Naprawialne są i jedne i drugie - ale nie w domu. Pierwszy lepszy zakład obróbki silników również tego nie zrobi. Więc?
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Pomiary poszczególnych elementów, jeśli odstają od dopuszczalnych wartości przewidzianych przez producenta to naprawa. Normalnie były przewidywane w tych maszynach małe remonty. Co 3000 godzin wymiana półpanewek, 6000 naprawa średnia, 12000 naprawa główna. Generalnie jak Cię korci to zdejmuj głowice, zobacz czy są progi na cylindrach, jeśli nie to dobrze...
Witam, Planuję wymienić pierścienie na tłoku w kompresorze, gdyż już mało bije powietrza. Zawory są sprawne więc zostają tylko pierścienie. Czy możecie sprawdzić poprawność moich czynności i ewentualnie napisać na co zwrócić uwagę? 1. Odkręcić głowicę 2. Ściągnąć cylinder 3. Zmierzyć średnice (kupić pierścienie na wymiar) 4. założyć pierścienie (nie...
To porsze wyjaśnijcie mi bo ja jestm ciemny w tych tematach jak kupowac nowy cylinder to też tłok trzeba? Takkk!? Jak szlifować cylindre na 1 szlif to trzeba kupić nowy tłok na 1 szlif takkkk!?
Obiecałem fotorelacje z mojego tuningu i w końcu porobiłem fotki. Na pierwszy ogień korekcja kątów dolotowych z transfer portów przy użyciu "płynnego spawu" czyli kleju dwuskładnikowego JB Weld, nabierałem i rozprowadzałem go przy użyciu płaskiego śrubokręta i 4 razy nabierałem kleju i smarowałem, myśle, że za dużo się napackało bo potem trzeba było...
Nawet gdybyś kupił tłok na 1 szlif to i tak trzeba by było szlifować cylinder . Jeśli cylinder nie ma uszkodzeń typu głębokie rysy to ok. Ważne aby dobrze dopasować pierścienie.
szympek;)_ nadlew tylko tak wyraziłem, jest ona z bardzo twardego i w dodatku utwardzonego materiału i nie było by wcale tak prosto to zrobić, a w kole to mniej więcej bym wiedział jak to zrobić. Dodano po 2 cugi253, a gdzie kupiłeś taką bryłe aluminium? Nie chce mi się szlifować tych otworów na cylinder a gdybym takie coś zrobił to w to by może było...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Jak prosisz o pomoc, to z niej korzystaj zamiast upierać się przy swoim. Jako 13 latek tez jeździłem tym wehikułem. Jest bardzo prosty i w miarę łatwy w naprawie. Znajomość instrukcji obsługi i stosowanie się do niej to podstawa obsługi różnych urządzeń. Ja tego luksusu nie doświadczyłem i popierałem się na ustnych przekazach innych użytkowników tego...
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Skoro szlif cylindra plus tłok wyjdzie mnie tyle co nowy to nie opłaca mi się szlifować bo kupie nowe. Zastanowię się jeszcze czy wymieniać ten sam tłok i próbować z samym tłokiem i z pierścionkami czy jednak zrobić od razu cylinder i tłok. Przemyślę to jeszcze. Dzięki za te cenne rady co do składania, tak tez myślałem, że ten rowek jest odpowiedzialny...
no ale jak juz cylinder mial 2 szlif i nie ma sensu go kolejny raz szlifować to co poradzisz ?? a nie mam kasy żeby kupic teraz cylinder nowy ktory kosztuje pewnie z 300zl i tloka za 100zl
Z tymi blaszanymi zaworami też ameryki nie odkryłeś bo są powszechne jak komary wieczorem :D 90% sprężarek chłodniczych (np. Copeland) się o nie opiera (od takich kilka KW do kilkadziesiąt KW). Podobnie jak sprężarka od Jelcza, WAN-K, polski SAF (chłodniczy, bardzo trwały i nadający się do powietrza po małych przeróbkach) i wiele innych typów. Zakładam...
