Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
Po odpaleniu auta zaciągana jest sztanga od turbiny?
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Strzykawka 150ml, wężyk i obserwujesz jak sztanga pracuję. Ma działać płynnie Czyli to sztanga czy cała turbina twoim zdaniem?
Dla próby, wydłużona sztanga aby turbina mniej ładowała.Doładowanie spadło. Problem nadal występuje.
To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa",...
Weź wężyk do ust , zasysaj i patrz na sztangę turbiny czy płynnie się porusza , albo klucz 15" załóż na sztangę i poruszaj ją , będąc czujnym na minimalne zatarcia.
Możliwe że jest źle wyregulowana sztanga skoro turbina stara a grucha inna włożona.
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Sztanga turba chodzi bo turbina świeża.. Manometrem zmierzyć ciśnienie czego ?
Stawiam jednak na turbinę ,sztanga może i na oko pracuje, ale sprawdziłbym, czy łopatki nie są zapieczone.
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Okej, zamawiam oryginał i zobaczymy co to się będzie działo. A powiedz mi jeszcze jedną rzecz jak silnik pracuje na wolnych obrotach i zdejmiesz wężyk podciśnienia z gruchy od sterowania turbiną to czy sztanga wraca Ci do góry czy się nie rusza?
Witam. Mam taki problem. Paru mechaników mówiło mi, że moja turbina może być uszkodzona, ponieważ nie mogą oni ruszyć tą "sztangą". Sądzili że jest zapieczona. (rys tylko poglądowy, moja turbinka jest dalej w autku). http://zapodaj.net/33767d4b773d8.jpg.htm... Faktycznie tak jak oni próbowali (tzn ręką) ciężko, praktycznie nie można nią ruszyć. Jednak...
Jakie jest cisnienie na postoju? i jakie widzi podczas jazdy? czy jest sterowanie turbina? Sztanga, podcisnienie, zaworek sterujacy.
Sztangę wciąga zawsze po odpaleniu. Przy obciążeniu, kiedy sterownik decyduje o doładowania sztanga jest po puszczana. Jeśli nie cofa się, to może być pomieszane podciśnienie czyli podłączone bezpośrednio z vacum
Czy moze to byc zacinajaca sie turbina? tak mi podpowiedzial jeden mechanik jak tak to czym ja wyczyscic?
Co z katalizatorem ? Sztanga turbiny ustawiona prawidłowo ?
jak się nie rusza pod palcami dość luźno a bączek jest ściągnięty to turbina do regeneracji
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
Sztanga przy turbinie chodzi ok. 0,5cm a podobno powinna chodzic ok. 2cm. Byłem u mechanika któy mi czyścił turbo i stwierdził że faktycznie mało chodzi ta sztanga i ciężko pracuje. to jak czyścił tę turbinę skoro nie pracuje w całym zakresie - faktycznie ma chodzić w zakresie 2 cm (może ją tylko zamoczył w nafcie bez rozbierania- trochę musisz do...
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
sztanga chodzi a turbinę czuć dopiero przy 3000 obr/min co może być problemem
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Sprawdź sterowanie turbiną, (sztanga, n75 itd), zrób logi dynamiczne to będzie coś widać.
Wczoraj ogarnąłem było widać że skrajnie wkręcona sztanga doregulowałem do zakresu 10%-95% i hula. Nie wiem z czym poprzednicy mieli tyle problemu że dwukrotnie zmieniali turbinę i to serwis uważany za ikonę u nas w mieście. Ogólnie sztanga jest bardzo długa śruby były wkręcone blisko gruszki na około 3mm doregulowanie odsunęło śruby o około 1cm a sztanga...
Witam mam pytanie bo zmagam się z problemem uszkodzonego sterownika turbiny po wymianie na nowy nie reaguje na testy na adaptację buczy ale nie działa sama sztanga i kierownica jest ruchoma turbina była czyszczona kolejny sterownik podłożony efekt ten sam w starym sterowniku natomiast uszkodziły się napędy czy jest możliwe bo przewody sprawdziłem że...
