Głowica do remontu - zawory, prowadnice, popychacze, do sprawdzenia szczelność płaszcza głowicy, płaskość czoła, współosiowość mocowań wałka. Cały remont coś ok. 1,5 tys zł.
jest w nim woda. Co może być przyczyną takiego zjawiska? Czyżby woda w komorze spalania? Ale gdzie jest woda ? Chłodnica zalana wodą czy woda jest w oleju ? Jeżeli był rozmrożony i został poklejony tylko blok bez sprawdzenia szczelności głowicy to dupa nie remont . Czyżby woda w komorze spalania? Może być . Wody nie sprężysz , dla tego najpierw trzeba...
Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy? Przy tak zagłębionych gniazdach zawór jest jak żyletka i tylko czekać jak wpadnie w gniazdo,...
Witam Tak jak w temacie mam pytanie jak sprawdzacie szczelność zaworów przy wymontowanej głowicy [ przed remontem i po remoncie ] . Ja to sprawdzam przez zalanie naftą , ale słyszałem o sposobie sprawdzenia wakuometrem przez zrobienie podciśnienia w kolektorze , tylko nie znam szczegółów [ parametrów ] Za pomoc byłbym bardzo wdzięczny . Pozdrawiam
Witaj! Pęknięty pierścień czy wypalony zawór sprawdzisz mierząc ciśnienie w cylindrach, zobaczysz spadek ciśnienia.Jak wykręcisz świecy to będziesz miał okazji przez odpowiednią sądę zobaczyć gładź w cylindrach.W Twoim przypadku pierścienie mogą byś zapieczone.Po zdjęciu głowicy obejrzeniu stanu zadecydujesz o dalszych remontach.Sprawdzenie szczelności...
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Remont głowicy czyli szlifowanie zaworów + sprawdzenie szczelności +gumki +planowanie. u nas szlifowanie zawór + gniazdo około 18zł za szt. gumki 4 - 6zł za szt planowanie 60zł szczelność 100zł policz koszt samej głowicy o ile nie dojdą prowadnice do wymiany. to koszt samej głowicy gdzie uszczelki+ rozrząd itd...
Problem występował po zakupie samochodu (Audi A3 8V 2013, 2.0 TDI CRBC). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test CO2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy...
Silnik 2.2L (F22B2). Na zimno - zapala za każdym razem, ale po sekundzie gaśnie. Jak go pomęczyć z 10minut żeby się odrobinę podgrzał to naraz zaczyna chodzić normalnie, można cały dzień jeździć. A rano znów problem. Iskra jest cały czas, punkt zapłonu mierzony lampą stroboskopową w tym samym miejscu czy zimy czy ciepły (mniej więcej) Sygnały wał/wałek,...
Sprawdzałeś głowicę na szczelność? Sprawdź sprężanie wyjdzie na którym jest nie tak. Wymieniałeś olej po remoncie poszedł płyn do oleju? Ile czasu auto było odpalone po remoncie?
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
Głowica była sprawdzona na szczelność? Jeśli tak to zostały tylko tuleje cylindrowe.
Witam. Jestem "Nowy " na forum więc niedociągnięcia wybaczcie :) Kupiłem VW transportera t5 2,5 TDI z objawami szarpania silnikiem w momencie dodawania gazu. Próba naprawy to już praktycznie zrobiony remont całego silnika. sprawdzony wał i panewki za tulejowany blok nowe pierścienie remont głowicy-sprawdzona szczelność , planowanie, wymiana zaworów,...
Nowe tuleje mahle z tlokami Tuleje i tłoki mierzone przed montażem? Zawory po docieraniu sprawdzane na szczelność? Próbę olejową robiłeś przed demontażem i po naprawie?
Przed założeniem głowicy, proponowałbym sprawdzenie jej szczelności od strony kanałów chłodzenia.
Zanim wpakujesz się w kolejne koszty proponuję sprawdzić szczelność chłodnicy spalin.
