Błąd wskazuje na problem ze Sondą Lambda. https://obrazki.elektroda.pl/3088319000_... Pozdrawiam
Bardzo podobny efekt uzyskałem wyjeżdżając na rezerwie pod ostrą górkę - wtedy ewidentnie brakowało mu paliwa (2 kreski od dołu) tylko wtedy szarpał częściej A filtr paliwa i powietrza kiedy wymieniałeś? W starszym Dieslu warto wyczyścić bak, gały ci wyjdą jak zobaczysz co na dnie pływa.
Co ma czujnik wału czy wałka do tych problemów? Wystarczy połączyć kropki. Śmierdzi benzyną, wzrosło spalanie, jest błąd sondy. To nie jest błąd od uszkodzonej sondy tylko błąd zbyt ubogiej mieszanki. Masz gdzieś dziurę w układzie dolotowym, uszkodzony MAF lub MAP i stąd ten problem. Daj ten opis błędu jaki pokazuje komputer. Można też popatrzeć w bloki...
To typowy objaw wskazujacy na sprzeglo. Rozumiem ze objaw wystepuje podczas puszczania sprzegla? Powody moga byc takie: -zaolejone okladziny cierne tarczy sprzegla -przekoszony docisk tarczy sprzegla -lozysko wyciskowe -poduszki silnika, skrzyni.
No i co z tego, że zalejesz gęstszy olej do sprężynówek? Tam nie ma tłumienia hydraulicznego, cała idea opiera się na tarciu wywołanym uszczelniaczami, które muszą być tylko i wyłącznie oryginalnej produkcji Pneumant (ze względu na inną grubość wargi uszczelniającej). Olej służy tylko do tego, aby teleskopy nie stukały o dno goleni przy ostrzejszej...
Szkoda ,że nie napisałeś jaki masz gaźnik.Lewe powietrze sprawdza się w ten sposób,że zdejmuje się filtr powietrza i zatyka gardziel gaźnika-jeśli zgaśnie -nie ciągnie lewego powietrza,jeśli tylko spadną obroty tzn.,że ciągnie.Pod gaźnikiem jest elastyczna podstawa,może trzeba zdjąć i obejrzeć.
Szarpanie to dużo przyczyn, odczytać błędy
Hej, znalazłeś przyczynę szarpania, bo ja mam to samo.
. Na pewno masz problem z EGR spróbuj go wyeliminować
Miałem coś takiego w swoim passacie 90 KM. Jadąc równą prędkością około 120 km/h czuć lekkie falowanie tak jak by auto przyspieszało i zwalniało. Jest to raczej płynne i nie jest to szarpanie. Przyczyna to zaworek od turbiny taki metalowy z trzema kolorowymi rurkami.
Wymieniłem sprzęgło i szarpie przy ruszaniu. Jaka może być przyczyna? Sprzęgło Rymec kompletne.
Wymieniona poduszka skrzyni jednak po 3 miesiącach nowa jest w takim stanie jak stara Zamontuj kolego jeszcze raz nową będzie łatwiej wyczuć ci potencjalną przyczynę piotrek sugerował wtryski ty piszesz ogólnie silnik pracuje równo , więc jednak coś ją wybija , kojaży mi się fakt z przed kilku lat też szarpanie przyczyną był luz na półośce , nie pamiętam...
Uszkodzony, jak nie triak w module (BTB 16- polecam sprawdzić, a najlepiej wymienić), to programator... Pozdrawiam.
Kolego jaki zapłon , to dizel jeśli już to początek wtrysku .
Czy objwy falowania obrotów, utraty mocy, szarpanie, przyczyna może być skaczące napięcie Nic z tych rzeczy.
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania. Wypadanie zapłonów może mieć albo przyczynę mechaniczną - niskie ciśnienie spowodowane zużyciem tłoka/cylindra, bądź nieszczelnością zaworów, albo elektryczną - niesprawność układu zapłonowego. A to że cieknie woda z tłumika to normalne - samochód eksploatowany na krótkich odcinkach.
Wymień kondensatory filtrujące +B (to na szarpanie). Przyczyną zniekształcenia są elementy w układzie korekcji.
