Sprawdź najpierw połączenia przewodów... to gaśnięcie kontrolek wskazywałoby bardziej na jakieś niepewne połączenia...
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Najlepiej będzie jak wymienisz pasek wieloklinowy. Pasek slizgając się powoduje takie anomalia jak piszczenie i skakanie obrotów (w silnikach diesla, gdzie napęd obrotomierza brany jest z alternatora.
Witam. Jakie łożyska i szczotki do alternatora Micra k12 1.2 23100 AX62A TG8S019 Valeo
Typowa usterka. Brak szczotek w alternatorze Valeo. Szczotki svx7.
Panowie może ktoś załatwił by mi taki regulator bo w będiksie proponują mi 490 zł alternator po regenaracji ale mój alternator działa tylko szczotki wyjarało.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
Spisz odpowiedni numer alternatora i znajdziesz nawet srubki do niego te co są w orginale. Po kodzie z regulatora valeo nie znajdziesz nic.
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
wierzyć się nie chce: http://sklep.salko.pl/produkt,55382,182,... chcesz foto szczotek? A może na jutiub mam wrzucić filmik jak się je wymienia?
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Jakl pisze elektrit , może nie zamach, bo mogą Ci sie przydać - szczotki, ale jest padnięty regulator. Nie są takie znowu straszne pieniądze, nie kupuj oryginału w serwisie, bo zedrą, ale zamiennik, kulkadziesiąt złotych i po kłopocie. pozdr.
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Jak sądzę silnik 2,0 diesel. Mycie alternatora tam w 100% przypadków kończy się tym, że znika ładowanie. W oka mgnieniu lecą pierścienie ślizgowe i szczotki, to jeżeli masz alternator Valeo. Bosch jeszcze jakoś to wytrzymuje.
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
Plusa możesz podciągnąć z bezpieczników(po kluczyku) ,z zasilania cewki zapłonowej tylko byś musiał dać bezpiecznik.Weź wyciąg regulator z tego starego alternatora (nie jest to trudne),może są tylko szczotki krótkie lub zawieszone.
A alternatory wcale super trwałe nie są - żywotność z reguły zawiera sie pomiędzy 100 a 200 tys. km - albo łozyska zaczynają wyć, albo szczotki sie kończą. Z moich obserwacji np Valeo traci szczotki przy około 220-250 tys km. Nabijasz nowe szczotki i dalej jazda.
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Orginalne szczotki mają oznaczenie svx7.
Komutator nie jest "zapalony "( przegrzany ) - miedź jest czysta więc najwyżej problemem może być owal pierścieni i to powinieneś sprawdzić. W tym stanie jak na zdjęciu, jeśli nie możesz w porządny sposób ( jak pisał kolega wyżej ) przetoczyć komutatora wystarczy superdrobnoziarnisty papier ścierny żeby lekko spolerować rysy i nowe szczotki bez problemu...
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Witam, Meganka z silnikiem 1.6 benzyna czasami brakuje ładowania , alternator wyciągnięty szczotki końcówka więc wymieniłem cały regulator. Po złożeniu problem dalej występuje jest to alternator valeo. Diody w mostku prostownivzym mogą raz puszczać a raz nie?
Rozrusznik nie jest z Valeo , tylko jakiś no name . Pytałem gdzie mogę dostać twornik do alternatora z Valeo . :)
Dzień dobry, Zakupiłem i wymieniłem alternator na regenerowany Valeo. W starym, jak się okazało, szczotki były na wykończeniu. Nowy alternator po uruchomieniu silnika nie ładuje, mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze i na klemach akumulatora. Po lekkim podniesieniu obrotów (1200-1300) ładowanie jest i wynosi 14,4 V i jest stabilne także na...
Witam! Sprawdz regulator napiecia,szczotki i mase /czy jest dobre polaczenie/. Pozdrowka! Mac
Szczotki nie wiele pomogą, ponieważ trzeba by je wymienić razem z komutatorem/wirnikiem. I w alternatorach Valeo właśnie się najczęsciej kończą.
Możesz mieć alternator Bosch,albo Valeo. Oba cierpia na tą samą przypadłość-zuzyte szczotki plus wytarte do cna pieścienie slizgowe.
Hej, Alternator 90A Valeo z 1.9 TDI, wymieniłem szczotki i komutator. Po uruchomieniu silnika zaczyna ładować dopiero po około minucie, dwóch. Jak zacznie ładować tak już jest idealnie, znowu do ponownego rozruchu silnika. Po wymienia nie docierałem ani szczotek ani komutatora, myślałem, że dotrze się samo - zrobiłem ok. 20 km od wymiany. Jeszcze trochę...
