Tylko szlifowanie trzonka zaworu. Ssący 0.20 a wydech 0.15 mm.
W tym silniku niema możliwości regulacji luzów zaworowych. Jedyna wyjście, to szlifowanie trzonka zaworu lub frezowanie gniazda. Było to opisane kilkakrotnie na forum, poszukaj. Paliwo masz świeże, czy z zaszłego roku?
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka zaworu (zwiększenie luzu) lub frezowanie gniazda (zmniejszenie). Do pomiarów, tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy. Górny zawór to ssanie, dolny wydech, patrząc na silnik w normalnym położeniu.
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
W silniku niema możliwości regulacji zaworów. Jedyna metoda zmniejszenia luzu to, frezowanie gniazda a zwiększenia to szlifowanie trzonka zaworu. Luz zaworowy, wdechowy 0,13-0,18 mm, wydech 0,23-0,28 mm. Momenty dokręcania, śruby korbowodu 21 Nm, skrzyni korbowej 16 Nm, głowica 19 Nm. Możesz zrobić zdjęcie tego gaźnika, były montowane różne i różny...
Zaworów się nie ustawia Kto Ci tak powiedział? Nie wiem nie opowiadam głupot, to dobra teoria. Reguluje się poprzez szlifowanie trzonka zaworu.
W tych silnikach na pewno nie ma regulacji luzu zaworów. Jedynie tak jak wyżej pisano - szlifowanie trzonków zaworów lub frezowanie gniazd, ale to już wyższa "szkoła jazdy"...
Szlifować trzonek zaworu, innej możliwości nie ma.
Jak się reguluje luzy zaworowe w kosiarce? Z tego co popatrzyłem w grafice Google jest to silnik dolnozaworowy. W tych silnikach to raczej nie było możliwości regulacji zaworów. Jeżeli się koniecznie chce to jedynie przy zbyt małych luzach "doświadczalnie" szlifowanie trzonków zaworów (skrócenie) i dotarcie gniazd zaworowych (oczywiście po ich demontażu).
W dolnozaworowym teoretycznie nie, ale ja akurat szlifowałem trzonek zaworu żeby uzyskać odpowiedni luz.
Tylko szlifowanie trzonka zaworu dla zwiększenia luzu lub frezowanie gniazda aby zmniejszyć luz.
Trochę mało danych, ale znalezione na szybko... Ssący 10. Wydech 20. I nie wiem ile w tym prawdy, musiał bym widzieć silnik, ale zawory reguluje się poprzez szlifowanie trzonków zaworów (zwiększenie luzu). Gniazda (zmniejszenie luzu). Czyli można powiedzieć że się nie reguluje.
Właśnie w tym okienku z boku bloku, tam gdzie są sprężyny, oś od dolnego zaworu "chodziła" lekko na boki. Z tego co czytałem to w tych silnikach luz można zwiększyć poprzez szlifowanie trzonka zaworu. Ale skoro wartości luzów są raczej ok lub nawet za duże to jak rozumiem nie ma powodu do szlifowania.
Ustaw tłok około 4mm za GMP po suwie sprężania i wtedy sprawdź luz. Jeżeli nie będzie odpowiedniego luzu to musisz szlifować trzonek zaworu wydechowego, innej możliwości nie ma.
Jest taka choroba, która dotyka też silniki i nazywa się SKS. :D Powodem pewnie był zbyt mały luz zaworowy, nagar lub właśnie SKS. Zawór można wymienić lub spróbować dotrzeć a potem ustawić odpowiedni luz na zaworze. Nie ma tam możliwości regulacji, tylko szlifowanie trzonka zaworu. Na pewno jest wypalony ten zawór? Nie strzela w tłumik?
W każdej można tylko w jednych jest regulacja w innych trzeba frezować gniazdo albo szlifować trzonek zaworu. Zaglądnij pod dekielek i się wszystkiego dowiesz. Kosiarka mogła być też nachylana na lewą stronę i może być też nagar na zaworach.
Jak te luzy ustawiłeś jak nic nie można regulować? W takim przypadku jedyne wyjście to szlifowanie trzonka zaworu. Czy na krzywce wałka, po przeciwnej stronie jest małe wzniesienie?
