Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
O złych drucikach pomyślałem. Podłączać teraz bez szczotek czy jak? Bo sprężyna je wypycha i to się raczej nie będzie trzymać. Druga szczotka jest 2 razy dłuższa od pierwszej. Też odciąć ten drut? Jaką długość ma nowa szczotka?
No z tymi ołówkami to trochę nie tak gdyż jak się obraca to pisze na ścieżce oporowej co powoduje zmianę oporności, lepsze szczotka z silnika komutatorowego.
TRochę nieprecyzyjne pytanie-nazwa fabryczna (typ) czy rodzaj działania. Jeśli to drugie-to jest to silnik komutatorowy (ze szczotkami).
Jeśli to taki silnik to się nie da podłączyć pod 230VC. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Szukaj jakiś ze szczotkami komutatorowy.
Zamienić miejscami przewody do szczotek.
Witam. W drozszych odtwaraczach DVD stosuje sie silniki bezszczotkowe (takie jak w napedach DVD komputerowych),z tym ze sa one drozsze i maja bardziej skomplikowane sterowanie,wiec wiekszosc firm,chcac oszczedzic,stosuje silniki komutatorowe. Np. Pioneer w swoich najnowszych odtwarzaczach przeszedl na silniki ze szczotkami,wiec zaczynaja sie one sypac....
Aby sprawdzić silnik komutatorowy łączysz szczotka - stojan napięcie podajesz na drugie wyście stojana i na drugą szczotkę.
Jakby układ sterujący nie był potrzebny to by go nie było. Rozpieprzysz albo silnik, albo pralkę, albo jedno i drugie. Bezpośrednie wejście na wysokie obroty, bez dystrybucji, bez wstępnego odwirowania, bez kontroli niewyważenia skończy się tak: [url=http://www.youtube.com/watch?v=QxOo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Najprawdopodobniej iskrzy i druga ale tego nie widzisz bo iskry lecą w druga stronę, jeżeli jest jak mówisz (wątpię) to do sprawdzenia tylko ta jedna szczotka: słaby docisk, zużyta, za krótka, słaba sprężynka
Witam mam taki problem poszukuję jakiegoś w miare prostego układu (schematu) do sterowania obrotami silnika komutatorowego prawo lewo + wirówka (silnik posiada prądniczkę tacho = dwa wejścia szczotka,dwa stojan ). Jest to silnik prądu zmiennego od pralki ! proszę o POMOC :|
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
Silnik indukcyjny nie ma szczotek, na filmiku masz silnik komutatorowy, pewnie chwyt/bełkot marketingowy, jak padł wirnik to naprawa skrajnie nieopłacalna.
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
w SL były silniki komutatorowe nie było kondensatora Sprawdź szczotki silnika jeśli ok to moduł
Silnik komutatorowy to taki ze szczątkami Pozamiatanymi szczątkami... SZCZOTKAMI!!! Tak - silnik komutatorowy to taki ze szczotkami.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Witam. Napisz coś wiecej o tej głośności.Jaki jest to dzwiek? Cechą charakterystyczną tych silników jest wiekszy poziom dzwieku. Głośna praca może być od węzła komutator - szczotka przy wypalonych wycinkach i wytartych szczotkach.
Wszystko ok z tymi prowadnicami, ale silnik jaki tam jest zastosowany, to klasyczny silnik komutatorowy (szczotki), a nie krokowy. szymek1982 - Wtryśnij też ze dwie kropelki preparatu (do styków elektronicznych) w szczotki silnika napędzającego płytę CD.
Silnik nie obraca bębnem na żadnym programie. Silnik jest komutatorowy? Szczotki sprawdzone?
Na silniku 2 złączki prądniczka 2 złączki wirnik 2 złączki stojan Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Oczywiście chodzi o przeciążenie silnika. Parokrotnie zdarzyło mi się że wielokrotny start w trudnych warunkach, pomimo bezpiecznika powodował odlutowanie linek zasilających szczotki silnika komutatorowego, lub mostków w silnikach czteroszczotkowych.
