Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Witam. Ty też masz problemy z sennością. Taki nasz los konstruktorów. Najwięcej pomysłów jest z nocy. Zastanawiałem się nad zamianą Twojej rurki miedzianej na pręt gwintowany nierdzewny. Dopasować korek do rurki szklanej i za pomocą pręta nakrętek i podkładek ścisnąć korek aby się nie przesuwał. Długość górnej szpilki można dopasować w ten sposób aby...
Echh przyszedł ten CD4518 próbuje uruchamiać i nic nic .... sam koder pobiera jakies 12mA , sam dekoder jakie 3,5 mA , jak spinam razem to pobieraja jakies 15 mA , jeszcze odkryłem że jak wczesniej uruchamiałem ze dekoder zasilałem z kodera ale przez pomyłke przed stabilizatorem uc7805 czyli zasilaem go nie 5 V tylko jakieś 8-10 V jak uruchamiałem ale...
Wiem że to nie twoja wina, lecz muszę napisać by ostrzec innych . Przejechałem się na tym PDF-ie który mi podrzuciłeś o dokręcaniu wtryskiwaczy . Postępowałem zgodnie z tym co tam napisane , przynajmniej tak mi się wydawało . Czyli miałem dokręcać wtryskiwacze momentem 30 Nm . Ponieważ wydawało mi się to dużo to ustawiłem 20Nm . Nie dojechałem nawet...
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Czy ten chałas nie jest przypadkiem "cykaniem" którę zmniejsza się lub znika po nagrzaniu silnika? Jeśli tak to jest to najprawdopodobniej pęknięta szpilka kolektora lub sam kolektor jest delikatnie pęknięty. Spotkałem się kiedyś również tylko że w silniku x20xev z "terkotaniem" z okolic rozrządu. Okazało się że napinacz uderza o koło pasowe.
Sprawdź kolektor wydechowy tak jak by był pęknięty albo szpilka w głowicy się urwała... Dźwięk który ja słyszę na nagraniu jest niezbyt wyraźny ale do tej usterki mi pasuje...
Witam po ''krótkiej'' :) przerwie. Przyszedł czas na wymianę kolektora wydechowego z powodu braku kołnierza przeżartego przez rdzę, udało się wyjąć sam kolektor niestety szpilki już nie chcą się dać wykręcić. Do jednej została przyspawana nakrętka i grzana palnikiem, niestety materiał poddał się a szpilka nawet nie drgnęła i teraz jest już krótsza :(....
dzisiaj rozmawiałem w warsztacie specjalizującym naprawą wydechów .....odkręcenie sondy Lambda która jest pod kolektorem w aucie 12 letnim kończy się na ogół zerwaniem gwintu i uszkodzeniem kolektora :cry: :cry: kalkulując ; sonda około 200, kolektor około 200, robocizna raczej a chyba na pewno powyżej 100 PLN .....do tego zerwać się może któraś szpilka...
#JAREK~ Dziękuję :d jestem zbyt chaotyczny wciąż, tak, mur-xxx to sa szybkie ;d. Ale apropo: czytam kolejny raz, kolejny dzien temat o diodach, w zasadzie rozne tematy i nadal nie pojmuje. W ukladach impulsowych czy to boost/buck-b, flyback w jakichkolwiek odmianach jak zvs, cokolwiek... nawet zwykly generatorek samowzbudy, czy wersja HV* ktory budowal...
Diody powinny chronić lepiej, niż warystor, bo przy znacznie mniejszym napięciu przewodzą. Tylko trzeba je podłączyć tak, żeby jakiekolwiek napięcie poza zakresem normalnej pracy powodowało przewodzenie diody i zwieranie tego napięcia. W sumie widziałbym możliwość wstawienia trzech diód: (1) standardowo kolektor -|>|- plus zasilania (przekaźnik jest...
Wystarczy połączyć kondensatorem kilka uF kolektor z wejściem TRIG podciągniętym do Ucc przez rezystor ok.47k i mamy piękne rozwiązanie tematu. Ujemna szpilka ładowania po wyzwoleniu jest jednoznacznie interpretowana przez wejście TRIG
Cześć, jeśli jest to układ podobny jak MARVIN EX5G to rzeczywiście jest to dziwne. W EX5G zastosowano układ podbijania napięcia z przetwonicy oparty na dławiku tranzystorze i diodzie, z 50 kilku votlów do ponad 200 przy braku obciążenia. W moim przypadku dociążyłem zasilanie trafa przez żarówkę 25 wat i maksymalne napięcie nie przekraczało 66voltów....
