Jeśli to taki silnik to się nie da podłączyć pod 230VC. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Szukaj jakiś ze szczotkami komutatorowy.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
No z tymi ołówkami to trochę nie tak gdyż jak się obraca to pisze na ścieżce oporowej co powoduje zmianę oporności, lepsze szczotka z silnika komutatorowego.
O złych drucikach pomyślałem. Podłączać teraz bez szczotek czy jak? Bo sprężyna je wypycha i to się raczej nie będzie trzymać. Druga szczotka jest 2 razy dłuższa od pierwszej. Też odciąć ten drut? Jaką długość ma nowa szczotka?
Witam serdecznie. Jak zwykle zgłaszam się z kłopotem technicznym i liczę na pomoc. Nie wiem tylko czy to dobry dział, bo odkurzacz o który pytam, to w zasadzie warsztatowy sprzęt...którego używam codziennie w domu. Stąd ta lokalizacja.... Posiadam odkurzacz Mac Allister 1250W. Podczas naprawy okazało się, że potrzebna jest nowa szczotka komutatorowa...
Aby sprawdzić silnik komutatorowy łączysz szczotka - stojan napięcie podajesz na drugie wyście stojana i na drugą szczotkę.
Silnik nie obraca bębnem na żadnym programie. Silnik jest komutatorowy? Szczotki sprawdzone?
TRochę nieprecyzyjne pytanie-nazwa fabryczna (typ) czy rodzaj działania. Jeśli to drugie-to jest to silnik komutatorowy (ze szczotkami).
Źle koledzy piszą. Chodzi pewnie o to że w 2 ww jest silnik ze szczotkami( komutatorowy ) a a tej jednej silnik indukcyjny synchroniczny lub asynchroniczny z regulacją prędkości obrotowej poprzez zmianę częstotliwości z tąd pewnie Inverter. Ale w ww modelach i tak jest pasek. Zmiana dotyczy tylko konstrukcji silnika. Prawdziwy silnik direct drive ma...
Najprawdopodobniej iskrzy i druga ale tego nie widzisz bo iskry lecą w druga stronę, jeżeli jest jak mówisz (wątpię) to do sprawdzenia tylko ta jedna szczotka: słaby docisk, zużyta, za krótka, słaba sprężynka
Zamienić miejscami przewody do szczotek.
Wszystko ok z tymi prowadnicami, ale silnik jaki tam jest zastosowany, to klasyczny silnik komutatorowy (szczotki), a nie krokowy. szymek1982 - Wtryśnij też ze dwie kropelki preparatu (do styków elektronicznych) w szczotki silnika napędzającego płytę CD.
Witam. W drozszych odtwaraczach DVD stosuje sie silniki bezszczotkowe (takie jak w napedach DVD komputerowych),z tym ze sa one drozsze i maja bardziej skomplikowane sterowanie,wiec wiekszosc firm,chcac oszczedzic,stosuje silniki komutatorowe. Np. Pioneer w swoich najnowszych odtwarzaczach przeszedl na silniki ze szczotkami,wiec zaczynaja sie one sypac....
Aha jak nie ma szczotek to znaczy że jest indukcyjny a ze szczotkami komutatorowy tak mam to rozumieć znalazłem inny regulator ten będzie pasował http://multisort.pl/product/Regulator-ob... za wszystkie odpowiedzi panu dziękuję :) Dodano po 2 a jeszcze taki znalazłem 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji...
Silnik komutatorowy to taki ze szczątkami Pozamiatanymi szczątkami... SZCZOTKAMI!!! Tak - silnik komutatorowy to taki ze szczotkami.
Miałem taki sam problem, w moim przypadku była winna szczotka. Mimo odpowiedniej długości zawieszała się w kanale. Wizualnie było ok, jednak pomiędzy szczotką, a komutatorem była szczelina.
