Witam, coś nie tak po zdemontowaniu całego plecaka i naciśnięciu na ramiona olej wróci się tą dziurką do której jest włożona rurka łącząca pompę z podnośnikiem [plecakiem] trzeba by zaślepić ten otwór i próbować sprawdzić gdzie jest przeciek,ale ja podejrzewam nie szczelność tuleja tłok ,pierścienie .
Te maszyny w tym wieku mają problem ze szczelnością płaszcza tulei i ubytek gazu może też powodować takie objawy.Ten oryginalny termostat jest ustawiony przeważnie -20 stopni, a lody które sprzedają z tej maszyny to w granicach 0 stopni i już są uznawane za zamarznięte,dlatego prosto z maszyny masa topi się i leje po rękach, sprzedający oszczędza na...
Chodziło mi bardziej o wyróżnik OM niż moc. :) 4 litry rozumiem musiałeś dolać. Zakładam, że 70-80% z tego poszło w wydech skoro kopcił, zwal głowice, po uszczelce będzie widać. Jak nie to głowica do sprawdzenia szczelności, tuleje cylindra obejrzyj dokładnie.
Witam Jak kolega Andrzej pisze najpierw trzeba sprawdzić szczelność na tulejach [oringi ], a po tym dopiero głowica i inne [ blok ] Przestarzałe oringi uszczelniające tuleje , to najczęstsza przyczyna dostawania się wody do oleju . Pozdrawiam
Tylko powrót to rurka o przekroju 1mm wewnątrz, jak piszesz wraca do pompki, pienienia się oleju też nie stwierdzam. Przedmuch ciężko określić przy tym silniku ale wszystko było sprawdzane szczelność głowicy, tuleja, tłok, pierścienie w idealnym stanie. Przy ciśnieniu 40bar raczej by odpadał przedmuch.
[quote="markslew"]Albo skrzywiona głowica była, sprawdzali liniałem płaskość głowicy? Napisał, że planowali, ale nie napisał, czy szczelność sprawdzili. Tuleje sprawdzili, może faktycznie /jak wyżej piszą/ krzywy, lub pęknięty blok /teraz nie mogę sobie przypomnieć jak tam obsadzane są tuleje/, lub chłodnica /o ile jest/. A może po prostu resztę syfu...
Głowica była sprawdzona na szczelność? Jeśli tak to zostały tylko tuleje cylindrowe.
Nowe tuleje mahle z tlokami Tuleje i tłoki mierzone przed montażem? Zawory po docieraniu sprawdzane na szczelność? Próbę olejową robiłeś przed demontażem i po naprawie?
Wiozłem do wrocka wstawiali mi tuleje do tego od razu sprawdziłem szczelność umyłem blok około 600 zł reszta to robocizna plus wszystko co było potrzebne . Mechanicy potraktowali mnie życzliwie nie było tak źle (dodam ,że super fachowcy do tego uczciwi ) , dostałem rachunek z hurtowni na części i stare w pudelku do zabrania . Jeżdżę już trochę i elegancko...
Kolego wajktor123 - ja nie pytałem i ciśnienie oleju. Pytałem czy robiłeś pomiar ciśnienia sprężania (kompresji) połączony z próbą olejową. I ile wtedy miałeś bar. Cały czas uważam, że problem jest w zbyt niskiej kompresji. Zakładam, że paliwo które w nim masz jest rzeczywiście olejem napędowym. Wszystko inne sprawdziłeś i ustawiłeś dobrze, a te 25...
Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy? Przy tak zagłębionych gniazdach zawór jest jak żyletka i tylko czekać jak wpadnie w gniazdo,...
W domu to możesz sprawdzić szczelność zaworów :D Głowice oddajesz do zakladu gdzie regenerują ją, chcesz żeby sprawdzili szczelność i mikropęknięcia.
Jeśli to ten czeski śmieć, z wałkiem rozrządu w bloku, a głowicę na pewno sprawdzono pod kątem szczelności płąszcza wodnego, to masz pęknięta tuleję.
A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
Znaczy grzeje się czy wyrzuca płyn? Jaką temp na wskaźniki? Ale jak kolega pisal temat prosty głowice do sprawdzenia na szczelność, jeśli dobre sprawdzenie tulei cylindra poprzez przedawnienie jej młotkiem z pęknięcia będzie wychodził płyn. Oglądanie uszczelki głowicy jest złudne niby jest dobra a sadzi.
