Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
O złych drucikach pomyślałem. Podłączać teraz bez szczotek czy jak? Bo sprężyna je wypycha i to się raczej nie będzie trzymać. Druga szczotka jest 2 razy dłuższa od pierwszej. Też odciąć ten drut? Jaką długość ma nowa szczotka?
Raczej jest dobrze umocowana bo po obu stronach tj. mocowanie jednej i drugiej szczotki jest takie samo. szczotka idealnie dotyka komutatora tylko ta jedna szczotka od yej strony w którą sie silnik kreci jest lekko przydymiona a po drugiej stronie jest wyszlifowana Dodano po 1 no jak nie widze jak widze:) ja juz mam wyciągniety ten silnik i wszystko...
(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź 1. Pełny, fabryczny schemat okablowania Flex S 44 AC (oznaczany również jako VCE 44 L AC) znajduje się w czterech fotografiach zamieszczonych na Elektroda.pl; pobierz je z poniższych odsyłaczy i wydrukuj lub otwórz na ekranie: • IMG_4036.jpeg – złącza modułu sterującego (1 ↔ N, 2 ↔ L, 3 ↔ MOTOR, 4 ↔ SHAKER) •...
Mam takie pytanie: jeżeli przykładowo w silniku komutatorowym wiertarki wytrzą się szczotki a niemam zapasowych to na podstawie czego powinienem kupić nowe szczotki bez zanoszenia wiertarki ze sobą do sklepu (jeżeli to oczywiście możliwe) ? Z góry dzięki. Pozdrawiam...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Aby sprawdzić silnik komutatorowy łączysz szczotka - stojan napięcie podajesz na drugie wyście stojana i na drugą szczotkę.
Proszę napiszcie, czy da się to stwierdzić pomiarem rezystancji. Silnik jest komutatorowy - szczotki długie, są dobre. Wtyczka ma 4 bale idące do wnętrza: 2 - kable siwe 1 - brązowy 1 - jasnozielony 4 kable idące na zewnątrz z czego: 2 - żółte do tachometr 1 - zielony w oplocie materiałowym to szczotka 1 - Brązowy w oplocie materiałowym to 2 szczotka....
Witam - to jest silnik szeregowy komutatorowy ( szczotkowy ) , łączymy ; Uzwojenie stojana ( połowa ) do szczotkotrzymacz następnie ze szczotkotrzymacz po drugiej stronie do uzwojenia stojana ( druga połowa ). Proszę napisać co to jest , czy to jest plecionka ze szczotki i blaszka stykowa ? Dodano po 40 https://obrazki.elektroda.pl/5595513900_...
TRochę nieprecyzyjne pytanie-nazwa fabryczna (typ) czy rodzaj działania. Jeśli to drugie-to jest to silnik komutatorowy (ze szczotkami).
Przed wymianą silnika możesz go przecież sprawdzić.Nie wiem dokładnie jaki tam idzie silnik ale z tego co sie oriętuje to jest to silnik indukcyjny komutatorowy i spokojnie możesz mu podać zewnętrzne napiecie230v.Przed taką próbą należy zdjąć najlepiej pasek ponieważ silnik ruszy na pełnych obrotach.Możesz też sprawdzić ten silnik bez napięcia miernikiem...
Witam Wlasnie go rozgrecam , od gniazda zasilania odchodza dwa przewody ktore odkreceniu gniazda wewnatrz korpusu silnika rozdzialaja sie tzn powiedzmy przewod zasilajacy num 1 dzieli sie na dwa i jeden idzie do uzwojenia stolana zas drugi na jedna szczotke i podobnie dzieje sie z przewosem zasilajacym num 2 tzn dzieli sie tak samo jak num 1. Teraz...
Jeśli to taki silnik to się nie da podłączyć pod 230VC. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Szukaj jakiś ze szczotkami komutatorowy.
Zamienić miejscami przewody do szczotek.