Zdjęcie multimetru w tym oscyloskopie przypomina mi moduł ze stacji kosmicznej albo łazika marsjańskiego.... Może i w tym celu było to projektowane ;D. Nie wiem czy dobrze robisz zmieniając w tej chwili komparator 1A8. Zauważ, że pracujący na otwartej pętli sprzężenia zwrotnego wzmacniacz może mieć tendencję do niestabilnej pracy - oscylacji. Dlatego...
Pierwsza sprawa, brak rezystorów na bazach tranzystorów. Spalisz port. Druga sprawa, sterując obciążeniem indukcyjnym jakim jest silnik, musisz dać diody zabezpieczające kolektory tranzystorów. Diodę dajesz tak aby zwierać szpilki na kolektorze do Vcc.
Witam wymianialismy kolektor wydechowy w moim aucie i chyba jedna sruba zostla za mocno dociagnieta bo efekt jest taki, ze troche wystaje wiecej niz inne... czy mozna ja spowrotem wkrecic i jak to zrobic najlepiej zeby nie spieprzyc nic.
A i jeszcze jedno, moja jest z 97 roku, zdecydowałem się na tą metodę bo szpilki kolektora wydechowego, nie miały ochoty ruszyć, nie chciałem nic ukręcić, metodą którą opisałem wyżej ogarniesz uszczelniacze w około 2 godzinki, na spokojnie. Z założeniem sprężyn, i zabezpieczeniem nie ma zbytniego problemu, ponieważ nowe uszczelniacze, będą dość ściśle...
Rozumiem że gwinty są w turbinie Są dwie śruby i dwie szpilki w kolektorze wydechowym z tyłu turbiny a na nich nakrętki. To ,że jakieś mocowanie się zerwie no może tak się zdarzyć , dlatego trzeba to robić na ciepło bo jest spora szansa ,że się uda bez problemów.
Witam Dosia84-ale miałes problemy z założeniem gaźnika od Jawy na szpilki w kolektorze?Róznica niewielka- 2mm... Pozdrawiam Arek
Jesteś pewien, że sączy się spod głowicy, a nie spod szpilek kolektora? Ze szpilek kolektora też kapało. Wczoraj dałem nowe uszczelki kolektora, wyczyściłem gwinty szpilek i skręciłem na masę Victor Reinz. Wymyję jeszcze raz silnik i zobaczę czy dalej się poci. Też cieknie z pod gniazd wtryskowych, w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowicę. To też można...
Zerwała się szpilka kolektora. Po nawierceniu i próbie wykręcania wykrętak się urwał. Jak wykręcić szpilkę z urwanym wykrętakiem?
Uszczelka się nie podwinęła podczas zakładania, wyciek jest dalej od strony turbiny czy u samej góry tak jakby spod szpilek kolektora ssącego?
W swoim samochodzie też miałem zapach spalin i u mnie winowajcą była pęknięta szpilka kolektora wydechowego(nieszczelność) Często łącznik elastyczny wydechu daje takie efekty.
Możesz mieć problem z przekaźnikiem zapłonu 1, jego działaniem, lub przewodami z nim współpracującymi. Nie ma iskry, więc sprawdź zasilanie cewki na pinach wtyczki C (- czarny) i D (+ różowy), oraz jej i przekaźników masę G104, przykręconą do szpilki kolektora ssącego, pierwsza od strony skrzyni biegów :?: https://obrazki.elektroda.pl/9028773300_...
EGR szczelny??? Czasem gwiazda urwana szpilka kolektora wydechowego (uszczelka).
Witam, np. w starych motocyklach - pojawia sie identyczny problem 'przelewania sie gaznika', jesli ktos wstawi zbyt grube - miekkie uszczelki / pomiedzy gaznik a glowice lub cylinder, bo gaznik jest wtedy dosc daleko 'odsadzony' od cylindra lub glowicy i zaczyna wpadac w drgania rezonansowe [ 'terkocze' na szpilkach lub na kolektorze ssacym ]... Wtedy...
spotkałem się z tym problemem, otwory szpilek kolektora są przewiercone na przestrzał i olej przechodzi gwintem. Wkręć szpilki w głowicę na sylikon i będzie ok.
