Przewróć gaźnik do góry pływakiem, i zmierz odległość od krawędzi gaźnika do górnej płaszczyzny pływaka, powinna wynosić 17mm. Alternator podłączamy do dwóch skrajnych styków. Pierścienie, od góry, zakładamy wypukły, niżej płaski. Ten płaski ma po wewnętrznej stronie ścięcie i dajemy je do góry. Sprawdź szczelinę "zamka" pierścieni, na obu cylindrach....
Wbijane na siłę tłoki, pierścienie bez luzów - zamykam, bo to poważne forum. A panom powyżej zalecam dokształcenie się.
W załączniku wszystko jest napisane. Maksymalna szczelina na zamkach pierścieni tłokowych to 1mm.
https://www.everestpartssupplies.com/pag... https://obrazki.elektroda.pl/9040080200_...
Trochę kompensuje ale i tak są przedmuchy. Im pierścienie i cylindry mniej starte tym mniejsze przedmuchy bo zamek ma mniejszą szczelinę. No i pierścienie układamy naprzemiennie zamkami. Oczywiście obroty pompy też nie są bez różnicy dla wydajności :D
Jaką ustawiłeś szczelinę na zamkach pierścieni? Czy sprawdziłeś ją na całej drodze tłoka? Czy usunąłeś progi na cylindrach oraz czy sprawdziłeś zużycie trzonków zaworów?? Starej głowice nie można montować bez uszczelniania lub docierania do bloku (chyba że planowałeś jej powierzchnię).
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... poczytaj kolego, mój przykład że wymiana pierścieni nawet w silniku z owalnym cylkiem daje radę, rozbierz kosiarkę, na spokojnie oceń gładź, szczeliny na zamkach pierścieni, bądź co bądź jeśli kosiarka służyła tyle lat to grzechem nie dać tych 40zł i nie spróbować jej naprawić. ps. kosiarka chodzi...
Pierścień sprężynuje..o rany..Jaka jest szerokość szczeliny zamka pierścienia?Tłok nie posiada rys na gładzi?Albo cylinder?Wykluczyliśmy już niemal wszystko.Układ zapłonowy nie,dolotowy też nie.Gaźnik ok.Połączenie gaźnik-cylinder też nie.Z uszczelniaczami koledzy mnie niemal wyśmiali..więc co nam jeszcze zostało?
Iskra szeroka na 1,5cm i długa na około 1cm. Normalnie kurtyna ognia. Mało widziałeś. Układ zapłonowy typu TCI potrafi dać iskrę na długość kilku centymetrów. Przeciętny CDI daje iskrę na długość 2 cm. Problemy z przebiciami przewodów WN najczęściej zaczynają od nieprawidłowego przebiegu spalania — uboga mieszanka, wysokie ciśnienie w cylindrze,...
Witam Mam pytanie odnośnie pierścieni tłokowych. Rozkręciłem swoją poczciwą renię i przy ocenie pierścieni tłokowych pojawił się mały dylemat. Silnik nie nosi zbytnio wielkich śladów zużycia jak na te 200k km. Pierscień uszczelniający (pierwszy od góry) - szczelina zamka 0,5mm, nowy ma 0,4mm Pierścień zgarniający (drugi) - szczelina zamka 0,45, nowy...
Skoro koniecznie chcesz jednak wyrzucić pieniądze w błoto, to nie zadawaj dziwnych pytań, tylko rozbierz ten silnik - to jedyna w 100% wiarygodna metoda weryfikacji. Nikt wirtualnie nie określi czy się uda. Pomiar luzu pierścienia w rowku tłoka, szczeliny zamka pierścienia, średnicy cylindra, szczelności głowicy i dopiero możemy rozmawiać dalej.
Bierzesz pierścień tłokowy i przesuwając go równomiernie w cylindrze, obserwujesz szczelinę zamka - jeśli znacząco się zwiększa w połowie wysokości cylindra, to znaczy, że cylinder kwalifikuje się do naprawy. Inną domową metodą sprawdzenia, jest próba wciśnięcia listka szczelinomierza pomiędzy płaszcz tłoka a cylinder - jeśli da się wcisnąć inny niż...
(at)fryck Z uwagi na to, że środkowy cylinder ma najsłabsze smarowanie (jest najwyżej), pierwszy kończy żywot. Pierścienie przede wszystkim. Rozebrać to i zweryfikować - gładź cylindra, zamykanie się pierścieni (szczelina zamka) etc.