Witam Ja miałem dokładnie takie same objawy. Na początku padło że przewody albo zbiorniczek uszkodzony. Zbiorniczek wraz z korkiem wymieniłem, ale na dłuższych trasach ciśnienie wywalało nadal plyn że zbiorniczka. Kolejna diagnoza to uszczelka mimo że plyn chłodniczy był sprawdzany na zawartość CO2 w układzie. I wyszło że CO2 brak. No ale oddałem auto...
szczelność sprawdza się Plakiem - psikasz na łączenie kolektor-głowica do okoła, jak się wyrównują obroty to tam jest nieszczelność ja bym jeszcze sprawdził ustawienie rozrządu, często jak jest lekko przeskoczony, to tak właśnie nierówno silnik chodzi
Głowica na szczelność była sprawdzona? Jak nie to robota od nowa.
Witam i proszę o pomoc! Moje autko to astra g 1,7td silnik opla x17dtl 50KW 68KM kupiłem na początku roku z uszkodzona głowicą (olej przedostawał sie do układu chłodzenia) samochód pomimo awarii jeździł normalnie przyspieszał dobrze i przede wszystkim nie dymił ,zdecydowałem sie jednak na naprawę i oddałem astrę do mechanika na naprawę. przeprowadzony...
Witam wszystkich! Więc tak, zaczęło się około miesiąca temu, brakło mi płynu, zapaliła się kontrolka stop i skoczyła temp. na wskaźniku, stanąłem na poboczu i zobaczyłem że zero płynu w pojemniczku wyrównawczym, odczekałem około 30 min i dolałem zwykłej wody bo nie miałem na podorędziu płynu. Po przyjechaniu do domu zrobiłem ok 10 km, zakupiłem płyn...
Na starych głowicach też tak miałeś? Rozpylacze we wtryskach ustawione na kreskę i wystają ponad powierzchnię głowicy? Może założyłeś jakieś chińskie badziewie i źle rozpylają. Głowice/zawory dotarte i sprawdziłeś szczelność? Pozostaje zmierzyć kompresję.
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
Na remontowanych głowicach sparzyłem się tylko raz od tamtej pory sprawdzam każdą głowicę przed montażem a konkretnie szczelność zaworów zalewając je naftą , jeśli są przecieki to reklamuję.
Głowica była sprawdzana na szczelność i planowana w profesjonalnym warsztacie( zawory sprawdzone i profilaktycznie wymienione uszczelniacze) . Rozrząd nowy zamontowany jak trzeba. Sondy lamb. sprawdzone. Świece nowe. Przed remontem auto też strzelało w wydech przy schodzeniu z obr. Cewkę podmieniałem -bez efektu. Pod komputerem serwisowym wszystko działa,...
Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy przyczyna : głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność , -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone jakby wklejone w rowek na tłoku ,zostały wymienione...
Witam. Mam identyczny problem z tym silnikiem. Głowica po remoncie, wymienione pierścienie na tłokach, sonda, czujnik położenia wału, przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Szczelność sprawdzona, rozrząd po wymianie. Nadal jak się zagrzeje to narywa silnikiem na benzynie jak i na LPG. Nie raz pracuje poprawnie a jak już zacznie falować to z małymi...
Widocznie było zrobione nieprecyzyjnie dokładnie ze szuką, albo uszczelka jest tylko objawem a nie przyczyną , nikt nie szukał przyczyny tylko ot wymienił uszczelki Jestem tego samego zdania, na pewno nikt nie sprawdzał głowicy na szczelność, a wydaje się że w niej leży problem, uszczelka jest tylko skutkiem a nie przyczyną
Jak w temacie mam problem z odpaleniem silnika w quadzie silnik jest po kapitalnym remoncie nowa głowica zawory wszystko dotarte szczelność sprawdzona naftą nowy cylinder tlok pierścienie gaźnik rozrząd ustawiony na znaki nie reaguje strzela w gazior po przestawieniu o ząbek czyli koło cofam o ząbek w lewo silnik gada próbuje odpalić łapie ale ciężko...
A szkoda że zawsze celnie trafiam, teraz to jak się pozbierasz po remoncie głowicy to napisz coś. Jak chodzi czy cokolwiek. Zresztą jak sciągniesz głowice to wypadało by sprawdzić naftą szczelność zaworów.
Witam. Pacjent to remont silnika w thalii 1.4 8V LPG 2004r. spowodowaną uszkodzoną uszczelką pod głowicą(olej w układzie chłodzenia),wymieniono: -pierścienie -remont głowicy w zakładzie(wymiana prowadnic,planowanie, sprawdzenie szczelności itd.) -wymiana wszystkich uszczelek (miska,głowica,pokrywa) -wymiana paska rozrządu -czyszczenie układu chłodniczego...
