W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
problem ze stykami wyłacznika krańcowego ( na ślimacznicy)
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D Dodano po 35 Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
Prawdopodobnie pasek przeskoczył. Mam taki sam silnik w sportingu i kilka dni temu miałem to samo. U mnie dodatkowo auto było słabe, strasznie wolno się zbierało, a silnik miał nierówną pracę na wolnych obrotach. Podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Jedynie jak mechanik zdjął kopułkę z wtrysku to po dodaniu gazu monowtrysk pluł paliwem - mozesz to...
Tak też zrobiłem i niestety nic to nie zmieniło, nadal wskazuje szarpanie sygnału.
To sprawdź szczelność kolektora dolotowego...
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Witam! A więc mam następujący problem: silnik na wolnych obrotach często nie równo pracuje, a przy przyspieszaniu podczas jazdy "szarpie", a gdy osiągnie określone obroty to pracuje równo. Proszę o odpowiedz na mój temat!
Witam ! Kiedyś mając ten sympatyczny samochód przerobiłem podobny problem - szarpanie podczas przyspieszania. Po rajdzie po różnych serwisach fiata w jednym wreszcie stwierdzono że przyczyną tego jest sonda lambda. Polegało to na tym że sonda była struta etyliną z benzyny ( efekt tankowania na jakiejś dziadowskiej stacji ) i wskazania jej raz były przez...
Może masz za małą szybkość do 4-tego biegu stąd te szarpania.
Witam, szukam kogoś kto ma przerobioną pompę w fiacie punto 1.9d z lucas na mechaniczną, prosiłbym o jakąś instrukcje, zdjęcia, filmiki, jak to zrobić oraz jaka pompa najlepiej pasuje oraz się sprawuje. Problem to szarpanie silnika oraz konieczne odpalanie na „dwa razy”. Błąd jaki pokazuje mi komputer to czujnik położenia wirnika, bez możliwości...
Przyjrzyj się sterowaniu turbiny VNT... i z ciekawości - jak wygląda masa powietrza zadana i zmierzona oraz wysterownie EGR kiedy szarpie?
Mógł byś wstawić screena z parametrów? A ciśnienie na tłokach jakie???
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Mam samochód Punto II. 2 razy się zdarzyło że auto nie miało mocy jechać zarówno na PB jak i LPG. Normalnie odpala na PB ale przy próbie dodawania gazu bardzo szarpie. Jechać się prawie nie da. Objaw taki jak by się kończyło paliwo. Sytuacja następowała na nagrzanym silniku. Nie jest to problem paliwa bo tankuję na orlenie. Na kolejny dzień nie ma żadnych...
Hello! Mam problem z moim Stag 4. Powraca on do benzyny bardzo często i dioda miga. Nie mogę zrozumieć, jeżeli tylko temperatura reduktora usterka czujnika lub czujnik ciśnienia zbyt? Oto kilka zrzutów ekranu: http://img853.imageshack.us/img853/8720/... http://img705.imageshack.us/img705/2978/...
Przede wszystkim należy sprawdzić świece i przewody zapłonowe.
Podłącz do komputera i sczytaj błędy.
jeden wymieniony czyli jeszcze 3 ;)
wymien swiece i przewody w ciemno tylko dobre marki
Napewno 1,9 D? Może JTD :)
Powiesić instalatora. A tak poważnie jeśli gaz założony ma gwarancję to trzeba ją egzekwować. Wszystko wskazuje na sprowokowany defekt przy montażu. Poszukaj w dziale naprawy silników, twój problem zapewne tam juz jest - punto to popularny samochód.
sprawdz tez czujnik temperatury
zazimno na palenie na gazie .sprawdz masy na silniku
możliwe iż reduktor mówi pa pa.
Witam Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000 Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h Jezeli podczas przyspieszania wcsne pedal do oporu szarpanie nie wystepuje. Problem tez pojawia sie na 4...
jak zapale to czasem ma takie obroty jak zawsze miał a czasem 2000 lub 1500 ale po jakims czasie spada do normalnych
Witam posiadam Punto 2 1,2 8V 2001r. miałem taki objaw zaczął mi szarpać czasami i przycinała sie przepustnica zostawał na obrotach pojechałem do mechanika podłączył komputer wyszło mu w usterkach ADAPTACJA POŁOŻENIA WAŁU zaczął to usuwać zaczęła mrugać żółta kontrolka przeczytałem w książce że to oznacza uszkodzenie systemu wtryskowego ale tam piszą...
