Witam ,mogę jutro zmierzyć w zakładzie i podać na telefon, ale chyba będzie coś ok. 1 ohm.
Świeca żarowa (sztyft) nie jest zanitowana, od strony przewodu paliwowego jest śruba bez łba na imbus (na trzecim zdjęciu jest zasłoniona przewodem paliwowym). Odkręcasz i łapiąc szczypcami za metalowy pierścień delikatnie starasz się zruszyć, często jest to zapieczone od temperatury. Prosty test na sprawdzenie sztyftu; wyjmij go z palnika, podłącz...
Heloł, Jak w temacie. Webasto 9017813B B.prosze o info na PW.
Przepaliło się sitko rozpylająca paliwo na sztyft żarowy. Mysisz wykręcić świecę żarową i wymienić sitko. Na 100% wypaliła się w nim dziura. Koszt sitka około 40zł
Chodzi dokładnie o sztyft żarowy- za duży opór , w dokumentacji naprawy airtronica ten kod błędu widnieje ale w spisie ogólnym błędów eberspachera nie znajdziesz go.
Jesli masz dogrzewacz firmy eberspacher to najprawdopodobniej padł sztyft żarowy- (swieca żarowa) Niestety bez demontazu sie nie obejdzie. Próbowałeś podłączyc pod VAG i sprawdzić co go boli?
Obecność płomienia to będzie jakieś 6Ω z czujnika i tenże parametr jest mierzony. A ten sterownik starczyło pewnie odblokować, bo zabezpieczenie przeciwzwarciowe sztyftu żarowego sprawdzone-działa. Pewnie powiesz, że nie wiedziałeś, albo że nie miałeś do niego fejsa. Insza inszość to analogi nie mają memorki i proca.
tak, za 67zł
Witam! Posiadam dogrzewacz silnika Eberspächer D5WZ Hydronic 252383 (wtyczka sześciopinowa Mazda 5 2.0 Diesel ). Mam pytanie odnośnie świecy żarowej a dokładniej sztyftu żarowego (tego z dwoma kabelkami). Czy on po podaniu napięcia powinien robić się czerwony jak zwykła świeca żarowa? Podając napięcie sztyft osiąga temperaturę około 90 stopni Celsiusza...
co prawda naprawiam sterowniki od thermo topów ale myśle że taki BW też jest do opanowania :) możesz zrobić zdjęcie tego sterownika?
Kod 09 oznacza uszkodzenie sztyftu żarowego(świeca).
Bez demontażu tylko za pomocą testera można zczytać błędy... może pokazać uszkodzenie sztyftu żarowego. Bez testera należy rozebrać urządzenie i sprawdzić oporność.
Witam. Ogrzewanie wodne D5WS o nr 25 2091 jest agregatem dedykowanym do samochodu MB sprinter, oczywiście można je podłączyć do dowolnego samochodu z instalacją 12V i paliwem diesel. Diagnostyka może być w tym piecu dokonywana za pomocą wspomnianego przez Ciebie zegara bądź programu KD2000 lub Edith. Jeżeli wszystkie komponenty: - czujniki temp. płynu...
Złącze analogowe. A piecyk może mieć 11 lat, więc konieczny jest standardowy przegląd, sprawdzenie sitka, sztyftu żarowego i czujników temperatury. Ale jak nie wyjmiesz to się nie dowiesz.
koledzy powiedzcie gdzie kupić sam sztyft żarowy do TT Z/C D ...? webasto zaczęło trochę dymić , więc wyczyściłem palnik ale dalej dymi więc pewnie sztyft do wymiany ale podobno występują one tylko z całym palnikiem... co robić ? może wysłać cały palnik do regeneracji...? a może poświęcić te 500zł i kupić nowy palnik ?
To jest eberspracher najczęściej do wymiany jest sitko + zatkana dziurka od powietrza lub sztyft żarowy rezystancja sprawnego 2 +/- 0,2 Ω .
Koledzy a ktoś wie ile czasu powinien grzać sztyft żarowy? U mnie grzeje ok 10 sek i się wyłacza-po podaniu zasilania kablem na sztyft i podgrzaniu ok 25 sek webasto się włacza i pracuje normalnie. Ile powinno podawać się napięcie na sztyft i czy można to jakoś ustawiać? Pozdrawiam
Prz takich objawach wygląda na uszkodzony sterownik,wypinaj kolejne elementy np.turbina ,sztyft żarowy i zobacz gdzie nie generuje błędu.Rozumiem że podłączone pod pewne 24V.
