problem ze stykami wyłacznika krańcowego ( na ślimacznicy)
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
NGK Takie zachowanie zaczęło się jakieś miesiąc temu . Teraz jak programami patrzyłem na obroty silnika to ładnie utrzymuje w okolicy 750 rpm +-20 rpm ale czuć szarpanie
Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami?
Tak też zrobiłem i niestety nic to nie zmieniło, nadal wskazuje szarpanie sygnału.
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Może masz za małą szybkość do 4-tego biegu stąd te szarpania.
Po drugie podnieś ciśnienie na 1.35 bar
Bo podczas jazdy krokowiec benzyny zawiesza obroty żeby podczas zmiany biegu nie szarpało.
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
Witam mam podobny problem z tym że mam uno 1.1 na gaźniku, i nie wiem co sie ostatnio stalo , bo na gazie przy nizszych obrotach (na karzdym biegu) szarpie tak jagby pracowal nie na wszystkich garach dodam ze przewody sa chyba ok po ciemku nie widac przeskoków- czy to mogą byc swiece a moze wina gazu? Prosze o jakas rade bo juz nie wiem co robic boje...
To sprawdź szczelność kolektora dolotowego...
to szarpanie to tak jak by wypadał zapłon na którym cylindrze
Zmiana mechanika będzie tu podstawą
Mam samochód Punto II. 2 razy się zdarzyło że auto nie miało mocy jechać zarówno na PB jak i LPG. Normalnie odpala na PB ale przy próbie dodawania gazu bardzo szarpie. Jechać się prawie nie da. Objaw taki jak by się kończyło paliwo. Sytuacja następowała na nagrzanym silniku. Nie jest to problem paliwa bo tankuję na orlenie. Na kolejny dzień nie ma żadnych...
Witam ! Kiedyś mając ten sympatyczny samochód przerobiłem podobny problem - szarpanie podczas przyspieszania. Po rajdzie po różnych serwisach fiata w jednym wreszcie stwierdzono że przyczyną tego jest sonda lambda. Polegało to na tym że sonda była struta etyliną z benzyny ( efekt tankowania na jakiejś dziadowskiej stacji ) i wskazania jej raz były przez...
Wysokie napięcie sprawdż
Miałem takie przewody w tico, który jeżdził na gazie. Jeżdziłem na nich ponad dwa lata i przejechałem w tym czasie ok 70 tyś km i nie miałem żadnych problemów, potem sprzedałem auto. Ostatnio mój ojciec miał problemy z szarpaniem w punto na gazie - diagnoza przewody W warsztacie gdzie instalowano gaz powiedzieli tylko nie przewody Janmor Ja bym chyba...
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Prawdopodobnie pasek przeskoczył. Mam taki sam silnik w sportingu i kilka dni temu miałem to samo. U mnie dodatkowo auto było słabe, strasznie wolno się zbierało, a silnik miał nierówną pracę na wolnych obrotach. Podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Jedynie jak mechanik zdjął kopułkę z wtrysku to po dodaniu gazu monowtrysk pluł paliwem - mozesz to...
Przyjedź, daleko z Rybnika nie masz.jak coś to PW
90 km. Ciśnienie doładowania podglądałem na trasie i rzeczywistym wartościom trochę z początku brakuje, ale to by przecież tak nie szarpało. Poskładam wszystko i dam znać.
Przede wszystkim należy sprawdzić świece i przewody zapłonowe.
No widzisz, zaczynasz powoli coś kumać. A już pół samochodu zdążyłeś rozgrzebać.
wymien swiece i przewody w ciemno tylko dobre marki
A jak to się ma do potencjometru położenia pedału gazu? Te szarpanie może być przyczyną przerw na potencjometrze? Jak mogę go sprawdzić?
Próbowałem zakręcając butle ale bez efektu. Zamieszczam wykres z fiat ecu scan po około minucie jazdy nastąpiło szarpanie http://www.przeklej.pl/plik/wykres-csv-0...
Podłącz do komputera i sczytaj błędy.