NGK Takie zachowanie zaczęło się jakieś miesiąc temu . Teraz jak programami patrzyłem na obroty silnika to ładnie utrzymuje w okolicy 750 rpm +-20 rpm ale czuć szarpanie
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
Możesz też poszukać tam gdzie robią i się znaj na fiatach. To auto to Punto że zmienioną karoserią. Silnik też fiata. Kompresja jak mnie pamięć nie myli to 26-28bar. Ale teraz nie sprawdzę.
A jak to się ma do potencjometru położenia pedału gazu? Te szarpanie może być przyczyną przerw na potencjometrze? Jak mogę go sprawdzić?
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
"Witam ! Niedawno kupiłem fiata punto 1.1 55 SX 1995r. na benzynę i gaz. Po ostanio dokonanej wymianie świec i przewodów wysokiego napięcia zaczyna w nim coś zauważalnie szwankować. Wyłącza mi się silnik całkowicie (elektryka nie ) na niskim biegu najczęściej na krzyżówkach i rondach przy przechodzeniu na II bieg. Do tego dochodzi dość mocne szarpanie...
Ja mam ten silnik 16v 90 km i szarpie u mnie ale tylko na gazie (na benz jest ok..) jak jest jeszcze zimny silnik i tak sie zastanawiam czy przyczyna tkwi w tym co u Ciebie czy może to jest kwestia złej jakości gazu itp... poobserwuję jeszcze troche i cos będę musiał z tym zrobić bo to szarpanie i spadki mocy wkurzają..
A co do tej pory zrobiłeś konkretnego oprócz odczytania błędu i pisania na forum? Dziś zdjąłem obudowę filtra powietrza, podociskałem kostki na wtryskiwaczach i kable na świecach i na cewkach. Po złożeniu i odpaleniu na benzynie silnik chodził około 5 sekund jak dotychczas czyli przerywając, a po tym czasie zaczął chodzić równiutko i kontrolka zgasła....
Ja miałem podobny w sumie problem z Fiatem Punto (najpierw szarpał, a później nam siadł kompletnie i nawet nie można go było odpalić), z tym, że później okazało się, że była to wina bodajże sterownika od elektronicznego wtrysku (koszt około 200zł). Na komputerze wszystko wykazało i dalej śmiga.
Witam ! Od razu zastrzegam że nie jestem jakimś suuper expertem ale..... kiedyś miałem podobny problem z samochodem tyle tylko że był to fiat punto - objawy podobne - szarpanie i okropny apetyt na paliwo. Powodem okazała się struta sonda lambda - objawy są takie że komputer raz ją przyjmował a zaraz potem odrzucał przechodząc na pracę w stanie awaryjnym....
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
Może szarpanie auta i smród jest powiązany ze sobą? Zły skład mieszanki.
Witam. Proszę o pomoc!! Punto II 1.2 16V sterownik omvl dream XXI N parownik omvl - G. Problem polega na szarpaniu wypadaniu zapłonu przy gwałtownym ruszeniu, wolne obroty - wszystko ok. Jak dodaję gwałtownie gazu (na postoju) to mocne braki w zapłonie. Oczywiście na benzynie tego nie ma. Podczas jazdy gdy delikatnie wciskam gaz to wszystko ok, problem...
no ale skoro przepływomierz idzie do kompa to raczej pompa tu niema nic do rzeczy, to szarpanie musi gdzieś mieć przyczynę, w sumie to szarpanie nie jest uciążliwe tak strasznie bo rzadko występuje, bardziej mi tu chodzi o spalanie, bo spala w granicach 10l/100 km.
Witam. Odnośnie jak kolega napisał filtra paliwa. W punto 1 był problem z odpowietrzaniem a raczej brakiem odpowietrzania w korku zbiornika paliwa. Nie wiem jak w nowszych modelach fiata. I bardzo podobny objaw. Pozdrawiam.
