Nie jest. Regulator zepsuty diagnozujesz przez zaciśnięcie przewodu powrotnego.Auto będzie kopcić ,ale jedzie poprawnie ,bo pompa nie da o tyle więcej zeby się udusiło.Wiesz wtedy że niedostatek ciśnienia powoduje błąd regulatora bo "przepuszcza". Jeśli nie leci powrotem,a auto szarpie to masz do czynienia z brakiem paliwa i regulator go nie przywróci....
Reset przez rozpięcie.wtryski się raczej nie zapiekają,trudno przypuszczać aby odpiekły się po dodaniu gazu(najprościej przeczyścić je środkiem chemicznym dolewanym do paliwa - jest tego sporo na rynku,czyszczą sie w czasie jazdy na benzynie). Proponuję wizytę u kogoś,kto potrafi odczytać parametry bieżące pracy silnika prz użyciu Scanera. Czasami pomaga...
Zrobiłeś to co napisał kolega Jackall w 2 poście podłączyć vcds i będzie wiadomo Porządna diagnostyka komputerowa pomoże ci usunąć usterkę. Pozdrawiam
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Umiesz czytać ze zrozumieniem? Pytanie było o DIAGNOSTYKĘ, a nie o czytanie błędów.
Witam wszystkich udzielających się w temacie. Myśle że silnik nie ma ciśnenia sprężania i wymiana pierścieni czterech (chociaż dam sobie ręke uciąć ze silnik VW 1.9 TDI ma trzy pierscienie) nic nieda. Panowie jak udzielacie fachowych rad to powinniście wiedzieć że jesli się zmieni pierścienie to pozostaje jeszcze wypracowany cylinder do którego zamontowany...
skutki gazu sterownik stracil adaptacje albo wtryskiwacze pojezdzij troche na benzynie i bedzie ok
Ciśnienie sprawdzone - ok
Świece sprawdzisz na żarówkę. Kabel do + akumulatora, drugi do świecy. Żarówka ma świecić. Lecz dokładniej jest zbadać poprzez pomiar natężenia prądu płynący przez świecę. grzeją nawet podczas gdy silnik chodzi Tak, lecz tuż po rozruchu, do max. minuty, zależy od silnika.
Wiam Polecam zajerzeć na forum Klubu Renault Laguny - dział techniczny i zadać pytanie: http://www.renaultlaguna.pl/forum/ Tam prędzej na ten temat uzyskasz odpowiedź Pozdrawiam
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Zacznij od czujnika temperatury objawy na niego wskazują
a jest mozliwośc że zawory są zaciasno ustawione ?
Bo gdyby to była pompa szarpanie występowało by cały czas Pompa w Isuzu 1.7 to nie pompa w Oplu 2.0 która notorycznie się uszkadzała, uszkadzając przy okazji sterownik. W Isuzu psuły się tylko sterowniki. Ich uszkodzenie to przede wszystkim "zimne luty". Ale naprawa wymaga jeszcze dodatkowych czynności o których wiedzą Ci co tym się zajmują. Ja swój...
Nieudany "tuning" mapy ?
A czy podpięcie pod komputer pozwoli wykryć parafinę w filtrze? Bezpośrednio na 100% - Nie Pośrednio - tak, lecz taka diagnoza nie jest jednoznaczna. Czy mechanik może to w jakiś szybki sposób sprawdzić? Tylko wizualnie, rozkręcając filtr paliwa.
To, że pokazuje temperaturę ok, to jeszcze nic. Pytanie, jaką temperaturę widzi sterownik. Podstawowa diagnostyka, bez tego ani rusz.
A sprawdziles czy wszystkie garki pracuja po odpaleniu. Mozesz to sprawdzic zwyklym OBD. Jak jeden nie pracuje to zawsze SZARPIE.
Co do tej przerwy na świecy to niech kolega powie jak to zrobić przy kilku elektrodach. Ja jeżdżę od 30 lat na LPG i nigdy nie zmieniałem przerwy i nie miałem z tym problemów. Moim zdaniem w tym silniku powinna być sonda szerokopasmowa. Ty pokazujesz pracę sondy dwustanowej która zazwyczaj jest za katalizatorem. Może przez to nie możesz znaleźć pierwszej...