Miałem taki sam problem, w moim przypadku była winna szczotka. Mimo odpowiedniej długości zawieszała się w kanale. Wizualnie było ok, jednak pomiędzy szczotką, a komutatorem była szczelina.
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
ok dzieki...
Jeżeli jest tam silnik komutatorowy to sprawdź długość szczotek. (niestety nie jestem pewien co do rodzaju silnika, bo nie posiadam dokumentacji tej pralki)
Krajzega bass polska 230V 2300W.Co jest powodem zużywania sie szczotek w silniku komutatorowym(nowe chodziły może z 5 godzin pracy) i sie rozsypały, zostały założone nowe i po chwili też to samo.Występuje też iskrzenie na szczotkach.Jeśli czegoś ważnego nie napisałem to pytać.
Dlatego byłbym tu bardzo ostrożny... Przetwornica kosztuje niestety... Zweryfikowałem temat - jeżeli ten odkurzacz ma szczotki , będzie silnik komutatorowy. Powinien dać radę w kwestii pracy. Boję się jednak o rozruch. https://www.youtube.com/watch?v=xDCq3F3T... - spory strzał na starcie!!! 27A, potem stabilizacja na 7A...
Jeżeli prawidłowo napisałeś model to ta pralka nie ma szczotek ani silnika komutatorowego. Ma silnik klatkowy uruchamiany kondensatorem rozruchowym oraz programator elektryczno-mechaniczny czyli triaków nie ma. Twoje problemy mogą być spowodowane zabrudzeniem kubka hydrostatu, który mocowany jest do węża łączącego zbiornik z pompą spustową. Ta pralka...
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
Widziałem jak kolega który przezwaja silniki, zgrzewa końcówki cewek za pomocą częściowo zużytej szczotki silnika komutatorowego. Jako żródło prądu ma transformator bezpieczeństwa (24V 250VA). Elektrodą doprowadzającą prąd do końcówek, są płaskie szczypce - emalia z końcówek częściowo usunięta.
Pewnie masz "kombinowany" silnik -takie fajne połączenie indukcyjnego z komutatorowym, wtedy zacznij od sprawdzenia szczotek.
Piszesz, że wymieniłeś szczotki w silniku. Jeżeli nie założyłeś oryginalnych szczotek dwuwarstwowych, to właśnie najprawdopodobniej będzie przyczyną zakłóceń. Można dopasować szczotki od silników komutatorowych od pralek automatycznych (będą tańsze od oryginału) ale koniecznie dwuwarstwowe. Na tych szczotkach jest poprawiona komutacja a co za tym idzie...
Źle koledzy piszą. Chodzi pewnie o to że w 2 ww jest silnik ze szczotkami( komutatorowy ) a a tej jednej silnik indukcyjny synchroniczny lub asynchroniczny z regulacją prędkości obrotowej poprzez zmianę częstotliwości z tąd pewnie Inverter. Ale w ww modelach i tak jest pasek. Zmiana dotyczy tylko konstrukcji silnika. Prawdziwy silnik direct drive ma...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
jeżeli podłączysz go na krótko pod 220 v ,silnik będzie miał cały czas maksymalne obroty i za długo nie pochodzi . Podłącz uzwojenia szeregowo ze szczotkami.
A jak sie dostać do tych turbinek i jak dotrzeć szczotki?Co do silników komutatorowych to jestem zielony :D Dodano po 22 Szczotki wymieniłem 2miesiące temu więc już się chyba dotarły.
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Witam ! Użyj szczotki od silnika komutatorowego. Pozdrawiam. Stefan
2. Przy zwieraniu stycznikiem energia hamowania wytraca się bezpośrednio w uzwojeniach wirnika i stojana. O ile stojan jest jeszcze jako tako chłodzony, choć bez rewelacji, to najpewniej wirnik wyzionie ducha w ekspresowym tempie, szczególnie jeśli autor pisze: Tej energii jest tyle, co kot napłakał - ułamek prądu roboczego. Większość elektronarzędzi...