Witam. W drozszych odtwaraczach DVD stosuje sie silniki bezszczotkowe (takie jak w napedach DVD komputerowych),z tym ze sa one drozsze i maja bardziej skomplikowane sterowanie,wiec wiekszosc firm,chcac oszczedzic,stosuje silniki komutatorowe. Np. Pioneer w swoich najnowszych odtwarzaczach przeszedl na silniki ze szczotkami,wiec zaczynaja sie one sypac....
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
w SL były silniki komutatorowe nie było kondensatora Sprawdź szczotki silnika jeśli ok to moduł
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Jakby układ sterujący nie był potrzebny to by go nie było. Rozpieprzysz albo silnik, albo pralkę, albo jedno i drugie. Bezpośrednie wejście na wysokie obroty, bez dystrybucji, bez wstępnego odwirowania, bez kontroli niewyważenia skończy się tak: [url=http://www.youtube.com/watch?v=QxOo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Silnik nie obraca bębnem na żadnym programie. Silnik jest komutatorowy? Szczotki sprawdzone?
Witam. Mam pytanko. Jeżeli jedna ze szczotek mocno iskrzy a nawet te iskry przemieszczają się do drugiej szczotki czyli tak jakby iskry lecą od szczotki do szczotki na połowie obwodu komutatora to oznacza ,że wirnik jest uszkodzony? Proszę o rady.
Mianowicie chodzi o to,że po wymianie szczotek grafitowych pojawiło się silne iskrzenie na komutatorze.Nie pomaga czyszczenie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym . Nie wiem czy taki temat był na forum,gdyż nie mam czasu na przeglądanie.
Wszystko ok z tymi prowadnicami, ale silnik jaki tam jest zastosowany, to klasyczny silnik komutatorowy (szczotki), a nie krokowy. szymek1982 - Wtryśnij też ze dwie kropelki preparatu (do styków elektronicznych) w szczotki silnika napędzającego płytę CD.
Silnik indukcyjny nie ma szczotek, na filmiku masz silnik komutatorowy, pewnie chwyt/bełkot marketingowy, jak padł wirnik to naprawa skrajnie nieopłacalna.
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
odkurzacz tak jak w temacie - podły łożyska i przy okazji komutator kupiłem nowy wirnik szczotki i łożyska po zamontowaniu i złozeniu silnika jest duże iskrzenie na komutatorze i nie wiem co jest przyczyną?
Posiadam Silnik na 230V jet on z odkurzacza. Podczas włączania odkurzacza okazuje się iż z okolic szczotek po tak 2 sek pracy zaczyna bardzo iskrzyć a na komutatorze zostają jak by przypalone kawałki szczotek. Co może być przyczyna takiego zachowania się silnika ?
Czy i dlaczego należy czyścić szczeliny w komutatorze przy wymianie szczotek (silnik pralki) ? Czy starty pył węglowy powoduje zwarcia styków komutatora ?
Dotyczy pralki Bosch WAE2039KPL/28 Przy okazji wymiany przepalonej grzałki pralki postanowiłem wymienić, prewencyjnie, szczotki silnika. Szczotki oryginalne były jeszcze sprawne i miały ok. 2,5cm długości. Oczyściłem komutator, nakleiłem na komutator taśmę dwustronną z papierem ściernym i w ten sposób szczotki włożone do szczotkotrzymacza precyzyjnie...
JAKIE SĄ PODSTAWOWE USZKODZENIA SILNIKÓW KOMUTATOROWYCH jedno fazowych i ich objawy i sposoby wykrywania? Tytuł poprawiłem. Nie używaj wielkich liter -->REGULAMIN pkt 10.9. Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE.
Silnik w młocie udarowym po wyłączeniu nie chce ruszyć. Żadnych odznak życia. Sprawdziłem omomierzem i bieguny mają przejście. Wirnik także. Jednak po złożeniu silnika wirnik nie wykazuje przejścia. Szczotki dobre. Uzwojenie wirnika i biegunów przy oględzinach mają nie spaloną izolację. Co da się zrobić?