Esa robiłem tylko kilka razy i to kilka lat temu, więc poprawcie mnie jeśli źle myślę. W silnikach polskiej produkcji często otwory do szpilek kolektora wydechwego były przewiercane do kanałów olejowych. Z czasem szpilki lubiły się luzować i olej po gwincie zaczął wydostawać się na zewnątrz. Najprostszym sposobem jest odkręcenie wydechu i sprawdzenie...
Witam. Przyczyną była urwana szpilka kolektora i luźny kolektor, po dokręceniu go mimo jednej urwanej szpilki , metaliczne stuki ucichły.
Nie dałem kondensatora między C, a E bo uznałem, że w tak prostym układzie nie warto. Witam, Raczej warto, ponieważ układ produkuje dość mocne szpilki, które bez obciążenia kolektora po prostu ubijają Ci diodę.
Co prawda w innym samochodzie,ale też było czuć spalinami w środku. Przyczyną była urwana szpilka kolektora wydechowego,ale jeszcze przy spalinach był taki gwizg.
Przerabiałem niedawno taki sam objaw w swoim 2.0 crdi i u mnie była urwaną szpilka kolektora wydechowego a siedzi tam metalowa uszczelka i tak samo gwizdało. Posprawdzaj śruby.
Te szpilki są efektem przeładowania pojemności złącza kolektor-emiter tranzystorów, obciążenie indukcyjne wymusi ciągłość przepływu prądu, który łagodnie przeładuje właśnie te pojemności. Moim zdaniem szukasz przysłowiowej "dziury w całym".
Przyjrzyj się dobrze szpilkom kolektora wydechowego, zwłaszcza tym krańcowym i czy okopcenia jakiegoś tam czasem nie ma. Czasem gdy szpilka jest pęknięta czy urwana lubi sobie cykać i grać na nerwach ;)
Taki kolektor kosztuje 80€ na ebay Wraz ze wszystkimi uszczelkami, szpilkami, nakretkami 🤔
Stawiam że to ursus C-330- przynajmniej zawsze o niego pytałeś :D Olej najczęściej idzie spod szpilek kolektora wydechowego. Wystarczy je wkręcic w głowicę na uszczelniacz. Ewentualnie jak odkręcisz kolektor to będziesz widział czy czasem nie wali przez prowadnice zaworów. :D
Podłej po kilka kropel ropy pomiędzy wtrysk i głowicę obserwuj czy przy starcie silnika i obrotach o których pisałeś , pojawi się przy którymś mgiełka. Na zimnym silniku pomacaj czy masz wszystkie szpilki kolektora wydechowego. Możliwe też że puszcza uszczelka kolektora wydechowego.
Czyszczenie turbo raczej jest na krótki okres i wiąże się z jej demontażem plus jej rozbieranie a tam czekają cię zardzewiałe i przegrzane śruby łatwo urwać szpilkę kolektora wydechowego czy trzy śruby trzymające zmienna geometrie.
Dzisiaj stworzyłem 126 cc (-: Przeróbka polegała na wyżuceniu aisana, a potem na jego kolektorze wstawiłem 2 szpilki i zamontowałem gaźnik od 126p bez elektrozaworu. Efekt jest niesamowity. Autko odpala za I razem, choć tzreba tak samo jak malca trochę rozgrzac na ssaniu bo inaczej gaśnie. Gaźnik posiada oryginalne dysze i jest wszystko OK. W razie...
Pękł mi kolektor wydechowy i muszę go wymienić. Próbowałem go odkręcić ale szpilki są długie i się przeginają, nie chcą się wykręcić. Może ma ktoś jakiś sposób na wykręcenie, żeby nie pourywać szpilek?
Urwana szpilki na wydechu przy 1 cylindrze--standart Występuje na zimno Dokładnie. Wsadź rekę i sprawdź czy nie jest luźna nakrętka ze szpilką. Jeżeli masz kanał lub podnośnik będzie widać zakopcenie w okolicy szpilki kolektora 1-szego cylindra. Jeżeli tak to nie próbuj dokręcać tylko kolektor do zdjęcia i wiercenie. Plus jest taki, że można to zrobić...