Witam wszystkich forumowiczów:D Posiadam forda escorta z silniczniem diesela 1,8d z 93 roku przebieg udokumentowany 218 tyś. Mój problem polega na zbyt dużym spalaniem ON. Kiedyś palił 5-6 litrów teraz pali 10 i tak samo w trasie, obroty są deko za duże ma problemy przy zimniejszych dniach z rozruchem ( tak jak by miał za duzo paliwa objaw jak w benzynie...
na "av" też szarpał,przyczyną był c 404- 100mf po stronie wtórnej przetwornicy.Dzięki za poradę.
kolego herbizet znalazłeś co było przyczyną szarpania mam u siebie to samo...
szarpanie moze byc przyczyna uszkodzona swieca bądz przebicue w ukladzie zapłonowym
Ja kiedyś tak miałem, jak wymieniałem filtr paliwa i słabo odpowietrzyłem układ. Prawidłowe odpowietrzenie układu rozwiązało problem.
Znalazł ktoś przyczynę tego szarpania? Mam to samo w zakresie obrotów 1600 a 1800. Transit 2.2 TDCi 2008r.
Orientujecie się, co może być przyczyną szarpania autem podczas postoju (zwłaszcza pod górę) na Drive z nogą na hamulcu? Stale wyczuwalne są delikatne szarpnięcia, a czasami aż zatrzęsie autem jakby chciało ruszyć. DP0, 2006r, Laguna 2, 1.9dci
Witam wszystkich mam malą sprawe a chodzi mi oto ,ze w golfie 1.9 td Dodano po 1 rok 92 przebieg 180tyś.
Witam. Proszę o info czy znalazłeś przyczynę szarpania, mam ten sam problem. Założony drugi nowy komplet sprzęgła sachsa a szarpie dalej. Dzięki
I co było przyczyną szarpania? Kosiarka naprawiona? A zawory kiedy były ostatnio regulowane?
jak chce odpalić kosiarkę to szarpie aż rękę chce urwać. Jaka to kosiarka? Opisany problem to prawdopodobnie nie działający odprężnik. Jednym z powodów nie działającego odprężnika mogą być źle ustawione luzy zaworowe. Powodów takowego problemu może być więcej, łącznie z uszkodzeniem samego mechanizmu odprężnika. Wpisz na yt zasada działania odprężnika...
Czyli to wina sprzęgła?
Udało się w końcu rozwiązać problem z szarpaniem. Przyczyną była przepustnica ( brak sygnału zamknięcia przepustnicy) udało mi się zlikwidować problem bez wymiany przepustnicy, a mianowicie dorobiłem na zewnątrz przełącznik, który podaje brakujący sygnał. Więcej informacji w innym moim poście. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Wlej borygo do chłodnicy. Powinno pomóc, ponieważ masz reduktor przymarzniety.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
dwie sprawy -czujnik położenia wzniosu iglicy ( na trzecim szprycku) -nastawnik dawki
Padające pompa paliwa była przyczyną szarpania, problem rozwiązany.
Witam. Problem Focusa rozwiązany. Przyczyną szarpania była pęknięta świeca natomiast przyczyną złych obrotów była przepustnica a dokładniej czujnik obrotów który jest przy przepustnicy. A ten odgłos strzałów w przepustnice to ECU wysterowuje regulator wolnych obrotów tak jak napisał andrzej 20001.
Duże tętnienia w 12V też powodują szarpanie.
Witam, udało się znaleźć przyczynę szarpania i dużego spalania? U mnie na początku były zatkane kanały EGR i strasznie szarpała, ale teraz po czyszczeniu też czasem szarpie i jak się szybciej jedzie, to czuć przerywanie i jest duże spalanie, a na wolnych obrotach faluje i słychać takie coś, jakby coś obciążało silnik, już nie mam pojęcia.
To jak z każdym serwisem, aczkolwiek może być i gorzej, bo jak im nie wyświetli żadnych błędów to szukać specjalnie nie będą przyczyny tylko zacznie się wymiana podzespołów.
