Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Czyli te pierwsze są najbliższe oryginałowi , mają takie same lub podobne mocowanie prądowe i dociskanie do wirnika sprężyną . Pozostaje kwestia rozmiaru czy są podobne . Jeżeli byłyby trochę szersze , można delikatnie na drobnym papierze je zetrzeć . Papier ścierny na równym podłożu np szyba , równomierny docisk i szlifujemy każdą krawędz przymierzając...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ta górna szczotka jakoś dziwnie ,,ryksztosuje'', tak ma być?
Teraz przynajmniej wiadomo więcej.Szczotka ,czy coś więcej? Może złe umocowanie prowadnicy tej szczotki.
Witam, Jak w temacie - posiadam jednofazowy silnik asynchroniczny 1,6 kW. Do niedawna nie było z nim żadnych problemów, do póki ni stąd, ni zowąd odmówił posłuszeństwa, tj. nie wchodził na obroty i 'puszczał dyma'. Po rozebraniu obudowy i załączeniu go do sieci okazało się, że owy dym powstaje na skutek iskrzenia szczotek komutatora. Sprawdziłem szczotki:...
witam posiadam myjke ciśnieniową. na komutatorze silnika powstaje duży łuk elektryczny między szczotkami czy to będzie oznaczało zajechany wirnik czy są szczotki już zjechane (mają długość 1.5 cm)
Witam, mam problem z silnikiem głównym Diany. Po wymianie łożysk silnik nie kręci. (podanie napięcia powoduje "złapanie" wirnika i silnik buczy). Dowiedziałem się że silnika nie można po prostu skręcić ponieważ wirnik musi być centralnie w osi i trzeba wyregulować szpilkami mocującymi obudowę. Ponieważ po zabudowaniu jest to dość trudne chciałem podłączyć...
Zepsuła mi się krajarka. Jest to jakiś niemiecki wyrób, który dostałem w prezencie. Rozebrałem ją i najpierw okazało się, że nie działa wyłącznik. Jakoś udało mi się go rozebrać i przeczyścić styki i złozyc do kupy, ale potem krajarka znowu nie działała. Okazało się, że wystarczy lekko obrócić wałkiem silnika i ruszała. Niestety dostęp do wałka jest...
Witam posiadam silnik elektryczny szczotkowy i mam taki problem ze pod obciążeniem sinik najpierw się rozpędza i staje potem znów rozpędza i czasem bywa tak że się zatrzyma i słychać jak by coś w sierotko się kręciło. Bez obciążenia tez nie lepiej bo rozpędza się powoli i od pewnego momentu dostaje nagle moc oraz jest inny dźwięk taki normalny. Czego...
Założyłem już jeden temat w tej sprawie, ale niestety został usunięty... Chodzi o silnik z odkurzacza. Napięcie do niego dochodziło, impedancja jest ale on nie "reaguje". Wykręciłem szczotki i wyglądają one tak: http://obrazki.elektroda.pl/6368633500_1... http://obrazki.elektroda.pl/3007515400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7462949400_1...
...Witam coś czuje jak na biegu jałowym lekko zaczyna mi trzęść silnikiem - czy jest jakis sposób zeby sprawdzić czy faktycznie poduszka powoli dochodzi do kresu wytrzymałości :/ ?? Jesli tak to jak wymienic samemu poduszke? :(
Sprzedam wysokoobrotowy silnik z odkurzacza o dużej mocy, w pełni sprawny za niewielką opłatą. Zarówno szczotki, komutator jak i wirnik są w nienaruszonym stanie. Jedynie stojan silnika uległ niewielkiej powierzchniowej erozji. Początkowa kwota do negocjacji 50zł. http://obrazki.elektroda.pl/9070568800_1...
Dziękuję za dotychczasowe opinie i komentarze, zarówno te w temacie jak i również te otrzymane na PW. Cieszę się, że temat zainteresował użytkowników i zainspirował do dyskusji. Trzy igiełki to jest mechaniczne sprzędło blokada osi by nie dało się obracać z zewnątrz. Dziękuję za informację. Czyli porównanie tego do łożyska nie miało żadnego sensu. :D...
Dzięki za pomoc. Odpowiedź była prosta - strug nie chciał się otworzyć, gdyż blokowały obudowę przesunięte wnętrzności. Silnik przekrzywił się w obudowie, dwie płytki w rdzeniu przestały istnieć, podobnie jak jedna szczotka i plastikowa zębatka napędzająca koło mające chyba chłodzić silnik. Więc naprawa absolutnie bez sensu, gdyż nowy sinik i tak nie...
Wcale źle nie zrobiłeś szczotka delikatna wyczyści pory i wybite znaki . Papier szlifuje tylko powierzchnię płaską. Jeśli jest coś już bardzo zniszczone to nie twoja wina,nowego z tego nie zrobisz.
