wlutujesz nowe. Łatwa robota. No lutowanie jest nie pewne, w ciężarówkach w zimie zawsze mi się rozlutowały- teraz odwożę to do firmy bendiks i za 20 zł. mam zgrzane. W większych rozrusznikach wierciłem otwory w płaskowniku i przykręcałem śrubkami.
Lepiej szybko sprawdź szczotki rozrusznika żeby ci nie popsuły wirnika
Prawie jestem pewiem ze wina lezy po stronie rozrusznika, a najlepiej to go wyciag i posprawdzaj jak tam tulejki i szczotki wygladaja. Pozdrawiam.
Witam, mam problem z rozrusznikiem passat b4 1.9 tdi, wmienilem bendix,elektromagnes,szczotki,rozusznik strasznie sie grzeje w czasie jazdy,dzisiaj nie ma sily zakrecic. po zamatowaniu wszysko bylo ok.
Jeśli są zawieszone szczotki to nie pukaj w niego delikatnie tylko normalnie stuknij w stojan kilka razy młotkiem jeśli jest uszkodzony włącznik to możesz odpalić go w ten sposób niech ktoś prubuje uruchomić przekręca stacyjkę na start kiedy usłyszysz tykniecie na elektrowłaczniku zewrzyj dwa bieguny na nim nie ten od stacyjki i śrube tylko ten co idzie...
Jak miałeś wyjęty rozrusznik mogłeś go sprawdzić na stole czy działa. Pewnie szczotki zawieszone popukaj w niego delikatnie jak nie ruszy sprawdź czy przez bendix przechodzi napięcia na szczotki w momencie kiedy chcesz kręcić.
Kolego autko dość wiekowe, tym samym pewnie i ten sam rozrusznik. Sprawdź go bezpośrednio tj. bez udziału stacyjki, posłuchaj jak zachowuje się włącznik elektromagnetyczny rozrusznika. Musiałbym słyszeć zachowanie się rozrusznika po przekręceniu stacyjki, aby wydać pewną diagnozę. Podejrzewam, iż "pada " rozrusznik. Spróbuj ( z czuciem) uderzyć młotkiem...
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
Akumulator nowy w rozruszniku wymienione szczotki jakiś rok temu przy paleniu wolno kręci aż gaśnie fis i wszystko ale pali
To stwierdzenie zmienia postać rzeczy. Może to być stacyjka ale nie musi. Sprawdź ten drugi sposób który opisałem - wyeliminuje on stacyjkę i sprawdzisz czy działa rozrusznik. Jak w czasie tej próby nie "zaklepie" elektromagnes to oznacza jego uszkodzenie (lub zatarcie) jak klepie to też może być uszkodzony (upalony styk) lub uszkodzony "silnik" rozrusznika,...
Witam.Mam problem z moim passatem b5 1.8 125km 98r. ponieważ skończyły mi sie szczotki w rozruszniku a po ich wymianie chcąc odpalić samochód poszło zwarcie(dym) gdzieś pod kierownicą przy stacyjce wie ktoś o co chodzi i co posprawdzać żeby to naprawić i dlaczego wogóle się tak zrobiło?
A akumulator w pierwszej kolejności sprawdziłeś? Miałem tak samo kiedyś, były to szczotki, ale sprawdź akumulator. Napięcie przy rozruchu nie może spaść poniżej 10-9V.
Jeśli bendix jest "tępy" to czasami na tyle nie wyskoczy aby styki się zamknęły elektromagnesu.....i dlatego przepchnięcie zmieni ustawienie wieńca i wtedy czasami zaskoczy.... Masz bendix na sprężynie - widełki naprężają ją, wypychając bendix do przodu - nie ważne, czy się zazębi czy nie, styki się zamkną. Jeśli odpala po przepchnięciu, to jak wyżej...
Witam Jestem posiadaczem Volkswagena Passata B4 Kombi 2.0 + LPG od 9 lat na mieszalniku. Mam z nim problem odpalania na ciepłym silniku, przy odpalaniu na benzynie. Lepiej odpala na gazie, przy paleniu na benzynie pomaga wciśnięcie pedału gazu. Na zimnym silniku jest OK, zużycie LPG przy pełnym stanie 9,6 żadnych dodatkowych problemów. Myślę, że ze...
Posiadam Passata B5 z silnikiem 1.9 TDI 90 koni. Auto działało dobrze. Dwa miesiące temu popsuła mi się pompa wytryskowa . Można było go odpalać na plaka. Po wymianie pompy zaczęły się problemy z rozrusznikiem. Podczas odpalania bardzo głośno zgrzyta pod maską. Czasami nie da się go odpalić. Da się odpalić dopiero wtedy, kiedy poruszam biegami i całym...