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
Witam mam taki problem poszukuję jakiegoś w miare prostego układu (schematu) do sterowania obrotami silnika komutatorowego prawo lewo + wirówka (silnik posiada prądniczkę tacho = dwa wejścia szczotka,dwa stojan ). Jest to silnik prądu zmiennego od pralki ! proszę o POMOC :|
Filtr nie ma wpływu na iskrzenie szczotek Jeśli iskrzą szczotki to jest uszkodzony wirnik zazwyczaj lub wypalony komutator Jeśli szczotka nie przylega całą powierzchnią do komutatora to wtedy powstaje iskra Silnki komutatorowe podczas napraw lub przeglądów powinny mieć przetoczone komutatory
Jakby układ sterujący nie był potrzebny to by go nie było. Rozpieprzysz albo silnik, albo pralkę, albo jedno i drugie. Bezpośrednie wejście na wysokie obroty, bez dystrybucji, bez wstępnego odwirowania, bez kontroli niewyważenia skończy się tak: [url=http://www.youtube.com/watch?v=QxOo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Krajzega bass polska 230V 2300W.Co jest powodem zużywania sie szczotek w silniku komutatorowym(nowe chodziły może z 5 godzin pracy) i sie rozsypały, zostały założone nowe i po chwili też to samo.Występuje też iskrzenie na szczotkach.Jeśli czegoś ważnego nie napisałem to pytać.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Witam. Napisz coś wiecej o tej głośności.Jaki jest to dzwiek? Cechą charakterystyczną tych silników jest wiekszy poziom dzwieku. Głośna praca może być od węzła komutator - szczotka przy wypalonych wycinkach i wytartych szczotkach.
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
Pewnie masz "kombinowany" silnik -takie fajne połączenie indukcyjnego z komutatorowym, wtedy zacznij od sprawdzenia szczotek.
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
może szczotki komutatorowe siadają albo prądnica tachometryczna? Kolega podłapał gdzieś te hasła i je powtarza bo mądrze brzmią? Z takim pojęciem o temacie, najlepiej zastosować się do porady: Nie rób prania w niej tylko zawołaj do niej fachowca, bo będziesz tego żałował i ani słowa o żadnych szczotkach komutaturowych i prądnicach tachometrycznych...
Proszę napiszcie, czy da się to stwierdzić pomiarem rezystancji. Silnik jest komutatorowy - szczotki długie, są dobre. Wtyczka ma 4 bale idące do wnętrza: 2 - kable siwe 1 - brązowy 1 - jasnozielony 4 kable idące na zewnątrz z czego: 2 - żółte do tachometr 1 - zielony w oplocie materiałowym to szczotka 1 - Brązowy w oplocie materiałowym to 2 szczotka....
Dlatego byłbym tu bardzo ostrożny... Przetwornica kosztuje niestety... Zweryfikowałem temat - jeżeli ten odkurzacz ma szczotki , będzie silnik komutatorowy. Powinien dać radę w kwestii pracy. Boję się jednak o rozruch. https://www.youtube.com/watch?v=xDCq3F3T... - spory strzał na starcie!!! 27A, potem stabilizacja na 7A...
Sprawdź omomierzem sprężarkę albo uzwojenia jej silnika. Na zdjęciach ewidentnie akumulator jest OK a niesprawność tkwi po stronie sprężarki. Nawet jeśli sprężarka by dawała zwarcie to napięcie na mierniku mie powinno by wynosić 13,04V tylko spadać. Silniki są tam zwykłe komutatorowe więc może po prostu zawieszona szczotka lub inna niesprawność typowej...
Silnik indukcyjny nie ma szczotek, na filmiku masz silnik komutatorowy, pewnie chwyt/bełkot marketingowy, jak padł wirnik to naprawa skrajnie nieopłacalna.
Jeżeli jest tam silnik komutatorowy to sprawdź długość szczotek. (niestety nie jestem pewien co do rodzaju silnika, bo nie posiadam dokumentacji tej pralki)
A jak sie dostać do tych turbinek i jak dotrzeć szczotki?Co do silników komutatorowych to jestem zielony :D Dodano po 22 Szczotki wymieniłem 2miesiące temu więc już się chyba dotarły.
szczotki super ok 1 cm jeszcze , lecz silnik nie wiem czy komutatorowy czy jaki. Niestety nic na nim nie ma. Jak ma szczotki to komutatorowy. Zresztą jak widzisz szczotki to zapewne również komutator. dorobiłem na szybko esa b10 i niestety pierwsza próba i spadł. Coś pokręciłeś -zapewne nie wiesz co to połączenie szeregowe. W takim połączeniu bezpiecznik...
Kwestia szczotek i łożysk odpada, bo to elementy, które sprawdza się w pierwszej kolejności (jestem człowiekiem wiekowym i niejeden silnik komutatorowy już rozbierałam), poza tym, szczotki zostały wymienione na nowe w serwisie i przesuwają się lekko w szczotkotrzymaczach. Jeżeli chodzi o czas pracy - na nowym wirniku był włączany 4 razy, najdłuższy...
w SL były silniki komutatorowe nie było kondensatora Sprawdź szczotki silnika jeśli ok to moduł
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
ok dzieki...
