Wiecie może ile mniej więcej powinno być tam zwoi? kilka, kilkanaście, czy kilkadziesiąt?? Npięcie na cewce prądnicy będzie wzrastało wraz z obrotami (w granicach około 12-32V). Swieca jest natomiast pewnego rodzaju stabilizatorem. Na niej napięcie iskrzenia wynosi 10-12kV. Ona zaiskrzy wtedy kiedy...
Obrotomierz elektroniczny wymaga: 1 bardzo dobrej masy 2 dobrej filtracji napięcia zasilającego 3. prawidłowo dobranej filtracji oscylacji impulsów sterujących. Najlepiej widać na oscyloskopie ile niepotrzebnych szpilek zawiera sygnał sterujący. Te szpilki najlepiej odfiltrować filtrem RC np typu...
Kupujesz gotowca z TDI i wsadzasz w miejsce swoich zegarów, albo kupujesz zepsute (np z zepsutym prędkościomierzem) całe zegary z benzyny (z 4 albo 5 cylindrówki... bo z V6 nie podejdzie), wymontowujesz z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i białą podkładką i przekładasz te 3 elementy do swojego licznika....
Nie uda się zrobić stabilizatora z instalacji samochodu na 12V . W najlepszym razie dla stabilizatora LDO różnica napięć na wejściu i wyjściu stabilizatora powinna wynosić ponad 1V . W maluchu czasami może tej różnicy zabraknąć. Można spróbować innej sztuczki: między zacisk + i masę obrotomierza...
Obrotomierz ewidentnie spodziewa się impulsów plusowych, bo zwieranie wejścia obrotomierza do zasilania powoduje "dygnięcie" wskazówki. Zmontowałem przestrajany generator i podłączyłem przez ten tranzystor. Obrotomierz ożył po zmianie opornika w kolektorze na około 0,8k. Oporności mniejsze niż 0,6...
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: Pomimo...
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jakiego rodzaju sygnał obrotomierza idzie z ECU na kostkę zegara? Czy to szpilka, prostokąt, jakie wypełnienie itp. Sam do tej pory zmierzyłem jedynie napięcie i wynosi ono ok 6,4V i nie zmienia się w zależności od obrotów. Nie chcę fabrycznego obrotomierza, ani pobierać...
Skąd Ci przyszło do głowy, że tam jest stałe napięcie zależne od obrotów ?. Do obrotomierza idą impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki wn, przy rozwarciu przerywacza szpilka może mieć kilkaset V. Musisz zbudować układ prostego przetwornika F/U posiłkując się schematem obrotomierza analogowego i dopiero...
Odpowiedź: rozebrać stary obrotomierz, ułamana mała ośka na której osadzony jest trybik- wklejona na gorąco szpilka. Lancia Zeta,Evasion,Ulysse,806 - Nie działa obrotomierz
Myślę, że po stronie pierwotnej cewki WN, do wtórnej lepiej nie dotykać. Pytanie, jakie to jest napięcie (jak zmierzono te 80V)? (bo jeśli tak, że tyle pokazał miernik, a to są szpilki po 800V z wypełnieniem 1%, to to nie jest to samo, co sinusoida 80V) I drugie pytanie: jakiego sygnału potrzebuje...
W poniedziałek będę się zabierał za obrotomierz. Z tego, co się dowiedziałem, to czujnik ma dwie cewki, dlatego 3 przewody [masa i 2 sygnały]. Co do przebiegów, to należy się raczej spodziewać szpilek, miernik powinien pokazać skoki napięcia, ale da się tylko określić, że czujnik "coś nadaje" natomiast...
Witam. Postanowiłem stworzyć swój komputer pokładowy do auta daewoo lanos. Komputer oparty jest na atmega64, cel jaki chce osiągnąć to wyświetlanie na LCD prędkości, drogi, spalania średniego/chwilowego oraz obrotów silnika. Napotkałem się na pewien problem otóż jak podłączyć upc pod komputer tego...
Nie kombinowałeś coś z przekaźnikiem zasilania? W tym sterowniku sygnał obrotomierza jest podawany w dość osobliwy sposób - kluczowane jest sterowanie przekaźnika zasilania pompy paliwa - impulsy są na tyle krótkie, że przekaźnik trzyma. Kluczowanie jest odwrotne jak na cewce - stanem normalnym jest...
Panowie i Panie, robię obrotomierz który bierze impulsy z otoczenia kabla wysokiego napięcia koło fajki. Samo urządzenie nie jest problemem, problemem jest zbicie napięcia impulsów które się indukują w kablu a jest to kilkadziesiąt woltów (mierzone oscyloskopem analogowym). Próbowałem potencjometru podłączonego...
