Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Witam. Ty też masz problemy z sennością. Taki nasz los konstruktorów. Najwięcej pomysłów jest z nocy. Zastanawiałem się nad zamianą Twojej rurki miedzianej na pręt gwintowany nierdzewny. Dopasować korek do rurki szklanej i za pomocą pręta nakrętek i podkładek ścisnąć korek aby się nie przesuwał. Długość górnej szpilki można dopasować w ten sposób aby...
Echh przyszedł ten CD4518 próbuje uruchamiać i nic nic .... sam koder pobiera jakies 12mA , sam dekoder jakie 3,5 mA , jak spinam razem to pobieraja jakies 15 mA , jeszcze odkryłem że jak wczesniej uruchamiałem ze dekoder zasilałem z kodera ale przez pomyłke przed stabilizatorem uc7805 czyli zasilaem go nie 5 V tylko jakieś 8-10 V jak uruchamiałem ale...
Wiem że to nie twoja wina, lecz muszę napisać by ostrzec innych . Przejechałem się na tym PDF-ie który mi podrzuciłeś o dokręcaniu wtryskiwaczy . Postępowałem zgodnie z tym co tam napisane , przynajmniej tak mi się wydawało . Czyli miałem dokręcać wtryskiwacze momentem 30 Nm . Ponieważ wydawało mi się to dużo to ustawiłem 20Nm . Nie dojechałem nawet...
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Czy ten chałas nie jest przypadkiem "cykaniem" którę zmniejsza się lub znika po nagrzaniu silnika? Jeśli tak to jest to najprawdopodobniej pęknięta szpilka kolektora lub sam kolektor jest delikatnie pęknięty. Spotkałem się kiedyś również tylko że w silniku x20xev z "terkotaniem" z okolic rozrządu. Okazało się że napinacz uderza o koło pasowe.
Sprawdź kolektor wydechowy tak jak by był pęknięty albo szpilka w głowicy się urwała... Dźwięk który ja słyszę na nagraniu jest niezbyt wyraźny ale do tej usterki mi pasuje...
Witam po ''krótkiej'' :) przerwie. Przyszedł czas na wymianę kolektora wydechowego z powodu braku kołnierza przeżartego przez rdzę, udało się wyjąć sam kolektor niestety szpilki już nie chcą się dać wykręcić. Do jednej została przyspawana nakrętka i grzana palnikiem, niestety materiał poddał się a szpilka nawet nie drgnęła i teraz jest już krótsza :(....
dzisiaj rozmawiałem w warsztacie specjalizującym naprawą wydechów .....odkręcenie sondy Lambda która jest pod kolektorem w aucie 12 letnim kończy się na ogół zerwaniem gwintu i uszkodzeniem kolektora :cry: :cry: kalkulując ; sonda około 200, kolektor około 200, robocizna raczej a chyba na pewno powyżej 100 PLN .....do tego zerwać się może któraś szpilka...
#JAREK~ Dziękuję :d jestem zbyt chaotyczny wciąż, tak, mur-xxx to sa szybkie ;d. Ale apropo: czytam kolejny raz, kolejny dzien temat o diodach, w zasadzie rozne tematy i nadal nie pojmuje. W ukladach impulsowych czy to boost/buck-b, flyback w jakichkolwiek odmianach jak zvs, cokolwiek... nawet zwykly generatorek samowzbudy, czy wersja HV* ktory budowal...
Diody powinny chronić lepiej, niż warystor, bo przy znacznie mniejszym napięciu przewodzą. Tylko trzeba je podłączyć tak, żeby jakiekolwiek napięcie poza zakresem normalnej pracy powodowało przewodzenie diody i zwieranie tego napięcia. W sumie widziałbym możliwość wstawienia trzech diód: (1) standardowo kolektor -|>|- plus zasilania (przekaźnik jest...
