z mocą to i tak i nie zgodnie z UE nie można stosować większych mocy ... bla bla bla po kiego ???? zmienia się konstrukcje wirników aby uzyskać podobną moc ssania ....podobną ale nie taką samą zresztą wirniki są delikatniejsze :( WHYYYY!! Jak możesz to zobacz jaki silnik tam był chętnie sam wymienię na mocniejszy ale normalnie daje radę ten model: filtry...
(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź 1. Pełny, fabryczny schemat okablowania Flex S 44 AC (oznaczany również jako VCE 44 L AC) znajduje się w czterech fotografiach zamieszczonych na Elektroda.pl; pobierz je z poniższych odsyłaczy i wydrukuj lub otwórz na ekranie: • IMG_4036.jpeg – złącza modułu sterującego (1 ↔ N, 2 ↔ L, 3 ↔ MOTOR, 4 ↔ SHAKER) •...
Silniczek nominalny ma w specyfikacji podane 1200 obr/min. Nie chodzi głośno no i ciągnie jak moja stara z migreną. Sama obudowa i szczotka są jak na tą cenę wyjątkowo solidne. Ogólnie to tutaj bardziej chodzi o spróbowanie czy się uda i o zabawę. Żona ma Dysona za którego jeszcze płacimy raty, bo był drogi jak diabli, a ja uważam, że wart jest nie...
Cześć, w szczotce nie ma żadnego czujnika jest tylko źle zaprojektowana konstrukcja.Zginanie , skręcanie szczotką powoduje przecieranie przewodów zasilających szczotkę i dla tego czasem działa i świeci a czasem nie. Też tak miałem do momentu gdy przestało działać turbo i oświetlenie led. Zdemontowałem szczotkę, od kostki zasilającej odlutowałem 3 przewody,...
Dwa czerwone tachoprądniczka cienki czerwony brązowy i czarny do silnika zielono żółty obudowa szary szczotka jedna druga czarny
wszystko fajnie ale gość mi to chce teraz odesłać. wiertła ma do prawych obrotów i nie bedzie z powodu wiertarki kupował nowych. silnik musiał działać poprawnie bo było to narzędzie używane w szkole do rozwiercania płytek. z tego co pamiętam to budowa silnika jest podobna do tych małych silniczków z zabawek dla dzieci czyli: obudowa metalowa, wewnątrz...
Witam, wprowadzając w temat - wycieraczki przednie zaczęło bardzo wolno chodzić, rozebrałem mechanizm, okazało się że mechanizm był zatarty - naprawiłem go. Silnik podpięty do kostki zasilającej działał poprawnie, działała regulacja prędkości, czasówka itd. Postanowiłem otworzyć go żeby zobaczyć jaki jest jego stan przed zmontowaniem całości, obudowa...
Mam problem ponieważ przestała mi działać wiertarka. Gdy ją rozkręciłem zauważyłem że jedna szczotka jest zapieczona w prowadnicy. Przeczyściłem więc aby dobrze chodziła i załozyłem. Po uruchomieniu wiertarki silnik wykona pewien obrót, stanie isłychać takie charakterystyczne brzęczenie. Po rozkręceniu można poczuć że jeszcze jest gorąca obudowa jednej...
Szczotki do silnika kupisz wszędzie; najwyżej, jak nie będą pasować , to sobie dotrzesz (najpierw na wymiar przy pomocy np. papieru ściernego, później pumexu, żeby pasowały do komutatora). Pozdrawiam. PS. Np: www.tme.pl
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
Uszkodzony silnik napędowy. Ma przebicie na obudowę. Przełóż szczotki węglowe do oryginalnego silnika.
Lice w szczotkach są niezbędne, ani sprężynka ani obudowa szczotko-trzymacza nie przeniesie odpowiednio dużo prądu na komutator.
O rany ręce opadają! Przecież szczotki bez połączenia byłyby niepotrzebne, no chyba do zamiatania. Każda z dwu szczotek ma doprowadzony przewód przez mosiężną obudowę samej szczotki czyli grafitu, czy na razie wszystko jasne? Odlutuj, odczep zależnie jak to tam jest rozwiązane te przewody i zamień je. Tylko zamień miejscami przewody idące do szczotek,...