Jeżeli prawidłowo napisałeś model to ta pralka nie ma szczotek ani silnika komutatorowego. Ma silnik klatkowy uruchamiany kondensatorem rozruchowym oraz programator elektryczno-mechaniczny czyli triaków nie ma. Twoje problemy mogą być spowodowane zabrudzeniem kubka hydrostatu, który mocowany jest do węża łączącego zbiornik z pompą spustową. Ta pralka...
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
W tej pralce powinien być silnik komutatorowy. A więc szczotki do sprawdzenia.
Witam Proszę o radę jak powinny być połączone uzwojenia w silniku komutatorowym od wiertarki. I czy złe podłączenie może powodować iskrzenie i zużywanie się szczotek? http://obrazki.elektroda.pl/8738028200_1...
Piszesz, że wymieniłeś szczotki w silniku. Jeżeli nie założyłeś oryginalnych szczotek dwuwarstwowych, to właśnie najprawdopodobniej będzie przyczyną zakłóceń. Można dopasować szczotki od silników komutatorowych od pralek automatycznych (będą tańsze od oryginału) ale koniecznie dwuwarstwowe. Na tych szczotkach jest poprawiona komutacja a co za tym idzie...
Oczywiście chodzi o przeciążenie silnika. Parokrotnie zdarzyło mi się że wielokrotny start w trudnych warunkach, pomimo bezpiecznika powodował odlutowanie linek zasilających szczotki silnika komutatorowego, lub mostków w silnikach czteroszczotkowych.
Silnik komutatorowy 230v moc 450w.Dokładnie chodzi o trzy wyjścia z modułu.Z tego co się orientuję jeden podłączony jest do fazy,drugi do punktu wspólnego szczotka+uzwojenie stojana i zera,trzeci do uzwojenia stojana ale mogę się mylić.Chodzi wyłącznie o to jak podłączyć wychodzące piny.
Witam. Posiadam silnik prądu stałego, komutatorowy, szczotki suwają się po 7 ząbkach. Niestety nie znam się na dokładniejszej klasyfikacji silników, więc powiem tylko tyle o moim silniku. Mój problem polega na tym, iż silnik po dołączeniu napięcia zasilania, czasami nie chce wystartowa. Wówczas jeśli przekęcę nieco wirnik (zasilanie odlączone), to silnik...
Witam ! Użyj szczotki od silnika komutatorowego. Pozdrawiam. Stefan
Jesli nie jest wystarczające to, co pisze w karcie katalogowej, to go oglądnij. Silniki komutatorowe mają szczotki, występuje iskrzenie (np wiertarki), a indykcyjne, asynchroniczne nie.
Może zakleszczające się szczotki ?
o tuz taki mostek H jak na rys, powyrzej zdaje egzamin tylko w przyapdku malych prądów i malych silników, kiedy doczynienia mamy z wiekszymi do glosu dochodzą zakłocenia produkowane przez szczotki silnikow komutatorowych w momentach przełączania uzwojen powstają (wielokrotnie wieksze od napiecia zasilania, czy wydajnosci pradowej zastosowanej barterii),...
Jakie styki na silniku? Jeśli silnik komutatorowy sprawdź szczotki i czy dostaje napięcie na silnik.
Szczotki w silniku komutatorowym powinny być ustawione odpowiednio do biegunów stojana z uwzględnieniem przesunięcia głównego strumienia magnetycznego. Przemieszczanie szczotek pewnie uwzględnia to przesunięcie.
Zamontowane w x bee 2.5 silniki szczotkowe komutatorowe szczotki to blaszki które szybko się przegrzewają, najprościej to sprawdzić pod obciążeniem ze śmigłem ile pobierają prądu i jakie są uzyskiwane obroty. Opory przekładni zębatej też mają wpływ na osiągi silników. Być może że uszkodzona elektronika.
Jeśli silnik indukcyjny, to kondensator - jeżeli komutatorowy to szczotki.
Widziałem jak kolega który przezwaja silniki, zgrzewa końcówki cewek za pomocą częściowo zużytej szczotki silnika komutatorowego. Jako żródło prądu ma transformator bezpieczeństwa (24V 250VA). Elektrodą doprowadzającą prąd do końcówek, są płaskie szczypce - emalia z końcówek częściowo usunięta.
