Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Witam wymianialismy kolektor wydechowy w moim aucie i chyba jedna sruba zostla za mocno dociagnieta bo efekt jest taki, ze troche wystaje wiecej niz inne... czy mozna ja spowrotem wkrecic i jak to zrobic najlepiej zeby nie spieprzyc nic.
A i jeszcze jedno, moja jest z 97 roku, zdecydowałem się na tą metodę bo szpilki kolektora wydechowego, nie miały ochoty ruszyć, nie chciałem nic ukręcić, metodą którą opisałem wyżej ogarniesz uszczelniacze w około 2 godzinki, na spokojnie. Z założeniem sprężyn, i zabezpieczeniem nie ma zbytniego problemu, ponieważ nowe uszczelniacze, będą dość ściśle...
Pierwsza sprawa, brak rezystorów na bazach tranzystorów. Spalisz port. Druga sprawa, sterując obciążeniem indukcyjnym jakim jest silnik, musisz dać diody zabezpieczające kolektory tranzystorów. Diodę dajesz tak aby zwierać szpilki na kolektorze do Vcc.
Rozumiem że gwinty są w turbinie Są dwie śruby i dwie szpilki w kolektorze wydechowym z tyłu turbiny a na nich nakrętki. To ,że jakieś mocowanie się zerwie no może tak się zdarzyć , dlatego trzeba to robić na ciepło bo jest spora szansa ,że się uda bez problemów.
Jesteś pewien, że sączy się spod głowicy, a nie spod szpilek kolektora? Ze szpilek kolektora też kapało. Wczoraj dałem nowe uszczelki kolektora, wyczyściłem gwinty szpilek i skręciłem na masę Victor Reinz. Wymyję jeszcze raz silnik i zobaczę czy dalej się poci. Też cieknie z pod gniazd wtryskowych, w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowicę. To też można...
Witam Dosia84-ale miałes problemy z założeniem gaźnika od Jawy na szpilki w kolektorze?Róznica niewielka- 2mm... Pozdrawiam Arek
Zerwała się szpilka kolektora. Po nawierceniu i próbie wykręcania wykrętak się urwał. Jak wykręcić szpilkę z urwanym wykrętakiem?
Uszczelka się nie podwinęła podczas zakładania, wyciek jest dalej od strony turbiny czy u samej góry tak jakby spod szpilek kolektora ssącego?
Możesz mieć problem z przekaźnikiem zapłonu 1, jego działaniem, lub przewodami z nim współpracującymi. Nie ma iskry, więc sprawdź zasilanie cewki na pinach wtyczki C (- czarny) i D (+ różowy), oraz jej i przekaźników masę G104, przykręconą do szpilki kolektora ssącego, pierwsza od strony skrzyni biegów :?: https://obrazki.elektroda.pl/9028773300_...
W swoim samochodzie też miałem zapach spalin i u mnie winowajcą była pęknięta szpilka kolektora wydechowego(nieszczelność) Często łącznik elastyczny wydechu daje takie efekty.
EGR szczelny??? Czasem gwiazda urwana szpilka kolektora wydechowego (uszczelka).
spotkałem się z tym problemem, otwory szpilek kolektora są przewiercone na przestrzał i olej przechodzi gwintem. Wkręć szpilki w głowicę na sylikon i będzie ok.
Esa robiłem tylko kilka razy i to kilka lat temu, więc poprawcie mnie jeśli źle myślę. W silnikach polskiej produkcji często otwory do szpilek kolektora wydechwego były przewiercane do kanałów olejowych. Z czasem szpilki lubiły się luzować i olej po gwincie zaczął wydostawać się na zewnątrz. Najprostszym sposobem jest odkręcenie wydechu i sprawdzenie...
Witam. Przyczyną była urwana szpilka kolektora i luźny kolektor, po dokręceniu go mimo jednej urwanej szpilki , metaliczne stuki ucichły.
Co prawda w innym samochodzie,ale też było czuć spalinami w środku. Przyczyną była urwana szpilka kolektora wydechowego,ale jeszcze przy spalinach był taki gwizg.
Przerabiałem niedawno taki sam objaw w swoim 2.0 crdi i u mnie była urwaną szpilka kolektora wydechowego a siedzi tam metalowa uszczelka i tak samo gwizdało. Posprawdzaj śruby.