1. Odkręcasz osłony i inne elementy które przeszkadzają dostać się do cylindra oraz prawej pokrywy silnika 2. Odkręcasz układ wydechowy 3. Spuszczasz płyn chłodniczy (odkręcić srubkę na pompie płynu - w prawej pokrywie silnika) 4. Wykręcasz świecę zapłonową 5. Odkręcasz 4 nakrętki M7 głowicy 6. Zdejmujesz głowicę a następnie cylinder 7. Zdejmujesz ostrożnie...
A czasami pierścienie nie były nadwymiarowe przypiłowane na zamkach na "0" szczeliny? Takie pierścienie po zagrzaniu, mogą blokować ruch tłoka, a wszystko na to wskazuje.
Regenerowany, ale czy został prawidłowo wyregulowany? Co to znaczy normalnie, jest sucha czy zalana? Włóż sam pierścień do cylindra i wtedy możesz zmierzyć szczelinę zamka.
Witam wszystkich, mam problem z Renault Master 3, silnik to 2.3, 165 koni, bi turbo. Mianowicie potrzebuje danych odnośnie szczeliny pierścieni tłokowych (luz przylgni zamka) czy znajdzie się tu jakaś Dobra duszyczka co podpowie, średnica otworu cylindra to 85,4 mm a średnica tłoka to 84,8 mm. Już przejrzałem chyba cały internet i nic a w serwisie nie...
Kolego Rycho T masz rację jest w rurce wypust który prawdopodobnie pełni rolę klina. Spodziewałem się tam klina zważywszy na to że działają tam dość duże siły. Przyszły dzisiaj nowe pierścienie (rozmiar standard) . Jakie powinny być szczeliny na zamkach?
Chyba tak- po zagrzaniu tłok "puchnie". Lub za długie pierścienie, małe szczeliny na zamkach ale to zbyt oczywiste dla mechanika żeby ktoś zrobił taki błąd.
Sprawdź szczelinę (luz do ok. 0,6 mm) na zamkach pierścieni. Szczególnie sprawdź stan pierścienia zgarniającego (odoliwiającego, najniższy na tłoku), który składa się z 2 cienkich pierścieni, pomiędzy którymi powinien być "pierścień" pofalowany.
W dzisiejszych czasach już mniej są popularne Polsilvery, natomiast bardziej szczelinomierze. Wielkość szczeliny zamka zależy od średnicy pierścienia i od materiału, z którego go wykonano. Może to być 0,2...0,3mm. Za mała szczelina może spowodować duży kłopot. Powiedz mi, po co wymieniasz te pierścionki? Jakie objawy utwierdziły Cię w przekonaniu, że...
Ok rozumie chodzi mi o to jaka jest minimalna szczelina na tych zamkach bo kupiłem nowe pierścienie i nie chciał bym aby była za mała szczelina i silnik się nie zatarł, bo po nagrzaniu się raczej rozszerzą.
W takim razie bladego pojęcia także nie mają osoby na tym forum (które uważały się za specjalistów od tego typu rzeczy), bo oni polecili mi zakup tamtych pierścieni, zamienników, które są dedykowane do mojego modelu pilarki. Konkretnie, to chodzi o Twoją poradę odnośnie przerwy zamka pierścienia. Brak szczeliny w nim, to zakleszczenie pierścienia w...
Jak na tak stary produkt nie jest beznadziejnie. Ale mocno mi nie pasuje że na drugim zdjęciu zamki pierścieni pokrywają się. Więc co jest z kołkami ustalającymi. Ocena wielkości szczeliny na pierścieniach po włożeniu do cylindra.
Luz osiowy walu 2 mm, to normalna rzecz. Jak mierzyłeś te zamki pierścieni? Aby zmierzyć poprawnie trzeba włożyć sam pierścień do cylindra. Szczeliny zamków są stanowczo za duże, chociaż na zdjęciach pierścienie nie wyglądają na zużyte w aż tak dużym stopniu, chyba że cylinder jest sporo wytarty. Maksymalny luz na zamkach, dla tego silnika, wynosi dla...
Sprawdź jaki luz mają pierścienie tłokowe na tzw. zamkach (dopuszczalny chyba do ok. 0,3 mm). Aby sprawdzić powyższe, zdejmij ostrożnie pierścionki z tłoka i po włożeniu do cylindra (w środkowej wysokości cylindra) kolejno zmierz wielkość szczelin. Ponadto sprawdź miarką jaki jest poziom oleju w sprężarce i czy otwór odpowietrzający nie jest częściowo...
Może kup olej do zamków , ( ja wcześniej wpompował bym w zamek poprzez szczelinę kluczyka preparatu chyba RX - . wypłukał byś brud , ) Wtedy próba uruchomienia bębenka . Złamanie wiosełka NIE blokuje zamka , raczej uniemożliwia zamknięci i otwarcie ale kluczyk można przekręcić w prawo lub lewo . Że nie możesz obrócić kluczykiem to albo zapadka blokuje...
