Zgrzewane.
W Valeo szybciej niż szczotki przecierały się pierścienie.
To może brak masy alternatora albo ślizgający się pasek, a podłączenia kabli na alternatorze odkręcałeś sprawdzić w ostateczności sprawdzić szczotki.
zobacz sobie do dmuchawy jak vag to wykrywa,połączenia,szczotki ...
Nic nie podawaj. Silnik wyjmij i go podlacz. DELIKATNIE go podllacz bo wyrywa siez rąk. I kuku mozna zrobić. Na 90% masz skonczone szczotki.
Odwrotnie, brak ładowania powoduje zapisanie błędu "terminal 30 voltage too low" w sterowniku ABS i jego wyłączenie W alternatorze zapewne skończyły się pierścienie ślizgowe i szczotki
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Zmień alternator i załóż nowe szczotki. Cała prawda.
Temat zamknięty. Wymieniony silnik i chodzi bez zarzutu. Możliwe, że kończyły się szczotki.
Passat B3 nie ma takiej samej dmuchawy jak golf 3. Koszt nowej dmuchawy do passata z klimą to ok 150 zł. Wymienisz szczotki a co z luzami na tulejkach które napewno są.
No i co? Pompa hydrauliczna ABS. Sskończyły się szczotki albo brak poprawnego zasilania modułu. Naprawa modułu albo wymiana. Po wcześniejszym sprawdzeniu zasilania.
Tam mogą być dwie usterki - albo przycisk albo silniczek szyby (szczotki węglowe wirnika).
temat był poruszany. zobacz czy masz szczotki w alternatorze
na climatroniku pojawil mi się błąd 4F9 00 i przy tym nie dziala mi wentylator. wie ktoś co to za błąd i jaka może być przyczyna niedziałającego wentylatora Sprawdź szczotki.
Witam! Wymontuj alternator, rozkręć i sprawdź wszystkie diody. Prawdopodobnie masz zimne luty. Zakładam, że szczotki sprawdziłeś. Pozdrawiam
miałem taki sam problem z wyciraczka i to były szczotki. Po wymianie jest ok1
Prawie jestem pewiem ze wina lezy po stronie rozrusznika, a najlepiej to go wyciag i posprawdzaj jak tam tulejki i szczotki wygladaja. Pozdrawiam.
Raczej łożyska w rozruszniku. W tym modelu nie ma łożysk... A co do pytania autora, to raczej bez regeneracji się nie obejdzie. Nie słychać, żeby miał zwolnione obroty, więc jeszcze go nie kleszczy. Tulejki i szczotki do wymiany i będzie ok.
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
Dzieki za podpowiedz. Okazalo sie ze siadly szczotki na silniczku dmuchawy. Pozdro.
Szczotki, a najpewniej pierscienie do wymiany.
Orientuje się ktoś ile taka przyjemność może kosztować ? I nie lepiej od razu wymienić szczotki jak altek będzie rozkrecany ?
Jeśli są zawieszone szczotki to nie pukaj w niego delikatnie tylko normalnie stuknij w stojan kilka razy młotkiem jeśli jest uszkodzony włącznik to możesz odpalić go w ten sposób niech ktoś prubuje uruchomić przekręca stacyjkę na start kiedy usłyszysz tykniecie na elektrowłaczniku zewrzyj dwa bieguny na nim nie ten od stacyjki i śrube tylko ten co idzie...
Stabilizator zasila tylko wskażniki poziomu paliwa i temp.cieczy chłodzącej. Nie ma nic do lamp i kontrolek. Usterka jest w obrebie alternatora-albo regulator,albo mocno zużyte szczotki.
Czy może któryś z kolegów orientuje się jaki rozmiar mają szczotki w silniku nawiewu? Niestety przestał działać nawiew, ale jak mu się pomoże ręką to śmiga, czyli mam szczoty do wymiany. Zanim się zabiorę za demontaż trzeba zakupić, tylko jaki wymiar? 7x8x18 takie same jak przy wentylatorze od klimy?