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
jak jest ciepło i długo kręci to może szczotki na rozruszniku do wymiany. Sprawdź egr czy się otwiera i zamyka. Odkrec dolot, niech ktoś da gazu i zobaczysz okiem czy sie podnosi.
już mi ktoś wspominał o rozruszniku (szczotki lub bendix ) tylko czy każdy rozrusznik da się naprawić?? może jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to na pewno rozrusznik bo już trochę kasy w paska poszło :|
Raczej łożyska w rozruszniku. W tym modelu nie ma łożysk... A co do pytania autora, to raczej bez regeneracji się nie obejdzie. Nie słychać, żeby miał zwolnione obroty, więc jeszcze go nie kleszczy. Tulejki i szczotki do wymiany i będzie ok.
Nie zmieniajcie dawki paliwa na pompie!!!!!!!! To nie wina pompy. Zdziwie was tu bardzo ale to wina rozrusznika!!! Nalezy go naprawic ale nie tylko wymieniajac szczotki i lozyska tylko trzeba wymienic wirnik alternatora. Z wiekiem ma on przebicie i tu jest problem. Powiedzial mi to koles, ktory robi jako mechanik w VW/Audi jak mialem podobny problem....
której centralce?? No i czemu stawiasz na przewody i napiecie ?? Dziwi mnie fakt dlaczego one czasem jak pika sie jakos tak śmiesznie pala itd :/ ale qrde czemu defakto pika? Co nie skonczy testu ABSów i komp wariuje bo napiecie gdzies przerywa?? Dodam tylko ze miałem niedawno problem taki ze nie mogłem go wogle odpalić przekrecam kluczyk i nic :/ rorzusznik...
No to wiesz może głupie porównanie ale dlaczego za każdym razem przy wymianie aku np. nie daje się do regneracji altenratora czy rozrusznika? skoro trzeba wszystko kompleksowo robić? Przynajmniej powinno się sprawdzić ładowanie. Jeśli będzie słabe można wymienić szczotki na alteratorze albo wyjąć go i dać na stół do sprawdzenia. Napisałem że serwis...
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Ostatnio zostałem poproszony przez kolegę o pomoc w uruchomieniu VW Passata rocznik 89 z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Na początku rozrusznik nie kręcił,okazało się że szczotki od masy były odklejone od masy :).Wymiana szczotek pomogła.Następnie nie było iskry,okazało się że na płytce drukowanej przekaźnika nr 3...
No i sprawa załatwiona radykalnie - zamontowałem inny alternator. I tu ciekawostka: Do "nowego" alternatora przykręciłem regulator, który dziś kupiłem bo oryginalny miał mocno wytarte szczotki. No i okazało się, że ładowania NIET. Przykręciłem stary regulator - ładowanie jest - chociaż słabawe bo 13,5V niezależnie od obrotów i obciążenia. Ale może to...
Woltomierz podlacz + na aku a - na silnik "Zakreć" rozrusznikiem do momentu przygaśniecia kontrolek i popatrz jakie jest napiecie na woltomierzu (przytrzymaj na rozruszniku ok 1sek)Zobacz jakie napiecie jest na woltomierzu tzn czy nie "spada poniżej 5V Jesli spada sprawdz tak samo ale z - podlaczonym do aku Sprawdzisz w ten sposób czy masz dobre polaczenie...
Nie ewenement, tylko jak w 16 letnim aucie rozrusznik jeszcze nie ruszany, to o czymś świadczy. B4 to ostatni prawdziwy Passat i tego się będę trzymał :D Nie wiem o czym to świadczy, ale w wujka Hyundayiu z 92r. nie ruszany, w Audi 80 z 89r. dziadka nie ruszany, w moim poprzednim Citroenie z 93r. nie ruszany, ale powoli szczotki sie kończyły.
W rozruszniku skonczyly sie szczotki, albo sie wieszaja. wyczyscic szczotkotrzymacze i komutator. Co do wybuchu przy odpalaniu, to tak jakby silnika odpalal na dwuch paliwach (np. nieszczelny wtyskiwacz) Po zagaszeniu w kolektorze pozostaje niespalony gaz, ktory wybucha przy nastepnym uruchomieniu. Przewody warto wymienic na nowe, ale koniecznie orginalne....
Po dłuższej przerwie napiszę, że dziś auto wogóle nie odpaliło. Wiem że jest mróz, ale ogólnie rozrusznik od dłuższego czasu miał kłopoty z kręceniem. Wymieniłem tuleje, bendiks, szczotki, wszystko wyczyściłem i nie chce kręcić. Zaczyna kręcić i zatrzymuje się. Czy może to być wina źle ustawionego zapłonu???