Nie ma innego rozwiązania tylko uszczelka, no ostatecznie głowica. Przed rozebraniem możesz dolać do płynu preparatu na szczelność, który świeci w świetle UV będzie łatwiej namierzyć wyciek.
No co do opłacalności to też tak myślę. Remont głowicy, (wymiana pokrzywionych zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, szczelność, planowanie) pewnie wyszłaby około 1200. A i tak nie wiadomo, czy by się nadawała do regeneracji, bo świecy na tym cylindrze wogole nie da się wyjąć, jest zepsuty gwint oraz odłamało kawałek materiału. Dół silnika to by była wymiana...
Czy przy rozbiorce głowicy ważne jest żeby tak samo poskładać panewki i szklanki?? Oddałem do planowania i nie zdążyłem zdjąć wałków. Panowie rozebrali i wrzucili wszystko do jednego wora :/ Weź pan teraz bądź mądry i dojdź na którym miejscu była dana panewka i szklanka. Oni sądzą że to nie ma znaczenia. Co powinno się zrobić przy remoncie głowicy??...
Witam trafiło do mnie auto z problemem ukladu chłodzenia wygląda mi to na słaby obieg opiszę kilka faktów: Brak ogrzewania Gdy auto chodzi na wolnych obrotach to chlodnica i Węże są zimne ,a wentylatory chłodnicy się odpalają (na zegarach 90*) Podnosi się poziom płynu i bombluje Po podniesieniu obrotów Węże i chlodnica robią się ciepłe ogrzewania nadal...
Panowie mam problem następującej tresci.Pewnego dnia w mojej 1.8turbo strzelił łańcuszek rozrządu.Oddałem auto do mechanika gdzie została zdjęta głowica i reszta potrzebnych elementów.Okazało się,że jedynie dwa zawory lekko są podkrzywione.Głowica poszła do planowania,sprawdzono szczelność,wymieniono zgiete zawory.Przejechałem po remoncie jakies 1000km,patrze...
Poprosiłem mechanika o zdjęcia zregenerowanej głowicy. Zawory są podobno NOWE. Za sam remont głowicy dostałem rachunek na 900 zł. Poprosiłem o szczegóły na co poszło te 900 zł. Oto lista jaką otrzymałem: -rozbiórka -myjka ultradźwiękowa -test szczelności ciśnieniowy -wymiana uszczelniaczy trzonkowych -wymiana zaworów -obróbka gniazd zaworów -planowanie...
Obudowa pasów założona, można powiedzieć że nareszcie remont zakończony. Teraz może jakieś usprawnienia jedynie ;-) Słowem komentarza, czas nabicia butli w zasadzie nie uległ zmianie czyli potwierdza się fakt iż stan wyjściowy był całkiem niezły. Jedynie uszy bardziej dźwięk raduje, brak stuków i niepokojących dźwięków, jedynie pracujące zawory. Mogę...
Jak w każdej sprężarce potrzebna szczelność w układzie tłok-pierścienie-cylinder i szczelne zawory. Ściągniesz głowicę i cylinder i zobaczysz co jest zużyte. Jak wyrzuca olej to minimum pierścienie, a może i cylinder już wytarty z tłokiem. Części raczej dostępne.
Samochód jak w temacie silnik 1,2 16V rocznik 04. W aucie wymieniony kompletny rozrząd ( po zerwaniu paska ) głowica po remoncie . Złożone odpalone i . Po kilku minutach pracy zaczynają spadać wolne obroty. Komputer wskazuje na cewkę zapłonową ( wymieniona ) . Wymienione także świece zapłonowe . Szczelność kolektora ssącego sprawdzona na Samostart....
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
Witam Niestety musisz wymontować tę głowice , o ile nic nie znajdziesz w cylindrze [pęknięcia tuleji w górnej części , choć to małoprawdopodobne ] , sprawdź głowice pod ciśnieniem około 5 atm. ,powinieneś sobie z tym dać radę . A więc w głowicy są dwa kanały wodne , zaślepiasz je płaskownikiem [z uszczelką gumową ] skręcając dwiema szpilkami przez głowice...