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
No jedyne sensowne wytłumaczenie to puściło coś w regulatorze jak lutowałem nowe szczotki bo trochę je musiałem pogrzać zanim puściły te pozaginane tulejki. Regulator oryginalny 20letni :)
szczotki sprawdzić, jak i pierścienie ślizgowe, w Valeo jest to słaby węzeł
250zł minimum zapłaci za stojan, łożyska i szczotki. I nie wiedomo w jakim stanie komutator.
jezeli padl mostek to diody kupisz bez trudu w sklepach motoryzacyjnych a regler bosza lub nawet od fiata126p[orginalny] mozesz zamontowac oczywiscie szcsotkotrzymacz musi pozostac ipodlaczajac go w przypadku reg.126p zolty przewod do szczotki i mostka diod wzbudzenia oraz do kontrolki na zegarach a zielony do drugiej szczotki.oczywiscie regler musi...
zauważyłem ostatnio że wszelkie żarówki jak i wyświetlacz w liczniku strasznie mi mruga domyślam się że to ładowanie. ale nie wiem czy to regulator napięcia czy szczotki, próbowałem wyjąć alternator ale okazuje się że to problem bo jest przykręcony razem z pompą wspomagania alternator to valeo ile może kosztować regulator i czy jest on razem ze szczotkami?...
Witam, Alternator Valeo 2541953B przestał ładować, świeci się kontrolka braku ładowania. Nie ładuje, w instalacji napięcie z akumulatora, nie reaguje na pedał gazu, przy wysokich obrotach również nie ładuje. Na początek wymieniłem szczotki, później regulator, bez jakiegokolwiek efektu, nadal nie ładuje. Z akumulatora przewód podaje napięcie na śrubę,...
Powtarzam..rok temu na tym alternatorze podgrzewacz działał non stop i nic nie dymiło... założyłem ten z allegro tylko przełożyłem szczotki z regulatorem z mojego do tego z allegro bo w moim były szczotki wymienione.. i na tym z allegro póki co dymku nie uświadczyłem
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Witaj dziękuję za twoje zainteresowanie Teraz za bardzo nie mam kiedy wymienić szczotek rzadko jeżdżę Scenicem tyko firmowym Traficem, zrobię jak mówisz pomyślałem o tym samym że zamiennik może mieć za mało Volt do zbudzenia nowego regulatora nie będę rozkompletowywał tylko kupie nowe szczotki bo jeśli starym padła i również i elektronika? Mam również...
szczotki i owszem,ale jak znam to nieszczęsne Valeo,jest już po pierścieniach slizgowych.
Fajnie by było żebyś podał numery alt. obstawiam że jest to valeo. proponuje wyjać alternator do przeglądu mogą kończyć się szczotki lub pierścienie na tworniku, lub regulator jeśli jest z komunikacją
Nie musi być i żarówki. Ważne aby na zacisk L podać napięcie po kluczyku zapłonu. Jak tam nic nie będzie to i tak alternator powinien się wzbudzić z pozostałości magnetycznej, ale na stosunkowo sporych obrotach. Nim to Valeo gdziekolwiek zamontujesz to sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe i szczotki. Pewnie na pierścieniach rowy jak okopy.
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Macie racje regenracja za 800zl to jedno wielkie naciagactwo... Obdzwoniłem kilka warsztatów w okolicy, większość z nich mówi brak części zamiennych i nie robią tych alternatorów. Przez przypadek trafiłem na jeden zakład w okolicy specjalizujący się tylko w alternatorach i rozrusznikach. Na dzień dobry przez telefon powiedzieli że ten alternator ma...
dziękuję bardzo za zainteresowanie, przyczyną usterki okazały się szczotki w regulatorze, widocznie jakoś to wszystko się kręciło na tych 5mm do momentu rozbiórki- po wymianie wszystko gra
Jeżeli to Bosch to uwalony na 99,9 % regulator (zakładam że sprzęgiełko masz sprawne). Taki regulator w oryginale kosztuje od 60 do 100 zł. Dobrze radzi sigwa18, sprawdź pierścienie ślizgowe, tak nawiasem mówiąc to w Boschu bardzo rzadko kończą się szczotki a regulator dalej pozostaje sprawny, w Valeo zgoda, najczęściej wymienia się szczotki. Nie kupuj...