Tak i sztyft żarowy i pompkę zewnętrzną /Mogę tego airtopa od Ciebie odkupić
części do niego nie brakuje na rynku. Dzięki,tak, wiem- są dostepne. Małem ten TT C w dwóch poprzednich autach- niestety mają swoje bolączki( sztyft żarowy, przegrzewająca się kaseta sterująca) TT Evo- nie znam , nie wiem jak wygląda od strony ekspploatacyjnej- to zdaje się "następca" TT C - ale czy wyeliminowano bolączki poprzednika???
Tak właśnie to jest palnik bez sitka. W piecu z sitkiem przewód paliwa dochodzi do sztyftu żarowego na którym jest sitko.
najszybciej: Sztyft żarowy pełniący funkcję czujnika płomienia nie daje sygnału o udanym zapłonie.
dokładnie tak - sztyft żarowy
Bw50 to stary piec. Fabrycznie oddzielnie jest sztyft żarowy, a oddzielnie czujnik ognia. Taki pręcik ceramiczny. Jest to w sumie ptc. Zimny ma 3omy, a rozgrzany 8omów. Dołożyłem szeregowo rezystor 47om/2w i mierzę spadek napięcia na tym ptc.
Sprawdze dokładnie co tam leci w orginale na ten sztyft żarowy i ci powiem bo to ważna żęcz łatwo go uwalic zbyt dużym prądem
Zmierzyłem dziś oporność sztyftu żarowego - 0,6 Ohm. Zdaje się dobra?
Przerwy na okablowaniu nie zdarzają się. Wymień sztyft żarowy.
Witam wszystkich, problem z ogrzewaniem w DAF XF 2006, włączam ogrzewanie ładnie startuje, jak nagrzeje kabinę zwalnia, zwalnia i się wyłączy, temperatura w kabinie spadnie a ogrzewanie się już nie włączy. Wyłączę- włączę i znów grzeje. W ogrzewaniu wymienione zostało: palnik, sztyft żarowy, kpl uszczelek. Po podłączeniu testera błędów brak.
W ogrzewaniach typu Thermo Top sztyft żarowy jest zasilany impulsowo (długości cykli są odpowiednio obliczane przez sterownik w zależności od napięcia zasilania). W tym czasie nie jest kontrolowany płomień. Po zakończeniu cyklu żarzenia sztyft przechodzi w tryb czujnika płomienia i poprzez zmianę oporności informuje o stanie płomienia. Dodano po 40...
Zapewne nie jest to jego normalna praca. Tak jak koledzy wspomnieli, problem leży po stronie palnika lub temperatura sztyftu żarowego jest za niska do skutecznego odpalenia. Wskazana wymiana kompletnego palnika.
Jakie Vebasto HYDRONIC? Kod 09 oznacza uszkodzenie sztyftu żarowego(świeca)
Dziękuję jeszcze raz za odpowiedzi. Autko po wizycie u fachowca. Problemem była pęknięta komora spalania i w związku z tym również niedomagający sztyft żarowy (tak zrozumiałam ;) ). Wymiana całości (z uszczelkami i sitkiem) kosztować miałaby ok 1300zł... W związku z tym webasto zostało odłączone i tą zimę przejeżdżę bez dogrzewania silnika, a przed...
Prawdopodobnie Masz uszkodzony sztyft żarowy który jest jednocześnie czujnikiem płomienia.W ostateczności stawiałbym na uszkodzenie sterownika,ale to mało prawdopodobne.
Pierwszy błąd to najprawdopodobniej spalona świeca żarowa lub kilka świec . Uważaj przy wymianie na urywające się sztyfty żarowe ;). Drugi błąd , trzeba zrobić ne początek test przelewowy wtrysków na mocno rozgrzanym silniku , bo może któryś przelewem spuszcza ciśnienie.
