Jeżeli sytuacja się powtórzy sprawdź szczelność intercoolera.Jeśli intercooler będzie szczelny a silnik nadal będzie głośny i słaby sprawdź czujnik powietrza doładującego.To prawdopodobnie sprawca całej tej "awarii"
na początek sprawdź szczelność intercoolera
Do sprawdzenia intercooler , szczelność połączeń , środek itp.
Sorry nie doczytałem faktycznie pisałeś o jego wymianie .Jeśli chodzi o turbinę to luz osiowy wałka stan łopatek obu stron,szczelność intercoolera, stan łączników elastycznych intercoolera,szczelność kolektora dolotowego i wydechowego,filtr powietrza.Ciśnienie paliwa,doładowania podczas próby drogowej itd. Tych parametrów jest sporo do sprawdzenia .Może...
Filter powietrza zmieniany? Sprawdzałaś szczelność intercoolera?
do Serwis GH co myslisz o takiej kolejności 1 sprawdzenie szczelności Intercoolera sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego , turbina , sprawdzenie sprawnosci cylindrów komputerowo , kolejne to podmiana cewek na okres testowy , i na koniec dopiero wtryski ? Dodano po 2 a zpoamniałem jeszcze wypadało by jesli te pierwsze czynnosci nie dadza efektów...
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Sprawdż bardzo dokładnie szczelność intercoolera i przewodów ciśnieniowych na drodze turbosprężarka->intercooler->kolektor ssący. A zawór recyrkulacji sprawny? Grześ
Podjedz do polecanego zakładu który dobrze ogarnia diesla. Powinni zdiagnozować przyczynę. Jak dymi na czarno to dawka za bogata a to skutkuje w najgorszym razie wypaleniem dziury w tłoku. Warto sprawdzić szczelność węży i samego intercoolera. Ubytek powietrza doładowanego powoduje przelanie silnika.MAF wtedy za dużo mierzy i ecu dolewa niepotrzebnie...
Czujnik doładowania nowy jedyny błąd to ten o którym pisałem na początku Dodano po 2 Czujnik doładowania turbiny nowy jeszcze sprawdzę szczelność intercoolera
Najpierw sprawdź szczelność intercoolera ,a jeśli jest szczelny to skróć cięgno klapki obejściowej na turbinie.Jeśli nie osiągniesz 1.8 bara z pełnym ładunkiem to znaczy ,że trzeba szukać w układzie paliwowym.
Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang...
Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.
qugucik, mam bardzo podobny problem do twojego, napisz jak sobie poradziłeś. Warsztat w którym zasięgałem opinii twierdzi że IC jest ok., ale jak by co to sprawdzę to jeszcze w innym warsztacie. Czasami zapala się pomarańczowa kontrolka "spiralka" komputer wywala wtedy błąd 1815 Czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik ten sprawny na 100% to sprawdzone....
P1470 to przetwornik ciśnieniowy regulacji ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia szczelność podciśnień, przewodów powietrznych, intercoolera, stan turbiny, przetwornik ciśnienia doładowania, elektryka..... Chyba najczęściej powtarzający się błąd w CDI ..
Rura intercoolera? Sprawdź szczelność.
witam wszystkich kompetentnych, męczę się od jakiegoś czasu z manem tga 18 440 euro4 chodzi o duże spalanie. Postawiłem auto do serwisu man-a w gdańsku na test silnika, który nie wykazał nic żadnych błędów, odchyłów od normy. Wszystkie ciśnienia pompy paliwowej, turbo, szczelność intercoolera, sprężanie na cylindrach, termostat. Mechanik doradził wymianę...
Kto to kręci taki motor do 2500? Sprawdź filtr powietrza, stan turbiny, szczelność intercooler,a. Chyba ma doładowanie?
....Nie chce mieć podane od A do Z - przecież nie proszę Was o diagnostykę i naprawę przez internet - robię to sam - potrzebowałem tylko wiedzieć gdzie jest EGR. Paluszki sobie ubrudzę - nie martw się Foxtrott :) Pozdrawiam Tutaj bardziej mi zależało nad pomyśleniem czy czegoś przypadkiem nie uszkodzisz nawet jak będziesz się mocno starał , wybacz...
