Błąd wskazuje na problem ze Sondą Lambda. https://obrazki.elektroda.pl/3088319000_... Pozdrawiam
Bardzo podobny efekt uzyskałem wyjeżdżając na rezerwie pod ostrą górkę - wtedy ewidentnie brakowało mu paliwa (2 kreski od dołu) tylko wtedy szarpał częściej A filtr paliwa i powietrza kiedy wymieniałeś? W starszym Dieslu warto wyczyścić bak, gały ci wyjdą jak zobaczysz co na dnie pływa.
No i co z tego, że zalejesz gęstszy olej do sprężynówek? Tam nie ma tłumienia hydraulicznego, cała idea opiera się na tarciu wywołanym uszczelniaczami, które muszą być tylko i wyłącznie oryginalnej produkcji Pneumant (ze względu na inną grubość wargi uszczelniającej). Olej służy tylko do tego, aby teleskopy nie stukały o dno goleni przy ostrzejszej...
Co ma czujnik wału czy wałka do tych problemów? Wystarczy połączyć kropki. Śmierdzi benzyną, wzrosło spalanie, jest błąd sondy. To nie jest błąd od uszkodzonej sondy tylko błąd zbyt ubogiej mieszanki. Masz gdzieś dziurę w układzie dolotowym, uszkodzony MAF lub MAP i stąd ten problem. Daj ten opis błędu jaki pokazuje komputer. Można też popatrzeć w bloki...
Szarpanie to dużo przyczyn, odczytać błędy
Hej, znalazłeś przyczynę szarpania, bo ja mam to samo.
Miałem coś takiego w swoim passacie 90 KM. Jadąc równą prędkością około 120 km/h czuć lekkie falowanie tak jak by auto przyspieszało i zwalniało. Jest to raczej płynne i nie jest to szarpanie. Przyczyna to zaworek od turbiny taki metalowy z trzema kolorowymi rurkami.
Sprawdź dokładnie przewody podciśnieniowe, lubią się przecierać. Pozdrawiam.
Wymieniona poduszka skrzyni jednak po 3 miesiącach nowa jest w takim stanie jak stara Zamontuj kolego jeszcze raz nową będzie łatwiej wyczuć ci potencjalną przyczynę piotrek sugerował wtryski ty piszesz ogólnie silnik pracuje równo , więc jednak coś ją wybija , kojaży mi się fakt z przed kilku lat też szarpanie przyczyną był luz na półośce , nie pamiętam...
Uszkodzony, jak nie triak w module (BTB 16- polecam sprawdzić, a najlepiej wymienić), to programator... Pozdrawiam.
Czy objwy falowania obrotów, utraty mocy, szarpanie, przyczyna może być skaczące napięcie Nic z tych rzeczy.
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania. Wypadanie zapłonów może mieć albo przyczynę mechaniczną - niskie ciśnienie spowodowane zużyciem tłoka/cylindra, bądź nieszczelnością zaworów, albo elektryczną - niesprawność układu zapłonowego. A to że cieknie woda z tłumika to normalne - samochód eksploatowany na krótkich odcinkach.
Szkoda ,że nie napisałeś jaki masz gaźnik.Lewe powietrze sprawdza się w ten sposób,że zdejmuje się filtr powietrza i zatyka gardziel gaźnika-jeśli zgaśnie -nie ciągnie lewego powietrza,jeśli tylko spadną obroty tzn.,że ciągnie.Pod gaźnikiem jest elastyczna podstawa,może trzeba zdjąć i obejrzeć.
Cześć wszystkim! Przede wszystkim przepraszam za mój kiepski angielski Nie jestem ekspertem od samochodów, więc proszę o wybaczenie, jeśli napiszę coś źle. Mam 2018 Peugeot 5008, 1.6 hdi, 120 KM, 6-biegowa manualna. Mój problem polega na tym, że podczas jazdy np. 100km/h na tempomacie (czyli ze stałą prędkością) samochód nagle zaczyna szarpać i zacinać...
Witam wszystkich mam malą sprawe a chodzi mi oto ,ze w golfie 1.9 td Dodano po 1 rok 92 przebieg 180tyś.
Wymień kondensatory filtrujące +B (to na szarpanie). Przyczyną zniekształcenia są elementy w układzie korekcji.
na "av" też szarpał,przyczyną był c 404- 100mf po stronie wtórnej przetwornicy.Dzięki za poradę.