Próbowałem zczytać kody błędów zegarem modułowym i wyszły mi 2 błędy: 020 - przerwa na świecy żarowej lub sztyfcie 021 - zwarcie na świecy żarowej lub sztyfcie Jeśli to nie są stare błędy i po wykasowaniu powracają i wykluczając uszkodzony sztyft żarowy to uszkodzony będzie tranzystor kluczujący w sterowniku.
moze BTS141 padl? Witam. Jak sprawdzić ten BTS141 czy jest sprawny? Pytam gdyż też wymieniłem sztyft żarowy i nadal wyskakuje błąd że uszkodzona jest świeca.
Na twoim miejscu pojechałbym do serwisu, który jednoznacznie stwierdził by usterkę. Jeśli piszesz, że paliwo przecieka stawiałbym na sztyft żarowy lub wypalony palnik. Moim zdaniem nie obejdzie się bez rozbierania ogrzewania
Szkoda, że przy odblokowaniu nie zostały podane kody błędów. W starym hydronicu, nie ma sitka wymiennego więc wypada oczyścić palnik, wymienić sztyft żarowy, uszczelki i być może pomoże.
Jest taka możliwość chociaż nie zawsze się udaje wyciągnąć sztyft żarowy czasem są też problemy z wyciągnięciem czujnika płomienia. Najlepiej wymienić cały komplet czyli palnik sztyft i czujnik wtedy ma się spokój na dłuższy czas.
Procedura odblokowania sterownika polega na włączeniu i wyłaczeniu urządzenia wyłącznikiem potencjometrycznym lub zegarem. Jest jedno "ale".... Wcześniej należy usunąć usterkę. W tym wypadku może to być sztyft żarowy (pełni rolę czujnika płomienia i informuje sterownik w tym przypadku o za wczesnym rozpoznaniu płomienia... istnieje także prawdopodobieństwo...
Tranzystor BUK455 60A zastąpiłem BUZ90A. Po podłączeniu zasilania nadal występuje problem z ciągłym podawaniem prądu na sztyft żarowy. Tranzystor nie grzeje się tak jak poprzednio. Napięcie na wtyczce takie same jak na aku. Zmierzyłem też oporność sztyftu żarowego 0,2-0,3 Ohma w temperaturze ok 2*C. Proszę mi powiedzieć czy dobrą kolejnością powpinałem...
Dzieki za pomoc. Styki faktycznie wygladały fatalnie czysciłem je z grubsza i kontaktem potraktowałem, jutro wezme sie za ich dokładniejsze wyczyszczenie, na poniedziałem mają mi przyjsc sztyft żarowy i sterownik płomienia tylko mam problem z wyjeciem starego :(
Rezystancja sztyftu żarowego w Twoim przypadku (12V) powinna wynosić 0,5+/-0,05 Ohm. Sprawdź czy jest przejście na przewodach zasilających pompkę paliwa ( czerwono-zielony ) przewód, drugi to masa.
2 przewody od pieca do pompki ok pompka pracuje resztę sprawdzę - i dam znać na razie wielkie dzięki za porady Dodano po 7 A jak sprawdzić sztyft żarowy omomierzem czy podłączyć 12V ale wtedy musiałbym odkręcić żeby zobaczyć czy się nagrzewa ???
To może się zgadzać z moich poszukiwań wynika że te 4 mignięcia to sygnał (zbyt wczesne powstanie płomienia). W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie czy w air topie sztyft żarowy jest jednoczesnym czujnikiem płomienia.Do dodania smaczku napiszę że ogrzewanie jest nowizna i działało 3 tygodnie.Może to jakaś pechowa sztuka ! Jeszcze jedo pytanko jaka...
Co do Hydronica... podaj nr. urządzenia 25........ Co do T4.... najczęstszą przyczyną jest uszkodzenie sztyftu żarowego lub dmuchawy powietrza spalania. Niemniej inne usterki również są możliwe. Trudno korespondencyjnie zdiagnozować urządzenie. Przynajmniej zweryfikuj te dwa możliwe uszkodzenia.
Właściwie uszkodzone może być wszystko... Obojętnie jaka usterka elektryczna wystąpi na samym urządzeniu lub jego osprzęcie, to i tak wyłączy się po takim samym czasie. Jeśli zastosowany jest duży zegar to po wyłączeniu usterkowym powinien wyświetlić się kod błędu F... Jeśli jest minizegar to niestety dalej nic nie wiemy. Z doświadczenia mogę tylko...