Nie ma upalonej diody mocy, bo napięcie trzyma niezależnie od obciążenia, (o czym pisał wcześniej) a tak by nie było. Ma regulator napięcia na zbyt niskie napięcie i to wszystko. Mój fabryczny taki był i go przerobiłem. Jak padły w nim szczotki to kupiłem sobie nowy za 20zł i okazało się że znów mam za niskie napięcie.
witam wszystkich mam problem z Reno scenikiem a mianowicie w moim aucie z skończyły się szczotki kupiłem nowy regulator napięcia zamiennik za Valeo Po zamontowaniu okazało się alternator rozładowuje mi akumulator na postoju w czasie pracy ładuje książkowo gdy na noc odłączyłem kabel plusowy przy alternatorze akumulator rano był w porządku pytanie brzmi...
hmmm a mi pokazuje 6201 12x32x10 i 6203 17x40x12 ..... Drugie pytanie to maja byc wysoko obrotowe C3? JAkie marki mialem fag ale sie rozleciały kupować skf albo KOYO Pytanie czy to może byc wina rozrusznika. Problem taki ze wszystkie lampki sie pala, jednak jak kręcę to tak jaby w ogole byl rozładowany akumulator, jednak jak daje aku do ładowania to...
Ja tam wolę stare Valeo, jeszcze pod nazwą Paris-Rhone. A magnetron? Viper, ile razy wymieniałeś w starej Havranie (105, 120) szczotki w alternatorze? Wiesz, że były wieczne. A co w nich padało najczęściej? Jak się tak zastanowić to niewiele. Bosch? Tez ma swoje pięty ahillesowe...
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
Witam serdecznie. Planuję wymienić w alternatorze szczotki,komutator i na zaś łożyska ale niestety oznaczeń tych ostatnich nie znam. Pomoże ktoś? I czy powinienem wymienić coś jeszcze na wszelki wypadek,żeby w przyszłości znowu nie rozbierać całego przodu? Alternator to: Valeo 078903016H 120A 14V. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Myślę ze jakby to były szczotki lub pierścień to od razu by się świeciła kontrolka. Zastanawiam się czy pasek się nie poluzował albo luty bo żeby go rozebrać to sześć lutów musiałem rozlutować. Alternator mam z valeo
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Sa to typowe objawy kiepskiej baterii. Kiepskiej jakościowo? Bo jeśli chodzi o stan naładowania to przez ostatnie pół roku nie musiałem do niej zaglądać , w morzy -18 zapalał bez problemów, stoi na parkingu pod blokiem. Byłem w warsztacie gdzie mają komputer diagnostyczny ale najbliższy termin na koniec kwietnia , i jak tu nie próbować samemu coś naprawić....
Witam mam problem z ładowaniem w Golfie 3 TD Alternator Valeo 70A. Problem jest taki że napięcie podczas pracy silnika wzrasta tylko 0,5V z 12 na 12,5. Kontrolka na liczniku działa prawidłowo, napięcia na zaciskach alternatora ok. tzn. Główne 12V i wzbudzenie po stacyjce 12V. Szczotki wymieniłem bo były mocno zużyte. Co jeszcze sprawdzić ? Pkt 11 popraw...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Czyli same uniwersalne porady ( czytaj-bezsensowne), bo: -pasek tam jest micro-V i jest samonapinacz. Nie będzie ślizgał. -regulator? szczotki? A może się wpierw zapytać jaki ma alternator, bo może być Bosch, Valeo lub Mitsubischi. Równie dobrze mogłeś napisać, że mu puszcza w obie strony frajlaufszajba, i kto wie-może byś trafił? :lol:
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Awaria usunięta. Winne zużyte szczotki, właściwie to jedna zostało z niej około 6mm wysokości. Pod nią właśnie był też wytarty pierścień około 1mm rowek, nie wyglądał dobrze ale i tragedii nie było więc z uwagi na brak czasu na bardziej generalny remont wymieniłem tylko same szczotki. Wczoraj wytargałem altka z auta dziś dokupiłem szczotki i wymieniłem....
Dzięki, jutro będe miał auto to sprawdzę. Dzisiaj jest u znajomego w garażu. Może być też tak że będzie odpalał ale jak tylko coś siądzie to dam znać. W każdym razie jutro pomierzę napięcie. Czy jest możliwość że rozrusznik tworzy zwarcie albo alternator ? Ostatnio przed wymianą rozrusznika w poprzednim zawieszały się szczotki (Valeo) teraz kupiłem...
Witam. Alternator Valeo 125A. Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW. Szczotki i pierścienie ślizgowe wymienione. Dziękuję za wszelkie sugestie.