To nie wyklucza uszkodzenia uszczelka/głowica, a objawy jednoznaczne. Głowica do zwalenia, daj do planowania. Oni od razu sprawdzają na szczelność. Oczywiście uszczelka nowa, i nie masz się co zastanawiać bo to typowe objawy. Jak będziesz zdejmował głowicę uważaj aby nie podnieść tulei, najpierw ją obróć na silniku bez podnoszenia do góry. Z jednej...
Witam, od ponad miesiąca walczę z dużym ciśnieniem w ukl chłodzenia w moim mercedesie (actros mp1 1831). Mechanik uparł się że to uszczelka pod głowicą, teoretycznie objawy faktycznie takie są, ale uszczelka została wymieniona, głowice planowane i sprawdzone na szczelność, na tulejach nie było widać żadnych pęknięć. następnie została wymieniona głowiczka...
Tuleja z reguły wystarcza jeżeli śruby puściły bezproblemowo (bez młotka i przecinaka) ale do wymiany również iglica gazowa z o-ringiem+uszczelka korkowa kopułki+uszczelka niebieska palnika. Następnie kontrola szczelności armatury gazowe...Stary poczciwy Novatherm. Z obecnie sprzedawanych kotłów mało który dożyje 15 lat użytkowania.
Dzięki za chęci, nie jestem mechanikiem ale klientem który pierwszy raz bada sprawę i musi podjąć decyzję co robić ... Znalazłem co prawda dane ale w silniku 1.3 - "Nie mogą one wystawać więcej niż 0,07 - 0,13 mm, przy czym maksymalna różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0,04 mm" i szczerze jestem w szoku że setne milimetra mają wpływ na...
Witam Panowie mam mana TGA 410 KM z sinikiem D2866 wyrzuca mi ciągle wodę korkiem na zbiorniczku od chłodnicy w samochód włożyłem juz kilka dobrych tysięcy i dalej to samo. Wymienione zostały tuleje cylindryczne GOETZA tłoki kompletne GOETZA uszczelki po głowicę GOETZA nowe termostaty nowe głowice na sprężarkę + tuleje z tłokami. Wszystkie głowice zostały...
Problem cały czas nie rozwikłany.Tuleje cylindryczne sprawdzone pod kątem szczelności oraz trzeci raz głowice na zimno i gorąco.Wszystkie testy nic nie wykazały.Były również mierzone wysokości wystawania tulei ponad blok po przekątnej i wszystko się zgadza .
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Widzę że przy takich pęknięcia koledzy jesteście jeszcze optymistami proszę tylko sprawdzić szczelność po dociągnięciu głowicy.
No to jak je ruszyłeś to żeś sobie roboty dorobił (na jakimś forum Skody nie mogłeś podpytać, albo książkę zakupić) : teraz trza je wyjąc czyli misa w dół i korby rozkręcić, wypchać tłoki (no chyba że wyjmiesz same tuleje a potem będziesz się gimnastykował żeby je nasadzić na pierścienie od góry), nowe podkładki, wyczyszczenie wszystkiego i ustawienie...
Chłopaki sprawdzają szczelność głowicy na zimno przy ciśnieniu 8 atmosfer.Głowicę oczywiście splanowali.Blok oczywiście wzrokowo sprawdziłem tuleje i splanowałem.Nikt nie chciał mi sprawdzić bloku na szczelność.Mówili że raczej tuleje nie pękają. Dodano po 2 Na szlifierni chłopaki tyle splanowali.Pierścienie przegrzane.Pierścień zgarniający nie spełnia...
Zdjęta pompa myjąca - brak zanieczyszczeń, ale wirnik wewnątrz zalany wodą/widoczne czarne zabrudzenia (?) Nie widzę, jaką masz pompę, ale po opisie wynika, że jest na tulejach. Więc prawdopodobnie masz luzy na turbinie, a pompa nie jest tania. E4: albo coś spaprałeś i ma wyciek, albo kolejna usterka. Sprawdź szczelność oświetlenia komory i wężyk na...
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
Auto w Niemczech było serwisowane bynajmniej tak wynika z książki serwisowej. Serwis który robił przegląd jak się dowiaduję miał przypadki, że źle wyregulował zawory i w autach się one urywały, zazwyczaj za granicą, o trzech takich przypadkach wiem, bo akurat poznałem tych przewoźników. Jeżeli chodzi o korbowody to są dobre, tłoki i pierścienie też,...