Witam, Seat Alhambra 2001, walczę z tym urządzeniem od dłuższego czasu, a historia jest następująca. Rok temu był probelm z odpaleniem, pomogło oczyszczenie urządzenia i sitka sztyftu żarowego, choć nie do końca bo kopciło i kapało paliwo z tłumika. Ostatnio przestało funkcjonować całkowicie. Po podłączniu komputera odczytuję błąd "powtarzalna przerwa...
Musisz w twoim przypadku zamówić palnik gdyż ta wata jak to nazywacie jest uszkodzona i z tego powodu paliwo jest nierównomienie rozprowadzane na tym palniku.Tam niema świecy tylko jest sztyft żarowy i to on powoduje zapłon paliwa pod wpływem powietrza z silnika dmuchawy.Koszt tego palnika to około 200zł.Pozdrawiam.
Sam raczej tego w prosty sposób nie rozgryziesz. Najprostszym sposobem jest podpięcie testera w celu zczytania zapisanych błędów (serwisy Eberspaecher). Sam możesz jedynie po rozebraniu urządzania sprawdzić np. oporność sztyftu żarowego, pomki paliwa i pracy dmuchawy powietrza spalania.
Turbina w bliskiej odległości od modułu gdyż z magnesu wirnika mierzy prędkość.Sztyft żarowy wyczyszczony o oporności 1,6 oma po odpaleniu pełni funkcję czujnika płomienia ,sitko pod sztyftem wymienione.Wszystko wyczyszczone z nagaru ,założona nowa uszczelka palnika.Pompka na 100 impulsów podanych ręcznie powinna do strzykawki nakapać 1,8ml.Silnik turbiny...
Ale czy TermoTop C nie jest sterowane magistralą CAN ? Jeśli tak to na pewno nie będzie nawet pasować - ma inne wtyczki. Czy możesz dokładnie obejrzeć oferowany Ci towar i porównać ze swoim ? Bardzo prawdopodobne natomiast jest, że pasować będzie sam sztyft żarowy, chociaż też trzeba by to sprawdzić. Od benzynowego do innego benzynowego będzie pasował,...
To nie świeca tylko sztyft żarowy. Pisałeś, że F08 pojawił się jak zmniejszyłeś obroty i tak może zachowywać się zatarty silniczek dmuchawy. Tylko nie rozumiem jak doszło do tego, że później dmuchawa zaczęła kręcić się na wyłączonym. Mogę przebadać ten teoretycznie uszkodzony, bo nie dam wiary, że to sterownik. A może Ty tam coś w nim zacząłeś modzić...
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Czyli sprawa się rojaśniła tzn musze zregenerować stary sterownik który ma bład czujnika płomienia pomimo sprawnego sztyftu żarowego (sprawdzone na innym sterowniku)... może ktoś wie co najczęściej pada w tych sterownikach? Czytałem że rezystor 1ohm koło tranzystora.. ale w moim przypadku ten rezystor jest sprawny... Gdzie...
Nie trzeba zdejmować obudowy tylko tylko nakładkę z dochodzącymi przewodami. Przykręcana na jedną śrubkę centralnie od góry. Po zdjęciu nakładki odpinasz zobaczysz taki czerwony element... to jest właśnie sztyft żarowy. Dodano po 1 Powyższy schemat nie ma nic wspólnego z omawianym urządzeniem.
Mam mały problem z piecykiem zamontowanym w Sharanie, pracuje jako dogrzewacz. Jako że pieca D3WZ nie dało się rozkręcić do naprawy zdobyłem piec D5WZ sterowany z CAN, i przełożyłem sterownik z D3WZ. I tu pojawił się problem, piec nie chce się odpalić, robi przedmuch, zaczyna dymić i zalewa się ropą. I tu pytanie, świeca sprawna sitko też, czy problem...
D5Z-F w Galaxym 2005, sygnały są wszystkie, piecyk się testuje pomyślnie tylko nie odpala ? - błąd "zanik płomienia" -zastanawiam się tylko nad sztyftem żarowym, jest inny niż w starszych typach lecz rozgrzewa się od czubka do trochę więcej niż do połowy-czy tak ma być ? - pompka obiegowa naprawiona lecz pracuja "po zapłonie" i przestaje pracować po...
