No sprawdzał, podciśnieniem tylko. Podciśnienie, NIE SŁUŻY do sprawdzania nieszczelności w układach chłodniczych!! Próżnia wytwarzana pompą próżniową służy do osuszania instalacji, rurek, skraplacza, parownika (wewnętrzne ścianki) z resztek wilgoci! Szczelność sprawdza się gazem obojętnym - azotem. Nabijasz go w układ. Sprawdzasz czy ciśnienie nie...
Sprawdzałeś szczelność spoin czy chcesz polegać na rejestracji ciśnienia ? Spada ciągle czy za każdym razem jak uzupełnisz? Ciśnienie jest tylko pomocnicze, sprawdzam pianką . Próżnię trzymam dobę co najmniej , aż przestanie spadać próżnia ( bo to świadczy o wilgoci) . Całkiem odwrotnie jak Ty :)
(at)Ture11 Dzięki za opinię. Krótko i treściwie, to dopytam - może ktoś jeszcze skomentuje. SZCZELNOŚĆ AZOTEM Nie robią. Uważają, że to niepotrzebne(?). Wychodzą z założenia, że szczelność można sprawdzić próżnią - w jakimś sensie jest to logiczne. Kielichowanie robią takim sprzętem, który nie dopuszcza do usterek, a rury klimatyzacyjne są testowane...
Czytamy ze zrozumieniem. Nie napisałem że układ będe czyścił wodorem z azotem tylko go osuszał po wykonaniu próżni... Coś kolego pomieszałeś. Próżnia osusza się układ, ponieważ próżnia wygotowuje wodę z układu. Jeśli po próżni do układu wpuścisz azot, wodór czy inny gaz wymieszasz go z czynnikiem chłodniczym, lub będziesz musiał robić próżnie ponownie....
Jestem użytkowniczką starego odkurzacza Zelmer Predom. Panie na męskim forum są rzadko spotykane ale jak to mówią "powinny być niezależne"więc witamy serdecznie. Od pewnego czasu zauważyłam że słabo ciągnie, podczas dłuższego odkurzania zmieniał się nawet odgłos silnika jakby bardziej metaliczny. Ten odgłos metaliczny to najprawdopodobniej jakiś kamyczek...
fachowca niby z najlepszymi opiniami w okolicy, przyjechał, wymienił sprężarkę, dobił czynnika, widziałem niby wagę używał i ok. Dobić to można zwierzę aby się męczyło... A jak można "dobić" pusty układ po wymianie sprężarki??? Fajans nie fachowiec. Jak zwykle z resztą. :cry: Co zrobił źle lub co powinien zrobić aby było zgodnei ze sztuką:: 1. Zamontować...
ponieważ nie chodziła udałem się do serwisu i okazało się że jest mało już czynnika i kompresor nie włączał się z tego powodu. Z racji tego że auto sprowadziłem zimą fizycznie nie miałem jak sprawdzić czy klimatyzacja wcześniej działała. Podczas serwisu została sprawdzona szczelność układu azotem i okazało się że nie ma żadnego wycieku ani rozszczelnień....
Układ płuczesz przed złożeniem wszystkiego. Jak masz rozebrane. Są specjalne środki do tego. Następnie podłączasz wszystko sprawdzasz szczelność układu. Następnie podłączasz maszynę i robisz próżnie 2 godziny i nabijsz układ. Dajesz mu pochodzić tak ok 30 min i robisz odzysk czynnika próżnia godzina i napełnianie czynnika. Potem już powinno być ok
Nie ze jestem mądrzejszy tylko myślałem ze jak próżnia się utrzymuje to układ szczelny, tak ze mogę zapytać jak sprawdzić szczelność układu jest inna metoda jak podciśnienie ?
