Jeżeli sytuacja się powtórzy sprawdź szczelność intercoolera.Jeśli intercooler będzie szczelny a silnik nadal będzie głośny i słaby sprawdź czujnik powietrza doładującego.To prawdopodobnie sprawca całej tej "awarii"
Za wiele ich nie ma hehe. To już sprawdzałem na dzień dobry. Układ szczelny,węże na szybkzłączkach także szczelne, intercooler czysty,wymyty. Dodam dla wszystkich czytających że ECU podstawiłem inne, wyczyszczone bez immo oczywiście i TO SAMO. Dymi jak dymił. Na razie koleś jeżdzi a za nim czarno!! a ja rozkładam ręce.... Temat stanął w martwym punkcie...
Tak na początek dolot szczelny ???? (intercooler , przewody , kolektor itp ) , przepływka sprawna ?? (podmieniana ) ..
Jak sprawdzałes szczelnosc intercoolera?Ja robie zawsze tak ze przykładam do otworu za turbina membrane od siłownika hamulcowego jak silnik chodzi i jak sam zgasnie silnik to wiadomo ze szczelny intercooler a jak jeszcze chodzi to wiadomo ze nieszczelnosc.
Pisałem że wydech sprawdzony:)- kat również.... Logi nie bardzo jak bo mam Vas5054a Temat opanowany nie szczelny intercooler ;)
Wina okazała się cewka po wymianie przestał szarpać. Dodatkowo miałem nie szczelny intercooler, po wymianie zyskał na mocy.
Kolektor dolotowy był cały sprawdzany, dolot szczelny, intercooler szczelny, przepływomierz przepinany z innego egzemplarza (efekt taki sam), gruszka EGR wedlug mechanikow dziala prawidłowo.... Może ten elektrozawór na scianie grodziowej sterujący EGR-rem niedomaga? Pomóżcie!!! :) Dodano po 40 Problem pojawia się głównie podczas jazdy na stałych obrotach
Właśnie wszystkie przewody są szczelne Intercooler też bo nawet ostatnio go czyscilem po wymianie turbiny i jeszcze dziwna rzeczą jest że gdy jest wpięty ten filterek do podciśnienia co zasysa podciśnienie to na vacuometrze nie ma podciśnienia gdy go zaślepienie wtedy jest o co z tym chodzi bo może gdzieś tu leży problem
Vw LT 2.5 TDI ANJ rejestruje blad i przechodzi w tryb awaryjny,a chodzi o blad zbyt niskiego cisnienia doladowania. -zawor sterujacy turbiną jest wymieniony -czujnic cisnienia doladowania wymieniony -przeplywomierz wymieniony -podcisnienia sa szczelne -intercooler i dolot jest szczelny Gdy sprezarke podlaczy sie do podcisnienia "na krotko" to pompuje...
a więc tak... przewody szczelne, intercooler został wyczyszczony umyty, czujnik turbo wymieniony nowy turbo zostało wstawione nowe po regeneracji 100% sprawne wtryski podobnież ok... kiedys w trasie często występował objaw bardzo dziwny przy stałej prędkości tempomacie ok 100 km/h w pewnym momencie moc gwałtownie spadała czarny dym z wydechu się klębił...
Uszkodzenie czunika, nie szczelny układ dolotowy intercooler gumy łączące. Sprawdzić zawór wstegat.
Wyczytałem, że powinno dawać 0,9 i właśnie tyle jest. Może sprawdzić, czy intercooler jest szczelny? Czy to nie ma nic do rzeczy?
no masz over boosting. sprawdz działanie turbiny, czy reguluje zawór, czy masz dobre pod cisnienie, czy intercooler szczelny?
Od długiego czasu jeżdżę na Valeo EGR (elektronika w nim: czujnik i opornik, nie trudne do wymiany), Loro ściągnąłem, kupiłem pewnie niepotrzebnie nowy wąż do intercoolera, dodatkowo kolega mechanik zrobił taką gumową opaskę na te węże od spalin i zero problemów, zero błędów. Intercooler stary był szczelny. Temat zamknięty
A co już zrobiliście w sprawie tego spalania?? Regulacja zaworów i pompowtrysków była robiona?? Intercooler szczelny?? Tacho prawidłowo skalibrowane?? Zamienialiście naczepy?? Zamienialiście kierowców??