Niestety po kontroli szczelności głowicy/oraz układu chłodzenia silnika/ nie stwierdzono nieszczelności w układzie. Mogę podejrzewać jakiś błąd montazowy skrzyni przy jej remoncie , w wyniku czego może nastepować niekontrolowany wzrost ciśnienia oleju , powodujący rozszczelnienie chłodnicy oleju do chłodnicy wody. Czy ktoś miał podobny problem lub potrafi...
Witam panowie, kupiłem dziś WAN AWA z zapasów wojskowych. Mam takie pytania: 1. Jak sprawdzić szczelność zaworów w głowicy? czy tak jak się sprawdza zawory w głowicy samochodu? 2. Czy istnieje możliwość regeneracji takich zaworów czy trzeba je wymienić na nowe? 3. Czy to jest normalne, że pierścienie nie zbierają całego oleju ze ścian cylindra? Rozłożyłem...
80 zeta za remont głowicy? To oni ją chyba tylko szmatą wycierają. Pięć lat temu regeneracja jednej głowicy; nowe zawory, nowe prowadnice, nowe gniazda zaworów, planowanie, sprawdzanie szczelności kosztowało 110 plus 14 zł za dwa zawory. Do ursusa JUŻ nie ma dobrych części. Myślę że nie jeden się ze mną zgodzi. A do zetora też jest różnie. Mieszkam...
Mogą być "zaniżone" lub "zawyżone" tuleje na przykład jak poprzednik pisze. Tuleje były zawyżone, przez to tuż po remoncie były problemy bo płyn wyciekał do oleju. Ale mechanik dorobił cieńsze podkładki pod tuleje i je obniżył i teraz już oleju nie przybywa. Tu może być winna sama głowica, Czyli co, zdemontować i zawieźć na test szczelności? a pozostaje...
Bez czasu, w którym oddałem głowicę do lekkiego planowania i sprawdzenia szczelności, samej roboty zajęło mi to jakieś 5 godzin z czego 4h sam montaż składanie nowego rozrządu itd. Rozebranie i zdjęcie czapki to nie wiem czy pół godziny zajęło.
Jak już wcześniej pisałem silnik przeszedł generalny remont, głowice osobiście regenerowałem, wymieniłem prowadnice, przefrezowałem gniazda, i dotarłem nowe zawory, przeprowadziłem próbę szczelności wlewając naftę w głowicę i ani troche się nie zwilżyły zawory - więc stąd wiem że to nie jest wina głowicy, a poza tym silnik ma indentyczne ciśnienie na...
Witam Problem jak w temacie. W silniku zerwał się pasek. Po remoncie głowicy cylindry zostały zalane benzyną w celu zgrubnej kontroli szczelności pierścieni tłokowych. Przed awarią silnik pracował równo, miał moc, oleju dolewało się może litr na 10 tys., nie kopcił. Teraz na drugim cylindrze, na którym nie było kolizji - wszystkie zawory z tego cylindra...
Witam Wszystkich. Mam corse B jak w temacie i mam taki problem z nią: Została ściągnięta głowica (poprzedni właściciel mówił że woda poszła do oleju). Ja głowice zrobiłem (kapitalny remont - wymiana zaworów, prowadnic, spr. szczelności, planowanie) założyłem na uszczelke reinza wielowarstwową (gr. 1,40 MM) poskładałem, wlałem płyn chłodzący, olej (10w40),...
Witam po przerwie Problem z płynem chłodniczym nie ustał, po wymiennie termostatu, i węża łączącego pompę wody z metalową rurką biegnącą do chłodnicy, po tygodniu znów zmilknął płyn i temperatura rośnie jak oszalała. Po tym wydarzeniu uzupełniłem płyn i odpowietrzyłem układ, około 2 litry, i pojechałem sprawdzić co się dzieje jakieś 10 km, po czym to...
Witam. Mam 2 problemy/usterki w moim silniku .1 to przedostający się olej do zbiornika z woda (olej w wodzie nie na odwrót!!!!) +do tego dochodzą bąbelki w zbiorniku wodnym. Głowica była planowana ,szczelność robiona , 2-nowe miedziane podkładki ,tuleja nowa ,pierścienie nowe stary tłok z korbowodem ,nowe panewki ,uszczelka pod głowica .Śruby głowicy...
