A co mu jest, że będziesz go wyciągał ?.
Jezdzij dopóki Ci sie rozsypie. Mi tez oleju nie bierze ani nie jest osłabiony za bardzo. Kto teraz robi generalke w maluchu?? Szlifowanie wału, wymiana cylindrów na nowe (szlifowanie nie ma sensu za drogie:), tłoków to i pewnie luzy w gniazdach zaworów ech zaczniesz robic jedno wylazie drugie . Jednym zdaniem nie warto... Od czasu gdy go kupiłem "...
Szlifowanie wału w POM Tyczyn 180 zł.
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Tam nic nie szlifujesz. Wymieniasz czop z korbowodem plus nowe blachy.
Ale ty nic nie pisałeś o szlifie. Owszem jeśli chcesz szlifować ten wał a pierwszy szlif to 0,25mm czyli 25 setek (ale trzeba się upewnić bo nie zawsze pierwszy szlif to 0,25!) to takie wykrzywienie da się zniwelować szlifem. Bo jeśli przyjąć ze wał jest idealnie prosty to szlifierz zbiera po 0,125 z jednej i z drugiej strony i wał wychodzi z maszyny...
Jak wał był szlifowany to powinni yo zauważyć ze jest krzywy.Na zdjęciu widać jak by było coś spawane ??? mogło rzucić przy spawaniu. Takich remontów już nie warto robić.
Może głupie pytanie ale szlifowałeś wał?
Rozwiązanie tego prozaicznego problemu jest proste. Ustaw wał klinem do góry, włóż klin na swoje miejsce (musi być oryginał półokrągły) Ustaw koło zamachowe rowkiem do góry, popatrz przez otwór czy klin zgrywa się z rowkiem w kole zamachowym. Podnosząc koło zamachowe do góry wsuń na wał. Jak nie waliłeś młotem po kole zamachowym powinno wszystko chodzić....
Spieprz...remont , a dosadniej pisać wymiana części. Nic z tego nie będzie. BYł szlifowany wał.?
jak złożyłeś te panewki szlifowałeś wał?
SZlifują wał to mają to zrobić na wymiar jaki określa producent. Bo jak ? A tak że dzisiaj producenci nie przewidują wymiarów naprawczych. W wielu silnikach. Ba samo odkręcenie panewek głównych już wichruje dół silnika. I producent ZAKAZUJE ponownego montażu wału. Tak jest dzisiaj.
Nie robi się takich cudów ze szlifuje się wał na jednym czopie Możesz się ustosunkować dokładniej na ten temat? Chodzi o to: dlaczego nie szlifuje sie wału na jednym czopie?
Wiesz ja się temu nie dziwię , wystarczy jak popatrzę na samochody na ulicy , zobacz ilu właścicieli "wypasionych" aut jeździ dziś (30 stopni w cieniu)z uchylonymi szybami , fura jest a na klimę szkoda , taki nie przejmuje się że coś tam trochę stuka , lubię takich bo mam z czego żyć . W 1,6 hdi przy korekcji + 1,8 już mi wyraźnie cylinder stukał ty...
A nie posiada ktoś może jakiś części do WAN-CE bo interesuje mnie dokładnie jeden korbowód? Robię swojemu kompletny remont wraz z wymianą tulei. Jestem teraz na etapie szlifowania wału na 1 nad wymiar aczkolwiek do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze korbowodu który w moim przypadku jest dość mocno skrzywiony.
Szlifuj wał. Albo ktoś ze zbyt małym stanem oleju jeździł, albo zapiaszczone. Na prawidłowo zużytych panewkach nie ma prawa być rys, co najwyżej "łaty", przebarwienia powstałe na skutek ścierania kompozytu. Przy takich bruzdach na panewkach wał pewnie lepiej nie wygląda.
Witam po dłuższej przerwie. Diagnoza postawiona dopiero teraz bo czasu niestety brak. Zatarta na dwóch panewkach. Góra rozebrana również i niby jest wszystko dobrze. Mam pytanie czy ten wał można szlifować? Wał i panewki nominał (tak mówił inny mechanik który robił wcześniej górę) jak do tego się zabrać? Zmieniać wszystkie panewki czy tylko na tych...