A szcotkotrzymacz i szczotki sprawdziłeś. Na uruchonionym zimnym polej kilka kropel wody na pasek - będziesz wiedział.
Raczej nie a jesli ma szczotki to jak najbardziej mogły się one zawiesić.
Napięcie powinno byc powyżej 14V podczas pracy silnika. Akumulator jest niedoładowany. Czop akumulatora i klemę w środku oczyść szczotką stalową.
Miałem identycznie w jakimś fordzie. Przyczyną był zużyty wentylator chłodnicy (szczotki). W pewnym momencie przestaje kręcić i ciśnienie idzie na ful. Usterka występuje tylko na postoju, w korkach.
Pompa była stosowana w A4, A6, passacie FL, nie ma zamiennego numeru. Pompa nie ma elektroniki w środku. Jak na diagnostyce wyszedł silnik pompy, spróbuj wymienić szczotki.
Jak miałeś wyjęty rozrusznik mogłeś go sprawdzić na stole czy działa. Pewnie szczotki zawieszone popukaj w niego delikatnie jak nie ruszy sprawdź czy przez bendix przechodzi napięcia na szczotki w momencie kiedy chcesz kręcić.
szczotki wymien i dopasuj je dobrze. Miałem to samo!
Lepiej szybko sprawdź szczotki rozrusznika żeby ci nie popsuły wirnika
Szczotki w alternatorze zostały zmienione przy wymianie sprzęgiełka.
Witam,proponowal bym sie przyjrzec rozrusznikowi,najprawdopodobniej sie szczotki w nim koncza. Pozdro
Witam, mam problem z rozrusznikiem passat b4 1.9 tdi, wmienilem bendix,elektromagnes,szczotki,rozusznik strasznie sie grzeje w czasie jazdy,dzisiaj nie ma sily zakrecic. po zamatowaniu wszysko bylo ok.
na 100% zawieszone szczotki lub ich brak niedawno miałem ten sam problem
Najczęściej regulator napięcia ,szczotki,brak ciągłości przewodu między alternatorem a deską rozdzielczą.
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Mogły się zwiesić szczotki. Delikatnie opukaj motoreduktor zanim wsio zdemontujesz. Pozdrawiam Gietek
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
no szczotki trzeba jako pierwsze zobaczyć..... uważam że ogólnie regulatory się tak nie psują
a sprężarka się załącza? jak tak to weź pierdyknij kluczem albo czymś metalowym. Powinien ruszyc. i zacznij sie rozglądac za nowym silnikiem do wentylatora. ;] albo cały wentylator. szczotki ci się zacieły albo się kończą ;]
Akumulator nowy w rozruszniku wymienione szczotki jakiś rok temu przy paleniu wolno kręci aż gaśnie fis i wszystko ale pali
Witam! Wiem, że temat stary, ale może komuś przyda się moja podpowiedź. Miałem zablokowane tylne prawe drzwi. Do siłownika dochodziło napięcie, ale nie ruszał. Domyśliłem się, że to może być wina szczotek. Podgrzałem więc suszarką cały siłownik. Zamek otworzył się normalnie z pilota. Wymontowałem i rozebrałem zamek (szczegółowy opis pomocny przy demontarzu...
Sprawdz czy masz sprawny alternator, zmierz sobie ladowanie, ktore powinno miescic sie w przedziale 13,8 - 14,4V. Jesli masz wyzsze to uszkodzony najprawdopodobnie jest regulator napiecia, jesli mniejsze to moga byc szczotki i do tego dochodza usterki diod. Pozdrawiam.
Szczotki,regulator lub przetarty któryś z 2 cienkich przewodów co idą do alternatora. Np.takie mogą być przyczyny
A akumulator w pierwszej kolejności sprawdziłeś? Miałem tak samo kiedyś, były to szczotki, ale sprawdź akumulator. Napięcie przy rozruchu nie może spaść poniżej 10-9V.
