Nadpiszę się w temacie, ponieważ dotyczy to tematu jak powyżej i trzeba uzupełnić wcześniejsze informacje dotyczące modułu rygla drzwi lewych. Jak napisano wcześniej dostajemy się do rygla demontując plastikowy boczek ze słupka i odkręcając mechanizm pasa bezpieczeństwa. Rygiel odkręcamy: dwie śruby TORX i wyciągamy go dołem. Poprawiony schemat modułu...
W czwartek znowu wymieniłem mechanizm came frog a24e. Powód ten sam. Wcześniej przed wymianą mechanizmu zgłosiłem ten problem do importera i sprzedawcy w Polsce do Came. Przedstawiciel firmy odwiedził mnie i dokonał oględzin 3 bram wyposażonych po dwa mechanizmy. Sprawdził montaż bram, mechanizmów czy bramy bez mechanizmów chodzą lekko, czy są smarowane....
Podszybie dobrze ściągnąć, obudowa na 2 śruby pionowo, nasadka E8 (torx wewnętrzny), przepustnica na 2 śruby na klucz nasadowy 10mm od tyłu, po zdjęciu obudowy.
A śruby na wylot ze stożkowymi łbami odpadają z jakichś względów? Czy tak czy siak to i tak pasuje robić przeglądy... A w ich czasie należy wymieniać podejrzane nity czy śruby... Według mnie czy tak czy siak to będzie OK... Daj tylko odpowiednią gęstość... Można dać tuleje gwintowane wewnątrz na 40mm czy 60 mm czyli na wylot całego profilu i wbić je...
Wiedząc o tym, dwa lata temu dorobiłem specjalne amortyzujące gumki podkładane między obudowę sterownika i pod śruby mocujące tak żeby zminimalizować drgania przenoszone przez silnik na sterownik. DODATKOWE OBJAWY: Po odpaleniu zimnego silnika pojawiło się falowanie obrotów przez jakieś 15-20 sek. i skoki między 1100-1800 obr. min.
Witam. Przepraszam, że tak długo nic nie odpisywałem. Udało mi się uporać z problemem. Winny był potencjometr przepustnicy sterowanej elektrycznie. Rozwiązanie problemu: 1) Demontujemy przepustnicę. W tym celu należy odpiąć od niej węże z płynem chłodniczym (zaślepić jakąś śrubką węże, żeby płyn nie wyciekał). Zdjąć gumowy wąż podciśnieniowy. Odpiąć...
ja skrzynie robiłem przy przebiegu 112tys. Zerwały się 3 nity i jeden tak niefortunnie wpał że uszkodził skrzynie i zrobił dziure... dziure zaspawano nity przerobiono na śruby i auto śmiga do tej pory. Ale ja już kiedyś zakłądałem temat o szarpaniu w golfie 4 1,4 16v silnik AKQ,,, czasem autem szarpnie nie zależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły......
Sebapi73 coś nas tu oszukujesz niedawno wymieniałem sprzęgło dwu masowe ale nie na nowe lecz na regenerowane w jednej z firm w Mielcu koszt 800zł nowe kosztowało z luka prawie 4tyś, masz racje docisk jest samoregulujący ale jeżeli zregenerujesz komplet i zakładasz taki docisk a masz specjalny przyrząd do ustawiania sprzęgła, który w takim wypadku jest...
Trubo wyjmowałem rozbierałem je na kawałki, cały mechanizm VNT wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej i WD-40 dokładnie wszystko oczyściłem, wypolerowałem powierzchnie styku łopatek VNT z tym pierścieniem bo widoczne były rysy od przytartych kierownic, wyczyściłem zimną i gorącą muszlę, wirnik, koła kompresji, sprawdziłem luzy wszystko wyglądało idealnie...
Ok vanDYKuś :), pomiary wag rolek, jak i całe zawieszenie (prawdopodobnie oddam do malowania proszkowego jak będę w Polsce) z nowym silentblockiem i paskiem będę składał jak wrócę tzn. za jakieś 3 tygodnie :). Na obecną chwilę baaaaardzo wam dziękuję za pomoc i pozdrawiam :). Najgorsze jet to że nigdzie nie mogę znaleźć z jaką siłą mam dokręcać śruby...