Przyczyny mogą być różne. Spotkałem się kiedyś z podobnym problemem i okazało się, że otwór na szpilkę, która trzyma kolektor był przewiercony do wnętrza głowicy, a olej przeciskał się po szpilce.
Witam Panowie mam problem otóż z auta leci olej zbiera się ona łączeniu silnika ze skrzynią więc pewnie uszczelniacz poszedł na wale ale olej także leci spod kolektora ssącego jak również chyba krople się robią na samych szpilkach kolektora wydechowego co to znaczy nie mam pojęcia skąd tam się wziął olej? Auto to audi a4 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok olej...
Mam ukrecone szpilki kolektora w glowicy i wykorzystalem juz wiele roznych mozliwosci, ktore zawiodly. Jedyna sensowna i ostateczna, wydaje sie przyspawanie nakretek i wykrecenie ich Bez powodu się nie ukręciły. Jaką masz pewność, że zamiast wykręcić nie zerwiesz spawu albo nie ukręcisz 1-2 mm pod spawem?
jestem na bieżąco w tym temacie i uwierz mi , jesli chcesz zeby to jezdzilo na samej benzynie to jedyna sensowna droga to zazlozenie osprzetu z gsi + swinia + map sensor powiedzmy 2.5 barowy motoroli (glowica z gli i gle ma inaczej rozłożone szpilki kolektora dolotowego )
Przez te 28tys. km które przejechałem dolałem z 1l oleju a może troszkę mniej lub więcej. Czyli brać się za to czy zostawić i czekać aż będzie kapać? Jeśli tylko się "poci", nie "znaczy terenu" i nie bierze oleju to nie dotykać. Ukręcisz szpilkę kolektora wydechowego i dopiero będziesz miał problem.
W obwodach kolektorów tranzystorów włącz szeregowo diody prostownicze (w kierunku przewodzenia - katodą do kolektora, anodą do uzwojenia).
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Pod kolektorem jest uszczelka i na puszczało ciśnienie z turbiny tam syczało tak palił tylko brak mocy Dosyć powszechny problem w silnikach 651. Luzują się szpilki mocujące kolektor (albo urywają) Pojawiają się błędy i motor wchodzi w tryb awaryjny.
Muszę zrobić tą urwaną szpilkę bo i tak już zdjąłem kolektor. Może jakiś fachowiec od urwanych szpilek czyta ten temat i poradzi jak się za to zabrać. Szpilka nie wystaje z głowicy, jest urwana jakieś 5mm od czoła.
dzieki serdeczne sprobuje tak zrobic a wiesz moze czy kolektor wydechowy mnie pusci bo odkrecilem wszystkie nakretki i cos nie bardzo chce puscic i nie wiem czy musze odkrecic jeszcze rure od kolektora czy poprostu wykrecic ( oby nie bo jest kiepski dostep ) szpilki mocojce kolektor - dzieki jeszcze raz
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
Witam ma taki sam problem . Co Zrobiłem do tej pory Wymienione Tuleje Prowadzące Podkładki miedziane Uszczelniacze Wtryskiwaczy Nowa uszczelka i nowy dekiel zaworów Nowe uszczelki Kolektora Nowe szpilki z nakrętkami do wtryskiwaczy i jak leciało tak dalej leci juz nie wiem co moge jeszcze zrobic
Wymień kondensator pomiędzy masą a jego Kolektorem, nie mam schematu, więc nie powiem ci, jaki /taki na napięcie 1600V może być 5n6 (strzelam) w każdym razie wyschnięcie tego kondensatora powoduje zwiększenie szpilki na Kolektorze i Tranzystor musi paść. Powodzenia.
Witam. Potrzebuję wymiary rozstawu szpilek i rozmieszczenia kanałów wydechowych (a najlepiej jakby ktoś mógł odrysować go na kartce papieru i zeskanować) kolektora wydechowego do ibizy 1.2 system porsche. Nie pytajcie po co, jeśli mój plan się uda wszystkiego się dowiecie.
