Witaj, posiadam ową Tojkę T22 ( z tyłu tarczo - bębny ) i również w tym roku robiłem hamulec ręczny, okazało się że poodklejały się okładziny od szczęk hamulca, które to ocierały o wnętrze bębna. Za nowe linki + szczęki hamulcowe ( bębny w porządku ) wraz z robocizną, zapłaciłem 440 zł. Uważam iż jest to dobra inwestycja, mając na uwadze że przez następnych...
Odgłos wycia to prawdopodobnie wycie łożysk lub samych uzwojeń silnika, stukanie to już odluzowanie szczęk hamulca i nic na to nie da się poradzić. Raczej nie da się wiele zrobić.
Niski pedał hamulca w wózku widłowym Hyundai może wynikać z zapowietrzenia układu, wycieków płynu, zużycia elementów ciernych lub uszkodzenia pompy hamulcowej. Jak zdiagnozować problem?
Ciepły dzień to zajrzałem pod spód. Jak na 9 lat to w miarę ok. Zerknąłem na hamulce, ostatnio wymieniane 3 lata temu. Tarcze zdrowe, lekko starte, suwmiarka pokazuje po ok. 0.6 mm po zewnętrznej stronie tarczy. Klocki jeszcze też zdrowe. Czeka mnie czyszczenie szczęk hamulca pomocniczego. Bateria jak na 9 lat trzyma się nieźle. https://obrazki.elektroda.pl/6285020100_...
Jaki jest hamulec ręczny? Jeśli skuteczny to wystarczy odpowietrzyć układ, jak nie to całkiem możliwe że nie działa regulator "kasujący" luz między szczękami a bębnem. Dokładniej chodzi o klin zaznaczony na obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/2772212300_... Normalnie po naciśnięciu hamulca roboczego powinien on wejść w szczelinę...
Popuść linkę wyreguluj szczęki naciąg linkę ,a ręczny na pewno będzie.
Tam na dole, przy rozpieraku sprzęgniętym z linką jest taki spory wypust, na którym opierają się krawędzie szczęk. Jeśli szczęki są mocno zużyte i sztucznie zrekompensujesz to naciągiem linki, rozpierak mocno oddali szczęki od tego szmela, co po zaciągnięciu hamulca spowoduje, że dodatkowo oddalą się od niego. W takiej sytuacji, po zaciągnięciu hamulca...
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Zardzewiały cylinderek lub zablokowany mechanizm rozpieraka szczęk (dźwignia ham. ręcznego zardzewiała na osi w szczęce). Hamulec do rozebrania i naprawy.
To musisz zablokować pracującą szczękę żeby sprawdzić czy druga się rusza. Może jeden tłoczek jest zapieczony. W takim przypadku ręczny powinien być normalny, zasadniczy słabszy.
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
I jeszcze pył się wydziela ze szczęk hamulców, malowany, spawany lub z tworzywa węglowego, a to jest szkodliwe i pozostaje ślad węglowy.
Lub stuknij młotkiem przez kawałek drewna w tym miejscu. w jedną i drugą szczękę.
Corolla E12, 2004 r. W tylnym kole jest tarczobęben. Wypadł bolec podtrzymujący szczękę hamulca ręcznego. Skorodowała tarcza i bolec wpadł do środka i wraz z tą blaszką sprężynującą, która trzyma ten bolec o szczękę trochę mocno pociął tarcze od wewnątrz... Miałby ktoś jakiś sprytny sposób jak to naprawy bez wymiany TARCZY, bo z tym wiążą się spore...
Możesz również na postoju zaciągnąć hamulec ręczny, co skasuje luz między szczękami a bębnami. Wtedy naciśnij pedał hamulca. Jeśli sytuacja radykalnie się poprawi to tak jak piszą poprzednicy problem tkwi w samoregulacji tylnych szczęk. Ustawia zbyt duży luz pomiędzy szczękami a bębnami. A poza tym to rzeczywiście najlepiej było by udać się do jakiegoś...
Witam, jakiś czas temu około 2 miesięcy temu zostały wymienione szczęki w skuterze (hamulec bębnowy) i dzisiaj jak jechałem to bardzo słabo skuter hamował, czy to wina szczęk? albo czy da się jakoś podciągnąć ten hamulec? czy tylko wymiana szczęk na nowe?
