Moduł GM5. Trzeba wyjąć schowek pasażera.
Tak moduły te wpina się w obwód silnika są one uniwersalne.
Należy odkręcić półkę nad nogami kierowcy i tam będzie taki podłużny.
No to trzeba wprowadzić poprawkę.
To sam przekaźnik jest. Sterowanie masz gdzie indziej, ale to nieistotne. Nie baw się w naprawę tej kostki, tylko od razu kup nową i załóż wraz z nowymi konektorami, bo tam wszędzie zielono jest. Przekaźnik weź w rękę i dopasuj do niego wtyczkę w sklepie, bo są takie z zatrzaskami, ale żeby nie okazało się, że chińskie formy jednak się trochę różnią...
Oryginalne wymagają modułu komfortu. Z silnikiem szyb zintegrowany jest moduł drzwi. Cała komunikacja miedzy modułami drzwi a modułem komfortu odbywa się przez cyfrową szynę danych CAN-Comfort. Choć nie wiem czy sam jeden moduł drzwi nie ruszył by i dało by się sterować tą jedną szybą.
Sprawdź w pierwszej kolejności wiązkę między drzwiami a słupkiem i bezpieczniki.
Przelotkę wiązki w drzwiach pasażera sprawdź.
Tzw. moduł komfortu, a raczej (właściwa nazwa w tym samochodzie) moduł bordnetz nie bierze udziału w podnoszeniu szyb z przycisków we drzwiach, jeżeli o to Ci chodzi. Natomiast żeby pasażer chodził z przycisku od strony kierowcy trzeba przeciągnąć od kierowcy do pasażera jeszcze linie CAN. Po prostu bez żadnych schematów.
Koło BSI masz sterownik od szyb - 6030 wedle schematu, 9 pinowa, brązowa wtyczka - on odpowiada za sterowanie szybami. BSI tutaj jest tylko do zasilania i podświetlania przycisków. Opisy do schematów: 6001 - stycznik przedniego lewego podnośnika szyby 6002 - stycznik przedni prawego podnośnika szyb 6030 - moduł sekwencyjnego podnośnika szyby 6040 -...
CAN jest na pewno(diagnoza modułu drzwi, moduł na silniku szyby)
Moduł komfortu kontroluje m.in.: szyby otwierane i zamykane elektrycznie elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne centralny zamek układ klimatyzacji podgrzewanie foteli czujniki deszczu pracę wycieraczek i spryskiwaczy do szyb oświetlenia wewnątrz samochodu szyberdach alarm fabryczny system kontroli trakcji system wspomagania parkowania automatycznie...
Moduł centralnej elektryki 7M0962258K , kodowanie 04105. Na stronie Ross tech wiki Coding (MY 1998 > MY 2000) 00004 = Central Locking 00064 = Central Locking (Anti-Theft Warning, Switzerland) 00256 = Central Locking (Anti-Theft Warning) 01024 = Central Locking (Anti-Theft Warning/Remote Control, Switzerland) 04096 = Central Locking (Anti-Theft Warning/Remote...
Moduły domykania szyb działają w ten sposób, że gdy są nieaktywne po prostu zwierają za pomocą przekaźników przecięte kable prowadzące do silniczków, natomiast po pojawieniu się impulsu wyzwalającego domykanie, gdy moduł przejmuje kontrolę nad szybami, monitoruje spadek napięcia w instalacji i gdy wykryje większy pobór prądu, co traktuje jako przeszkodę...
Witam. Problem może leżeć w module komfortu, miałem dziwne sytuacje z tymi pasatami. Może tak się zdarzyć, że jak auto będzie zamknięte to szyby same ci się opuszczą, jeżeli stoi w garaży to ok gorzej jak pod chmurka i deszcz zacznie padać a moduł akurat sobie szyby opuści. A te kwiatki po drodze co znalazłeś mam rozumieć że problem był z kablami do...
Rozkodowal się może moduł
Proszę bardzo Bezpiecznik 8 do 2009r. Jednostka sterująca układu klimatyzacji Przełączniki kolumny kierownicy Miernik uniwersalny Jednostka sterująca elektrycznego układu sterowania pomiaru czasu i alarmem (ETACS) Jednostka sterująca dodatku do paliwa Brzęczyk ostrzegawczy kluczyka Jednostka sterująca wejściem bez kluczyka Przekaźnik szyby sterowanej...