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
Podłącz komputer pod vcds, popatrz na parametry. Upewnij się, czy przewody turbo - intercooler są wciśnięte na swoje miejsce (100% szczelne).
Witam serdecznie! Auto jak w temacie. Przeczytałem wiele tematów na tym forum związanych z podobnym problemem ale żadna nie pasuje do mojego przypadku. Otóż w aucie sprawdziłem wszystko praktycznie związane z układem dolotowym/doładowaniem. Podciśnienia ok, zaworki ok turbo - kierownice byly robione, sztanga pracuje bardzo ładnie, doładowanie ok ładuje...
intercooler szczelny? sprawdzcie tam na łączeniach u dołu sa takie spinki czesto przepuszcza cisnienie a druga rzecz na scianie grodziowej jest taka skrzynka podcisnien tez bardzo czesto tam tkwi problem.
Auto było na Scani i tak jak na przebieg to powiedzieli, że sprawność cylindrów jest ok, wtryski też były ok. Było dużo błędów zacięcia się klapy górala + aż 250 błędów wiskozy, ale tu nie wiadomo, czy to wyjście na komputerze czy wisko jest winne. Na razie wiadomo, że trzeba wymienić górla + z tego, co się orientuję, inaczej się nie da założyć nowe...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Turbo z jakimś tam przebiegiem może zdrowo pracować, a lekko puszczać olej (nie ma tam uszczelnień szczelnych a jedynie uszczelnienia labiryntowe). Tak więc olej w dolocie jest rzeczą powszechną. Może to świadczyć o tym że turbina będzie wkrótce do regeneracji, ale tak być nie musi. Auto nie jest nowe, koszt regeneracji nie jest astronomiczny (800,...
witam miałem podobny przypadek w swoim 1,9 TDI, na 4 biegu już nawet jechać nie chciał. Jeździłem do serwisu po krótkich oględzinach poinformowali mnie o zatarciu turbiny. Nie dałem temu wiary gdyż stało się to po wizycie u lakiernika. Zabrałem się więc sam do główkowania. Okazało się że miałem odłączony taki mały przewód podciśnieniowy od obudowy filtra...
Na których cylindrach jest wypadanie zapłonu? Na jednym, dwóch, trzech? Zawsze na tym/tych samym/samych? Instalacja/przewody idące do cewek, sprawdzone pod kątem przetarć/uszkodzeń? Jaki kod błędu pokazuje komputer? Dolot i intercooler w 100% szczelne? Przepustnica się nie zawiesza?
No i trochę to trwało ale dolot sprawdzony i wszystko było ok intercooler szczelny i wydaje się że na przewodach było ok. Ale nadal jest to samo i na dodatek czasami potrafi rozłączyć mi turbo w czasie jazdy. Więc co dalej? Czy to może lać któryś wtryskiwacz?Czy logi to wykażą? Dalej proszę o pomoc panowie!
Jak mi się uda to jutro zrobię logi, od razu mówię że przepływomierz jest sprawny na 100% (testowałem na 3 różnych) tylko dziwne jest to że wartość którą komputer chce dostać jest ustawiona na sztywno 850mg. Nie mam pojęcia jaka była przeszłość turbiny która siedzi w samochodzie, kupiłem ten samochód już z tym problemem (miał rozszczelniony IC) i myślałem...
Pacjent man TGX 18.440 2008R manual Witam mam problem z moim Manem od pewnego czasu zauważyłem, że auto strasznie zaczęło kopcić na czarno byle mała górka i czarny dym całym tłumikiem i skok temperatury.kopcenie zaczyna się przy 1300 obr. Intercooler szczelny Turbina chodzi Oleju nie łyka Delikatnie popija wodę Najciekawsze że nie wyrzuca żadnego błędu...