Tuleje wyglądają dobrze, progów raczej nie ma. U góry tulei jest nagar ze spalin. Mechanik powiedział mi aby szczelność pierścieni sprawdzić naftą wlewając ją do tuleii na tłok. Nafta po kilku godzinach spłynęła na dół. Proszę o szybką odpowiedz
Głowica była planowana, szczelność sprawdzona (tak przynajmniej mówi serwis co planowali głowice). Co do tulei to nawet nie zaglądałem. Chyba trzeba jeszcze raz wyjmować głowice, ale przed demontażem zorientuje się czy ma ktoś w okolicy urządzenie do pomiaru CO2 w chłodnicy. Dzieki za podpowiedzi. Czy poza głowicą, tulejami i sprężarką powietrza jest...
Pomysł prawie tak stary, jak silnik spalinowy wewnętrznego spalania. Najlepiej udokumentowana jest eksploatacja silników lotniczych Bristol z lat '30 i '40. Wydaje i się, że problemem była szczelność tych "zaworów" (doszczelniały się nagarem w trakcie eksploatacji), odbiór ciepła z tulei cylindrowej ,oraz zużycie oleju.
Płyn wywala bo dostają się do niego spaliny , przez głowicę lub pękniętą tuleję cylindra . Sprawdzanie głowicy na szczelność nigdy nie jest na 100% ponieważ nie można tak do końca stworzyć warunków takich jak w silniku , chodzi o naprężenia wywołane dokręceniem śrub głowicy , to właśnie po dokręceniu śrub pokazuje się nieszczelność . Miałem kilka takich...
Witam. Mam 2 problemy/usterki w moim silniku .1 to przedostający się olej do zbiornika z woda (olej w wodzie nie na odwrót!!!!) +do tego dochodzą bąbelki w zbiorniku wodnym. Głowica była planowana ,szczelność robiona , 2-nowe miedziane podkładki ,tuleja nowa ,pierścienie nowe stary tłok z korbowodem ,nowe panewki ,uszczelka pod głowica .Śruby głowicy...
Witam Panowie, chciałbym się podłączyć pod temat. Otóż wczoraj szwagier wrócił z pola z dosyć głośnym stukaniem z silnika. Dzisiaj rano zabrałem się za sprawdzenie traktora, po odpaleniu nie słychać żadnego niepokojącego hałasu, za to zaczął mocno dymić na niebiesko i walić z wydechu olejem. Problem okazał się na 2 cylindrze, zdjąłem głowicę i okazuję...
Właśnie sprawdziłem szczelność za pomocą wody z płynem i ewidentnie widać że gaz ucieka między pierścieniem a tuleją zaciskaną na wężu. Również niewielkie ulatnianie zauważyłem przy złączu na palniku również w okolicy zacisku przez prasę.
Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra). Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy...
Ja proponuje;daj głowicę do sprawdzenia szczelności i czy nie pęknięta, trzeba prześwietlic i splanowanie jest konieczne. Sprawdź czy tuleja nie jest za głęboko w bloku a może jest też pęknięta jęśli jest w porządku to tylko należy dodac nową uszczelkę w prawidłowej kolejności i z odpowiednią siłą dokręcic śruby i wszystko.
Zespół wodny odkręcają zaznaczone śruby. Przy zakamienionej tulei tak jak u ciebie może się okazać że masz nieszczelny zespół gazowy. Wtedy koszty wzrastają. Warto sprawdzić szczelność gazową. Jak ukręcisz omawiane śruby to szukaj nowej termy.
dzięki Wam za podpowiedzi, tulei nie będę ruszał ale sprawdzę je liniałem czy są równe, głowice dam do splanowania i srp szczelności, założę nową uszczelkę, wleje nowy olej i założę nowy filtr oleju i powinno wystarczyć. Dam znać o efektach
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy...
witam,zapornica i ogranicznik otwarcia koniecznie regulacja czasu pracy zwiększ o 3-5s[wzrost oporów ruchu w zimę i się nie domknie],zalej np wd40 czy sb23 tuleję siłownika zawiasy czpienie zegerki jeśli jeszcze nieskorodowały zawiasy bramy sprawdź szczelność obudowy centrali jak masz lampę to wrzuć żarówkę led [lubi strzelać i wywala przerywacz z bezpiecznikiem...
chciałem się podzielić z kolegami rozwiązaniem problemu płyn w oleju [woda w oleju]w manie tga z silnikiem D2866. Na forum nie mogłem znaleźć nic konkretnego.W momencie gdy pojawił się ten problem podejrzewaliśmy uszczelkę pod głowicą i faktycznie po demontażu okazało się że uszczelki wykazywały skrajne stadium.Z doświadczenia wiem że tego typu silniki...