Witam. Mam problem z moim ursusem c 330. Na wiosnę podczas obsypywania ziemniaków pierwszy raz zagotowało mi wodę, odkręciłem korek chłodnicy i uszło spore ciśnienie, a węże były spuchnięte. Okazało się że szła kompresja do układu chłodzenia to wziąłem się za wymiane uszczelki pod głowicą. Rozebrałem wszystko głowice dałem do regeneracji i zmontowałem...
Korek oryginalny z serwisu BMW. Głowica została sprawdzona pod względem szczelności płaszcza wodnego wszystko było ok dodatkowo zostaly dotarte zawory. Uszczelka pod głowica nowa. Teraz gdy jest wyjęty termostat zobaczyłem ze po około 4 km zaczęła temperatura dochodzić do czerwonego pola, dodatkowo kiedy jest włączony ciepły nawiew to leci zimne powietrze....
Na pewno o głowicy od Zetora piszesz? Wtryskiwacz jest osadzony tak samo jak w C360 - gniazdo stanowi stalowa tuleja wprasowana w korpus - nie rusza się jej przy naprawach, chyba że zgniła woda wtedy leci do góry, koło wtryskiwacza (bo na dole uszczelnia miedziana podkładka ogniowa) Zgadza się, piszę o sprawdzeniu głowicy tylko na wypadek ewentualnej...
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
No właśnie chciałbym żeby Simson jeszcze posłużył do niezbyt intensywnej jazdy (poniżej 400 km rocznie) bez konieczności remontu. Wymianę simeringów i tak planowałem, podobnie jak uszczelki pod cylindrem i oczywiście pod pokrywą sprzęgła. Ale to nie jest problem, bo się da zrobić bez wyjmowania silnika. Natomiast męczy i niepokoi mnie perspektywa rozpoławiania...
To ja dalej jestem w kropce. Głowica zebrana 0,15 i tylko tyle, gniazda, prowadnice, zawory zostały zmieniłem tylko uszczelniacze i dotarłem zawory. Po tym zabiegu głowica ponownie sprawdzona pod kontem szczelności i jest ok wcześniej przepuszczała na zaworach i osadach wtrysków na osady założyłem oringi o zwiększonej odporności na temperaturę i oczywiście...
Dziękuję za wskazówki. Liczę się z tym, że do momentu zdjęcia głowicy nie będę mógł na 100% stwierdzić co jest do wymiany, ale nie jest to duży problem. Części, które mogą wymagać wymiany są stosunkowo tanie i za kilkaset złotych mogę przeprowadzić remont silnika. Doświadczenia nie mam dużego, ale będę to robił z pomocą osoby, która w swoim życiu wykonała...
Odnośnie szczelności zaworów to wypompował po 29 bar na każdy cylinder. Wałek mam rozumieć czujnikiem zegarowym sprawdzić wysokość każdej krzywki tak. Bo wzrokowo wygląda idealnie a widziałem nie jeden wytarty np. od PD. Jedyne co mnie zdziwiło po remoncie głowicy to zawory wystawały bardziej nad powierzchnię głowy. Nie mierzyłem przed i po. Sprawdziłem...
Chłopie głowice są masywne i żeliwne sprawdzałem szczelność zaworów również. Same głowice są w porządku i to one nie będą takiego dźwięku wydawać. To z czego mają być zrobione, z drewna? Skoro sprawdzałeś głowicę to ile zawory są zagłębione poniżej płaszczyzny głowicy? Jaka była wartość podciśnienia na poszczególnych zaworach? Same głowice są w porządku...
Witam jakiś miesiąc temu po porannym odpaleniu zblokowało mi silnik.Po zdemontowaniu głowicy okazało się ,że winowajcą była urwana świeca żarowa. Silnik już po remoncie.Do wymiany poszło: -jeden tłok -komplet pierścieni na cztery tłoki -kompletnie zrobiona głowica(popychacze ,zawory,prowadnice,planowanie,badanie szczelności,uszczelniacze) -panewki korbowodowe...
