Zgrzewane.
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Sprawdź najpierw połączenia przewodów... to gaśnięcie kontrolek wskazywałoby bardziej na jakieś niepewne połączenia...
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
W Valeo szybciej niż szczotki przecierały się pierścienie.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Powiedziałbym łożyska ale rozbierze to tylko specjalistyczny warsztat,przy okazji szczotki z regulatorem nap.
Witam. Jakie łożyska i szczotki do alternatora Micra k12 1.2 23100 AX62A TG8S019 Valeo
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
A alternatory wcale super trwałe nie są - żywotność z reguły zawiera sie pomiędzy 100 a 200 tys. km - albo łozyska zaczynają wyć, albo szczotki sie kończą. Z moich obserwacji np Valeo traci szczotki przy około 220-250 tys km. Nabijasz nowe szczotki i dalej jazda.
Trzeba pamiętać o podkładkach izolacyjnych szczotek - sprężyna dociska obie szczotki i często ktoś kto zapomni o podkładkach robi zwarcie i rozrusznik przestaje działać :) W moim D6RA Valeo wymieniłem komplet tulejek z tego co pamietam jest z tym trochę zabawy (chyba ze 4 tuleje) , ale pomogło. Przedtem po wymianie jedynie szczotek działał jakieś 10...
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Rozebrałem i naprawiłem. Skończyły się szczotki, przelutowałem szczotki na inne żeby dojechać jutro do pracy i wrócić. Szukam tego regulatora ale wszędzie go brak, a nt alternatora to A 14 VI 41 a nie 35
Wyciągnąłem rozrusznik i wszystko wskazuje na to, że jedna ze szczotek była na tyle zużyta, że mogła robić zwarcie. Oryginalny rozrusznik to Valeo TS8E2, który miał 3 szczotki mimo, że jest miejsce na 4. Zamienniki, które niby są przeznaczone dla tego modelu mają po 4 szt. szczotek. Można założyć taki zamiennik czy wyjąć jedną szczotkę i zrobić tak...
Jak Valeo to tylko leciały szczotki w regulatorach i pierścienie na wale. Moja dobra rada - oddaj to do porządnego warsztatu, wyjdzie taniej.
(at)piachu1994 dobrze radzi. Mam stały kontakt z firmami które "regenerują" alternatory i rozruszniki. Wszędzie jest tak samo. Szkiełkowanie, piaskowanie, nowe łożyska i szczotki (ale i to nie zawsze). Ile to razy widziałem jak piaskują razem z mostkiem i regulatorem. Ta firma widzę też bardzo "łuczciwo", jeżeli to co najdroższe będzie sprawne czyli...
Jest tak - są dwa kable co przychodzą do wyżutnika z tym że sterujący można bez problemu pomierzyć z góry odsłaniając pokrywę plastikową nad akumulatorem . na kablu o ile pamiętam czarny z białym a dokładnie legnij pod niego i zerknij bo możesz mieć inny kolor przychodzi do skrzynki tej co mówiłem tam wetknij najzwyklejszy miernik i po przekręceniu...
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Komutator nie jest "zapalony "( przegrzany ) - miedź jest czysta więc najwyżej problemem może być owal pierścieni i to powinieneś sprawdzić. W tym stanie jak na zdjęciu, jeśli nie możesz w porządny sposób ( jak pisał kolega wyżej ) przetoczyć komutatora wystarczy superdrobnoziarnisty papier ścierny żeby lekko spolerować rysy i nowe szczotki bez problemu...
Hej, Alternator 90A Valeo z 1.9 TDI, wymieniłem szczotki i komutator. Po uruchomieniu silnika zaczyna ładować dopiero po około minucie, dwóch. Jak zacznie ładować tak już jest idealnie, znowu do ponownego rozruchu silnika. Po wymienia nie docierałem ani szczotek ani komutatora, myślałem, że dotrze się samo - zrobiłem ok. 20 km od wymiany. Jeszcze trochę...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
Inaczej. Są 4 szczotki mam 2 na wirnik i 2 na stojan. Po pomiarach mam tak że podłącza miernik do szczotek od wirnika i pokazuje mi kilka om miedzy obudową a szczotkami wirnika. No ale skoro masa jest na obudowie no to przejście musi być.
Szczotki nie wiele pomogą, ponieważ trzeba by je wymienić razem z komutatorem/wirnikiem. I w alternatorach Valeo właśnie się najczęsciej kończą.
Właśnie szczotki już wymieniłem. Mam nadzieję, że na tej linii nic się nie zepsuło - trzeba było wydłubać stare i wywiercić dwie dziurki, by móc wyciągnąć te.. uhm.. "mocowania" nowych szczotek. Chyba, że gdzieś tutaj popełniłem błąd, może luty? Ma to jakieś ogromne znaczenie dla sprawy? :)
U mnie citroen C3 1,4HDI 2004 - regulator VALEO F657165W/M. Tranzystor oryginalny HUF75344G [url=http://www.fairchildsemi.com/ds/HU%... w obudowie TO-247 (oznaczony N344AF, 75344G). Dostępny np tutaj [url=http://north.pl/karta/huf75344g3-to... Mocniejszy Zamiennik [url=http://north.pl/karta/irfp064-;-n-t...