Witam, wchodzę w temat, potrzebuje postawić coś w garażu. Literatura zamówiona. Zegary, pompa próżniowa, waga, wykrywacze nieszczelności - rozumiem. 1. Czy próżnia wyssie wszystkie syfy? 2. Czy płucze się układy? Zakładając, że było coś majstrowane np. przy sprężarce lub spawane? 3. Czy szczelność można sprawdzać próbą ciśnieniową, np. nabijając np....
Jak chcesz utrzymać poziom wody w 1 calowej rurze gdy nie ma zaworu zwrotnego usytowanego między filtrem a rurą pionowo wychodzącą ze studni.To proste nie ma zamontowanego zaworu zwrotnego słup wody zawsze opadnie do poziomu takiego jaki poziom wody w studni. Nie opadnie, jeśli wszystko ma właściwą szczelność a rura kończy się filtrem poniżej zwierciadła...
Metodę sprawdzania masz dobrą może zakręć cześć sekcji wody i sprawdź czy dalej spada ciśnienie. Sprawdz łączenia rur i zawory spryskując pianą. Instalację możesz napełniać powietrzem (na przykład z kompresora) powinno to ułatwić zadanie. Jeszcze jest druga metoda sprawdzania rur podciśnieniowa polega na tym ze w rurach robi sie podciśnienie i sprawdza...
Podciśnienia nie robię bo nie chcę żeby mi coś zassało do środka np. pastę z gwintu lub wilgoci z rurki albo innego syfu. Pół godziny to mimu jak ja to robię, im dłużej tym lepiej dla układu. Próżnia nie jest miarodajnym testem na szczelność ale ta metoda nie raz mi pomogła przed puszczeniem gazu do atmosfery. Jedyny miarodajny test to zostawić pod...
Też taki kolektor widziałem a nawet z bliska ale nie dowiedziałem się jak głęboka jest tam próżnia i czy w ogóle jest czy też to kombinacja gazów szlachetnych przy minimalnym podciśnieniu. Trochę pracowałem przy urządzeniach próżniowych i wiem jak trudno jest utrzymać niskie ciśnienie na dłuższy czas w obiektach innych niż cylindryczne a na dodatek...
Skoro przyjechałeś z pustą klimą to pierwsze co się robi to test szczelności azotem (15 do 20 atm). Jeżeli są jakieś podejrzenia to lampa UV w ręce i szukanie, lub nosem elektronicznym. Dopiero gdy masz pewność że szczelność jest OK to robisz przez 0,5 h próżnię i nabijasz klimę świeżym czynnikiem chłodniczym (nie żadnym z odzysku) dodając odpowiednią...
Zawór przebijący służy żeby wbić się w układ i móc odzyskać czynnik z urządzenia chłodniczego. Albo mówiąc najprościej by ściągnąć gaz chłodniczy w celu naprawy urządzenia lub jego recyklingu. Jeśli gaz już dawno uciekł i prawie go nie ma. A dokonano już naprawy urządzenia (usunięto nieszczelność) to by móc uzupełnić czynnik (lub na nowo go załadować)...
Witam. Mam problem z klimą, otóż wiosną zrobiony serwis z powodu prawdopodobnie małej ilosci czynnika, czyli sprawdzona szczelność w układzie odciągnięcie starego czynnika oraz nabicie nowym ilościa odpowiednia do tego modelu klima chodziła lecz po 2 tygodniach powstał problem iż klima się wyłącza przeważnie w upalne dni po max godzinie pracy potem...
Kontrola szczelności próżnią.... Najlepiej z wydrukiem: "układ szczelny" Wczoraj robiłem Peugeota 307. Po zegarach widziałem że dobrze próżni nawet nie chce zrobić a po wyłączeniu pompy ciśnienie rośnie. Co na to maszyna? "Kontrola szczelności bez wycieku". Dziurę znalazłem w najgorszym możliwym miejscu, parownik.