Pierwsze pytanie, to po co dotykałeś się w ogóle do tego kółka. Pytanie drugie -jak wyobrażasz sobie szlifowanie czymkolwiek czoła wału, z zachowaniem płaskości płaszczyzny czoła i jej prostopadłości do osi wału? Są specjalne frezy z prowadnicą, ale słychać negatywne opinie na ich temat. Jak wyjąłeś wałek rozrządu, to bez problemu możesz kręcić wałem...
za 600 zł lipa najczęściej z Indii - omijaj szerokim łukiem, jak tylko Twój wyda jeszcze szlif, to szlifuj.
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
Jedź do punktu gdzie szlifują wały.
Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje. Zasada działania jest: zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału. widziałem wał szlifowany przez fachowców...
Czy o takim kółku piszesz? http://obrazki.elektroda.pl/3395078700_1... Jeśli tak, to ja zacznę od początku. Mianowicie, napisz mi proszę w jaki sposób zostało stwierdzone (metoda pomiaru), że należy wał szlifować. Po drugie wał można szlifować bez "rozbierania" silnika, ale należy go do tej operacji przygotować w ten sposób, aby podczas "zabiegu"...
Po szlifie wału Nie jestem w temacie, ale co tam było szlifowane w wale? Ten dźwięk to tak jakby pierścienie dzwoniły?
Co znaczy "na kłach wykańczał" ? Obydwa końce wału podparte tak jak by na koniku? Bez zamocowania w uchwycie tokarskim? P.S. Co tak właściwie, dają panewki z brązu w silniku? Widocznie w technikum wagarowałem na tej lekcji ;) Dodano po 4 Nie ma co wątpić - kiedyś wykonywano podobne rzeczy mając do dyspozycji znacznie prymitywniejsze zaplecze Też tak...
Co się do cholery dzieje!Naprawdę zaczyna brakować mechaników z powołania!Mieli rozebrany silnik i nie sprawdzili podstawowych rzeczy,szlifowali wał korbowy a nie sprawdzili wałka rozrządu przecież dokonywali naprawy przytartego silnika!!!No chyba że mechanik wyszedł z założenia,że wałek obraca się dwa razy wolniej od wału i mu w ten sposób nic nie...
O a ja słyszałem że nie szlifują tych wałów. A tuleje nowe? czy może też szlif?
Jak wał pękł po obróbce to moim zdaniem obróbka była źle przeprowadzona. Zostawil "kanty" i dalej zjawisko karbu zrobiło swoje...
Kolega wyżej, przed postowaniem na forum dobrze by było wytrzeźwieć, bo twoich wypocin nawet nie idzie zrozumieć. Co do autora postu, trzeba było wymienić olej 10x szybciej, teraz zostało ci tylko jeździć, opiłki to normalna rzecz, choć nie powinno ich być dużo po takim "remoncie", nie słuchać głupot o potrzebie szlifowania wału, na ten moment i tak...
O, to już Pan zrobił jakieś 10000km takim uruchomieniem na sucho o ile było krótkotrwałe. Podobno samo uruchomienie silnika z olejem to jak przejechanie 100km samochodem. Moim zdaniem aż tak źle nie jest, jednak nie zmienia to faktu że jeżeli Pan będzie uruchamiał silnik bez oleju to po dziesięciu minutach pracy może się okazać że trzeba będzie też...
No i co z tego ze silnik z Austrii, części są ogólnie dostępne. Przez to szlifowanie pewnie wał, a może cały silnik, na złom. Co to za fachowiec, coś pewnie wyrzeźbił i teraz są efekty. Wał, po dwukrotnym rozwaleniu korbowodu, pewnie jest nieźle pokrzywiony. Luz osiowy wału to normalne ale poprzeczny już nie. Daj zdjęcia, jeżeli masz rozebrany ten silnik.
Witam Silnik przeszedł generalny remont (szlifowanie wału, planowanie głowicy, wymiana tłoków itd). Objawy, o których pisałem powyżej ustąpiły. Po demontażu elementów widoczne było duże zużycie panewek głównych i wału, szczególnie przy pierwszym cylindrze patrząc od strony chłodnicy - konieczny był szlif na drugi wymiar naprawczy. Remont silnika i tak...
Witam problem z Astrą 2,2 benzyna 147 km. Samochód po demontażu silnika. Nie wchodzi na obroty szarpie kicha . Po wyjeciu wtryskiwaczy i odchyleniu od silnika jak by lepiej sie zachowuje. Brak błędów nowy map sensor przepustnica i bez poprawy. Rozrząd był rozpinany ponieważ silnik miał szlifowany wał złżóny na nowych częściach spięty poprawnie.Ciśnienie...