Ubytki niewielkie jedna zakrętka na dwa tygodnie. Gdy odpowietrze hamulce żyleta gdy mina 2 tyg. Z dnia na dzień coraz niżej aż pedał w podłodze i hamuje dopiero za drugim nacisnieciem. Mega niebezpieczna sprawa... niestety ubytków nie widać totalnie nigdzie jedynie co mnie zastanawia to po zdjęcie przednich kół dookoła gdzie są miejsca na śruby jest...
ja miałem kiedyś podobną sytuację i okazało się że się powietrze dostawało do jednego z przewodów paliwowych po dokręceniu śruby z przewodem problem zniknął
Nie wiem czy to co napiszę będzie przydatne ale w takim samym samochodzie i z takim samym silnikiem miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Powodem okazał się moduł sterujący wtryskiem, po regeneracji problem ustąpił. Jednak nigdy nie dymił, zwyczajnie nie odpalał aż ostygł. Przy okazji dodam że w trakcie jazdy występowało szarpanie nawet przy...
Ja bym zaczął od układu zasilania. Wymiana filtra paliwa ,i przedmuchaniu sprężonym powietrzem przewodów aż do zbiornika.Miałem kiedyś przypadek że była zapchana główka śruby tuż przy filtrze.
Miałem dokładnie to samo w tym samym modelu. Szarpanie i gaśnięcie . U mnie była to nieszczelność w obudowie filtra paliwa. Taka czarna puszka z tworzywa od góry zakręcana na 4 śruby imbusowe. W dolnej części tej puszki jest taki zaworek z białego tworzywa (odpowietrznik) u mnie on był nieszczelny i wymiana tego elementu przyniosła natychmiastową poprawę...
Masz albo luźne kółko na wałku rozrządu, albo na dole, wycina się klin. Dotykałeś śruby centralnej dolnego koła rozrządu?
Wtryski sprawdzał warsztat mechaniczny logo Bosch ale nie ASO, do sprawdzenia to zdaje się trzeba zawieść całą pompę, a tych sterowników się nie naprawia jedynie czyszczenie , koło pasowe nie dawno wymieniałem fakt firmy kiepskiej, zdjąłem je nie widać pęknięć gumy, jedynie te śruby w kole , jedna była wkręcona na max druga wykręcona i niewiem jak to...
W skrócie koledzy rozebrać i czyścić nastawnik ? Dokładnie tak, zobaczysz te nieszczęsne opiłki na cewce, wszystko się ładnie rozbiera. Na PW masz opis krok po kroku, a uważaj na śruby od cewki nastawnika(lewy gwint)
Do artur04c , nadzieja jest zawsze, choć gwarancji dać nie mogę. Tą tulejkę o której kolega pisze należy bezwzględnie wymienić na nową. Tulejkę w końcówce wału korbowego widoczną na zamieszczonym wcześniej zdjęciu też należy bezwzględnie wymienić. Jak pisałem wcześniej, wałek sprzęgłowy nie może mieć żadnych luzów promieniowych (na boki), żadnego lepiarstwa...
masz rację, ale gdyby się zablokował w pozycji otwatartej to wystąpiłaby nierówna praca na biegu jałowym przy ciepłym silniku, no i po dłuższej jeździe zapaliłaby się usterka : wartość rzeczywista poza wymaganym zakresem" oczywiście nic nie szkodzi odkręcic 2 śruby i sprawdzić pozdrawiam
Launch ładnie robi mazdę. Ważne jest dokładne wybranie modelu. Jak to robileś? No i rocznik tej mazdy. Jeżeli po 98 to proponuję odkręcić zawór EGR ( dwie śruby na klucz 12mm) i zobaczyć czy nie zacięty.
Dlaczego zawory byly wymieniane? Szarpanie podczas zmiany biegów + coraz częstszy komunikat "gearbox faulty" razem z błędem P0006 Czy po wymianie była czyszczona mechatronika oraz wszelkie kanały smarujące? Cała kaseta sterująca była rozkęcona i wyczyszczona. Zawory i śruby po bokach które regulają ciśnienia w środku nie były dotykane. Robiłem zgodnie...
Potwierdzam - żółte Valteki to złom . 15 tyś km przejechane i każdy wtrysk chodzi inaczej. Dobrym sposobem na diagnozę jest wspomniane wcześniej pojedyncze włączanie wtrysków gazowych. Obserwujemy czasy wtrysków komputera benzynowego. Jeśli spadają po włączeniu któregoś z wtryskiwaczy, to znaczy że wtrysk przelewa. U mnie włączenie 3 wtryskiwacza LPG...