Czasem pył ze szczotek zrobi "zwarcie" między szczotką a obudową. Typowo bije wtedy wyłącznik różnico-prądowy. Wystarczy wymontować silnik wyjąć szczotki oczyścić (może przy okazji wymienić) i oczyścić obudowę silnika w miejscu zapylenia od szczotek.
KOlego powyciągaj szczotki z obsad wyginająć blaszki z tyłu.\ Następnie - zasilacza dopnij do obudowy silnika a + do każdej ze szczotek i sprawdz czy szczotka ma przejscie do masy. Zielony i czerwony kabel to plusy.
Przecież obudowy nie zmienisz.
Wymontuj silnik, odkręć szczotkotrzymacze, sprawdź czy szczotki nie są zacięte i czy wystają z obudowy przynajmniej ok. 1,5 cm.
Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika - powinny wystawać minimum 1,5cm z obudów.
Tylko jak jest zwarty to raczej tranzystory tego nie przeżyły. Silnik może kupisz ale i tak będziesz miał do przełożenia trybek i impulsator (bez odpowiedniego ściągacza i podgrzania będzie ciężko). Czasem wystarczy zmienić szczotki z całą obudową tylną (jak nie zniszczyło komutatora) od podobnego silnika (rs555sh). PS Silnik na pewno jest zwarty? To...
Do sprawdzenia grzałka, szczotki silnika. Pomiaru dokonujemy pod kątem upływności prądu na obudowę pralki.
Witam. Posiadam wirówkę laboratoryjną z niesprawną elektronika (tj. po podłączeniu do prądu nie działa). Chciałbym podłączyć sam silnik bezpośrednio pod sieć z pominięciem płytki pcb. Czy jest to w ogóle możliwe? Z całej wiązki kabli, które są podłączone do płytki pcb, do silnika idą tylko dwa przewody jeden do jednej szczotki, drugi do drugiej szczotki....
Oczywiście. Masa na obudowę, plus na stojan i szczotki. Każda prądnica elektryczna może pracować jako silnik.
To jest ta kostka, która znalazłem pod szczotka silnika [/img] dotyka blaszke widoczna w otworze obudowy silnika. Czy po wyrzuceniu jej silnik będzie chodził?
Tylko tam się normalnie wymienia cały silnik. [url=https://gtxservice.com/pl/silnik-kp... do kupna oryginalnego silnika Bo wymiana jest problematyczna. Silnik jest składany przez zagniatanie a szczotki to kawałki węgla przygrzane do blaszek. Można to zrobić. Ale wtedy przekładałem cały szczotko-trzymacz z tylną tulejką i obudową....
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Tam do wymiany szczotek nie trzeba grzebać w turbinie. Ale uszczelnienie silnika z turbiną do obudowy można źle poskładać i ciągnie bokiem.
est możliwość sprawdzenia tej płytki tak by mi nie spaliła nowego silnika? Nic Ci nie spali, silnik pracuje na 230V. Wymień kondensator i po problemie, tyko patrz na polaryzację. Do szczotek dostaniesz się chyba po wyciśnięciu blaszanej obudowy turbiny.
Masz silnik szczotkowy: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Udało mi się zdjąć obudowę, po odkręceniu tego co się dało, zdjęcie obudowy blokowały "zawiasy" pokrywy od worka. Żeby zdjąć ją musisz wcisnąć do środka czarne elementy zawiasów pokrywy, które znajdziesz pod rączką z regulacją mocy i przyciskami start/stop, zwijanie kabla (patrz zdj. nr 1 jakie umieściłem). Potem podważ i usuń przyciski start/stop i...
Prawdopodobnie termostat rozłancza silnik, musi on być gdzieś na obudowie silnika, dobrze szukaj, zazwyczaj szeregowo połączony z jedną za szczotek. A nagrzewanie się radjatora jest raczej normalne, taka jego rola. Silnik się nie nagrzewa za bardzo? Mostkowanie termika nie jest wskazane, chyba że jest uszkodzony i są problemy z jego wymianą. Pozdrawiam
Moim zdaniem na 90% szczotki. Kiedyś w Miele (tak około 15-to letniej) zdarzyło mi się, iż zapasowe szczotki były .. w środku pralki, tzn. w woreczku, przyklejone do wewnętrznej strony obudowy. Sprawdź, a może akurat też będziesz miał takie szczęście.