Witam. Problem dotyczy Fiata Punto z instalacją gazową Tomasetto. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny nierównych obrotów przy ciepłym silniku na LPG. Wskazówka na obrotomierzu trzyma się równo lecz występuje szarpanie silnika. Problem nie występuje na benzynie. Myślałem o wymianie przewodów oraz świec. Czy to dobry pomysł?
zepsuty czujnik spalania stukowego Nie. Wzrośnie spalanie i spadnie moc. czujnik położenia wału korbowego To by nie szarpało. Auto nie odpalałoby, a jakby odpaliło, to spora szansa, że zaraz znowu by zgasło. No i w 99% przypadków dostałbyś "checkiem" po twarzy. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Tylko na jałowym, czy podczas...
dodam ze dochodzi lekkie szarpanie podczas jazdy gdy minimalne dodaje gazu lub gdy chce utrzymać jedna prędkość , a tak to zbiera sie dość dobrze
W punto powodem identycznego zachowania byly stare cewki zapłonowe. U mnie dopiero gdy padla druga(izolacja na cewkach parcieje z wiekiem i jesli sie nagrzeje calkowicie traci wlasciewosci dielektryczny) wyeliminowalem przyczyne. Cewki to nie duzy wydatek, do punto oryginalne kosztuja 58 zl/sztuka. Efekt zaskakujacy, na gazie mam tyle mocy co na benie:-)...
witam kolegów jeśli chodzi o ciśnienie oleju to nic nowego nie wiem dopiero w środę będę na pomiarach. Mam za to inne pytanie do użytkowników fiatów punto ze wspomaganiem kierownicy, mianowicie jakiego płynu używacie i czy ktoś spotkał się u siebie z, trudno to opisać czymś jakby ząbkowanie takie drgania szarpanie przy skręcaniu bo coś takiego się u...
Czy jest jakaś możliwość aby samodzielnie sprawdzić Map Sensor w Punto I 75, silnik 1,2 1997 rok? Auto pracuje nierównomiernie na jałowych obrotach - takie szarpanie zarówno na LPG jak i na benzynie. Przewody wysokiego napięcia cewki i świece sprawdzone - są OK. Rurka od Map Sensora jest OK, tzn nie popękana. Po odłączeniu przewodu podciśnieniowego...
Wina prawdopodobnie leży po stronie kabli, nowe kable są najwyraźniej słabiej jakości, frima "ad" - 40zł; po założeniu starych oryginalnych FIAT nie przeskakuje iskra, tylko te kable mają już z 6lat (sąsiada kable z punta1,1 55km na benzynie), są izolowane w niektórych miejscach taśmą izolacyjną i na nich nie ma przebicia, założyłem na próbę spowrotem...
Witam. Problem, który opisuje dotyczy fiata Punto z silnikiem 1.2 8V. Chciałem zapytać czy uszkodzony czujnik położenia wału może powodować nagłe zatrzymanie pracy silnika, oraz wystrzały i szarpanie podczas jazdy na LPG? Z samochodu wymontowałem już wcześniej wymieniony czujnik i posiada on 2 PINY. Rezystancja w temperaturze pokojowej miedzy nimi wynosi...
Witam, Samochód Fiat Grande Punto Rok 2014 Przebieg 58 tyś Benzyna +gaz Luzy zaworowe - regulacja przy 50 tyś., wtedy wymienione zostały też świecie oraz kable wysokiego napięcia bo wcześniejsze uszkodzili przy demontażu. Problemy - występują zarówno przy jeździe na benzynie jak i gazie: 1.Samochód gaśnie zwłaszcza podczas dłuższej jazdy w korku (czasem...
W przypadku "zwykłego" Punta sprawdź czy nie było rozbite, czy są 2 kluczyki, jak wygląda od spodu podłoga, jak wygląda podłoga bagażnika pod dywanikiem - szukaj niefabrycznych zgrzewów i śladów napraw. Opory przy włączaniu I biegu i biegu wstecznego przy pracującym silniku to objaw kończącego się sprzęgła. Spróbuj też delikatnie ruszyć na wstecznym...
tu moze byc uszczelka pod glowica. jak masz mozliwosc podepnij cisnieniomierz w uklad chlodzenia, zapal i czekaj na wskazania.np. w punto 1,2 badzo czesto padala uszczelka pod glowica na pierwszym cylindrze i czasami objawy byly podobne do opisywanych przez ciebie, na zimnym odpalal ok. (brak cisnienia w ukladzie chlodzenia) a po rozgrzaniu problem(...