Witam. Mam problem z Premiumką 400 z 99r. A wiec kopiłem ja tydzień temu i jeżdżę pod lodka na żwirowni. Mam z nią wielki problem a mianowicie pali mi ok 56-58l/100km. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy, czujnik temperatury powietrza doładowującego oraz czujnik ciśnienia powietrza doładowującego i dalej jest to samo. Szczelność intercoolera tez sprawdzałem...
Dokladnie! Tak jak kolega wyżej napisał. Do sprawdzenia szczelność dolotu, intercoolera, kalibracja tacho itp. To na sam początek. Doładowanie sprawdzaliście manometrem czy odczytaliście z komputera?? Jeśli z komputera to trochę małe to doładowanie.
Zajrzyj do wirnika turbiny oraz szczelnosc intercoolera.Wymien filtry paliwa,smok w zbiorniku.Popatrz poprostu.
Witam. Tak na szybko diagnoza klekota: 1. Otwórz maskę i pozdejmuj osłony z silnika, żeby było wszysko dokładnie widać. 2. Zaciśnij ręką wąż przy kolektorze ssącym. 3. Powoli wkręć silnik na obroty, obserwuj, czy wąż robi się coraz twardszy [powinien twardnieć ze wzrostem obrotów silnika] 4. Jeśli nie robi się twardy, to sprawdź wszystkie połączenia...
Hybrydy potrafią gwizdać, lecz to jest zależne od człowieka, który robił tą turbosprężarkę. Próby powietrzem odradzam, gdyż możesz nie utrzymać ciśnienia tego jednego bara, bo zawsze masz otwarte któreś zawory ssące. Jeżeli już chcesz zrobić to możesz zrobić próbę szczelności od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego. Nigdzie pod...
Sprawdź układ zasilania turbiny ,szczelność przewodów, intercooler oraz turbinę. Dokonaj pomiary doładowania silnika.
Dla chętnych pomóc - wyedukujcie młodego proszę, bo mam sporą zagwozdkę w takim razie. Poprawcie mnie jeżeli teraz źle myślę: Teoretycznie jest nieszczelność, w układzie wysokiego ciśnienia (za stroną pompującą turbo), w takiej sytuacji: -boost sensor (czujnik ciśnienia doładowania) pokazuje wartości niższe od tych w szczelnym układzie, po prostu część...
Intercooler traci szczelność. Jak nie słychać uciekającego powietrza, auto nie kopci na czarno, nic z tym nie rób.
A posprawdzałeś dokładnie (na szczelność) wszystkie przewody, połączenia? Ostatnio tak miałem i przyczyną był oring przewód/intercooler.
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Tu chyba bardziej potrzebna jest wróżka. Sprawdź doładowanie, szczelność przewodów intercooler. Może jak Ty nie możesz jechać podpiąć pod kompa to niech komp do Ciebie przyjedzie.
Witam mam problem z dafem nagle osłabł ciśnienie na listwie ok zadane równe z osiągniętym około 1550 bar max świeci się adblue zawsze ale podobno w lf 45 nie odcina, turbo osiąga max 1,1 bara w drugim dacfe pompuje dla porównania 1.5 bara, szczelność węży intercoolera sprawdzona jest ok co może być? Dodano po 4 Poza błędami adblue pokazuje błąd 01c1a2,...
Już poradziłem sobie, uszkodzony był wąż od intercoolera do turbo. Pęknięty na długości 5cm.
Trzeba sprawdzić szczelność przewodów i intercooler
1 ko9ncówki wtrysków albo sprawdź szczelnosc intercoolera
Witaj Dafa kupiłem nie znam jego przeszłości. Daf 2009 rok 410km. problemem jest wyższe spalanie i mniej mocy czyli turbo daje w maxie 1,45bara. co już zrobiłem: wymiana filtrów paliwa, powietrza, podstawa paliwa wymieniona, szczelność intercooler sprawdzona jest ok, turbo podmienione ze starszej ale sprawnej 105.410. Czy luzy zaworowe maja duży wpływ...
A ja sprawdziłbym szczelność układu dolotowego od turbo do intercoolera i dalej pod kolektor do silnika.
Po pierwsze opiłki mogą dostać się między tłok a gładź cylindrową i powodować rysy, a po drugie zawór może dognieść opiłek do gniazda i przez to nie będzie idealnej szczelności bo między zaworem a gniazdem zaworowym będzie ciało obce, tak czy siak jak najszybciej ogarnij temat.