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
Szczotki w silniku komutatorowym powinny być ustawione odpowiednio do biegunów stojana z uwzględnieniem przesunięcia głównego strumienia magnetycznego. Przemieszczanie szczotek pewnie uwzględnia to przesunięcie.
Proszę nie odkopywać tematów archiwalnych. Delikatne iskrzenie szczotek w silniku komutatorowym jest normalne.
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Silnik komutatorowy 230v moc 450w.Dokładnie chodzi o trzy wyjścia z modułu.Z tego co się orientuję jeden podłączony jest do fazy,drugi do punktu wspólnego szczotka+uzwojenie stojana i zera,trzeci do uzwojenia stojana ale mogę się mylić.Chodzi wyłącznie o to jak podłączyć wychodzące piny.
Jakie styki na silniku? Jeśli silnik komutatorowy sprawdź szczotki i czy dostaje napięcie na silnik.
Filtr nie ma wpływu na iskrzenie szczotek Jeśli iskrzą szczotki to jest uszkodzony wirnik zazwyczaj lub wypalony komutator Jeśli szczotka nie przylega całą powierzchnią do komutatora to wtedy powstaje iskra Silnki komutatorowe podczas napraw lub przeglądów powinny mieć przetoczone komutatory
Mój błąd, rezystancja między dwoma przeciwległymi stykami komutatora 2.5oma, między sąsiednimi bardzo niska- zwarcie. Moim zdaniem wirnik poleciał. Po podaniu 230V silne iskrzenie między szczotkami a komutatorem.
Masz (najprawdopodobniej) silnik komutatorowy. Zmianę kierunku obrotów uzyskujesz przez zmianę kolejności połączenia szeregowego szczotka stojan szczotka - do tego 4 przewody (jak dobrze się przyjrzysz połączeni silnika do modułu i prześledzisz ścieszki i przekaźnik będzie wszystko jasne), dwa przewody to zasilanie silnika oraz dwa przewody to prądniczka...
Silnik komutatorowy uniwersalny, równolegly. Wystarczy tylko się dowiedzieć która para przewodów od czego. Silnik ma możliwosc zmiany kierunku obrotów dzięki takim wyprowadzeniom.
Radzę na początku sprawdzić szczotki silnika
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
Witam czy to jest silnik komutatorowy na szczotki?
Proszę napiszcie, czy da się to stwierdzić pomiarem rezystancji. Silnik jest komutatorowy - szczotki długie, są dobre. Wtyczka ma 4 bale idące do wnętrza: 2 - kable siwe 1 - brązowy 1 - jasnozielony 4 kable idące na zewnątrz z czego: 2 - żółte do tachometr 1 - zielony w oplocie materiałowym to szczotka 1 - Brązowy w oplocie materiałowym to 2 szczotka....
Kwestia szczotek i łożysk odpada, bo to elementy, które sprawdza się w pierwszej kolejności (jestem człowiekiem wiekowym i niejeden silnik komutatorowy już rozbierałam), poza tym, szczotki zostały wymienione na nowe w serwisie i przesuwają się lekko w szczotkotrzymaczach. Jeżeli chodzi o czas pracy - na nowym wirniku był włączany 4 razy, najdłuższy...
Sprawdź omomierzem sprężarkę albo uzwojenia jej silnika. Na zdjęciach ewidentnie akumulator jest OK a niesprawność tkwi po stronie sprężarki. Nawet jeśli sprężarka by dawała zwarcie to napięcie na mierniku mie powinno by wynosić 13,04V tylko spadać. Silniki są tam zwykłe komutatorowe więc może po prostu zawieszona szczotka lub inna niesprawność typowej...
To jest silnik indukcyjny nie posiadający szczotek węglowych. Szczotki węglowe były w silnikach komutatorowych. Podaj pełny model pralki czyli WAS28463PL/ ....? Twoja pralka będzie posiadać odrębny moduł sterujący tym właśnie silnikiem.