Przyjrzyj się dobrze szpilkom kolektora wydechowego, zwłaszcza tym krańcowym i czy okopcenia jakiegoś tam czasem nie ma. Czasem gdy szpilka jest pęknięta czy urwana lubi sobie cykać i grać na nerwach ;)
Witam, np. w starych motocyklach - pojawia sie identyczny problem 'przelewania sie gaznika', jesli ktos wstawi zbyt grube - miekkie uszczelki / pomiedzy gaznik a glowice lub cylinder, bo gaznik jest wtedy dosc daleko 'odsadzony' od cylindra lub glowicy i zaczyna wpadac w drgania rezonansowe [ 'terkocze' na szpilkach lub na kolektorze ssacym ]... Wtedy...
Stawiam że to ursus C-330- przynajmniej zawsze o niego pytałeś :D Olej najczęściej idzie spod szpilek kolektora wydechowego. Wystarczy je wkręcic w głowicę na uszczelniacz. Ewentualnie jak odkręcisz kolektor to będziesz widział czy czasem nie wali przez prowadnice zaworów. :D
Podłej po kilka kropel ropy pomiędzy wtrysk i głowicę obserwuj czy przy starcie silnika i obrotach o których pisałeś , pojawi się przy którymś mgiełka. Na zimnym silniku pomacaj czy masz wszystkie szpilki kolektora wydechowego. Możliwe też że puszcza uszczelka kolektora wydechowego.
Czyszczenie turbo raczej jest na krótki okres i wiąże się z jej demontażem plus jej rozbieranie a tam czekają cię zardzewiałe i przegrzane śruby łatwo urwać szpilkę kolektora wydechowego czy trzy śruby trzymające zmienna geometrie.
Nie dałem kondensatora między C, a E bo uznałem, że w tak prostym układzie nie warto. Witam, Raczej warto, ponieważ układ produkuje dość mocne szpilki, które bez obciążenia kolektora po prostu ubijają Ci diodę.
Przez te 28tys. km które przejechałem dolałem z 1l oleju a może troszkę mniej lub więcej. Czyli brać się za to czy zostawić i czekać aż będzie kapać? Jeśli tylko się "poci", nie "znaczy terenu" i nie bierze oleju to nie dotykać. Ukręcisz szpilkę kolektora wydechowego i dopiero będziesz miał problem.
jestem na bieżąco w tym temacie i uwierz mi , jesli chcesz zeby to jezdzilo na samej benzynie to jedyna sensowna droga to zazlozenie osprzetu z gsi + swinia + map sensor powiedzmy 2.5 barowy motoroli (glowica z gli i gle ma inaczej rozłożone szpilki kolektora dolotowego )
Przyczyny mogą być różne. Spotkałem się kiedyś z podobnym problemem i okazało się, że otwór na szpilkę, która trzyma kolektor był przewiercony do wnętrza głowicy, a olej przeciskał się po szpilce.
Taki kolektor kosztuje 80€ na ebay Wraz ze wszystkimi uszczelkami, szpilkami, nakretkami 🤔
Mam ukrecone szpilki kolektora w glowicy i wykorzystalem juz wiele roznych mozliwosci, ktore zawiodly. Jedyna sensowna i ostateczna, wydaje sie przyspawanie nakretek i wykrecenie ich Bez powodu się nie ukręciły. Jaką masz pewność, że zamiast wykręcić nie zerwiesz spawu albo nie ukręcisz 1-2 mm pod spawem?
Te szpilki są efektem przeładowania pojemności złącza kolektor-emiter tranzystorów, obciążenie indukcyjne wymusi ciągłość przepływu prądu, który łagodnie przeładuje właśnie te pojemności. Moim zdaniem szukasz przysłowiowej "dziury w całym".
Urwana szpilki na wydechu przy 1 cylindrze--standart Występuje na zimno Dokładnie. Wsadź rekę i sprawdź czy nie jest luźna nakrętka ze szpilką. Jeżeli masz kanał lub podnośnik będzie widać zakopcenie w okolicy szpilki kolektora 1-szego cylindra. Jeżeli tak to nie próbuj dokręcać tylko kolektor do zdjęcia i wiercenie. Plus jest taki, że można to zrobić...