To ostatnie to może sygnał domknięcia ostatniej - czyli sygnał "wszystkie szyby zamknięte"
Zamknij samochód przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy i przytrzymaj przez parę sekund na tejże pozycji. Powinieneś usłyszeć domykanie drzwi. Analogicznie zrób tylko przekręcając na otwieranie - powinny szyby pójść w dół. Ogólnie dla mnie są podejrzane dwa elementy - moduł komfortu (nie ten numer, złe kodowanie, uszkodzony) i/lub panel sterowania...
Pierwsze co to podmień moduł szyb - przykręcany do silniczka na małego torxa . Jeżeli wymiana modułu nic nie da to do sprawdzenia kostka R2 pod siedzeniem kierownika . Bezpieczniki oczywiście sprawdziłeś ??? Obawiam się panie Tomku że zabawa ze zgnitym R2 dla nowicjusza bez właściwego schematu może być niemiła w skutkach. Panowie jest kilka wersji...
CAN komfort to komunikacja między sterownikami w drzwiach i modułem komfortu (sterowanie szyb, zamków). W moduł komfortu dopiero podłączony do głównego CAN.
Co do błędu 1562 to musisz sprawdzić w blokach pomiarowych czy widzi że są zamknięte/otwarte i czy widzi że są zaryglowane. Jaki masz nr modułu komfortu? Co do błędu 912 to musisz zobaczyć czy moduł komfortu widzi poprawnie sygnały z przełącznika od szyb. Możliwe problemy w przewodach idących do sterownika w drzwiach lub w samym sterowniku. Co do reszty...
Witam serdecznie, szukam juz od jakiegoś czasu silniczka z modułem do skody Fabii I 2005r. Drzwi kierowcy, ten który jest ma nr 6y1959801, i pytanie? Czy można zastąpić go jakimś o innych nr? Z tego co wynalazkiem to kilka jest 6y2959801 tylko one niby od prawych drzwi, Ale czy one by podeszły?, bo kierunek ułożenia silniczka by pasował, dodam, że moduł...
Witam, mam problem z szybami w mojej 159. Mianowicie żadna z szyb się nie otwiera nawet z kluczyka. Próbując otworzyć szyby słychać z modułu dźwięk "tyk" jak lewy przód to z lewych drzwi, prawy przód to z prawych itp ale same w sobie szyby się nie otwierają. Bezpieczniki sprawdziłem i wszystko jest okej. Moduł komfortu podłączyłem z działającego i nic...
Jeżeli masz elektryczne szyby to lusterko lewe jest sterowane poprzez moduł na silniczku szyby lewym, analogicznie jest z prawym. Dołączam schemat, aby rozwiać Wasze wątpliwości.
9Moduł sterowania nadwozia 7,5 A K9, czujnik tylnej szyby 117,5A KR95B Przekaźnik 1, blokada tylnej klapy 1420A Przekaźnik tylnej wycieraczki KQ7, silnik tylnej wycieraczki M45 https://obrazki.elektroda.pl/4783985900_...
w twoim sharanie funkcje czasowe są realizowane przez moduł komfortu włacznik grzanej szyby podaje tam impuls a moduł steruje przekaznikiem , żeby nie utrudniac sobie instalacji najłatwiej jest zastosowac przekaznik czasowy z forda np.mondeo sterowany impulsem - powinien sobie z tym poradzic nawet srednio kumaty elektryk samochodowy numer przekaznika...