Witam. Układ szczelny? Turbina wymieniona na używaną czy regenerowania ? Sprawdź czy sztanga turbiny się nie tnie i czy przewody do sterowania nie są gdzieś na przykład przetarte . Zawór egr może też się blokować i zostawać uchylony wtedy też nie będzie doładowania. Pozdrawiam.
Przy turbinie a dokładnie między "gruszką" turbiny a turbiną https://www.google.com/search?q=sztanga+...
Lukjar6, sprawdź dwie rzeczy: czy nastawnik macha sztangą turbiny w całym zakresie i czy zawór EGR jest szczelny
Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo. W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma...
albo ktos sztanga krecił
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
Sprawdź w jakim zakresie i czy swobodnie rusza się sztanga turbiny, są filmiki na YT. Jeżeli będzie się zacinać to spróbuj ją rozruszać ręcznie jak to nie pomoże to rozbieranie i czyszczenie, mi pomogło rozruszanie. Jeżeli sztanga będzie chodzić płynnie to sprawdź vagiem turbinę, bo może N75 nawala.
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Geometria ma zamykać turbine kiedy na za dużo pompuje czyli na postoju jak dodajesz gazu turbiny nie przymyka bo cisnienie jest w normie czyli działa prawidłowo
Też miałem taki przypadek winna była źle wyregulowana sztanga na turbinie no ale trzeba zacząć od przewodów podcisnienia.
Nieszczelność na wężach, może przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, sprawdzenie N75 w ostatecznym przypadku turbo do przeczyszczenia-zapieczone kierownice. Jeżeli masz kabelek do diagnostyki to zczytaj błędy, możesz prawdzić czy sztanga turbiny działa, wykonać LOGI do analizy. Bardzo popularny problem :)
DObrze że zobaczyłem wątek, bo same głupoty widzę. Primo przepływomierz nie ma TU nic do tematu. PO drugi zobacz czy po odpaleniu wciągana jest sztanga turbiny~!!!! I czy do końca. Sztanga ciągnie do góry przy odpaleniu auta (mam nową gruszkę). - Nowe wężyki podciśnienia - wszystko szczelne - Wyczyszona turbina - Grube węże przy turbine i IC też szczelne
Ludzie podstawa,sztanga zaciąga do końca?
Witam.Koledzy w moim silniku Avf sprawdziłem pracę sztangi i wygląda to tak- zapalony silnik ,zdejmuję wężyk podciśnienia z gruchy -sztanga szybko opada,podłączam wężyk sztanga podnosi się do góry przez około 2 sek.z początku szybciej pod koniec jakby zwalnia. Pytanie czy to nie za wolno się podnosi?turbo do czyszczenia? .Dodatkowo słychać jakieś chrobotanie...
do mnie miałbyś 130 km. Ale do rzeczy. Błedy nie zawsze będą przy nieodpowiednim doładowaniu. Należy sprawdzić jakie jest faktycznie doładowanie najlepiej manometrem i porównac to z tym co pokazuje komputer Sterowanie turbiną może nie działać, czyli podciśnienia do sprawdzenia. zawór n75 i sztanga turbiny czy swobodnie można nią poruszyć Bardzo w to...
Byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie diagnosta stwierdził że szarpanie występuje na 90% od przegubu a brak mocy bardziej by stawiał na na turbinę bo mówi że bardzo słabo ciągnie do 2.5 tys obrotów mówi że raczej bawił by się sztanga turbiny co o tym myślicie?
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Tak, to właśnie jest ten objaw. Gdy kierownice zostają w położeniu dla większego doładowania komputer chroni silnik przed przeładowaniem i wchodzi w awaryjny.
Po pierwsze zobacz czy po zapaleniu zostaje wciągnięta sztanga turbiny.
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Jak robisz log dynamiczny to raczej od jałowego zaczynamy 800-900 rpm. Ogólnie tragedia, przepławka błąd, do sprawdzenia jak również turbina i sztanga. Jaki masz przebieg? https://obrazki.elektroda.pl/8913932600_...