Jak będziesz miał zdjętą głowicę przyjrzyj się tulejom. Kołnierz tulei powinien wystawać po wyżej bloku o grubość ( około podkładki pod tuleje, przejeżdżając paznokciem powinieneś poczuć delikatny uskok, opór ). Dla pewności odwróć głowicę do góry zaworami i sprawdź szczelność (polej gniazdo benzyną i dmuchaj powietrze ustami za pomocą węża do klektora...
Po uruchomieniu wycieka, czy ciśnienie bije w układ chłodzenia i wyrzuca płyn całkiem? Głowica w 100% sprawdzona na szczelność? Jeśli sprawdzana głowica i sprężarka, a ciśnienie bije dalej w układ chłodzenia, to niestety przyczyną może być któraś tuleja.
Do zayzayer Chodzi mi o dolną i górną tolerancję tego fi 30 i czy wykonując nową tuleję można górną tolerancję podnieść np. o 0,1 mm co może podnieść trwałość szczelności komory łożyskowej. Jenocześnie proszę "tegesa" o radę na powyższy temat. Z góry dziękuję.
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Remont głowicy czyli szlifowanie zaworów + sprawdzenie szczelności +gumki +planowanie. u nas szlifowanie zawór + gniazdo około 18zł za szt. gumki 4 - 6zł za szt planowanie 60zł szczelność 100zł policz koszt samej głowicy o ile nie dojdą prowadnice do wymiany. to koszt samej głowicy gdzie uszczelki+ rozrząd itd...
Tak. Dobrze jest, żeby mechanik który robi głowicę dobrze obejrzał uszczelkę. Czasem od razu widać że dała ciała, ale niekiedy lepiej jest jak przy okazji planowania szlifierz sprawdził szczelność głwicy. Aaaa.... Poza tym jeśli to silnik isuzu to może być więcej niespodzianek. Ostatnio taki robiłem. W głowicy znajdują się tuleje z uszczelniaczami w...
Witam może komuś się przyda Kolego (Cowboy zagrabie) dzięki za podpowiedz ale okazało się inaczej Czerwone rurki to Vacum jest na nich podciśnienie , Niebieskie rurki są podłączone tylko do odpowietrznika (Po naciśnięciu hamulca membrana zasysa powietrze jak i wypuszczą tą stroną serwa przez te rurki. Zielone rurki są od CPK ( Centralne Pompowanie Kół...
rawdopodobnie do wnętrza pompki przez nieszczelności w jej obudowie dostała się brudna woda W tej pompce powinna, wręcz musi być woda w komorze wirnika w czasie pracy. Inaczej pompa bardzo szybko się uszkodzi. Można wymienić też gumowe oringi co powinno nieco poprawić jej szczelność. Jak wyżej - nic nie ma tam być szczelne, z wyjątkiem samej obudowy...
Chciałbym odświeżyć temat. Przybieram się do remontu mojego olejaka. Powiedźcie mi które części trzeba wymienić. Wystarczą pierścienie, tłoki i tuleje cylindrowe? W zestawie olejaka z dafa są jeszcze panewki pod korbowody. Czy jest sens je wymieniać bez szlifowania wału?zy Czy przy okazji warto oddać głowicę do sprawdzenia szczelności i wymiany prowadnic...
Znalazłem dużo zamienników i nie wiem, który to chińczyk. Żadnych chińczyków. E-nr: SRI45M15EU/12 https://www.bosch-home.pl/sklep/10013913... Prosze bardzo, pewniak. Na allegro nie ma oryginałów, bo większosć ludzi i tak jak widzi, ze chińczyka ma za 100 zeta a orginał za 200 to kupi chińskie g... które się rozleci, albo nie...
Nie sama uszczelka pod głowicą i uszczelki na tulejach załatwią sprawę.Może okazać się,że jest pęknięta tuleja i wtedy klops.Przed wyciągnięciem tulei daj głowicę do specjalistycznego zakładu niech sprawdzą szczelność.Wtedy będziesz mógł główkować dalej.
Zamontować nowe oringi na tuleje, w miejsce gdzie wchodzi oring dać dobrego silikonu, nie żałować, i w minimalnych kosztach ciągnik naprawiony. Przestań kolego wypisywać te bzdury Nie żałować silikonu na oringi w blok?... Kolego widziałem nie jeden taki temat. Natomiast czekam na wypowiedzi osób, które siedzą w temacie i mogą doradzić coś konstruktywnego...
Mogą być "zaniżone" lub "zawyżone" tuleje na przykład jak poprzednik pisze. Tuleje były zawyżone, przez to tuż po remoncie były problemy bo płyn wyciekał do oleju. Ale mechanik dorobił cieńsze podkładki pod tuleje i je obniżył i teraz już oleju nie przybywa. Tu może być winna sama głowica, Czyli co, zdemontować i zawieźć na test szczelności? a pozostaje...