Jesli nie jest wystarczające to, co pisze w karcie katalogowej, to go oglądnij. Silniki komutatorowe mają szczotki, występuje iskrzenie (np wiertarki), a indykcyjne, asynchroniczne nie.
Jak zdejmiesz pasek i pokręcisz ręką bębnem to piszczy? Jeśli tak do wymiany łożyska i simering, jeśli zaś piszczenia nie będzie polecam sprawdzenie szczotek oczywiście, jeżeli to silnik komutatorowy a jeśli to nie pomoże to przy zdjętych szczotkach pokręć silnikiem w celu sprawdzenia łożysk na silniku, jednak na 90% to łożyska i simering.
Jeżeli silnik ma 3 szczotki (lub wielokrotność) to będzie to silnik komutatorowy prądu przemiennego 3-fazowy (szeregowy lub bocznikowy).
Mea culpa ... Chodzi o silnik komutatorowy prądu przemiennego, z uzwojeniami w stojanie szeregowo połączonymi wraz ze szczotkami - jest to więc silnik szeregowy. Pozdrawiam, M
Silniki asynchroniczne i synchroniczne nie mają komutatora. Mogą mieć pierścienie i szczotki ale nie komutator. Może to jest silnik komutatorowy 3-fazowy. Ten silnik nie można zasilać z falownika. Obroty nie zmieniają się wraz z częstotliwością, można tylko uszkodzić falownik. Taki silnik można zasilić z autotransformatora 3-fazowego lub 3-fazowego...
Witam, mógłby ktoś wyjaśnić jak podłączyć regulator obrotów typu ACS THR2KW do silnika komutatorowego ze zdjęć. Do pierwszego wejścia w kostce nic nie wchodzi. Do drugiego idzie kabel od stojana. Od trzeciego szczotka. Od czwartego także szczotka. Od piątego stojan. A od 6 i 7 prądniczka. https://obrazki.elektroda.pl/3222554500_...
Witam. Zamiana początków z kończmi uzwojenia faktycznie daje zmianę kierunku obrotów ale pod jednym warunkiem.że nie są przesunieęte zezwoje uzwojenia wirnika z strefy obojetnej.Jeżeli są przesunięte to przełączenie obrotów w druga stronę spowoduje złą pracę - iskrzenie pod szczotkami. Zmiane kierunku obrotów w silnikach komutatorowych tzw. uniwersalnych...
W tej pralce powinien być silnik komutatorowy. A więc szczotki do sprawdzenia.
Jaki zatem silnik musi być w wentylatorze aby dał się tak sterować? Żeby móc sterować prędkością obrotową za pomocą zwykłego regulatora fazowego (ściemniacza do żarówek) wentylator musiałby być wyposażony w silnik komutatorowy (ze szczotkami). A takich silników w wentylatorach raczej się nie stosuje. Natomiast prędkość silnika indukcyjnego można regulować...
Silnik komutatorowy na pewno ma szczotki, jednak nie każdy silnik ze szczotkami ma komutator....
W tej pralce jest silnik komutatorowy, szczotki jakie są długie, ile cm węgla jest?
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek. Większość bierzni ma silniki bezszczotkowe sterowane regulatorem PWM
Wygląda z informacji w podanych tytułach, że stojan zasilany jest z sieci 3x380V, wirnik trójfazowo przez dodatkowy transformator regulacyjny, w przeciwnym przypadku byłby to silnik komutatorowy trójfazowy szeregowy i miałby regulacje koroną szczotkotrzymaczy.
Przejrzyj drobiazgowo silnik komutatorowy (szczotki, kostka przyłączeniowa itd). W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego.
To na osi silnika to tachogenerator. Wyprowadzone masz osobno uzwojenie stojanu i szczotek. Poczytaj troszkę o silnikach komutatorowych , sposobach ich połączeń itd. Zmianę prędkości uzyskuje się przy podawaniu różnego napięcia do silnika, a nie wpinaniu regulatora do szczotek.