Czy ten chałas nie jest przypadkiem "cykaniem" którę zmniejsza się lub znika po nagrzaniu silnika? Jeśli tak to jest to najprawdopodobniej pęknięta szpilka kolektora lub sam kolektor jest delikatnie pęknięty. Spotkałem się kiedyś również tylko że w silniku x20xev z "terkotaniem" z okolic rozrządu. Okazało się że napinacz uderza o koło pasowe.
Pękł mi kolektor wydechowy i muszę go wymienić. Próbowałem go odkręcić ale szpilki są długie i się przeginają, nie chcą się wykręcić. Może ma ktoś jakiś sposób na wykręcenie, żeby nie pourywać szpilek?
Witam Panowie mam problem otóż z auta leci olej zbiera się ona łączeniu silnika ze skrzynią więc pewnie uszczelniacz poszedł na wale ale olej także leci spod kolektora ssącego jak również chyba krople się robią na samych szpilkach kolektora wydechowego co to znaczy nie mam pojęcia skąd tam się wziął olej? Auto to audi a4 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok olej...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Dzisiaj stworzyłem 126 cc (-: Przeróbka polegała na wyżuceniu aisana, a potem na jego kolektorze wstawiłem 2 szpilki i zamontowałem gaźnik od 126p bez elektrozaworu. Efekt jest niesamowity. Autko odpala za I razem, choć tzreba tak samo jak malca trochę rozgrzac na ssaniu bo inaczej gaśnie. Gaźnik posiada oryginalne dysze i jest wszystko OK. W razie...
Pod kolektorem jest uszczelka i na puszczało ciśnienie z turbiny tam syczało tak palił tylko brak mocy Dosyć powszechny problem w silnikach 651. Luzują się szpilki mocujące kolektor (albo urywają) Pojawiają się błędy i motor wchodzi w tryb awaryjny.
Witam. Potrzebuję wymiary rozstawu szpilek i rozmieszczenia kanałów wydechowych (a najlepiej jakby ktoś mógł odrysować go na kartce papieru i zeskanować) kolektora wydechowego do ibizy 1.2 system porsche. Nie pytajcie po co, jeśli mój plan się uda wszystkiego się dowiecie.
dzieki serdeczne sprobuje tak zrobic a wiesz moze czy kolektor wydechowy mnie pusci bo odkrecilem wszystkie nakretki i cos nie bardzo chce puscic i nie wiem czy musze odkrecic jeszcze rure od kolektora czy poprostu wykrecic ( oby nie bo jest kiepski dostep ) szpilki mocojce kolektor - dzieki jeszcze raz
Wymień kondensator pomiędzy masą a jego Kolektorem, nie mam schematu, więc nie powiem ci, jaki /taki na napięcie 1600V może być 5n6 (strzelam) w każdym razie wyschnięcie tego kondensatora powoduje zwiększenie szpilki na Kolektorze i Tranzystor musi paść. Powodzenia.
tu nie chodzi o rozwalenie tylko odkrecenie dwoch nakretek od kolektora wulotowego na klucz 15 oczywiscie oryginalnie.jak nie to wystarczy docisnac te nakretki do gory i wyjac szpile zabezpieczajace cale polaczenie szpilek z kolektorem wydechowym to nas nic nie kosztuje oprucz troche pracy.a troche sie wyjasni
Muszę zrobić tą urwaną szpilkę bo i tak już zdjąłem kolektor. Może jakiś fachowiec od urwanych szpilek czyta ten temat i poradzi jak się za to zabrać. Szpilka nie wystaje z głowicy, jest urwana jakieś 5mm od czoła.
Witam ma taki sam problem . Co Zrobiłem do tej pory Wymienione Tuleje Prowadzące Podkładki miedziane Uszczelniacze Wtryskiwaczy Nowa uszczelka i nowy dekiel zaworów Nowe uszczelki Kolektora Nowe szpilki z nakrętkami do wtryskiwaczy i jak leciało tak dalej leci juz nie wiem co moge jeszcze zrobic
Pytanie jest czysto teoretyczne, wiem że w praktyce lepszy był by wtrysk i mocniejszy silnik. Czy posiadając UNO 1.0 93r na gaźniku można zrobić swap na 1.2 8v z Punto II, Pandy II. Silnik 1.2 8v 60km drugiej generacji 188A4000, oczywiście MPI na plastikowym kolektorze. Rozstaw szpilek metalowego kolektora dolotowego od gaźnika jest chyba taki sam,...