Kiedy były zawory regulowane? Przy tych silnikach dolnozaworowych to raczej jakiejś prostej (śrubą) regulacji zaworów się nie doszukasz, najwyżej (chyba) tylko szlifowanie trzonka zaworu (skrócenie). Pierwsze co bym zrobił to na początek to sprawdził czy ten silnik ma jeszcze jakąś kompresję wystarczająca do tego aby odpalił.
Nie do każdej, silniki OHV maja mniejsze luzy. Kosiarka, to nie samochód, luzy nie muszą być aż tak dokładnie ustawione. W Twoim silniku, jedyna możliwość regulacji, to szlifowanie trzonka zaworu lub frezowanie gniazda zaworowego.
Jak najbardziej, brak luzu na zaworze ssącym może być powodem gaśnięcia. Trzeba ustawić na 0.15mm, niestety nie ma regulacji, zostaje tylko szlifowanie trzonka zaworu. Silnik gaśnie i co dalej, można go ponownie odpalić? Świece wymieniałeś?
W tym silniku, ewentualne ustawienie luzu zaworów jest możliwa tylko przez mechaniczną obróbkę. Zmniejszenie luzu, uzyskamy przez frezowanie gniazda a zwiększenie przez szlifowanie trzonka zaworu. Stuki mogą być spowodowane luzem korbowodu na wale, mogły popuścić śruby.
W tym silniku nie ma możliwości regulacji zaworów, jedyna wyjście to szlifowanie trzonka zaworu. Ten opór przy kręceniu to może być winą uszkodzonego odprężnika odśrodkowego na wałku rozrządu. Na pewno nie jest tego przyczyna mały luz zaworów, gdyby luz był zbyt duży to mogło by tak być. Może Ci się tylko wydaje, że tego oporu nie było wcześniej. Rozrusznik...
Kolega jest czynny w silnikach samochodowych, z kosiarkami raczej nie miał do czynienia. Wierzyć mu czy nie? Rzeczywiście, kolega raczej nie miał do czynienia z tymi silnikami. Tam niema żadnej regulacji. Jedyna możliwość to szlifowanie trzonka zaworu, aby zwiększyć luz, lub frezowanie gniazda dla jego zmniejszenia. Dlaczego chcesz ustawiać luz zaworów?...
Te zdjęcia są praktycznie bezużyteczne, jak wygląda pasek klinowy i gaźnik, to wiem. Chodziło mi o cały układ pasków i kół pasowych. Zaworów i zapłonu, w tym silniku, nie reguluje się, po prostu producent nie przewidział takiej możliwości. Jedyna możliwość, jakiegoś ustawienia luzu zaworów, to frezowanie gniazd przy zbyt dużym luzie lub szlifowanie...
Z tego zdjęcia to w zasadzie wynika, że Kol. (at)yaro071 ma kosiarkę firmy MTD o szerokości cięcia 46 cm i jakimś silniku 3,5 HP. Jeżeli to jest silnik Tecumseh, to: 1/ dokładne oznaczenie powinno być na tabliczce z boku silnika (być może trzeba zdjąć pokrywę rozrusznika); 2/ małe dolnozaworowe silniki Tecumseha miały luzy zaworowe po 0,10-0,20 mm każdy...
Rok produkcji, wskazuje na silnik dolnozaworowy, brak jest tu regulacji. Jedyna możliwość to szlifowanie trzonka zaworu, aby zwiększyć luz, lub frezowanie gniazda zaworowego, dla zmniejszenia. Silnik ma już swoje lata, cylinder i pierścienie pewnie wytarte, słaba kompresja, po nagrzaniu jest jeszcze gorzej. Dopóki pracuje, to nie przeszkadza tak bardzo,...
Zdjęć już nie potrzebuje, znalazłem serwisówkę. Obawiam się że w tym silniku luz zaworowy reguluje się poprzez szlifowanie gniazda i trzonka zaworu. W załączniku masz serwisówkę po Bośniacku i katalog części.
Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał. Gdzieś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie....
https://obrazki.elektroda.pl/2559079300_... Kosiarka podobna B&S. Tłok lata jak " handlowiec narodu wybranego etc." Po wlaniu WD-40, widok jak na obrazkach. Drugi obrazek po 12 godzinach, lub więcej. https://obrazki.elektroda.pl/9508161500_... Zawór ssący dokładnie podparty. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Opiłować lub szlifować grzybek na trzonku zaworu aby go wyjąć . Zawór wymienić na nowy . Starannie ustawić luzy zaworowe ,bo zaraz będzie to samo .
We wszystkich można ustawić luz, albo jest regulacja, albo szlifuje się trzonek zaworu, dla zwiększenia luzu lub frezuje gniazdo, dla zmniejszenia. W większości tanich kosiarek rozrząd zrobiony jest na krzywce jak na rysunku. Każdy rozrząd w silnikach, o których mówimy, jest sterowany krzywkami, czy to z regulacją, czy bez. Wypadałoby się trochę zastanowić,...
Panie cordoba_2004 wypadało by się merytorycznie przynajmniej przygotować do dyskusji - o naprawie silnika i minimum wiedzy to tego potrzebnej już nie wspominam. Uszczelkę dobiera się po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - bierze się pod uwagę największy wymiar. Zawory skraca się i szlifuje jedynie w niektórych przypadkach - koniec...
Przerobiłem szklankę i działa, zakład upiera się że trzonków zaworu się nie szlifuje...
Niema regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka lub frezowanie gniazda. Luz można pomierzyć, po zdjęciu odmy.
W tym silniku nie ma, praktycznie, regulacji zaworów. Jedyne wyjście to frezowanie gniazda zaworowego, aby zmniejszyć luz, lub szlifowanie końca trzonka dla zwiększenia wspomnianego luzu. Trzonki zaworów mają tendencję do wydłużania, stąd najczęściej dochodzi do zmniejszania luzu, 0,5 mm to stanowczo za mało. Musisz wymontować zawory i je lekko przeszlifować....
Podszlifować w warunkach domowych bez problemów ale- powierzchnia zaworu musi być pod kątem prostym do trzonka. Szlifować delikatnie bo 0,1 mm to już dość dużo. Bez zakładania sprężyn żeby popatrzyć wstępnie na luz, jak się ma przyrząd do zakładania zatrzasków lepiej założyć komplet. Uwaga gumówka do szlifowania się nie nadaje!!!
Trzonek zaworu jest hartowany powierzchniowo więc jego szlifowanie to nie jest dobry pomysł.
Ziomy, VW zabrania planowania głowic. Między innymi dlatego właśnie, że grzybki zaczynają wystawać ponad kadłub - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoków ponad płaszczyznę kadłuba. Jakimś tam środkiem zaradczym jest pogłębianie gniazd zaworów, bez szlifowania trzonków - w dieslach są zawory chłodzone sodem, jeśli ktoś jest w temacie to wie....
Do Adam700. Objawy ewidentnie wskazują na uszczelkę pod głowicą. Należy ją wymienić i dokonać przeglądu głowicy - nowe gumki na trzonkach zaworów i raczej szlifowanie płaszczyzny. Płyn prawdopodobnie przedostaje się przez uszczelkę z jakiegoś kanału wodnego do cylindra i stąd kłopoty. Gumki na zaworach to na przyszłość - utwardzone przepuszczają olej...
Wiertarka dentystyczna (albo Dremel) , szlifujesz od wewnątrz wystający element (szlifowałem małym frezem diamentowym, Ekm, a równoległość tej płaszczyzny do płaszczyzny trzonka zaworu, aby ten nadal zgodnie z założeniem producenta mógł się obracać?
Jeśli trzeba było wymieniać tłoki i tuleje to : trzeba remontować głowice ,szlifować gniazda i zawory , sprawdzić prowadnice zaworów , wymienić uszczelnienia na trzonkach zaworów .Głowica jest ważniejsza niż układ tłok-pierścień-tuleja . Niestety trzeba zdemontować głowice i oddać do warsztatu .
Jeżeli nie wycieka oni nie idzie do płynu chłodzącego to po prostu jest spalany i nie ma sie co dziwić GPZ ma już na pewno swoje lata i kilku właścicieli za sobą. Zacznij od zmiany uszczelniaczy na trzonkach zaworowych jeżeli nie pomoże to szlifowanie zaworów i zmiana pierścieni, siedze właśnie przed kompem po dzwonie na aprilce 650 ,4 kości śródręcza...