Witam. Jestem na etapie poszukiwania przyczyny szarpania pralki LG F4J5VY4W. Wymienione zostały łożyska, ponieważ się uszkodziły. Pralka dostaje super szarpania podczas wirowania. Fruwa po całej łazience. Wymieniłem stopki na nowe oryginalne. Postanowiłem jeszcze raz rozebrać bęben i zauważyłem przy krzyżaku wbitą monetę, jak na zdjęciu. Czy mogło mieć...
witam spotkałem się z trochę podobnym przypadkiem tylko że c3 jak auto było zimne było ok ale jak się zaczynał rozgrzewać to zaczynał skakać obrotami i pod czas jazdy lekko szarpał przyczyną była wysuwająca się wtyczka czujnika położenia wału pod wpływem temperatury komputer tego nie widział
Witam. Mogłbys sprawdzic takze cisnienie sprezania bo takze to moze byc przyczyna szarpania.
Jakie ma to znaczenie czy na szpilce czy na innej śrubie jest jeśli u masowanie jest dobre Myślę ,że to ma znaczenie i to właśnie muszę sprawdzić. (chodzi właśnie o te słowo DOBRE). Cytat od jednego kolegi który miał taki problem jak Ja cytuję : "Sukces!! samochód naprawiony! :D Przyczyna szarpania została odnaleziona, przewód masowy był przykręcony...
Zmierzyc cisnienie na pompie,tak dokladnie.Co do sondy to zalezy ile ma przejechane,czy juz nadszedl czas na nia.Takie objawy wyglad na problem z zasileniem silnika w paliwo.Ja tam bym szukal przyczyny.
witam, mam pytanko do bardziej obeznanych kolegów, co może być przyczyną szarpania podczas jazdy niezależnie od biegu, wskazówka obrotomierza jakby niewiele ale falowała podczas tego szarpania, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??? z góry dzięki, pozdro
Nowy zamiennik
częstą przyczyną szarpania jest nadpalony styk (złamany) w programatorze
Wydaje mi się, że szarpanie przy zmianie biegów to raczej efekt uboczny głównej przyczyny szarpania przy dodawaniu gazu. W każdym bądź razie sprawdzę działanie tego włącznika.
Witam. Mam identyczny problem. Czy koledze udało się znaleźć przyczynę?
Nie ma żadnych błędów, podpięty po całym zajściu pod komputer. Nie pokazuje kompletnie nic. Nie wiem, w czym szukać przyczyny takiego zachowania.
już wszystko wyjaśnione filtr powietrza był przyczyną nie żadna pompa albo poduszki pozdrawiam.
Jak zdiagnozowałeś że egr jest powodem szarpania? Jeśli to dobrze zdiagnozowałeś to po postawieniu nowego egr nie powinno się tak dziać żeby szarpało. Może przyczyna tkwi w świecach, kablach od świec lub na cewce są przebicia, sprawdzałeś to?
podany przez ciebie błąd możesz smiało zignorować. Z tego co piszesz drukarka wymaga wymiany rolek i separatorów. Trzeba ją dokładnie rozebrać na części, ocenić stan podzespołów i popatrzeć co jest przyczyną szarpania papieru. Jeśli nigdy nie naprawiałeś żadnej laserówki, to odradzam grzebanie w niej, chyba że masz dużo czasu i będziesz wiedział jak...
Zacznij od sprawdzenia swiec zaplonowych i kabli WN.
witam ja kiedys mialem problem podobny na zimnym silniku ale auto nie gaslo. nadmieniam ze nie byl to polonez a auto niemieckie, efektem bylo duszenie sie auta i czasami szarpanie, przyczyna byla uszkodzona sonda lambda po wymianie problem znikna. sonde sprawdzic mozna w serwisie podlaczajac ja do komputera tam widac czy sie blokuje czy dziala prawidlowo....
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
Cewki wszystkie w porządku, przyczyną szarpania okazało się lewe powietrze na połączeniu jednego z wężyków instalacji LPG z króćcem wkręconym w kolektor dolotowy. Wystarczyło założyć metalową opaskę za 2 zł i szarpanie ustało.
Myślę,że jest coś nie halo z "niefachowo"zmontowaną skrzynią biegów.Któryś wałek może być krzywy.Albo nie pracują równolegle.Wyważenie sprzęgła raczej nie powinno tyle mącić.Niestety wróżką nie jestem.POWODZENIA.
Filtr oleju nie wymieniałam, bo jest umieszczony w środku w skrzyni biegów i żeby go wymienić trzeba zdemontować skrzynie biegów i ja rozebrać, olej nie byl wymieniany na warsztacie. Czy nie wymieniony filtr bądź zanieczyszczony może być przyczyna?