Zamierzam unieść jedno koło, dać bieg i rozbujac koło do 30< km/h i powtórzyć to z drugim. ( potrzebuje druga osobę do pomocy, jutro rano dam znać czy na obu to samo). Jeśli problem występuje na jednym to zmienię półoś ( na szrocie są za 20 zł). Czy coś jeszcze mogę sprawdzić? Dodam, że jak przyśpieszam to problemu nie ma. Czy to może być coś w skrzyni?...
100zł to nie majątek a gazownik zrobiłby to na pewno profesjonalnie Teoretycznie tak a w praktyce zrobi jak zwykle. Nie ma czym się chwalić Nie chwalę się. Krótko napisałem że zrobiłem i tyle. Wielkie podziękowania dla Kolegi (at)psooya za pomoc na PW. *********************** EDIT Dziś postanowiłem to ustawić z użyciem komputera. Sprawa wygląda tak....
Może nie pomogę, ale może podpowiem, u mnie w punto 1.1 było tak miałem problem z ruszaniem a mianowicie podczas ruszania musiałem przy gazować ponad 2.5-3,5tys by ruszyć bo po wciśnięciu gazu (nawet gdy pedał w podłodze) strasznie się dusił do 2,5tys później gazował.Kupiłem preparat w sprayu do czyszczenia przepustnic psikałem ile się da i się polepszyło...
Co do tego examinera to nei jestem taki pewny czy wyskakujący zapłon też wykrywa! Przecież punto 1,2 ma czujnik fazy software i specjalnie wywala niektóre zapłony aby sprawdzić czy jest w fazie! Dlatego przy zapalaniu jest tzw. full rate czyli wszystkie wtryski naraz chodzą a sekwencja włącza się po wyżej opisanym sprawdzeniu fazy! A od jakiego przebiegu...
Tak dokładnie, cały kosz wyjąłem i zabrałem go do domu i w domu go wymieniałem. Tak wyglądał cały kosz: http://obrazki.elektroda.pl/2801092000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1011539500_1... A tak po rozmontowaniu (zaznaczenie czerwonym kółkiem ignorujcie, zdjęcie z internetu i tylko takie znalazłem). http://obrazki.elektroda.pl/4725114800_1...
Witam Mam Seicento z silnikiem z Punto 1.2 8v. Auto szarpie i ciężko wkręca się na obroty. Kiedy dodaje powoli gazu wchodzi na obroty w miarę płynnie lecz kiedy dodam gazu gwałtownie to muli, dusi się, przerywa i tak jak pisałem wyżej ciężko wchodzi na obroty. Acha co najdziwniejsze, że auto na zimnym silniku chodzi całkiem dobrze (raczej bez problemów),...
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika...
Punto 1.8 HGT 2001 rok, Faza3. Do instalacji nie mialem zastrzezen latem, ale jak tylko przyszla jesien i nizsze temperatury, to zaczely sie problemy. gasniecie na zimnym, podnoszenie temp. przelaczania do poziomu 43 stopni, szarpanie przy przelaczaniu na gaz. po 5tys. km wymieniono wtryski, ale problem wrocil po kilkuset km. wczoraj wymieniono mi wtryskiwacze...
Witam ponownie po dłuuugiej przerwie (wypadki losowe). W końcu się zmobilizowałem i zostało wymienione i sprawdzone co nieco: 1. filtr paliwa 2. świece zapłonowe 3. kable WN 4. wyregulowane zawory 5. sprawdzony rozrząd i naciągnięty pasek (oprócz tego olej i inne filtry, standardowo jak co roku). Objawy nie ustały, są teraz dużo mniej odczuwalne i w...
Witam, nie wiem czy to ktoś jeszcze przeczyta a przynajmniej autor tego wątku ale: Mam ww. instalację BRC Blitz Lambda Gas, auto inne bo Fiat Punto II 1,2 8V, a objawy też miałem podobne jak wymienione: problem z odpaleniem auta na Pb (zimny silnik), falujące wolne obroty, szarpanie przy zmianie biegów, dobre przyspieszenie dopiero po 3 tys. obrotów...
Dziś dotarły Tranzystorki. Wlutowałem jeden. Nie wiem jeszcze czy działa bo jest 3 w nocy i już jutro sprawdzę czy to jedyna spalona rzecz w centralce. Przy okazji rozkminiłem piny tego tranzystora. No i chyba mamy winowajcę palenia tranzystora. http://obrazki.elektroda.pl/9642251500_1... Mamy tu 3 piny. Pin 1 tranzystora (środkowy)...
Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami?
Bo podczas jazdy krokowiec benzyny zawiesza obroty żeby podczas zmiany biegu nie szarpało.
Zmiana mechanika będzie tu podstawą
Przyjedź, daleko z Rybnika nie masz.jak coś to PW
Witam mam podobny problem z tym że mam uno 1.1 na gaźniku, i nie wiem co sie ostatnio stalo , bo na gazie przy nizszych obrotach (na karzdym biegu) szarpie tak jagby pracowal nie na wszystkich garach dodam ze przewody sa chyba ok po ciemku nie widac przeskoków- czy to mogą byc swiece a moze wina gazu? Prosze o jakas rade bo juz nie wiem co robic boje...
No widzisz, zaczynasz powoli coś kumać. A już pół samochodu zdążyłeś rozgrzebać.
Miałem takie przewody w tico, który jeżdził na gazie. Jeżdziłem na nich ponad dwa lata i przejechałem w tym czasie ok 70 tyś km i nie miałem żadnych problemów, potem sprzedałem auto. Ostatnio mój ojciec miał problemy z szarpaniem w punto na gazie - diagnoza przewody W warsztacie gdzie instalowano gaz powiedzieli tylko nie przewody Janmor Ja bym chyba...
Masz komputer w tej instalce? Jeżeli nie to powodem szarpania silnika na biegu jałowym jest zbyt uboga mieszanka. Włącz wszystkie odbiorniki prądu i śrubą z boku parownika ustaw skład mieszanki biegu jałowego. Odkręcaj do czasu aż przestanie szarpać silnikiem.
Dzień dobry Mam pytanie pacjent Fiat Punto2.Zimny silnik racuje ładnie osiągi bardzo dobre.Po rozgrzaniu jazda z 20 km zaczyna słabnąć, szarpać i traci całą moc.Silnik benzyną 1.2. 8V. Poproszę o radę. POZDRAWIAM
doczytałem sie głębiej w te faktury i wyczytalem ze swiece i przwody byly wymieniane 4 tyś temu wiec są "świerze" wiec ktos mi powie od czego moze tak szarpac ? prosze o pomoc !
Nie mam niestety nic.Samochód zakupiony miesiąc temu.Słyszałem gdzieś że podobno taki sposób przełączania jest w porządku i nie ma nad czym się zastanawiać.Dlatego tak jest ustawiony by nie szarpało podczas zmiany na LPG.
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Może i cewka pali ci silnik na 3 garach przeprowadź test: zdejmuj kolejno przewody ze świec i je zakładał tak aby zawsze chodził na 3 garach, jeżeli bedzie w porządku to silnik powinień chodzić lecz nierówo jeżeli będzie jeszcze nie palił na którymś garze to w przypadku wyjecia przewodu z dobrego cylindra i pozostawieniu 3 w tym jeden popsuty to silnik...
Tylko trzeba jechać na stację, gdzie rzeczywiście szarpią a nie wbijają stępla do dowodu...
No ale dlaczego przez trzy pierwsze sekundy jest ok, potem 20s szarpania i czkawki i potem znowu ok. Zawsze tak samo w cieple dni.
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
aha może... termostat w silniku jest niezbędny do utrzymania optymalnej temperatury pracy silnika, dodatkowo ogrzewania jeśli jest niesprawny wtedy silnik będzie niedogrzany (więc niedogrzany reduktor, parownik oszrania się i silnik traci moc) przez co może szarpać no i więcej może palić
Nie wiem czy 1mm to nie za dużo-nie pamiętam. Ja chyba robiłem na 0.9mm lub nawet 0.85mm (auto bez gazu). Zwróć również uwagę na wszystkie wężyki gumowe odchodzące od puszki filtra-bywało tak,że ten tylny króciec ulegał uszkodzeniu. Fabrycznie NGK mają 1mm i tyle powinno ponoć być. Stare świece, po demontażu miały 1,05 - 1,1mm i nie było na nich problemu...
Myślę że grzałka raczej nie zmienia tu aż tak odczytów. Gdyby tak było to pewnie były by błędy mieszanki a ich nie ma ale oczywiście mogę się mylić - skądś się te szarpania biorą przy ruszaniu. Może faktycznie wtedy jest zła mieszanka.