Jeżeli miałby łapać fałszywe powietrze ,to tylko pomiedzy kolektorem a podstawą gaznika jest ona przykręcona na 4 szpilkach od spodu kolektora 2 węzej 2 szerzej. tylko że nie ma to wpływu przy większych obrotach.Tą usterkę latwo sprawdzic wystarczy popuścić dyszę wolnych obrotow jeżeli obroty wzrosną to znaczy że łapie lewe powietrze pod gażnikiem....
Dla zabezpieczenia tranzystora przed szpilkami napięcia z cewki przekaźnika podłącza się diodę równolegle do cewki przekaźnika (tylko tak, żeby nie robiła zwarcia ;)). A żeby nie migało, stosuje się dodatnie sprzężenie zwrotne - tak, by wyłączanie wymagało jaśniejszego światła, niż takie, przy którym jest załączanie, plus to, co da żarówka - to może...
Klimku - dzięki, to oznacza, że na zbyt małej dyszy znacznie przekraczałem czas grzania, ok, poniał. Spróbujcie jeszcze o tych szpilkach - faktycznie to szpilka mogłaby być tylko osłoną dla grubego drutu aluminiowego 8mm, i może wtedy nawet możliwe byłoby wyciągnięcie samej rury zewnętrznej a pozostawienie tylko drutu alu. Gdybam o wzroście mocy samego...
tu nie chodzi o rozwalenie tylko odkrecenie dwoch nakretek od kolektora wulotowego na klucz 15 oczywiscie oryginalnie.jak nie to wystarczy docisnac te nakretki do gory i wyjac szpile zabezpieczajace cale polaczenie szpilek z kolektorem wydechowym to nas nic nie kosztuje oprucz troche pracy.a troche sie wyjasni
No to nie pozostaje nic innego jak dodanie slope compensation: Tranzystor NPN małej mocy, kolektor do Vref, baza do Ct emiter przez rezystor 3k3 do CS+. Konieczna będzie po tym zmiana dzielnika w układzie regulacji prądu.
Żadne pierścienie, załóż i zatnij szpilki w głowicy do kolektora wydechowego, olej ciągnie po gwincie na zewnątrz, ewentualnie możesz zakręcić je na jakimś kleju. Ale odpowiednie szpilki z podsadzeniem i odpowiednio zacięte na 100000000% rozwiążą problem, chyba że gwint zerwany albo pękła przy otworach.
To może ja napiszę jak mierzę przebieg na kolektorze HOTa. Dawno temu kupiłem na targu rosyjski oscyloskop, i do niego była też sonda tłumiąca RC z przełącznikiem 1:1/1:10. Oczywiście 1:1 to jest zwykły kabelek a dopiero 1:10 włączają się obwody RC. Oscylosop (bez sony) ma max zakres we Y 50V/dz, co daje z sondą zakres 500V/dz, ma 6 działek, czyli mogę...
Przez szpilki olej dostaje się do kolektora w 330 a nie w 360. Jeśli już wali olejem w kolektor to remont cię nie minie. Taką ilość oleju w 60-ce może przedostać się tylko między tłokiem a cylindrem.
Kolektor zdemontowany, uszczelka wprasowała się w żeliwo, niestety są i wżery, za małe by żeliwo napawać. Mam uszczelki erlinga tworzywo-metal i inne z samego tworzywa. Dostęp do wyszlifowania słaby,wystają rurki do recyrkulacji spalin( nie do odkręcenia), trochę szlifierką i pilnikiem, ale nie wiem jak duże mogą być nierówności na kolektorze wydechowym....
Pytanie jest czysto teoretyczne, wiem że w praktyce lepszy był by wtrysk i mocniejszy silnik. Czy posiadając UNO 1.0 93r na gaźniku można zrobić swap na 1.2 8v z Punto II, Pandy II. Silnik 1.2 8v 60km drugiej generacji 188A4000, oczywiście MPI na plastikowym kolektorze. Rozstaw szpilek metalowego kolektora dolotowego od gaźnika jest chyba taki sam,...
Gdyby diody tej nie było, w chwili wyłączenia tranzystora cewka , starając się podtrzymać przepływ prądu od Vcc do kolektora tranzystora, powodowała by pojawienie się na kolektorze tranzystora dużej szpilki napięciowej (przeważnie przekraczającej dopuszczalne napięcie przebicia złącza kolektor-emiter). Więc pełni ona funkcję ochronną. Pzdr.Krzysiek
trzeba parę szpilek urwać zanim doświadczenie przyjdzie ;]
Tak, nie pasuje kolektor ssący na szpilki.