Witam mam problem z wentylatorem klimatyzacji w vw passacie b5 130 km. Wymienilem juz szczotki sprawdzilem bezpieczniki i przekazniki wszystko jest ok czujnik cisnienia tez dziala .Jednynie czego nie moge sprawdzic to opronicy ,moje pytanie jest czy mozna jakos ominac opornice zeby sprawdzic czy wentylator sie zalaczy na pierwszym biegu ,bo drugi bieg...
Nie ewenement, tylko jak w 16 letnim aucie rozrusznik jeszcze nie ruszany, to o czymś świadczy. B4 to ostatni prawdziwy Passat i tego się będę trzymał :D Nie wiem o czym to świadczy, ale w wujka Hyundayiu z 92r. nie ruszany, w Audi 80 z 89r. dziadka nie ruszany, w moim poprzednim Citroenie z 93r. nie ruszany, ale powoli szczotki sie kończyły.
Poszukaj zakładu gdzie kasują samochody i za małe pieniądze kupisz dobry alternator a sam go wymienisz bo w tym masz zużyte pierścienie i pewnie jest jeszcze [bicie] -szczotki też powinny być dobrane pod względem twardości-pozdrawiam
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Być może chodzi o znaczne zanieczyszczenie wewnątrz alternatora. W efekcie część prądu wzbudzenia płynie przez zanieczyszczenia do masy nie dając efektu wzbudzenia. A jak wiadomo zanieczyszczenia to pył ze szczotek. Passat ma do siebie, że wzbudzenie przez opornik, który w odróżnieniu od żarówki mało zmienia własności pod wpływem przepływu prądu. Czyli...
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
A może szczotki w silniku, trudno powiedzieć bo nie mam doświadczenia w tych sprawach ale zacząłbym od sprawdzenia silnika.
A co z napięciem na szczotki?? Może ktoś połączył kontrolkę ładowania z ciśnieniem oleju i tym samym rozłączył to napięcie.
Witam.Mam problem z moim passatem b5 1.8 125km 98r. ponieważ skończyły mi sie szczotki w rozruszniku a po ich wymianie chcąc odpalić samochód poszło zwarcie(dym) gdzieś pod kierownicą przy stacyjce wie ktoś o co chodzi i co posprawdzać żeby to naprawić i dlaczego wogóle się tak zrobiło?
1. twój alternator nie ładuje, nie możesz tak jeździć 2. nigdy w życiu nie zdejmuj klemy z akumulatora w czasie pracy silnika !! Albo skończyły się szczotki albo padł regulator, podjedź do elektryka, ogarnie ci temat za pięć dych
Jak wyciągniesz alternator i go posprawdzasz to wszystko się wyjaśni. Zanim zdecydujesz się na kupno drugiego używanego sprawdź czy nie lepiej naprawić stary bo jak włożysz nowe części to na pewno dłużej pochodzi niż używka. Czasami trafią się na używany, który przejechał z 300 000 tys i już końcówka komutatora a wtedy wiadomo też trzeba wymienić do...
Czyli chcesz brać, a nie dawać. To pod kościół. Karteczka na szyję, klęczki i wyciągnięta ręka. A niechby ktoś nie dał to pretensje.
szczotki sie skończyły , nic strasznego , tylko ze nie pojeździsz z tym długi , bo akumulator Ci sie rozładuje , jak nie masz dwuch lewych rąk to sam to zrobisz
1.Padł regulator alternatora i dlatego pulsują bo zmienia sie napiecie. zmierz miernikiem i zobacz czy skacze 2.Szczotki sie zuzyły 3.Popraw styki na regulatorze , przeczyść je, 4.Przeczyść połaczenie kabla łaczącego alternator z masą
Między pedał gazu a membramę głośnika daj kij od szczotki (albo odkręcisz mamusi od mopa), zapal silnik i na wzmacniaczu podkręć trochę basssu i masz taki sam efekt.