Po pierwsze: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fa... 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Po drugie: regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy i silniczka, może obroty się ustabilizują. Skąd płyn leci? Z okolic kolektora wydechowego? Jeśli...
W obwodach kolektorów tranzystorów włącz szeregowo diody prostownicze (w kierunku przewodzenia - katodą do kolektora, anodą do uzwojenia).
Żadne pierścienie, załóż i zatnij szpilki w głowicy do kolektora wydechowego, olej ciągnie po gwincie na zewnątrz, ewentualnie możesz zakręcić je na jakimś kleju. Ale odpowiednie szpilki z podsadzeniem i odpowiednio zacięte na 100000000% rozwiążą problem, chyba że gwint zerwany albo pękła przy otworach.
Tak, nie pasuje kolektor ssący na szpilki.
Jak dobrze dobiorę napięcie zasilania i prąd ? Bardziej zastanawia mnie fakt palenia się tranzystorów, ograniczyłem ich prąd do 700mA w aplikacji "flyback converter". Mam duże szpilki na kolektorze tranzystora, po podłączeniu diody z kolektora do zasilania, spaliłem generator i jestem w kropce :cry: . Chciałem wykorzystać cewkę, którą już mam. Brakuje...
Jeżeli miałby łapać fałszywe powietrze ,to tylko pomiedzy kolektorem a podstawą gaznika jest ona przykręcona na 4 szpilkach od spodu kolektora 2 węzej 2 szerzej. tylko że nie ma to wpływu przy większych obrotach.Tą usterkę latwo sprawdzic wystarczy popuścić dyszę wolnych obrotow jeżeli obroty wzrosną to znaczy że łapie lewe powietrze pod gażnikiem....
Witam. AUDI A3 8P 1,6 TDI 105 CAYC 2010r. 205 tys. km. Od pewnego czasu borykam się z wyciekami z kolektora dolotowego. Na początku delikatnie sączył się olej w okolicach wszystkich szpilek kolektora. Po wymianie uszczelek kolektora problem z pojawiającym olejem zniknął na jakiś miesiąc. Aktualnie z pod kolektora dolotowego na całej długości cieknie...
Gdyby diody tej nie było, w chwili wyłączenia tranzystora cewka , starając się podtrzymać przepływ prądu od Vcc do kolektora tranzystora, powodowała by pojawienie się na kolektorze tranzystora dużej szpilki napięciowej (przeważnie przekraczającej dopuszczalne napięcie przebicia złącza kolektor-emiter). Więc pełni ona funkcję ochronną. Pzdr.Krzysiek
Albo pierścienie, które nie zgarniają oleju i wydmuchuje je do kolektora, albo uszczelka/mocowanie, albo wywala przez gwint szpilek od wydechu przy głowicy.
Przez szpilki olej dostaje się do kolektora w 330 a nie w 360. Jeśli już wali olejem w kolektor to remont cię nie minie. Taką ilość oleju w 60-ce może przedostać się tylko między tłokiem a cylindrem.
Kolektor zdemontowany, uszczelka wprasowała się w żeliwo, niestety są i wżery, za małe by żeliwo napawać. Mam uszczelki erlinga tworzywo-metal i inne z samego tworzywa. Dostęp do wyszlifowania słaby,wystają rurki do recyrkulacji spalin( nie do odkręcenia), trochę szlifierką i pilnikiem, ale nie wiem jak duże mogą być nierówności na kolektorze wydechowym....
to że ty czegoś nie potrafisz ,nie oznacza ,że nie potrafią inni. Nie to że nie potrafię - używam z reguły wierteł 3, 5, góra 6 mm - do rozwiercania szpilek kolektorów itp - a że używam kobaltowych, więc w przypadku stępienia, kupuję nowe - w śrubach 10.0 i powyżej byle czym nie da się wiercić, tym bardziej że te wiertła mają łamaną krawędź tnącą -...