Może to być żeliwo mieszane, a tego podobno nie da się pospawać. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. A co komu przeszkadza podkładka? Obciąć drugą szpilkę (bo też już marnie wygląda) i wstawić ruchomą flanszę, metalową z nowymi szpilkami. Flansze przecinasz żeby założyć i spawasz na kolektorze już. I masz na wieki. Chyba że to jakiś zabytek i chodzi...
Albo pierścienie, które nie zgarniają oleju i wydmuchuje je do kolektora, albo uszczelka/mocowanie, albo wywala przez gwint szpilek od wydechu przy głowicy.
Jak dobrze dobiorę napięcie zasilania i prąd ? Bardziej zastanawia mnie fakt palenia się tranzystorów, ograniczyłem ich prąd do 700mA w aplikacji "flyback converter". Mam duże szpilki na kolektorze tranzystora, po podłączeniu diody z kolektora do zasilania, spaliłem generator i jestem w kropce :cry: . Chciałem wykorzystać cewkę, którą już mam. Brakuje...
Po pierwsze: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fa... 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Po drugie: regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy i silniczka, może obroty się ustabilizują. Skąd płyn leci? Z okolic kolektora wydechowego? Jeśli...
Tak myślę jednak o poduszce. Jest po przeciwnej stronie czyli pod kolektorem wylotowym, dojście do śruby wygodne. Poduszka ma jakieś 6-7 cm. Teoretycznie powinien się tyle opuścić. Boję się kolektora bo szpilki.
Witam. AUDI A3 8P 1,6 TDI 105 CAYC 2010r. 205 tys. km. Od pewnego czasu borykam się z wyciekami z kolektora dolotowego. Na początku delikatnie sączył się olej w okolicach wszystkich szpilek kolektora. Po wymianie uszczelek kolektora problem z pojawiającym olejem zniknął na jakiś miesiąc. Aktualnie z pod kolektora dolotowego na całej długości cieknie...
Miałeś już sygnalizowane, że możesz mieć problem z niekontaktującymi nogami w obudowie tranzystora. W przypadku tranzystorów CEMI w obudowach TO-92 zdarzały się nogi w lichych sortach, które miały niepewny kontakt ze strukturą krzemową i napięcie potrafiło skakać na elektrodach. Niektóre nogi dało się wręcz wyjąć z plastikowej obudowy. Mając pływające...
Piszesz - tak - kupiłbym nową belkę. Ciekawe - jakby Ci mechanik zaproponował "wymiana tulei - koszt 4 tysiące złotych". Albo wymiana plecionki za kolektorem plus wyciągnięcie silnika bo jedna szpilka się urwała. Ciekawe czy autor jeździł by bez jednej szpilki czy kazał wyciągnąć silnik inwestując 100% wartości auta bo po drodze by się okazało że podszuka...
Cześć, Pacjent jak w temacie Husqvarna 55 z 2002 roku wykorzystywana do domowego użytku. Rocznie obrabiam między 20 a 30mp drewna, ale 2 lata temu było ponad 40mp także różnie z tym jest. Dzisiaj po raz kolejny usłyszałem, że pilarka znacznie głośniej pracuje, a sam tłumik dostał lekkiego luzu. Z racji, że już wcześniej miałem problem z notorycznym...
Dzień dobry, może ktoś rozkręcał układ wydechowy od kolektora wydechowego w samochodzie Renault Clio 2 1999 r. 1,2 D7F 44 KW. Na zdjęciach (na dwóch widziałem) z aukcji części używanych kolektor wydechowy jest razem ze szpilkami to znaczy, że można to rozkręcić. Ale jak? Szukałem oryginalnej nakrętki żeby się przyjrzeć, ale nie znalazłem. Próbowałem...
Auto kreci odpala ale chodzi bardzo nie rowno szarpie silnikiem nie wchodzi na obroty i silnik wydaje dziwne odglosy tak jak by cos strzelalo czasem.Nie wiem czy przyczyna moze byc urwana szpilka ktora sie wkreca z gory kolektora czy moze ja cos zle poskladalem.