Zmierz kompresję, zrób próbę olejową, ocenisz tak stan pierścieni/cylindrów/zaworów. A po co, skoro już wiadomo że są zużyte? Rozbieranie i weryfikacja części to zbędna robota, ze względu na koszt takiego remontu. Trzeba mieć mikromierz i średnicówkę - mierzy się wtedy średnicę tłoków i ich owalizację, średnicę cylindrów, luz pierścieni w kanale tłoka...
W McCullochach jest to możliwe i często spotykane. Daj zdjęcie wnętrza cylindra. Ten "zamek" daj od strony gaźnika, po pewnym czasie w tej szczelinie powstanie trochę nagaru i ustabilizuje pierścień.
Do tej listy możesz dodać kupno pierścieni, ewentualnie zobacz jak leżą pierścienie na tulei, sprawdź też jaka jest szczelina na zamkach, a gotowanie tłoka lepiej sobie daruj. Bo jeśli jest przytarty tylko przy wydechu to nie puchnie poza tym jeśli tłok byłby bardzo złej jakości to po gotowaniu mógłby nawet nie wejść w cylinder:D dlatego robi się to...
Zmierzyłem szczeliny zamków pierścieni tłokowych: Cylinder 1 - pierścień 1 uszczelniający - 0,40 mm,2 - pierścień uszczelniająco -zgarniający - 0,40 mm, 3 - pierścień olejowy - 0,30 mm.Średnica tłoka - 79,82 mm, średnica cylindra 79,99 mm = luz 0,17 mm Cylinder 2 - pierścień 1 - luz - 0,30 mm,pierścień 2 - luz - 0,40 mm,pierścień 3 - luz - 0,15 mm.Średnica...
Jak już wyjmiesz tłok, to zdejmij pierścienie i wsadź pojedynczo do cylindra, tak aby był równo ustawiony w miejscu, w którym pracuje i zobacz na szczeliny na zamkach, może są zużyte i stąd spalanie oleju
No i jest problem tak jak pisał ROBOKOP pomimo ,że mam zatkane otwory o których była mowa i zrobiony odpowietrznik, pluje mocno olejem . Olej z powietrzem nie wlatuje tylko przez tłoki. Cylindry są jak nowe jeszcze dokładnie widać szlif oraz są bez żadnych rys pionowych. Pierścienie mają malutką szczelinę pomiędzy zamkami. No i co tu zrobić??? jak na...
Pierścień musi mieć identyczny rozmiar jak cylinder. Szczelina, na zamku pierścienia, maksymalnie może mieć 0.8mm. I nie przesadzaj z tym olejem do paliwa.
W tak wiekowym silniku, nowe pierścienie nic nie pomogą, mogą nawet pogorszyć sprawę. Gęstszy olej, podobnie. Tak też może być na początku, ale o dalszych remontach decydują oględziny cylindra i wielkość "rantu" który widoczny jest nawet bez wyjmowania tłoka, tak na czucie palcem.Lub włożenie oryginalnego pierścienia i przesuwaniu go w cylindrze, obserwując...
Do sprawdzenia świeca, uszczelniacze wału, łącznik gaźnika i gaźnik (membrany, dysze itp). Jeśli pilarka ma już swoje lata za sobą rozebrał bym ją cała ocenił stan cylindra czy jest bez rys i progów (czy warto kasę wkładać w remont). Potem ocenił bym stan tłoka czy nie jest przytarty i czy nie jest wytarty na średnicy często bywało tak, że tłok nie...
Wzrost zużycia oleju mógłby wskazywać na uszczelniacze, ale spadek mocy silnika mówi sam za siebie. Czytałem kiedyś taki referat z badań laboratoryjnych dość wyeksploatowanego silnika. Pomiary wykazały, że następuje owalizacja tłoka i tulei cylindrowej w płaszczyźnie poprzecznej do osi wału, oraz zjawisko "beczułkowatości" tulei. Luz jest największy...
http://www.zespolszkol2.com.pl/korbowy_3... Nie chcę Ciebie wprowadzać w błąd, bo tak jak wspomniałem to pisałem na przykładzie 1.6 8V. Zamek pierścienia wewnętrznego-rozprężnego jest przesunięty o 180 stopni w stosunku do zamków dwóch "szerokich pierścieni ochromowanych"-tych cieniutkich-one mają zamki w tym samym miejscu. W moim jest tak jak w "Tablica...
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała grubość...