Witam. Ty też masz problemy z sennością. Taki nasz los konstruktorów. Najwięcej pomysłów jest z nocy. Zastanawiałem się nad zamianą Twojej rurki miedzianej na pręt gwintowany nierdzewny. Dopasować korek do rurki szklanej i za pomocą pręta nakrętek i podkładek ścisnąć korek aby się nie przesuwał. Długość górnej szpilki można dopasować w ten sposób aby...
Bez jaj wymiana rurki plastikowej 400 zł? :-D Generalnie słabe to jest, gdy serwis przez nieudolność nie potrafi sobie poradzić z prostymi naprawami i z uwagi na wydłużony przez to czas naprawy obarcza klienta kosztami. Wymiana takich pierdół jak ta odma w normalnym serwisie to 15-20 min. Ciekawe co by zrobili gdyby np w tym silniku (bo go miałem) przyszło...
To może ja napiszę jak mierzę przebieg na kolektorze HOTa. Dawno temu kupiłem na targu rosyjski oscyloskop, i do niego była też sonda tłumiąca RC z przełącznikiem 1:1/1:10. Oczywiście 1:1 to jest zwykły kabelek a dopiero 1:10 włączają się obwody RC. Oscylosop (bez sony) ma max zakres we Y 50V/dz, co daje z sondą zakres 500V/dz, ma 6 działek, czyli mogę...
Coś ruszyło do przodu, ale mam problem ze szpilką na kolektorze T4. Sprawdzałem kilka diod (m.in DSEI12-06A, BYV08-600), jak dobrze pamiętam to najlepiej sprawdził się mosfet IRF830. Częstotliwość kluczowania udało się wyciągnąć do 77kHz. Układ nieco zmieniony i "nawet działa", jednak do końca jeszcze trochę zostało. W kwestii zakłóceń przewodzonych...
Tak myślę jednak o poduszce. Jest po przeciwnej stronie czyli pod kolektorem wylotowym, dojście do śruby wygodne. Poduszka ma jakieś 6-7 cm. Teoretycznie powinien się tyle opuścić. Boję się kolektora bo szpilki.
to chyba lepiej w intercarsie za 1500 zł kupić Bosala całą rurę z katalizatorem gdzie łącznik będzie oryginalny z fabryki niż takie coś Zdecydowanie lepiej, niż próbować coś spawać do wydechu na aucie, który jest skorodowany i zaolejony i nie ma go jak dokładnie oczyścić, ani podejść ze spawarką. Swoją drogą to mnie to trochę dziwi bo nie można kupić...
Po opisie namierzenia uszkodzenia sugerowałbym jednak brak odchylania. Często pada rezystor zasilający klucz. Sprawdź odchylanie - albo podnieś napięcie na G2 (najniższy potencjometr w trafie) - cienka pionowa linie = brak odchylania; albo oscyloskop w rękę i szukamy. Szpilki na kolektorze HOT-a powinny mieć wartość szczytową ok 1 kV. Jeśli odchylanie...
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
trzeba parę szpilek urwać zanim doświadczenie przyjdzie ;]
Witam potrzebuję pomocy wycieka olej z kolektora dodam że nie jest to wyciek ze szpilek jest wymieniona głowica tłok pierścienie co może być przyczyną
Auto kreci odpala ale chodzi bardzo nie rowno szarpie silnikiem nie wchodzi na obroty i silnik wydaje dziwne odglosy tak jak by cos strzelalo czasem.Nie wiem czy przyczyna moze byc urwana szpilka ktora sie wkreca z gory kolektora czy moze ja cos zle poskladalem.
IAW 8F5T dzięki za numer sterownika pozostaje tylko sprawa głowicy jak ją rozpoznać? można używać zamiennie sterownika IAW 18F.B4 ze sieny oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 spi 60KM, 1.1 spi; wszystkie z punto 1; widać tu wyraźnie że w 1.2 75 KM kanały są większe, a zewnętrzne szpilki trzymające kolektor ssący do głowicy nie są...