Witam koledzy mam taki dziwny silnik z przodu jest silnik komutatorowy a w tyle wygląda ze ma uzwojenie klatkowe od obydwu części wychodzą oddzielne przewody. Czy ktoś spotkał sie z takim silnikiem i mógłby mi pomóc w uruchomieniu tego silnika,bo za bardzo nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć. http://obrazki.elektroda.net/25_12804292... http://obrazki.elektroda.net/27_12804292...
Witam. Przyszedł czas aby dokonać przeglądu piły elektrycznej łańcuchowej. Podczas używania szczotki na komutatorze mocno iskrzą. Oglądałem filmik na you tubie. Jak najdrobniejszym papierem ściernym serwisowanie zacząć od przeczyszczenia komutatora. Mój tak samo wygląda. Nie widać czystej miedzi komutatora. Tylko mocne zabrudzenie. https://www.youtube.com/watch?v=w1_LBqXn...
silnik iskrzy.Witam Prz iskrzeniu wirnika czasami pomaga przetarcie komutatora szmatką nasączoną spirytusem uważając aby nie dostał się on do szczotek ani nie spłynął na uzwojenie. 1. Wyjąć szcotki 2. Wyczyścić komutator( silnik w pozycji pionowej) 3. Sprawdzić luz łożysk jeżeli są wyrobione silnik też może iskrzyć. 4. Wyczyścić szczotkotrzymacze w...
W pilarce MSCS1200 o mocy 1200W nawalił silnik szczotkowy, zużyły się szczotki węglowe. Poszukałem na Allegro podobnych szczotek o tym samym przekroju, ale nie jestem pewny, czy o tej samej długości sprężyny, niestety zgubiłem gdzieś oryginalne sprężyny z tego silnika. Wstawiłem te szczotki i po uruchomieniu pilarki silnik zaczął bardzo głośno pracować,...
Cześć, wymieniłem ostatnio szczotki w szlifierce i po wymianie silnik buczy i wolno się kręci. Po pomocy i zakręceniu go jesczze bardziej nic sie nie dzieje. Szlifierka powinna pobierać koło 3,4A a pobiera 0,3A. Co może być problemem bo już nie mam pomysłu? Szczotki jeszcze raz sprawdzilem i są dobre a napięcie pomiędzy jedną i drugą szczotką to 4V....
Chciałbym się dokładniej dowiedzieć jaka jest przyczyna palenia się szczotek w szlifierce kątowej czy to jedyną przyczyną jest uszkodzony wirnik jeśli tak to jakie uszkodzenie wirnika to powoduje czy da się to jakoś naprawić nie wymieniając wirnika?
witam posiadam myjke ciśnieniową. na komutatorze silnika powstaje duży łuk elektryczny między szczotkami czy to będzie oznaczało zajechany wirnik czy są szczotki już zjechane (mają długość 1.5 cm)
Jeżeli jest tam silnik komutatorowy to sprawdź długość szczotek. (niestety nie jestem pewien co do rodzaju silnika, bo nie posiadam dokumentacji tej pralki)
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Pewnie masz "kombinowany" silnik -takie fajne połączenie indukcyjnego z komutatorowym, wtedy zacznij od sprawdzenia szczotek.
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
Dlatego byłbym tu bardzo ostrożny... Przetwornica kosztuje niestety... Zweryfikowałem temat - jeżeli ten odkurzacz ma szczotki , będzie silnik komutatorowy. Powinien dać radę w kwestii pracy. Boję się jednak o rozruch. https://www.youtube.com/watch?v=xDCq3F3T... - spory strzał na starcie!!! 27A, potem stabilizacja na 7A...