Witam Proszę o radę jak powinny być połączone uzwojenia w silniku komutatorowym od wiertarki. I czy złe podłączenie może powodować iskrzenie i zużywanie się szczotek? http://obrazki.elektroda.pl/8738028200_1...
Zapomnij że uda ci się przewinąć wirnik
Nie jestem ekspertem od silników komutatorowych ale do czynienia z nimi miałem choćby naprawiając wirówki laboratoryjne. Do rzeczy. szczotki nie mogą być zbyt dokładnie dopasowane. Luz który musi na nich występować to nie tylko ruch dół- góra ale jeszcze praca " w bok" czyli zgodnie z kierunkiem obrotów wirnika. Zdarza się że szczotka która się już...
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Witam. Posiadam silnik prądu stałego, komutatorowy, szczotki suwają się po 7 ząbkach. Niestety nie znam się na dokładniejszej klasyfikacji silników, więc powiem tylko tyle o moim silniku. Mój problem polega na tym, iż silnik po dołączeniu napięcia zasilania, czasami nie chce wystartowa. Wówczas jeśli przekęcę nieco wirnik (zasilanie odlączone), to silnik...
Tam jest silnik komutatorowy. Tylko że Zanussi w swoich pralkach stosował silniki szczotkowe w których w kostce było więcej niż sześć wyprowadzeń. Amator może mieć problem z ich identyfikacją :? A jeśli jest zwyczajowo sześć przewodów w kostce to dwa omijamy ze względów oczywistych. Sieć na komutator (szczotka) i na stojan a następne dwa mostkujemy...
Witam, Google Twoim przyjacielem, tylko należy nazywać rzeczy po imieniu, zobacz: http://www.google.pl/search?hl=pl&sa=X&o... Jest to silnik komutatorowy prądu przemiennego ze szczotkami na komutatorze zwartymi między sobą i obracanymi względem osi neutralnej. Zasilany jest tylko od strony nieruchomego...
Nie ukrywam, że prąd przemienny to dla mnie czarna magia i czytając z encyklopedii o silnikach komutatorowych 1-fazowych na prąd przemienny bez magnesów stałych niewiele rozumiem (aczkolwiek domyślam się, że chodzi właśnie o przesunięcie fazowe między uzwojeniami wirnika a stojana). Natomiast rozkładając regulator udało mi się dojść (do tego co napisał...
Zwiększone iskrzenie na szczotkach może być spowodowane brakiem ,lub za małym obciążenia silnika-nic o tym nie piszesz.Można spróbować je zmniejszyć zwiększając docisk szczotek,ale może to być kosztem ich trwałości.
Skąd miałem wiedzieć, że elektryczna? Skoro ekektryczna to sprawdź czy prad dochodzi do silnika, sprawdż i wyczyść szczotki (jeżeli to silnik komutatorowy). Jeżeli umiesz sprawdź też ten kondensator o którym pisałeś. Dodano po 52 Pamiętaj, że w tym silniku jest prąd 220V, który tylko czeka, żeby cię porazić. UWAŻAJ PRZY GRZEBANIU!
Silnik komutatorowy na zdjęciu aż czarno od pyłu węglowego ze szczotek:)
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
Skoro popchnięcie powoduje pracę silnika to logika podpowiada, że przyczyna tkwi w silniku. Przyjrzałeś się dokładnie komutatorowi? nie ma przypaleń? A czy przypadkiem nie wieszają się szczotki? Może już starte i krótkie. Komutator może już mieć lekkie "jajo" i być może w dołku zatrzymuje się krótka szczotka i nie dociska odpowiednio komutatora
Masz dwie możliwości: odwróć podłączenie cewek stojana albo zamień miejscami przewody podłączone do szczotek.