W ciągu dalszym nie wiemy jaki motor Ja u siebie przerabiałem w 1,1 mpi fabryczny pękł i po jakimś czasie stanął tak ze nawet odpalić sie nie dało Pojechałem do sklepu z częściami do fiata /alfy usłyszałem Alternator magneti na 100% oryginał Fakt był na nim napis magneti-pożył 9 miesięcy i zatarły się łożyska na amen Reklamacje uznano Obecnie w aucie...
wymieniłem komutator To bardzo ciekawe, jak można wymienić coś, czego tam nie ma, nie było i nie będzie? Mniejsza z tym, jak to Valeo to sprawdził czym, czy nie ma przerwy na wirniku. Wymieniłem te "coś" po czym "jeżdżą" szczotki. Wszędzie ten element występuje jako komutator alternatora wiec nie wiem o co Ci kaman. Przecież pisałem że sprawdziłem...
Witam, dzisiaj miałem chwilę czasu żeby pogrzebać trochę w aucie i problem udało się rozwiązać. Tkwił on bowiem w nowym regulatorze napięcia. Po zamontowaniu nowego regulatora i zamontowaniu alternatora, brak ładowania, kontrolka od ładowania w ogóle się nie świeci. Tylko teraz pytanie dlaczego? Szczotki mogły być niedotarte? Jest jakaś metoda na sprawdzenie...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
Również mam takie zdanie nt. tych regulatorów. 1.Mam stary regulator, moim zdaniem w nim są za krótkie szczotki, według serwisówki od audi minimalna długość to 5mm, a tam będzie z 3mm, dodatkowo jak wcisnąłem szczotkę śrubokrętem ze starego to dopóki nie uderzylem w regulator to nie chciała odbić :-/ Podobno w regualtorach valeo można wymienić szczotki......
Witam. Zrobiłem pomiary i nagrałem aparatem. 1. Nowy regulator Hella http://statystyka.neostrada.pl/1.avi 2. Stary ori VW z wymienionymi szczotkami (szczotki wsadziłem od regulatora Boscha troszkę je szlifując na papierze) http://statystyka.neostrada.pl/2.avi 3. cd 2 http://statystyka.neostrada.pl/3.avi Koledzy oceńcie czy jest w porządku na tym 2-gim...
Witam wszystkich Posiadam wv jette 1,6 z 1991r...Mam w niej alternator valeo 65 A...Nie dawno wymieniałem w nim regulator napięcia na nowy oraz szczotki...Akumlator wymieniany na nowy na jesieni...Noi po 3 dniach stania bez uruchamiania akumlator siedzi....Akumlator napewno trzyma ponieważ po odłączeniu klemy się nie rozładowywuje...Badałem ją miernikiem...
Na początku witam wszystkich użytkowników tego forum. Jakiś czas temu kupiłem urządzenie do którego mocuję swój rower i tak pedałuję sobie w domciu przed telewizorem kilka godzin tygodniowo. Pomyślałem sobie że zamiast rolki na której kręci się koło roweru można zamontować alternator samochodowy i przy okazji zrzucania nadwagi zamieniać energię mięśni...
Szczotki i ślizgacz w dobrym stanie nie ma nawet dużego rowka. Przebieg na oscyloskopie poniżej, bez akumulatora z aku bardziej wyrównany ale pompuje. http://obrazki.elektroda.pl/6173926900_1...
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Przyjrzyj sie swoim mocowaniom alternatora w Uno i spojrz na allegro. Za alternator od Zafiry czy BMW czy z VW Valeo potrafi odac nawet 140A. A koszt uzywanego to ponizej 200zł. Zawsze zaraz po kupnie należy taki alternator zregenerować, tzn nowe łozyska, szczotki regulator. taka podstawowa domowa regeneracja altka. Nie powinno sie stoswać dwóch roznych...
Witam. Ostatnio zaświeciła kontrolka ładowania. Wyciągnąłem alternator. Regulator był klejony silikonem. Szczotki były w miarę ale myślałem, że czyjaś fuszerka w końcu padła. Założyłem nowy zakładam alternator i kontrolka świeci na wolnych obrotach po przekroczeniu 2 tyś obrotów kontrolka gaśnie. Ale ładowania brak. Rozebrałem alternator znowu. Ten...
Witam od ponad roku mam problem ze Skodą Octavia 2.0 AQY 2002. Często , nie zawsze, jest tak że miga oświetlenie wnętrza, lampka sufitowa, kontrolki na desce, wyświetlacz maxi dot, wyświetlacz klimatronika, podświetlenie zegarów, widać też na światłach mijania że migają. Każde załączenie dodatkowego obciążenia powoduje duże "mignięcie" wszystkich możliwych...