Wystarczy połączyć kondensatorem kilka uF kolektor z wejściem TRIG podciągniętym do Ucc przez rezystor ok.47k i mamy piękne rozwiązanie tematu. Ujemna szpilka ładowania po wyzwoleniu jest jednoznacznie interpretowana przez wejście TRIG
Cześć, jeśli jest to układ podobny jak MARVIN EX5G to rzeczywiście jest to dziwne. W EX5G zastosowano układ podbijania napięcia z przetwonicy oparty na dławiku tranzystorze i diodzie, z 50 kilku votlów do ponad 200 przy braku obciążenia. W moim przypadku dociążyłem zasilanie trafa przez żarówkę 25 wat i maksymalne napięcie nie przekraczało 66voltów....
Zdjęcie multimetru w tym oscyloskopie przypomina mi moduł ze stacji kosmicznej albo łazika marsjańskiego.... Może i w tym celu było to projektowane ;D. Nie wiem czy dobrze robisz zmieniając w tej chwili komparator 1A8. Zauważ, że pracujący na otwartej pętli sprzężenia zwrotnego wzmacniacz może mieć tendencję do niestabilnej pracy - oscylacji. Dlatego...
Pierwsza sprawa, brak rezystorów na bazach tranzystorów. Spalisz port. Druga sprawa, sterując obciążeniem indukcyjnym jakim jest silnik, musisz dać diody zabezpieczające kolektory tranzystorów. Diodę dajesz tak aby zwierać szpilki na kolektorze do Vcc.
Witam wymianialismy kolektor wydechowy w moim aucie i chyba jedna sruba zostla za mocno dociagnieta bo efekt jest taki, ze troche wystaje wiecej niz inne... czy mozna ja spowrotem wkrecic i jak to zrobic najlepiej zeby nie spieprzyc nic.
A i jeszcze jedno, moja jest z 97 roku, zdecydowałem się na tą metodę bo szpilki kolektora wydechowego, nie miały ochoty ruszyć, nie chciałem nic ukręcić, metodą którą opisałem wyżej ogarniesz uszczelniacze w około 2 godzinki, na spokojnie. Z założeniem sprężyn, i zabezpieczeniem nie ma zbytniego problemu, ponieważ nowe uszczelniacze, będą dość ściśle...
Rozumiem że gwinty są w turbinie Są dwie śruby i dwie szpilki w kolektorze wydechowym z tyłu turbiny a na nich nakrętki. To ,że jakieś mocowanie się zerwie no może tak się zdarzyć , dlatego trzeba to robić na ciepło bo jest spora szansa ,że się uda bez problemów.
Witam Dosia84-ale miałes problemy z założeniem gaźnika od Jawy na szpilki w kolektorze?Róznica niewielka- 2mm... Pozdrawiam Arek
Jesteś pewien, że sączy się spod głowicy, a nie spod szpilek kolektora? Ze szpilek kolektora też kapało. Wczoraj dałem nowe uszczelki kolektora, wyczyściłem gwinty szpilek i skręciłem na masę Victor Reinz. Wymyję jeszcze raz silnik i zobaczę czy dalej się poci. Też cieknie z pod gniazd wtryskowych, w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowicę. To też można...
Zerwała się szpilka kolektora. Po nawierceniu i próbie wykręcania wykrętak się urwał. Jak wykręcić szpilkę z urwanym wykrętakiem?
Uszczelka się nie podwinęła podczas zakładania, wyciek jest dalej od strony turbiny czy u samej góry tak jakby spod szpilek kolektora ssącego?
Witam, np. w starych motocyklach - pojawia sie identyczny problem 'przelewania sie gaznika', jesli ktos wstawi zbyt grube - miekkie uszczelki / pomiedzy gaznik a glowice lub cylinder, bo gaznik jest wtedy dosc daleko 'odsadzony' od cylindra lub glowicy i zaczyna wpadac w drgania rezonansowe [ 'terkocze' na szpilkach lub na kolektorze ssacym ]... Wtedy...