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Małe toto. lepiej napisz czy to jest silnik komutatorowy Ze szczotkami ,czy inny. I czy ma magnesy. Może trzeba go tylko odpowiednio pokręcić.
Czy ten zapis o czyszczeniu wynika z DTR producenta czy jest własnym pomysłem kogoś z dozoru. Prowadzenie eksploatacji maszyn komutatorowych może stwarzać wiele problemów, nie próbuj ich sobie dokładać. Podejrzewam, iż 100% dostępnej literatury podkreśla jak istotna dla prawidłowej współpracy komutator - szczotka jest politura wytworzona na komutatorze....
Pralki z silnikiem inwerterowym są przy praniu praktycznie niesłyszalne - słychać tylko plusk wody, przy wirowaniu słychać raczej nieznaczne buczenie. Te silniki są trójfazowe zasilane poprzez falownik (brak szczotek p brak komutatora). W Twojej pralce zastosowano silnik komutatorowy, charakterystyczny pisk wydają szczotki ocierające się o komutator....
Czy jest to silnik komutatorowy? Może szczotki? Sprawdzić nie zaszkodzi. Szczególnie że moduł inwertera tani nie jest
Jeśli silnik indukcyjny, to kondensator - jeżeli komutatorowy to szczotki.
Nie wiem jaki jest w niej silnik / komutatorowy czy klatkowy / Szczotkowy, więc na początek do sprawdzenia szczotki.
Posiadam pilarkę tarczową stołową KINZO 48P3320 z silnikiem komutatorowym 1500 W. Ostatnio zauważyłem dość duże iskrzenie na szczotkach. Iskrzenie nie ustało pomimo, że komutator jest gładki, czysty a szczotki w dobrym stanie. Mam pytanie. Czy to iskrzenie może być w związku z tym że nadpaliło mi się nieco "zadymiło" uzwojenie spowalniające na skutek...
Sprawdż silnik poza pralką. Od tego zawsze zaczynam (pomiary, szczotki i rozruch). Jeżeli sprawny, szukasz dalej (moduł, programator, etc). Poszukaj jak wpiąć silnik komutatorowy i napisz o rezultatach, albo oddaj (pralkę) w ręce fachowca.
Być może silniczek ma w sobie uszkodzenie.Przy napięciu 3V to ledwo co się kręci.Podkręciłem do 30V silnik pracował ale tak jakby niepełną mocą.Byc może to spowodowało uszkodzenie elektroniki Dodano po 1 Silniczek golarki przy napięciu 3v wogule niestartuje.Przy napięciu 30V pobiera 0,03A.Zauważyłem że jest to silnik komutatorowy z szczotkami
Lata temu zrobiłem, do rzemieślniczego spawania, taką spawarkę jak opisałeś (tylko trafo z uzwojeniami z miedzi), nie daliśmy rady z kumplami zrobić na szybko jonizatora a czas gonił, odpalanie przez dotykanie elektrody wolframowej do elementu spawanego zazwyczaj niszczyło tę elektrodę, pomysł znalazł się prosty, na elemencie spawanym kładliśmy elektrodę...
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
Jutro zrobię zdjęcia to wrzucę. Niestety nie znam się na tych sprawach jaki to silnik (klatkowy czy komutatorowy), ale poniżej napisze jaki to silnik. Jest 6 przewodów. 2 czerwone są od prądniczki tachometrycznej, kolejne 2 od szczotek i kolejne 2 od stojana. Ja mam podłączone tak: że jeden przewód stojana jest zmostkowany z jedną szczotką, a drugi...
szczotka komutatorowy silnik komutatorowy sterownik silnik komutatorowy
sonda piekarnika amica chrysler instrukcje twingo kontrolka silnik
mikrokomputer cobra1 uniden ubc125xlt
Przykłady układów scalonych PWM do przetwornic DC-DC z wbudowanym startupem: TI, ADI, ST, Power Integrations Renault Master 2020 – wspomaganie działa, rozrusznik nie reaguje po włączeniu zapłonu