Skrzynia po naprawie. Lekko szarpie przy zmianie biegu z 1na 2 i późno załącza 3 dopiero powyżej 3000 obr. Błędów brak. Przed naprawą skrzyni jedną z jej usterek była wykręcona plastikowa śruba jednego z zaworów w bloku hydraulicznym. Pytanie jak sprawdzić działanie elektrozaworów i jak wyregulować blok. Podczas czyszczenia bloku 4 zawory mieszczące...
Napiswz jaki dokładnie masz samochód- chodzi mi glownie o rocznik Ja dotychczas podmieniłem następujące czujniki: Obrotów walka i wału Przepływomierz Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza za turbiną Czujnik temperatury paliwa Now wymienialem czuunika temperatury silnika bo pokazuje dobrze, równo z tym w desce rozdzielczej i rano na zimno równo z...
W tym silniku najprawdopodobniej nie luzuje się pompy tylko 3 śruby koła napędowego pompy i delikatnie obraca osią pompy, po zegarmistrzowsku.
Kolega wrzucił by fotki sprzętu, przekładni, zaznaczył, które śruby zrywa, będzie łatwiej coś powiedzieć, doradzić. Tak się zastanawiam, że jeśli rwie przekładnie przez szarpanie to należało by w jakiś sposób wyeliminować to szarpanie, bo jeśli nawet będzie bardzo solidna przekładnia która to wytrzyma to padnie coś innego np. W.O.M. ciągnika.
kolego to co piszą z tymi wkładkami to jest prawda to samo miałem w golfie 3 choć zawieszenie było nowe i nie byle co teraz mam e32 i zmieniałem zawieszenie z przodu po dwóch dniach miałem podobny problem szarpanie zaczynało się od 80km/h do 50km/h po prostu trzeba jeszcze raz dociągnąć śruby szczegół pompa też ma coś do powiedzenia tylko nie hamulcowa...
ale w jaki sposób mogły by się rozsypać igiełki (wałeczki) skoro one są na górnym wałku a on nie ma nakrętek?? mógłbyś bardziej szczegółowo opisać bo ja nie zabezpieczyłem jednej śruby od wodzików drutem i boje się że mogę mieć przez to problemy??(ciężki był do niej dostęp)
Witam. U mnie też szarpało i często gasnął na gazie i benzynie, przyczyną był uszkodzony przewód WN (praktycznie palił na 3 cylindry). Kolego tiesto851 - czy też masz na 1 przewodzie WN taką jakby cewkę Dietz'a? Bo ja wymieniłem na nowe przewody i tego już nie mają a ta cewka jest wpięta w instalację (nie można jej przełożyć na nowy przewód) i nie...
Z tego co piszesz to kręciłeś śrubą regulacyjną składu mieszanki (miśzy rozdzielaczem wtysku a "gumą" rury ssącej). Regulator ciśnienia nie posiada śruby regulacyjnej tylko podkładki regulacyjne. Jak na ciepłym silniku obroty pływają to mieszanka jest zbyt bogata. (Regulacja składu mieszanki jest bardzo "czuła" - lekkie "pokręcenie" a duża zmiana)....
Witam, trochę odgrzeje temat chodzi o to szarpanie okazało się że wałek wytarty a popychacze zjechane w jednym aż dziura była. Wałek wymieniony popychacze też po sciągnięciu dzwigienek pompowtryskiwaczy okazało się ze na 2 pompkach bolce pęknięte w aso dostałem ale troche inne zamiast bolców grzybki śruby dociskajace tez nowe w komplecie . I teraz mam...
Odkręcasz aparat (zaznacz jak był).Odłącz kopułkę i kabel od modułu. Wyczyść szmatką zmoconą w benzynie. Chwyć w imadło Zdejm palec i nakładkę przeciwpyłową Kleszczami do pierścieni segera ściągasz pierścień mocujący reluktor Sciagasz reluktor (uwaga na podkładki).Schodzi raczej opornie-podważaj dwoma śrubokrętami. Odkręcasz po obrzeżu 3 śruby mocujące...
Jeżeli ten zawór jest na wężu do miksera to jeżeli został przykręcony to właśnie tak będzie bo w uproszczeniu na nim reguluje się maksymalną dawkę gazu i nie można jej tak poprostu przykręcić Najlepiej to chyba poszukać dobrego gazownika żeby ustawił instalację tak jak ma być (wiem że o takich ciężko). Mój były golf 3 1.8 palił do ok 11 litrów gazu...