Witam potrzebuję pomocy wycieka olej z kolektora dodam że nie jest to wyciek ze szpilek jest wymieniona głowica tłok pierścienie co może być przyczyną
Coś ruszyło do przodu, ale mam problem ze szpilką na kolektorze T4. Sprawdzałem kilka diod (m.in DSEI12-06A, BYV08-600), jak dobrze pamiętam to najlepiej sprawdził się mosfet IRF830. Częstotliwość kluczowania udało się wyciągnąć do 77kHz. Układ nieco zmieniony i "nawet działa", jednak do końca jeszcze trochę zostało. W kwestii zakłóceń przewodzonych...
Plecionki mają rok, są zabezpieczone, nakretki z nierdzewki szpilki przeszlifowane, zasmarowane, styki z blacha i silnikiem wyczyszczone, a na co wplywa przy stukaniu kiepska masa?
Bez jaj wymiana rurki plastikowej 400 zł? :-D Generalnie słabe to jest, gdy serwis przez nieudolność nie potrafi sobie poradzić z prostymi naprawami i z uwagi na wydłużony przez to czas naprawy obarcza klienta kosztami. Wymiana takich pierdół jak ta odma w normalnym serwisie to 15-20 min. Ciekawe co by zrobili gdyby np w tym silniku (bo go miałem) przyszło...
Po opisie namierzenia uszkodzenia sugerowałbym jednak brak odchylania. Często pada rezystor zasilający klucz. Sprawdź odchylanie - albo podnieś napięcie na G2 (najniższy potencjometr w trafie) - cienka pionowa linie = brak odchylania; albo oscyloskop w rękę i szukamy. Szpilki na kolektorze HOT-a powinny mieć wartość szczytową ok 1 kV. Jeśli odchylanie...
Chcesz to robić sam? Bez komputera? Da się, ale masz analizator spalin? Jak Ci w końcu raz, a porządnie strzeli to masz po kolektorze, a jego wymiana to nic przyjemnego, zwłaszcza jak ukręcisz którąś szpilkę... chyba że już masz rozwalony kolektor i właśnie dlatego Ci strzela (lewe powietrze -> uboga mieszanka -> strzały).
Masz narysowane na schemacie. Gdybyś miał Zenerkę 18V, lepiej byłoby ją wstawić jak na podałem i zmienić wartości tych R. Zenerka przydałby się, by zabezpieczyć bramkę MOS-a gdyż ma Ugs 20V a zasilanie jest 24V. Z nią można by "głębiej" nasycić MOS-a, np. do 18V. Bez niej, dzielnik na 680Ω dzieli 24V na pół i na bramkę podawane jest tylko max....
Schemat z #15 błędny. Nie montował bym tego kondensatora. Jak pisałem wyżej można szpilki zniwelować programowo. Jeśli już to z kolektora rezystor np 1kΩ i dopiero za rezystorem kondensator 1µF do masy. Sygnał dla procesora bierzemy z kondensatora.
Może stukać kolektor dolotowy, bo czasami luzują nakrętki mocujące go na szpilkach pod wtryskiwaczami. Miałem taki przypadek. Pozdrowienia
to że ty czegoś nie potrafisz ,nie oznacza ,że nie potrafią inni. Nie to że nie potrafię - używam z reguły wierteł 3, 5, góra 6 mm - do rozwiercania szpilek kolektorów itp - a że używam kobaltowych, więc w przypadku stępienia, kupuję nowe - w śrubach 10.0 i powyżej byle czym nie da się wiercić, tym bardziej że te wiertła mają łamaną krawędź tnącą -...
Zdejmij gumowy przewód idący od filtra powietrza do kolektora ssącego, jeżeli podczas uruchamiania ciągnika powietrze będzie zasysał i wydmuchiwał kolektorem to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem, w tym miejscu blok ma najmniejszą powierzchnię przylegania z głowicą i jest szpilka pomiędzy cylindrami.
Używam tranzystory IGW75N60T; TO247; IGBT KANAŁ N;150A 600V ; Infineon załączają napięcie prądu stałego 30V o natężeniu 75 A w impulsie Wyniku indukcji powstałej w cewce następuje zwrotne napięcie o przeciwnej polaryzacji zabezpieczam diodą i tak następuje przebicie tranzystora pewnie wyniku szpilki napięciowej jak zabezpieczyć przed szpilką wstawiałem...