Ma Włoską maszynę od gniazd. Stawiasz ustawiasz na elektroniczna poziomicę. Ma 3 miejsca po przecinku. I nożyk wycina ci z jednego przejścia wszystkie 3 konty. Szlifierka do zaworów z USA. Szlifuje przylgnie, oczyszcza grzybek, zbitą końcówkę trzonka też z jednego mocowania robi. Do tego kamienia nie trzeba ścierać bo oscyluje podczas pracy.
Rozwinę troszkę: Skrzywienie zaworu określa się przez tzw. pomiar bicia, łapie się w specjalnym przyrządzie , (może być uchwyt szlifierki do zaworów, mikro tokarki) zawór za zamkową część trzonka po czym obracając nim ,przy pomocy czujnika zegarowego mierzy się bicie , czyli odchyłkę od osi grzyba zaworu. Technologie napraw co niektórych silników dopuszczają...
W takich silnikach Renaulta zawsze jest problem z dobraniem podkładek, jeśli silnik pracuje już jakiś czas z LPG. Napisałeś że były frezowane gniazda zaworów, co jeszcze bardziej "uniosło" trzonek zaworu w góre. W takich wypadkach zwykle starą podkładkę szlifuje się na wymiar na magnesówce. Chociaż już widywałem sztuki magiczne typu ztoczony trzonek...
Odpal bez pokrywek zaworów. U mnie po remoncie jedna z pokrywek naciskała na talerzyk na sprężynie zaworu. Dźwięk jak by młotkiem w żelazo walił. Po regeneracji głowic tak się zdarza bo zawór razem z trzonkiem przesuwa się ku górze i nie mieści się pod deklem. Szlifowałem pokrywkę od środka i przeszło. Jak nie domyka zaworu to może być w cylindrze niespalone...
to jeszcze kolega nie spotkał silnika który naskładał nagaru na trzonkach zaworów i po prostu się nie domykały (zakleszczały w prowadnicach ), a zawory się dociera ale nowe ( albo szlifowane ale teraz ciężko znaleźć maszynę do tego bo nowe zawory są za tanie ) i do sfrezowanych gniazd - jak jest za szeroka przylga to sobie można docierać bez skutku...
A może zastosować taką ściernice http://obrazki.elektroda.pl/5265885300_1... zamocowaną na wiertarkę stacjonarną i szlifować od środka. Ja czymś takim (tylko drobnoziarnistym), wiertarką ręczna zamocowaną w stojaku, skorygowałem jedną szklankę w corolli (na próbę), a niebawem czeka mnie następnych 7 szklanek. Z własnego doświadczenia przy...
Kolego jacek0503 możesz mi wytłumaczyć na czy polega szlifowanie zaworów jeśli luz zaworowy jest zbyt mały bo nie bardzo rozumiem co Ci mechanicy u Ciebie zrobili??Rozumiem płytki szlifować bądź zamieniać miejscami ale chyba nie powiesz że szlifowali trzonki zaworowe, przy których są zamki?? luzy mierzone na zimnym czy rozgrzanym silniku??
Góra ssanie, dół wydech. Ale tam niema możliwości regulacji. Jedynie, szlifowanie trzonka lub frezowanie gniazda. Po co w ogóle chcesz to robić? W jakim położeniu jest przepustnica podczas pracy, jest maksymalnie przymknięta?
Usuń z głowicy nagar i sprawdź szczelność zaworów. Obracaj wałem silnika do momentu, aż każdy z zaworów będzie maksymalnie uchylony i wówczas sprawdź gniazda zaworowe pod kątem ich uszkodzenia (wypalenia). W przypadku, gdy zawory nie będą szczelne (nie będą się domykać) czeka Cię szlifowanie trzonków zaworowych, aby uzyskać właściwe luzy. Zwróć uwagę,...