Wymieniłem sprzęgło i szarpie przy ruszaniu. Jaka może być przyczyna? Sprzęgło Rymec kompletne.
kolego herbizet znalazłeś co było przyczyną szarpania mam u siebie to samo...
szarpanie moze byc przyczyna uszkodzona swieca bądz przebicue w ukladzie zapłonowym
Znalazł ktoś przyczynę tego szarpania? Mam to samo w zakresie obrotów 1600 a 1800. Transit 2.2 TDCi 2008r.
Witam wszystkich forumowiczów:D Posiadam forda escorta z silniczniem diesela 1,8d z 93 roku przebieg udokumentowany 218 tyś. Mój problem polega na zbyt dużym spalaniem ON. Kiedyś palił 5-6 litrów teraz pali 10 i tak samo w trasie, obroty są deko za duże ma problemy przy zimniejszych dniach z rozruchem ( tak jak by miał za duzo paliwa objaw jak w benzynie...
Orientujecie się, co może być przyczyną szarpania autem podczas postoju (zwłaszcza pod górę) na Drive z nogą na hamulcu? Stale wyczuwalne są delikatne szarpnięcia, a czasami aż zatrzęsie autem jakby chciało ruszyć. DP0, 2006r, Laguna 2, 1.9dci
Witam. Proszę o info czy znalazłeś przyczynę szarpania, mam ten sam problem. Założony drugi nowy komplet sprzęgła sachsa a szarpie dalej. Dzięki
I co było przyczyną szarpania? Kosiarka naprawiona? A zawory kiedy były ostatnio regulowane?
Kolego jaki zapłon , to dizel jeśli już to początek wtrysku .
Udało się w końcu rozwiązać problem z szarpaniem. Przyczyną była przepustnica ( brak sygnału zamknięcia przepustnicy) udało mi się zlikwidować problem bez wymiany przepustnicy, a mianowicie dorobiłem na zewnątrz przełącznik, który podaje brakujący sygnał. Więcej informacji w innym moim poście. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
dwie sprawy -czujnik położenia wzniosu iglicy ( na trzecim szprycku) -nastawnik dawki
Padające pompa paliwa była przyczyną szarpania, problem rozwiązany.
Witam. Problem Focusa rozwiązany. Przyczyną szarpania była pęknięta świeca natomiast przyczyną złych obrotów była przepustnica a dokładniej czujnik obrotów który jest przy przepustnicy. A ten odgłos strzałów w przepustnice to ECU wysterowuje regulator wolnych obrotów tak jak napisał andrzej 20001.
Ja kiedyś tak miałem, jak wymieniałem filtr paliwa i słabo odpowietrzyłem układ. Prawidłowe odpowietrzenie układu rozwiązało problem.
Mój monitor od jakiegoś czasu zaczął bujać i szarpać obrazem. Jakby coś nie łączyło lub zakłócało Zjawisko się coraz bardziej nasila. Płyte opukałem i zimnych lutów nie znalazłem. Co to może być?
Witam, udało się znaleźć przyczynę szarpania i dużego spalania? U mnie na początku były zatkane kanały EGR i strasznie szarpała, ale teraz po czyszczeniu też czasem szarpie i jak się szybciej jedzie, to czuć przerywanie i jest duże spalanie, a na wolnych obrotach faluje i słychać takie coś, jakby coś obciążało silnik, już nie mam pojęcia.
witam spotkałem się z trochę podobnym przypadkiem tylko że c3 jak auto było zimne było ok ale jak się zaczynał rozgrzewać to zaczynał skakać obrotami i pod czas jazdy lekko szarpał przyczyną była wysuwająca się wtyczka czujnika położenia wału pod wpływem temperatury komputer tego nie widział
Wlej borygo do chłodnicy. Powinno pomóc, ponieważ masz reduktor przymarzniety.
jak chce odpalić kosiarkę to szarpie aż rękę chce urwać. Jaka to kosiarka? Opisany problem to prawdopodobnie nie działający odprężnik. Jednym z powodów nie działającego odprężnika mogą być źle ustawione luzy zaworowe. Powodów takowego problemu może być więcej, łącznie z uszkodzeniem samego mechanizmu odprężnika. Wpisz na yt zasada działania odprężnika...
Witam. Mogłbys sprawdzic takze cisnienie sprezania bo takze to moze byc przyczyna szarpania.