F20 to pewnie jest jakiś bład tylko co znaczy? 020 Przerwa na sztyfcie żarowym Sprawdzić sztyft , w razie konieczności wymienić.
Sterownik od samego początku powinien podawać napięcie na sztyft żarowy. PWM o ile załącza go tranzystor. Tak jest w nowszym sterowniku BW50, w tym, jeżeli jest przekaźnik to powinien się załączyć. Jeżeli się załącza i sztyft nie grzeje to do wymiany. Jeżeli się przekaźnik nie załącza to albo przekaźnik uszkodzony, albo tranzystor załączający przekaźnik,...
Inwencja twórcza godna podziwu. Jakkolwiek wykonanie absolutnie nie do przyjęcia. Sterowanie piecem wcale nie jest takie proste. Najważniejszą rzeczą jest BEZPIECZEŃSTWO!. W Twoim wykonaniu nie ma absolutnie żadnych zabezpieczeń. Pół biedy jak zgaśnie , a jak się przegrzeje? To co wtedy? Po za tym ekonomia i trwałość pieca , a także wydajność pozostawia...
Witam wszystkich znawców tematu. Ostatnio po zimie próbowałem odpalić mojego Eberka, typ jak w temacie i niestety okazało się ,że Webasto nie odpala. Mam zegar modułowy, więc szybko zdiagnozowałem usterkę, do wymiany sztyft żarowy. Zakupiłem więc sztyft Beru i uruchomiłem Eberka. Odpalił bez problemu, ale niestety zaczął okropnie kopcić. Dwa dni temu...
W standardowej instalacji występują 3 bezpieczniki: dmuchawy wewn. samochodu, do zegara załączającego, oraz trzeci urządzenia. Zakładamy że mówimy o bezpieczniku urządzenia... Czy bezpiecznik pada po włożeniu, czy też dopiero po próbie uruchomienia z zegara? Podaj wreszcie nr urządzenia 25.........?, łatwiej będzie Ci pomóc Dodano po 2 Jeszcze nie spotkałem...
jak silnik podłączasz na krótko pod akumulator i chodzi to szukaj kolejnej usterki:pompka paliwa powinna mieć coś jak się nie mylę ok 30 ohm,czujnik płomienia,sztyft żarowy powinny mieć przejście jak zmierzysz oporność miernikiem.A wogóle to zacznij od sprawdzenia zasilania + na czerwonym przewodzie czy jest.Mam nadzieję że nie pomyliłeś kostek od czujników...
Sitko i sztyft żarowy (mój piec nie ma świecy) wymieniłem na samym początku. Potem jeszcze czujnik płomienia, dmuchawę z silnikiem. I piec cały czas nie startuje i pokazuje błąd "obroty dmuchawy poza wymaganym zakresem" oraz "brak płomienia". Jedno z drugim nawet współgra- nie ma wystarczającej ilości powietrza to piec nie wystartuje. Dałem nawet sterownik...
Czujnik przegrzania na piecu powinien mieć około 2,22k w tem 20 stopni sztyft żarowy (nigdy nie dotykaj palcami elementu żarowego zniszczysz go)około 3 Ω podobnie czujnik płomienia jeżeli nie wywala żadnegi błędu możesz mieć wersje bez diagnozy na dekielku przykrywającą przewody powinno pisać Diagnose albo nie jak tego nie masz to musisz wszystko...
Kupiłem webasto dw 50 i po zamontowaniu wszystko było ok. Tylko jak nastawiałem na rano na mrozie nie odpalało albo z drugim włączeniem zaś po odpaleniu działało od razu. Potem przestało i na ciepło zapalać. Dymi na biało i wydaje dziwne dzwięki po czym sie wyłącza. sprawdziłem sztyft żarowy czujnik płomienia, pompka podaje paliwo, wydech i ssanie są...
Witam dostałem do naprawy ogrzewanie postojowe AT 2000 S-D. W ogrzewaniu wymieniłem palnik ponieważ sitko było wypalone, niestety po wymianie dalej jest ten sam objaw, czyli webasto ciężko odpala, a jak już odpali to gaśnie po chwili. Wymieniłem także pompkę paliwa, niestety nie pomogło. Sztyft żarowy widać że się rozgrzewa do czerwoności czyli dobrze...
Mógł np odpaść sztyft ze świecy żarowej, lub kawałek nagaru wpadnie do cylindra podegnie zawór i wystarczy.