W swoim samochodzie też miałem zapach spalin i u mnie winowajcą była pęknięta szpilka kolektora wydechowego(nieszczelność) Często łącznik elastyczny wydechu daje takie efekty.
Możesz mieć problem z przekaźnikiem zapłonu 1, jego działaniem, lub przewodami z nim współpracującymi. Nie ma iskry, więc sprawdź zasilanie cewki na pinach wtyczki C (- czarny) i D (+ różowy), oraz jej i przekaźników masę G104, przykręconą do szpilki kolektora ssącego, pierwsza od strony skrzyni biegów :?: https://obrazki.elektroda.pl/9028773300_...
EGR szczelny??? Czasem gwiazda urwana szpilka kolektora wydechowego (uszczelka).
spotkałem się z tym problemem, otwory szpilek kolektora są przewiercone na przestrzał i olej przechodzi gwintem. Wkręć szpilki w głowicę na sylikon i będzie ok.
Witam. Przyczyną była urwana szpilka kolektora i luźny kolektor, po dokręceniu go mimo jednej urwanej szpilki , metaliczne stuki ucichły.
Esa robiłem tylko kilka razy i to kilka lat temu, więc poprawcie mnie jeśli źle myślę. W silnikach polskiej produkcji często otwory do szpilek kolektora wydechwego były przewiercane do kanałów olejowych. Z czasem szpilki lubiły się luzować i olej po gwincie zaczął wydostawać się na zewnątrz. Najprostszym sposobem jest odkręcenie wydechu i sprawdzenie...
Nie dałem kondensatora między C, a E bo uznałem, że w tak prostym układzie nie warto. Witam, Raczej warto, ponieważ układ produkuje dość mocne szpilki, które bez obciążenia kolektora po prostu ubijają Ci diodę.
Co prawda w innym samochodzie,ale też było czuć spalinami w środku. Przyczyną była urwana szpilka kolektora wydechowego,ale jeszcze przy spalinach był taki gwizg.
Te szpilki są efektem przeładowania pojemności złącza kolektor-emiter tranzystorów, obciążenie indukcyjne wymusi ciągłość przepływu prądu, który łagodnie przeładuje właśnie te pojemności. Moim zdaniem szukasz przysłowiowej "dziury w całym".
Przerabiałem niedawno taki sam objaw w swoim 2.0 crdi i u mnie była urwaną szpilka kolektora wydechowego a siedzi tam metalowa uszczelka i tak samo gwizdało. Posprawdzaj śruby.
Przyjrzyj się dobrze szpilkom kolektora wydechowego, zwłaszcza tym krańcowym i czy okopcenia jakiegoś tam czasem nie ma. Czasem gdy szpilka jest pęknięta czy urwana lubi sobie cykać i grać na nerwach ;)
Taki kolektor kosztuje 80€ na ebay Wraz ze wszystkimi uszczelkami, szpilkami, nakretkami 🤔
Stawiam że to ursus C-330- przynajmniej zawsze o niego pytałeś :D Olej najczęściej idzie spod szpilek kolektora wydechowego. Wystarczy je wkręcic w głowicę na uszczelniacz. Ewentualnie jak odkręcisz kolektor to będziesz widział czy czasem nie wali przez prowadnice zaworów. :D
Podłej po kilka kropel ropy pomiędzy wtrysk i głowicę obserwuj czy przy starcie silnika i obrotach o których pisałeś , pojawi się przy którymś mgiełka. Na zimnym silniku pomacaj czy masz wszystkie szpilki kolektora wydechowego. Możliwe też że puszcza uszczelka kolektora wydechowego.
Czyszczenie turbo raczej jest na krótki okres i wiąże się z jej demontażem plus jej rozbieranie a tam czekają cię zardzewiałe i przegrzane śruby łatwo urwać szpilkę kolektora wydechowego czy trzy śruby trzymające zmienna geometrie.