Nie używam pompy próżniowej, tylko wodnej. Woda jest pompowana do słupa. Gdy się słup napełni wypchnie gazy nieskrapialne do atmosfery. Czujnik mechaniczny otworzy dolny zawór, gdy woda pojawi się w punkcie szczytowym i zacznie wypływać na zewnątrz. Woda opada tworząc próżnie. Owa próżnia zasysa połowę pary wraz z gazami nieskrapialnymi (objętość w...
To najpierw nastąpiła nieszczelność, a potem padł agregat ? Pisz trochę jaśniej. Wiesz, pojęcia nie mam, co najpierw, w pewnym momencie lodówka przestała pracowac, wyjełem z szawki, odłaczyłem kable od spręzarki , pomierzyłem, podłaczyłem bezpośrednio do pradu ( bez termostatu) tylko sam agregat i rozruch i nic, nie działa silnik, termik wyłacza. No...
Witam , ponownie , przepraszam ze chwilowo nie odpisywałem , ale wiadomo okres przedświateczny i człek więcej zajmuje sie sprawami innymi niż problemy zawodowe . Witam - kolego czy to nie jest czasami komora grzejna pieca prózniowego naprawiałem takie elementy w piecach prózniowych 2vp ale do rzeczy - czy tam czasami nie masz transformatora na grzanie...
Żaden fachowiec nie sprawdza szczelności przez kilka minut. Ale skoro uważasz, że przy sprawdzaniu szczelności próżnią olej nie wyleci z układu no to... Powodzenia przy takiej pracy życzę.
Czyli tak : 1.Zalutować nieszczelność 2.Zrobić próznę 3.Sprawdzić szczelność Azotem 4.Zrobić próżnię 5.Napełnić ukad odpowiednią ilością gazu czy jak to zwał czynnika chłodniczego ( wg wagi )
Sprawdź szczelność połączeń przewodu od pompki wytwarzającej próżnię ( odsysającej). Jeżeli nie odciągnie właściwie to nie zgrzeje.
W suszarce "nabicie gazu" nie jest takie proste bo fabryczna rurka napełniający jest po stronie tłoczącej. Trzeba wstawić trójnik po stronie ssącej, znaleźć miejsce nie szczelności (połączenie rurki miedzianej z aluminiową). Połączyć je złączką skręcaną lub lockringiem, zrobić próżnię w układzie, napełnić gazem, sprawdzić szczelność a wreszcie ustalić...
Azotujesz potocznie próba szczelności. Próżnia -1. A skraplacz nie wiem po co ktoś wymieniał. Może bardzo mocno się zaoleil? Ja tam jak mam podejrzenie to plukam i po sprawie.
Witam Jak jest bez czynika to uklad zamykamy, sprawdzamy szczelność ,otwieramy zawory wszystkie (elektromagnesy w skraplaczu jak są ),próżnia- w zależności czy układ był otwarty ( osuszacz)? iloś czynika na etykiecie ? Napełnienie
Uzupełniony czynnik w układzie W jaki sposób ? Rozumiem, że stacją ? Był zrobiony test szczelności na próżni ? E31 najprawdopodobniej sam wygenerowałeś.
Idę o dobry zakład że masz nieszczelność na chłodnicy (skraplaczu) za silnikiem wentylatora, standard w Citroen/Peugeot. Ale nawet gdy tam są dziurki to i tak po wymianie należy jeszcze raz zrobić próbę szczelności (post (at)mikec ) i dopiero wtedy próżnia, olejek no i czynnik. Jakby nie patrzeć to musisz dać do warsztatu pojazd.
Według niego sprawdzał szczelność. Wykonał próżnię, stwierdził że jest ok że nic nie zasysa, potem na zapalniczkę sprawdził w miejscach gdzie lutował oraz przy samym zaworze i tak to wyglądało Samo obcięcie rurek w nowej sprężarce, lutowanie tutaj nie miałem nic do zarzucenia.