Witam, mógłby ktoś wyjaśnić jak podłączyć regulator obrotów typu ACS THR2KW do silnika komutatorowego ze zdjęć. Do pierwszego wejścia w kostce nic nie wchodzi. Do drugiego idzie kabel od stojana. Od trzeciego szczotka. Od czwartego także szczotka. Od piątego stojan. A od 6 i 7 prądniczka. https://obrazki.elektroda.pl/3222554500_...
Nie jestem ekspertem od silników komutatorowych ale do czynienia z nimi miałem choćby naprawiając wirówki laboratoryjne. Do rzeczy. szczotki nie mogą być zbyt dokładnie dopasowane. Luz który musi na nich występować to nie tylko ruch dół- góra ale jeszcze praca " w bok" czyli zgodnie z kierunkiem obrotów wirnika. Zdarza się że szczotka która się już...
Zapomnij że uda ci się przewinąć wirnik
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
Mój błąd, rezystancja między dwoma przeciwległymi stykami komutatora 2.5oma, między sąsiednimi bardzo niska- zwarcie. Moim zdaniem wirnik poleciał. Po podaniu 230V silne iskrzenie między szczotkami a komutatorem.
W tej pralce jest silnik komutatorowy, szczotki jakie są długie, ile cm węgla jest?
Masz (najprawdopodobniej) silnik komutatorowy. Zmianę kierunku obrotów uzyskujesz przez zmianę kolejności połączenia szeregowego szczotka stojan szczotka - do tego 4 przewody (jak dobrze się przyjrzysz połączeni silnika do modułu i prześledzisz ścieszki i przekaźnik będzie wszystko jasne), dwa przewody to zasilanie silnika oraz dwa przewody to prądniczka...
Małe toto. lepiej napisz czy to jest silnik komutatorowy Ze szczotkami ,czy inny. I czy ma magnesy. Może trzeba go tylko odpowiednio pokręcić.
Przejrzyj drobiazgowo silnik komutatorowy (szczotki, kostka przyłączeniowa itd). W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego.
jeżeli podłączysz go na krótko pod 220 v ,silnik będzie miał cały czas maksymalne obroty i za długo nie pochodzi . Podłącz uzwojenia szeregowo ze szczotkami.
Jeśli to jest silnik indukcyjny (nie komutatorowy, ze szczotkami),to tam na dole powinien być kondensator 16mikrofaradów trzeba go wymienić. Uwaga może "kopać".
Silnik komutatorowy uniwersalny, równolegly. Wystarczy tylko się dowiedzieć która para przewodów od czego. Silnik ma możliwosc zmiany kierunku obrotów dzięki takim wyprowadzeniom.
Czy ten zapis o czyszczeniu wynika z DTR producenta czy jest własnym pomysłem kogoś z dozoru. Prowadzenie eksploatacji maszyn komutatorowych może stwarzać wiele problemów, nie próbuj ich sobie dokładać. Podejrzewam, iż 100% dostępnej literatury podkreśla jak istotna dla prawidłowej współpracy komutator - szczotka jest politura wytworzona na komutatorze....
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Radzę na początku sprawdzić szczotki silnika
Proszę nie odkopywać tematów archiwalnych. Delikatne iskrzenie szczotek w silniku komutatorowym jest normalne.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Na silniku 2 złączki prądniczka 2 złączki wirnik 2 złączki stojan Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Silnik komutatorowy na zdjęciu aż czarno od pyłu węglowego ze szczotek:)
Witam czy to jest silnik komutatorowy na szczotki?
No to lipa, w sumie widziałem sam że to komutatorowy, szczotki sprawdzałem ;) a one kondensatora raczej nie wykorzystują do rozruchu, wygłupiłem się. No to lipa
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
Zayzayer Czy w silniku komutatorowym nie ma szczotek ?
Silnik domyślam się komutatorowy? Zamień wyprowadzenia szczotek.
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Mea culpa ... Chodzi o silnik komutatorowy prądu przemiennego, z uzwojeniami w stojanie szeregowo połączonymi wraz ze szczotkami - jest to więc silnik szeregowy. Pozdrawiam, M
Ni ema tam silniczka krokowego, jest zwykły silniczek komutatorowy (ze szczotkami). Ile lat wam dyletanci trzeba to tłumaczyć? No i problem nie w nim, problem jest w innym miejscu.
Nie wiem jaki jest w niej silnik / komutatorowy czy klatkowy / Szczotkowy, więc na początek do sprawdzenia szczotki.
To normalny odgłos silnika komutatorowego - tarcie szczotek o komutator.