Moj kod to dokladnie 17964, ale jesli chdzi o zapieczenie to raczej odpada bo sprawdzalem ten silownik i pracuje dobrze. Bardziej jakas niszczelnosc calego ukladu albo problem podisnienia. Nie wiem tylko jak sprawdzic szczelnosc intercoolera na przyklad.
Jak sprawdzałes szczelnosc intercoolera?Ja robie zawsze tak ze przykładam do otworu za turbina membrane od siłownika hamulcowego jak silnik chodzi i jak sam zgasnie silnik to wiadomo ze szczelny intercooler a jak jeszcze chodzi to wiadomo ze nieszczelnosc.
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
Jak był w serwisie coś nakierowali? Zmieniane były opony? Intercooler nie zamarza? Szczelność odlotu, temperatura powietrza doładowania? Wcześniej były naprawy przy układzie napędowym? Retarder jest?
Wszystkie rury w dolocie łącznie z intercoolerem wyjmowałem i sprawdzałem szczelność, nie ma żadnej dziury. W momencie przyśpieszania kiedy pojawia się ten dym i zaczyna mulić nie wywala żadnych błędów. Wystarczy chwilę poczekać( z wciśniętym gazem) i po chwili przyśpieszenie wraca i aż wciska w fotel:P ...........................................
Witam, mam problem z moim BMW F07 N55, otóż cały czas walczę z ubogą mieszanką i nierówną pracą silnika, szarpaniem podczas przyspieszania. Wszystkie świece i cewki wymienione, świece białe, co świadczy o ubogiej mieszance. Pompa HPFP ok, VANOS okej, w komputerze brak błędów, tylko uboga mieszanka. Otóż przy sprawdzaniu szczelności rozebrałem chargepipe...
Dokładniej skupiłbym się jeszcze raz na sprawdzeniu szczelności przewodów od intercoolera , oraz od turbo - wszystkie przewody w tamtej okolicy. Miałem identyczne objawy nic nie było widać gołym okiem ale po wymontowaniu każdego przewodu i obejrzeniu jeden z nich był popękany co skutkowało większym spalaniem , mniejszą mocą , dymieniem i gdy sią turbo...
Witam, mam problem z Renault Trafic III, silnik 1.6 z 2016 roku, z jedną turbiną. Podczas jazdy do 2000 obrotów spala w miarę normalnie, około 8-9 litrów, ale powyżej 2000 obrotów spalanie gwałtownie rośnie, nawet do 26 litrów na 100 kilometrów. Wtryski zostały sprawdzone. Dodatkowo, przy szybkim wciskaniu gazu samochód kopci na czarno, ale gdy jedzie...
Kolega Motyl dobrze radzi. Pompa do sprawdzenia dodał bym jeszcze turbo , intercooler na szczelność, regulacja zaworów. Milion kilometrów dla tego modelu to fraszka.
Oczywiście!!!! A także wiele innych podzespołów pod kontem szczelności oczywiście wzrokowo (turbuna, intercooler, kolektor).
Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu od turbo do kolektora ssącego. Węże, intercooler itp.
Pierwsza postawowa rzecz, sprawdzenie szczelności układu dolotowego, węże, intercooler, opaski itp,druga, sprawdzenie zaworu EGR.
Nie za bardzo widzę niedoładowanie , oczywiście widzę je poniżej 2100 obrotów w logach,ale nie wiem czy o to chodzi. Sprawdze szczelność ukl. doładowania bo zauważyłem pewne zapocenie kolo intercoolera , choć wg mnie zawsze się tam pocilo troszke.Muszę poczekać na pompke z manometrem i zaworek do pompowania , zmontuje "uszczelke" do układu i napompuje...
Witam Przy działającej turbinie od około roku czasu: 1.) Dziwny gwizd jakby lewe powietrze na jałowym biegu. 2.) Gwizd/brzęczenie bardzo głośne przy zwiększaniu obrotów w trakcie jazdy od około 1800. 3.) Spadek mocy (turbina cały czas działała chociaż rzadziej się załączała). https://filmy.elektroda.pl/97_1573119639... Auto to Ford Focus MK1 1.8 TDCi...