To raczej wyrzuca różnicówka . Miałem podobny przypadek . Przyczyną był nalot ze szczotek ,który pokrywał szczotkotrzymacze i powodowało to upływ do obudowy silnika. Innym razem po prostu podłączyłem miernik i sprawdzałem w jakim położeniu programatora pojawia się upływ , nie pamiętam ale przyczyna była chyba jedna z pompek.
Przebicie na obudowę silnika musisz sprawdzić każdy element silnika osobno megaomomierzem, czasem pył węglowy ze szczotek osadzony na elementach silnika może tak zrobić.
w żadnym silniku prądu stałego jeżeli nie jest uszkodzony szczotka nie łąc zy się z obudową Jeżeli jest przejście ze szczotki na obudowę silnik jest uszkodzony
Szczotkotrzymacz wygląda zupełnie inaczej, jak to włożyłeś do obudowy? Czy same szczotki, ale jak je przymocować?
Udało mi się nawet wystartować pranie ale musiałem uderzyć w silnik, pralka chodziła kilka minut po czym znowu się zatrzymała i tak jak by nie.miala mocy żeby wystartować. Szczotki są w jakim stanie? dotknolem obudowy silnika i mnie zlapalo;). Korpus silnika powinien być połączony z PE i obudową pralki, pytanie czego naprawdę dotknąłeś...
Witam . Po odgłosie jaki przedstawiony jest na filmie,to wskazuje na; -uszkodzony wirnik -źle dolegające ,lub kończące się szczotki -słabe sprężynki do szczotek -lub zacierające się łożyska ślizgowe Wszystko stwierdzisz po wyjęciu silnika z obudowy młynka.
(at)pszczyna10 Żeby wyjąć silnik w tym odkurzaczu to nie trzeba odkręcać w środku żadnej śrubki. Odkręca się tylko 5 śrubek od obudowy.
Z tego co widać o ile wirnik silnika będzie nie uszkodzony , należy wymienić opr. szczotek , łożyska i filtry .
Zakładając,że wszystko dobrze poskładałeś,widzę ewentualnie jedna możliwość. Być może jeden z wirników-turbina(nie pamiętam ile jest w tym konkretnym typie) jest skrzywiony,lub wybity ma otwór który mocuje się na osi wirnika. Przy dużych obrotach silnika, nawet nieznaczny luz, będzie przyczyną dużych wibracji. Pozostaje jeszcze prawidłowe umieszczenie...
Dostęp do szczotek jest po zdjęciu obudowy turbinki, łożyska w tym silniku nie wymienisz. W tym silniku szczotki nie są dociskane przez typowe sprężynki, i być może tam coś się blokuje, ale to zobaczysz po zdjęciu blaszanej obudowy.
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
A dlaczego wkładać od strony komutatora? Bo od zewnętrznej strony jest przewężenie i szczotka bardzo ciężko (o ile w ogóle) będzie przechodzić. Wcale nie ma wiele roboty, szczotko-trzymacz montowany jest na wcisk w tarczy łożyskowej, dobrze obejrzyj, od spodu jest wytłoczenie, które trzeba pokonać. Kształt mają ten sam, ale są leciutko "chudsze" od...
Szczotka silnika odkurzacza wodnik duo plus jest w metalowej obudowie. Jak ją wyjąć?
Witam - prawdopodobnie należy rozmontować ( rozkręcić ) stopę .
Jeśli umieścisz na obudowie, podasz 40A na silnik którego znamionowy prąd to 20A będziesz pędził z 40-50km/h to czujnik owiewany powietrzem pokaże niewiele a szczotki i komutator pójdą z dymem. lepiej wybebeszyć ten czujnik z tej rurki i wsadzić gdzieś w środek.
Miernik masz? Jak tak, to odłącz pralkę od napięcia. Odłącz przewody zasilające grzałkę i zmierz oporność(zakres najlepiej 2M) między końcówkami, a metalową obudową grzałki. Podobnie zrób z silnikiem (wypnij wtyczkę i poszczególne konektory względem obudowy silnika). Podczas pomiarów nie dotykaj końcówek pomiarowych, bo zaburzy pomiar.
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik (konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Dzięki magir . Szczotki zużyte, załączam foto. Jedna ze szczotek węglowych była bardziej zużyta, była krótsza, sprężyna nie miała...