Jeszcze nie mierzyłem szczelinomierzem tej szczeliny - jak zmierzę (dziś albo jutro) to dam znać. Tuleje i tak będę podnosił bo 2 są opuszczone i właśnie na tych miałem małe przedmuchy. Przy okzacji opracowałem łatwy i tani sposób sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego :) (wydaje mi się że skuteczny) jak są zainteresowani to mogę opisać w jakimś poście...
Witam wszystkich. Ostatnio otrzymałem taki uszkodzony ekspres. Chciałbym go uruchomić dla siebie i problem wygląda podobnie jak u poprzedników: [1] - Włączam ekspres [2] - Napis płukanie, pasek postępu zatrzymuje się w połowie, słychać buczenie pompy, ekspres się nagrzewa, ale brak wody z przodu ekspresu(z dyszy?). [3] - Zatrzymanie całej akcji i komunikat...
Ciśnienie ktore powinno trafoac do butli trafia do skrzyni korbowej przez co wypycha olej przez odpowietrzenie co moze byc przyczyna ? Najbardziej prawdopodobne to nieszczelności pomiędzy tuleją cylindra - tłokiem - pierścieniami. Może już po prostu wyrobione, wypracowane i powyżej tego ciśnienia do którego dopompowało już nie dają rady utrzymać odpowiedniej...
Odkręciłem głowice dzisiaj. Sprawdzając jej szczelność okazało sie że nie ma jeszcze jednej zaślepki u góry. Nie wiedziałem, że są 4 zaślepki, myślałem tylko że są 2. Zauważyłem pęknięcie między tulejami w korpusie. dołączam fotke tego peknięcia, ale woda z niego nie leci jak wlewałem. To pęknięcia na fotce ma wpływ duży na nieszczelnośc??? Co zrobić...
Witam. Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza. Dwa miesiące temu był wymieniany termostat, teraz była wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica była splanowana, sprawdzona na szczelność, wymienione zawory, uszczelniacze...
[quote="termoss1986".... Im wiecej km przejade tym wiecej powietrza sie zbiera. Po przejechaniu okolo 30km gdy odkrece korek wlewu w chłodnicy wywala duzo powietrza i w tym troche płynu. Takie prawa fizyki: wzrost temperatury cieczy chłodzącej powoduje zwiększenie jej objętości. Dlatego na ciepłym nie otwiera się zbiorniczka- chłodnicy. Inna sprawa...
Którą śrubą i jak podkręcałeś dawkę paliwa? Co do wtrysków to kiedyś też po wymianie końcówek nie widziałem różnicy, a stare już lały. Po miesiącu poszły ponownie na sprawdzenie bo się nam to nie podobało. Okazało się, że ustawione były na za niskie ciśnienie otwarcia. I pojawiła się różnica w mocy. Tak więc pewności nigdy nie ma. To czas najwyższy...
tak sobie poczytałem i w głowie mi się nie mieści 1.czy na pewno przez uszczelkę jest przedmuch? czy mech pokazał ci stare uszczelki? 2.czy dawałeś głowicę do sprawdzenia szczelności? 3.problemu z blokiem raczej nie ma bo jeśli został splanowany to jest równy a jeśli byłaby pęknięta tuleja to dmuchałby od razu po wymianie uszczelki Po mojemu zostaje...
Witajcie, Blok, tłoki, wał, głowica - dałem wszystko do zmierzenia Wał jak tylko szlifierz spojrzał, to powiedział "Panie, przecież to stan idealny, ktoś już szlifował" Tłoki są OK. Blok, no cóż, po pomiarach wyszło, że można montować nowe pierścienie i będzie dobrze. Na pytanie czy będzie dobrze na rok czy na 10 lat dostałem odpowiedź "jak na 10 lat,...
Oczywiście, wtryski oznaczone cylindrami, i włożone na pewno na swoje miejsce, to też sprawdziłem po moich znakach oraz po spisanych wcześniej numerach. Przez cały czas prowadziłem dokumentację fotograficzną. Co do tematu to akurat tak wyszło, ten silnik jest genialny jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy, dynamikę i ekonomię w jednym. Że w porę zauważyłem...
Czy jest możliwe aby I sekcja podawała paliwo bez synchronizacji z innymi? To w końcu oddałeś pompę do sprawdzenia czy nie? Bo piszesz że jest ok, a pytasz o rzeczy które powinno zdiagnozować sprawdzenie pompy. Chyba że sprawdzałeś tylko szczelność na wałku? Wtrysk powinien być ustawiony pomiędzy trzema znakami na kole zamachowym (wszystkie obok siebie),...