Witam, Pojazd: MAN TGX 18.480 Automat, Retarder przebieg 900tys km Ciągnik A więc mam taką małą zagadkę, Auto podczas przyspieszania puszcza czarną chmurkę, dosyć sporą. Nie dymi ciągle - W sensie przyspieszam autem i przy każdej zmianie biegu i ponownym rozpoczynaniu przyspieszania, obciążania silnika puszcza czarnego bąka. Podczas podjazdu pod górę...
Skasowałem, dzisiaj zrobiła tylko około 40km, żadne błędy się nie pojawiły. A nie mówiłem? ;) Wracając do twoich problemów to musisz najpierw ustalić ile faktycznie to auto pali a potem ewentualnie zabrać się za naprawy. Ja bym zaczął od regulacji zaworów, sprawdzenia szczelności dolotu (intercooler, oringi) i wymiany czujnika doładowania. Co do problemów...
KIA Sportage 2,0 CRDI brak mocy w dolnym zakresie obrotów, ca do 2000, potem odczuwalne jest szarpnięcie jakby coś się odblokowało i wszystko jest OK. Turbo jest po regeneracji, wymieniony intercooler ( podejrzenie nie szczelności), bardzo wolno reaguje na pedał gazu ,odpala jak benzyna, żadnych błędów w sterowniku, ciśnienie doładowania OK, układ wydechowy...
Lanca Dedra 2,0t rozmawia bez żadnych problemów z euroscanem z visą 1.83. Jednak jak już koledzy tutaj pisali podgląd parametrów raczej marny. Jedno co cieszy to to że Visa 1.83 posiada opcje diagnozy głównych podzespołów odpowiedzialnych za prace silnika. Jednak miałem przypadek że zawór od wolnych obrotów miał zwarcie na uzwojeniu a diagnoza wyszła...
To,ze na postoju do 3tys,to tak on ma(ale nie o to chodzi). Podłączałeś go pod coś(diagnoza komp.)? problem jest z ciśnieniem doładowania,które nie mieści się w normie.Sprawdz podciśnienia(wężyki) , szczelność na wężach ciśnieniowych i intercooler. I sprawdz wężyki,ktore idą do reflektorów przednich(to tez podciśnienie,ktore może tam uciekać)...
Mój Scenic 1,9 DTI od pewnego czasu kopci czarnym dymem jest słabszy i nie słyszę pracy turbiny dopiero przy 4000obr.coś tam zaczyna gwizdać na komputerze pokazuje błąd czujnik przepływu powietrza jeśli ktoś miał podobny przypadek bardzo bym prosił o pomoc Sprawdź szczelność przewodów od turbosprężarki do intercoolera, gdzieś może być dziura. Na komputerze...
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Czyli masz to auto dłużej i wcześniej tak nie było? Jeśli tak to albo zacznij od diagnostyki + logi, albo szukaj "objawowo" - sprawdź pompę podciśnienia, zmienną geometrię turbiny, czujnik ciśnienia doładowania (czy nie jest zatkany sadzą), szczelność dolotu (u mnie np. przerdzewiała rura od intercoolera pod zderzakiem).
Wtryskiwacze kupowane na allegro z wydrukami to sobie możesz w... ponownie sprawdzić najwyżej. Za dymienie odpowiada równiez szczelność dolotu, jak bedzie gdzieś dziura to bedzie efekt jak u ciebie.
na komputerze parametry jednoznacznie wskazują różnice w ciśnieniu na układzie doładowania turbiny biorę się za dokładne sprawdzenie szczelności układu doładowania razem z intercoolerem
Byłem w kanale i sprawdzałem szczelność wężyków od podciśnień i połączeń turbiny i intercoolera wszystko jest ok.Auto po odłączeniu tej przepustnicy ma jedynie problem z rannym odpaleniem odpala za 2 lub 3 razem. Dodano po 1 Nie ma już teraz żadnych błędów.