Trudno tutaj radzić jednoznacznie. Jaki silnik na przebieg bo też jest ważne. Koszty remontu mogą sięgnąć nawet do 3-4 tyś złotych przy własnej robociźnie. Wszystko się okaże po rozebraniu jeśli tylko panewka , to szlifowanie wału komplet panewek które też kosztują, a by jeszcze pierścienie wymienić a jak obróciło panewkę w korbowodzie lub bloku. To...
a sprężarka o numerze aukcji z allegro:1198977975 to jest tą wiekszą czy mniejszą wersją POMET-a? "sprzedaje ją ponieważ nie mogę używać jej w domu ze względu iż posiadam słabe zabezpieczenie elektryczne sprężarka potrzebuje silnik o mocy 11 do 14 kV" Rozbrajający tekst. Nie wiedział o tym w chwili zakupu. No ale kupił tanio na złomie to sprzedaje....
Mógłby Kolega wyjaśnić jaki związek ma pompa paliwowa z urwaniem się wału korbowego?. Z tego co słyszałem to w tych silnikach nie szlifuje się wału na ostatni podwymiar naprawczy bowiem wtedy jest więcej niż pewne że wał się urwie.
Przestawiony czop wału korbowego. Wały korbowe w WKS125 były produkowane w specyficzny sposób, czopy wciskane w przeciwwagi, obrabiane (szlifowane) po złożeniu wału. Praktycznie wały nie nadają się do regeneracji (wymiany korbowodu). Są specjaliści którzy je robią, ale często są problemy z tym że przeciwwagi są miękkie i otwory pod czopy się uszkadzają....
Ta panewka jednak jest z Bimetu P2 taką musisz kupić chyba, że będziesz wał szlifował.
witam pozostaje szlifowanie czopa wału na tak zwany pół-księżyc jak to jest zrobione w tdi i założenie koła od tdi, konstrukcja pewniejsza niż ta w aaz albo wymiana całego wału od tdi pzdr
Korbowodów nie demontujesz, potrzebna do tego prasa. Rozebranie wału, to i tak mały problem, większy to jego złożenie. Potrzebny specjalny przyrząd. Zobacz czy w bloku, w osi sworzni tłokowych nie masz zaślepionych kanałów. Chcesz szlifować blok, sprawdziłeś czy są dostępne tłoki nadwymiarowe?
Panowie czy jest możliwość założenia używanej panewki z korbowodem z drugiego silnika bez szlifowania wału?
Ten wał jest po 5 szlifie (58,75 mm). Szlifuje się 0,25 mm.
Po pierwsze musisz się bezwzględnie pozbyć tego aluminium z wału i to dokładnie. Nie szlifuj papierem tylko zanurz w roztworze sody kaustycznej, czyli popularnego "kreta do rur" aluminium się rozpuści, inaczej nowy korbowód szlag trafi bardzo szybko. Jak to zrobisz to pomyślimy dalej. Tu masz z wymiarami nominalnymi: http://ikaktus.pl/pl/p/KORBOWOD-BRIGGS-4...
ja miałem kiedyś taki problem ale się okazało ze była wadliwa pokrywa kupilem innego producenta załozyłem nowy uszczelniacz i mam juz kilka lat spokuj .a i jak szlifierz mi szlifował wał to mi terz poprawił tą bierznie co chodzi po niej symmering .morzna załorzyć terz lepszy symering tak zwany ciśnieniowy tylko ze jest je cięrzko dostać . Dodano po...
Części można zamówić w Andrychowie firmówki co do naprawy banalna sprawa zamawiamy tlok tuleje pierścienie i wymieniamy wał można szlifować rozpylacz pasuje od c-330.
Chciałbym odświeżyć temat. Przybieram się do remontu mojego olejaka. Powiedźcie mi które części trzeba wymienić. Wystarczą pierścienie, tłoki i tuleje cylindrowe? W zestawie olejaka z dafa są jeszcze panewki pod korbowody. Czy jest sens je wymieniać bez szlifowania wału?zy Czy przy okazji warto oddać głowicę do sprawdzenia szczelności i wymiany prowadnic...
najlepiej sprawdzic po oznaczeniu silnika. spróbuj sie tez dowiedziec w jakiejs konkretnej firmie która szlifuje wały głowice itp oni z regóły maja takie dane
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
Jeżeli luz jest ok 1 mm, to zdecydowanie wchodzi tylko wyjęcie wału, szlifowanie i kupno nadwymiarowych panewek, które nie są znacząco droższe od nominalnych. Chodź przy tak dużym zużyciu wał może nie nadawać się do szlifowania. Bezsensowne jest nawet zakładanie "dopasowanych" panewek, ponieważ tak jak już kolega wyżej wspomniał gładź na wale przy tak...