Tak z ciekawości, w którym miejscu dokładnie spawaliście i gdzie była podpięta masa? spawana była szpilka od kolektora ssącego (jakimś cudem się urwała i resztki trzeba było jakoś złapać do wykręcenia) masa na silnik przez ucho do podwieszenia silnika Dodano po 4 Masa pewnie na kastę a spawali silnik........... ...taaaaa spawaliśmy silnik a świstak...
Schemat z #15 błędny. Nie montował bym tego kondensatora. Jak pisałem wyżej można szpilki zniwelować programowo. Jeśli już to z kolektora rezystor np 1kΩ i dopiero za rezystorem kondensator 1µF do masy. Sygnał dla procesora bierzemy z kondensatora.
Co do turbo do zdjęcia półos prawa ,zlanie płynu chłodniczego ,demontaż chłodnicy egr bo jest na szpilce z kolektora wydechowego ,demontaż wszystkich rur z turbo do czyszczenia a rura od turbo jest kręcona na śrubach 6mm polecam przeciąć na pół klucz płaski 8 bo dojście ch..... na maxa temat przerabiany wczoraj i mam ten sam problem co wy dziś sprawdzam...
No to nie pozostaje nic innego jak dodanie slope compensation: Tranzystor NPN małej mocy, kolektor do Vref, baza do Ct emiter przez rezystor 3k3 do CS+. Konieczna będzie po tym zmiana dzielnika w układzie regulacji prądu.
Używam tranzystory IGW75N60T; TO247; IGBT KANAŁ N;150A 600V ; Infineon załączają napięcie prądu stałego 30V o natężeniu 75 A w impulsie Wyniku indukcji powstałej w cewce następuje zwrotne napięcie o przeciwnej polaryzacji zabezpieczam diodą i tak następuje przebicie tranzystora pewnie wyniku szpilki napięciowej jak zabezpieczyć przed szpilką wstawiałem...
Stwierdziłem, że jednak będe zamawiał uzywane turbo ( jest czyszczone i jest parę miesięcy gwarancji), na warsztacie to przełoże. Pytanie tylko co co sie zaopatrzyc dodatkowo ( nakrętki kolektora - jakie?szpilki?c, czy uszczele pod kolektory ssacy i wydechowy - trzeba nowe? czy jak stare nie będą uszkodzone można dać te same?, czy rurka doprowadzająca...
Chcesz to robić sam? Bez komputera? Da się, ale masz analizator spalin? Jak Ci w końcu raz, a porządnie strzeli to masz po kolektorze, a jego wymiana to nic przyjemnego, zwłaszcza jak ukręcisz którąś szpilkę... chyba że już masz rozwalony kolektor i właśnie dlatego Ci strzela (lewe powietrze -> uboga mieszanka -> strzały).
Dzień dobry, może ktoś rozkręcał układ wydechowy od kolektora wydechowego w samochodzie Renault Clio 2 1999 r. 1,2 D7F 44 KW. Na zdjęciach (na dwóch widziałem) z aukcji części używanych kolektor wydechowy jest razem ze szpilkami to znaczy, że można to rozkręcić. Ale jak? Szukałem oryginalnej nakrętki żeby się przyjrzeć, ale nie znalazłem. Próbowałem...
Czyli na spokojnie 2x 300R + 18R i powinno być ok. Stroić będę też z nieco obniżonym napięciem bo szkoda coś upalić ;) Będę to powtarzał jak mantrę bo wymieniać w tym tranzystory to nieopłacalna zabawa. Dobrze więc jeszcze dwa pytania, które nasunęły mi się na szybko: Czy są jakieś ogólne wskazówki kiedy stosować tłumiki typu PI lub T? Ja osobiście...
Witam ponownie. Auto przerobione, przejechało już ponad 1000 km i wszystko gra. Jest troche spadek mocy i dynamiki, ale tragedi nie ma, podobno można jeszcze troche dawką paliwa ruszyć, ale tego jeszcze nie testowałem. Spalanie raczej takie samo jak przed przeróbką, choć to auto żony więc dokładnych danych nie powiem,ale ostatni wyjazd na wczasy załadowany...
Może to być żeliwo mieszane, a tego podobno nie da się pospawać. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. A co komu przeszkadza podkładka? Obciąć drugą szpilkę (bo też już marnie wygląda) i wstawić ruchomą flanszę, metalową z nowymi szpilkami. Flansze przecinasz żeby założyć i spawasz na kolektorze już. I masz na wieki. Chyba że to jakiś zabytek i chodzi...