Ja w zależności od potrzeby zaczynam od filtra lub przepływki ,to już po konstrukcji zobaczysz gdzie łatwiej . Generalnie wpinasz się zależnie co podejezewasz i jakie masz adaptery i zaślepki . Można w map sensor , w intercooler. Jak już będziesz miał generator to jedyne co Cię ograniczy to fantazja i dojście
Przede wszystkim należy sprawdzić turbosprężarkę i szczelność obwodu ssącego silnika (intercooler) oraz wydechu. Turbosprężarkę należy poddać testowi komputerowemu (auto musi być nagrzane po.50 st.C) i wtedy komputer pokaże wyniki przy 4 lub 5 zakresach zmiany geometrii turbosprężarki. Wszystkie testy powinny wyjść z wynikiem pozytywnym. To podstawa...
Sprawdź szczelność przewodów w układzie doładowania,czyli od turbiny przez intercooler do kolektora ssącego.A może jest uszkodzony sam intercooler.A potem wykasować błędy i jazda próbna.
Masz dziurę gdzieś, PORZĄDNE SPRAWDZENIE UKŁADU POD KĄTEM SZCZELNOŚCI - to jest to co musisz zrobić. Wszystkie wężę gumowe, obejmy, połączenia, intercooler, wszystko wokół turbo, kolektor dolotowy itp. Możesz na początek wykasować błąd i zobacz reakcje, ale jak od razu powróci, no to nie ma co się zabawiać tylko szukać dziury.
Witam. Trafił mi się Koleos z silnikiem M9R 2.0 dci 174KM z przypadłością zapychania dpf bez błędów w sterowniku silnika, jedyny błąd to df308, ale pojawia się dopiero po zapchaniu. poprzedni mechanik czyścił dpf wymienił sonde na turbinie naprawił wtryski, wymieniał olej, a i tak co ok 3 tygodnie zapycha dpf. Ja wymieniłem egr bo miał luz na osi sprawdziłem...
Wyjęliśmy intercooler i zrobiliśmy test szczelności (pozytywnie) brak oleju w IC . Jedyne co zrobiliśmy to umyliśmy IC z zewnątrz i od razu chłodnice też. Brak efektów poprawy (auto jak sie grzało tak się grzeje pod górkę i mocy jak nie było tak nie ma) Komputer wciąż wskazuję niskie ciśnienie doładowania. Jakieś sugestie?
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Czarekk23 zmień temat, opisz w nim krótko objaw, np. auto nie przyspiesza, brak mocy itp. "Zapowietrzenie turbiny" to kompletny nonsens. Na początek sprawdź szczelność przewodów gumowych szczególnie prowadzących powietrze od turbo do intercoolera i dalej do kolektora. Jeżeli rura gdzieś pękła to turbina tłoczy w atmosferę zamiast do silnika, towarzyszy...
17964-Ladedruckregelung Regelgrenze unterschritten .......na podstawie elsy ....po niemiecku ponieważ każdy tłumaczący na swój sposób interpretuje i czasami przez tłumaczenie powstają herezje.....w opisie za niskie ciśnienie doładowania.....i zanim zdecydujesz się na wymianę sprężarki/turbiny sprawdz szczelność układów dolotowych...kolektor,intercooler,i....w...
Kopcenie na czarno to spalanie w niedostatecznej ilości powietrza, więc albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa. W pierwszym przypadku do sprawdzenia filtr powiertza, działanie turbiny, drożność intercoolera (jeśli takowy jest) oraz szczelność całego układu dolotowego. W drugim poprawność dawkowania i rozpylenia paliwa. W związku z informacją o...
Witam Posiadam VW New Beetle 1.8t 180km, 2001r. Auto kupiłem kulawe, wyświetlało check engine, nie wkręcało się jak należy, brakowało mocy. Nie mam informacji, czy było coś grzebane w sofcie. Z rzeczy, które były naprawiane, to: regeneracja turbo, rozrząd z napinaczem (łańcuch), cewki, odma, intercooler, sprawdzenie szczelności, filtr paliwa i powietrza....
Najpierw sprawdź szczelność dolotu, czyli wszsystkie węże od turbiny do kolektora ssącego włącznie z intercoolerem.
sprawdz szczelnosc przewodow od turbo do intercoolera
Witam, mam problem po zakupie z samochodem Man TGM 26.290 euro6 2015r przebieg 550tyś km. Od razu po zakupie okazało się że auto nie ma mocy, na początku wymiana filtrów i oleju ale to nic nie dało, zdiagnozowałem uszkodzone turbo ( posiada dwa turba i uszkodzona była gruszka przez co samochód ciągle pracował na małym turbie które zaczęło puszczać olej...