A co jeśli było zebrane więcej niż 0.1mm i dojdzie do kolizji? Średnio jest to około 0.25-0.30 ale trafiają się takie które trzeba zbierać blisko po 0.7mm. Pomijam fakt że doprężony silnik może mieć problem z normalną pracą. Autor nic nie mówił o remoncie głowicy, obrabianiu gniazd czy szlifowaniu zaworów. To chyba lepiej prze frezować gniazda i skrócić...
Liniał to jest dobry ale nie do tego.Kolega pisze o 0,02mm i liniale a pomiar który ma wykazać nie więcej jak to napisano 0,02mm to czym wykonać.Włos ma do 0,05mm. Tego typu pomiar można zrobić ale czujnikiem zegarowym,który pokarze te nie więcej niż 0,02mm.Co było powodem zdjęcia głowicy tego nie napisano a to wiele może powiedzieć co trzeba z nią...
Dodano po 6 To że zrobiły się rysy to ewidentna wina ciała obcego które dostało się nad tłok. Są ślady na tłoku 2 i mniejsze na tłoku 3 , jutro zrobię zdjęcia aparatem to będzie lepiej widać niż na tych z telefonu w pierwszym poście. Co wpadło, nie mam pojęcia (nie zdziwił bym się gdyby był to kawałek wiertła). Nawet jakby pękł pierścień to nad tłok...
Skoro masz już głowice "ztąconą" to wymieniasz prowadnice, docierasz zawory, zmieniasz uszczelniacze na trzonkach zaworów. Uszczelniacze będą mnie kosztowały 16zł Elring lub 30zł Reinz. I z tym nie ma problemu. Raczej wezmę te za 16zł. Komplet prowadnic Freccia 104zł w sklepie, a w warsztacie powiedział mi 120zł za prowadnice z wymianą, ale zapomniałem...
Może kable od rozrusznika nie łączą albo są przepalone gdzieś albo przekaźnik załączający rozrusznik czy jak tam to jest zrobione. Ja bym przekaźnik rozrusznika i kable sprawdził i na próbę założył inne. Bo innej przyczyny to tu nie widzę skoro nowy rozrusznik i akumulator. Nieszczelność jest wtedy gdy silnik kopci na siwo i czuć w czasie pracy w spalinach...
Jeśli nie ma połączenia z ostatnią świecą to trzeba to naprawić ,przynajmniej wyeliminujesz następną usterkę. Powrócę jeszcze do koloru dymienia. Nieszczelne lub niesprawne uszczelniacze zaworów ,powodują ściekanie oleju do silnika po trzonkach zaworów i stąd to dymienie !!! - awaria turbosprężarki lub zasysanie oleju przez odmę ( można ją tanio wymienić),naprawa...
Art.B napisał: Napływ mieszanki przez okna z kanałów pod odpowiednim kątem daje korzystniejsze zawirowanie oraz bardziej efektywną wymianę mieszanki. Że co? Drogi kolego - powinien kolega jednak dokształcić się w dziedzinie tradycyjnych silników. Ja pozostanę przy swoim zdaniu, że silnik z rozrządem Knighta może być lepszy jedynie od silnika dolnozaworowego...
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
Równie dobrze można by rozpocząć kolejny wątek o kącie ostrzenia punktaka... Ja śmiem twierdzić, że wymaga to również głębszego omówienia, temat wbrew pozorom wcale błahy nie jest :D Co do narzędzi, jakie mam, jakie stosuję, kupuję... Generalnie zgadzam się z Tobą. Mam to szczęście, że w moim posiadaniu jest jeszcze sporo pamiątek z dawnych dobrych...
Briggs&Stratton 12,5HP MODEL: 286707 TYPE: 0420-01 CODE: 9402094D Jak w temacie. Czy posiada regulację luzu zaworowego oraz odprężnik. Bardzo proszę kogoś, kto ma dostęp do takich danych o podanie właściwych parametrów regulacyjnych dla tego silnika. Silnik bardzo słabo kręci (nie odpala) iska jest, paliwo podaje, aku i rozrusznik ok. Po wykręceniu...
świetlówka trzonek młotek trzonek szlifować cylinder
satel czujka pożarowa numer seryjny lodówki zestaw naprawczy pompa
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Pikający sygnał w radiu Peugeot 407 kombi Narzędzia do wymiany czujnika ciśnienia paliwa w Volvo S60 2.5T