Witam, temat już taki był ale w żadnym z nich nie odnalazłem rozwiązania w moim przypadku. Tak więc przepraszam. W moim przypadku jest tak że na zimnym silniku jest wszystko wporzadku, jak silnik się nagrzeje to przy rozpedzaniu zacznie szarpać, po wyżej 3tys obr. Jest ok. Wymieniłem już świece, przepływomierz no i cewki zapłonowe podmieniłem no i brak...
Jakie ma to znaczenie czy na szpilce czy na innej śrubie jest jeśli u masowanie jest dobre Myślę ,że to ma znaczenie i to właśnie muszę sprawdzić. (chodzi właśnie o te słowo DOBRE). Cytat od jednego kolegi który miał taki problem jak Ja cytuję : "Sukces!! samochód naprawiony! :D Przyczyna szarpania została odnaleziona, przewód masowy był przykręcony...
Czyli to wina sprzęgła?
witam, mam pytanko do bardziej obeznanych kolegów, co może być przyczyną szarpania podczas jazdy niezależnie od biegu, wskazówka obrotomierza jakby niewiele ale falowała podczas tego szarpania, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??? z góry dzięki, pozdro
częstą przyczyną szarpania jest nadpalony styk (złamany) w programatorze
Witam. Mam identyczny problem. Czy koledze udało się znaleźć przyczynę?
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
Jak zdiagnozowałeś że egr jest powodem szarpania? Jeśli to dobrze zdiagnozowałeś to po postawieniu nowego egr nie powinno się tak dziać żeby szarpało. Może przyczyna tkwi w świecach, kablach od świec lub na cewce są przebicia, sprawdzałeś to?
podany przez ciebie błąd możesz smiało zignorować. Z tego co piszesz drukarka wymaga wymiany rolek i separatorów. Trzeba ją dokładnie rozebrać na części, ocenić stan podzespołów i popatrzeć co jest przyczyną szarpania papieru. Jeśli nigdy nie naprawiałeś żadnej laserówki, to odradzam grzebanie w niej, chyba że masz dużo czasu i będziesz wiedział jak...
Wydaje mi się, że szarpanie przy zmianie biegów to raczej efekt uboczny głównej przyczyny szarpania przy dodawaniu gazu. W każdym bądź razie sprawdzę działanie tego włącznika.
Zacznij od sprawdzenia swiec zaplonowych i kabli WN.
witam ja kiedys mialem problem podobny na zimnym silniku ale auto nie gaslo. nadmieniam ze nie byl to polonez a auto niemieckie, efektem bylo duszenie sie auta i czasami szarpanie, przyczyna byla uszkodzona sonda lambda po wymianie problem znikna. sonde sprawdzic mozna w serwisie podlaczajac ja do komputera tam widac czy sie blokuje czy dziala prawidlowo....
Mam Opla Astre 1.7 Turbo Diesel mam problem z szarpaniem objawia się to tym że na niskich obrotach na drugim i trzecim biegu przy dodawaniu gazu auto zaczyna szarpać w czym może być przyczyna tego zjawiska?
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
a przeplywomierz powietrza masz w porzadku???? to jest przyczyna szarpania zazwyczaj.jesli jest uszkodzony.
Cewki wszystkie w porządku, przyczyną szarpania okazało się lewe powietrze na połączeniu jednego z wężyków instalacji LPG z króćcem wkręconym w kolektor dolotowy. Wystarczyło założyć metalową opaskę za 2 zł i szarpanie ustało.
Myślę,że jest coś nie halo z "niefachowo"zmontowaną skrzynią biegów.Któryś wałek może być krzywy.Albo nie pracują równolegle.Wyważenie sprzęgła raczej nie powinno tyle mącić.Niestety wróżką nie jestem.POWODZENIA.
Nie da się bo info o prędkości idzie po szynie , ewentualnie możesz wkręcić wkręta w szybkę. A odnośnie usterki to nie obrotomierz jest przyczyną szarpania tylko skutkiem. A przyczyna leży gdzie indziej
Witam. Jestem na etapie poszukiwania przyczyny szarpania pralki LG F4J5VY4W. Wymienione zostały łożyska, ponieważ się uszkodziły. Pralka dostaje super szarpania podczas wirowania. Fruwa po całej łazience. Wymieniłem stopki na nowe oryginalne. Postanowiłem jeszcze raz rozebrać bęben i zauważyłem przy krzyżaku wbitą monetę, jak na zdjęciu. Czy mogło mieć...
Udało się znaleźć przyczynę problemu z szarpaniem i wyskakującym błędem?? Mam podobny problem z moją Optimą, wymiana świec, cewek, oleju w skrzyni, bezpiecznika wysokiego napięcia nie pomogło.
