Zgrzewane.
No i co? Pompa hydrauliczna ABS. Sskończyły się szczotki albo brak poprawnego zasilania modułu. Naprawa modułu albo wymiana. Po wcześniejszym sprawdzeniu zasilania.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
W Valeo szybciej niż szczotki przecierały się pierścienie.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Passat B3 nie ma takiej samej dmuchawy jak golf 3. Koszt nowej dmuchawy do passata z klimą to ok 150 zł. Wymienisz szczotki a co z luzami na tulejkach które napewno są.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
Witam, posiadam Passata z '99 roku i mam problem, ponieważ jedna z wtyczek idących do świec ma pękniętą końcówkę i chciałbym ją wymienić. Chodzi mi o te fajki które są bezpośrednio pod cewką bez kabli, jak to zdemontować?? http://obrazki.elektroda.pl/1500482000_1...
Witam wszystkich, mam problem wynikający z tego iż słyszę świst za każdym razem gdy gwałtowanie zdejmę nogę z gazu, dziś zauważyłem w drodze do Bielska, że auto nie przyspiesza tak jak należy (jakby jechało bez turbo) Gdy wracałem po ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Co może być przyczyną? passat b6 1.9 tdi 105 km 2007 rok kombi fabrycznie bez...
Witam, Gdy puszczam i dodaje gaz na każdym biegu, oprócz ruszania, szarpie samochodem. Szarpnięcia są dość mocne zwłaszcza przy większej prędkości. Dodatkowo przy tym gdy skręce kierownice w lewo np na łuku drogi lub ostrym zakręcie przy spuszcaniu i dodawaniu gazu lub po zmianie biegu i dodaniu gazy słychac zgrzyt. Przy skręcie i równym dodawaniu gazu...
Witam ,ktory przekaznik jest od czego a najbardziej mi zalezy na przekazniku wycieraczek przednich otoz mam taka sprawe bo chodza mi tylko na trybie najszybszym ale wolno jak na najnizszym reszta trybow w ogole nie chodzi ani funkcja spryskiwaczy nie wiem co to moze byc ???napewno nie manetka bo byla zakladana z innego paska i tez nie chulalo z gory...
A szcotkotrzymacz i szczotki sprawdziłeś. Na uruchonionym zimnym polej kilka kropel wody na pasek - będziesz wiedział.
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Czy może któryś z kolegów orientuje się jaki rozmiar mają szczotki w silniku nawiewu? Niestety przestał działać nawiew, ale jak mu się pomoże ręką to śmiga, czyli mam szczoty do wymiany. Zanim się zabiorę za demontaż trzeba zakupić, tylko jaki wymiar? 7x8x18 takie same jak przy wentylatorze od klimy?
Passat B5 1.9 TDI 99r. kombi z wycieraczką z tyłu. Różnica pomiędzy sedanem jest taka, że od pompki odchodzą dwa wężyki do spryskiwacza przód i tył osobno. O ile dobrze myślę sterowanie przód/tył odbywa się przez zmianę obrotów silnika. Kilka dni temu przestał działać spryskiwacz. Bezpiecznik ok, na kablu przy silniku prąd jest więc dobieram się do...
Raczej łożyska w rozruszniku. W tym modelu nie ma łożysk... A co do pytania autora, to raczej bez regeneracji się nie obejdzie. Nie słychać, żeby miał zwolnione obroty, więc jeszcze go nie kleszczy. Tulejki i szczotki do wymiany i będzie ok.
Jak skończyły się szczotki w regulatorze to często kończy się i regulator. Brak wzbudzenia nie powinien być problem gdy przegazujesz do 4000 RPM. Jak wtedy nie pojawi się ładowanie to alternator padł (szczotki pierścienie ślizgowe i/lub regulator). Alternator sprawny na szrocie to 50-100 pln.