Sprawdź czy nie rozsadziło już intercoolera na dole czy jest szczelny
Focus mk1 1,8tdci trochę muli. To znaczy jadąc autostrada w Niemczech te 150km/h szybko osiąga i sprawnie. Natomiast jadąc wolniej te 40-50 na godzinę jak depnę to niby idzie. Koła zapiszczą, ale było np tak, że przez 14 dni czuć było większą moc gdzie aż wciskało w fotel i ta moc wydawała się bardzo dużą a przez kolejny miesiąc już aż tak nie było....
Tak tylko na marginesie dolot szczelny - nie rozerwało gdzieś przewodu intercoolera lub jego samego ???
Wszystkie przwody sprawdziłem cały dolot od intercoolera jest szczelny a wezyki od podcisnienia zmieniałem na nowe i dalej to samo.
Jak turbina będzie puszczać za dużo oleju to zatka katalizator i komputer też ją odetnie.Nie mówiłeś wcześniej że auto bierze olej.To zmienia postać rzeczy.Dalej jednak nie rozumiem co znaczy że się leje z intercoolera,jakby był szczelny układ zasilania to by się nie lało.Może się tam co najwyżej pocić na połączeniach.Turbo w warunkach normalnej pracy...
intercooler nowy caly uklad powietrza szczelny turbo pompuje pieknie wydech tez drożny
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Witam, ECU naprawione, niby nic nie wyskakuje, autko śmiga, niestety sporo pali. Mam drugą identyczną i różnica około 3 - 4 l/100 km. Te same trasy, ładunki itp... filtry nowe oryginalne, intercooler szczelny, zawory i pompy ustawione, w układzie doładowania sucho (bez śladów oleju), pełna diagnostyka w serwisie i zero błędów, nic niepokojącego komputer...
Witam chciałbym poinformować że problem z odpaleniem został usunięty, przyczyną było za słabe kręcenie rozrusznika , regeneracja i po sprawie. Przy okazji został naprawiony intercooler który okazał się być nie szczelny.
Lech54 .... yyyyyy ..... napewno w modelu 203 takie coś istnieje???? ... na lewym nadkolu??? .... nie zauważyłem nic ani na lewym ani na prawym nadkolu, czy napewno to jest pod maską czy może już w kabinie??? pytam z czystej ciekawości bo naprawdę nic nie zauważyłem pod maską..... Waldini87 Intercooler sprawdzony, szczelny, nadal brak mocy... ręce opadają...
Witam ! Koledzy mam problem gdyż turbina w Etech 480 2003r. gwiżdże strasznie mocno. Na pusto jest tak mocny świst aż głowa boli, a z ładunkiem to już w ogóle przesada... Podpiąłem pod Autocoma i na pusto pod lekkie wzniesienie turbo sięga 2,6 do 2,7 Bara. czy to normalne ? auto jest słabe... tak jak by turbo przeładowywało... nie kopci, intercooler...
Witam mam problem ze swoim scenic 1.5 dci 78 kw 2009 bez dpf , auto nagle straciło moc , wymieniłem filtr paliwa , wyczyszczony egr , sprawdzony dolot intercoolera szczelny , przepływomierz wymieniony , sprawdzone przewody podciśnienia , geometria turbiny sprawna , brak błędów zapisanych w sterowniku ,silnik pracuje równo tylko wolno wkręca się na obroty...
Witam jestem posiadaczem Bmw e39 2.5tds 143km i mam taki problem , auto jest mułowate , turbo jest świeżo po regeneracji , ciągnąć dopiero tak kontretnie zaczyna przy 2500-2700obrotow . Intercooler 100% szczelny , cały dolot szczelny 100% . Zawor egr wyczyszczony . Co mogło by być przyczyna mułowatego samochodu . Są elektrozawory od podciśnienia , ten...