To jak z każdym serwisem, aczkolwiek może być i gorzej, bo jak im nie wyświetli żadnych błędów to szukać specjalnie nie będą przyczyny tylko zacznie się wymiana podzespołów.
Pomocy!!! Czym mogą być spowodowane takie objawy??? Dzieje się to sporadycznie, silnik spada z obrotów i do tego takie szarpanie. Co może być przyczyną? Film w załączniku
witam co było przyczyną szarpania bo mam taki sam problem w swoim golfie co trzeba wymienić?? pozdr
Rozwiązałeś problem? Znalazłeś przyczynę szarpania?
Jakie mogą być w takim razie inne przyczyny szarpania i drgań gdy samochód ma ciężko?
Cały zbiornik z kompletem zaworów, mocowań itp jest tak tani, że szkoda kombinować. Przerabiałem ten temat latem w pracy, wiem, że inflacja ale cena 4 paczek papierosów lub jak kto woli litra czystej nie warta jest tego, żeby się szarpać.
Nie ma żadnych błędów, podpięty po całym zajściu pod komputer. Nie pokazuje kompletnie nic. Nie wiem, w czym szukać przyczyny takiego zachowania.
Witam mam Hyundaia Santa fe 2007 rok 2.2 diesel mam identyczne objawy z tym szarpaniem przy spokojnej jeździe tak jak by się trochę przydlawil i po chwili odpuszcza i tak na okrągło podczas jazdy czy może ktoś znalazł przyczynę tego szarpania lub miał podobny objaw
Witam. Kolego mam identyczny problem z Passatem jak ty mam paska 97r 1.6 + gaz sekwencja i dzisiaj zaczął tracić moc,strzelać,szarpać i na postoju drga nim. Powiedz co u Twojego było nie tak? Z góry dzięki. Renata
Zmierzyc cisnienie na pompie,tak dokladnie.Co do sondy to zalezy ile ma przejechane,czy juz nadszedl czas na nia.Takie objawy wyglad na problem z zasileniem silnika w paliwo.Ja tam bym szukal przyczyny.
Dzień dobry.Jaka była przyczyną tych objawów?
Jeżeli jest to przyczyną szarpania podczas wypalania FAP czekam na info na PW
Witam Przyczyna szarpania sa zużyte (spalone) tarczki koszy rewersu
zgadza sie jest tak a czy to moze byc przyczyna szarpania i po co mi ten czujnik??
Jak zasterujesz świecami osobno to łatwiej odpali? Przyczyn szarpania szukałbym w EGR, pewnie wyczyszczony, ale być może ECU źle steruje.
Dzień dobry. Czy udało się namierzyć przyczynę? Mam podobny objaw szarpania silnikiem przy obrotach około 1800. Pozdrawiam
witam jestem zainteresowany co było przyczyną mam taki sam problem w audi 1.9tdi pozdrawiam.
Sprawdź sonde lambda bo często właśnie ona jest przyczyną szarpania,gaźnik wyregulowany?
Witam Wymień jeszcze kopułkę i palec przerywacza , możliwe że to było przyczyną szarpania. Odpięcie akumulatora nic nie zaszkodzi ale tez nic nie pomoże. Filtr paliwa też czasem może być przyczyna szarpania. Pozdrawiam Uno z 2002r. ! Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Wszystko jasne. Przyczyną tego szarpania był czujnik położenia wału korbowego.
Przyczyna moze byc sonda lambda.
Jestes bezczelny: A Ty natomiast znowu brednie od czapy wypisujesz, nie wiadomo po co. Co ma AFR na gazie, do szarpania na benzynie? Czemu sterownik nie rejestruje błędów wypadania zapłonu/ubogiej mieszanki? Przyczyna gdzieś jest, tyle tylko ze trzeba umieć i mieć czym ją znaleźć. Więc bądź uprzejmy nie doradzać tu więcej.
Silnik trój fazowy sterowany falownikiem zasilany linią trójfazową przy małych obrotach szarpie a czasami nawet dostaje lewych obrotów. Przy zwiększaniu obrotów tego nie da się zauważyć. Co może być tego przyczyną?
Sprawdź poduszki na których leży zespół napędowy - te od silnika i te pod skrzynią. Często przyczyną szarpania są właśnie te elementy - uszkodzone - zużyte.
Twoje oznaczenie silnika to AAZ nie AAO, źle odczytałeś. Znajdź dobrego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu, moment wtrysku i dawkę może gdzieś jest potrzebna korekta.