Dobra .... :) Początek był taki, że moja żonka rozmawiając ze mną szykowała pranie. I tak w trakcie tej rozmowy dolewała chemię do pralki. I tak się zagadał bidula, że dolała tej chemii ze trzy działki zamiast jednej. Spowodowało to, że piana, która powstała podczas prania, "wyszła" z pralki uszami :) :). Pralka stanęła. I tyle. Czytając forum, pod...
No więc teraz więcej szczegółów :) Samochód citroen C5 z hydroaktywnym zawieszeniem. Ostatnio wywaliło mi bezpiecznik pompy hydro. Po wsadzeniu nowego działał kilka minut. Po wsadzeniu kolejnego spalił się natychmiast. Wyjąłem silnik elektryczny i zauwazyłem własnie nadtopione mocowania prowadnic szczotek co spowodowało unieszienie się szczotek i prawodpodowbnie...
Witam wszystkich mam taki problem: posiadam silnik elektryczny wymontowany z niemieckiej pralki (posiadam sam silnik bez innych części z tej pralki) chciałbym go podłączyć do sieci. Proszę o pomoc! Dane silnika: typ- 20584 024, AC-EL CL B/F, 220/240V 50 Hz, 300/14000 RPM. z silnika wychodzi 9 przewodów: -lewa szczotka (niebieski) -prawa szczotka (pomarańczowy)...
Bardzo podobna koncepcja i nawet filmik jest , sterowanie jest dość proste, szczotka komutuje jedynie gdy cewka ma się unosić, resztę załatwia grawitacja i koło zamachowe.: http://www.fieldlines.com/other/recipmot... Polecam obejrzeć muzeum pierwszych silników.: http://www.sparkmuseum.com/MOTORS.HTM Ciekawy silnik z głośnika.: http://kundelmotor.com/replications/inde...
Na początek może szczotki na silniku.
Linka mimo wszystko powinna być bardzo elastyczna i wytrzymała. Nie radzę więc stosować zwykłych linek, bo po pewnym czasie znów będziesz miał kłopot. Oryginalne linki do doprowadzeń głośnikowych są robione ze specjalnie wyżarzanej miedzi na bazie jedwabnego rdzenia. W zależności od mocy może się taka linka składać z kilku splecionych pojedynczych przewodów....
Mam silnik elektryczny z klaksonu do którego dostala się woda, na skutek tego jedna ze sprężyn uległa korozji i pęknięciu, druga jest cała, nienaruszona. Na zdjęciu widać tą sprawną sprężynę. Nie mam natomiast pojęcia jak i gdzie mam szukać takiej bądź podobnej sprężyny. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/3629958800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7992045800_1...
(at)ElektrodaBot A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora?
Oczywiście. Masa na obudowę, plus na stojan i szczotki. Każda prądnica elektryczna może pracować jako silnik.
Pokaż silnik ile masz szczotek i wszystkie przewody.
Raczej do sprawdzenia :D : błąd związany z silnikiem, do sprawdzenia obwód silnika, szczotki, cewka tacho, wiązka elektryczna, i ewentualnie moduł ( zimne luty, triak)... http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1...
Kup twardsze szczotki np takie jak idą do pralki automatycznej. Zajdź do serwisu może dostaniesz zużyte (krótkie do pralki) ale tutaj będą dobre. Miedziano-grafitowe są raczej do silników typu rozrusznik.
Szczotki silnika się skończyły i tyle.
Witam.Sprawdź szczotki w silniku .Powodzenia
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Jezeli jest to szlifierka na zwykly silnik elektryczny to sprawdz: szczotki - mogly sie juz zużyć łożyska - jezeli sie zatarly to daja opor regulator obrotów Najlepiej podlacz bezposrednio zasilanie do silnika (omijajac regulator), jezeli bedzie chodzil na max to wymien regulator, a jezeli nie bedzie osiagal max obrotow to sprawdz szczotki i lozyska....
Rozbierz silnik i sprawdź szczotki, pewnie już ich nie ma. Drugi błąd (DF046) to użycie awaryjnej dźwigni zwalniania
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Po złożeniu silnika sprawdź miernikiem czy ma przejście na szczotkach przez wirnik.A może skończyła się szczotka?
Myślałem o czymś co było by w stanie przejąć energię tego zasilacza, stłumić ją. Są takie układy. Nazywane "gasikami" - co prawda docelowo były stosowane w odkłanianiu zakłóceń silników elektrycznych (iskrzenie szczotek) ale w tym wypadku również powinny zadziałać i przynajmniej częściowo stłumić taki efekt. Poszukaj pod tym hasłem co zacz. Poczytaj...
chodziło o szczotki na silniku elektrycznym pompy, tak usłyszałem od jednej osoby, Nie znasz się na tym. Zamykam temat.