Pamiętaj że T25A ma system blokady biegów (wodzików) połączony z pedałem sprzęgła, m.in. po to, aby biegi nie wyskakiwały podczas jazdy z powodu zużycia kół zębatych. Czasem wymaga podregulowania na łączniku po prawej stronie skrzyni biegów. Nie wiem co Ty szlifowałeś. Jeśli wał główny jest prawidłowo poskładany i prawidłowo zdystansowany, to problem...
Najprościej byłoby rozwiercić małe kółko, ale niestety widać, że się nie da... Trzebaby zatem zmniejszyć średnicę wału silnika. Nie próbowałem jeszcze takiej operacji, ale w takim przypadku uzbroiłbym się w papier ścierny/pilniki i szlifował obracający się wał.
Witam serdecznie po długiej przerwie. Mam problem z moim Vivaro, zresztą nie pierwszy. Odkąd go kupiłem gdy np się zagrzał i po jakichś 2h go odpalałem, podczas jazdy i np zmiany biegów auto bardzo wolno schodziło z obrotów. Praktycznie po puszczeniu gazu przez chwilę ok 2-3sek trzyma obroty dopiero później wolno opadają. Czasami po "wstawieniu" mu...
Ile masz luzu osiowego wału?
jaki remoncik taka jazda, wał był szlifowany czy tylko panewka nowa załozona?:D
Kup sobie "KRETA" do rur kanalizacyjnych lub sodę kaustyczną, rozpuść w wodzie i zanurz w niej tę część korbowodu. Aluminium rozpuści się i nie pozostanie po nim śladu, nie szlifuj papierem ani tym bardziej nie usuwaj tego na tokarce.
Jakiekolwiek prace przy silniku, skrzyni biegów czy mechanizmach przeniesienia napędu wymagają jakiejś wiedzy na temat technologii napraw i potrzebnych narzędzi. Ja inwestuję w narzędzia bo dzięki nim zarabiam. Tobie nie opłaca się wydawać tysięcy złotych żeby naprawić dwa razy w życiu taki elemant. Rób samodzielnie to co możesz a obróbkę zostaw profesjonalistom....
Witam bardzo proszę kolegów o pomoc, problem konkretnie polega na tym że od remontu silnika ( uszkodzenie turbiny-wessanie oleju-remont silnika pierścienie itp itd szlifowanie wału, głowicy wraz z jej planowaniem) sporadycznie raz na pare dni na zimnym silniku rano samochód kręci ale nie odpali, po kilki próbach sam nie złapie, ale po wspomaganiu kablami...
Mój wał w Lancii 1.2 wyglądał o niebo lepiej , a mimo to ciśnienia nie było. Szlifować raczej też nie będzie co, więc zostaje "nowy" wał ze złomu lub portalu aukcyjnego.
A najlepsze jest to że w tych typach silnika panewki na korbowodzie nie mają zamków. I jak z czasem się wyrobią to kręcą się razem z wałem... (info wg. mojego mechanika). Co do naprawy to jednak kapitalki nie będzie, wał ma jedna lu dwie rysy które spróbujemy usunać szlifowaniem papierkiem a pózniej polerka, nowe panewki nominalne i miejmy nadzieję...
To czym ten mechanik szlifował ten wał pilnikiem? Po pierwsze to trochę złe jednostki ciśnienia Kolega podaje. Po drugie to nie gdybać tylko zmierzyć wał mikrometrem w dwóch płaszczyznach i będzie wiadomo. Pomierzyć czujnikiem korbowody z panewkami i bez panewek, to samo obudowy łożysk głównych w bloku. Po trzecie w jakim stanie są łożyska wałka rozrządu....
Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie. kolega miał rację, zmieniłem silnik, ale dziś w starym zdjąłem głowicę i przepalona uszczelka między dwoma cylindrami, wału jeszcze nie oglądałem, ale może ktoś doradzi, czy można założyć "większe" panewki bez konieczności szlifowania wału?