No panowie proszę o odpowiedź .
Powiesić instalatora. A tak poważnie jeśli gaz założony ma gwarancję to trzeba ją egzekwować. Wszystko wskazuje na sprowokowany defekt przy montażu. Poszukaj w dziale naprawy silników, twój problem zapewne tam juz jest - punto to popularny samochód.
Masz komputer w tej instalce? Jeżeli nie to powodem szarpania silnika na biegu jałowym jest zbyt uboga mieszanka. Włącz wszystkie odbiorniki prądu i śrubą z boku parownika ustaw skład mieszanki biegu jałowego. Odkręcaj do czasu aż przestanie szarpać silnikiem.
Ja mam ten silnik 16v 90 km i szarpie u mnie ale tylko na gazie (na benz jest ok..) jak jest jeszcze zimny silnik i tak sie zastanawiam czy przyczyna tkwi w tym co u Ciebie czy może to jest kwestia złej jakości gazu itp... poobserwuję jeszcze troche i cos będę musiał z tym zrobić bo to szarpanie i spadki mocy wkurzają..
Napewno 1,9 D? Może JTD :)
A co do tej pory zrobiłeś konkretnego oprócz odczytania błędu i pisania na forum?
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Ja miałem podobny w sumie problem z Fiatem Punto (najpierw szarpał, a później nam siadł kompletnie i nawet nie można go było odpalić), z tym, że później okazało się, że była to wina bodajże sterownika od elektronicznego wtrysku (koszt około 200zł). Na komputerze wszystko wykazało i dalej śmiga.
sprawdz tez czujnik temperatury
możliwe iż reduktor mówi pa pa.
Witam Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000 Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h Jezeli podczas przyspieszania wcsne pedal do oporu szarpanie nie wystepuje. Problem tez pojawia sie na 4...
zazimno na palenie na gazie .sprawdz masy na silniku
Nie mam niestety nic.Samochód zakupiony miesiąc temu.Słyszałem gdzieś że podobno taki sposób przełączania jest w porządku i nie ma nad czym się zastanawiać.Dlatego tak jest ustawiony by nie szarpało podczas zmiany na LPG.
ROZWIAZANIE!!!!!! Mialem ten sam problem, szarpal po nagrzaniu sie gdy na wolnych obrotach ostro dodalem gazu. Wymienilem swiece na NGK, problem znikl na 2tyg. Wymienilem kable na sentech, pomoglo troche. Dopiero jak zmienilem przerwe na swiecach to przestalo wogole szarpac(z 0,8 na 0,65mm). Zachowuje sie jak na benzynie. Wazne!!! Probowalem mlotkiem...
Może i cewka pali ci silnik na 3 garach przeprowadź test: zdejmuj kolejno przewody ze świec i je zakładał tak aby zawsze chodził na 3 garach, jeżeli bedzie w porządku to silnik powinień chodzić lecz nierówo jeżeli będzie jeszcze nie palił na którymś garze to w przypadku wyjecia przewodu z dobrego cylindra i pozostawieniu 3 w tym jeden popsuty to silnik...
jak zapale to czasem ma takie obroty jak zawsze miał a czasem 2000 lub 1500 ale po jakims czasie spada do normalnych
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Wymiana czujnika pomogła w jednym z problemów. Ustąpiło nagłe zatrzymanie pracy silnika. Co do wystrzałów i szarpania czekam w kolejce do gazownika.
No to do roboty - Motronic napisał , szarp druty /przewody/.
coś dziwnego masz z czujnikiem reduktora. trzeba to sprawdzić
Może szarpanie auta i smród jest powiązany ze sobą? Zły skład mieszanki.
