(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź 1. Pełny, fabryczny schemat okablowania Flex S 44 AC (oznaczany również jako VCE 44 L AC) znajduje się w czterech fotografiach zamieszczonych na Elektroda.pl; pobierz je z poniższych odsyłaczy i wydrukuj lub otwórz na ekranie: • IMG_4036.jpeg – złącza modułu sterującego (1 ↔ N, 2 ↔ L, 3 ↔ MOTOR, 4 ↔ SHAKER) •...
Jeśli to taki silnik to się nie da podłączyć pod 230VC. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Szukaj jakiś ze szczotkami komutatorowy.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
O złych drucikach pomyślałem. Podłączać teraz bez szczotek czy jak? Bo sprężyna je wypycha i to się raczej nie będzie trzymać. Druga szczotka jest 2 razy dłuższa od pierwszej. Też odciąć ten drut? Jaką długość ma nowa szczotka?
Raczej jest dobrze umocowana bo po obu stronach tj. mocowanie jednej i drugiej szczotki jest takie samo. szczotka idealnie dotyka komutatora tylko ta jedna szczotka od yej strony w którą sie silnik kreci jest lekko przydymiona a po drugiej stronie jest wyszlifowana Dodano po 1 no jak nie widze jak widze:) ja juz mam wyciągniety ten silnik i wszystko...
Aby sprawdzić silnik komutatorowy łączysz szczotka - stojan napięcie podajesz na drugie wyście stojana i na drugą szczotkę.
Proszę napiszcie, czy da się to stwierdzić pomiarem rezystancji. Silnik jest komutatorowy - szczotki długie, są dobre. Wtyczka ma 4 bale idące do wnętrza: 2 - kable siwe 1 - brązowy 1 - jasnozielony 4 kable idące na zewnątrz z czego: 2 - żółte do tachometr 1 - zielony w oplocie materiałowym to szczotka 1 - Brązowy w oplocie materiałowym to 2 szczotka....
Mam takie pytanie: jeżeli przykładowo w silniku komutatorowym wiertarki wytrzą się szczotki a niemam zapasowych to na podstawie czego powinienem kupić nowe szczotki bez zanoszenia wiertarki ze sobą do sklepu (jeżeli to oczywiście możliwe) ? Z góry dzięki. Pozdrawiam...
Witam - to jest silnik szeregowy komutatorowy ( szczotkowy ) , łączymy ; Uzwojenie stojana ( połowa ) do szczotkotrzymacz następnie ze szczotkotrzymacz po drugiej stronie do uzwojenia stojana ( druga połowa ). Proszę napisać co to jest , czy to jest plecionka ze szczotki i blaszka stykowa ? Dodano po 40 https://obrazki.elektroda.pl/5595513900_...
Przed wymianą silnika możesz go przecież sprawdzić.Nie wiem dokładnie jaki tam idzie silnik ale z tego co sie oriętuje to jest to silnik indukcyjny komutatorowy i spokojnie możesz mu podać zewnętrzne napiecie230v.Przed taką próbą należy zdjąć najlepiej pasek ponieważ silnik ruszy na pełnych obrotach.Możesz też sprawdzić ten silnik bez napięcia miernikiem...
Witam Wlasnie go rozgrecam , od gniazda zasilania odchodza dwa przewody ktore odkreceniu gniazda wewnatrz korpusu silnika rozdzialaja sie tzn powiedzmy przewod zasilajacy num 1 dzieli sie na dwa i jeden idzie do uzwojenia stolana zas drugi na jedna szczotke i podobnie dzieje sie z przewosem zasilajacym num 2 tzn dzieli sie tak samo jak num 1. Teraz...
Silnik nie obraca bębnem na żadnym programie. Silnik jest komutatorowy? Szczotki sprawdzone?
Zamienić miejscami przewody do szczotek.
TRochę nieprecyzyjne pytanie-nazwa fabryczna (typ) czy rodzaj działania. Jeśli to drugie-to jest to silnik komutatorowy (ze szczotkami).
Wszystko ok z tymi prowadnicami, ale silnik jaki tam jest zastosowany, to klasyczny silnik komutatorowy (szczotki), a nie krokowy. szymek1982 - Wtryśnij też ze dwie kropelki preparatu (do styków elektronicznych) w szczotki silnika napędzającego płytę CD.