Ta membrana jest jeszcze w dobrym stanie. Zdejmij jeden pierścień i włóż do cylindra. Sprawdź szczelinę na zamku.
Zdejmij pierwszy pierścień, następnie osadź w cylindrze jakieś 10 mm od górnej krawędzi i zmierz szczelinę na zamku. Dobrze by było zmierzyć ciśnienie sprężania. [url=http://www.wartburgkielce.piwko.pl/...
Tak z ciekawości, co było przyczyną, że silnik trafił do warsztatu? i czy ten luz między tłokiem i cylindrem jest taki dyskwalifikujący? Opiszę przypadek z którym zetknąłem się pod koniec lat 70 w moim drugim maluchu. Wszystko mnie w nim na początku wkurzało, spalanie, zużycie oleju mieszczące się w obecnej normie fabrycznej, ale 6x większej niż w pierwszym,...
zacznijmy od panewek oczywistą rzeczą jest że dostały w d.... bo olej był rozcienczony ropą wał: czy przypadkiem nie wyszło tak że szlif się zrobił przez rozcienczony olej??? pomiary owalizacji czopów korbowych powinny to wyjaśnić Laski popychaczy: może to być wina oleju z ropą zawory: jeśli są nieszczelne tzn że nie dotarte zużycie gniazd nie ma tu...
Stan pierścieni był sprawdzany. Luz w zamku ,zużycie i szczelina na końcach. Jak montowałeś nowe a nawet po rozebraniu gdy nie ma rys honowniczych dobrze jest przehonować cylinder nawet najprostszą honowiczką do wkrętarki (wolne obroty 400 RPM - łatwiej złapać kąt ) z alle.... za 50pln. Przy wymianie pierścieni honowanie to podstawa by nowe pierścienie...
Zdjęcia sugerują, że to dwa różne tłoki po pierwszej i drugiej awarii. Zdj. 1. Zatarcie po stronie dolotowej na pierwszym zdjęciu doprowadziło do zablokowania pierścienia. Na górnej powierzchni tłoka widoczna warstwa nagaru (skorupa) - widać to na zbliżeniu. Dolny pierścień wygląda na uszczerbiony, stąd pionowa rysa na tłoku. Pierścień obrócony bo...
Nie mierzy się ściśniętego pierścienia, tylko średnicę tłoka. Prawdopodobnie będzie to 44mm. Włóż sam pierścień do cylindra i napisz jaka jest szczelina na zamku. W tym drugim, to ścięcie jest na zewnątrz pierścienia?
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
Witam Właśnie jestem po wymianie łożysk w pralce Electrolux EW 1043S. W kontekście powyższego wątku niniejsza odpowiedź, to już musztarda po obiedzie. Ale nie widziałem nigdzie na forum opisu wymiany łożysk w tej pralce krok po kroku , więc mogę się podzielić. Może komuś pomoże. Wstęp Jeśli słyszymy głośną pracę łożysk (ale bęben jeszcze nie opada,...
Ja wczoraj ściagłem głowice i okazało się że w 1 i 3 głowicy końcówka wtrysku jest osadzona zbyt wysoko i końcówka zamiast rozpylać paliwo bezpośrednio nad tłokiem w tej komorze to leje po głowicy. Być może tu będzie problem. Dzisiaj zakładam inna głowice bo po założeniu wtrysków wszystkie końcówki wystaja tak jak powinne . Nie będę wkładał podkładek...
Witam po sprawdzeniu szczelności głowicy też doszedłem do wniosku że najwidoczniej są uszkodzone pierścienie i silnik nie nadąża go spalić podczas pracy. - Świadczy o tym ubytek oleju ponad 1L na 200Km. Swoją drogą ciekawe jak katalizator dostał po tyłku bo auto nie kopciło na niebiesko jak katalizator nabrał temperatury i zaczynał pracować. Wczoraj...
============== Odcinek 21 ================ PODWÓJNA GRA Bracia przeteleportowali się do podziemi Ośrodka Archeologii Pozaziemskiej, gdzie spodziewali się znaleźć Arkę. Korytarz, w którym się zmaterializowali znajdował się na najniższej kondygnacji Ośrodka. Khan był tu tylko raz przed wielu laty. Blade światło sączyło się ze starodawnych listew świetlnych...
szczelina między pierścień szczelina zamek zamek pierścień
wyświetlacz zgrzewać arduino dostęp przez internet modułu electrolux
styczniki czujniki kupie styczniki czujniki kupie
How to Connect I2C LCD (PCF8574 + HD44780) to OpenBeken BK7231 – Wiring, Address, Commands Silnik traktorka ogrodowego ATM – budowa, OHV, EFI, parametry, konserwacja