Spróbuj jechać, wtedy kiedy szarpie, na małych obrotach i równym gazie. Parę godzin wcześniej męczyłem takiego żeby zdiagnozował wypadanie zapłonów, bo że wypadają to wiedziałem, ale nie wiedziałem na którym garku. Nie wiem co francuzi mieli na myśli, ale jak jedziesz powyżej 2000 rpm to za groma czeka nie wywali. Trzeba jechać ponad minutę poniżej...
Witam. Na dzień dobry. Zakręć gaz na butli. Wypal cały z instalacji - czyli do momentu aż przełączy się samoczynnie na benzynę. I zobacz czy będzie lepiej. Ile tam masz przejechane na LPG od założenia. Jest wysoce prawdopodobne że już parownik się skończył. Jest jeszcze inna metoda. Od parownika do dolotu idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie dolotu....
Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D Dodano po 35 Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
problem z sterowaniem cisnieniem paliwa systemowego poszukaj moich starych postów jest tam sporo napisane
ok, sprawdze i napisze, dzia :)
Witam. Od kilku dni moje e60 sprawia ze opadaja mi rece. Szukalem juz wszedzie i poprostu nie wiem co mam dalej zrobic. Na zimnym silniku po kilku godzinach postoju, kiedy dodam zbyt duzo gazu silnik wpada w wibracje. Dwa razy zlapal blad z wypadania zaplonu na roznych cylindrach. Dodam ze swiece, cewki i wtryski sa nowe. Inpa zlapala rowniez blad zwiazany...
Tak po nocy
Odepnij kostkę czujnika temperatury silnika i sprawdź, czy jest lepiej.
Olej wymieniony nowy wraz ze zmianą rozrządu. Elf.
Może być jeszcze aparat zapłonowy. Niestety trochę kosztowna sprawa. Błędy można wymigać. Tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz schemat i opis jak to zrobić, kody błędów musisz poszukać.
Jeśli mokro jest przy wężyku to weź klucz i dokręć nakrętkę ... dociśnie się i powinien wyciek ustać
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
Kupiłem pół roku temu i nie wymieniałem bo dopiero 9000 km. Wlany 10 w 40
Też bym obstawiał wtryski benzyny. Klasyk przy gazie.
Rozpylacze.pompa, turbo.Raczej do serwisu.
Witam ponownie.Chciałem podziękować za podpowiedzi.Dzisiaj rano bylem podłączyć pod komputer i pokazało ,że walnięty jest czujnik położenia wałka rozrządu.Wymienili ,usunęli błąd z komputera.Po 10 godzinach poszedłem odpalić samochód i .....ZONK ! Odpala ale gaśnie.Znowu zaświeciła się kontrolka CHECK ENGINE.Zobaczymy co jutro powie mechanik. cdn.
Jeśli w sterowniku silnika pojawia się błąd, to korekty są zablokowane.
tak zaobserwowałem że problem nasila sie jak jest wilgotno. po paru dniach upału ostatnio minęło ale po paru dniach problem wrócił
Pytanie, czy kompresja 11,8 nie wynikała z uszczelki? Dorzucę jeszcze jedną zmienną do kompresji - w tych silnikach lubią się przywieszać zawory. Jest środek do czyszczenia zaworów - projektowany pod przypadłość silników FSI - i w miarę pomaga (u mnie było wypadanie zapłonów i szarpanie na zimnym, a po 1 aplikacji czasami lekkie szarpanie jedynie na...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Nie była dokręcona odpowiednio obudowa intercoolera.
Witam mam ten sam problem czy udało sie Tobie naprawić ta usterke
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
A czy zrobiłeś przegląd silnika - sprawdzenie świec, może ich wymiana, sprawdzenie czy gniazda świec są czyste; dalej jak wygląda filtr powietrza. Z czujników to jeszcze jest ważny przepływomierz, może zespół przepustnicy, jeśli masz elektroniczną.