No właśnie nic nie naprawił powiedział że nie umie nadal mruga żółta kontrolka
Dzień dobry Mam pytanie pacjent Fiat Punto2.Zimny silnik racuje ładnie osiągi bardzo dobre.Po rozgrzaniu jazda z 20 km zaczyna słabnąć, szarpać i traci całą moc.Silnik benzyną 1.2. 8V. Poproszę o radę. POZDRAWIAM
Tylko trzeba jechać na stację, gdzie rzeczywiście szarpią a nie wbijają stępla do dowodu...
aha może... termostat w silniku jest niezbędny do utrzymania optymalnej temperatury pracy silnika, dodatkowo ogrzewania jeśli jest niesprawny wtedy silnik będzie niedogrzany (więc niedogrzany reduktor, parownik oszrania się i silnik traci moc) przez co może szarpać no i więcej może palić
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
Możesz też poszukać tam gdzie robią i się znaj na fiatach. To auto to Punto że zmienioną karoserią. Silnik też fiata. Kompresja jak mnie pamięć nie myli to 26-28bar. Ale teraz nie sprawdzę.
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Witam. Problem dotyczy Fiata Punto z instalacją gazową Tomasetto. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny nierównych obrotów przy ciepłym silniku na LPG. Wskazówka na obrotomierzu trzyma się równo lecz występuje szarpanie silnika. Problem nie występuje na benzynie. Myślałem o wymianie przewodów oraz świec. Czy to dobry pomysł?
Myślę że grzałka raczej nie zmienia tu aż tak odczytów. Gdyby tak było to pewnie były by błędy mieszanki a ich nie ma ale oczywiście mogę się mylić - skądś się te szarpania biorą przy ruszaniu. Może faktycznie wtedy jest zła mieszanka.
No ale dlaczego przez trzy pierwsze sekundy jest ok, potem 20s szarpania i czkawki i potem znowu ok. Zawsze tak samo w cieple dni.
świece zostały dobrane z katalogu przez sprzedawce są to NGK BCPR 6E kable Janmor też do fiata punto 1.1 i dodam że aut chodziło do samej wymiany świec równo nie szarpało kręciło się normalnie. Aha znajomy powiedział że może ciągnie lewe powietrze wymieniłem pod wtryskiem uszczelki niestety pod samym kolektorem nie czuję się na siłach żeby wymienić
dodam ze dochodzi lekkie szarpanie podczas jazdy gdy minimalne dodaje gazu lub gdy chce utrzymać jedna prędkość , a tak to zbiera sie dość dobrze
Nie wiem czy 1mm to nie za dużo-nie pamiętam. Ja chyba robiłem na 0.9mm lub nawet 0.85mm (auto bez gazu). Zwróć również uwagę na wszystkie wężyki gumowe odchodzące od puszki filtra-bywało tak,że ten tylny króciec ulegał uszkodzeniu. Fabrycznie NGK mają 1mm i tyle powinno ponoć być. Stare świece, po demontażu miały 1,05 - 1,1mm i nie było na nich problemu...
no ale skoro przepływomierz idzie do kompa to raczej pompa tu niema nic do rzeczy, to szarpanie musi gdzieś mieć przyczynę, w sumie to szarpanie nie jest uciążliwe tak strasznie bo rzadko występuje, bardziej mi tu chodzi o spalanie, bo spala w granicach 10l/100 km.
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
Nie jestem profesjonalistą ale skoro kolego wymieniłeś świece to przydałoby się dać nowe przewody bo mają kolosalny wpływ na pracę silnika. Miałem w rodzinie podobny przypadek z szarpaniem i brakiem możliwości wkręcenia silnika powyżej 4 tys. obrotów w Punto I. Powodem okazała się niemarkowa sonda lambda, komputer nic nie wykazywał a usterka była. Po...
Witam. Proszę o pomoc!! Punto II 1.2 16V sterownik omvl dream XXI N parownik omvl - G. Problem polega na szarpaniu wypadaniu zapłonu przy gwałtownym ruszeniu, wolne obroty - wszystko ok. Jak dodaję gwałtownie gazu (na postoju) to mocne braki w zapłonie. Oczywiście na benzynie tego nie ma. Podczas jazdy gdy delikatnie wciskam gaz to wszystko ok, problem...
Witam. Odnośnie jak kolega napisał filtra paliwa. W punto 1 był problem z odpowietrzaniem a raczej brakiem odpowietrzania w korku zbiornika paliwa. Nie wiem jak w nowszych modelach fiata. I bardzo podobny objaw. Pozdrawiam.