Mianowicie chodzi o to,że po wymianie szczotek grafitowych pojawiło się silne iskrzenie na komutatorze.Nie pomaga czyszczenie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym . Nie wiem czy taki temat był na forum,gdyż nie mam czasu na przeglądanie.
Witam. W drozszych odtwaraczach DVD stosuje sie silniki bezszczotkowe (takie jak w napedach DVD komputerowych),z tym ze sa one drozsze i maja bardziej skomplikowane sterowanie,wiec wiekszosc firm,chcac oszczedzic,stosuje silniki komutatorowe. Np. Pioneer w swoich najnowszych odtwarzaczach przeszedl na silniki ze szczotkami,wiec zaczynaja sie one sypac....
odkurzacz tak jak w temacie - podły łożyska i przy okazji komutator kupiłem nowy wirnik szczotki i łożyska po zamontowaniu i złozeniu silnika jest duże iskrzenie na komutatorze i nie wiem co jest przyczyną?
Witam. Mam problem z wiertarką po wymianie szczotek i po dotarciu(ok 20min na wolniejszych obrotach) i wyczyszczeniu komutatora drobnym papierem(delikatny jak pupa niemowlaka) dalej iskrzy. Bardziej z prawej szczotki niż z lewej. Co jakiś czas przeskoczy iskra z jednej do drugiej szczotki. Moc wiertarki taka sama silnik nie ma jakichś oporów. Dodam,...
Dotyczy pralki Bosch WAE2039KPL/28 Przy okazji wymiany przepalonej grzałki pralki postanowiłem wymienić, prewencyjnie, szczotki silnika. Szczotki oryginalne były jeszcze sprawne i miały ok. 2,5cm długości. Oczyściłem komutator, nakleiłem na komutator taśmę dwustronną z papierem ściernym i w ten sposób szczotki włożone do szczotkotrzymacza precyzyjnie...
Witam. Mam pytanko. Jeżeli jedna ze szczotek mocno iskrzy a nawet te iskry przemieszczają się do drugiej szczotki czyli tak jakby iskry lecą od szczotki do szczotki na połowie obwodu komutatora to oznacza ,że wirnik jest uszkodzony? Proszę o rady.
Makita 9558hn iskrzenie szczotek Witam, wymieniłem ostatnio łożyska w szlifierce i włożyłem nowe szczotki. Przeczyściłem komutator papierem p240, p800, p3000 i p5000 aż na lustro. Sprawdziłem pomiar rezystancji i na każdym komutatorze jest 0,00 Ω i wciąż iskrzy. Wymieniłem dwa przewody na grubsze, które idą ze stojana do szczotek i wciąż to samo. Stojan...
Witam, Mam wiertarkę produkcji DDR Smalcalda jak ją dostałem okazało się, że są do wymiany szczotki. Nie z powodu zużycia a po prostu jedna pękła i odpadł przewód. Dokupiłem szczotki 6x6 http://obrazki.elektroda.pl/1318155300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5732297500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5148520600_1...
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Źle koledzy piszą. Chodzi pewnie o to że w 2 ww jest silnik ze szczotkami( komutatorowy ) a a tej jednej silnik indukcyjny synchroniczny lub asynchroniczny z regulacją prędkości obrotowej poprzez zmianę częstotliwości z tąd pewnie Inverter. Ale w ww modelach i tak jest pasek. Zmiana dotyczy tylko konstrukcji silnika. Prawdziwy silnik direct drive ma...
Pewnie masz "kombinowany" silnik -takie fajne połączenie indukcyjnego z komutatorowym, wtedy zacznij od sprawdzenia szczotek.
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
Jeżeli jest tam silnik komutatorowy to sprawdź długość szczotek. (niestety nie jestem pewien co do rodzaju silnika, bo nie posiadam dokumentacji tej pralki)
w SL były silniki komutatorowe nie było kondensatora Sprawdź szczotki silnika jeśli ok to moduł
Zapomnij że uda ci się przewinąć wirnik
Dlatego byłbym tu bardzo ostrożny... Przetwornica kosztuje niestety... Zweryfikowałem temat - jeżeli ten odkurzacz ma szczotki , będzie silnik komutatorowy. Powinien dać radę w kwestii pracy. Boję się jednak o rozruch. https://www.youtube.com/watch?v=xDCq3F3T... - spory strzał na starcie!!! 27A, potem stabilizacja na 7A...