Zamiast wymieniać włącznik zewrzyj przewody i testuj Czujnik temperatury jest pod szczotką, dziwne że nikt go nie zauważył. Zdjęcie -> trzeci wiersz, pierwsza kolumna. Jak będziesz pewien sprawności silnika, też możesz go zewrzeć. Włącz silnik na chwilę bez obudowy, z przykręconą porządnie turbiną i wrzuć film. Silnik porządnie zamocuj. Nie ma co się...
Rozebrałem obudowę i ruszyłem wirnikiem - obracał się płynnie. Nie umiałem wyjąć szczotek ze szczotko-trzymacza bo jest tam zagięty kawałek prowadnicy który to blokuje więc tylko wyczyściłem odkurzyłem wnętrze obudowy silnika. Szczotki - mają jeszcze ponad 35 mm. Na razie poskładałem i wszystko działa. Może się tylko coś zawiesiło ?
Szczotki wyglądają tak i nie występują bez obudowy http://obrazki.elektroda.net/63_11701857...
Mowa o silniku w myjce ciśnieniowej. Wymieniłem szczotki gdyż się zużyły i przetoczony został komutator gdyż jedna z lamelek była delikatnie podniesiona. Dodano po 5 Jak zauważyłem . W okolicy gdzie jest ta mocniej iskrząca szczotka jest przytopienie na obudowie silnika. Było już gdy rozebrałem myjkę do naprawy. Dodano po 12 Dodatkowo komutator dość...
Pewnie,że mogę coś napisać.Wirnik cofał się w stronę tylnej tuleji.Na zimno było ok.Jak się nagrzał to komutator tarł o obudowę szczotek i robił zwarcie.Dałem podkładkę dystansową i usterka znikła.
Na silnik masz 2 przewody zasilające biegi 1 i 2 masa trzeciej szczotki z obudowy.
Czy są w tym systemu fotokomórki ? Jeśli fotokomórek brak to jedną z przyczyn takiego zachowania napędu miga być zgrzytów szczotki silnika. Aby to sprawdzić musiałbyś zdjąć obudowę i w monecie gdy napęd nie startuje stuknąć w silnik. Jeśli brama po takim zabiegu ruszy masz przyczynę.
Cześć, witam. Więc żarówkę sama podłączyłem, no i pięknie świeci :). Przejście między bolcami zasilania na silniku a szczotkami jest. Macie może jakiś ew. pomysł? Samego silnika jeszcze nie otwierałem z obudowy, choć powiem, że wygląda przyswoicie na pierwszy rzut. Jaka rezystancja powinna być na szczotkach? Powinna się je sprawdzać pod napięciem?...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Wymiana szczotek załatwiła sprawę. Co ciekawe - w tej pralce szczotek nie da się łatwo wymienić. Musiałem rozebrać silnik. Szczotkotrzymacz jest tam tak skonstruowany, że nie da się wyjąć szczotek w prosty sposób i sprzedawane są jako całość zintegrowana z obudową silnika. Zatem zakup samych szczotek nie wchodził w grę (zakup...
Jest + na obudowie silnika Jest + na całej obudowie pralki,pasku,bębnie. Napraw zero ochronne na kołku uziemiającym gniazda zasilającego 230V. A może w ogóle go(kołka) tam nie ma? A tak w ogóle szczotki do wymiany. Ps. Przy prądzie przemiennym nie ma słowa "plus", funkcjonuje powszechnie obowiązujące słowo "faza" :D
Szczotka była połączona z obudową silnika dlatego, że w samochodach minus występuje na karoserii.
Witam. Miałam przyjemność pracować z takimi silnikami, stosowane były w zakładzie do napędzania wytłaczarek PCV. Ten mały silniczek służy do napędzania pierścieni na komutatorze, na pierścieniach są zamontowane szczotki - to ich główna wada, ścieranie się szczotek, jest ich tam cała "masa", dlatego wymieniono je w firmie na silniki w komplecie z przemiennikiem...
Oczywięcie że da się otworzyć.Jak się da złożyć to i da sie rozłożyć.Jak zdejmiesz osłonę wentylatora to będziesz widział odśrodkowy wirnik.Na środku jest śruba do odkręcenia i zdjęcia wirnika odśrodkowego.Później są śróby co trzymają przednią obudowę.Jak zdejmiesz obudowę będziesz miał dostęp do wirnika-silnika. Przed demontarzem ctrzeba było sprawdzić...