A filtr powietrza sprawdzany?układ między intercoolerem a dolotem szczelny sam dolot?trzeba cały układ prześledzić
Masz w niej intercooler ,jeżeli tak to sprawdź czy masz szczelny układ,ale ja bym na dzień dobry podłączył tester żeby z nią pogadał
Cześć, mam problem ze swoim Passatem, zamontowałem nową turbinę. Po montażu okazało się że musiałem jeszcze wymienić 2 przewody intercoolera, parę uszczelek na przewody i 3 spinki na przewody intercoolera. Samochód teraz nie kopci, nie podkapca, ma moc, wydaje się nawet, że więcej niż przed usterką turbiny. Ma kopa, lecz turbina dość uciążliwie gwiżdże,...
sprawdz przewody podcisnien, i kable/piny, czy intercooler jest szczelny i jak dmucha turbina. pojawil mi sie ten sam problem w sprinterze, ktory stal bardzo dlugo w naprawie blacharskiej, w jej trakcie zmienil wlasciciela (tzn.ja go kupilem) zrobilem porzadek z blacharka i po odpaleniu i jezdzie probnej okazalo sie, ze auto odcina przy 3400RPM, mialem...
No to jeszcze sprawdź węże do i z intercoolera. Tam też musi być wszystko szczelne.
Koledzy dolot szczelny od filtra do turbiny oraz od turbiny poprzez intercoolery i do kolektora ssącego szczelny. Diagnostykę przeprowadziłem Vcds'em w silniku i skrzyni nie ma żadnego błędu. Dlatego dołączyłem logi do przeanalizowania. Dodano po 18 Czy nie ma tu na forum kolegi, który rozpracowalby te logi?
OD zawsze jestem fanem starych MANów. Niedawno kupiłem model 10-163 na zwykłej pompie na linkę gazu. Problem w tym, że auto ma moc między 1500-1900 obrotów. Przy pięciostopniowej skrzyni biegów ciężko mi rozpędzić auto i utrzymać prędkość pod górki na autostradach niemieckich. W poprzednim MANie (ten sam model) nie miałem tego problemu, auto ciągnęło...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Witam. Mam BMW 320D na VP44. Problem polega na tym, że auto zaczyna ciągnąc około 1800 rpm, przestaje około 2200 rpm. Ma dziurę w ciągnięciu którą wyraźnie czuć i zaczyna znów przy około 2800 - 2900 rpm. Najgorzej czuć na 1-3 biegu, bo najpierw wbije w fotel a potem "przyhamuje", że na kierownicę człowiek leci. Sprawdziłem niektóre rzeczy, oto one:...
A wystarczy zagięcie łopatki wirnika strony ssącej i będzie świst.Nie szczelny wąż wydaje inny dźwięk.
Zawory były ustawiane lecz to nic nie pomogło były dobrze ustawione. Ciśnienie ok 4.5 na wolnych. temperatura trochę za połową visco ładnie się wyłącza po czasie nie ma retardera. Zrównoważenie robiłem ale musiałbym jeszcze raz sprawdzić bo nie pamiętam. Po prostu to auto jest słabe turbina bardzo późno się kręci była podmienia z innego ale nic to nie...
Witam. Ratujcie bo już nie mam pomysłów. Kilka miesięcy temu kupiłem scenica wymieniłem w niej turbosprężarke na nową, wtryski ma nowe filtry wszystkie, olej. Ale auto cały czas poddymia na niebieski taki błękitny kolor i to zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Nie ma tego dymu dużo ale jest widoczny. Gdy mu przucisne po gazie to zadymi tak jak...
a skad Ty tam podciśnienie do egr znalazl?????? Jak już sie upierasz że 3 egr nie może być wadliwy, to przegladnij caly układ filtr powietrza>przeplywomierz>turbo>intercool... czy w miare to szczelne i przygladnij sie odczytom przepływomierza...
Najpierw sprawdź szczelność intercoolera ,a jeśli jest szczelny to skróć cięgno klapki obejściowej na turbinie.Jeśli nie osiągniesz 1.8 bara z pełnym ładunkiem to znaczy ,że trzeba szukać w układzie paliwowym.
być może wąż jest pęknięty (sprawdz to).Traci moc ponieważ rzeczywiste ciśnienie doładowania jest inne niż żądane i sterownik przechodzi w tryb awaryjny.Jeśli dolot jest szczelny może być problem ze sterowaniem geometrii turbiny.
Focus mk1 1,8tdci prawa patrząc na zdjęcie guma (bałwanek) od intercoolera się ciągle poci. To znaczy jak np co 150-200km zaglądam pod maskę i wycieram ją dobrze papierem to jest lekko tłustawa. Ściągałem intercooler miesiąc temu i w środku oleju praktycznie nie było. Lekko tłustawe głównie te bałwanki. Cybanty dobrze dokręcone. Bałwanki oglądałem i...