Jeżeli to Bosch to uwalony na 99,9 % regulator (zakładam że sprzęgiełko masz sprawne). Taki regulator w oryginale kosztuje od 60 do 100 zł. Dobrze radzi sigwa18, sprawdź pierścienie ślizgowe, tak nawiasem mówiąc to w Boschu bardzo rzadko kończą się szczotki a regulator dalej pozostaje sprawny, w Valeo zgoda, najczęściej wymienia się szczotki. Nie kupuj...
No jedyne sensowne wytłumaczenie to puściło coś w regulatorze jak lutowałem nowe szczotki bo trochę je musiałem pogrzać zanim puściły te pozaginane tulejki. Regulator oryginalny 20letni :)
Co ty za bzdury wygadujesz ? Wiesz o czy piszesz czy tylko nabijasz posty ? Kosztował w sklepie 20 zł i tyle. Chciałem najpierw kupić same szczotki ale nie mieli i w związku z tak niską ceną postanowiłem sobie darować szukanie szczotek. Napięcie ładowania mam obecnie 13,6V . Na moim starym przerobionym z diodą było 14,5V Wszystkie napięcia podaję na...
- brak kontaktu szczotko-trzymacza - zawieszona szczotka, lub brak kontaktu szczotki - uszkodziłeś regulator - nie podpięty B+ pozdrawiam
Witam zmienieniem szczotki w starym regulatorze VALEO, nowy odłożyłem do bagażnika i jest wszystko w porządku po wymianie szczotek. Trochę dziwna sprawa z nowym regulatorem jeśli komuś by się przydarzyło polecam naprawę starego lub kupno VALEO ;-) Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
jezeli padl mostek to diody kupisz bez trudu w sklepach motoryzacyjnych a regler bosza lub nawet od fiata126p[orginalny] mozesz zamontowac oczywiscie szcsotkotrzymacz musi pozostac ipodlaczajac go w przypadku reg.126p zolty przewod do szczotki i mostka diod wzbudzenia oraz do kontrolki na zegarach a zielony do drugiej szczotki.oczywiscie regler musi...
Stacyjka sprawdzona ,działa i jest napiecie,wykreciłem rozrusznik okazało sie ze miedzany przewód miedzy szczotekami był "urwany" lub sie "przepalił" P.S Można kupic same szczotki Valeo D6RA 32 czy trzeba cały kupic nowy lub używany
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Jak jest sterowany COM-em to wymontuj regulator i wymień szczotki o oznaczeniu svx7.
Orginalne szczotki mają oznaczenie svx7.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Witam serdecznie. Proszę was o radę, pracuje w firmie kurierskiej poruszam się samochodem jak w temacie. Szczotki rozrusznika w Masterze fabrycznie są zgrzewane - rozrusznik Valeo, nie ma możliwości wymiany całego szczotko trzymacza jak w rozrusznikach Bosch, wcześniej jeździłem Vw Lt i nie było problemu nowy szczotkotrzymacz i sprawa załatwiona. Rozrusznik...
Witam. Ostatnio zaświeciła kontrolka ładowania. Wyciągnąłem alternator. Regulator był klejony silikonem. Szczotki były w miarę ale myślałem, że czyjaś fuszerka w końcu padła. Założyłem nowy zakładam alternator i kontrolka świeci na wolnych obrotach po przekroczeniu 2 tyś obrotów kontrolka gaśnie. Ale ładowania brak. Rozebrałem alternator znowu. Ten...
Rozrusznik jest z tyłu silnika jakimi subami to nie wiem ale pewnie jakimiś 10 , były montowane przeważnie valeo i miały po 2 szczotki :)
Panowie może ktoś załatwił by mi taki regulator bo w będiksie proponują mi 490 zł alternator po regenaracji ale mój alternator działa tylko szczotki wyjarało.
Ja wyznaję zasadę: jeżeli nie spróbuję, to się nie nauczę. Niech Was nie zmyli to, że zamieściłem ten post w dziale dla początkujących. Skończyłem samochodówkę i pracowałem jakieś pół roku w zawodzie przy samochodach ciężarowych. Jednak ostra zima i słabe warunki lokalowe zakładu gdzie pracowałem (czytaj całe dnie w deszczu na jesień a zimą tarzanie...
Powtarzam..rok temu na tym alternatorze podgrzewacz działał non stop i nic nie dymiło... założyłem ten z allegro tylko przełożyłem szczotki z regulatorem z mojego do tego z allegro bo w moim były szczotki wymienione.. i na tym z allegro póki co dymku nie uświadczyłem
szczotki valeo alternator valeo szczotki szczotki valeo alternator
laptop fujitsu amilo creative głośnik pilot alarm ogrodu
piszczenie przetwornicy samsung piszczenie przetwornicy samsung
Gorenje zmywarka błąd E3 – brak grzania, diagnostyka grzałki, NTC, przekaźnik Melex – nie działa jazda do przodu, tylko do tyłu: naprawa F-N-R, styczniki, Curtis, Sevcon