W pierwszej kolejności sprawdziłbym czystość filtra powietrza oraz drożność kanałów doprowadzających powietrze do turbiny. Następnie szczelność kanałów, połączeń rur oraz intercoolera pomiędzy turbiną i kolektorem ssącym oraz wydajność samej turbiny(po depnięciu węże za turbem powinny twardnieć). Próba organoleptyczna (węch słuch wzrok): Po depnięciu...
W pierwszym etapie sprawdź czy masz dobre przewody od podciśnienia i czy w ogóle wytwarza się podciśnienie. A w drugim etapie to ściągnij przewód od turbiny i zobacz czy turbina się kręci i czy niema luzów albo połamanych łopatek. A na końcu szczelność układu dolotowego. Możesz mieć zapchany intercooler. Ja tak miałem w mojej audi A6 2.5 TDI
Sprawdź sobie szczelność układu dolotowego i stan turbiny łącznie z intercoolerem. Ja brak mocy i dymienie miałem przez to,że ktoś zamiast zmienić rurkę powrotną od IC wstawił kawał rury i map sensor juz wyłapywał nieszczelność (ubytek cisnienia). Wymieniłem rurke i nie to auto :)
Jak by ktoś miał problem jeszcze jak w temacie to już objaśniam : wężyki od vakum lubią pękac , intercooler ma przykręcane kolanka a pod nimi gumowa uszczelka ona się wypala i jest nie szczelność w układzie doładowania , pękające węże od turbo do kolektora . Po naprawieniu nieszczelności turbo działa błędy wykasowane i zafira śmiga jak złoto . Do kasowania...
Oto fotka intercoolera z nieszczelnością. Da się to naprawić. Jadę dopiero w sobotę na sprawdzenie dalszej szczelności. http://obrazki.elektroda.pl/4158635100_1...
Nagrzewnice samochodowe mają dużą moc - ok. 10kW przy 90*C. Ale warunki pracy parownika są zupełnie inne i myślę, że taki parownik z 30% swojej mocy powinien mieć, więc parownik z klimy 6kW by wystarczył. No i problem ze zmieszczeniem takiej nagrzewnicy. A do intercoolera podłączenie wody może być dużym problemem, bo ma duży przekrój krućców (szczelność...
Co z AGR i hamulcem silnikowym ? Ktoś z wielkiej diagnostyki może tam zaglądał ? Błędów też niema ? Nie wymienia się raczej podzespołów nie mając pewności , że są uszkodzone . Gratulacje . A co to jest AGR? Z tego, co wiem, to raczej EGR. Poza tym na samym początku warto sprawdzić szczelność układu dolotowego - jak Koledzy wcześniej pisali gumy do-...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
robię sobie własny tester szczelności dolotu A niby w jakim celu, jak wąż pęknie to widać i słychać dziurę na km. Na intercoolerze też widać pocenie od razu.
witam, jaki kod silnika, możliwe że masz przeładowanie turbiny, i w okolicach 3000rpm przechodzi w tryb awaryjny, sprawdż sterowanie podciśnieniem ustawienia łopatek turbiny, muszą się doś swobodnie przesuwać bez zacinania, jeżeli do tych 3000rpm przyspiesza normalnie to pewnie będzie to, na diagnostyce powinno wyjść że przełądowany, i wszystkie połączenia...
Dzień dobry, Mam problem za swoją Laguną. Kupiłem kilka miesięcy temu od znajomego mechanika, który twierdził, że samochód w dobrym stanie. W drodze do warsztatu strzelił rozrząd. I się zaczęło. Po wymianie rozrządu, mechanicy powiedzieli, że turbina jest w kiepskim stanie i trzeba ją wymienić. Wymienili. Ponadto sprawdzili podobno całą mechanikę i...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Jest to boxer z silnikiem 2,8 hdi taki jak w ducato. maxymalna predkosc jaką można osiągnąc to 110 km/h z wiellkim trudem na 4biegu a nie na piatym, bo brakuje mocy auto nie jest to wersja bez przepływomierza i egr-u Ciśnienie na railu na wolnych około 25 przy max obciążeniu 130 bar turbo na wolnych obr 1000 mbar max okolo 1950 mbar i utrzymuje sie...