Wymiana jest łatwa, jeżeli to wyglądem takie same silniki to tylko przekładasz dekielek ze szczotkami odginają kilka blaszek wyciągasz bez problemu. Jeżeli to inne silniki musisz wylutować z obudowy szczotki z dociskaczem i zamontować ponownie.
Porządny sprzęt, ale z tego co widzę, to masz zamiennik silnika, ktoś już go wymienił, oryginalny wygląda inaczej. Jeżeli iskrzy na szczotkach, to spodziewaj się, że wkrótce będziesz miał problem z silnikiem, tzn. od iskrzenia i grzania potopi się górna część obudowy, w moim tak się właśnie stało, stopiony/spalony plastik pozalewał szczotki, jedna unieruchomił,...
Migające diody w tej pralce i tym podobnych z modułem ARCADIA2 to: - upływność grzałki na obudowę pralki - zużyte szczotki silnika - błąd F12 (należy przeprogramować moduł EEPROM + Flash)
Prawdopodobnie zgniła płytka ze szczotkami co jest na dole silnika a jest to możliwe jak pęknie obudowa plastikowa lub jest uszkodzone uszczelnienie kostki okraglej
Jesli chodzi o koszty naprawy to sam możesz to zrobić.Koszt-troche zszarpanych nerwów:).Przypuszczam że zawiesił się szczotki w silniku.Zeby sie do niego dostać musisz rozebrać środkową konsolę,rozpiąć zaczepy obudowy silnika,odłączyć chłodniczkę od układu i wyjąć całość.Robiłem to dwa razy w życiu i za każdym razem problem był w zawieszonych szczotkach.Zanim...
Szczotki nie wydają się być ułamane, ale silnik dosyć ciężko chodzi - jakbym paluchem nie zakręcił to więcej niż 1 pełny obrót silnik nie zrobi. W wciśnięciu styku rozpoczynającego pracę urządzenia silnik nie zawsze się uruchamiał, ale jak pokręciłem trochę to tartował. To zrób coś z tym. Z deka masz taki sam badziewny silnik jak mój. W twoim tylko...
A nie widać szczotek przez te wszystkie otwory w obudowie silnika ? Silnik da się rozebrać tylko nie jest to łatwe przez to że jest zaprasowany. Trzeba się trochę napracować aby to zrobić. Silnik zacisnąć w imadle i małym mocnym wkrętakiem wyprostować te zagniecenia. Otwierałem tak kiedyś podobny silnik.
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
W przypadku czterech szczotek w silniku pomiędzy każda pare kondensator i pomiędzy każda szczotkę i obudowę? Szczotka1- szczotka 2 Szczotka1 - szczotka 3 Szczotka1- szczotka 4 Szczotka 2- szczotka 3 Szczotka 2 - szczotka 4 Szczotka 3- Szczotka 4 Szczotka1 - masa Szczotka2-masa Szczotka3- masa Szczotka4 - masa czy Szczotka 1 -szczotka 2 Szczotka 2- szczotka...
takie coś ukazało się moim oczom Nie wiem co Tobie się tam ukazało; ale ja na zdjęciach widzę tylko laminat z elektroniką który pobrudził się pyłem ze szczotek silnikowych. A skoro już i tam dotarł to obejrzyj wewnętrzną obudowę. Coś czuję że szczotki się kończą a silnik ledwie dycha
Ten silnik ma uzwojenia na komutatorze zasilane przez szczotki i 2 uzwojenia na obudowie silnika, które wytwarzają sztuczne pole magnetyczne, czyż nie tak? Rozumiem że trzeba podłączyć zasilanie do uzwojen obudowy 220V i autotransformator do szczotek silnika. Niebardzo chce mi się wierzyć, czy tych 2 uzwojeń nie spale. Silnik ma kostke 6-tke 2 wtyki...
Kostka jest od świateł przeciwmgielnych przednich (których chyba kolega nie ma, mam rację?). A jak silnik w pompie chodzi, to mogło strzelić takie małe plastikowe sprzęgiełko między silnikiem a pompą. Bo to wspomaganie (zespół) z silnika elektrycznego, pompy i zbiornika, u producenta raczej tylko komplet, można z używki szukać. Silnik (wspomagania)...