W tym escorcie nie ma takiego czujnika utrzymywania ciśnienia paliwa, ciśnienie paliwa jest regulowane raz za pomocą śruby w gaźniku a MAP sensor jest wykorzystywany w układach wtryskowych do dokładnego wyliczenia aktualnej ilości zasysanego powietrza, aby ECU silnika dokładnie wyliczyło dawkę paliwa ( oczywiście oprócz MAP sensora ECU do tego celu...
Witam!! kolego sprawdź sobje połówki karterów czy dobrze przylegajom do siebje pozatym jak skręcasz to przy okazji wymjeń sobje śruby na imbusowe,sprawdź sobje terz bolec z przerywacza na stojanie czy niema luzów i czy magneto ci przypadkiem na więnkszych obrotach nieskacze i niestyka do śrubki co przykręcasz kable do kondensatora albo przerywacza jak...
Witam. Główną przyczyną szarpania sprzęgła kolegi tzok było niewłaściwe zamontowanie tarczy sprzęgła przez mechanika. Tarcza sprzęgła składa się z kilku części między innymi dwie okładziny sprzęgła nituje się do piasty tarczy poprzez taką blaszkę a konkretnie sprężynę.Jeśli popatrzymy na tarcze sprzęgła z boku to widać okładzinę przynitowaną do blaszki...
Robiłem to dawno więc mogę coś pominąć, ale postaram się jak najwięcej Ci przekazać. 1. odpiąć aku; 2. odkręcić dwie śruby krzyżowym śrubokrętem w plastiku nad wtryskiwaczem; 3. zdjąć pokrywę z filtra powietrza i pozbyć się całego dolotu; 4. odpiąć przewody paliwowe - może się trochę wylać benzyny - zaznacz który gdzie idzie wężyk; 5. odkręcić imbusami...
Witam. Nie boje się krytyki, bo ona zmusza mnie do dalszego gromadzenia wiedzy :D :-). Nie ma sprawy. Odkręcanie się napędu nie powinno mieć miejsca :cry: .Zdarza się to przede wszystkim przy nie dokładnym montażu. Nigdy nie stosowałem podkładek sprężynowych Zawsze wszystko było na siłę dokręcane , ai spawać się zdarzyło. Jaki masz napęd bo to jest...
Sory - napisałeś 320Ohm a ja to przeczytałem jako 3200 Ohm. Skup się na przepływce i sondzie. Ten silnik ma tak że do temp około 60st chodzi na bogatej mieszance (cały czas 0,7 - 0,8V z sondy) a potem steruje mieszanką z sondy ale tu jest haczyk - jeśli przepływomierz będzie dawał za niski sygnał to będzie cały czas ubogo. Co to znaczy? Zakładając że...
witam jest jeszcze filter gazu ktury najczesciej znajduje sie w reduktorze , a ustawianie na oko może nie być zbyt skuteczne , udaj sie do warsztatu gdzie robią instalacje gazowe wymień filter i niech ustzwią gaz na analizatorze spalin , dopiero wtedy możesz sam sie pobawić z doregulowaniem zapamiętując ile obrotów śruby robisz i w kturą strone można...
Schowaj iglice o jeden rowek niżej czyli zawleczkę przesuń na 1 rowek do góry. Brak jest regulacji składu mieszanki? Niestety nie ma żadnej śruby do regulacji mieszanki. Na pierwszym rowku od góry silnik ładnie pracuje, ma piękny zryw i nic nie wycieka. Problem w tym, że jak jest zimny to trzeba się bardzo namęczyć, żeby go odpalić. Zwiększ poziom...
ja ustawiałem na lampkę. załączając szary kabelek do masy podczas jazdy kontrolka włącznika sygnalizuje pracę sondy. prawidłowa praca to jak chyba w odstępie 1s zapala diodę. szybkie mruganie to ubogo a stałe świecenie bogato/lub na odwrót. szybkie to było szarpanie i dławienie /. trudność polega na takim nakręceniu regulacją aby głównie jednostajnie...
mocowanie śruby śruby śruby mosiężne alternator śruby
formatowanie seagate expansion ogrzewać etażowa pralka amica blokada drzwi
otwieranie furtki krups podłączenie wężyków
Opel Astra J – schemat wiązki elektrycznej drzwi, pinout, kolory przewodów Falowniki SMA, ABB, Siemens – zmiana mocy przez częstotliwość sieci, P(f), frequency-watt, VFD