Szczelność kolektora, ciśnienie paliwa. Tak na początek.
Wymieniłem filtr paliwa, świece żarowe, sprawdziłem wszelką możliwą elektronikę i bezpieczniki. Dalej jest ten sam problem szarpania, gdy auto jest zimne (do ok. 60°C).... Praca wtryskiwaczy, gdy auto jest zimne:
Najogólniej wychodzi że łańcuch rozrządu jest zbyt rozciągnięty, ewentulanie problemy z ciśnieniem i jakością oleju silnikowego.
Pewnie nie będzie to takie proste ale też bym to sprawdził jako pierwsze. Co z gwarancją na instalację?
Zgodnie z obietnicą piszę jak po naprawie tego nieszczęsnego auta sprawa wygląda. Najpierw znalazłem człowieka który powiedział mi, że nie trzeba wyjmować całego silnika. Po dojściu do rozrządu okazało się, że na jednym z kół wałków rozrządy wyłamane są dwa zębiska a łańcuch jest przestawiony. W związku z powyższym postanowiłem wymienić cały rozrząd...
Wszystko dziala, ogarnąłem temat
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
Witajcie. Chciałbym odświeżyć ten temat ale w moim przypadku to silnik 2.0 TDI w Skoda Superb z 2013 roku. Problem u mnie wygląda bardzo podobnie, a mianowicie: 1. Auto postoi na tyle długo że silnik się wychłodzi całkowicie (np. po nocy najbardziej to widać) 2. Odpala od strzału i pracuje równo 3. Przez pierwsze parę minut (właściwie aż do momentu...
witam mam audi c4 z 2.4 wolno ssacym dislem silniczek siiga super ale gdy pojawiły sie ujemne temp. to zaczelo mi szarpac silnikiem jak jets zimny a u mnie jet sanie automatyczne nie ma linki elekromagnes .probowalem prosto z akumulatora ale nic to nie dalo .moze ktos wie co moze byc przyczyna tego szarpania????
Ja tam bym zobaczył czy nie ma przebicia WN . Skoro uwala ten sam cylinder to trzeba się zastanowić dlaczego. Masz LPG?
Czy kolega poradził sobie z tematem?
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Przerywa w trakcie jazdy (ok 2k rpm)? czy na jałowym?
zobacz tylko czy jak go gasisz to tez nim szarpnie lub delikatnie zabuja to ci powiem co moze byc bo jestes blisko a i egr w benzyni gdzie on jest sie pytam ha ha
sprawdzałęm trz razy 1-wszy przez kontrolkę bo to najbardziej na skróty :) 2-gi miernik 3-ci wykręciłem i mierzyłem czas nagrzań Swiece wykluczyłem na 100 % tak jak napisałem wcześniej kręcę się wokół nastawnika w pompie i wtrysków po prostu szukam podpowiedzi czy któryś z forumowiczów miał podobne objawy i jak je zlokalizował - usunął Pzdr 3.1.13 -...
znalazłes rozwiązanie?
sprawdzałeś olej w skrzyni? sprawdź: Poduszki silnika łączniki stabilizatora przód sworznie Elastyczne łączniki wału (przedni i tylni) poduszki wózka tył luz na moście sprzęgło pompa sprzęgła, wysprzęglik A najlepiej niech dobry mechanik od mercedesów sprawdzi pzdr.
Zobacz, co się z korektami dzieje w tym czasie. Może to zimny vag.
Cześć. Mam identyczne objawy. Napisz mi proszę czy rozwiązałeś ten problem bo byłem u 5 mechaników i rozkładają ręce.
Czytaniem błędów nie naprawisz auta. Jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym silniku?
co oznacza skrót [ pw][/quote] Odczytaj wiadomość. Pozdrawiam.
Manual
Przesadziłeś z ciśnieniem, u góry się wtryski zapętlają i braknie mocy. Kosmicznie długie czasy na jałowym , nie napisałeś jakie masz na benzynie. Coś jest mocno nie tak , zawsze były takie długie czasy ?