Dzisiaj stworzyłem 126 cc (-: Przeróbka polegała na wyżuceniu aisana, a potem na jego kolektorze wstawiłem 2 szpilki i zamontowałem gaźnik od 126p bez elektrozaworu. Efekt jest niesamowity. Autko odpala za I razem, choć tzreba tak samo jak malca trochę rozgrzac na ssaniu bo inaczej gaśnie. Gaźnik posiada oryginalne dysze i jest wszystko OK. W razie...
Pękł mi kolektor wydechowy i muszę go wymienić. Próbowałem go odkręcić ale szpilki są długie i się przeginają, nie chcą się wykręcić. Może ma ktoś jakiś sposób na wykręcenie, żeby nie pourywać szpilek?
Urwana szpilki na wydechu przy 1 cylindrze--standart Występuje na zimno Dokładnie. Wsadź rekę i sprawdź czy nie jest luźna nakrętka ze szpilką. Jeżeli masz kanał lub podnośnik będzie widać zakopcenie w okolicy szpilki kolektora 1-szego cylindra. Jeżeli tak to nie próbuj dokręcać tylko kolektor do zdjęcia i wiercenie. Plus jest taki, że można to zrobić...
Przyczyny mogą być różne. Spotkałem się kiedyś z podobnym problemem i okazało się, że otwór na szpilkę, która trzyma kolektor był przewiercony do wnętrza głowicy, a olej przeciskał się po szpilce.
Witam Panowie mam problem otóż z auta leci olej zbiera się ona łączeniu silnika ze skrzynią więc pewnie uszczelniacz poszedł na wale ale olej także leci spod kolektora ssącego jak również chyba krople się robią na samych szpilkach kolektora wydechowego co to znaczy nie mam pojęcia skąd tam się wziął olej? Auto to audi a4 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok olej...
Mam ukrecone szpilki kolektora w glowicy i wykorzystalem juz wiele roznych mozliwosci, ktore zawiodly. Jedyna sensowna i ostateczna, wydaje sie przyspawanie nakretek i wykrecenie ich Bez powodu się nie ukręciły. Jaką masz pewność, że zamiast wykręcić nie zerwiesz spawu albo nie ukręcisz 1-2 mm pod spawem?
jestem na bieżąco w tym temacie i uwierz mi , jesli chcesz zeby to jezdzilo na samej benzynie to jedyna sensowna droga to zazlozenie osprzetu z gsi + swinia + map sensor powiedzmy 2.5 barowy motoroli (glowica z gli i gle ma inaczej rozłożone szpilki kolektora dolotowego )
Przez te 28tys. km które przejechałem dolałem z 1l oleju a może troszkę mniej lub więcej. Czyli brać się za to czy zostawić i czekać aż będzie kapać? Jeśli tylko się "poci", nie "znaczy terenu" i nie bierze oleju to nie dotykać. Ukręcisz szpilkę kolektora wydechowego i dopiero będziesz miał problem.
W obwodach kolektorów tranzystorów włącz szeregowo diody prostownicze (w kierunku przewodzenia - katodą do kolektora, anodą do uzwojenia).
Pod kolektorem jest uszczelka i na puszczało ciśnienie z turbiny tam syczało tak palił tylko brak mocy Dosyć powszechny problem w silnikach 651. Luzują się szpilki mocujące kolektor (albo urywają) Pojawiają się błędy i motor wchodzi w tryb awaryjny.
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Muszę zrobić tą urwaną szpilkę bo i tak już zdjąłem kolektor. Może jakiś fachowiec od urwanych szpilek czyta ten temat i poradzi jak się za to zabrać. Szpilka nie wystaje z głowicy, jest urwana jakieś 5mm od czoła.
urwać szpilka szpilka silnik oscyloskop szpilka
otwieranie drzwiczek epson service ibiza wentylator
Samsung Smart TV Tizen – zapamiętywanie haseł w przeglądarce internetowej Demontaż grzałki w Black & Decker – instrukcja krok po kroku dla ekspresów, opalarek, piekarników