Udało się znaleźć przyczynę problemu z szarpaniem i wyskakującym błędem?? Mam podobny problem z moją Optimą, wymiana świec, cewek, oleju w skrzyni, bezpiecznika wysokiego napięcia nie pomogło.
Nie da się bo info o prędkości idzie po szynie , ewentualnie możesz wkręcić wkręta w szybkę. A odnośnie usterki to nie obrotomierz jest przyczyną szarpania tylko skutkiem. A przyczyna leży gdzie indziej
Pomocy!!! Czym mogą być spowodowane takie objawy??? Dzieje się to sporadycznie, silnik spada z obrotów i do tego takie szarpanie. Co może być przyczyną? Film w załączniku
przekaźnik R5
Silnik trój fazowy sterowany falownikiem zasilany linią trójfazową przy małych obrotach szarpie a czasami nawet dostaje lewych obrotów. Przy zwiększaniu obrotów tego nie da się zauważyć. Co może być tego przyczyną?
witam co było przyczyną szarpania bo mam taki sam problem w swoim golfie co trzeba wymienić?? pozdr
Trudno coś pomóc przez internet. Moim zdaniem auto posiada jakąś poważną wadę fabryczną. Fakt, że pękła skrzynia biegów nie pozostaje bez znaczenia. Wymiana skrzyni usunęła skutek, natomiast prawdopodobnie przyczyna jej pęknięcia nadal pozostała. To co odczuwasz może być efektem złego wyważenia lub braku wycentrowania (przesunięte osie) na elementach...
Rozwiązałeś problem? Znalazłeś przyczynę szarpania?
Jakie mogą być w takim razie inne przyczyny szarpania i drgań gdy samochód ma ciężko?
Witam mam Hyundaia Santa fe 2007 rok 2.2 diesel mam identyczne objawy z tym szarpaniem przy spokojnej jeździe tak jak by się trochę przydlawil i po chwili odpuszcza i tak na okrągło podczas jazdy czy może ktoś znalazł przyczynę tego szarpania lub miał podobny objaw
masz 1.8 czyli m42b18 140km a u mnie w m43b16 szarpało na 1 i wstecznym (jak dawałem więcej gazu to szarpanie było mniejsze), obsatwiałem sprzęgło, a dokładnie sprężynki do tłumienia drgań, w necie znalazłem opis, że wtedy sprzęgło drga i okładzina tarczy nie jest wtedy równa, pisało też, że: należy przypalić lekko!! sprzęgło, więc mój bimmer dostał...
Za długi lub za krótki czas , gdy włączone są oba media. Podjechać do gazownika ,żeby skorygował.
Dzień dobry.Jaka była przyczyną tych objawów?
Jeżeli jest to przyczyną szarpania podczas wypalania FAP czekam na info na PW
Dzień dobry. Czy udało się namierzyć przyczynę? Mam podobny objaw szarpania silnikiem przy obrotach około 1800. Pozdrawiam
Witam Przyczyna szarpania sa zużyte (spalone) tarczki koszy rewersu
zgadza sie jest tak a czy to moze byc przyczyna szarpania i po co mi ten czujnik??
Jak zasterujesz świecami osobno to łatwiej odpali? Przyczyn szarpania szukałbym w EGR, pewnie wyczyszczony, ale być może ECU źle steruje.
witam jestem zainteresowany co było przyczyną mam taki sam problem w audi 1.9tdi pozdrawiam.
Sprawdź sonde lambda bo często właśnie ona jest przyczyną szarpania,gaźnik wyregulowany?