Witam Pacjent jak w temacie silnik LF80 2020r, turbina elektroniczna. Błąd EDC 4591 -02 (za niskie) występuje czasami raz na kilka godzin, zazwyczaj podczas długiej górki, podczas obserwacji ciśnienia w trakcie jazdy komputerem pięknie dobija do 2,5 i zmienia biegi, ale w momencie kiedy ten błąd wystąpił długa górka i ciśnienie ok 2,3 i nie rosło, nawet...
Egr rozbieralem i czyscilem pracuję bez oporu zobacz na cisnienie czujnika spalin za wysokie ,dpf nie ma ,wydech nie jest zatkany może ten czujnik zawala Dodano po 1 Z samochodem było tak jazda po mieście wyjazd na trasę no i brak mocy skrzynia automat przelaczyłem na manual i do 4000 tyś odpuscilo auto śmigalo Jeszcze dwa dni potem to samo podejrzana...
Wracając do tematu puki co olej nie pojawia się przy turbo (może ze względu na niską temperaturę zewnętrzną), ale nadal kopci. Problemem okazał się jest układ wydechowy po stronie kierowcy. Okopcona jest lewa strona silnika włącznie z krzyżakiem na maglownicy i przewodami gumowymi od układu chłodzenia. Czy tam idzie jakiś przewód od EGR-a ? bo sam kolektor...
Sprawdzone było programem vag. Miło mi słyszeć ze to taki częsty i łatwy w naprawie błąd <szok> czekam na propozycje :) Węże pod ciśnienia wymienione i prawidłowo podłączone zawór N75 wymieniony (ale żadnej różnicy) intercooler dziury nie ma cały układ ssący jest szczelny.
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
Witam. Tak na szybko diagnoza klekota: 1. Otwórz maskę i pozdejmuj osłony z silnika, żeby było wszysko dokładnie widać. 2. Zaciśnij ręką wąż przy kolektorze ssącym. 3. Powoli wkręć silnik na obroty, obserwuj, czy wąż robi się coraz twardszy [powinien twardnieć ze wzrostem obrotów silnika] 4. Jeśli nie robi się twardy, to sprawdź wszystkie połączenia...
Witam, Volvo FH 12 460km, rocznik 2002, silnik D12D, manual, 1,5 mln kilometrów. Od pewnego czasu zaczął mieć problem z mocą, ciężko jest mu się rozpędzić. Szczególnie odczuwa się to jadąc pod załadunkiem. Wzrosło także spalanie, jak było w kółku PL-RUS 25, to teraz jest 33-34. Samochód ogólnie jest zadbany jak na swój wiek i w dobrym stanie technicznym,...
czy jest jakiś sposób by sprawdzić przepustowość interculera ?? szczelny jest sprawdzany kilka razy i wody też nie ma. Jak odepniesz intercooler i fura poleci jak strzała to nie będziesz potrzebował innych pomiarów :D
Nie gadajcie chlopakowi ze olej w dolocie jest normalna sprawa. Jasne że normalna. Jescze nie widziałem diesla na turbo żeby nie było oleju w dolocie. Chyba ze to SDI a odma jest wywalona w atmosferę. Może widziałeś takiego to mi nagraj fimik albo porób zdjęcia. A gdyby układ dolotowy był szczelny i nie było wycieków to byś nawet nie wiedział ile tego...
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Nic na ten temat nie wiemy czy Kaniszkaa podpinał pod kompa , kiedyś miałem taki przypadek z C5 2,2 hdi nie szczelna opaska do intercoolera żadnego błędu i świst przy nie dużych obrotach silnika Dodano po 20 Przepraszam za przekręcenie Twojej ksywy... pewnie jest wina w okablowaniu do czujnika może przy wymianie rozrządu coś naderwałeś w okablowaniu...