Odwrotnie, brak ładowania powoduje zapisanie błędu "terminal 30 voltage too low" w sterowniku ABS i jego wyłączenie W alternatorze zapewne skończyły się pierścienie ślizgowe i szczotki
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
Jeżeli dochodzi napięcie do siłownika a on nie działa, to raczej jest on do wymiany. Być może da się oczyścić komutator silniczka w siłowniku i może jeszcze pochodzi, chyba że się szczotki skończyły. Jeżeli nie da się tak łatwo zdjąć mechanizmu, to sprawdź może czy da się otworzyć sam siłownik. To znaczy się, rozpołowić go na tych zatrzaskach w tej...
temat był poruszany. zobacz czy masz szczotki w alternatorze
Jak miałeś wyjęty rozrusznik mogłeś go sprawdzić na stole czy działa. Pewnie szczotki zawieszone popukaj w niego delikatnie jak nie ruszy sprawdź czy przez bendix przechodzi napięcia na szczotki w momencie kiedy chcesz kręcić.
no szczotki trzeba jako pierwsze zobaczyć..... uważam że ogólnie regulatory się tak nie psują
Witam! Wymontuj alternator, rozkręć i sprawdź wszystkie diody. Prawdopodobnie masz zimne luty. Zakładam, że szczotki sprawdziłeś. Pozdrawiam
Akumulator nowy w rozruszniku wymienione szczotki jakiś rok temu przy paleniu wolno kręci aż gaśnie fis i wszystko ale pali
Witam.Mam problem z moim passatem b5 1.8 125km 98r. ponieważ skończyły mi sie szczotki w rozruszniku a po ich wymianie chcąc odpalić samochód poszło zwarcie(dym) gdzieś pod kierownicą przy stacyjce wie ktoś o co chodzi i co posprawdzać żeby to naprawić i dlaczego wogóle się tak zrobiło?
na 100% zawieszone szczotki lub ich brak niedawno miałem ten sam problem przecież napisał że wentylator jest sprawny i myślisz że to szczotki?nie załącza się w ogóle czy tylko 1szy bieg nie chodzi być może tylko tzw. opornica jest spalona.
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Nie zmieniajcie dawki paliwa na pompie!!!!!!!! To nie wina pompy. Zdziwie was tu bardzo ale to wina rozrusznika!!! Nalezy go naprawic ale nie tylko wymieniajac szczotki i lozyska tylko trzeba wymienic wirnik alternatora. Z wiekiem ma on przebicie i tu jest problem. Powiedzial mi to koles, ktory robi jako mechanik w VW/Audi jak mialem podobny problem....
No to wiesz może głupie porównanie ale dlaczego za każdym razem przy wymianie aku np. nie daje się do regneracji altenratora czy rozrusznika? skoro trzeba wszystko kompleksowo robić? Przynajmniej powinno się sprawdzić ładowanie. Jeśli będzie słabe można wymienić szczotki na alteratorze albo wyjąć go i dać na stół do sprawdzenia. Napisałem że serwis...
Witam, mam passata kombi z 97 roku i przestała mi działać tylna wycieraczka. Na początku działała normalnie, później w trakcie powrotu zatrzymywała się na chwilkę w jednym miejscu po czym wracała do pozycji wyjściowej. Ostatnio przestała działać wogóle. Gdy ją włączam to silniczek tylko drgnie i stoi w miejscu. Wymontowałem cały mechanizm i zapiąłem...
Raczej nie a jesli ma szczotki to jak najbardziej mogły się one zawiesić.
Prawie jestem pewiem ze wina lezy po stronie rozrusznika, a najlepiej to go wyciag i posprawdzaj jak tam tulejki i szczotki wygladaja. Pozdrawiam.
witam mam Passata b6 silnik Bmr na pompkach Siemens, czy są różnice między uszczelniaczami Bosch 1 417 010 996, 1417010996 a ori vw 03G 198 051 D chodzi mi głównie o te dwa uszczelniacze reszta to wiem trzpienie sa inne. Nie ukrywam że zamienniki ori są drogie np Victor Reinz 15-42119-01, Elring 690.170 inne zamienniki mnie nieinteresuja kiedyś kupiłem...
Dzieki za podpowiedz. Okazalo sie ze siadly szczotki na silniczku dmuchawy. Pozdro.
Orientuje się ktoś ile taka przyjemność może kosztować ? I nie lepiej od razu wymienić szczotki jak altek będzie rozkrecany ?