Korbowody nie były prostowane, wał nie był szlifowany. Stukot właśnie jest mniejszy na zimnym silniku. Świece nowe.
Jak byś wiedział ile miałem przygód z naprawą tego silnika, ile "niestandardowych rozwiązań" zastosowałem (np. zaspawanie dziury w bloku, sklejenie klejem podpory wału, "szlifowanie" cylindra pilnikiem ;) ) to byś mnie zrozumiał, że chcę w końcu zobaczyć czy to "cudo" będzie w ogóle jeździło ;). Jeśli będzie jeździło to wtedy pomyśle co by tu jeszcze...
zaglądać zawsze warto, może złapało tylko jedną panewkę, zapewne korbowodową, zdjąć miskę i odkręcić stopki korbowodów i przynajmniej te panewki główne które się da to nie jest dużo roboty, wtedy będzie widać w jakim stanie jest wał, istnieje nawet szansa, że papierkiem ściernym i sznurówką przeszlifuje się wykorbienia wału, założy nowe panewki i będzie...
Ja potrzebuję danych firmy która REGENERUJE wały korbowe (wyważanie, zmiana korbowodu, łożyska na korbowodzie) i wykonuje szlify cylindrów a nie wałów. Po co mi niby szlif wału korbowego.
Jak kolega nie potrafi ściągnąć łożyska to szlifuje się go po styku do wału. Uwaga z młotkiem- odpryski z łożyska. Uszczelnienia typowe dla "epoki". Teraz są odporne na temperaturę simeringi, pod łożysko z jednej strony oprawy idzie pierścień sprężysty który zwykle przy którymś remoncie nie był zakładany.
Fachowo to zrobić, to należałoby wymienić panewkę, sprawdzić wał i wymienić podkładkę, natomiast domowo wystarczy przeszlifować podkładkę z tym, że wał tam gdzie dotyka podkładka nie może wychodzić więcej niż panewka, bo jeśli tak będzie, to luz będzie i należało by robić wgłębienie w podkładce, podkładka opiera się o panewkę i jest dociśnięta kołem...
Jednak szlifuję ten wał i w oczekiwaniu na części do kompresora zabrałem się za budowę odwadniacza. Odwadniacz będzie z rury fi wew. 255 mm, wysokość 45 cm. Od dołu będzie wspawany dekiel, a od góry przyspawany kołnierz do którego będzie przykręcona pokrywa żeby dało się go wyczyścić i pomalować od środka. Kołnierz który posiadam ma trochę większą średnicę...
Niestety pękł pierścień lub nie wiem jak to nazywacie.... Olej dostawał się do komory spalania, świeca była cała zalana olejem
Akurat sam to robiłem. Spytaj w zakładzie gdzie szlifują wały, u mnie w okolicy robią takie rzeczy.
ptaszek ja liczniki to jak rękawiczki zmieniałem kazdy mówił zimne luty jednak nie ja stawiam na panewy oby gościu nie musiał wału szlifować jak ja bo zapózno się za to zabrałem ciśnie nie to powinien sprawdzić aw chwili palenia się kontrolki jak po dodaniu gazu kontrolka zgaśnie to na bank panewy narka
I udało się. Wkręciłem śrubę walnąłem 3 razy trzykilówką i bęc, obeszło się bez gwintowania i na razie bez szlifowania wału, który i tak będę musiał wyszlifować przed założeniem koła pasowego. Łożyska i simering też wyszły bez problemu wybijając rurką odpowiedniej średnicy. Myślałem, że dziś zamknę temat, ale w sklepach inwentaryzacja i łożysk nie kupię....
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka.? Biorąc pod uwagę fakt, że żaden alternator nigdy nie miał komutatora stawia to pod sporym znakiem zapytania twoją fachowość. A jak sprzęgiełko alternatora wystaje za dużo, to co się dzieje z paskiem ?? A to zależy ile za dużo, centymetr, dwa, pół? Po to tam jest pasek elastyczny aby małe różnice zniwelować....
Tu na przeciwwadze są tylko tulejki, do szlifowania jest płaszczyzna wału i płaszczyzna aluminiowego ucha +dorobienie tulejek.