Tym zaworem bym się na teraz nie martwił (od termostatu). Co do turbo to może być wszystko począwszy od sterowania, zawór, wężyki, gruszka lub nawet sama zmienna geometria (a może tylko komputer nie odczytuje z czujnika położenia geometrii). To robi problemy z zachowaniem samochodu. Nie wiem co masz na myśli lewe powietrze, chyba, że jest gdzieś uszkodzony...
Intercooler uszkodzony, ciężkie do znalezienia bez demontażu. Intercooler jest czyściutki, nigdzie nie widać pocenia, oleju. Dzisiaj go wymontuję i sprawdzę lub dorobię zaślepki do węży, jedną z zaworkiem (jak pisał Gerri) i bez wyjmowania sprawdzę. Jeżeli można zasugerować, to dużą pomocą byłoby podłaczenie auta do komputera serwisowego Star Diagnose....
Witam. Panowie pomóżcie: przyjechał do mnie klient Passatem b6 2,0tdi i powiedzial, że dwa tygodnie temu samochód stracił odrobinę mocy, tzn. prędkość maksymalna spadła z dotychczasowych ok 210km/h do 192km/h. Podłączyłem vcds i sprawdziłem na szybko błędy (brak) i przejechaliśmy się autem, klient cisnął na 3 biegu od 1500 do 4000 RPM a ja obserwowałem...
Dolot sprawdzony, jest szczelny. Sprawdziłem też gumowe węże biegnące z i do intercoolera (te krótkie biegnące obok siebie). Są w porządku, dodatkowo po przegazowaniu robią się jednakowo twarde. Sprawdziłem też napięcia na wtyczce przepływomierza - są prawidłowe. Co teraz? Kupować nową przepływkę?
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
Przez przypadek natknąłem sie na wasz temat i dołączam sie do was. Moje autko tj golf III 1.9 TDI 90 km od jakiegoś czasu zachowuje sie tak jak opisujecie. Co fakt nie sprawdzałem nic co opisaliście bo dopiero teraz natknąłem sie na pos Problem tkwi w tym, że nie ma mocy (kiedyś przy wyprzedzaniu czuło sie że wgniata w siedzenie, a teraz jest normalnie...
A więc tak to wygląda. Przeczyszczony intercooler i wszystkie przewody. Autko odpala normalnie, obroty normalne itp. Jeśli pościągane przewody gumowe między ssącym i intercoolerem autko dostaje gazu, nic go nie trzyma. Jak zwiększamy gaz stopniowo to nie kopci nic, tylko jak dodajemy nagle gazu to lekko na czarno. Ale to wkońcu normalne. Jak układ jest...
Witam Problem jest taki że po odpaleniu samochodu zapala się żółta kontrolka diagnostyki i nie załącza turbiny. Podłączony CLIP pokazuje ciśnienie atmosferyczne 997 hpa a doładowania 1100, błąd jest trwały i niekasowalny (błąd niezgodności ciśnien) Jeśli się auto odpali a potem da mu w pipe to można przejechać i 100 km byle nie odpuścić gazu do zera...
Hej, czy orientuje się ktoś czy zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej znajdujacy sie w trojniku odmy powinien byc całkowicie szczelny przy dmuchaniu w jedną stronę? Zakupiłem taki zaworek, wg. Etki nr. 035103245a, niby oryginał z allegro, ale martwi mnie że przy silnym dmchnieciu zaworek ten leciutko przepuszcza w stronę, w ktora powinien trzymać....
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Witam! Jak w temacie - turbina po regeneracji padła po raz drugi. Samochód volvo s60 d5, przebieg 265 tyś km. Turbina po włożeniu działała przez moment prawidłowo, po chwili zaczęła wydawać dziwne dźwięki (jakby gwizdało, później coraz dziwniejsze świsty), także szybko wróciłem do zakładu.. mechanicy zdjęli wąż gumowy bezpośrednio z nią połączony i...
Witam Mam problem z Nissanem X trail 2.2 turbo diesel 115km. Samochód stał okolo tygodnia, wymieniłem w nim dzisiaj poduszkę silnika ponieważ trzepalo silnikiem, wyjmowalem do tego akumulator Po wymianie wyjechałem na jazdę próbną wszystko ok do momentu gdy odcięli mi gaz, silnik wkrecal się tylko do 2500obr. Potem juz do 2000obr aż do 1500obr tak samo...