Ja bym jeszcze profilaktycznie sprawdził szczelność układu turbina-silnik. Jeden z kanałów odłączył mi się w touranie i silnik poprostu się nie rozpędzał, nie było nawet błędów. A tak na marginesie to sztanga turbiny powinna być "na sztywno" podczas pracy na jałowym biegu. (tak na wypadek własnoręcznego sprawdzania)
Rusz na próbę sztangę turbiny ,raz w jedną stronę raz w drugą , jak nie pomoże to powrócisz do poprzednich ustawień to tylko kilka minut pracy.
Witam czy mogę poprosić o pomoc ford galaxy mk2 2001 1.9tdi problem z mocą przy 3000obrotow wpada w tryb awaryjny sprawdzone przewody pompką podciśnienie trzyma. Turbina sztanga ok wszystko chodz i n75 zamieniany z n 18 i bez zmian czasem bład 17956. Logi zrobione niewiem czy dobrze nie mogę wstawić logów źle rozszerzenie logi udostępniam na fejsie...
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Kolego sprawa dosyć prosta, najpierw sprawdz czy sztanga turbiny jest wciągana podczas zapalenia silnika, widać bez rozbierania. Po drugie popatrz co masz w kolektorze.
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Witam. Jak w temacie, auto rozpędza się tylko do 110 i koniec. Wcześniej szedł lepiej. Brak błędów, turbina ok, egr zaślepiony, dpf off, turbina sprawdzona, sztanga ok, tłumik odkręcany, przeplywka odpinana, przepustnica na wolnych otwarta na full, nie dymi więc wykluczyłem uszkodzenie węży od turbo, Texa nie pokazuje ograniczenia prędkości. Od dołu...
Sprawdź czy przy dodawaniu gazu sztanga turbiny pracuje płynnie .
Tego się tak nie sprawdza i w zasadzie nie ma zależności między napięciem a obrotami. Możesz spradzic podcisnienie i czy sztanga turbiny pracuje po przygazowaniu. Ewentualnie oscyloskopem.
Muszę znaleźć jakiś czujnik na podmiankę i sprawdzę. Co do podciśnienia, to gdyby go nie było wtedy turbina by niedoładowywała, gdyż sztanga by się nie unosiła. Logi wrzucę dzisiaj wieczorem.
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Współczynnik wypełnienia dla zaworu turbo na zimnym powinien wynosić 75% tak jak w drugim oknie.Wtedy sztanga włazi i turbina pracuje .A dlaczego tak nie jest nie wiem.A le zainteresuj się jedną rzeczą a konkretnie czujnikiem ciśnienia doładowania.Poza tym mało parametrów .I uwaga na odczyt egr w op com clone. 8-O
Witam, mam problem z z Golfem 4 problem polega na tym że samochód nie ma mocy ma problem żeby rozpędzić się do 100km/h turbina zmieniona sztanga porusza się ,zaworek n75 (podciśnienia szczelne) i przepływomierz podmieniony [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Po uruchomieniu silnika, sztanga od turbo ma iść w górę.
Focus mk1 1,8tdci. Mam takie pytanie ponieważ czasem autko gubi moc. Są momenty, że ucieka z pod tyłka, a są dni, że tak jakby odcinało nieco turbinę. Zauważyłem, że sztanga gruchy jest troszkę podrdzewiała. Przycisnąłem ją kciukiem no i się rusza. Czy lekko czy ciężko trudno powiedzieć, ale musiałem siły jednak użyć... A może mi się tylko wydawało...
Jeżeli została wymieniona turbina na inną, to może być rozregulowana sztanga, coraz częściej się to zdarza w regenerowanych turbinach.
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia
W grupie 011 wprowadzasz sterownik w tryb BS (basic settings) i obserwujesz ruch sztangi turbiny
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Źle ustawiona sztanga pewnie bedzie
-sztanga turbiny jest źle wyregulowana -wartość erg jest zastanawiająca, odepnij od erg wężyk i go zatkaj, może drgania ustaną, pojeździj tak troche -pobaw się ustawianie dawki vagiem, zwiększenie lub zmniejszenie może pomóc -zalej plyn do płukania wtrysków dizla STP, nie zaszkodzi a może to pokaże przyczynę trzęsienia -zużyta pleciona może powodować...