Witam! Auto jak w tytule. (169tyś. km) Otóż pierwszy problem wyglda tak: Podczas normalnego użytkowania czuć brak mocy gdzie do 2700obr. Potem jest lepiej. Ale ogólnie jak na silnik 110km w aucie ważącym 1000kg uważam że jest słabo - bardziej na 70km. Drugim problemem jest stukot podczas zapalania...
pompa była wymieniona cała, nie poprawiło się ani na chwile, tzn ciśnienie wzrosło, ale spadki dalej były. po pirwszej naprawie wał nie był szlifowany, tylko założone były nowe panewki na korbowody. no i była naprawiana głowica, bo urwały się dwa zawory.
W tym budżecie to albo Fiat Punto/Bravo GT/HGT, albo Seat Toledo 2.0 ABF. Szczególnie tego drugiego powinno być w miarę łatwo trafić, a 150KM w lekkim aucie to już coś. Zapomnij o Golfach i BMW. Bravo GT mi się podoba, miałaś(eś?) możliwość jazdy tym autem? Widzę, że jest tego sporo do 6 tys. Tak, inaczej by tutaj nie padło. Ogólnie Bravo jest autem...
Witam. Ta pompa , to może być typu NG6 f-my NEWCO. Pomierz średnicę tłoków; może być pomocna przy identyfikacji pompy i ewentualnym zamawianiu uszczelek. Sprawdź, czy dolne osłony panewek mają "szpilki" do rozbryzgiwania oleju. Do sprawdzenia pierścienie, z jakim luzem zamykają się w cylindrze, czy sam cylinder nie jest porysowany no i czy korbowód...
wał reoretycznie ze wszystkich f9q na comonrailu, ale moge z własnego doswiadczenia powiedziec, że te wały można szlifować spokojnie do 3ciego szlifu bez utwardzania. jak jest prosty to bedzie sie nadawał do szlifu.
Wopor , a gdzie ty widzisz socjotechnikę? Normalny postęp i dobra robota konstrukcyjno – inżynieryjna. Weźmy na przykład wał korbowy z lat 70 i dzisiejszy podobno gorszy. Kiedyś wał projektowano ręcznie, a obliczenia były długie mocno przybliżone, do tego robił to sztab ludzi. Dzisiaj w dobie komputerów robią to jedna dwie osoby, szybko a obliczenia...
Silnik dolnozaworowy czy górnozaworowy? Co było robione- szlifowana głowica...
Dobrze myślisz , ale ale gdy wał jest lekko przy ciasny [gruby] to się podkłada podkładki a nie jeszcze raz szlifuje w ZNMR ach . Bywa tak czasem że trafi się wał za ciasny lub za luźny .
Ma jeszcze do Was pytanie. Dużo się mówi że po zrobionym szlifie szybko silnik pada. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego i o co chodzi? Chodzi generalnie o jakośc obróbki wtórnej, wychodzące na "wierzch" z czasem wady zmęczeniowe materiału (pękające wały, urywające się korbowody), a także aspekt, wynikający z ulepszania powierzchni stanowiących węzeł...
Ja woziłem do Kusia do Staniątek, tam gdzie szlifuje wały korbowe [url=http://szlifowaniewalow.pl/]Link
Ale wał miesiąc temu był szlifowany i teraz traktor jest na dotarciu a na małych obrotach na rozgrzanym silniku ciśnienie wynosi 5kg/cm. To w takim razie znów muszę kupić nowy manometr?
Wał trzeba zmierzyć mikrometrem i wyniki porównać z wymiarami naprawczymi przewidzianymi dla tego typu silnika. Jeśli odchyłki wymiarów mieszczą się dopuszczalnych granicach wał można zostawić.Jeśli nie szlifować na najbliższy wymiar naprawczy.
Pęknięcie wału i wyrobione panewki to wina zapłonu, wydmuciwanie uszczelki to pewnie brak płaszczyzny na bloku i głowicy, a wału w 3p się nie szlifuje tylko wymienia
Jakoś niejasno piszesz.Wybiła się panewka na wale na drugim cylindrze a ty chcesz wymieniać blok.Dla mnie to wymienić trzeba wał lub go szlifować i do tego korbowód drugiego tłoka.Panewka główna przecież się nie wybije tylko ewentualnie zatrze.Dowiedz się co tak naprawdę się stało i dopiero napisz.
bo u mnie 36 opiera się o osłonę wału i podłogę przy 12T Przy tak małym kole zębatym atakującym to normalne że się opiera o osłonę wału napędowego. Moje dziecko jeżdzi na kole atakującym 16 i 18 zębów przy silniku 4085 2250 KV. Lub 4282 2200 KV. Wymaga to wycięcia osłony wału na długości około 90 mm. Oraz szlifowania zabieraka wału na pogrubieniu zabieraka....