Tzn. mierzyłem napięcie na aku przy zapalonym silniku i na obrotach i napięcie takie samo jak na wyłączonym silniku. Dlatego stwierdziłem że to alternator. Sprawdziłem szczotki są w dobrym stanie, tylko martwi mnie jeszcze jedna sprawa. Otóż kontrolka ładowania w ogóle się nie zapala. Ani po przekręceniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Orientujecie...
Witam. Mam pytanie odnośnie alternatora VALEO w lagunie II. Na zimnym silniku, powiedzmy na ssaniu słychać szum alternatora. Po wyłączeniu ssania szum ustaje. Także po włączeniu np. ogrzewania tylnej szyby na ciepłym silniku też słychać szum. Czy on nie wyrabia w jakiś sposób prądowo, przy większym poborze [ szyba, grzałki wody ... ]. Szczotki regulatora...
Witam Potrzebuję szybkiej podpowiedzi. Jestem w trakcie regeneracji alternatora. Szczotki już wymieniłem (obie się skończyły, praktycznie nie stykały się już z pierścieniami ślizgowymi), a teraz walczę z komutatorem. Wybebeszyłem stary, kabelki do podłączenie delikatnie zachowałem ale teraz przed lutowaniem zastanawiam się nad polaryzacją? Czy sposób...
Orientuje się ktoś ile taka przyjemność może kosztować ? I nie lepiej od razu wymienić szczotki jak altek będzie rozkrecany ? A może zamiast robić z nas idiotów może być łaskawco napisał jaki typ alternatora? Co, zdziwiony jesteś? To ci tłumaczę- mogą tam być dwa typy- Bosch i Valeo. Oba mają inne łożyska i inną frajlaufszajbę, a co za tym idzie cena...
Witam. Jestem tu nowy. Wedle regulaminu szukałem lecz nie znalazłem. Otóż, problem następujący. Kolega kupił BMW e34 silnik 2.4td, rok 1991. Co się okazało. Brak ładowania do 3 tys obrotów. Zostały wymienione szczotki, regulator, łożyska w alternatorze i komutator został przetoczony. I efekt taki-jak silnik już zapali to trzyma 11-11.5V. Po dodaniu...
Witam szanowne grono po kilku latach mojej nieobecności. Poszukuję porady. Sam już nie mam pomysłu. Chodzi o Scenica 2 z 2007r. Siedzi w nim alternator ze złączem COM. Gdy zauważyłem problem z rozruchem rano to standardowo woltomierz w łapki. Po nocy marne 12,1 V. Odpał i nagle napięcie w instalacji 15,2V niezależnie od obciążenia. I obrotów. Podejrzenie...
Witam Mam problem ze zbyt wysokim napięciem ładowania tzn. ponad 14,8V. Auto Megane II ph II 2006 1.4 16V silnik K4J740 alternator Valeo 110A TG11C055 Półtora roku temu wymieniałem szczotki i łożyska w tym alternatorze i po tym zabiegu ładowanie było prawidłowe tzn. około 14,43V. Obecnie mam na stałe wpięty woltomierz panelowy, aby kontrolować akumulator...
Miałem to samo - alternator Valeo, nowy akumulator - zmieniłem cały regulator (60zł) i po kłopocie. Dodam, że stary jest sprawny (przynajmniej kiedy go sprawdzam na zasilaczu regulowanym z podpięta odpowiednio żarówką) tylko ma zużyte szczotki. Powodzenia i pozdrawiam
Tu zgadzam sie z kolegą w 100%. Ten pseudo "elektro-mechanik" już został u mnie skreślony. Niestety mieszkam w UK a tu jest ciężko o dobrego specjalistę. Co do typów alternatora to niestety się nie wypowiem. Wiem tylko ze orginalnie był zamontowany alternator firmy Valeo 170A. I czy mógłby kolega wyjaśnić po co rozbierać alternator? Bo jeśli chodzi...
Witam, zacznę od tego, że zregenerowałem (a przynajmniej tak myślę) alternator Valeo 70A. W tym: nowe łożyska 6202 i 6303, regulator napięcia, komutator (możliwe, że podłączyłem odwrotnie, ale podobno to nie ma znaczenia). Po podłączeniu alternatora brak ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci, obrotościomierz nie działa, kontrolka od ciśnienia...
alternator valeo szczotki valeo szczotki szczotki valeo
orion schemat pokrywa pompy odpływowej wymiana modułu pralki ariston
samsung ue60eh6000 frugal impulse
Honda CR-V 2006 2.0 benzyna - alternator nie ładuje Pralka Whirlpool nie obraca bębna - przyczyny i rozwiązania