Witam ! Od razu zastrzegam że nie jestem jakimś suuper expertem ale..... kiedyś miałem podobny problem z samochodem tyle tylko że był to fiat punto - objawy podobne - szarpanie i okropny apetyt na paliwo. Powodem okazała się struta sonda lambda - objawy są takie że komputer raz ją przyjmował a zaraz potem odrzucał przechodząc na pracę w stanie awaryjnym....
Witam adaptacja nie była robiona jak sie ja robi ?? obroty zostają na chwile po zmianie biegów i mam jeszcze jedno pytanie zaczyna mi szarpać przy ruszaniu było wymieniane sprzęgło i jakieś 1000km. było dobrze i zaczyna sie od nowa co to może być
Witam, szukam kogoś kto ma przerobioną pompę w fiacie punto 1.9d z lucas na mechaniczną, prosiłbym o jakąś instrukcje, zdjęcia, filmiki, jak to zrobić oraz jaka pompa najlepiej pasuje oraz się sprawuje. Problem to szarpanie silnika oraz konieczne odpalanie na „dwa razy”. Błąd jaki pokazuje mi komputer to czujnik położenia wirnika, bez możliwości...
Wina prawdopodobnie leży po stronie kabli, nowe kable są najwyraźniej słabiej jakości, frima "ad" - 40zł; po założeniu starych oryginalnych FIAT nie przeskakuje iskra, tylko te kable mają już z 6lat (sąsiada kable z punta1,1 55km na benzynie), są izolowane w niektórych miejscach taśmą izolacyjną i na nich nie ma przebicia, założyłem na próbę spowrotem...
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Falowanie obrotów u Ciebie jest spowodowane złą regulacją instalacji gazowej... prawdopodobnie zalewa - zbyt bogata mieszanka. Moja rada: dobre wtryskiwacze i fachowiec do regulacji i będzie chodziło super. Też z tym się męczę w służbowym Punto... polecam pojedyncze Barracudy - też zamówiłem - można blisko zamontować i po regulacji bedziesz miał na...
Czy jest jakaś możliwość aby samodzielnie sprawdzić Map Sensor w Punto I 75, silnik 1,2 1997 rok? Auto pracuje nierównomiernie na jałowych obrotach - takie szarpanie zarówno na LPG jak i na benzynie. Przewody wysokiego napięcia cewki i świece sprawdzone - są OK. Rurka od Map Sensora jest OK, tzn nie popękana. Po odłączeniu przewodu podciśnieniowego...
Witam ! Dzisiaj rano samochód nie chciał zapalić . Próbowałem odpalić go na zaciąg ,ale to nic nie dało . Po naładowaniu akumlatora samochód dalej nie odpala .Słychać że pompa paliwowa podaje paliwo. Iskra jest tylko na 2 tłokach . Wszystkie przewody przy cewce i świecach sprawdziłem , są dobre. W samochodzie zainstalowany jest gaz . Dodam też że wcześniej...
witam kolegów jeśli chodzi o ciśnienie oleju to nic nowego nie wiem dopiero w środę będę na pomiarach. Mam za to inne pytanie do użytkowników fiatów punto ze wspomaganiem kierownicy, mianowicie jakiego płynu używacie i czy ktoś spotkał się u siebie z, trudno to opisać czymś jakby ząbkowanie takie drgania szarpanie przy skręcaniu bo coś takiego się u...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Witam ! Niedawno kupiłem fiata punto 1.1 55 SX 1995r. na benzynę i gaz. Po ostanio dokonanej wymianie świec i przewodów wysokiego napięcia zaczyna w nim coś zauważalnie szwankować. Wyłącza mi się silnik całkowicie (elektryka nie ) na niskim biegu najczęściej na krzyżówkach i rondach przy przechodzeniu na II bieg. Do tego dochodzi dość mocne szarpanie...
