Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Wiecie może ile mniej więcej powinno być tam zwoi? kilka, kilkanaście, czy kilkadziesiąt?? Npięcie na cewce prądnicy będzie wzrastało wraz z obrotami (w granicach około 12-32V). Swieca jest natomiast pewnego rodzaju stabilizatorem. Na niej napięcie iskrzenia wynosi 10-12kV. Ona zaiskrzy wtedy kiedy pojawi się owe 10kV, i nie pozwoli mu wzrosnąć, bo...
Nie uda się zrobić stabilizatora z instalacji samochodu na 12V . W najlepszym razie dla stabilizatora LDO różnica napięć na wejściu i wyjściu stabilizatora powinna wynosić ponad 1V . W maluchu czasami może tej różnicy zabraknąć. Można spróbować innej sztuczki: między zacisk + i masę obrotomierza podłączyć kondensator elektrolityczny 470uF/25V i między...
Sygnał obrotomierza jest 12V i są to szpilki, na pewno nie prostokąt. Żeby było weselej te szpilki "idą" na cewkę głównego przekaźnika zasilania. Bardzo nietypowe rozwiązanie. Niestety mój oscyloskop "zaniemógł" więc Ci nie pokarzę jak ten przebieg wygląda.
Odpowiedź: rozebrać stary obrotomierz, ułamana mała ośka na której osadzony jest trybik- wklejona na gorąco szpilka. Lancia Zeta,Evasion,Ulysse,806 - Nie działa obrotomierz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Przekaźnika pompy paliwa, Wyjście sygnału obrotomierza i sterowania modułem zapłonowym. Szpilki oscylują od 25hz do 280hz. ROZWIĄZANIE - softwareowy debouncing. jeśli przezwa mniejsza niż 0,2ms to ignoruj impuls. Dziekuję dobranoc.
Skąd Ci przyszło do głowy, że tam jest stałe napięcie zależne od obrotów ?. Do obrotomierza idą impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki wn, przy rozwarciu przerywacza szpilka może mieć kilkaset V. Musisz zbudować układ prostego przetwornika F/U posiłkując się schematem obrotomierza analogowego i dopiero do niego podłączyć komparator
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jakiego rodzaju sygnał obrotomierza idzie z ECU na kostkę zegara? Czy to szpilka, prostokąt, jakie wypełnienie itp. Sam do tej pory zmierzyłem jedynie napięcie i wynosi ono ok 6,4V i nie zmienia się w zależności od obrotów. Nie chcę fabrycznego obrotomierza, ani pobierać sygnału z OBD2, bo te rzeczy już przeszedłem....
Kupujesz gotowca z TDI i wsadzasz w miejsce swoich zegarów, albo kupujesz zepsute (np z zepsutym prędkościomierzem) całe zegary z benzyny (z 4 albo 5 cylindrówki... bo z V6 nie podejdzie), wymontowujesz z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i białą podkładką i przekładasz te 3 elementy do swojego licznika. Dodatkowo jak będziesz przekładał to zobaczysz...
Myślę, że po stronie pierwotnej cewki WN, do wtórnej lepiej nie dotykać. Pytanie, jakie to jest napięcie (jak zmierzono te 80V)? (bo jeśli tak, że tyle pokazał miernik, a to są szpilki po 800V z wypełnieniem 1%, to to nie jest to samo, co sinusoida 80V) I drugie pytanie: jakiego sygnału potrzebuje ten obrotomierz, żeby poprawnie działać? (powinno to...
Panowie i Panie, robię obrotomierz który bierze impulsy z otoczenia kabla wysokiego napięcia koło fajki. Samo urządzenie nie jest problemem, problemem jest zbicie napięcia impulsów które się indukują w kablu a jest to kilkadziesiąt woltów (mierzone oscyloskopem analogowym). Próbowałem potencjometru podłączonego jak do regulacji głośności w audio. Dokładałem...
Obrotomierz elektroniczny wymaga: 1 bardzo dobrej masy 2 dobrej filtracji napięcia zasilającego 3. prawidłowo dobranej filtracji oscylacji impulsów sterujących. Najlepiej widać na oscyloskopie ile niepotrzebnych szpilek zawiera sygnał sterujący. Te szpilki najlepiej odfiltrować filtrem RC np typu T. Bez spełnienia tych 3 warunków wskazania będą mocno...