Witam. Posiadam Fiata Pandę. Wymieniałem z tyłu szczęki ponieważ Znajdują się tam hamulce bębnowe. Gdy miałem ściągnięty bęben przez przypadek nacisnąłem hamulec i Wysunął się lekko tłoczek z cylinderka i wyciekł płyn hamulcowy, niedużo. Dodatkowo ściągałem piastę i wypadł mi przód łożyska. Jednakże udało mi się je z powrotem wsunąć na miejsce. Po złożeniu...
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Witam W jaki sposób można wyregulować hamulec ręczny Corsa d 2007 rok . Szczęki wymienione Pozdrawiam
Hei "piachu 1994". sugerujesz , by sprawdzić każde koło osobno z ciśnieniem roboczym rozumiem ? Co do hamulca awaryjnego ( szczęk hamulca bębnowego) wszystko jest sprawdzone i działa poprawnie, Ewidentnie grzeja się klocki i tarcza. Czy miał ktoś może doczynienia z niedomagającą pompą SBC.i jakie ewentualnie mogą byc objawy?
Nie trzeba żadnego pomysłu , źle wyregulowany luz pomiędzy serwem a pompą lub na pedale hamulca / brak jałowego skoku . Do sprawdzenia regulacja , stan szczęk bo najprawdopodobniej ktoś chciał " poprawić hamulce " nie w tym miejscu co trzeba . :shii:
Zazwyczaj (poza nielicznymi wyjątkami, jak np. tarczo-bębny) hamulec postojowy używa tych samych klocków/szczęk co hamulec roboczy. Po zaciągnięciu hamulca ręcznego klocki będą więc zaciśnięte (lub szczęki rozparte), a tylne koła zablokowane (ABS nie działa na hamulec ręczny). Tłoczki/cylinderki będą miały pewien luz między klockiem/szczęką, więc hamulec...
według mnie to będzie zapowietrzony układ lub j.w klocki i szczęki
było dobrze gdy nie wymieniłem szczek z tylu. Dopóki były stare szczęki hamulec trzymał. Tu leży przyczyna. Sam wymieniałeś, więc sam najlepiej wiesz co zrobiłeś źle.
jak ruszam szczęką lekko do przodu i tyłu to się cofa. Cylinderków parę już wymieniałem. tylko szczęki i sprężyny nie[/quote] Może ta stara sprężyna nie ściąga. Hamulec bębnowy ma to do siebie, że w przypadku jak szczęka nie wróci to samoczynnie będzie się dociskała do bębna. Taki myk w hamulcach bębnowych. Mniej siły do hamowania niż w tarczowych,...
To jest samoregulator, więc jak sama nazwa wskazuje jeśli nie jest przekorodowany, to... sam się wyreguluje. Regulowanie go na wciśniętym hamulcu roboczym nie ma najmniejszego sensu. Jak chcesz go wstępnie wyregulować, to tak, żeby na luźnej lince i nie wciśniętym hamulcu, szczęki ledwo co ocierały o bęben. Jak nie masz rantu na bębnach to możesz regulować...
Jeśli chcesz używać tych rozruszanych z zapieczenia tłoczków, to gratuluję! Tutaj tylko zakup NOWEGO kompletu cylinderków, szczęk!
Teraz dopiero zobaczyłem że linki ręcznego to masz chyba za mocno naciągnięte. Te wajchy powinny się cofać całkowicie tak żeby linka się nie napinała podczas hamowania hamulcem zasadniczym.
Sprawdź system samoregulacji szczęk, prawdopodobnie tam jest przyczyna złej pracy hamulców.
Bremse => Hamulec / Verschil => Nakładka, przykrycie. Czyli skończona okładzina na którejś szczęce hamulcowej.
Kolego metiuk z zaciekawieniem siegnąłem do tej książki której adres ci "podesłałem" ponieważ napisałeś że nie ma tam "ani słowa o hamulcu ręcznym"! I masz tam kolego opisaną naprawe w podrozdziale "demontaż i montaż szczęk hamulca postojowego"! Tak dla twojego "rozjaśnienia"- hamulec ręczny jak ty to "określasz" to także hamulec postojowy! Kolego ogur3k...