Jakie ciśnienie to nie wiem bo ten co mi sprawdzał to powiedział że są w normie. Ale mam chyba problem z głowy zobaczę jeszcze rano . Mechanik wcześniej tego nie zauważył że klin zrywa na wale . Czop na wale szlifowany bo klin zrywało . Tak więc czekam na jutrzejszy poranek żeby to sprawdzić. A teraz koszty . Mechanik - 50 zł sprawdzenie wtrysków 60zł...
Przecież łożyska kupuje się po typie, a jak masz stare, to nie ma najmniejszego problemu, by dobrać. Przecież łożyska nie różnią się między sobą o ułamki milimetra, żeby można się było pomylić. Jest typoszereg i ciężko pomieszać. Poza tym, jak byś wsadził łożyska o innym wymiarze na wał i w gniazda? Więc co? Pasowały te łożyska, czy zacząłeś coś szlifować...
Niby w instrukcji napraw piszą, że grupy selekcyjne tłoków odnoszą się do wymiarów, ale może warto sprawdzić masę każdego z nich. Przy takich obrotach mała masa może dużo zdziałać. Lub być może wał był wyszlifowany nieosiowo. Może to śmiesznie zabrzmi, ale miałem taki przypadek i koło zamachowe miało bicie osiowe. Wał w silniku był na szlifach G1 K1...
kiedyś szef mechaników z jednej firmy zewnętrznej próbował wcisnąć kit że łożysko ma być luźne w oprawie bo inaczej się zatrze!!! 8-O Łożysko nie ma prawa się obracać ani w gnieździe obudowy ani na wale silnika. Być może szlifowana część to właśnie wał silnika i ktoś pięknie spartolił robotę. W każdym razie "luźne" łożysko może dać taki efekt wpadania...
Ja też nie palę. Kompresja jest? 35 razy kompresję byś sprawdził zanim tą miskę zdjąłeś i wał oglądałeś. Blokady oryginał? Czy szlifowane z pręta jakiegoś? Klin na kółku wałka rozrządu sprawdź, ścinały się często.
Borys napisał: podjedz do jakiegos warsztatu i zmierz sprezanie. jezeli bedzie niskie (teraz nie pamietam wartosci) to wstrzyknij troche wody do cylindra i zmierz jeszcze raz. jezeli wzrosnie to wesz ze masz pierscienie do wymiany... A przy okazji będziesz musiał szlifowac wał i wymieniac panewki:)))
Silnik rozebrany, okazało się że zatarło jedną panewkę na wale korbowym, przyczyną był zatkany kanał olejowy. Reszta wszystko w porządku. Jutro wał jedzie do szlifowania bo delikatnie jest porysowany.
Witam. Nie dawno sprowadziłem sobie takie autko z zachodu i też mi coś piszczało wymieniłem napinacz ( 200 zł!!! ) i przestało piszczeć. Pozdrawiam. własnie to pisalem wyzej?? p.s. po co szlifowac wał do czoła????????????????????
Mam dwie sprawy 1.z pół roku temu cewkę zapłonową, w tym aucie to jest jako komplet z kablami. Świece też nowe dałem, problem jest taki że kilka dni temu patrzę a tam na drugim i trzecim cylindrze jest w fajce rdza na tym co nachodzi na świecę. Auto normalnie odpala i jedzie. Prysnąć tam jakimś odrdzewiaczem? Próbować śrubokrętem to zdrapać ile się...
Witam, mam pytanie. Kupiłem używany wał krajzegi i mam co do niego pewne obawy. Mianowicie wał kręci z oporem. Co prawda nie robiłem jeszcze przekładni pasowej ale kręcąc ręką czuć opór tego wału. Sam wał jak i oprawy to kawał stali, szczególnie oprawy są bardzo masywne ale nie w formie odlewu a spawane. Co do łożysk, to są tam łożyska 3207 proste dwurzędowe....
łączenie wałów smarowanie wałów szlifierka wałów
czujnik zaniku impulsów skoda octavia lusterek odbiornik podczerwieni kablu
bateria hilti polecany zasilacz laboratoryjny
Odpowiedniki i zamienniki lampy elektronowej EM80 Sterowniki do skanera Medion MD6190 na Windows 10 64-bit