Witam Wszystkich, Posiadam Fiata Punto z silnikiem 1.2 16v 2001r, Wczoraj gdy chciałem wrócić do domu w połowie drogi zaczął mi szarpać i w końcu zgasł po chwili zapalila sie kontrolka od wtrysków, po 5 minutach odpalił na 3 gary, z ledwością dojechałem do domu, dziś rano już mi nie odpalił, sprawdziłem pompę paliwa, filtr, iskrę, bezpieczniki i wszystko...
Witam. Koledzy mam pytanie odnośnie Punto 2 1.9 diesel bez turbo. Jestem trochę w patowej sytuacji, gdyż przebywam w UK. Mianowicie od 4 dni auto jak silnik jest ciepły, to nie chce odpalić. Świeci mi się check na czerwono. Jak ostygnie, pali od kopa. Gdzie szukać tak w skrócie gdyby ktoś miał jakiekolwiek sugestie?Ps. Dodam tylko, że na 4 biegu przy...
Wymieniłem silniczek krokowy problem jest ten sam. Gaśnie bez dotykania gazu, tzn. silnik pracuje na wolnych obrotach i ich nie utrzymuje bo jeśli stoję to zaczyna szarpać obroty spadają < 500 i gaśnie, jeśli jadę w danej chwili, dojeżdżam do świateł, wciskam sprzęgło, silnik gaśnie. Tak jakby coś odcieło dopływ paliwa/prądu itp.
Przed odpięciem akumulatora komputer musi przejść w stan głębokiego uśpienia, czyli musi "puścić" główny przekaźnik zasilania, a ma to miejsce w 90 sek. po wyłączeniu zapłonu (w przypadku tego konkretnego komputera). Na dłuższą metę nie wytrzymają tego odłączania i podłączania ołowiane klemy. Na prawdę zamiast się tyle szarpać i wykańczać akumulatory...
Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być. Fiat punto 1,1 97r z...
Lewe powietrze - poszukanie czy coś nie pękło/spadło? LPG nie lubi "dziwnych świec" Świeca taka jak przewidział producent do danego modelu silnika ja z doświadczenia i polecenia doświadczonych mechaników daję o 0,1mm mniejsza przerwę niż dedykowana powinna być. Kable WN czasem niby markowe a to zwykła chińska papranina też potrafi zaszkodzić. Po ciemku...
Lampka zapala się i na gazie i na benzynie. Po podłączeniu samochodu do komputera ten wskazał 7 błędów, następnie były one zresetowane. Przez ok tydzień auto chodziło idealnie. Na początku gdy paliła się lampka to na gazie chodził, a na benzynie na wolnych szarpało całym silnikiem i nie szło jechać. Obecnie nawet na gazienie chce. Gdy chcę wcisnąć mocniej...
Witam. Kupiłem Punto trzy lata temu. Zamontowana była instalacja gazowa (marnej jakości). Samochód od początku nie chodził dobrze na benzynie: szarpał, przerywał, nie przyspieszał na obrotach do 2,5 tys. Jeździłem na gazie, sporadycznie włączając benzynę. Teraz całkowicie odmówił posłuszeństwa na benzynie, więc postanowiłem przeczyścić wtryski. I tu...
to ze nie ma masy to nic, sterownik wyzuci jakis przypadkowy blad, mnie przy sc 900 wyrzucal sporadycznie czujnik obr, silnik krokowy , a ostatnio wlasnie wtryskiwacz , i oczywiscie od czasu do czasu pojawialy sie szarpania silnika Dodano po 2 podejrzewam ze przy diagnozowaniu byl wybrany niewlasciwy sterownik i stad inny kod bledu
doczytałem sie głębiej w te faktury i wyczytalem ze swiece i przwody byly wymieniane 4 tyś temu wiec są "świerze" wiec ktos mi powie od czego moze tak szarpac ? prosze o pomoc !