Może to korektor, ale nie mogę go namierzyć w samochodzie. Jesli jest, to przy lewym wahaczu.
Autorze tematu niedawno zmieniałem u siebie w corsie B szczęki hamulcowe i patrząc na twoje zdjęcie jestem na 100% pewien, że albo masz zużyte w 80% szczęki hamulcowe albo caly czas delikatnie zaciśnięty hamulec ręczny. U mnie pomiędzy sprężynką(tą dociskającą szczękę do obudowy, trzymającą szczękę) jest jakieś 3-5mm luzu, u ciebie sądząc po zdjęciu...
No właśnie ja te trzpenie wyczyściłem i nasmarowalem żeby lżej się obracały na nim szczęki
Witam kolegów. Jak tam jest w tym aucie - jedna linka na tzw. szekli przy cięgnie ręcznego, czy dwie oddzielne? Jeśli pierwsza wersja, to może linka jest zle wycentrowana , i po prostu nierówno ciągnie rozpory szczęk.
natomiast odbiornik jest przypięty na końcu przedniego widelca i przekazuje sygnały do siłownika zaciskającego szczęki hamulca ach, gdyby to sie upowszechniło... wystarczyłby "piracki" nadajnik i możesz na ulicach miast oglądać popisy akrobatyczne na życzenie ;)
Regulacja jest pod samochodem, ale radzę zajrzeć głębiej to znaczy zdejm bębny i zobacz na mechanizm rozpieraczy i stan szczęk.
A wiecie może dokładnie jak się wymienia szczęki w hamulcu postojowym? Chodzi mi o te sprężynki, jak to wszystko ogarnąć. Przez przypadek zostało przejechane na zaciągniętym hamulcu i zdarło szczęki :)
Założyłeś nowe szczęki i pojawił się ten problem. Z twojej wypowiedzi zrozumiałem że blokada występuje po dociśnięciu bębna do szczęk .
pierwszy raz słyszę o regulacji szczęk w ciągniku jeszcze w starej c360, tam nawet nie ma czym wyregulować szczęk
Między szczęką a rozpórką szczęk jest klin- samoregulator połączony z pionową sprężynką. Spróbuj nawisnąć hamulec, żeby regulator dostał luzu i przez otwór po wykręconej śrubie od koła delikatnie go unieść do góry, np. jakimś cienkim sztywnym drutem.
Hmmm zastanawia mnie jedna rzecz - jak konserwować okładziny hamulca ręcznego? Nie chcę abyś zrozumiał mnie źle, ale zapytam troszkę ironizując - mam je smarować olejem? W większości samochodów hamulec ręczny korzysta z tych samych szczęk/klocków co hamulec roboczy, jedynym elementem który przymarza są linki i to one wymagają konserwacji (smarowania).
Ściągacz i drzeć bęben ze szczękami,jak nie chce puścić to innej opcji nie ma
Masz za duży luz na szczękach hamulcowych.
Po pierwsze; popuść linkę , wyreguluj samoregulatorem odstęp szczęk od bębna ,a na końcu reguluj linką i ręczny będzie działał.
Linka od ręcznego złapała, najlepiej wymienić, przy okazji zdjąć bębny i przejrzeć szczęki.
Regulatory luzu szczęk ruszałeś?
Dzień dobry, Mam problem z hamulcem ręczym elektrycznym w samochodzie VW Tiguan z 2010roku. Problem bym dłuższy czas wałkowany z mechanikiem, Dwa razy uszkodzony przewód który został wymieniony problem zniknął. (było to kilka miesiecy temu) Ostatnio problem pojawił się na nowo hamulec wyświetla błąd w kokpicie i nie zaciąga prawego koła. Mechanik przeglądnął...
S80 rocznik który? Hamulec postojowy na zacisku czy szczękach? Jeżeli na szczękach, to najpierw wyreguluj w bębnach.