Ewidentnie chodzi o to doładowanie. A tam nie ma przypadkiem jakiejś nieszczelności w okolicach intercoolera? Nie doczytałem, żeby kolega tam sprawdzał. Analogowy manometr pomoże wykluczyć błąd czujnika/sterownika. Zasilanie czujnika prawidłowe? Warto sprawdzić. Mój znajomy swego czasu sprawdzał szczelność zaślepiając układ dolotowy dętką i pompując...
Z tego co opisujesz to DV-ka uwalona, szukaj oryginał żadnych Blow-off... Ale ogólnie w 1,8T szczelność to podstawa, także wszystkie rurki, wężyki mają być szczelne, sprawdź też gniazda wtryskiwaczy czy nie ma plam na kolektorze - gumki mogą przepuszczać i gniazda też warto zmienić. Pod kolektorem ssącym czy wężyki są w całości. jak będziesz jeździć...
Mam pytanko: Co to moze byc jak nie ma zbytnio cisnieniea w TDI jak sie scisnie przwod doladowania ktory idzie od intercoolera do turbiny ale niby turbina byla wyjeta i sprawdzona i bylo wszystko OK... Ale niesety nie mam tej mocy co powinna miec a kupilem i i wyminilem zawor N75... I co teraz mam zrobic?? Ale po co wymieniałeś N75, trzeba było tylko...
Jest jeszcze jeden objaw oprócz szarpania. Przy mocnym przyspieszeniu auto jedzie ale za autem czarno i nie idzie całkiem dobrze. Silnik ma większą moc jak gaz dodajemy delikatniej niż gwałtownie (nie potrafię tego inaczej opisać). Mam wrażenie że może ogólnie dawka jest za duża jak przy dziurze w układzie intercoolera. W sobotę sprawdziłem jeszcze...
Niebieskawy kolor spalin wskazuje jednoznacznie na olej w dolocie, jako przyczynę - wykluczając oczywiście niesprawność samego silnika. Jak pisał przedmówca, w intercooler potrafi się zebrać spora ilość oleju i układ ten powinien być dokładnie umyty przy takiej naprawie. Druga sprawa: jeżeli masz turbinę po regeneracji, to różnie z ich szczelnością...
Czyli spala ON w za małej ilości powietrza... Sprawdź cały dolot od sprężarki i intercooler, może kamieniem dostał i ma dziurkę... Otwórz maskę, podnoś obroty powoli na jakieś 2500rpm. Trzymaj w tym czasie ściśnięty wąż przy kolektorze... powinien powoli twardnieć z podnoszeniem obrotów. Do tego sprawdź wszystkie opaski na połączeniach gumowych węży...
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy...
na moim warsztacie układy dolotowe powietrza w turbo dieselach są szczelne chcę dodać że nieszczelny układ dolotowy skutkuje zbyt niskim ciśnieniem a co za tym idzie i wyciek oleju do tegoż właśnie układu ,zanim zaczniesz regeneracje turbiny sprawdź szczelność i odmę, która zapchana dostarczy pewną ilość do dolotu powietrza .
Witam i dziekuje za zainteresowanie tematem Chciałbym dodać że do płynu dostaja sie spaliny jeszcze zanim silnik się rozgrzeje do normalnej temperatury Czy jest możliwe ze głowica została źle sprawdzona na szczelność ? nie ma widocznych pękniec jedynie miedzy zaworami co każdy uwaza za normalne... dorzucam fotke głowicy przed założeniem
Po prostu nie chce im się grzebać w tak starych autach. Tu nie chodzi o to że przedpotowy silnik bo jest on taki sam jak inne, a brak map sensora to kaprys producenta, tylko zapewne jest coś skopane. Sprawdź ile pompuje, wężyk jakiś dorób, gdzieś na węża od intercoolera i pełen but i sprawdasz ile daje. Wiesz taki silnik mógł się skopać już 17 lat temu,...
uszczelni intercoolera czyścić intercoolera przepustnica intercoolera
pilot zmiennym kodem naprawa kosiarki dioda selenowa
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Biały ekran LCD po mrozach - przyczyny i rozwiązania Zwarcie w alarmie VW Polo 9N 2002 - immobilizer nie działa