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Zapomnij że uda ci się przewinąć wirnik
Silnik komutatorowy to taki ze szczątkami Pozamiatanymi szczątkami... SZCZOTKAMI!!! Tak - silnik komutatorowy to taki ze szczotkami.
Jeżeli prawidłowo napisałeś model to ta pralka nie ma szczotek ani silnika komutatorowego. Ma silnik klatkowy uruchamiany kondensatorem rozruchowym oraz programator elektryczno-mechaniczny czyli triaków nie ma. Twoje problemy mogą być spowodowane zabrudzeniem kubka hydrostatu, który mocowany jest do węża łączącego zbiornik z pompą spustową. Ta pralka...
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
Silnik komutatorowy na zdjęciu aż czarno od pyłu węglowego ze szczotek:)
Masz silnik komutatorowy: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Tutaj szczotki: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Silniki asynchroniczne i synchroniczne nie mają komutatora. Mogą mieć pierścienie i szczotki ale nie komutator. Może to jest silnik komutatorowy 3-fazowy. Ten silnik nie można zasilać z falownika. Obroty nie zmieniają się wraz z częstotliwością, można tylko uszkodzić falownik. Taki silnik można zasilić z autotransformatora 3-fazowego lub 3-fazowego...
Na silniku 2 złączki prądniczka 2 złączki wirnik 2 złączki stojan Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Oczywiście chodzi o przeciążenie silnika. Parokrotnie zdarzyło mi się że wielokrotny start w trudnych warunkach, pomimo bezpiecznika powodował odlutowanie linek zasilających szczotki silnika komutatorowego, lub mostków w silnikach czteroszczotkowych.
Sprawdż silnik poza pralką. Od tego zawsze zaczynam (pomiary, szczotki i rozruch). Jeżeli sprawny, szukasz dalej (moduł, programator, etc). Poszukaj jak wpiąć silnik komutatorowy i napisz o rezultatach, albo oddaj (pralkę) w ręce fachowca.
No z tymi ołówkami to trochę nie tak gdyż jak się obraca to pisze na ścieżce oporowej co powoduje zmianę oporności, lepsze szczotka z silnika komutatorowego.
Może po prostu się nie da To jest silnik komutatorowy. Ma prąd znamionowy 32A przy 24V więc przy 12V będzie to 64A - ciekawe co na to szczotki i szczotkotrzymacze. Wydaje mi się że taniej będzie dostosować zasilanie i sterowanie do silnika niż silnik do zasilania.
Źle koledzy piszą. Chodzi pewnie o to że w 2 ww jest silnik ze szczotkami( komutatorowy ) a a tej jednej silnik indukcyjny synchroniczny lub asynchroniczny z regulacją prędkości obrotowej poprzez zmianę częstotliwości z tąd pewnie Inverter. Ale w ww modelach i tak jest pasek. Zmiana dotyczy tylko konstrukcji silnika. Prawdziwy silnik direct drive ma...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Krajzega bass polska 230V 2300W.Co jest powodem zużywania sie szczotek w silniku komutatorowym(nowe chodziły może z 5 godzin pracy) i sie rozsypały, zostały założone nowe i po chwili też to samo.Występuje też iskrzenie na szczotkach.Jeśli czegoś ważnego nie napisałem to pytać.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Widziałem jak kolega który przezwaja silniki, zgrzewa końcówki cewek za pomocą częściowo zużytej szczotki silnika komutatorowego. Jako żródło prądu ma transformator bezpieczeństwa (24V 250VA). Elektrodą doprowadzającą prąd do końcówek, są płaskie szczypce - emalia z końcówek częściowo usunięta.
szczotka komutatorowy silnik komutatorowy silnik komutatorowy kosiarki
wyciszy domofon wymiana sprzęgła skoda seagate widzieć
bateria macallister bateria hilti
Zielony ekran na programach 1 i 2 po podłączeniu dekodera Jak założyć blaszki antywibracyjne na klocki hamulcowe Passata B5 1.9 TDI