Mam w passacie B4 dołożone ogrzewanie D4WSC. Od początku nie działało, wywalało błąd F20 - wymiana sztyftu żarowego załatwiła sprawę. Jest to jakiś starszy model ogrzewania bo ma sitko niewymienne. Po poskładaniu piec ruszył, po chwili zgasł i wyrzuciło błąd F71 - przerwa czujnika przegrzania. Rozebrałem, popatrzyłem pomachałem przewodami - piec wystartował....
Mam używany sztyft z komorą spalania od webasto thermotop z/c
Witam Potrzebuję świecy żarowej do D3WZ, czy ktoś podpowie mi gdzie najrozsądniej mógłbym kupić ten sztyft? Pozdrawiam
Witam ponownie. Ponieważ forum jest nie tylko do zadawania pytań, niniejszym kończę temat, podając, "co mi było". Po zmianie akumulatora problem odpalania był nadal. Ponieważ nie mam możliwości odczytu błędów zostawało się tylko resetowanie sterownika. Ale, z nowym aku zauważyłem, iż usterka raz jest, a raz jej nie ma, tzn, raz webasto odpala i grzeje...
WITAM WSZYSTKICH Mam pytanie odnośnie dogrzewania silnika przy tych autach ( jest to Eberspeacher D3WZ ). Czy to urządzenie posiada jakieś bezpieczniki, przekaźniki lub jeszcze coś innego ? Jeżeli tak, to gdzie mam tego szukać ? Problem polega na tym, że nie działa :) Tzn tak. W zeszłym roku wszystko było ładnie pięknie i silniczek w zimie nagrzewał...
Próbuję odpalić Webasto model BW-50. Niestety sterownik protestuje i po dwukrotnej nieudanej próbie przełącza się w tryb blokady. Raport z ThermoTest: Konfiguracja: ------------- Typ paliwa..................................... Pompa obiegowa w trybie jalowym.................................... Wersja...
pisalem ze autoryzowane serwisy webasto co dziwne nie maja mozliwosci kupna czesci do TT V lecz tylko cale agregaty ... bo nie wiem jak jest z innymi serwisami wg marek ... i to jest dziwne ... ale jakbys pojechal do seriwsu np vw to by ci nie wyczyscili pieca bo tego nie robia tylko wymieniaja w calosci agregat i tu jest roznica ... nawet sami nie...
Kines, błąd P0380 to błąd ogólny urządzenia żarzącego, sprawdziłeś, czy wszystkie sztyfty grzejne dostają napięcie?
Witajcie ! Kupiłem na allegro za 80zl piec D5WZ, sterownik wydobyłem, i poprawiłem luty, zadziałał. Cena piękna i oby więcej takich. W środku był sztyft żarowy. Więc za darmo. Palnik bez sitka, z rurką do palnika. Wszystko odświeżone, wypiaskowane, złożone, działa. Po 2 latach zamontowalem go w końcu w aucie. VW T5 2006. Wpiąłem go w obieg wg oryginalnego...
3 to niskie napięcie, 6 zewnętrzny czujnik temperatury. Jeśli będzie niskie napięcie sztyft zarowy nie rozgrzeje się wystarczająco aby rozpalić paliwo. Palnik oryginał czy zamiennik? Nie każdy nowy zamiennik będzie działał prawidłowo niestety.
Wczoraj zabrałem się za diagnozę tego ogrzewania.Zdobyłem i podłączyłem zegar modułowy i oto co nastąpiło: wyświetlił błąd f62 czyli potencjometr - mógł bo był kilka razy odłączany,następnie został wykasowany ten błąd ruszyło(potencjometr ustawiony na minimum) zaczęło grzać na full obroty i po kilku minutach zwolniło,pompka wolno cykała,wentylator kręcił...
Wszystko rozebrane , na palniku a także na świecy żarowej(sztyft) nie znalazłem zadnego numeru po którym mógłbym zamówić część w serwisie.pozatym w palenisku jak nim potrząsne to tak jakby jakiś element tam się obijał , jakby coś się odłamało, to chyba nie jest normalne .pozatym czy same palenisko jest rozbieralne?? http://images45.fotosik.pl/355/b9d3cd100...