dziękuję bardzo za zainteresowanie, przyczyną usterki okazały się szczotki w regulatorze, widocznie jakoś to wszystko się kręciło na tych 5mm do momentu rozbiórki- po wymianie wszystko gra
Witam. Wczoraj rozebralem wentylator chlodicy Passata B5 TDI . Nie zalaczal sie po wlaczeniu klimatyzaci,po podpieciu na krotko nie reagowal. Sprawdzilem bezpiecznik 40A jest ok . Rozkrecilem wentylator na czynniki pierwsze i o to co widac. Szczotki są wporzadku (na moje doswiadczenia) nie jestem pewnny co do kumutatora. Moze ktos rzucic okiem i powiedziec...
Sprawdz przewód który idzie do alternatora cienki , odłącz go od alternatora i połącz z masą kontrolka powinna swiecić jesli zaświeci uszkodzony regulator napięcia lub szczotki zjechane jeśli nie zaświeci przerwa na tym przewodzie lub coś z samą kontrolką albo nie ma ona zasilania
Jeśli bendix jest "tępy" to czasami na tyle nie wyskoczy aby styki się zamknęły elektromagnesu.....i dlatego przepchnięcie zmieni ustawienie wieńca i wtedy czasami zaskoczy.... Masz bendix na sprężynie - widełki naprężają ją, wypychając bendix do przodu - nie ważne, czy się zazębi czy nie, styki się zamkną. Jeśli odpala po przepchnięciu, to jak wyżej...
jak jest ciepło i długo kręci to może szczotki na rozruszniku do wymiany. Sprawdź egr czy się otwiera i zamyka. Odkrec dolot, niech ktoś da gazu i zobaczysz okiem czy sie podnosi.
Kolega Dyzio 1 ma rację, że są zimne luty w tych siłownikach. Może być również objaw zawieszania się silniczka (trafione szczotki i raz działa, a raz nie). Z jednym i drugim przypadkiem miałem do czynienia kilka razy.
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Kolego autko dość wiekowe, tym samym pewnie i ten sam rozrusznik. Sprawdź go bezpośrednio tj. bez udziału stacyjki, posłuchaj jak zachowuje się włącznik elektromagnetyczny rozrusznika. Musiałbym słyszeć zachowanie się rozrusznika po przekręceniu stacyjki, aby wydać pewną diagnozę. Podejrzewam, iż "pada " rozrusznik. Spróbuj ( z czuciem) uderzyć młotkiem...
Witam sprawdz szczotki albo sa juz wytarte i sa za ktotke (dotykają ale za słabo)albo sie ktoraś przywiesiła jak koledzy napisali ma być 14,4V Pozdr
Dzięki, tak mi się zdawało, ale nie byłem pewny, że trzeba będzie rozkręcać. Myślałem, że dostęp będzie prostszy. Niestety, przekaźniki są całe (wszystkie które znalazłem nad pedałami). Pozostaje chyba szukanie miernikiem. Żeby było śmieszniej - sprężarka działa ale wentylator nie. Nie słyszałem też w sumie nigdy przekaźnika kiedy spodziewał bym się,...
Witam Jestem posiadaczem Volkswagena Passata B4 Kombi 2.0 + LPG od 9 lat na mieszalniku. Mam z nim problem odpalania na ciepłym silniku, przy odpalaniu na benzynie. Lepiej odpala na gazie, przy paleniu na benzynie pomaga wciśnięcie pedału gazu. Na zimnym silniku jest OK, zużycie LPG przy pełnym stanie 9,6 żadnych dodatkowych problemów. Myślę, że ze...