Jeżeli wątpisz, że jest nieszczelny, to co może dziać się w takim wypadku? .. Cieknie z niego olej, to pewne nie są to duże ilości, ale w jakiś sposób się wydostaje stamtąd .. nie mógł się tam dostać inaczej jak przez turbinę, ale w takim razie, tak jak piszesz - samochód nie miałbym mocy i by kopcił, a tak się nie dzieje. Dziwne .. chyba, że źle rozumiem,...
Sprawdzałem dziś co nieco i wychodzi mi, że ewidentnie jest problem z ciśnieniem doładowania. Sprawdzałem gruszkę turbiny, jest szczelna, dźwignia geometrii w sprężarce pracuje bez zacięć i w pełnym zakresie. Napięcie w bloku 120 jest nieco inne niż podane wyżej. Wynosi odpowiednio 0,68V dla zaciągniętej dźwigni i 3,88 dla opuszczonej. EGR zaślepiałem,...
Nie musisz się tym przejmować - zawsze zbierają się tam niewielkie ilości oleju i jeżeli połączenie nie jest szczelne, to sączy się. Uszczelnić i tyle.
No wlasnie apropos wezy? Szukam takich wezy do intercoolera nowych,ale nieorygijnalnych i znalesc nie umiem. Z czego weze stosowac,zeby dzialaly szczelnie i odpornie na temperature? Oryginalne weze sa drogie,a chcialbym zamiast tego plastykowego kolanka zastosowac waz. Ludzie tuninguja smaochodu,wstawiaja intercoolery z IVECO,ale musze go czyms polaczyc,jesli...
Witam Układ od turbiny przez intercooler do kolektrora wygląda na szczelny, nie zauważyłem nic złego i niepokojącego. Silnik oleju w dużych ilościach nie bierze, już przejechałem ok 2 tyś km od wymiany oleju i na stalce ubyło około 3 mm, może do 4 mm, przy tym zużyciu po 5 tyś przejechanych km może zejdzie do połowy miarki między min a max na stalce....
no teoretycznie caly uklad powinien byc bez oleju, ale praktycznie jest to niemozliwe chocby ze wzgledu na odme, lub pary oleju przedostajace sie przez uszczelnienia turbinki... w kazdym razie napewno uklad musi byc szczelny! kazda neiszczelnosc to paprochy w dolocie oraz straty cisnienia doladowania! ps. padnieta turbina w wiekszosci przypadkow leje...
Polecam podpiąć pod komputer, więcej się dowiemy :) daj znać co i jak Podpiąć pod komputer Eurocargo z 95 roku... Stara 1142 też pod komputer podpiąć bo to mniej więcej ta sama generacja... Co do problemu to pierwsze co do sprawdzenia to turbo, szczelność dolotu czyli pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym a konkretnie to rury, węże, intercooler...
1. Zimne powietrze = więcej gramów powietrza na m3 = więcej paliwa można podać. Więcej powietrza widzi MAF to może podać więcej paliwa wg mapy. 2. Intercooler działa sprawniej w niższych temperaturach patrz punk 1. PS Tu masz filmik jak temperatura wpływa na powietrze. Ogólnie gość zespawał kostkę sześcian o wymiarze jednej stopy. Sześcian jest z blachy...
Witam, Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie zawsze czasami po odpaleniu jeździ jak powinna do...
Witam Przewertowałem forum zastosowałem wszystkie pasujące porady i problem nie zniknął wiec otwieram nowy temat. Mam problem tak jak w temacie z Passatem B4 1,9 TDI (motor 1Z) 90KM, 94r. Problem zaczął się miesiąc temu. Początkowo raz na jakiś czas, teraz prawie codziennie silnik jest strasznie zamulony (bardzo wolno wchodzi na obroty, nie ma mocy,...
Witam forumowiczów, podepnę się pod temat chociaż auto mam inne ale niestety objawy takie same, moje polo 4 z 2004r z silnikiem 1.4 TDI zwykła turbina bez kierowniczek sterowana podciśnieniem. Autko działa bezawaryjnie przy temperaturze powietrza do ok 25stopni, wczoraj było trochę chłodniej zrobiłem trasę do Austrii i z powrotem bez żadnych problemów,...