Mam problem z moim URSUSEM C360. Po kapitalnym remoncie dmucha powietrze do chłodnicy. Najgorsze jest to że kończą mi się już pomysły. Wymieniłem: -tuleje -tłoki -uszczelki pod głowicami -szlif wału itd Nawet oddałem głowice na sprawdzenie szczelności i nic wszystkie szczelne zero pęknięć wszystkie nie przegrzane przed remontem zplanowane. Z kąd to...
Z całym szcunkiem (at)CameR ale wydaje mi się, że przyczyna nie leży w tym na co zwróciłeś uwagę. Oczywiście wszystko co napiałeś to prawda ale za dużo w tym teorii, a za mało praktyki. Zacznę od docierania, prawdę mówiąc nie znam żadnego punktu szlifierskiego który docierał by silnik na zimno, a juz napewno nie robi tego nikt w warsztach łącznie z...
Teraz, kiedy już układ chłodzenia jest w pełni sprawny, można pomyśleć o zalaniu układu chłodzenia płynem niezamarzającym. Uniknie się tym samym problemów w przyszłości z zmulaniem układu chłodzenia. Niestety koledzy nie wspomnieli jeszcze że w C-330 po długich latach na wodzie i zalaniu płynem zrobi się przykry problem i właściciela czeka remont silnika....
Głowica była sprawdzana na szczelność ale w zakładzie regeneracji. My jej nie sprawdzaliśmy. Ale znaleźliśmy przyczynę. W tym silniku zarówno głowica jak i blok silnika wykonane są ze stopów lekkich a w cylindrach zastosowano tuleje. Zdemontowaliśmy wszystko jeszcze raz i dokładnie sprawdziliśmy. Zdjęliśmy głowicę, zdemontowaliśmy tłoki i pierścienie....
W aucie, które tak długo stało istnieje spore ryzyko rozsypania się wszelkich elementów gumowo-metalowych i uszczelniaczy. W zasadzie to na "dzień dobry" należałoby wymienić tuleje wahaczy i elastyczne przewody hamulcowe (i obowiązkowo płyn hamulcowy), skontrolować osłony przegubów, stan sztywnych przewodów hamulcowych, gumowych węży układu chłodzenia...
Rozumiem, ze luz powstał w tulei/nasadce styku na końcówce kabla? Możesz przecież docisnąć zwój tej tulei np. szpilką - zmniejszając średnice uzyskasz lepszy kontakt. możesz zamontować np. takie gniazda: Można - tyle, ze wiąże się to z rozbebeszeniem sprzętu, wyrzeźbieniem dziury na te gniazda i zadbaniu o szczelność po ich zamontowaniu. Zanieś do jakiegoś...
Luzy (lub zapieczenie ) na tulejach osi kół przednich ( tuleje w ramie przedniego zawieszenia), luzy łożysk w zwolnicach ( jeśli łożysko się "wytłukło" a właściciel dalej jeździł to często zewnętrzna bieżnia łożyska wycierała obsadę łożyska i nowe łożysko było od razu luźne - pomagało napawanie i odtworzenia obsady łożyska lub wymiana zwolnicy.). Należy...
Warto zastanowić się nad kupnem innego silnika , wyjdzie taniej i mniej nerwów niż reanimacja starego. Tak. Najlepiej niech kupi od razu cały drugi samochód, albo i dwa, bo ten drugi też może być popsuty. Jaką możesz mieć pewność, że drugi silnik /bądź co bądź wiekowy i przechodzony każdy jeden/ będzie dobry? Na początek test na zawartość CO2 w ikładzie...
Witam cię kolego słuchaj na początek zrób test na szczelność głowicy i zawartość co w układzie chłodzenia.Jeżeli tu nic nie okaże się to najwidoczniej masz go bardzo zapowietrzonego bądź gdzieś nie ma obiegu i w tym przypadku trzeba pokolei wszystko sprawdzać węże, chłodnica. A jak na teście coś wyjdzie to albo głowica pęknięta albo sama uszczelka bądź...
Spodziewam się podobnego efektu i biorę to pod uwagę. A nie lepiej wstawić gniazda w PD? jest gość 'Piętka Głowice' (to nie reklama). Rozmawiałem z nim bardzo długo - wydaje się być b.sensowny i gada na temat. Daje gwarancję na wykonaną usługę. Frezuje się ścianki głowicy i wstawia tuleję - dużo mocniejszą niż stopy alu. Tuleje się wprasowuje w głowice....
a wiekszych tlokow czesto nie da sie znalezc To się dorabia nową tuleję, pasowaną do starego tłoka. Tak naprawdę, to nie wydaje mi się, żeby ten sposób był jakoś praktycznie przydatny. co z tego, że powiększych płaszcz, kóry na dobrą sprawę ma tylko funkcję prowadzącą, jeśli główka tłoka pozostanie tej samej średnicy? A to ona wraz z pierścieniami...