Przepraszam, że znowu odnawiam temat, ale sprawdzałem ładowanie i na wolnych obrotach pokazywało 12.8, a na ok 3000-4000 tyś obrotów pokazywało 13.5 i to był max jaki pokazywało, szczotki były wymieniane, co może być przyczyną tej usterki, myślę, że może być to przewód masowy już walić sprawę. Proszę o opinię
Aku podmieniłem ojcu miał go jakieś dwa miesiące i było OK a ojciec na moim też nie ma problemów z odpaleniem auto jeździ codziennie po 25 km w jedną strone i stoi w ciepłym garażu ( zakład blacharski i naprawde ciepło ) kontrolka od ładowanie nie świeci i nie daje o sobie znać a szczotki są bardzo cienkie i moim zdanie wina leży właśnie tutaj regulator...
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
To stwierdzenie zmienia postać rzeczy. Może to być stacyjka ale nie musi. Sprawdź ten drugi sposób który opisałem - wyeliminuje on stacyjkę i sprawdzisz czy działa rozrusznik. Jak w czasie tej próby nie "zaklepie" elektromagnes to oznacza jego uszkodzenie (lub zatarcie) jak klepie to też może być uszkodzony (upalony styk) lub uszkodzony "silnik" rozrusznika,...
już mi ktoś wspominał o rozruszniku (szczotki lub bendix ) tylko czy każdy rozrusznik da się naprawić?? może jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to na pewno rozrusznik bo już trochę kasy w paska poszło :|
Po dłuższej przerwie napiszę, że dziś auto wogóle nie odpaliło. Wiem że jest mróz, ale ogólnie rozrusznik od dłuższego czasu miał kłopoty z kręceniem. Wymieniłem tuleje, bendiks, szczotki, wszystko wyczyściłem i nie chce kręcić. Zaczyna kręcić i zatrzymuje się. Czy może to być wina źle ustawionego zapłonu???
No to wiesz może głupie porównanie ale dlaczego za każdym razem przy wymianie aku np. nie daje się do regneracji altenratora czy rozrusznika? skoro trzeba wszystko kompleksowo robić? Przynajmniej powinno się sprawdzić ładowanie. Jeśli będzie słabe można wymienić szczotki na alteratorze albo wyjąć go i dać na stół do sprawdzenia. Napisałem że serwis...
której centralce?? No i czemu stawiasz na przewody i napiecie ?? Dziwi mnie fakt dlaczego one czasem jak pika sie jakos tak śmiesznie pala itd :/ ale qrde czemu defakto pika? Co nie skonczy testu ABSów i komp wariuje bo napiecie gdzies przerywa?? Dodam tylko ze miałem niedawno problem taki ze nie mogłem go wogle odpalić przekrecam kluczyk i nic :/ rorzusznik...
mam problem z passatem a dokładnie na początku falowały obroty na biegu jałowym oraz przy prędkości 100-120 było lekkie szarpnięcie od czasu do czasu, teraz do tego doszło gaśnięcie podczas jazdy oraz pokazująca sie kontrolka akumulatora do tego raz nie mogłem odpalić(kręcił lecz nie odpalał) ale po 20 minutach odpalił za pierwszym razem, zauważyłem...
Jeżeli dochodzi napięcie do siłownika a on nie działa, to raczej jest on do wymiany. Być może da się oczyścić komutator silniczka w siłowniku i może jeszcze pochodzi, chyba że się szczotki skończyły. Jeżeli nie da się tak łatwo zdjąć mechanizmu, to sprawdź może czy da się otworzyć sam siłownik. To znaczy się, rozpołowić go na tych zatrzaskach w tej...
Posiadam Passata B5 z silnikiem 1.9 TDI 90 koni. Auto działało dobrze. Dwa miesiące temu popsuła mi się pompa wytryskowa . Można było go odpalać na plaka. Po wymianie pompy zaczęły się problemy z rozrusznikiem. Podczas odpalania bardzo głośno zgrzyta pod maską. Czasami nie da się go odpalić. Da się odpalić dopiero wtedy, kiedy poruszam biegami i całym...