Sprawdz czy masz sprawny alternator, zmierz sobie ladowanie, ktore powinno miescic sie w przedziale 13,8 - 14,4V. Jesli masz wyzsze to uszkodzony najprawdopodobnie jest regulator napiecia, jesli mniejsze to moga byc szczotki i do tego dochodza usterki diod. Pozdrawiam.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Ostatnio zostałem poproszony przez kolegę o pomoc w uruchomieniu VW Passata rocznik 89 z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Na początku rozrusznik nie kręcił,okazało się że szczotki od masy były odklejone od masy :).Wymiana szczotek pomogła.Następnie nie było iskry,okazało się że na płytce drukowanej przekaźnika nr 3...
szczotki wymien i dopasuj je dobrze. Miałem to samo!
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Szczotki w alternatorze zostały zmienione przy wymianie sprzęgiełka.
Lepiej szybko sprawdź szczotki rozrusznika żeby ci nie popsuły wirnika
szczotki sie skończyły , nic strasznego , tylko ze nie pojeździsz z tym długi , bo akumulator Ci sie rozładuje , jak nie masz dwuch lewych rąk to sam to zrobisz
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Witam mam problem z wentylatorem klimatyzacji w vw passacie b5 130 km. Wymienilem juz szczotki sprawdzilem bezpieczniki i przekazniki wszystko jest ok czujnik cisnienia tez dziala .Jednynie czego nie moge sprawdzic to opronicy ,moje pytanie jest czy mozna jakos ominac opornice zeby sprawdzic czy wentylator sie zalaczy na pierwszym biegu ,bo drugi bieg...
Witam. Wczoraj rozebralem wentylator chlodicy Passata B5 TDI . Nie zalaczal sie po wlaczeniu klimatyzaci,po podpieciu na krotko nie reagowal. Sprawdzilem bezpiecznik 40A jest ok . Rozkrecilem wentylator na czynniki pierwsze i o to co widac. Szczotki są wporzadku (na moje doswiadczenia) nie jestem pewnny co do kumutatora. Moze ktos rzucic okiem i powiedziec...
Braku zasilania w czym ? Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać, a co do kolegi z golfa to ani tu ani tu jak odlacze i włożę kostkę w prawych drzwiach to działa przez chwilę potem to samo Jak na elektryce się nie znasz to podjedź do elektryka samochodowego i zapytaj. Nie chcę straszyć ale tutaj może być tysiąc różnych możliwości...
Sprawdz przewód który idzie do alternatora cienki , odłącz go od alternatora i połącz z masą kontrolka powinna swiecić jesli zaświeci uszkodzony regulator napięcia lub szczotki zjechane jeśli nie zaświeci przerwa na tym przewodzie lub coś z samą kontrolką albo nie ma ona zasilania
Przepraszam, że znowu odnawiam temat, ale sprawdzałem ładowanie i na wolnych obrotach pokazywało 12.8, a na ok 3000-4000 tyś obrotów pokazywało 13.5 i to był max jaki pokazywało, szczotki były wymieniane, co może być przyczyną tej usterki, myślę, że może być to przewód masowy już walić sprawę. Proszę o opinię
Ale na schemacie widzisz ktory idzie do jakiego pinu.To sobie porównaj z modułem drzwi.Jak szczotki zjarane to nic ci to nie da.Można próbować postukać w drzwi podczas tej próby.Ja wyjąłem kiedyś wkładkę zamka oraz klamkę i odpowiednim narzędziem przez otwór otworzyłem.Potem wymieniłem tylko zamek bez demolki auta.
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Ja sie już nie bawię w wymienianie samych szczotek to sie właśnie mści w ten sposób co u ciebie , tłumaczę to tak : słaby styk na pierścieniach powoduje pracę tranzystora regulatora na max parametrach a potem jak zmienisz szczotki to trach i po sprawie , albo słabo polutowałeś przewody szczotek do szczotkotrzymacza do poprawki
szczotki rozrusznika passat wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza
mercedes sprinter świeca żarowy szczotka elektryczna wymiar litraż
spawarka porównanie odkurzacz bezprzewodowy
Jak wyjąć zablokowaną kapsułkę z ekspresu Delta Siemens EQ500 – po rozłożeniu zaparzacza leci tylko woda, brak kawy