Z początkiem tygodnia mechanik wymienił mi linkę hamulca ręcznego i przy okazji szczęki hamulców szczękowych (tył), uzupełnił płyn hamulcowy. Pod koniec tygodnia hamulce wyregulował. Przy jeździe po mieście samochód zachowywał się normalnie. Dzisiaj jadąc na wakacje z rodzinką i bagażami na trasie przyhamowałem ze 110/godz. do 80. Przy takim hamowaniu...
Pomijając już wszystkie przepisy: 1. co zrobisz jak lina zerwie się na odcinku między hamulcem a kabiną? 2. po pewnym czasie użytkowania lina będzie tak upaćkana i śliska, że będzie się ślizgać między szczękami hamulca.
Najczęściej tylko przednie klocki, nie słyszałem aby czujniki były w szczękach.
Popatrz na szczęki hamulca 126p W fiacie jest na szczękach a w zetorach w cylinderku Jeśli cylinderek chodził by luźno to pedał byłby dopiero po pod pompowaniu i tak za każdym razem W Normalnych samochodach jest przeważnie samo regulator który się podkręca przy montażu szczęk W grupie VAG jest klin który wsuwa się wraz ze zużywającymi się szczękami...
Na podstawie udzielonych porad udało mi się zdjąć bębny kół przednich. Nie było to łatwe, ponieważ bębny były trzymane dodatkowo przez szczęki hamulca. Z powodu braku odpowiedniego ściągacza, zdjąłem podważając w różnych kierunkach dwoma płaskimi wkrętakami. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Pytanie jeszcze do osób mających oś z Mastera, Ducato, Trafica i podobnych. Co robicie z bębnami i hamulcami? Szczęki, cylinderki pewnie wywalacie ale co z bębnami: Zostawiacie czy przerabiacie je aby zejść z wagi osi?
A ile może kosztować kompletny remont hamulców w trzydziestce? Czyli wymiana bębnów, szczęk, uszczelnień, sprężyn i cięgien plus dorobienie tego hamulca ręcznego od M-ki?
?????????????????? Dodano po 4 Do tego doszedł problem z hamulcem ręcznym. Czy możliwe jest zamarznięcie szczęk hamulcowych? Dźwignia hamulca ręcznego ma luz, dopiero w połowie podciągania słychać zgrzyt. Podobnie jest z opuszczaniem. Jaki wystąpił problem? Proszę o pomoc w tych dwóch kwestiach. Pozdrawiam.
Witam. Poszukuję informacji na temat zasady działania hamulca ręcznego w wózku widłowym jak w temacie. Hamulec nożny działa bez zarzutu. Ręczny jednak zachowuje się jakby linka była już maksymalnie naciągnięta. Czy pomoże wymiana szczęk? Czy te same szczęki działają przy hamulcu ręcznym i roboczym? Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam.
Silnik Nissana 2,7TDI w terrano II, paliwożerny muł. Wymiana filtra oleju w tym isuzu 3,0TD o którym pisane było wcześniej to pikuś, w terrano wyjmij filtr oleju, ni z góry ni z dołu, ostatecznie udało się gdy w kanale wszedłem na pieniek i nad mostem a wciąż pod silnikiem przecisnąłem rękę prawie do samego barku. Brrr, paskuda nie samochód. W tymże...
Jest jeszcze taka kwestia, że gdyby tłoki zacisków za bardzo by się cofały (dotyczy to również szczęk w hamulcach bębnowych) to tracilibyśmy połowę skoku pedału hamulca na ich ponowne dopchnięcie do tarczy/bębna. Swego czasu Mercedes do spółki z Boschem wymyślił "inteligentne" hamulce, które same co jakiś czas dosuwają tłoki po to aby osuszyć tarcze...
Możliwe, że ociera szczęka hamulca ręcznego- na tylnej osi masz tzw. tarczobębny hamulcowe- hamulec "nożny" działa jako tarczowy, ręczny jako bębnowy. Jak auto długo stało mogły zardzewieć/zablokować się linki. Odwiedź mechanika. V.