Tak owszem jeśli chodzi o głowicę to wiem i mam te dane producentów i Rovera ale chodzi mi o szpilki od kolektora wydechowego , ssącego etc.. Z jaką siłą je dokręcać ? Jak odkręcałem kolektor wydechowy to wydawało mi się, że nie były one zbyt mocno przykręcone. Na uszczelce na każdym tłoku na "17" jest ślad przedmuchu co by potwierdzało, że były zbyt...
Witam, W związku z brakiem roboty mam zamiar w najbliższym czasie zająć się zaworami w ciapku. Myślę ,że przez te parę lat się rozregulowały ponieważ kiedy, przykręcałem szpilki do kolektora coś mi się nie widziały. W tym roku zaczęło coś bardziej pukać, no na razie nie tak bardzo ,ale lepiej to zrobię. Po ciężkiej robocie obudowa robi się gorąca praktycznie...
Witam po ''krótkiej'' :) przerwie. Przyszedł czas na wymianę kolektora wydechowego z powodu braku kołnierza przeżartego przez rdzę, udało się wyjąć sam kolektor niestety szpilki już nie chcą się dać wykręcić. Do jednej została przyspawana nakrętka i grzana palnikiem, niestety materiał poddał się a szpilka nawet nie drgnęła i teraz jest już krótsza :(....
Sprawdź kolektor wydechowy tak jak by był pęknięty albo szpilka w głowicy się urwała... Dźwięk który ja słyszę na nagraniu jest niezbyt wyraźny ale do tej usterki mi pasuje...
Plecionki mają rok, są zabezpieczone, nakretki z nierdzewki szpilki przeszlifowane, zasmarowane, styki z blacha i silnikiem wyczyszczone, a na co wplywa przy stukaniu kiepska masa?
No więc tak złóż te wszyskie szpilki i kolektory bo to nie w tą strone zmierzasz...nie trzeba wywalać silnika tylko zwal lewy bok owiewki odkręć zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego następnie zobaczysz rozrusznik.Rozrusznik jest przymocowany na dwie śruby M6 (klucz 8mm) wkręcane pionowo do silnika-takie dwie aluminiowe łapki na korpusie rozrusznika...
gdy gaśnie brak iskry natomiast pompa pracuje Żeby pracowała, sterownik musi dostawać sygnał o obracającym się wale korbowym. Czyli można założyć że czujnik "nadaje", bo pompa pracuje. I tyle bez oscyloskopu... Mniemam tylko że podczas kręcenia, podłączona równolegle z pompą lub cewką żarówka, nie miernik, to pokazuje . Na słuch, to nie wiem, może...
Klimku - dzięki, to oznacza, że na zbyt małej dyszy znacznie przekraczałem czas grzania, ok, poniał. Spróbujcie jeszcze o tych szpilkach - faktycznie to szpilka mogłaby być tylko osłoną dla grubego drutu aluminiowego 8mm, i może wtedy nawet możliwe byłoby wyciągnięcie samej rury zewnętrznej a pozostawienie tylko drutu alu. Gdybam o wzroście mocy samego...
Może stukać kolektor dolotowy, bo czasami luzują nakrętki mocujące go na szpilkach pod wtryskiwaczami. Miałem taki przypadek. Pozdrowienia
Czy w tych modelach były montowane różne turbosprężarki? Czytałem gdzieś że były dwie i różniły się mocowaniem kolektora. Jedna była na szpilki druga na pierścień. W aucie nie ma filtra cząstek stałych.
Diody już przekręcałem, różnicy nie było, teraz są katodą do R 206, Tak powinno być. nie rozumiem jaką funkcję pełni C 206. Zwiera R206 dla sygnałów zmiennych, przez co układ stabilizacji napięcia ma większe wzmocnienie, to jest jeden z elementów które mogą wpłynąć na stabilność. Transformator mam podpięty do płytki przewodem, może dlatego taki dziwny...