Tam masz sygnał o impulsie wypełnienia 5V a w aucie gdzie nie ma komptera masz szpilkę 12 voltową. Zmniejsz opór a najlepiej daj peerek i reguluj sam wiesz jaki i nie ściemniaj.
"wskaźnik pokazywał pawidłową temperaturę. Ale ten czujnik w oryginale podpięty jest do ECU. Po jego odpięciu zapala się kontrolka wtrysku i że jest jakiś błąd. Na chwilę obecną zamiast wskaźnika mam tylko kontrolkę która sterowana jest z ECU. Wydaje mi się że nie mogę podpiąć pod jeden termistor bezpośrednio wskaźnika temperatury i ECU. " = nie mozna...
impulsy czy cyfrowo Co za różnica? Ważna jest amplituda sygnału. Impulsy o napięciu 5V tez podpadają według twojego podziału pod "cyfrowe sterowanie". Do uruchomienia obrotomierza potrzebujesz STABILNEGO zasilania 12V pozbawionego szpil i innych śmieci oraz przebieg z układu zapłonowego o określonej amplitudzie. Tobie już brakuje połowy zasilania,...
Moje układziki zbierały zawsze sygnał z cewki zapłonowej i nie zdarzyło mi się aby były z tym jakieś problemy. Zasadniczo możliwości są dwie: a) wykrywać i filtrować samo kluczowanie napięcia na cewce (0/12V) b) wykrywać szpilkę przepięcia powstającą przy wyłączeniu prądu w cewce(stosowane np. w obrotomierzach Lumela) Swego czasu wykorzystałem 555 jako...
Nie kombinowałeś coś z przekaźnikiem zasilania? W tym sterowniku sygnał obrotomierza jest podawany w dość osobliwy sposób - kluczowane jest sterowanie przekaźnika zasilania pompy paliwa - impulsy są na tyle krótkie, że przekaźnik trzyma. Kluczowanie jest odwrotne jak na cewce - stanem normalnym jest masa, a impulsy obrotów są w postaci "szpilek plusowych"....
Jako miernik miałem na myśli "obrotomierz" - miernik częstotliwości. Odnośnie diody to 1n4148 jest impulsowa więc mogę. Odnośnie szpilek. To teraz praktycznie nie muszę fitrować szpilek, bo właśnie one wysterowują tranzystor, a 555 dba o resztę. Czyli teoretycznie musiałbym zadbać tylko o to by tylko szpilki były w układzie czyli filtry zmniejszyły...
Witam! Podaję przyczynę jaka gnębiła mój alternator, otóż brakowało plastykowej podkładki na szpilce która łączy regulator z kowadełkiem od diud. Poprostu przewodziła masa ze szpilki od obudowy oraz przy okazji musiałem wymienic diody minusowe bo jesdna z nich była spalona pewnie przez to przebicie.
W poniedziałek będę się zabierał za obrotomierz. Z tego, co się dowiedziałem, to czujnik ma dwie cewki, dlatego 3 przewody [masa i 2 sygnały]. Co do przebiegów, to należy się raczej spodziewać szpilek, miernik powinien pokazać skoki napięcia, ale da się tylko określić, że czujnik "coś nadaje" natomiast z określeniem jakości trzeba się zabrać do tematu...
Obrotomierz ewidentnie spodziewa się impulsów plusowych, bo zwieranie wejścia obrotomierza do zasilania powoduje "dygnięcie" wskazówki. Zmontowałem przestrajany generator i podłączyłem przez ten tranzystor. Obrotomierz ożył po zmianie opornika w kolektorze na około 0,8k. Oporności mniejsze niż 0,6 i większe niż 1,2k powodują, że przestaje działać. Innym...
Witam! Posiadam punciaka I 1,2 60KM z 99r zagazowanego, wczoraj coś dziwnego sie stało zgasł na gazie na skrzyżowaniu, odpaliłem ale juz nie było wolnych obrotów, przełaczyłem na benzyne, a tu to samo, nie ma wolnych obrotów, wskazówka od obrotomierza zatrzymuje sie na szpilce wystającej z tarczy. Myślałem, ze ma coś wspólnego z temperaturą otoczenia,...