EDIT ‼️‼️‼️‼️ Udało się zlokalizować przyczynę szarpania auta. W czasie szarpania prędkość koła prawy tył jest większa o 16km/h i wtedy auto szarpnie i odcina pedał gazu. Wymieniłem łożysko i czujnik lecz nie pomogło. Odłączenie czujnika tego koła również nie pomaga. Odłączenie pompy abs leczy wszystkie problemy auta. Bez pompy abs jeździ dobrze jak...
wiesz zepsuł mi się imobilajzer więc kazałem mu o zdjąć a fachowiec zaproponował mi że założy mi odcięcie zapłonu i założył włączam zabezpieczenie w samochodzie ale czy przyczyna szarpania i strzelania ale takiego pożądnego strzelania jest od wadliwego zabezpieczenia to niewiem szukam już przyczyny wszędzie
Witam Wymień jeszcze kopułkę i palec przerywacza , możliwe że to było przyczyną szarpania. Odpięcie akumulatora nic nie zaszkodzi ale tez nic nie pomoże. Filtr paliwa też czasem może być przyczyna szarpania. Pozdrawiam Uno z 2002r. ! Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Wszystko jasne. Przyczyną tego szarpania był czujnik położenia wału korbowego.
Jestes bezczelny: A Ty natomiast znowu brednie od czapy wypisujesz, nie wiadomo po co. Co ma AFR na gazie, do szarpania na benzynie? Czemu sterownik nie rejestruje błędów wypadania zapłonu/ubogiej mieszanki? Przyczyna gdzieś jest, tyle tylko ze trzeba umieć i mieć czym ją znaleźć. Więc bądź uprzejmy nie doradzać tu więcej.
Przyczyna moze byc sonda lambda.
a przeplywomierz powietrza masz w porzadku???? to jest przyczyna szarpania zazwyczaj.jesli jest uszkodzony.
Sprawdź poduszki na których leży zespół napędowy - te od silnika i te pod skrzynią. Często przyczyną szarpania są właśnie te elementy - uszkodzone - zużyte.
Twoje oznaczenie silnika to AAZ nie AAO, źle odczytałeś. Znajdź dobrego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu, moment wtrysku i dawkę może gdzieś jest potrzebna korekta.
Zdejmij lewą osłonę z silnika, toto z przodu to wariator, to z tyłu sprzęgło, a łączy je pasek. Szarpanie może mieć przyczynę w pasku, może być powyrywany, lub po prostu już wyciągnięty...
Przyczyna szarpania samochodu był przycinający wtrysk paliwa. Wymiana wtrysku na inny rozwiązała problem. Auto nie szarpie na żadnym paliwie.
A jak to się ma do potencjometru położenia pedału gazu? Te szarpanie może być przyczyną przerw na potencjometrze? Jak mogę go sprawdzić?
Mialem kiedys voyagera 2.5tds 1996r.Jezdzilem ponad rok z podobnymi objawami zaden mechanik niewiedzial co jest nie tak .Az urwal sie lancuszek rozrzadu .I to jest przyczyna szarpania i nie rownych obrotow .zmien lancuch a bedzie jak nowy .Pozdrawiam.
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
Sprawdź zaworki w pompce paliwowej, bo prawdopodobnie to jest ich przyczyna.
Znalazłeś już co było przyczyną szarpania samochodu. Jak będziesz coś wiedział to napisz o tym na forum.
Minęło już trochę czasu - może ktoś znalazł przyczynę ?
Jeżeli przyczyną anormalnego zachowania się jest ceweczka-to tak. Tam jeszcze lubi się obrywac ten przewodzik ekranowany.
Piszesz ze przy zimnym silniku sa problemy.Jak sie zachowuje przy nagrzanym. Sprawdz czy to szarpanie to przyczyna glowicy. Po sciagnieciu glowicy radze oddac ja do sprawdzenia.Unikniesz ponownago demontazu. Pozdrawiam.
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
Peugeot 1.6 hdi 90 km szarpanie podczas jazdy Witam, mam Peugeota 308 1.6 HDI 90 km, bez dwumasy, bez dpf i borykam się z problemem szarpania podczas jazdy. Szarpanie następuje najczęściej w momencie, gdy dodam więcej gazu i przekroczy próg 3,5 tys obrotów, ale zdarza sie tez ze szarpnie przy normalnej jeździe. Szarpanie najczęściej ustępuje w momencie...
Cześć, mam obecnie ten sam problem. Udało Ci się rozwiązać twój? Co było przyczyną?
szarpanie przyczyny skoda przyczyny iskrzenia rozrusznik przyczyny
toyota yaris uszczelki schemat podłączyć silnik fazowy hoover usterki
samsung wf70f5e0w2w delonghi eletta
Pralki do unikania: Candy, Whirlpool, Indesit i inne Kondensator w prostowniku Telwin Leader 210 Start