A chciałem tylko wymienić uszczelniacze... Ile takie szlifowanie cylindra może kosztować?
Załóż nowe pierścienie i zobacz czy silnik odpala (czy w ogóle odpala). Ja bym się nie pchał w szlifowanie cylindra - koszt pewnie duży, do tego trzeba specjalistyczny zakład znaleźć. Jak z odmy wyrzuca olej to nie wpinaj tego wężyka (bo pewnie tak jest połączony) do filtra lub gaźnika, tylko puść go luzem to przestanie kopcić. Wiem działanie doraźne,...
Witam. Nabyłem niesprawną kosiarkę z silnikiem Briggs&Stratton 550, która ponoć brała olej. Po wymianie membran w gaźniku, zmianie sprężynek na nowe udało mi się ją odpalić. Przez minutę pracy strasznie dymiła białym dymem, a obroty falowały. Po czym zgasła i ponowne próby uruchomienia nic nie dały. Postanowiłem szukać przyczyny przeglądając to forum....
Oryginały są drogie, kupno takich części plus tuleja będzie nieopłacalne. Zamienniki są o połowę tańsze. Wszystko kupisz przez internet, wystarczy poszukać np. http://www.es24.pl/searchx.php/q,Korbow%... Zakładów szlifujących cylindry i dorabiających tuleje jest sporo, w Poznaniu i okolicach., poszukaj w "googlach" Będąc na twoim miejscu,...
Twoje lenistwo jest przygnębiające...
Witam, te tłoki wyglądają jak by niebyły jeszcze dobrze dotarte, powinieneś na nich jeszcze zrobić parę tys km, a jak kupujesz nowe tłoki to kupuje się tłoka nad wymiar i oddaje do szlifu, i skąd Ty wziąłeś 12v w CZ. Mistrzu, jak nie masz pojęcia to nie pisz głupot - owszem, były motocykle "CZ" z 12V instalacją, pokazane tłoki nadają się raczej do wyrzucenia...
Iveco 3.0 euro 5. W skrócie: turbo pluło olejem więc wymienione i dalej pluje. Dmucha z odmy na gorąco, na zimno niewiele. Rozebrany silnik - zapieczone pierścienie. Teraz jest dylemat czy szlifować cylindry czy nie. Pomiar średnicy wykazuje zużycie u góry 0,05-0,06mm, od około 20mm od góry do samego dołu cylindra jest ładny hon i brak owalu, średnica...
Jezdzij dopóki Ci sie rozsypie. Mi tez oleju nie bierze ani nie jest osłabiony za bardzo. Kto teraz robi generalke w maluchu?? Szlifowanie wału, wymiana cylindrów na nowe (szlifowanie nie ma sensu za drogie:), tłoków to i pewnie luzy w gniazdach zaworów ech zaczniesz robic jedno wylazie drugie . Jednym zdaniem nie warto... Od czasu gdy go kupiłem "...
Jest to pompa wielotłokowa regeneracja polega na nałożeniu chromu (chromowanie, są różne techniki) ponad wymiar i ponownej jej obróbce do prawidłowych rozmiarów. To znaczy cylindry się szlifuje na większy wymiar a tłoczki się powiększa.
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
Jak to jakiego zakładu szukać, przecież nie zegarmistrza. Jedynie w warsztatach, robiących szlifowanie cylindrów silników samochodowych.
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Po pierwsze to jak założysz nowy tłok i pierścienie to powinieneś je dotrzeć przez jakieś 100km no chyba że szlifowałeś cylinder to około 200 km delikatnej jazdy.
Jeżeli się nie mylę to ten cylinder nie posiada tulei żeliwnej, a co za tym idzie, nie można go szlifować. Tłok do Stihla jest całkowicie inny i nie będzie pasował. Musisz poszukać oryginalnego.