Po pierwsze - serdeczne podziękowania dla Kolegi (at)lisek64 którego pomoc była nieoceniona w odtwarzaniu stanu pierwotnego maszyny. https://obrazki.elektroda.pl/6635353000_... Sprężyna nr 49 (532430245) jest dostępna w handlu i kosztuje kilkanaście złotych. Sprężyna nr 22 (532428076) jest wycofana. Jednak może być z powodzeniem zastąpiona...
Jeśli dobrze odpowietrzone to pozostają dwie rzeczy. Zapieczone regulatory na szczękach lub uszkodzona pompa hamulcowa (przepuszcza).
Temat stary i jestem winny komentarza końcowego.Wymieniłem szczęki hamulcowe gdyż okazało się,ze jedna okładzina oderwała się.Po wymianie szczęk i wyregulowaniu hamulca ręcznego wszystko działa jak należy.
No właśnie. W szczelnym układzie hamulcowym nie powinno się dolewać płynu, a gdy poziom obniży się do min, wymienić klocki/szczęki.
Bo hamulec postojowy działa na zasadzie tarczobębna z tyłu i szczęk. Mechanizm jest taki sam, jak w prawie każdym MB - okładziny przyczepione do tarczy kotwicznej, na dole rozpierak połączony z linką, na górze śruba rozporowa z regulacją. Jak koła stalowe, to do regulacji wystarczy wykręcić jedną śrubę i zlokalizować za pomocą latarki śrubę rozporową....
Chyba że myślenie boli. 90% wymieniaczy wymienia tylko co tam kupi , a nie naprawia układu hamulcowego. Po wymianie szczęk i dopasowaniu hamulec robi się twardy i szybki i pedał nie wpada w ogóle. Ale jak jest rant nie zeszlifowany , albo linka ręcznego w stanie agonalnym to nie będzie sukcesu pełnego.
Otóż po włączeniu silnika, wrzuceniu wstecznego i opuszczenia hamulca recznego -auto nie chciało cofnąć (zachowywało się tka jakby ręczny był zaciągnięty mimo, że nie był). Zacięcie cięgien hamulca ręcznego (korozja linek, dżwigni itd.) lub odwarstwione od szczęk okładziny hamulców bębnowych.
Dziękuję za zainteresowanie. Problem już rozwiązałem. W I30 do hamulca ręcznego są szczęki i bębny oprócz tarcz i klocków do hamulca zasadniczego. Nie ma samoregulacji położenia szczęk i kompensacji ich zużycia, bo nie ma mechanizmu napędzającego regulator. Po założeniu nowych szczęk na śrubie regulatora ustawia się maksymalne zbliżenie szczęk do bębna...
Wspomniałem w #2 o regulatorze obrotów w traczy telefonicznej - był tam regulator odśrodkowy w postaci przeciętego walca spiętego sprężystą obręczą. Walec kręcił się w takim kubku mosiężnym i po osiągnięciu odpowiednich obrotów hamował ciernie. Wersja większa - odwrócić hamulec bębnowy - szczęki zamontować na obrotowej płycie, dodać im obciążenie na...
Skoro"ręczny" masz na linkę (jeśli się nie mylę) to idz za linką od manetki po całej jej długości aż do szczęki hamulca ,po drodze szukaj czujnika. Może być tak ,że odłączył się lub przetarł kabelek i zwiera z masą.Sądzę ,że do puki nie zgaśnie ci ta kontrolka to rozrusznik się nie odezwie jest to coś w rodzaju blokady.
Polecam przyjrzeć się czy sprężyny ściskające szczęki są sprawne, dobrze założone i ewentualnie je wymienić. Przy hamulcu postojowym na linke sprężyny nie grają takiej dużej roli jak przy sterowaniu hydraulicznym.
Bo dla hamulca przedniego jest to bez różnicy, dlatego. Bo hamulec przedni nie ma sprężyn ściągających szczęki.
Hamulec odśrodkowy do szybszego zatrzymywania silnika po wyłączeniu zasilania.
Pokrzywione tarcze to często wina montażu, często też ludzie kupują bardzo tanie tarcze.... U Kolegi pulsowanie pedału jednak jest związane z tylnymi hamulcami, skoro nic nie czuć na kierownicy. Pytanie czy wszystko zostało poskładane prawidłowo, dokręcone cylinderki, zapięte szczęki...