Jedyna pewna metoda, to demontaż i sprawdzenie na zewnątrz, bo może się okazać, że pobór prądu jest w normie, ale świeca rozżarza się w połowie sztyftu, a nie na czubku. A nie prawda, mierząc pobór prądu widać jak szybko się nagrzewa (im cieplejsza tym mniej prądu) i jak szybko stygnie. Jak się będzie nagrzewać "w połowie sztyftu" to dłużej będzie...
Witam! Webasto BW50 (wersja bez hermetycznych wtyczek) z uwagi na jego wiek zostało gruntownie sprawdzone i zakonserwowane przed próbami na stole i późniejszym montażem. Rezystancja sztyftu żarowego ok. 0R6, natomiast czujnika płomienia ok. 3R0 - 3R6, pompka obiegu wody i elektrozawór sprawne, komora spalania czysta, płyta sterownika bez śladu uszkodzeń,...
Witaj - pierwsze, co rzuca się w oczy to brak potencjometru. Kierowców nie obchodzi ustawianie parametrów, tylko jak w radiu tranzystorowym "cyk" i ma działać. Rozumiem, że uwzględniałeś tę opcję, a to niesie za sobą komplikacje, aplikowanie PID, itd. o pętli sprzężenia zwrotnego smart-fan nie wspominając, bo to zapewne również chodziło Ci po głowie...
Benzyna ma wbudowany iskrownik W.N. w palenisku. Pompa paliwa też może być wewnątrz. mariuszolkusz nie wprowadzaj ludzi w błąd. ThermoTop T bez względu czy ma palnik benzynowy czy diesel odpalane jest przez sztyft żarowy. Domyslam sie, ze autor wątku pisze o ThermoTop T w wersji z diagnostyką, skoro wspomniał o odpinaniu wtyczki dwupinowej. Twoj piecyk...
Skoro jest dym, to jest zły skład mieszanki paliwowo powietrznej. Przyczyną tego może być dmuchawa, która nie jest już na tyle wydajna, by dostarczyć odpowiednią ilość powietrza lub też pompka paliwa, która również w skutek niewłaściwego działania podaje za dużą dawkę paliwa i jest ono nie spalane do końca. Kopcenie może występować chwilowo podczas...
wczoraj rozkręciłem pompkę wody i są szczotki do wymiany,odkręciłem także dogrzewacz,mam wersję Ebespracher D5WZ,tylko że nie mam świecy żarowej tylko sztyft na kablu 8V.Po moich oględzinach sitko jest dziurawe,jest lekki nagar na sztyfcie i nie jest zupełnie gładki w dotyku,tylko w jednym miejscu jest taki zadzior,nie wiem czy go wymienić czy można...
Co do pierwszego błędu HZR to odnosi się on do klimatyzacji, ale numer błędu jest mi nie znany, może ktoś z serwisu mercedesa podpowie. ZHE - to jest system dogrzewacza stacjonarnego. Błąd E01 (0 13 32) nie jest generowany przez płytkę webasta, tylko przez system komunikacji komputera pokładowego, być może błędy w przepływie informacji. Błąd E02 (0...
BENY124W: jeśli chodzi o naprawę i jej sposób diagnozowania usterki to wyjaśnię kilka kwestii: 1. większość ogrzewań zarówno webasto jak i eberspacher posiada diagnostykę i od tego się zaczyna 2. diagnostyka informuje o możliwych usterkach (czujniki, świeca,sztyft żarowy,pompka paliwa,przegrzanie itd.) 3. wiele powodów objawów różnych usterek jest dla...
przecież to proste, masz błąd urządzenia żarzącego. Sam przekaźnik jest koło akumulatora (aluminiowe zebrowane pudełko) ale wpierw pasuje sprawdzić wszystkie sztyfty
Po tym jaki pobiera prąd widać jak się nagrzewa i jak szybko stygnie. Co chcesz jeszcze w niej sprawdzać? Musisz wykręcić świecę i nagrzać ją a wtedy się przekonasz jak rozgrzewa się sztyft.
Potencjometr przy ogrzewaniu wodnym nie służy do niczego, dlatego zegarki do ogrzewań wodnych nie maja potencjometru. Poza tym nie różnią się niczym więc może być założony taki z potencjometrem w miejsce takiego bez potencjometru. F20 - przerwa na sztyfcie żarowym, F31 - przerwa na silniku dmuchawy F47 - zwarcie na pompie paliwa F48 - przerwa na pompie...