Witam. Zaszła u mnie potrzeba, aby przeszlifować cylinder. Byłem u znajomego tokarza, i powiedział mi że takiego czegoś nie zrobi. Teraz moje pytanie Gdzie w okolicy Szamotuł (woj. wielkopolskie, koło Poznania) szlifują cylindry?? P.S. Chodzi o cylinder od motocykla JAWA 50. Proszę mi nie pisać że gra nie warta świeczki, kup nowy, bo jakość oryginalnego...
Nie, nie kopciła Dodano po 7 Ja 4000 km temu szlifowałem cylinder (i to był ostatni szlif) i myślę ze raczej tak szybko by się nie zatarł nie spadała moc a była naprawdę bardzo zrywna a mogłyby to być pierścienie po 4000 km?
Nie wiem co to za silnik ale żeby jeździł jak nówka to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków jest niezbędna jeżeli są w górnej części tulei progi wyczuwalne palcem. Bez tego będzie słabo reagował na gaz i będzie miał zawsze jakieś 10% mocy mniej niż z nowymi tłokami niezależnie od zabiegów jakie będziecie Państwo wokół tego silnika czynić.
jack63 masz rację, pomyłka, zawór wydechowy jest mniejszy. :oops: Tak patrzę na zdjęcie tego tłoka i nachodzi mnie wrażenie, że to szlifowanie cylindra nie było zrobione jak należy. Dokładnie, to chodzi o spasowanie tłoka do cylindra, tak jakby tłok był zbyt 'luźny". Może to tylko złudzenie.
Jak byś wiedział ile miałem przygód z naprawą tego silnika, ile "niestandardowych rozwiązań" zastosowałem (np. zaspawanie dziury w bloku, sklejenie klejem podpory wału, "szlifowanie" cylindra pilnikiem ;) ) to byś mnie zrozumiał, że chcę w końcu zobaczyć czy to "cudo" będzie w ogóle jeździło ;). Jeśli będzie jeździło to wtedy pomyśle co by tu jeszcze...
Kolego na to pomoze tylko ocena wzrokowa , ciezko powiedziec co sie stalo dlaczego sie tak dzieje moze cos zle skladsz moze zabezpieczenie wystaje poza tlok mozliwosci jest mnostwo ,jak sobie z tym nie radzisz to daj komus kto to zrobi fachowo kup nowy tlok pierscienie i cylinder i niech to ktos ci posklada ,unikniesz nowych kosztow, ale najpierw pojedz...
Też niby tak słyszałem ale jednak kwestia szlifu to 0,4mm więc nie dużo. A czym wcześniej się szlifuje taki cylinder? Wiem, oczywiście, tylko żeliwne cylindry można honować, nicasilem się pokrywa.
Na początek zrobił bym próbę wodną bo zbiornik ma swoje lata, 140 litrów to już trochę kurzu narobi jak puknie :D Sprawdzić silnik, presostat i całą resztę osprzętu. UP Zajeżdżam dziś z rana na złom a tam wan 136 nowy typ lezy, rach ciach i jest w bagażniku :D Wan rozdłubany, ciężko było ale poszło. Do wymiany łożyska na wale oraz trzeba zrobić płaszczyznę...
Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.
Witam Mam kolejne pytanie dotyczące silnika wfm m06. Cylinder jest do szlifu jest wyczuwalny próg był lekko przytarty. Chciałbym zrobić szlif domowej roboty honownica za 30zł na wiertarce stołowej i skrapiać co jakiś czas olejem.Cylinder nigdy nie był szlifowany bo tłok jest oryginalny. Oddać go do szlifu czy zrobić tak jak napisałem?
Witam ponownie. Chyba podejrzewam znalezienie przyczyny tych dziwnych odgłosów przed odpaleniem. Postanowiłem odkręcić świece i sprawdzić iskrę, okazało się że podczas krecenie początkowego nie ma iskry ale jak już słychać jakby ruch tłoka to iskra się pojawia, a podejrzewam że początkowo ślizga się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika na wale i dopiero...