Witaj, 1. jak jest pedał za nisko to podciągamy linkę, jak za wysoko powinno działać w sposób odwrotny czyli poluzować ale ja bym raczej stawiał na wymianę sprzęgła 2. To zależy co masz tarcze czy bębny jak tarcze to sprawdź czy nie kończą się klocki jak bębny to czy nie kończą się szczęki. W klockach (o ile klocki i tarcze spełniają normy jakie producent...
Coś musiałeś źle poskładać, albo źle jest wyregulowany hamulec. Trzeba zmniejszyć rozstaw szczęk tak aby bęben się swobodnie obracał a potem powinna zadziałać samoregulacja poprze kilkakrotne wciśnięcie pedału hamulca. Albo linka hamulca ręcznego jest naciągnięta i hamuje koło. Spróbuj poluzować też linkę. Takie jest moje zdanie.
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
Czy ktoś mądry może bez oglądania samochodu stwierdzić, dlaczego po ulewnych deszczach mam w Seicento akwarium? Miałam mnóstwo wody na dywanikach przed pasażerami siedzącymi z tyłu, to samo było w bagażniku, woda stała przy kole zapasowym. Wody było mnóstwo. Czy wymiana szczęk hamulców tylnych w ASO może mieć z tym coś wspólnego?
Punto 2003r 1,2. Problem polega na tym że na rolkach pokazuje słaby hamulec z tyłu. Szczęki są dobre cylinderki też a ręczny łapie idealnie co może być przyczyną niesprawności.
Witam Mam taki problem, a w zasadzie pytanie. Ostatnio miałem wyciek płynu hamulcowego z przedniego prawego koła. Okazało się ze to zawiniły podkładki które były aluminiowe i po prostu się rozsypały wiec wymieniłem je na miedziane. Podczas tej naprawy musiałem odkręcić tą śrubke która jest przykrecona do szczęki hamulca i ze szczęki i z przewodu wyciekło...
Kolega miał objawy samoczynnego załączania ABS w Corsie. Przyczyna? Mechanik przy wymianie szczęk w tylnych hamulcach sklepał młotkiem wieńce które są w formie zębatych blaszek "BO MU PRZESZKADZAŁY"
Coś źle złożyłeś.
Jeżeli napęd jest za pomocą rolki dociskanej do koła, to hamulec na nim zrobiony nigdy nie będzie bardziej skuteczny od zwykłego hamulca ciernego. Zobacz jaką masz powierzchnię styku rolki do koła a jaką ma hamulec tradycyjny. Zobacz jaką siłą możesz docisnąć tą rolkę do koła a jaką siłą dociskane są szczęki hamulca tradycyjnego. Gdybyś więc nawet całkowicie...
Zacznij od tego że popuść tą regulację na zero. Zdejmnij tylne bębny i zobacz co zostało ze szczęk hamulcowych... Następnie wstępnie wyreguluj odstęp szczęk od bębnów aby bęben (bez "rantu" )luźno wchodził. Poskładaj wszystko tzn bęben i dokręć łożysko (uwaga na "jednorazową" tulejkę dystansową pomiędzy piasta a łożyskiem). Wtedy przez otwór po śrubie...
Masz tam tarczobęben,krecisz kołem na zaciągniętym ręcznym i powodujesz obrót szczęk po tarczy kotwicznej, w pewnym momencie szczęki stukają o stopki na których się opierają końcami, naciskasz hamulec, stabilizujesz w ten sposób tarczobęben i stukanie ustępuje
Hmm. Może kolega podpowiedzieć jak to sprawdzić. Regulatory szczęk są sprawne?
Rekompensacja różnicy grubości szczęk . Dziękuję wszystkim za pomoc .
Lub regulacja tylnych szczęk.
Witam Dlaczego po zwolnieniu hamulca nożnego szczęki kół tylnych nie wracają do swojego położenia próba odpowietrzania nic nie dała
Sam sobie odpowiedziałeś, samoregulatory do wymiany. Za daleko są szczęki od bębnów i lekkie wciśnięcie pedału hamulca nie niweluje odległości szczęki od bębna. Normalnie szczęki powinny się zblizyć do bębnów i tam pozostać a one wracają do środka tarczy ham. Tak że mechanik nie musiał je regulować bo wystarczy parę razy nacisnąć do oporu pedał by je...