Wiem że to nie twoja wina, lecz muszę napisać by ostrzec innych . Przejechałem się na tym PDF-ie który mi podrzuciłeś o dokręcaniu wtryskiwaczy . Postępowałem zgodnie z tym co tam napisane , przynajmniej tak mi się wydawało . Czyli miałem dokręcać wtryskiwacze momentem 30 Nm . Ponieważ wydawało mi się to dużo to ustawiłem 20Nm . Nie dojechałem nawet...
Witam wszystkich. Przedstawię wam koledzy temat jaki trafił mi się w tamtym tygodniu , może coś pomoże dla kolegi w tym temacie. Auto to Passat b3 1.8b+lpg monowtrysk 90km (Auto znajomego) . Auto robi dziennie 12 kilometrów po mieście, do pracy i z powrotem.Tygodniowo ubywa mu 1.5 litra płynu chłodniczego, do tego pufa sobie białymi oparami z rury wydechowej...
W takich dziwnych przypadkach robię tak : Zasilanie układu linii to ok 140V. Zamiast tego napięcia podaję z zasilacza tego TV mniejsze np 15V. Zazwyczaj układ wystartuje. Wtedy mierzę miernikiem napięcia wyjściowe z trafopowielacza oczywiście po diodach. Gdy nap zasilania jest około 10razy mniejsze to wszystkie nap wyj powinny byś też ok 10razy mniejsze....
Może zalać świece płynem za sprawą tych podkładek w kolektorze ssącym o których pisałem wcześniej. Szpilki mocujące głowicę cału czas są w płynie ( bo to silnik na tulejach mokrych!)
Dla zabezpieczenia tranzystora przed szpilkami napięcia z cewki przekaźnika podłącza się diodę równolegle do cewki przekaźnika (tylko tak, żeby nie robiła zwarcia ;)). A żeby nie migało, stosuje się dodatnie sprzężenie zwrotne - tak, by wyłączanie wymagało jaśniejszego światła, niż takie, przy którym jest załączanie, plus to, co da żarówka - to może...
Żeby ocenić, jakie jest napięcie, można zmierzyć prąd R102 - może poniżej niego wstawić diodę 1N4148 w kierunku przewodzenia i do niej podłączać miernik na zakresie 200uA? Warto sprawdzić napięcie na R100 - jeśli jest poniżej np. 100mV, to można uznać, że układ nie daje rady wytworzyć takiego napięcia, jakie powinien dawać; ale jak jest znacznie więcej,...
OTVC nie startuje. Brak wysokiego napiecia. Przetwornica pracuje. Uszkodzony rezystor 3.9 k w obwodzie tranzystora sterujacego bazą tranzystora kluczujacego 2SD1554 Dziwne zachowanie w obwodzie sterowania bazy tego tranzystora. Brak impulsów sterujacych na bazie (jakies szpilki) Odłaczenie napiecia zasilajacego na kolektorze powoduje pokazanie sie tych...
316cdi więc założyłem że 906 No to źle założyłeś: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... W linku nie ma ostatniej generacji Sprintera, ale on również ma wersję o oznaczeniu handlowym "316 CDI" Do tego (żeby nie było za łatwo) model 906 ma dwa silniki: 646 (wcześniejszy) i 651 (późniejszy). Oba auta można było kupić z oznaczeniem "316...
Sprawdź szczelność kolektora wydechowego.często mylone ze stukaniem z głowicy a to poprostu nieszczelność-uszkodzona szpilka lub uszczelka
Masz narysowane na schemacie. Gdybyś miał Zenerkę 18V, lepiej byłoby ją wstawić jak na podałem i zmienić wartości tych R. Zenerka przydałby się, by zabezpieczyć bramkę MOS-a gdyż ma Ugs 20V a zasilanie jest 24V. Z nią można by "głębiej" nasycić MOS-a, np. do 18V. Bez niej, dzielnik na 680Ω dzieli 24V na pół i na bramkę podawane jest tylko max....
uziom szpilka urwać szpilka oscyloskop szpilka
laguna zaprogramować wykręcić śruba kocioł kondensacyjny termet
lodówka lampka lodówka ladycook
Listwa zasilająca antyprzepięciowa - zmiana sygnalizacji Brak dźwięku z telewizora na amplitunerze - przyczyny i rozwiązania