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Witam wszystkich! Postanowiłem poradzić się was, bo już brakuje mi cierpliwości do nowo zakupionego Toledo 3 1.6 MPI LPG. Po zakupie cały czas świeci check (zbyt uboga mieszanka). Pojechałem do mechanika. Zrobił test szczelności generatorem dymu i wyszło naprawdę niewielkie pęknięcie kolektora. Kolektor wymieniłem, tzn. mechanik wymienił. Podczas naprawy...
Ogólnie w Punto MK2 ludzie chcieli sobie utrudnić życie. Mk1 1.1/1.2 8V- wymiana filtra powietrza - 2 zatrzaski, 1 minuta. Mk2 1.2 8V - do wymiany lepiej mieć 10-15 minut albo wkrętarkę, bo trzeba odkręcić bodaj 16 śrubek pokrywy filtra ;) Skąd kolega woził te 16 śrubek tonie wiem. Miałem punto II z tym silnikiem i wymiana zwykłym wkrętakiem zajmowała...
Mialem kiedys taki wspanialy francuski samochor renault 19 (1.9 diesel). zauwazylem ze zawsze rano mialem pusty zbiorniczek na plyn chlodniczy. gdy zapalilem silnik to poziom sie podnosi, ale jak odkrecalem kodek to baardzo gazowal (wylatywal gaz pod cisnieniem). Przez dlugi czas jezdzilem z tym (ok 2000km) az pewnego dnia zobaczylem biala chmure w...
Jak chcesz to zrobić dobrze jak nie chcesz wyciągać bloku? Przynajmniej wypada ocenić jeszcze stan walu i wałka... Rozbierz blok do zera, umyj wszystko i dopiero można decydować co jest konieczne do naprawy a czego nie da się już naprawić. z zdjęć które zamieściłeś nie widać czy blok jest uszkodzony w miejscu przylegania uszczelki. Dzięki za odzew....
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Fakt, cała naprawa wygląda jakby amatorsko. To nie prawda, że tylko w dieslach pękają głowice. Może pękać każda głowica jak jest przegrzana i czasamj nawet nie musi być przegrzana. Po prostu pęka. Jeśli takie auto trafiło by do mnie to wykonał bym następujące czynności : 1) pomiar ciśnienia sprezania- jeśli nic by to nie wyjaśniło to- 2) test na obecność...
Wiadomo iż uszczelka jest najprostsza usterka ale czasami jeszcze pęknięcie głowicy lub tulei w bloku mają takie objawy ale nie strasze tylko informuję :-) pamiętaj jak zdejmiesz czapkę żeby starannie obejrzeć uszczelke oraz płaszczyznę bloku żeby namierzyć przedmuch.dodam że głowica obowiązkowo do szlifu płaszczyzny oraz sprawdzeniu szczelności i przy...
Witam jak w temacie skoda 100 z silnikiem 1.0, silnik z tyłu chłodnica tak samo chłodzona nawiewem powietrza z boków auta. Objawy przegrzewający się silnik i pozytywnie wychodzący test spalin w układzie chłodzenia. Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw...
W żadnym wypadku nie zaklejaj tego otworu żadnym kitem czy czymkolwiek. Trzeba wymienić taką tuleję uszczelniającą (na Twoich zdjęciach widoczna w tym otworze z którego wypływa woda). Jeśli zignorujesz ten wyciek zardzewieją takie śruby mocujące armaturę wodną z gazową (o ile już to nie zaszło) i wtedy naprawa będzie znacznie trudniejsza. Powinno się...
http://obrazki.elektroda.pl/4216143100_1... Trzeba zdjąć cewkę, jak to żółte z kabelkami, następnie wykręcić tuleję na której siedziała cewka, i sprawdzić czy takie jak to srebrne lekko się rusza w tej tulejce, to tłoczek zamykający dopływ gazu. Jedno złe tankowanie, i może być zabrudzony, że nie będzie się lekko ruszać, lub gumka na...
Panowie jak już zostało powiedziane, koledze autorowi chyba nie da się pomóc. 1. Jak autor sam napisał miał (niby) zatarty tylko jeden pierścień olejowy. Co by mogło być przyczyną np. zwiększonego apetytu na olej. 2. Nic nie wiemy (nie ma odpowiedzi na moje pytanie zadane wcześniej) jak zachowuje się silnik. Kuleje, chwieje się, pracuje nierówno?? 3....