Witam, mam podobny problem z fiatem cc. Ostatnio bylem na przegladzie i mechanik wymienił hamulce. Teraz gdy silnik jest włączony, hamulec dla się wcisnąć prawie w podłogę, a żeby porządnie zahamować to trzeba włożyć sporo siły. Gdy się wyłączy silnik, hamulec zaczyna twardnieć i po paru chwilach delikatne naciśnięcie hamulca powoduje zaciskanie się...
Samo sprzęgło wygląda dość dobrze. Na szczękach smar? Powinny pasować okładziny od Komara do nabicia (hamulec). Stare też są nitowane. Cena od 5,5 zł/szt, klej jest dość drogi.
Dziękuję za podesłany pomysł z hamulcem ręcznym. W zeszłym roku wymieniłem tarcze oraz klocki z przodu oraz szczęki, bębny z łożyskami z tyłu. Ręczny hamulec nie trzyma auto bardzo łatwo przepchnąć w garażu. Koła uniesione obracają się bardzo luźno - sprawdzałem podczas zakładania kół zimowych
Witam mam taki problem, że gdy hamuje moim 126p to przednie koła hamują a tylne nie, tak jakby szczęki się ślizgały w bębnach. Dodam że ręczny hamulec łapie na 3 ząbku ale też nie hamuje (zaciągam a autko dalej jedzie). Szczęki nie są zaoliwione ani nadmiernie zużyte( jest jeszcze dużo okładziny ciernej) Czy jedyną szansą jest wymiana szczęk na nowe?
Oczywiście żeby wymienic szczęki musiałem rozkręcic samoregulatory,myśle,ze przyczyną braku ręcznego jest kwestia ustawienia ich ale nie wiem jak je ustawic,ja tak ustawiłem samoregulatory że swobodnie bęben sie obracał,nożny hamulec jest świetny.Proszę napiszcie dokładnie jak się te samoregulatory ustawia aby był ręczny. To w takim razie masz luz...
Przy używaniu nożnego hamulca nie pracują rozpieraki szczęk hamulcowych które poruszane są zaciągnięciem linki. One utrzymuję szczęki blisko powierzchni ciernej bębna (posiadają samoregulatory) i widocznie coś się tam uszkodziło i brzęczy. Mogą mieć też luz pancerze linek na obydwu końcach przy wejściu to tarcz na której mocowane są szczęki lub rzadziej...
Witam. Mam motorynkę Pony M2 i mam z nią pewien problem, otóż dzisiaj chciałem wymienić szczęki hamulca przedniego i zdjąłem koło wymieniłem ale po założeniu koła okazał się pewien problem. Koło się nie chce kręcić, pomyślałem że coś może źle złożyłem z tymi szczękami ale dla pewności odkręciłem i wyjąłem całkiem szczęki i złożyłem beż ale problem ten...
Witam serdecznie! Panowie, gdzie w Mercedesie W245 B-class zbiegają się linki hamulca postojowego, dwie od kół i jedna od dźwigni hamulca z kabiny? Wykonałem już regulację odległości szczęk od bębnów w obu kołach, ale wyczuwalny jest jeszcze długi jałowy skok na dźwigni. Na trzecim ząbku prawie nic nie trzyma, chciałem ją troszkę skrócić poprzez regulację....
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Szczęki nie ,,lubią'' za długich sprężyn.Okładziny szczęk muszą ,,energiczne'' odejść od powierzchni bębna po zwolnieniu pedału hamulca lub dźwigni hamulca ręcznego. Za długa sprężyna w tym przeszkadza.Mocno za długa spręzyna wręcz uniemożliwia.
zaciskarka szczęk wkrętarka szczęk regulacja szczęk
płyta główna długi krótkie czujnik temperatury oleju protokół odbioru urządzenia
df038 renault licencja firmware slicam
Układ sterowania dwoma silnikami z jedną kasetą sterującą Schemat kasety sterującej z przełącznikiem silnik 1/silnik 2