Tak z ciekawości, w którym miejscu dokładnie spawaliście i gdzie była podpięta masa? spawana była szpilka od kolektora ssącego (jakimś cudem się urwała i resztki trzeba było jakoś złapać do wykręcenia) masa na silnik przez ucho do podwieszenia silnika Dodano po 4 Masa pewnie na kastę a spawali silnik........... ...taaaaa spawaliśmy silnik a świstak...
No więc tak złóż te wszyskie szpilki i kolektory bo to nie w tą strone zmierzasz...nie trzeba wywalać silnika tylko zwal lewy bok owiewki odkręć zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego następnie zobaczysz rozrusznik.Rozrusznik jest przymocowany na dwie śruby M6 (klucz 8mm) wkręcane pionowo do silnika-takie dwie aluminiowe łapki na korpusie rozrusznika...
IAW 8F5T dzięki za numer sterownika pozostaje tylko sprawa głowicy jak ją rozpoznać? można używać zamiennie sterownika IAW 18F.B4 ze sieny oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 spi 60KM, 1.1 spi; wszystkie z punto 1; widać tu wyraźnie że w 1.2 75 KM kanały są większe, a zewnętrzne szpilki trzymające kolektor ssący do głowicy nie są...
Stwierdziłem, że jednak będe zamawiał uzywane turbo ( jest czyszczone i jest parę miesięcy gwarancji), na warsztacie to przełoże. Pytanie tylko co co sie zaopatrzyc dodatkowo ( nakrętki kolektora - jakie?szpilki?c, czy uszczele pod kolektory ssacy i wydechowy - trzeba nowe? czy jak stare nie będą uszkodzone można dać te same?, czy rurka doprowadzająca...
Witam Niestety musisz wymontować tę głowice , o ile nic nie znajdziesz w cylindrze [pęknięcia tuleji w górnej części , choć to małoprawdopodobne ] , sprawdź głowice pod ciśnieniem około 5 atm. ,powinieneś sobie z tym dać radę . A więc w głowicy są dwa kanały wodne , zaślepiasz je płaskownikiem [z uszczelką gumową ] skręcając dwiema szpilkami przez głowice...
Diody już przekręcałem, różnicy nie było, teraz są katodą do R 206, Tak powinno być. nie rozumiem jaką funkcję pełni C 206. Zwiera R206 dla sygnałów zmiennych, przez co układ stabilizacji napięcia ma większe wzmocnienie, to jest jeden z elementów które mogą wpłynąć na stabilność. Transformator mam podpięty do płytki przewodem, może dlatego taki dziwny...
Co do turbo do zdjęcia półos prawa ,zlanie płynu chłodniczego ,demontaż chłodnicy egr bo jest na szpilce z kolektora wydechowego ,demontaż wszystkich rur z turbo do czyszczenia a rura od turbo jest kręcona na śrubach 6mm polecam przeciąć na pół klucz płaski 8 bo dojście ch..... na maxa temat przerabiany wczoraj i mam ten sam problem co wy dziś sprawdzam...
W tych silnikach z takimi objawami kojarzą mi się dwie usterki. Połączenie przepustnicy z kolektorem ssącym wykonane z gumy z 4 szpilkami, pęka i nieszczelność powoduje podobne objawy.Druga usterka to pęknięta rurka odmy przy bloku. Winny też czasami jest nastawnik przepustnicy, ale to trudniej zdjagnozować. Najlepiej zacząć od potencjalnych przyczyn...
https://obrazki.elektroda.pl/4323790900_... https://obrazki.elektroda.pl/7915734600_... Mamy taki uklad jak narysowałam. Tranzystor IGBT załącza cewka indukcyjna (kuchenki indukcyjnej). Na oscylogramie mamy rzeczywisty sygnał zmierzony miedzy bramka (podłączony próbniki sondy oscyloskopu) a masą ukladu (podłączona...
uziom szpilka urwać szpilka szpilka silnik
ciśnienie kompresorze pilot pobiera laptop gorący lenovo
scania akumulatory scania akumulatory
BMW E39 2000 2.5 benzyna - zaniki zasilania przy wstrząsach Alarm QY01 odciął zapłon - co zrobić?