Jak to jest z silnikami bezszczotkowymi. Czy ze względu na lepszą wydajność wyprą silniki ze szczotkami? Pisze referat na temat rynku silników elektrycznych i w internecie mało jest informacji na to właśnie precyzyjne zagadnienie.
Raz bez tego strasznie szarpie, płyną wtedy większe prądy przez silnik (upala blaszki od "szczotek") oraz akumulatory się wygotowują po jednym sezonie.
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Czy ma sens taka "regeneracja" czy poprostu lepiej wymienić na nowy bo oprócz tego w silniku coś się jeszcze dzieje z uzwojeniem? W uzwojeniu moga pojawić się zwarcia między zwojami, prowadzące do spalenia uzwojenia. Poza tym że w przypadku przegrzania komutatora odlutowują się czasem końcówki uzwojeń od jego działek - to można stwierdzić badając omonierzem...
Szczotka mogła się urwać z trzech powodów. 1. Silnik pracował w trybie ciągłym w przeciwnym kierunku obrotów, "pod włos szczotki". 2. Silnik został przeciążony dwa razy większym napięciem i prądem, hamowaniem dynamicznym lub przeciwprądem. 3. Długotrwała praca przy zbyt wysokich obrotach spowodowała spalenie szczotki, zwłaszcza przy prądzie stałym zużyciu...
w silniku indukcyjnym????? szczotki ????
U mnie szczotki w silniczku się wytarły. Podaj napięcie bezpośrednio na silnik i bedzie wiadomo.
Jakie pomiary kolega wykonał twierdząc że jest prąd na szczotkach tego silnika?
Szczotkowe silniki zawsze hałasują gdy szczotki pracują pod włos.
Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli ,że do wymiany szczotki na silniku. One mogą powodować takie objawy? Oczywiście, że mogą.
Witam! Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Filtruje zakłócenia elektryczne powstające w czasie komutacji (iskrzenie komutatora i szczotek). Nie bierze udziału w pracy silnika. Jan
Brak kondensatora przewody bezpośrednio po włączniku do szczotek
Szczotek się nie regeneruje, ta część stykająca się z komutatorem ma być półokrągła. Komutator "czyści się" kiedy są nierówności na jego powierzchni, ślady zużycia. przy prawidłowo pracującym silniku taki zabieg jest po 2 wymianach szczotek.
Czy starty pył węglowy powoduje zwarcia styków komutatora ? Jeśli szczotka węglowa służy do połączenia przewodu z obracającym się komutatorem, to można się domyślić,że węgiel w niej zawarty przewodzi prąd elektryczny. Wobec tego pył w szczelinach komutatora, będzie zwierał wycinki komutatora,a skoro są to wycinki umocowane na izolatorze więc zrozumiałe...
W praktyce różnica między takimi silnikami leży w szczotkach. Po zmianie biegunowości silnik taki będzie się kręcił w stronę przeciwną od zalecanej ale szczotki będą pracowały "pod włos" co drastycznie skraca czas życia takiego silnika.
Nie musisz rozbierać turbiny, aby ocenić stan elektryczny silnika. Sprawdź, jak wygląda komutator w tylnej części silnika (do którego przylegają szczotki). Jeśli jest czarny i ponadpalany, to znaczy, że wirnik jest uszkodzony. Jeśli masz możliwość uruchomienia silnika (po jego wyjęciu) sprawdź poziom iskrzenia na komutatorze.
Witam Jest to prawdopodobnie silnik komutatorowy bocznikowy trófazowy. Literatura - "Maszyny elaktryczne" Antoni M. Plamitzer ; "Zarys maszyn elektrycznych" W. Latek Pozdrawiam
Witam, Na wstępie zaznaczę, że temat zgłębiałem już na forum, ale nie udało mi się samemu z nim uporać. Może ktoś bardziej zaznajomiony z tematem, wprawnym okiem dostrzeże co jest nie tak. Mam kosiarkę Bosch ARM. Ostatnio kosiarka przestała pracować. Po rozkręceniu okazało się, że rozleciało się łożysko i w skutek bicia wyleciała jedna szczotka. Po...
witam jak masz klimę to pompa jest napędzana silnikiem elektrycznym jest ona schowana przed przednim prawym kołem i najczęściej to się szczotki podwiesiły albo zużyły.zdejmij maskownicę pod reflektorem to ją zobaczysz opukaj ją lekko jak się wspomaganie znajdzie to trzeba szczotki wyczyścić albo wymienić.
silnik elektryczny szczotka szczotka elektryczny elektryczny szczotka
first flash przyłącze bezpiecznik napinacz peugeot partner
ustawienie lodówki bosch ustawienie lodówki bosch
SATEL ETHM-1 Plus – odczyt stanu stref, TCP/REST, INTEGRA, protokół, Home Assistant Toyota Starlet EP91 4E-FE/4E-FTE – numery pinów ECU, pinout, złącza A/B/C, immobilizer