Zdejmij lewą osłonę z silnika, toto z przodu to wariator, to z tyłu sprzęgło, a łączy je pasek. Szarpanie może mieć przyczynę w pasku, może być powyrywany, lub po prostu już wyciągnięty...
Witam. W czwartek odebrałem autko. Przyczyną okazał się zapchany wtryskiwacz. Naprawa kosztowała 120zł. Teraz zapala od razu. Jest jednak jeszcze jeden mały problem. Otóż czasami w trakcie jazdy silnik zaczyna szarpać. Słyszałem, że przyczyną może być wadliwa sonda lambda. Co Wy o tym sądzicie??
Przyczyna szarpania samochodu był przycinający wtrysk paliwa. Wymiana wtrysku na inny rozwiązała problem. Auto nie szarpie na żadnym paliwie.
Trudno coś pomóc przez internet. Moim zdaniem auto posiada jakąś poważną wadę fabryczną. Fakt, że pękła skrzynia biegów nie pozostaje bez znaczenia. Wymiana skrzyni usunęła skutek, natomiast prawdopodobnie przyczyna jej pęknięcia nadal pozostała. To co odczuwasz może być efektem złego wyważenia lub braku wycentrowania (przesunięte osie) na elementach...
A jak to się ma do potencjometru położenia pedału gazu? Te szarpanie może być przyczyną przerw na potencjometrze? Jak mogę go sprawdzić?
Filtr oleju nie wymieniałam, bo jest umieszczony w środku w skrzyni biegów i żeby go wymienić trzeba zdemontować skrzynie biegów i ja rozebrać, olej nie byl wymieniany na warsztacie. Czy nie wymieniony filtr bądź zanieczyszczony może być przyczyna?
Mialem kiedys voyagera 2.5tds 1996r.Jezdzilem ponad rok z podobnymi objawami zaden mechanik niewiedzial co jest nie tak .Az urwal sie lancuszek rozrzadu .I to jest przyczyna szarpania i nie rownych obrotow .zmien lancuch a bedzie jak nowy .Pozdrawiam.
Sprawdź zaworki w pompce paliwowej, bo prawdopodobnie to jest ich przyczyna.
Znalazłeś już co było przyczyną szarpania samochodu. Jak będziesz coś wiedział to napisz o tym na forum.
Witam, podczas próby ruszenia ze świateł, auto zaczęło szarpać w miejscu na pierwszym biegu, pedał sprzęgła był cały czas wciśnięty w podłogę, po chwili auto zgasło. Auto odpaliło bez problemu, ale pedał sprzęgła nie odbijał do końca i można było tylko delikatnie go wycisnąć może z 3 cm, nie można było wrzucić żadnego biegu. Podniosłem ręką pedał do...
przekaźnik R5
Minęło już trochę czasu - może ktoś znalazł przyczynę ?
Jeżeli przyczyną anormalnego zachowania się jest ceweczka-to tak. Tam jeszcze lubi się obrywac ten przewodzik ekranowany.
Piszesz ze przy zimnym silniku sa problemy.Jak sie zachowuje przy nagrzanym. Sprawdz czy to szarpanie to przyczyna glowicy. Po sciagnieciu glowicy radze oddac ja do sprawdzenia.Unikniesz ponownago demontazu. Pozdrawiam.
I po wielu analizach udało się dojść do tego że to dawkowanie paliwa w moim przypadku to normalna rzecz i przyczyny szarpania trzeba szukać gdzie indziej.
Cześć, mam obecnie ten sam problem. Udało Ci się rozwiązać twój? Co było przyczyną?
wiesz zepsuł mi się imobilajzer więc kazałem mu o zdjąć a fachowiec zaproponował mi że założy mi odcięcie zapłonu i założył włączam zabezpieczenie w samochodzie ale czy przyczyna szarpania i strzelania ale takiego pożądnego strzelania jest od wadliwego zabezpieczenia to niewiem szukam już przyczyny wszędzie
Witam. Mam problem ze skrzynią biegów automat MB3 którą mam w Renaul19. Przy zmianie biegów odczuwane jest szarpanie jaka może być tego przyczyna??
przyczyn buczenia przyczyn skakania pralki vivaro szarpać
podtrzymać sekunda ekspres delonghi uszkodzony spieniacz hikvision orange
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Hyster – wózek widłowy nie jeździ i nie podnosi, akumulatory sprawne Ustawienie silnika Renault Premium 420 DCI: kluczowe kroki