Kod usterki P2074 znaczy który podałeś wskazuje na Manifold absolutny czujnik ciśnienia (MAP) / przełącznik pozycji dławiącej (TPS) - wysoki przepływ powietrza / szczelność próżni czyli może coś przy instalacji gościu pokopał
Próżnia nie jest wyznacznikiem szczelności ,jak na próżni widać nieszczelność to znaczy że jest się kiepskim monterem przy małych nieszczelności ach gdzie czynnik uciekać będzie rok nic ci to nie da
Muszę wlutować zawór,pociągnąć próżnie i sprawdzic szczelność,mogę próżnią czy musze azotem? Najpierw wampirek i próżnia. Potem azot aby wypchać butan, a na końcu lutowanie. Potem "mały" azot i znowu próżnia. Potem azot ok 6 -8 Bar i czekać dobę na manometrach. Jak ok, to spuścić azot do ok 0.5 Bar i włączyć sprężarkę. Patrzyć co się dzieje. Wyłączyć sprężarkę...
Zalecam wymianę oleju. Potem próżnia 2h następnie azot test szczelności 24h. Jeśli ok ponowna próżnia utrzymać próżnię dobę i uruchamiać.
(at)filipowskikar Raczej odeśpij na wage tą robotę, skoro nie masz o niej zielonego pojęcia :cry: . W przypadku nieszczelności należy odessać resztę czynnika, ustalić miejsce wycieku i go zlikwidować. Przed napelnianiem nowym czynnikiem nalezy przeprowadzić próbę szczelności, wytworzyć próżnie w układzie specjalną pompą i napełnić układ nowym czynnikiem...
Zmień serwis - próba szczelności "na próżnię" to żadna próba bo w srodku układu masz zero a "z atmosfery" 1 bar. Dopiero azot pod ciśnieniem pozwala stwierdzić szczelność ale to już trochę więcej barów.
Twoja robota się kończy na montażu tej chłodnicy. Paluchy (Twoje określenie) wkręcasz do gniazd, krótszym gwintem. Dobrze byłoby wymienić oringi na nowe. Potem próba szczelności, następnie próżnia plus olej PAG i na koniec napełnienie układu wg producenta.
Nie wiem czy było sprawdzane za pomocą próżni ale jeżeli tak to radze poszukać kogoś kto sprawdza to azotem. Dużo warsztatów nabijających klimę sprawdza szczelność próżnią a szuka jej przez nabicie czynnika z kontrastem. Wtedy będziesz płacił dwa razy za nabicie bo każą przyjechać jak klima przestanie działać. Ten co się zna napełni układ azotem i tak...
będzie niechętny, żeby dosztukować 15cm przewodów freonowych. Będzie niechętny. Do tej operacji, która Ci się wymarzyła ( :-) ) trzeba zamknąć gaz w jednostce zewnętrznej, wymienić obie rury (ich się nie opłaca lutować - więcej pójdzie azotu i gazu do palnika, niż to warto), porobić kielichy od nowa, ponaginać kąty, poizolować kauczukiem, potem znowu...
Np brak szczelności komory . Proponuję zrobić " test próżni " i wstawić tutaj scan wydruku oraz tego z błędem
Witam. Autor napisał ,że do układu wchodzi 650 gram r134a, następnie zapakował 2x320 = 640 gram jakiegoś zamiennika o nieznanej gęstości i właściwościach - do tego pomieszał to z nieznaną ilością chyba oryginalnego czynnika i liczy na poprawną prace układu. O przygotowaniu układu do napełniania -sprawdzenie szczelności i wytworzenie próżni już nie wspomnę.