Winnym zużycia oleju we wczesnych latach były materiał tłoków, profil I materiał pierścieni tłokowych oraz design tulei cylindrowych. Wersja 510 koni miała od początku stalowe tłoki I pierścienie w tulejach cylindrowych zapobiegające polerowaniu gładzi przez nagar nagromadzony na koronach tłoków. Decyzja co z tym zrobić należy do ciebie. Być może powierzchowna...
odgrzeje kotleta.... mam to samo w silniku 3sge Celica 16v. Trzęsie na wolnych. Kable, kopułka, świece, kompresja 12.1 bez różnic na garach (min wg toyoty to 11) Jednak mam popękane gniazda zaworowe. Posprawdzaliśmy jednak szczelności po dotarciu zaworów i założyłem z powrotem głowicę. Spadło spalanie po tym remoncie. Zapłon i zawory ustawione. Dalej...
Sprawdź szczelność głowicy, zamiast świecy montuje się odpowiednią przejściówkę i podaje ciśnienie z zewnątrz i jak ucieka to będzie widać, czy przez zawory np słychać i można wyczuć, że leci przez wydech, lub do wtrysku to wtedy są uszkodzone zawory, jeżeli wyciągnie się bagnet od oleju i stamtąd wylatuje powietrze = padnięte pierścienie lub gładź...
Witam! Mam problem ze swoim 2 litrowym passatem z instalacja LPG tech. Kłopoty zaczeły się po podłączeniu gazu do układu. Pierwszy problem związany był z podłączeniem parownika do ukłądu chłodzenia. Monter się pomylił i źle podłączył węże od nagrzewnicy do parownika. Przewod zasilający parownik wpięty był w nagrzewnice, zaś powrotny w zbiorniczek wyrownawczy...
Witam serdecznie forumowiczów. Mam mały problem z silnikiem po remoncie głowicy,ale po kolei... Autko to Toyota Carina rok.94 z silnikiem benzynowym 1.6 16V GLI 107KM, problem pojawił się po wymianie uszczelki pod głowicą i wymianie rozrządu. Głowica została oddana do planowania i sprawdzenia szczelności,warsztat który to wykonał poinformował że głowica...
Toyota Auris 1.6 VVTI 124KM 2008r silnik 1ZR E12U przebieg 238kkm Mam problem z mocno falującymi obrotami na rozgrzanym silniku , jak włączę sam nawiew auto potrafi zgasnąć i mam problem z odpaleniem. Problem występuje tak samo na PB i LPG. Auto pokazuje tylko jeden błąd i to na sterowniku gazowym " zapetlenie wtrysków benzyny "Auto zaczęło dużo palić...
Witam. Galaxy 350 tys km po sprawdzeniu szczelności układu paliwowego, rozrządu, układu grzania świec żarowych, wymianie filtrów oraz uszczelniaczy pompek ciężko palił w temp. poniżej 0. Po sprawdzeniu ciśnienia sprężania okazało się że ma tylko po 21 na każdym garze. Po remoncie kapitalnym dołu silnika i głowicy z regenerowanymi gniazdami pompowtrysków,...
Po długiej przerwie wracam do tematu. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że w zbiorniku płynu chłodniczego ubywa szybko płynu. Częste dolewanie płynu i zasięgnięciu informacji u szwagra mechanika i przeprowadzenia testu szczelności układu chłodniczego, okazało się że mam walniętą uszczelkę pod głowicą, dodatkowo silnik lekko bierze olej silnikowy. W jednym...
Witam. Zaczynając od początku - Passat B5 1,9 tdi, 130 km silnik AWX: Ubywał mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka, zero przecieków, chłodnica nowa (wymieniona pół roku temu), wymieniony czujnik temperatury podwójny (bo wyskakiwały błędy) a płyn nadal uciekał w tempie coraz większym - chociaż ustaliliśmy, że przez zbiorniczek wyrównawczy - znaczy robi się...
Silnik remontowałem bo zatarł mi się na wale i fachowiec który robił szlif powiedział że głowica i zawory są w dobrym stanie więc nic z nimi nie robiłem. Można sprawdzić szczelność zaworu bez zdejmowania głowicy? trochę szkoda mi uszczelki.
Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A...
Witam serdecznie. Zacznę od opisania problemu po kolei. Auto trafiło do warsztatu z powodu hałasów dobiegających z silnika. Kolega z zakładu po diagnostyce zadecydował o wymianie silnika (sam nie byłem przy diagnostyce, więc nie wiem, czym się sugerował). Przybył silnik po kapitalnym remoncie (nowa głowica, nowy układ korbowo- tłokowy, nowy wałek rozrządu...