Mały updejt. Zachciało mi się rozebrać ten felerny wentylator, choćby po to, żeby zobaczyć jak bardzo skośnoocy potrafią uprzykrzyć życie. Nie myliłem się. Aby rozebrać ten cud, nawierciłem wiertełkiem 1mm dupkę wentylatora, centralnie w osi. Oczywiście wcześniej odklejając nalepkę. Konstrukcja tego wentylatorka (podejrzewam, że wielu innych też) jest...
Witam, pojazd z 2011r, z przebiegiem 1,1mln km. Zaczął pobierać kilka litrów płynu i zarazem wywalał płyn przez korek z zaworkiem w zbiorniku wyrównawczym. Pierwsze moje podejżenie to sprężarka, wymieniona na regenerowaną z Moto Press. Następny tydzień w trasie i dalej to samo. Decyzja z mechanikami że zrzucamy głowicę bo pewnie pęknięty kanał wodny....
Dzięki odpowiedniemu specjaliście też dałem się naciągnąć na wymianę głowicy podczas gdy puściła uszczelka. Ale twój przypadek niepokojący. Nie jest niczym niezwykłym pękanie głowic w silnikach wysokoprężnych. Więc może u ciebie także to się zdarzyło. Tylko, że to mozna stwierdzić po zdjęciu głowicy. Inna przyczyna to pęknięcie lub korozja tulei cylindrowej...
C.d. Mija już drugi miesiąc, a gość pierniczy się z tą robotą niemiłosiernie. Instalacja gazowa zrobiona. Obiecywał, że będzie spawana, ale jest skręcana. Piecyk gazowy uruchomiony. Obiecałem kuzynce, że sprawdzę tę instalację po jej wykonaniu. Detektor w łapę i znalazłem wycieki gazu na 2 łączeniach oraz brak tulei osłonowych przy przejściach poprzez...
Witam. Zakupiłem Passata z silnikiem benzynowym 1.6 ALZ. Samochód miał usterkę bo kopcił na siwo-biało i trochę niebiesko. Podczas jazdy przy "butowaniu" zostawiał smugę za sobą i przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu gazu też była zasłona dymna. Płyn chłodniczy był OK, czysty bez plam oleju, ciśnienie w układzie OK. Mało nim jeździłem przed robotą...
http://images50.fotosik.pl/120/5595e563c... Grzeje sie ten element u góry 3R3. Co to jest?Gdzie to dostac i jak wymienić? Nie chowa sie objektyw i na LCD pisze Lens error 27. Ps,Moze ktos to naprawi ?Albo gdzie to naprawić ?-o serwis Kodaka nie pytam bo cene aparatu naprawa przewyższy... znalezione w sieci: Witam zanteresowanych czyszczeniem...
Witam, Jeśli przeciek spod głowicy, to powinno być słychać ubytek kompresji - charakterystyczne syczenie w takt pracy silnika. Można go też wyczuć po przyłożeniu palca w pobliże miejsca nieszczelności. Uszczelki pomiędzy cylindrem a głowicą ten silnik fabrycznie nie posiada. Są jednak do kupienia takie uszczelki miedziane. Zakładałem ją w swoim traktorze...
wi http://obrazki.elektroda.pl/8297661500_1... Witam zamieszczam rysunek jak to sobie mniej więcej wyobrażam z tymi spiralami.nie wiem czy podgląd zadziała, to moja pierwsza próba dodania obrazka. Dodano po 2 działa to jest opcja pierwsza Dodano po 1 Mam nadzieje ze koledzmi wybacza jakosc rysunku,rysownik ze mnie marny ,ale mam nadzieje...
Można by spróbować wykonać prosty test szczelności - do cylindra w którym jest aktualnie koniec suwu sprężania przez otwór świecy (jako koncówkę do wkręcenia można wykorzystać starą świecę) wpuścić sprężone powietrze (z 10 bar) i osłuchiwać gdzie będą przedmuchy. Jeżeli w chłodnicy, zbiorniku wyrównawczym itp płyn będzie bulgotać to masz potwierdzenie....
wysoko tulei wymiana tulei seicento tulei
insignia automat bascom zerować zmienna zasilacz dekoder polsat sygnał
saeco minuto hd8763 lodówka samsung
Vestel 17MB97 Blinking 6 Times: Troubleshooting Guide Ford Mondeo MK3 - Pilot nie otwiera drzwi kierowcy