No to teraz jest zagwozdka, czy zmontowałeś wszystko poprawnie, czy może układ jest źle zaprojektowany przeze mnie, czy też może w ogóle nie o to chodzi z tym obrotomierzem. Przeanalizowałem mój układ jeszcze raz i wygląda na to, że wszystko jest OK. Najpierw dzielnik przez 3, bo to podstawa. Oznaczając wyjście Q (pin 1) jako Q1 oraz wyjście Q (pin...
Czyli jeden to zasilanie, a drugi to wejście impulsów. Oba wejścia zabezpieczone pzed złym podłączeniem jeśli ida przez diody. Jeśli diody są różne ( jedna z serii 1N400*, a druga jakaś "mała"), to przez tą większą idzie zasilanie, a mniejsza impulsy z przerywacza. A co za diodami? Jeśli jakiś kondensator, to na 100 % jest to wejście impulsów. Ściągnij...
Obrotomierz jest na osobnej płytce i posiada kontroler PIC18F1230 który jednocześnie steruje silnikiem krokowym. Zasilanie (5v) jest dostarczane z pokazanej wcześniej płytki licznika. Impulsy do obrotomierza są dostarczane z ECU krosem przez płytkę licznika. Przepięcie mogło zatem przyjść tylko ECU, ponieważ licznik jest zasilany z tej samej przetwornicy...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
Wciska się ten pręt od dołu i wskazówka przekręca się w prawo proporcjonalnie do tego jak głęboko wciśnięty jest pręt. No więc pitolisz waszmość głupoty :D - ten wałek nigdzie się nie wciska, owszem- przesuwa się, gdy zmieniamy położenie pokrętła zakresu (zmiana przełożenia przekładni wewnętrznej). Dociśnięta końcówka do np. czoła (nakiełka) obracającego...
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Pomimo języka...
Skleciłem jeszcze generatorek na NE555 częstotliwość: 20Hz wypełnienie 66% czas wysokiego: 33ms czas niskiego: 16ms I wyniki są sztywne...przy prescale=8 mam wyniki rzędu 31-32. Czyli jednak problem będzie leżał w jakości impulsów. Sprawdziło się najgorsze. Fakt wcześniej podawałem wykres z oscyloskopu i lecą dość duże szpilki, ale zabezpieczyłem się...
BlueDraco Podłącz wyjście czujnika do uC przez rezystor Przy zliczaniu impulsów z prędkościomierza nie mogę napięcie zbyt duże i tam płyną malutkie prądy(można dać diode zenera 4.7V z R do masy w razie czego). Tak samo przy obrotomierzu amplituda wynosi około 6V i sa tam (Szpliki) dlatego myślę nad zastosowaniem tego układu 74HC04. Eagle Rozumiem twoją...
Ja mam malucha w którym sa nastepujące modyfikacje : 1)zawieszenie -zawieszenie obnizone 30mm i utwardzone (amortyzatory firmy bilstein) -wzmocnione wachacze -wymienione silentbloki na twardsze -poszezony rozstaw kół o 40 mm na osi -zamiast śrub do kół wstawione szpilki 2)hamulce -z przodu hamulce tarczowe nie wentylowane -z tyłu oryginalne bebny -hamulec...
Witam ! Mój problem polega na tym, że auto odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku, trzyma swoje obroty tj. 900, jednakże od czasu do czasu silnik gaśnie na jałowym biegu krótko po uruchomieniu kiedy jest jeszcze chłodny lub po długo godzinnej jeździe kiedy silnik ma już optymalną temperaturę, a dzieje się to zazwyczaj po wyhamowaniu i przejściu...
Witam apropos kółka. kolko przełożyłem z starego alternatora bo felicia 1.9D ma kółko 5 rowkowe a większość większych aut grupy VW 6-cio rowkowe. W starym alternatorze kółko było dokręcone b. mocno ledwo go odkręciłem. Teraz nie dokręcałem aż tak mocno ale myślę że nie powinno się obracać. Ciekawostką jest że kółko pasowe ma miejsce na klin ale wałek...
uziom szpilka urwać szpilka oscyloskop szpilka
głośniki szerokopasmowe budowa halogenowy transformator zasilanie manipulatorów integra
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Sterownik BEKO HD-D16 HURDING – gdzie kupić, zamienniki, dostępność części Tryb serwisowy pralki Sharp ES-HFB, ES-HFA, ES-GFD – procedura wejścia i testy