Z paliwem różnie bywa w różnych samochodach. Nie wystarczy wymienić filtr paliwa na zewnątrz, bo w samym zbiorniku smok pompy może być zatkany... Foto-przykład z Fiata Punto, objawy były podobne, przy próbie agresywniejszego ruszenia/przyspieszenia, zwyczajnie brakowało paliwa, auto prawie gasło... http://obrazki.elektroda.pl/7386498100_1...
raczej nie jest to kolejnosc wtryskow bo jest to instalka 2gen. wczesniej tak nie bylo . teraz po wymianie jednej z cewek zaplonowych bo byla walnieta jak sie okazalo (strzelal szarpal nie rowno pracowal)wszystko wrocilo do normy diody swieca sie pokazujac jak kiedys stan poziomu gazu w butli...ciekawe co to bylo...jakkies pomysly?
tu moze byc uszczelka pod glowica. jak masz mozliwosc podepnij cisnieniomierz w uklad chlodzenia, zapal i czekaj na wskazania.np. w punto 1,2 badzo czesto padala uszczelka pod glowica na pierwszym cylindrze i czasami objawy byly podobne do opisywanych przez ciebie, na zimnym odpalal ok. (brak cisnienia w ukladzie chlodzenia) a po rozgrzaniu problem(...
Może nie pomogę, ale może podpowiem, u mnie w punto 1.1 było tak miałem problem z ruszaniem a mianowicie podczas ruszania musiałem przy gazować ponad 2.5-3,5tys by ruszyć bo po wciśnięciu gazu (nawet gdy pedał w podłodze) strasznie się dusił do 2,5tys później gazował.Kupiłem preparat w sprayu do czyszczenia przepustnic psikałem ile się da i się polepszyło...
Wszystko już ustawiłem wg opisu z linku. Co prawda trwało to trochę, ale jest OK. Obroty stabilne(nawet wyższe niż przedtem bo 900 obr/min), mieszanka nie jest uboga ani za bogata-krokowiec oscyluje zarówno na jałowych obrotach wokół PWA jak i na podwyższonych (3 tyś-przez sekundę jest bogato, a potem na przemian bogato-ubogo). Obroty na wolnych obrotach...
Ok, troche pojeździlem. Z rana było BDB, zadnego błędu, zadnej kontrolki. Skrzynia chodziła perfekt. Zrobilem z 12km, wjechalem do mechanika na podjazd (taki pod katem z 35 stopni) w celu pooglądania progów. Zjechałem i juz zaczęło sie ślizganie i szarpanie. Po kilometrze wlączła się znowu ta czerwona kontrolka i "samochód jak nowy". W trybie awaryjnym...
Co do tego examinera to nei jestem taki pewny czy wyskakujący zapłon też wykrywa! Przecież punto 1,2 ma czujnik fazy software i specjalnie wywala niektóre zapłony aby sprawdzić czy jest w fazie! Dlatego przy zapalaniu jest tzw. full rate czyli wszystkie wtryski naraz chodzą a sekwencja włącza się po wyżej opisanym sprawdzeniu fazy! A od jakiego przebiegu...
Wkurzylem się i zrobiłem interfejsik do mojego Bingo, podpiąłem się i okazuje się, że na gazie sonda pokazuje na niskich obrotach bogatą mieszankę, w zakresie mniej więcej 2400-3000 obr robi się ładna fala od bogatej do ubogiej i z powrotem, obroty też falują z okresem ok. 5 sekund (nie wiem czy nie za wolno), na wysokich mam znowu bogatą. Za to na...
nie nie , ogólnie przed wymianą autem mi szarpało itd na lpg i pb po wymianie objaw przestał , ale własnie opisywany teraz się zaczął , auto po wymianie świec i kabli odpaliłem jak zawsze i odrazu było słychać te pyrkanie oraz trzęsło budą tak jakby silnik na luzie nie pracował równo
punto szarpanie szarpanie odpalania punto scania szarpanie
bezpiecznik wycieraczka tylny mapowanie portu drukarki mikrofon bezprzewodowy antena
wykrywacz metali cewka joystick danfoss
Jak otworzyć folder za pomocą VBA w Excelu? Pastuch elektryczny EPU 10J nie działa po podłączeniu