Witam. Problem rozwiazales? Mam ten sam problem. Błąd to P0420
Poszukaj w okolicy speców od Hondy, warsztatów tuningujacych te samochody itp. Chłopaki mają rozpykane wszystkie bolączki tych silników i potrafią je wyeliminować na poziomie programowania a nie diagnozy "proszę wymienić sterownik silnika" itp. Te silniki wymagają bardzo precyzyjnych ustawień, być może wszystko jest z nim w porządku, ktoś tylko niedbale...
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
Zbyt oszczędny jesteś w opisie . Jadąc zaczyna szarpać, ruszając, zimny, rozgrzany, skręcając, jadąc prosto? Coś konkretniej kolego, bo nic z tego nie będzie jak będziesz półsłówkami pisał.
P0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
witam, ja miałem w corsie 1.0 takie same objawy tzn. max 120 km/h i kontrolka się zapalała powyżej 100 km/h. Okazało się że wystarczyło wymienić przepływomierz powietrza (zamiennik za niecałe 100 zł). Aktualnie po 2 latach pojawił mi się nowy problem, auto z dnia na dzień zaczęło chodzić jakby na 1 gar po odpaleniu zimnego silnika, jak się zagrzeje...
na zimnym silniku podczas jazdy szarpie mocno. Wymieniłem filtr paliwa (sądząc że to od filtra zależy), i przy okazji filtr powietrza, filtr oleju i olej, i dalej to samo. Na początku nie ma buta, rozpędza się wolno. Jak się silnik rozgrzeje silnik ładnie pracuje i energicznie się rozpędza. Pomóżcie co to może być. Rocznik 99, przebieg 123tys. Wymiana...
dzięki sprawdzę.
Problemem w tym silniku jest kolektor dolotowy...musi być absolutnie szczelny inaczej silnik nie będzie poprawnie pracował...proponuje wymienić wszystkie osiem uszczelek kolektora-na pewno nie zaszkodzi a zapewne pomoże
Pewnie zakończy się na wymianie cewkomodułu
dokładnie to mi elektryk nie powiedział tylko tyle ze komputer nie pokazuje sondy lambda, powiedział ze może sie rozłączyła system gazu korzysta z sygnału sondy na "wprost"czy wprowadza emulację ?
Witam Mam problem którego nie mogę rozwiązać z samochodem. Oczekuję Waszej pomocy. Samochód to Peugeot 307 hdi 90km z 2006r bez FAPu. Samochód delikatnie szarpie na zimnym silniku po odpaleniu na postoju. Mam interfejs AUTO-COM CDP+ pokazuje dwa błędy p1403 i p1404. Wg opisu w programie są to Dodatkowe obwody grzewcze 1 i 2 błędy nieciągłe. Sprawdzałem...
Ale potocznie tak sie mówi;) Dzieki lece po czujnik jezeli po wymianie jeszcze cos bedzie nie tak to napisze ale wielkie dzieki
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
No to prosta sprawa, sprawdz MAP i szczelność kolektora, cudów nie ma. Dodano po 47 Osc by juz dawno coś podpowiedział...
Ok. Sonda na 100% jest sprawna. Sprawdzę po weekendzie ciśnienie paliwa na listwie i wtedy będę wiedział.
Nie wrzuciłem zdjęcia bo problem się rozwiązał. Na przyszłość dla innych: wymiana cewki pomogła, co prawda wydatek 600zł, ale problem ustał. Pozdrawiam wszystkich
Hej, auto stoi całą noc na podwórku, gdy jest jakaś rosa niestety ten samochód przy zmianie biegu zanim samochód się rozgrzeje szarpie i się dławi. Wczoraj wymieniane były świece i przewody, ale po dzisiejszej nocy problem niestety powrócił. Oczywiście że jak przejadę z 400 m problem ustępuje. Może macie jakieś pomysły?
Bo widzisz, to nie tak hop jak myślisz.Masz jakiś tam kabelek to sprawdź parametry bo jest ważne.