A przewód ciśnieniowy od turbo do bostera sprawny?? znaczy czy szczelny a jak dodasz gazu to gumowy przewód od sprężarki do intercoolera powinien sie nadąć lub jesli masz endure bez intercoolera to taka krótka guma od sprężarki do EGR jak turbina dobra to wąż na pewno pokaże że jest w nim ciśnienie jeśli będzie to boster może być niesprawny albo solenid...
czepiłem się turbiny, ponieważ samochód pracuje przez dwie godziny na wolnych obrotach i zaczyna pobierać olej z silnika. Chłodnica powietrza jest szczelna, tylko turbina wywala do niej olej.Po zdjęciu przewodu z intercoolera przy pracującym silniku jest wyciek oleju od dołu turbiny. Jeśli byłoby duże ciśnienie w układzie korbowym to wywaliłoby miarkę...
Witam! Wywala blad 17965. Wiem ze to przeladowanie, auto przy 120km/h nagle przestaje jechac, po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu wraca do normy i znowu do tych 120km/h ciagnie ladnie pozniej to samo. Za kazdym razem tak jest. Turbo wyczyszczone, gruszka leciutko pordzewiala ale chodzi w pelnym zakresie. Kanal 011 i ustawienia podstawowe - sztanga...
Witam, dziękuję że zajrzałeś do mojego tematu. Mam problem z w/w autem którego nie umiem rozwiązać. Pacjent to Seat Leon z 2002r., z silnikiem 1.9TDI 110 koni, kod silnika ASV, Ogólnie z autem nie ma problemów - pali w normie, odpala "na widok kluczyka", nie kopci. Jest jednak strasznie słabe, jeździ prawie jak wolnossak - nie ma tego charakterystycznego...
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
Witam kolegów Seta toledo 1.9 TDI 110 KM Auto traci moc podczas jazdy , na początku auto jedzie swietnie i równie dobrze przyspiesza , jednak po kilku minutach jazdy czuć tak zwany próg przy 3000 obr/min który bardzo ciężko jest przekroczyć, zachowuje sie jak bez turbo Po zatrzymaniu auto znowu pracuje normalnie. Podpiołem auto pod skaner i wyskoczył...
Witam. Panowie posiadam Mazdę 6 2.0 Citd (RF5C,136 KM) z 2004 r w której pojawił się pewien problem z dymieniem na czarno a mianowicie: Jak jest zimno na zewnątrz bądź silnik jest zimny (tylko w celu sprawdzenia) i mu się depnie do oporu w pedał gazu, nie puści nawet chmurki czarnego dymu. Gdy silnik się nagrzeje, bądź jest ciepło na zewnątrz, przy...
Nie no jak szczelny dolot to reguluj turbo tak jak pisałem sztanga do skrócenia o obrót (lub nawet dwa). Sztangę wstępnie regulujesz tak by przy nominalnym doładowaniu (zadane = rzeczywiste lub lekko rzeczywiste jest wyższe) przy obrotach 2200 -2500 RPM wysterowanie N75 było na poziomie 60%. Śrubę stopu zaś aż zacznie wstawać (tzn ciśnienie rzeczywiste...
Jest jeszcze jeden objaw oprócz szarpania. Przy mocnym przyspieszeniu auto jedzie ale za autem czarno i nie idzie całkiem dobrze. Silnik ma większą moc jak gaz dodajemy delikatniej niż gwałtownie (nie potrafię tego inaczej opisać). Mam wrażenie że może ogólnie dawka jest za duża jak przy dziurze w układzie intercoolera. W sobotę sprawdziłem jeszcze...
nieszczelność intercooler intercooler peugeot uszkodzony intercooler
power acoustik wariuje klawiatura peugeot boxer kluczyk
licznik geigera licznik geigera
Peugeot 607 3FZ EW12J4 Big End Bearing Torque Specs and Bolt Sequence Docieplenie zasobnika 140l CWU – jak poprawić izolację klasy C? Wełna mineralna, PIR, efekty