Czesc kolego. Masz morze jakas wskazówke jak zlikwidowac ten spadek napiecia? Sprawdziłem dzis szczotki w alternatorze i nie sa one za bogate wiec je wymienie morze cos pomoga. Jak to nie pomorze to spróbóje wymienic alternator a ty jak myslisz
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Ostatnio zostałem poproszony przez kolegę o pomoc w uruchomieniu VW Passata rocznik 89 z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Na początku rozrusznik nie kręcił,okazało się że szczotki od masy były odklejone od masy :).Wymiana szczotek pomogła.Następnie nie było iskry,okazało się że na płytce drukowanej przekaźnika nr 3...
Witam podłącze sie do tematu. Mam omege B 2.5v6 z reduktorem DREAM XXI-G.Problem polega na tym że autko ma duży spadek mocy na gazie.Po depnięciu na gaz silnik najpierw się przedławi i potem dopiero rusza w dodatku tego na tym przełączniku od gazu palą się wszystkie diody zaczynają mrugać i ciągle piszczy. Jak samochód kupiłem to wogóle nie działał...
Jezeli nie ma bledu to klima jest nabita, a to oznacza tylko tyle ze problem moze byc w sprezarce. Albo jest uszkodzona lub elektromagnes jest uszkodzony. Sprawdz czy wlancza sie wentylator od klimy. Jezeli sie nie wlancza to puknij go w silnik mlotkiem lekko, bo szczotki tam w tym roczniku moga byc na wyczerpaniu. Nie da to dlugiego efektu ale na diagnoze...
Witam. Dzis dostalem sie do zaworu dlawiacego i zapchany opilkami wiec do wywalenia. Sprezarka dostala po d... bo wentylator stanal (skonczyly sie szczotki ale jest do odratowania). Wymienie suszacz i przeplukam uklad. A co do sprezarki jaki to koszt regeneracji i moze znacie jkas firme co to robi. Pozdrawiam
Witam ;)zamierzam kupić ten skaner;) chodzi mi o doradzenie bo nie jestem kumaty w tych tematach ;) czytam rożne fora i juz sam nie wiem. Ten wydaje sie najlepszym rozwiązaniem. Urządzenie używałbym w domu do własnego użytku . Mamy 4 auta i nie raz już jechałem do warsztatu płacić 50 zl za usuniecie bledu poduszek który powstał np przy sprzątaniu auta...
albo przekaźnik pracy czasowej ( takie pudełko wielkości paczki papierosów) albo zakleszczona szczotka w silniku
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Nastawy podstawowe robi się w jakiś określony sposób czy wystarczy w Adaptacjach w kanale 00 przywrócić dane fabryczne? Po pierwszej naprawie climatronic sam przestał mrugać po napełnieniu układu gazem - zniknął ostatni błąd (ciśnienie w układzie) i wszystko samo zaczęło działać. Dziwna sprawa, bo za pierwszym razem wyrzucał błędy 01271, 01272 i 01274...
Czy to jest element naprawialny, czy jest konieczność wymiany całego nastawnika? Szczotki i blaszki po których się suwają parę razy poprawiałem, ale do samego styku nie idzie się dobrać. Poniżej możesz sobaczyć jak to wygląda. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam. Dzisiaj byłem napełnić i skontrolować klimę okazało się, że wentylator nie włącza się od klimatyzacji. Sprawdziłem o co chodzi: wyszło mi, że to wentylator. Ponieważ jak włączę klimę to dostaje prąd. Mam dwa pytania czy ten wentylator jest naprawdę konieczny do działania klimatyzacji?? 2 - Po rozebraniu widać, że szczotki się przetarły, nawet...
szczotki rozrusznika passat wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza
philips pfl6007 alhambra zamek radia wojskowe
schemat instalacji elektrycznej subaru legacy
Piec Beretta Junior: Cykliczne podawanie zimnej wody Wymiana uszczelki w ekspresie Zelmer Maestro