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Silnik indukcyjny nie ma szczotek, na filmiku masz silnik komutatorowy, pewnie chwyt/bełkot marketingowy, jak padł wirnik to naprawa skrajnie nieopłacalna.
Jakby układ sterujący nie był potrzebny to by go nie było. Rozpieprzysz albo silnik, albo pralkę, albo jedno i drugie. Bezpośrednie wejście na wysokie obroty, bez dystrybucji, bez wstępnego odwirowania, bez kontroli niewyważenia skończy się tak: [url=http://www.youtube.com/watch?v=QxOo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Silnik komutatorowy na zdjęciu aż czarno od pyłu węglowego ze szczotek:)
Silnik komutatorowy to taki ze szczątkami Pozamiatanymi szczątkami... SZCZOTKAMI!!! Tak - silnik komutatorowy to taki ze szczotkami.
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
Aha jak nie ma szczotek to znaczy że jest indukcyjny a ze szczotkami komutatorowy tak mam to rozumieć znalazłem inny regulator ten będzie pasował http://multisort.pl/product/Regulator-ob... za wszystkie odpowiedzi panu dziękuję :) Dodano po 2 a jeszcze taki znalazłem 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji...
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Nie wiem jaki jest w niej silnik / komutatorowy czy klatkowy / Szczotkowy, więc na początek do sprawdzenia szczotki.
Może po prostu się nie da To jest silnik komutatorowy. Ma prąd znamionowy 32A przy 24V więc przy 12V będzie to 64A - ciekawe co na to szczotki i szczotkotrzymacze. Wydaje mi się że taniej będzie dostosować zasilanie i sterowanie do silnika niż silnik do zasilania.
Jeżeli prawidłowo napisałeś model to ta pralka nie ma szczotek ani silnika komutatorowego. Ma silnik klatkowy uruchamiany kondensatorem rozruchowym oraz programator elektryczno-mechaniczny czyli triaków nie ma. Twoje problemy mogą być spowodowane zabrudzeniem kubka hydrostatu, który mocowany jest do węża łączącego zbiornik z pompą spustową. Ta pralka...
Witam Proszę o radę jak powinny być połączone uzwojenia w silniku komutatorowym od wiertarki. I czy złe podłączenie może powodować iskrzenie i zużywanie się szczotek? http://obrazki.elektroda.pl/8738028200_1...
Masz silnik komutatorowy: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Tutaj szczotki: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Krajzega bass polska 230V 2300W.Co jest powodem zużywania sie szczotek w silniku komutatorowym(nowe chodziły może z 5 godzin pracy) i sie rozsypały, zostały założone nowe i po chwili też to samo.Występuje też iskrzenie na szczotkach.Jeśli czegoś ważnego nie napisałem to pytać.
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
szczotki super ok 1 cm jeszcze , lecz silnik nie wiem czy komutatorowy czy jaki. Niestety nic na nim nie ma. Jak ma szczotki to komutatorowy. Zresztą jak widzisz szczotki to zapewne również komutator. dorobiłem na szybko esa b10 i niestety pierwsza próba i spadł. Coś pokręciłeś -zapewne nie wiesz co to połączenie szeregowe. W takim połączeniu bezpiecznik...
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
A jak sie dostać do tych turbinek i jak dotrzeć szczotki?Co do silników komutatorowych to jestem zielony :D Dodano po 22 Szczotki wymieniłem 2miesiące temu więc już się chyba dotarły.
No z tymi ołówkami to trochę nie tak gdyż jak się obraca to pisze na ścieżce oporowej co powoduje zmianę oporności, lepsze szczotka z silnika komutatorowego.
szczotka silnik komutatorowy filtr komutatorowy komutatorowy schemat
manetka sharan rozdzielić kabel domofon odzyskanie nadpisanych
Orange – konfiguracja karty SIM w laptopie, APN internet, modemy LTE/5G, eSIM, Orange Flex Kod błędu DTC P0661 w Mazda MPV - lokalizacja i diagnostyka