Witam wszystkich. Auto od jakiegoś czasu wolno przyspiesza jakby nie czuć turbiny, nie czuć jakby włączała się turbina. Po sprawdzeniu błędów wyświetla następujące: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 012 CL Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0110SG 3316 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 21084 Additional...
Witam, Powyżej 3000 obrotów łapie notlaufa. Logi grupy 011 3 bieg - 1500 obrotów i gaz do dechy Wymieniona sztanga, sprawdzone przewody, turbina czyszczona ultradzwiękami. Mechanik stwierdził,że nie da sie jej rozebrać bo sie zapiekła razem z kolektorem.... Z góry dziekuję za jakieś podpowiedzi. LOGI : http://vaglog.rtnet.pl/lucbesson_21362.h...
Rocznik 96 na 97 . Zawór wcześniej sprawdzany i jest ok . Podmieniałem z zaworkiem od egr i taka sama reakcja była . Ogólnie to Turbina jest ok , sztanga chodził w pełni i dobrze reaguje.
W drugą by sztanga bardziej się wychylała. Powinna wstawać wcześniej.
A może spróbuj na początek sam rozruszać sztangę turbiny.
A sztanga turbiny wogóle sie porusza jęsli tak to może grycha dziurawa
Przepływomierz nowy oryginalny Bosch - bez poprawy Sztanga turbiny pracuje prawidłowo Test zrobiony za pomocą VAGcom
Zmianę mapy być może zrobię, ale najpierw chciałem się upewnić, że wszystko działa w serii tak jak powinno. Może ktoś zna jakąś procedurę, według której mogę sprawdzić, ewentualnie ustawić sztangę turbiny.
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zacinającej się sztangi turbiny Vnt w silniku 1.9 Tdi AXR. Turbina była wyczyszczona, wszystko było w porządku i problem powrócił. W związku z tym mam do was kilka pytań. Zaznaczam na wstępie że mam dostęp do części. Mój plan polega na tym żeby założyć turbinę (wraz z osprzętem) z West gate z silnika...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
sztanga od turbiny zardzewiała, że się w rękach kruszy Czuć geny Mercedesa :D
Czyli jest tak jak napisałem, sterownik już na wolnych obrotach widzi większe doładowanie od oczekiwanego (actual>specified map) i ogranicza boost poprzez odpuszczenie sztangi vnt turbiny
Źle wyregulowana sztanga turbiny.
Dokładnie jak pisze manta, temat poruszany na forum z milion razy. Przeładowanie z powodu zacinającej się zmiennej geometrii w turbinie. Sprawdź czy sztanga turbiny wraca do samego końca.
Witam, po odłączeniu przewodu od zaworu, sztanga porusza się może o 1mm. Nawet gdy próbowałem ręką ja ruszyć ani drgnie. Tak jakby coś w turbinie ją blokowało. Pozdrawiam. Więc to chyba temat zamyka... przynajmniej na razie. W takim razie odezwę się w sobotę jak wyciągnę i przeczyszczę turbinę. Problemem tego, że sztanga się nie rusza mogą być zasyfione...
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
Witam, Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM. Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk. Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne...
Turbina prawie nie pompuje na początku, do sprawdzenia układ podciśnienia zwór N75, i szczelność dolotu, i na końcu samo turbo. Błędy sprawdzałeś? W Basic Settings przetestuj turbinę i zobacz jak chodzi sztanga od gruchy.
Więc teraz, zobacz czy po zapaleniu auta sztanga turbiny jest wciągana.
turbina sztanga regulacja sztanga turbina turbiny sztanga
podłączenie halogen transformator whirlpool zasilacz suzuki wagon
pilot uniwersalny schemat zwrotnicy
Witryna chłodnicza Ladycook nie chłodzi – możliwe przyczyny Prowadzenie masy we wzmacniaczu lampowym na pająka