Nie ukrywam, że prąd przemienny to dla mnie czarna magia i czytając z encyklopedii o silnikach komutatorowych 1-fazowych na prąd przemienny bez magnesów stałych niewiele rozumiem (aczkolwiek domyślam się, że chodzi właśnie o przesunięcie fazowe między uzwojeniami wirnika a stojana). Natomiast rozkładając regulator udało mi się dojść (do tego co napisał...
Skoro popchnięcie powoduje pracę silnika to logika podpowiada, że przyczyna tkwi w silniku. Przyjrzałeś się dokładnie komutatorowi? nie ma przypaleń? A czy przypadkiem nie wieszają się szczotki? Może już starte i krótkie. Komutator może już mieć lekkie "jajo" i być może w dołku zatrzymuje się krótka szczotka i nie dociska odpowiednio komutatora
2. Przy zwieraniu stycznikiem energia hamowania wytraca się bezpośrednio w uzwojeniach wirnika i stojana. O ile stojan jest jeszcze jako tako chłodzony, choć bez rewelacji, to najpewniej wirnik wyzionie ducha w ekspresowym tempie, szczególnie jeśli autor pisze: Tej energii jest tyle, co kot napłakał - ułamek prądu roboczego. Większość elektronarzędzi...
Posiadam pilarkę tarczową stołową KINZO 48P3320 z silnikiem komutatorowym 1500 W. Ostatnio zauważyłem dość duże iskrzenie na szczotkach. Iskrzenie nie ustało pomimo, że komutator jest gładki, czysty a szczotki w dobrym stanie. Mam pytanie. Czy to iskrzenie może być w związku z tym że nadpaliło mi się nieco "zadymiło" uzwojenie spowalniające na skutek...
Czy jest to silnik komutatorowy? Może szczotki? Sprawdzić nie zaszkodzi. Szczególnie że moduł inwertera tani nie jest
Witam. Zamiana początków z kończmi uzwojenia faktycznie daje zmianę kierunku obrotów ale pod jednym warunkiem.że nie są przesunieęte zezwoje uzwojenia wirnika z strefy obojetnej.Jeżeli są przesunięte to przełączenie obrotów w druga stronę spowoduje złą pracę - iskrzenie pod szczotkami. Zmiane kierunku obrotów w silnikach komutatorowych tzw. uniwersalnych...
Jak zdejmiesz pasek i pokręcisz ręką bębnem to piszczy? Jeśli tak do wymiany łożyska i simering, jeśli zaś piszczenia nie będzie polecam sprawdzenie szczotek oczywiście, jeżeli to silnik komutatorowy a jeśli to nie pomoże to przy zdjętych szczotkach pokręć silnikiem w celu sprawdzenia łożysk na silniku, jednak na 90% to łożyska i simering.
To normalne w silniku komutatorowym. Szczotki są ustawione pod pewnym kątem - optymalnym dla prawych obrotów. Jakbyś poczytał instrukcję, to byś pewnie doczytał się, że lewe obroty są "gratis" i nie powinno się ich zbyt często używać.
Pytanie jaki silnik w pralkach były najpier zwykłe indykcyjne z przełączanymi uzwojeniami. Potem komutatorowe ze szczotkami ,a obecnie indukcyjne przstosowane pod falownik , w miedzyczasie lg mial i ma jeszcze bldc tzw directdrive.
Silnik komutatorowy na pewno ma szczotki, jednak nie każdy silnik ze szczotkami ma komutator....
Wygląda z informacji w podanych tytułach, że stojan zasilany jest z sieci 3x380V, wirnik trójfazowo przez dodatkowy transformator regulacyjny, w przeciwnym przypadku byłby to silnik komutatorowy trójfazowy szeregowy i miałby regulacje koroną szczotkotrzymaczy.
Może i są ale w większości to komutatorowe .Do regulacji silników klatkowych potrzebny będzie falownik.Ta ukośnica pewnie jest na silniku komutatorowym (posiada szczotki)i do regulacji obrotów będzie dobry wyżej podany regulator.
szczotka silnik komutatorowy filtr komutatorowy komutatorowy schemat
prąd czynny bierny wybierać głosowy sharan schemat wiązka
klaudia2 przestrojenie klaudia2 przestrojenie
Candy CDIN 1L380PB – migające diody, pisk po podgrzaniu wody, diagnostyka i naprawa Renault Grand Espace – zalecane ciśnienie w oponach, wartości dla różnych wersji