Witam. Zakupiłem Passata z silnikiem benzynowym 1.6 ALZ. Samochód miał usterkę bo kopcił na siwo-biało i trochę niebiesko. Podczas jazdy przy "butowaniu" zostawiał smugę za sobą i przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu gazu też była zasłona dymna. Płyn chłodniczy był OK, czysty bez plam oleju, ciśnienie w układzie OK. Mało nim jeździłem przed robotą...
Tak czy siak musisz ściągać głowicę i dać ją do sprawdzenia na szczelność. Koszt sprawdzenia ok. 40-60zł. Przy okazji daj do sprawdzenia wtryski bo zazwyczaj przy przegrzaniu któraś końcówka się przytrze i przy dużym obciążeniu silnika będzie stukał tak jak panewka. Myślę że jak silnik był przegrzany raz a woda nie była dolana zbyt szybko to raczej...
No ta akurat podmieniłem z dobrze pracującego silnika,remontowałem silnik 2 lata temu,od tego czasu zrobiłem 30 tys km głowica byla ok wtedy,tzn zawory trzymały szczelność i docierałem je dodatkowo. Dzis rano jadąc do pracy pracowal bez zarzutu,później go odpaliłem i juz kulał..am immobilizer w aucie,jesli kupie sterownik bez niego to będzie działał?
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem ze sprzęgłem przy sharanie 1.9TDi, 115kM, 2002r. Mianowicie, w aucie znajduje się koło dwumasowe. Wiadomo że w dwumasie znajduję się tarcza cierna która po jakimś czasie się zużywa. Auto sprowadziłem z niemiec w 2008 roku wszystko ładnie śmigało aż do czasu kiedy auto zaczęło przestawać przekazywać moc z silnika...
Witam. Dane samochodu: Mercedes C180 Kompressor Rok produkcji: 2005 Pojemność: 1.8l Moc: 105kW Konie: 143kM Oznaczenie silnika KE18ML, M271.946 Problem: Auto trafiło do mnie ze względu na spadek mocy i wyświetlający się check. Były następujące błędy: 84 - przestawienie wałka rozrządu, rozpoznane błędne położenie wałka rozrządu dół 27- rozpoznanie braku...
Witam, Mam duży problem, od jakiegoś czasu walczę z błędem 16555 w mojej Octavii. Zdążyłem już wymienić pół samochodu! Błąd wyrzuca po zagrzaniu się silnika na benzynie i gazie razem z błędami od sondy lambda i przepływomierza, czasami w parze idzie również wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Autko na jałowych obrotach pracuje nierówno, potrafi...
Nie miałem czasu aby wcześniej napisać więc moje uwagi będą trochę "historyczne" i histeryczne (dla niektórych!). Po obejrzeniu zdjęć złapałem się za głowę. Czyżby tak wyglądało wnętrze silnika po przebiegu kilku setek km????? Rozbierałem ponad setkę silników ale chyba żaden nie był w tak katastrofalnym stanie. Najgorzej wyglądają: tłok, pierścienie...
No i stało się.... Nie wytrzymałem... Za miesiąc chcę ( w zasadzie muszę) jechać tym autem (głównie ze względu na LPG i pojemność wnętrza) w długą trasę (ok 6tys km).. Muszę mieć gwarancję, choćby częściową. Zwaliłem zatem głowicę, mając nadzieję, że w niej tkwi przyczyna a tu.. chyba niestety nie.. choć może Wy coś wypatrzycie. Robiłem kilka razy UPG...
Ja mam podobny problem, Astra 1.4 8v Masła na korku mam tyle, że bym kromkę posmarował :) na bagnecie tez czasem jest. I to nie koniecznie uszczelka pod głowicą itd. itp... ! Bo płynu ani kropelki mi nie wzięło od bardzo bardzo długiego czasu!! Takie masło robi się najczęściej przy zmianie temperatur (najczęściej zimą, gdy silnik zmienia temperaturę...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Tak jak przewidywałem, bicie piany. I pokazywanie braku wiedzy w temacie. Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Cały czas to robisz, sprzeczasz się nie odpowiadasz na zadawane pytania, ciągle wyciągasz jakieś kolejne argumenty bezwzględnie obnażajace twój brak wiedzy w temacie. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako...