Jak radzicie próbować reanimować cylinder szlifując rysę papierem, i wymienić tylko tłok z pierścieniem + łożyska i uszczelniacze Zapomnij o szlifowaniu papierem. Wymieniając "prawie wszystko" pozostawiając porysowany cylinder jest błędem. Myśląc logicznie: "każdy łańcuch jest tak mocny, jak jest jego najsłabsze ogniwo".
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
(at)Beszot , u mnie jest delikatne poszarpywanie przy 3 tys. myślałem, że to silnik, ale przyjrzałem się ostatnio i to chyba jednak napęd. Faktem jest, że niskie prędkości obrotowe sprzyjają niestabilnej pracy napędu. Raz, że sprzęgło nie jest jeszcze do końca zaciśnięte, dwa to fluktuacje obrotów singla mogą powodować np. że korektor momentu podnosi...
Sprawdziłem dokładnie właśnie wszystkie pierścienie. Na 3 tłokach gdzie było olej są pierścienie olejowe zaciśnięte niemal do powierzchni płaszcza tłoka, ciężko nawet nimi obrócić. Na tłoku gdzie był zgromadzony nagar pierścień olejowy nie jest tak mocno zaciśnięty i można nim swobodnie obracać, ale w tym pierścieniu widzę, że przerwa na części górnej...
Witam, chciałbym się spytać, bo mam do założenia nowy cylinder, tłok i pierścienie do kosy spalinowej i czy te nowe pierścienie trzeba jakoś szlifować, czy coś? Czy wystarczy je założyć na tłok i wsunąć tłok w cylinder?
Tak jak wyżej.. Ustaw tą iglicę i śrubkę od powietrza oraz sprawdź czy nie ma wycieków z gaźnika. Sprawdź również stan samej iglicy czy nie jest jakaś szlifowana czy coś.. Jeżeli masz do niej wątpliwości, to kup nową - groszowe sprawy a będziesz miał spokój ;) Pamiętaj, że zły stan pierścieni, tłoka oraz gładzi cylindra również przyczynia się do większego...
Rzeczywiście, luz trzy milimetry na zamku jest podejrzany, możliwe że nowy pierścień jest do średnicy 45 mm. Tych cylindrów nie można szlifować.
Jeśli nie ma połączenia z ostatnią świecą to trzeba to naprawić ,przynajmniej wyeliminujesz następną usterkę. Powrócę jeszcze do koloru dymienia. Nieszczelne lub niesprawne uszczelniacze zaworów ,powodują ściekanie oleju do silnika po trzonkach zaworów i stąd to dymienie !!! - awaria turbosprężarki lub zasysanie oleju przez odmę ( można ją tanio wymienić),naprawa...
Starych silników nie ustawia się na listki (chyba ze masz szlifowane przylgnie na pieskach i trzonkach) standardowo 0,25mm na ssącym i 0,30mm na wydechach. wprawna dłoń i ucho mechanika zdziała więcej niż najdoskonalsze przyrządy pomiarowe.
Podałem Ci maksymalne dopuszczalne luzy. Nowe pierścienie maja już takie jakie powinny być, nic nie szlifuj. Posmaruj tłok i cylinder olejem i zakładaj.
Tych tłoków ani cylindrów się NIE SZLIFUJE! Są pokryte bardzo cienką powłoką utwardzoną,nikasilem.Pod spodem masz zwykłe aluminium.
szlifować fornir komutator szlifować szlifować próg
odkurzacze opinia diodowy mostek flashowanie telefonu samsung
płyta indukcyjna samsung whirlpool suszarka
Usterki nawiewu w Volkswagen Golf 5 Plus: Diagnostyka i naprawa Agregat prądotwórczy Honda – modele EU, EG, EM, EB, dobór mocy, typowe usterki, serwis