Witam serdecznie, Pojechalem do nieautoryzowanego mechanika Wymienil zaworek zwrotny i jak narazie spokoj. Tez chcialem sprzedac moje auto ale odpukac Jak narazie jest znowu dobrze. Martwilem sie Bo nawet w aso po zlogowaniu niczego nie znalezli. Moja rada, jedz do dobrego mechanika, nawet nieautoryzowanego, Ktory specjalizuje sie w 2.0 tdi. Daj znac...
A dzis na zimnym postoju miałem takie parametry wtrysków
Przetestuję
Dominikr8 Bardzo uprzejmie proszę , podaj które konkretnie gumy trzeba wymienić. Bo mi też "fachowcy" sugerują wymianę świec, cewek wn., czujników i... wszystkiego, tylko nie uszczelek. Pozdrowionka
Usterka wskazuje na zubożenie mieszanki, wadliwie funkcjonuje układ urządzenia rozruchowego. Sprawdź, czy przepustnica ssania się zamyka. Jeżeli nie, to należy wymienić zespół sprężyny bimetalowej, jeżeli tak - prawdopodobnie gaźnik wymaga czyszczenia i regulacji, ponieważ dysza układu ssania nie wzbogaca mieszanki.
zapodaj mu zapobiegawczo czyszczenie wtrysków sa preparaty służące do tego odłaczasz wezyki od pompy i pakujesz do banieczki z płynem poczym zostawiasz fure na około godzinke az sie skonczy płyn w banieczce i autko poowinno smigac oczywiscie jesli reszta ok u mnie to zrobiło zaskakujaco dobrą robote
Jezeli jest woda w gazniku to zazwyczaj wiekszosc jej pochodzi ze skroplenia pary wciagnietej wraz z cieplym powietrzem z nad kolektora, na skutek braku łapaka , badz węża dolotowego do komory filtra. Rozłączanie odmy wtedy niewiele pomoże bo woda będzie dostawać sie z opisanego źródła. To że dusi go na zimnym to wlaśnie efekt benzyny wymieszanej z...
Sprawdź czujnik temperatury silnika (czasami są dwa, jeden do zestawu wskaźników i drugi do ecu). Może wskazywać złą temperaturę przez co komputer miesza dawkę.
Witam Od niedawna zauważyłem problem który występuje głownie na zimnym silnku. Podczas dodawania gazu auto szarpie tak jakby przerywa. Gdy silnik się rozgrzeje ten problem mniej występuje. Co to może byc? Dodam ze filtr paliwa wymieniany byl 3 lata temu, auto ma 62tys przejechane i jest mało jeżdżone. Proszę o pomoc
Proponuję wizytę u dobrego gazownika. Wszystkie symptomy, łącznie z remontem głowicy wskazują na wadliwą instalację LPG.
Rozrząd parametry oraz odczyt błędów był sprawdzany clipem a nie jakimiś magicznym urządzeniem
Witam. Mam taki problem z moim Passatem, otóż na zimnym silniku delikatnie przycina przy około 1800 a 2200 obrotów, po przejechaniu jakichś 500 metrów samochód chodzi bez żadnych problemów a wręcz idealnie. :) Oczywiście czytaliśmy wiele forów i niestety nie znaleziono odpowiedzi co może być nie tak. :( Wymieniona została cewka, filtr paliwa, czujnik...
witam! w moim cc 900 94 rok (gażnik weber) brakuje przyspieszenia (szarpanie) na zimnym silniku. po rozgrzaniu troche lepiej sie zbiera ale to nie to! jakie moga być przyczyny i od czego zacząć sprawdzanie?
Sprawdzić filtr powietrza czy nie zapchany .
szarpanie zimnym silniku szarpanie zimnym silniku volvo szarpanie zimnym silniku renault
sterownik łóżko długość kolektor huawei e3372
mocowanie silnika kosiarek spalinowych elektryczne wspomaganie kierownicy
Porównanie akumulatorów żelowych Victron Energy i Toyama Peugeot 308 120 KM Diesel - Kontrolka Urea po dolaniu AdBlue