Mi równiez wydaje sie ze to rozrząd... ople przeważnie mają układ bez kolizyjny wiec głowicy nie uszkodzisz, a przestawienie o 2 zęby moze przynieśc takie efekty. a tak nawiasem jeżeli robiłeś remont silnika "Dół" to i tak sciągałes głowice... a jeżeli była zdjęta to powinienes ją splanowac i sprawdzić na szczelnośc koszt 50-70 zł ale masz pewnośc ze...
Witam, Przy okazji remontu silnika, chciałem dotrzeć zawory. Po dotarciu zaworów sprawdziłem szczelność naftą wlewając ją w kanały ssące/wydechowe. Po około 30min pojawia się lekkie zapocenie. Po zostawieniu wszystkiego na jakieś 12h widać lekkie wycieki, przepuszczanie zaworów. Jednak poziom nafty zmniejsza się niezauważalnie. Czy takie zawory są dobrze...
Którą śrubą i jak podkręcałeś dawkę paliwa? Co do wtrysków to kiedyś też po wymianie końcówek nie widziałem różnicy, a stare już lały. Po miesiącu poszły ponownie na sprawdzenie bo się nam to nie podobało. Okazało się, że ustawione były na za niskie ciśnienie otwarcia. I pojawiła się różnica w mocy. Tak więc pewności nigdy nie ma. To czas najwyższy...
Głowice dajesz na szczelnośc i wyjdzie. A swoją droga jak mechanik się zna na naprawie to oceni jakość zaworów i gniazd itp.
głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Błędne myślenie. Jeśli auto żre olej w sporych ilościach, to nie uszczelniacze...
Witajcie, Skuter to Romet 747, 4T, silnik 139QMB. Wymieniłem cylinder kit 50 ccm oraz głowicę do 50 ccm z uwagi na wcześniejsze spalanie oleju silnikowego. Obecnie założony budżetowy zestaw od Moretti. W czasie remontu - tłok założony prawidłowo, luz na zamkach pierścieni tłokowych sprawdzany. Nowa głowica rozbierana, zawory były docierane. Rozrząd...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Witam. Ostatnio podjąłem się remontu silnika opla. Na początku sprawa wydawała się banalna, gdy podczas pomiaru ciśnienia na tłokach, na ostatnich dwóch (od strony skrzyni) pomiar wykazał około dwie atmosfery na gar, od razu stwierdziłem przedmuch na uszczelce głowicy. Nie myliłem się, po uniesieniu głowicy ujrzałem centymetrową dziurę w uszczelce przez...
Przypuszczam, że przy rozrządzie nikt nie grzebał. Może silnik wymaga remontu, więc na początek sprawdź ciśnienie w cylindrze. W przypadku zbyt niskiego zdemontuj głowicę, sprawdź szczelność zaworów, usuń nagar z gniazd zaworowych i z głowicy, ewentualnie sprawdź luzy zaworowe. Na forach znajdziesz pomocne informacje.
Więc tak. W tę sobotę definitywnie zajmuje się katami. Podjąłem też decyzję o remoncie silnika tak na wiosnę: -zrobienie konsumpcji oleju - obróbka głowic ( szczelność, planowanie, gniazda - wszystko) -zmiana w bloku pod uszczelkę z 370Z ( lepsze chłodzenie) - oczywiście weryfikacja pozostałych elementów pod kontem konieczności wymiany czy też obróbki...
Witam. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Pisałem powyżej. Głowica planowana i remontowana.
Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra). Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy...
Tuleje: -na pewno nie są po pękane dlatego że po zdjęciu głowic byłaby woda w którymś tłoku i byłoby widać wrzery na tym tłoku do którego dostałaby się woda. albo woda dostałaby się do oleju a olej mam czyściutki. -napewno któraś z nich nie jest zaniżona dlatego że przy okazji jak zdjąłem głowice to mierzyłem ile wystają i wszystkie wystają w normie...
szczelność głowica remont głowica sprawdzić szczelność głowica
zespół parzenia rodzaje przekaźników karta zabezpieczona zapisem
pioneer instrukcja obsługi polski pioneer instrukcja obsługi polski
Yamaha Tyros 1 - Ciche głośniki: Diagnostyka i Rozwiązania Immobilizer w Piaggio Beverly 2019 - lokalizacja i usunięcie