Ypsilon to takie droższe Punto, Lancia nigdy nie miała tanich modeli dla plebsu. Teraz na rynku wtórnym można je kupić za grosze, ale to nie były samochody bezboleśnie znoszące upływ czasu i zaniedbania serwisowe jak na przykład Toyota czy Honda. No a ze względu na niezrozumiały kult VW i pochodnych można kupić wygodną i dobrze wyposażoną Lancię Lybrę...
świece zostały dobrane z katalogu przez sprzedawce są to NGK BCPR 6E kable Janmor też do fiata punto 1.1 i dodam że aut chodziło do samej wymiany świec równo nie szarpało kręciło się normalnie. Aha znajomy powiedział że może ciągnie lewe powietrze wymieniłem pod wtryskiem uszczelki niestety pod samym kolektorem nie czuję się na siłach żeby wymienić
Nie jestem profesjonalistą ale skoro kolego wymieniłeś świece to przydałoby się dać nowe przewody bo mają kolosalny wpływ na pracę silnika. Miałem w rodzinie podobny przypadek z szarpaniem i brakiem możliwości wkręcenia silnika powyżej 4 tys. obrotów w Punto I. Powodem okazała się niemarkowa sonda lambda, komputer nic nie wykazywał a usterka była. Po...
Witam adaptacja nie była robiona jak sie ja robi ?? obroty zostają na chwile po zmianie biegów i mam jeszcze jedno pytanie zaczyna mi szarpać przy ruszaniu było wymieniane sprzęgło i jakieś 1000km. było dobrze i zaczyna sie od nowa co to może być
Witam Was i proszę o poradę. Jestem właścicielką fajnego autka Fiat Punto II 1,9 D , ale mam kłopot od kilku dni. Żadna kontrolka się nie świeci wskazując błędy. Wyłącza mi się prędkościomierz i po zmianie biegu lekko szarpie autem . Czasem w trakcie jazdy problem znika, tzn. prędkościomierz działa i przestaje szarpać. Macie jakieś pomysły, jaka to...
Falowanie obrotów u Ciebie jest spowodowane złą regulacją instalacji gazowej... prawdopodobnie zalewa - zbyt bogata mieszanka. Moja rada: dobre wtryskiwacze i fachowiec do regulacji i będzie chodziło super. Też z tym się męczę w służbowym Punto... polecam pojedyncze Barracudy - też zamówiłem - można blisko zamontować i po regulacji bedziesz miał na...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być. Fiat punto 1,1 97r z...
Witam ! Dzisiaj rano samochód nie chciał zapalić . Próbowałem odpalić go na zaciąg ,ale to nic nie dało . Po naładowaniu akumlatora samochód dalej nie odpala .Słychać że pompa paliwowa podaje paliwo. Iskra jest tylko na 2 tłokach . Wszystkie przewody przy cewce i świecach sprawdziłem , są dobre. W samochodzie zainstalowany jest gaz . Dodam też że wcześniej...
Lewe powietrze - poszukanie czy coś nie pękło/spadło? LPG nie lubi "dziwnych świec" Świeca taka jak przewidział producent do danego modelu silnika ja z doświadczenia i polecenia doświadczonych mechaników daję o 0,1mm mniejsza przerwę niż dedykowana powinna być. Kable WN czasem niby markowe a to zwykła chińska papranina też potrafi zaszkodzić. Po ciemku...
Witam Wszystkich, Posiadam Fiata Punto z silnikiem 1.2 16v 2001r, Wczoraj gdy chciałem wrócić do domu w połowie drogi zaczął mi szarpać i w końcu zgasł po chwili zapalila sie kontrolka od wtrysków, po 5 minutach odpalił na 3 gary, z ledwością dojechałem do domu, dziś rano już mi nie odpalił, sprawdziłem pompę paliwa, filtr, iskrę, bezpieczniki i wszystko...
punto szarpanie szarpanie odpalania punto scania szarpanie
alarm master podłączyć oznaczenie element płyta główny rozdzielanie tekstów excel makro
lodówka liebherr wysyłanie plików
Bezpiecznik F10 w Renault Laguna II - funkcje i lokalizacja Samsung NZ64H37070K - jeden palnik grzeje z połową mocy