Witam mam problem z passatem b3 po postoju 4 godziny akumulator jest tak rozładowany ze kontrolki ledwo się żarzą dodam ze auto nie posiada alarmu centralnego zamka ani innych takich elektronicznych bajerów radia rowniez brak. nowy akumulator wszystkie masy czyscilem przewody na rozruszniku i alternatorze rownież w rozruszniku nowe szczotki maja moze...
[quote="meresik"ced]A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana? Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo) No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min). No to rozbiórka...
Teodor, mam problemik Passat 1,9 TD, '92. Zimny silnik, spox. rozruch jakoś bez przekonania, ledwo kręci ale kręci i odpala (komutator czysty, szczotki i tuleje nowe. Pompa ustawiona, wtryski też), ale jak się silnik nagrzeje, mruga lampka wody (mimo odpowiedniej ilości w zbiorniku) i nie daj boże zgasić silnik, nie idzie z rozrusznika, a odjeżdżać...
Wczoraj wieczorem rozładowałem cały swój akumulator. Trwało to może minutę. Później podpiąłem akumulator od Passata 2.5 V6 także dość duży i też padł po około minucie. Chyba trochę za szybko padają te akumulatory nie sądzicie? Jakieś zwarcie ten rozrusznik może robić ? Mechanik bedzie wstanie mi wymienić tylko szczotki pewnie. Czy to coś da ?
witam mam Passata b6 silnik Bmr na pompkach Siemens, czy są różnice między uszczelniaczami Bosch 1 417 010 996, 1417010996 a ori vw 03G 198 051 D chodzi mi głównie o te dwa uszczelniacze reszta to wiem trzpienie sa inne. Nie ukrywam że zamienniki ori są drogie np Victor Reinz 15-42119-01, Elring 690.170 inne zamienniki mnie nieinteresuja kiedyś kupiłem...
Przyczyną może/mogą być : - świece żarowe: jak któraś jest przepalona to auto ma ciężej odpalić - wtryski - rozrusznik: jak bendiks dobrze nie łączy albo szczotki są wydarte to będzie kręcił ale nie będzie miał takiego "kopa" a co za tym idzie szybko wykończysz akumulator - akumulator - nieszczelność układu paliwowego - załóż przeroczysty wężyk od filtra...
A nie wymieniałeś szczotek przez przypadek ostatnio?? Mój brat poszedł na łatwizne i wymienił same szczotki (8zł) bez szczotkotrzymacza (50zł) i normalnie przylutował druciki od szczotek do trzymacza i było to samo strasznie ciężko kręcił i wolno, tylko czasem było dobrze czasem źle. Okazało się że lut nie da rady przepuścić takich prądów jakie są potrzebne...
Alarm byl odlaczany. Sam go podłączalem. Odpinalem wszystkie bezpieczniki i przekazniki takze pod maska. Wlacznie z komputerem i modulem komfortu. Alternator dzis tez odpinalem i nic. Dalej leci prad. Podejrzewam rozrusznik. Uplynnosc pradu na szczotkach rozrusznika ale nie mam pewnosci. Musze odlaczyc kable jeszcze od rozrusznika.
Nic nie sprawdzaj , wymień tulejki ,szczotkotrzymacz jesli masz mniej niż połowę szczotek. Nasmaruj smarem miedzianym i ok.
Dzieki za wszystkie odp. Aczy ten uszczelniacz da rade jakos zmienic samemu czy u mechanika moze...? Dodano po 1 Sorka za to, teraz już to wiem - jak elektronika to elektronika.!!!: Dodano po 9 Podczas startu czasami po przekreceniu kluczyka rozrusznik nie kreci tylko słychać ciche buczenie... czy to wina stacujki???? Również podczas startu slabo kreci...
Sugeruję najpierw sprawdzić stan kabli zasilających rozrusznik i czy nie ma zaśniedziałych styków."Masa" w aucie bardzo ważna, dlatego też sprawdź w jakim stanie jest kabel minusowy akumulatora i czy należycie są dokręcone klemy. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, to chyba czeka Cię wymontowanie rozrusznika. W takim przypadku należy sprawdzić ułożyskowanie...
Może ktoś napisać jakich szczotek mam użyć w wentylatorze klimatyzacji? Grafitowo-miedziane? Węglowe? Na internecie z tego co ludzie często pisali to mają być to grafitowo miedziane, ale majster któremu dałem je do wymiany, mówi, że takie to są do rozruszników, a nie do urządzeń, gdzie będą długo pracować. W oryginalnych szczotkach nie widzę domieszki...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
szczotki rozrusznika rozrusznika passat szczotki rozrusznika zawieszone
subwoofer półka objaw przepustnica telewizor philips gniazdo antenowe
magazyn energii atlas copco xas97
Migające kontrolki w ekspresie DeLonghi - przyczyny i rozwiązania Ukryte menu w Pioneer DMH-G220BT - dostęp i funkcje