Czy mogę prosić o zdjęcia szczotek? Jak je rozwiązałeś? Masa podana jest przez obudowę silnika?
W przepustnicy masz silnik elektryczny i szczotki się kończą lub wieszają. Przerobiłem ten problem przez puknięcie młotkiem z wyczuciem w obudowę przepustnicy tam gdzie jest silnik i problem zniknął. Załóż starą i tak zrób nie zaszkodzi Dodano po 5 Po odgłosie silnika to idzie na trzy tłoki moje zdanie
Witam,a nowe szczotki jaką będą miały długość (około)?
Szczotki minusowe to te których obudowy są przynitowane bezpośrednio do obudowy rozrusznika(nieizolowane) . Plusowe to te przynitowane poprzez izolator .Tak to wygląda kiedy masz już założony alternator jeżeli masz jeszcze prądnice to biegunowość jest odwrotna ale jak pisze Kindlar rozrusznik to silnik szeregowy i nawet jak zmienisz mu biegunowość i...
Np. w TME masz wyszukiwarkę, dobierasz po parametrach elektrycznych i obudowie https://www.tme.eu/pl/katalog/?search=ir... Jest nawet dostępny ten co masz teraz 30V 15A Nie pasuje mi tylko, że według oznaczeń które podałeś jest to P-MOSFET Ten w mojej płycie jest typu N-MOSFET (oznaczenie T22). Chyba coś źle odczytałeś....
Jest .... znalazłem .... silnik ...... a dokładnie to chyba szczotki. Odkręciłem silnik (to malutki silnik, 4kg waży, serio, ważyłem), wyraźnie przy szczotkach się fajczyło, jednej nawet obudowa nadtopiona. te szczotki odkręciłem od silnika i wyjęłam z plastykowej obudowy, ale one są na stałe z (powiedzmy)stelażem stalowym, czyli wymiana ich nie jest...
Szczotki wyjąłeś? Pomiędzy komutatorem a łożyskiem jest taki pierścień i o niego będą blokowały się szczotki.
Wymień szczotki i nie rób lipy. Skoro robisz i chcesz robić taki "antyk" to rób porządnie jak przyzwoitość mechanika nakazuje. Może ktoś w przypływie "twórczej siły" zmienił szczotki na takie jakie miał. Skoro łożyska też są do zmiany, to trzeba je zmienić. To czy wsadzisz ten agregat do tego typu 500 to już inna sprawa, ładnych obudów z uszkodzonym/bez...
A czy to ważne ?? chociaż dla wyjaśnienia bs'ie, silma RH : ] Do tematu, żaden kondensator nie przefiltruje zakłóceń gdy uszkodzony jest wirnik lub szczotki iskrzą z powodu zużycia, niedotarcia, etc. To nie jest stary odkurzacz, idź do sklepu i zakup dwie nowe szczotki o symbolu 300,1400, załóż tak aby dobrze pasowały i uważaj aby przewlec zabezpieczenie...
Wentylator i silnik to jedna całość. Przyczyną hałasowania może być obierająca turbinka o obudowę (lub coś innego co się tam dostało), ale najczęściej łożyska są temu winne. Do wymiany tylko łożyska (i przeważnie zawsze szczotki, żeby za rok nie zaglądać), całego silnika nie trzeba wymieniać, aczkolwiek trzeba wiedzieć jak do niego podejść aby go rozebrać...
Tak jak napisał kol. kaz przyczyna może leżeć po stronie wzbudzenia. Masz dwie możliwości wzbudzenia- 1- Wyjście ze stojana silnika napięcia zmiennego i wyprostowanego przez dodatkowy mostek, który może być zamontowany już w stojanie silnika, lub w obudowie prądnicy /czasami w puszce z wyłącznikiem/. Pod spodem spawarki jest połączenie między silnikiem...
Najczęściej przewody szczotek silników pralek są podłączone pod piny wtyku. W tym jak widzę wchodzą w obudowę. Może spróbuj wyciągnąć przewody ze szczotek i zrobić pomiary. W ten sposób rozszyfrujesz zasilanie wirnika. Pozostałe oporności będą zapewne uzwojeń stojana.