Wyciągnij świece żarowe i zobacz czy są wszystkie całe, czy sztyft nie odpadł. Jakie masz maksymalne ciśnienie różnicowe pod obciążeniem? Zamień wtryski pierwszy z czwartym i zobacz czy bilansy zrównoważenia zamienią się razem z wtryskami, wtedy okaże się czy to wina przypisania wtryskiwaczy.
Ty chyba jesteś jasnowidzem. Dziś podłączyłem zegar modułowy - wyświetlił AF-20 -> przerwa na sztyfcie żarowym ! W związku z tym mam pytanie. Posiadam świecę żarową od D5WS czy to podejdzie do D3WZ ? Znasz jakiś sprytny sposób na wyjęcie tego cuda, chodzi mi o problem płynu chłodniczego, np jakiś zacisk na wężu czy coś takiego, czy trzeba spuścić cały...
To tak ku przestrodze, aby nie przeliczać sił na zamiary. Teraz to ładnie poskładaj i pojedź do mechanika, niech spróbuje to uratować, czym więcej będziesz się bawił z tym co zostało tym gorzej dla Ciebie. Sztyft został w głowicy czy wyszedł z ukręconą częścią?
Witam- w obu przypadkach jezeli chodzi o sztyft zarowy to uszkadza sie bardzo zadko i idzie go kupic osobno nie trzeba kupowac calego palnika. Jezeli chodzi o opor sztyftu to juz nie pamietam mosialbym sprawdzic w ksiazkach najprawdopodobniej napiecie ze sterownika powino wynosic 8V ale tez musialbym sie upewnic w kazdym razie dziala na takiej samej...
No, a jak wycenisz wymianę świec żarowych? Kiedy gość Ci nie powiedział że uż sam próbował i jeden sztyft został zabetonowany nagarem w głowicy, a wkręcona jest sama końcówka? Kurcze następny ;-) Będę Miał Wyrzuty i Bardzo Mnie Wkurzacie ... :-) Idę spać papapa
Witam mam pytanie czy po wymianie ogrzewania Thermo Top V diesel z innego modelu np GOLF V lub A6 trzeba zmienić kodowanie ogrzewania?? w orginalnym uszkodzony sztyft zarowy zintegrowany z palnikiem koszt ok800 netto, sprawny na alledrogo ok 500-600 caly piec z gwarancja rozruchowa. Jeżeli trzeba zmienić kodowanie to prosze o wskazówki. blad: 01412...
Witam. Mam problem z webastem Bw 50. Odpala, po 2 minutach przewietrzanie i się wyłącza. Sprawdziłem błędy. Cały czas jeden błąd; zwarcie czujnika płomienia/kołka żarowego. Czujnik płomienia i sztyft wymieniony, dalej bez zmian. Opornik precyzyjny 1ohm sprawny, tranzystor (BUK455 60A) też ok. Zimnych lutów pod lupą też nie stwierdziłem .Ma ktoś pomysł...
Do samego odpalenia podłącz zasilanie 12v z akumulatora NIE z prostownika === czerwony + brązowy - zielony z paskiem brązowym (do jednego pinu od pompki paliwa- drugi pin podłącz do minusa brązowego) żółty -kabel sterujący (nim załączysz podpinając do plusa czerwonego) i tyle Nie podpinasz zegara bo on do testów Ci jest nie potrzebny.Jeśli po podłączeniu...
witam przerabiałem cos podobnego ale nie do konca ogrzewanie to kompakt sterownik ma na sobie moduły wyniesione to pompka i nastawnik piec demontujemy z kanału od spodu po demontarzu sajlentów mostkujemy na czas naprawy obieg wodny chyba 15mm w piec wchodzikostka i w niej mozesz skontrolowac peryferia a na piecu masz pod deklem masz kostki z swiecy...
webasto sztyft żarowy eberspacher sztyft żarowy sztyft webasto
paski ekranie cienkie fronius licznik energii bosch sterownik silnika
krups zawór dwubarowy stk463 podróbki
Radmor 5102: Upływność tranzystorów końcowych Sharp LC-50LE751V - Specyfikacja i typowe usterki