W celu ponownego uruchomienia planuję przedmuchać układ azotem, zrobić próbę ciśnieniową, wykonać kilka razy próżnię i dopiero wtedy wpuścić do układu czynnik. Zrób próżnie (usuniesz powietrze i wilgoć). Potem próba ciśnieniowa (sprawdzisz szczelność) Potem znów próżnia (osuszysz układ) Wypuszczaj czynnik.
byl dobijany czynnik do ukladu Tiaaa, tak się nie robi! Pojedź do elektryka samochodowego, bo chyba większe kłopoty masz z tym samochodem a przez neta po takim opisie, to ciężko cokolwiek doradzać (zbyt dużo pisania). oczywiscie najpierw byla szczelnosc proznia itd, nie spojzalem ze to kompresor sie nie zalacza wiec odessali gaz i spowrotem dobili...
Trzeba minąć obieg podgrzewania uszczelki. Bywa, że na tym obiegu jest nieszczelność. Sprawdzić szczelność jak jest to zrobić próżnie, nabić czynnikiem R600a wg. wagi.
Witam. Opiszę dzisiejszy przypadek nabicia klimy w Kia Venga czynnikiem r1234yf. Wiadomo - szczelność, próżnia, olejek. Na nalepce jest napisane 550 g ±25g r1234yf. Odkręcam zawór na ssaniu a manometr z -1 wskakuje od razu na 9 bar (koniec skali). Z zalecanych 550 gram napełniłem tylko 420 gram. Załączam silnik i klimatyzację. Na ssaniu mam 2 bary a...
W powietrzy jest tlen i wilgoć (woda). Szczególnie woda jest niepożądana. Napchanie powietrza do układu i masz osuszacz do wymiany. Rozumiem teraz dla czego używa się azotu. Ale jak ktoś nie ma Azotu i wykona próbę szczelności za pomocą powietrza a później wykona próżnię żeby się pozbyć wilgoci to chyba nie jest to aż taka zła metoda. Czy jednak nadal...
No jak masz taką niewielka różnice cisnien to jak jesteś figo, fago zwalaj filter, na port od filtra zapnij hansena albo zawor serwisowy, wykręć wentyl z portu napełniania aby był pełen zasys. Zapnij HP na port od filtra wlacz maszynę i napisz jakie ciśnienie. PS. Ten automat do sprawdzania szczelności na zasadzie próżni to sobie można w buty tylko...
Wyświetlacz VFD. Wiecie panowie gdzie tu jest haczyk i czemu ten wyświetlacz jest taki szczelny przez lata? No nie wiem. Na pewno nie w tym: Zastanawialiście się kiedyś jak to się dzieje że podgrzewające się druciki zatopione w szkle nie psują jego szczelności przez lata ?? To rozwiązanie stosowane jest we wszystkich lampach. Podgrzewające się druciki...
Nigdzie nie napisałem, że trzeba kupić 12 kg r134a, napisałem, że po tyle jest. Po drugie, żeby oficjalnie kupić r134a, trzeba mieć uprawnienia. Domyślam się, że autor tematu takich nie ma. Ale jest coś takiego jak znalezienie warsztatu, który zrobi to za 150 zł. Nie ma dnia, abym nie nabił klimy jakiemuś znajomemu lub znajomemu znajomego. Wczoraj...
Trzeba najpierw podpiąć do stacji i sprawdzić czy jest gaz. Jak nie ma to stacja wytworzy próżnię i sprawdzi szczelność. Jak jest nieszczelna nabija się azotem i sprawdza gdzie ucieka no chyba że przy użyciu UV będzie widać. Jak jest szczelna i nabita odpalamy klimatyzację i patrzymy czy ruszy kompresor i jakie ciśnienie nabija. I czy wentylator chłodnicy...
autoklaw próżnia pomiar próżnia czujnik próżnia
watchout czujnik sterownik bloker grzanie octavia
philips 55pus7334 radia makita
ASUS DRW-24D5MT Windows 7 SP1 – Nero 6, ImgBurn, CDBurnerXP nie widzą nagrywarki, tylko odczyt i formatowanie CD-RW Audi A4 B7 3.0 TDI BKN – metaliczne brzmienie silnika po nagrzaniu, rozrząd, napinacze, popychacze