Ja mam ten sam problem, tzn. też nie pracuje mi poprawnie. Malakser ma już 30 lat i ciężko chodzi. Mocno iskrzy na szczotkach. Chciałem go rozebrać i doszedłem do ściany. Nie wiem jak wyciągnąć silnik z tej dużej plastykowej obudowy aby dostać się do szczotek i ewentualnie do łożysk aby je naoliwić. Proszę o podpowiedź jak to można zrobić. Pozdrawiam...
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Ale to też można w łatwy sposób ustalić. Wystarczy zwykły omomierz. Pin minus będzie prawdopodobnie zwarty do masy, obudowy. wartość pomiaru będzie bliska zero Ω Między tak zwanym minusem "masą" a zasilaniem do szczotek będzie kilka, kilkanaście Ω A między masą, minusem a czwartym pinem powinna być przerwa. Ale nie koniecznie, bo to zależy...
ahaa nie wiedziałem, jestem zielony... a w środku tego koła pasowego jest łożysko? da się to jakoś otworzyć? Nie! W kole nie ma łożyska. Na tym wałku wyjściowym są tylko dwa łożyska. Jedno już zdemontowałeś, a dostęp do drugiego masz po drugiej stronie tej białej płyty montażowej/ramy nośnej, jakkolwiek byś to nazwał. Z jakiego powodu masz potrzebę...
Zielony przewód (a w nowym filtrze PZ będzie przezroczysty), łączy się z metalową obudową silnika. Długość szczotek >1cm.
Witam. Trochę odgrzebię temat, a mianowicie mam szczotki silnika do wymiany w tym odkurzaczu (MPM mod-07) i po odkręceniu wszystkich widocznych wkrętów dalej nie jestem w stanie zdjąć obudowy. Czy może ktoś rozbierał ten odkurzacz? Czy są tam jakieś twarde zatrzaski. Będę wdzięczny za sugestie.
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z pralką Polar LTS 613 - pralka płucze, ale nie wiruje. Filtr wyczyszczony, pompa działa. Dziś rano włączyłem pralkę na parę minut, żeby sprawdzić, czy może się naprawiła 😁 Niestety nie. Po otwarciu tylnej obudowy i dotknięciu silnika był bardzo ciepły. Chciałem sprawdzić szczotki w silniku, wyjąłem silnik, ale...
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). http://obrazki.elektroda.pl/1934326300_1... Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając...
Witam! Idz do warsztatu w którym naprawiaja i wymieniaja rózne silniki w samochodach i popros o dławiki które siedza w porzadnych firmowych silnikach w drozszych autach.Zamontowac trzeba takie dławiki tuz przy ilnikach od strony + i masy. Dwa w jednym silniku. Tylko w przyzwoitych silnikach, Dławiki te sa schowane tuz przy szczotkach i są w silniku...
Ja w podobnych silnikach (tyle że od went. chłodnicy) wlutowałem w środku transil dwukierunkowy BZW50-39B do likwidacji przepięć (ten akurat był dostępny w allegro) oraz kondensatory 100nF między szczotkami silnika a obudową (wyczytałem w książce Charoy'a Alain że taki układ wyeliminuje zakłócenia radiowe). Najlepiej gdy to wszystko umieścisz w środku...
Witam Aby rozwiać wątpliwości usterki przekaże info co było przyczyną usterki. Autor tematu nereney z kontaktował się ze mną prywatnie na elektroda.pl, postanowił wysłać mi silnik do diagnozy ewentualnie naprawy. Silnik oczywiście naprawiony. szczotki całe j jak autor wspominał mało używane i faktycznie jak nowe, wirnik i magnesy całe. Usterka (foto...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Próba przy pracującym silniku i podłączonej żarówce o mocy np. 60 W, aby zauważyć zadziałanie prądnicy. Istotna jest biegunowość podłączenia napięcia, która winna być oznaczona (+ i - ) na obudowie szczotek. Jeśli podczas tej próby prądnica nie zadziała, to trzeba nadal kombinować z uszkodzonymi końcówkami uzwojeń statora. W przypadku zadziałania prądnicy...
obudowa szczotka silnik wycieraczka szczotka szczotka silnik electrolux
skasować licznik bizhub yamaha filtr powietrza zewrzeć przewód fazowy
webasto scania nawiewniki zimno
Różnice między tranzystorami G4PC40W i G4PC50W Czerwona kontrolka błyskawicy i tryb awaryjny po 20 km jazdy