Wciska się ten pręt od dołu i wskazówka przekręca się w prawo proporcjonalnie do tego jak głęboko wciśnięty jest pręt. No więc pitolisz waszmość głupoty :D - ten wałek nigdzie się nie wciska, owszem- przesuwa się, gdy zmieniamy położenie pokrętła zakresu (zmiana przełożenia przekładni wewnętrznej)....
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać...
Tam masz sygnał o impulsie wypełnienia 5V a w aucie gdzie nie ma komptera masz szpilkę 12 voltową. Zmniejsz opór a najlepiej daj peerek i reguluj sam wiesz jaki i nie ściemniaj.
Skleciłem jeszcze generatorek na NE555 częstotliwość: 20Hz wypełnienie 66% czas wysokiego: 33ms czas niskiego: 16ms I wyniki są sztywne...przy prescale=8 mam wyniki rzędu 31-32. Czyli jednak problem będzie leżał w jakości impulsów. Sprawdziło się najgorsze. Fakt wcześniej podawałem wykres z...
Sygnał obrotomierza jest 12V i są to szpilki, na pewno nie prostokąt. Żeby było weselej te szpilki "idą" na cewkę głównego przekaźnika zasilania. Bardzo nietypowe rozwiązanie. Niestety mój oscyloskop "zaniemógł" więc Ci nie pokarzę jak ten przebieg wygląda.
No to teraz jest zagwozdka, czy zmontowałeś wszystko poprawnie, czy może układ jest źle zaprojektowany przeze mnie, czy też może w ogóle nie o to chodzi z tym obrotomierzem. Przeanalizowałem mój układ jeszcze raz i wygląda na to, że wszystko jest OK. Najpierw dzielnik przez 3, bo to podstawa. Oznaczając...
Jako miernik miałem na myśli "obrotomierz" - miernik częstotliwości. Odnośnie diody to 1n4148 jest impulsowa więc mogę. Odnośnie szpilek. To teraz praktycznie nie muszę fitrować szpilek, bo właśnie one wysterowują tranzystor, a 555 dba o resztę. Czyli teoretycznie musiałbym zadbać tylko o to by...
Obrotomierz jest na osobnej płytce i posiada kontroler PIC18F1230 który jednocześnie steruje silnikiem krokowym. Zasilanie (5v) jest dostarczane z pokazanej wcześniej płytki licznika. Impulsy do obrotomierza są dostarczane z ECU krosem przez płytkę licznika. Przepięcie mogło zatem przyjść tylko ECU,...
"wskaźnik pokazywał pawidłową temperaturę. Ale ten czujnik w oryginale podpięty jest do ECU. Po jego odpięciu zapala się kontrolka wtrysku i że jest jakiś błąd. Na chwilę obecną zamiast wskaźnika mam tylko kontrolkę która sterowana jest z ECU. Wydaje mi się że nie mogę podpiąć pod jeden termistor bezpośrednio...
Ja mam malucha w którym sa nastepujące modyfikacje : 1)zawieszenie -zawieszenie obnizone 30mm i utwardzone (amortyzatory firmy bilstein) -wzmocnione wachacze -wymienione silentbloki na twardsze -poszezony rozstaw kół o 40 mm na osi -zamiast śrub do kół wstawione szpilki 2)hamulce -z przodu...
Witam! Posiadam punciaka I 1,2 60KM z 99r zagazowanego, wczoraj coś dziwnego sie stało zgasł na gazie na skrzyżowaniu, odpaliłem ale juz nie było wolnych obrotów, przełaczyłem na benzyne, a tu to samo, nie ma wolnych obrotów, wskazówka od obrotomierza zatrzymuje sie na szpilce wystającej z tarczy. Myślałem,...
Moje układziki zbierały zawsze sygnał z cewki zapłonowej i nie zdarzyło mi się aby były z tym jakieś problemy. Zasadniczo możliwości są dwie: a) wykrywać i filtrować samo kluczowanie napięcia na cewce (0/12V) b) wykrywać szpilkę przepięcia powstającą przy wyłączeniu prądu w cewce(stosowane np. w obrotomierzach...
Witam ! Mój problem polega na tym, że auto odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku, trzyma swoje obroty tj. 900, jednakże od czasu do czasu silnik gaśnie na jałowym biegu krótko po uruchomieniu kiedy jest jeszcze chłodny lub po długo godzinnej jeździe kiedy silnik ma już optymalną temperaturę,...
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas...
Przekaźnika pompy paliwa, Wyjście sygnału obrotomierza i sterowania modułem zapłonowym. Szpilki oscylują od 25hz do 280hz. ROZWIĄZANIE - softwareowy debouncing. jeśli przezwa mniejsza niż 0,2ms to ignoruj impuls. Dziekuję dobranoc.