Musisz wziąć moduł ssm2
Switche mają tylko przednie zamki i służą one do wysłania impulsu do centralki centralnego zamka(masło maślane). Natomiast za zamknięcie szyb po przytrzymaniu kluczyka odpowiada moduł komfortu Ja zrozumiałem tą wypowiedź że widzisz dwa moduły. Nie musisz mieć tego modułu pod kierownicą aby zamknąć szyby,wystarczy moduł w drzwiach(jest on w każdych...
skoro kolega rozbierał już moduł szyby to czy zauważył zielonkawy nalot? jeśli tak to wilgoć go już zjadła :) często się to zdarzało, co by potwierdziło fakt że wszystko w zimie po nagrzaniu auta wróciło do normy. jeśli tak zalecam wymianę sterownika szyby. Pozdro
Zanim zdejmiesz boczek sprawdź przewody i wtyczkę w gumowej harmonijce,tak jak drzwi otwierasz. 90% problemów z szybą to właśnie to połączenie,niezależnie od objawów. Piny we wtyczce i w gnieździe wystarczy,że będą nieco zaśniedziałe i już może być problem . Jeżeli chcesz uniknąć rozbierania auta,to w nowszych autach można wysterować otwieranie szyby...
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
W renówce jest klika modeli wyłączników szyb które wyglądają "tak samo" a różnią się budową ( szyby impulsowe i zwykłe) i pinologią ( od różnych modeli samochodów) - wróć do starych przełączników. Rozbierz przełącznik główny od kierowcy i polutuj wypalone luty na mikro przełącznikach. Moduł szyby na silniku drzwi kierowcy jest TYLKO od tego silnika...
W B5 nie było podciśnieniowego, ewentualnie może być różnica czy tylne szyby „w prądzie” czy w „korbotroniku”. Gniją łączenia przewodów, w progu kierowcy. Wrzuć fotkę jak wyglądają te wiązki. Moduł suchy ?
Ogrzewaniem szyby steruje moduł komfortu (w prawej wnęce bagażnika), trzeba by go przepytać jakimś sprzętem diagnostycznym, np. VCDS
Cześć. Sprawdź czy nie ma wody wilgoci w miejscu gdzie jest moduł komfortu. Znajduje się pod dywanem od strony kierowcy, zdejmij listwe progowa i odchyl dywan. Jak masz skąd to podmien moduł. W VW i Audi odwieczny problem ponieważ zapuchaja się odpływy i wilgoć zbiera się na podłodze w miejscu gdzie jest moduł. Pozdrawiam
Z czego się orientuję (a mogę się mylić) musisz zastosować niestety dwa moduły osobno na szyby i szyberdach. Mogę się mylić więc jak jest inaczej proszę o poprawienie mnie. POZDRAWIAM
Podajesz [domykający +12V] na brązowy przewód przełącznika szyb [pin.1] oraz diody aby odseparować wszystkie szyby L i P.
Znalazłem informację, że kluczyk który mam powinien pasować do modułu komfortu 1J0 959 799 AH lub 1J0 959 799 AJ. Zastanawiam się czy moduł komfortu taki jaki ja mam można wymienić bez żadnych komplikacji na któryś z tych? Moduł ''AH'' powinien podejść, były wątki o takich wymianach. Posiada m.in. takie funkcje jak centralny zamek, wszystkie szyby...
Sprawa jest prosta. Wpinasz się przykładowo bezpośrednio w jeden przewód od silniczka szyby, tzn, rozcinasz go i lutujesz przewody. Gdy moduł jest w stanie spoczynku to oba przewody są zwarte przez co możesz normalnie używać szyb, ale w momencie gdy moduł się uruchamia to podaje pewno napięcie na na przewód który idzie do silniczka i silnik się kręci,...
TMBGG41U6YX280495
Witam, czy udało się rozwiązać problem z samo opuszczającymi się szybami w 206 cc, mam dokładnie to samo w swojej 206ce, wymieniałem już przełącznik szyb, sterownik dachu znajdujący się w bagażniku i nic nie pomaga!
W Audi C4 są 2 czy 4 dodatkowe paski na tylnej szybie służace jako antena. Ale jest moduł do diversity do tego. W BMW jest antena też w tylnej i przedniej szybie - diversity jest w radiu. I na fabrycznym radiu teleskop bije na głowe - niestety po włożeniu byle czego (pioneer, sony, jvc) radio nie chodzi wcale.
Kolego ,sprawdż przyciski , jak to rozbierzesz są tam takie blaszki,może sa zaśniedziałe ,przeczyść papierkiem ściernym .
Sprawdź jak tam przewody się mają, może też być padający moduł komfortu ew. zawieszająca się szczotka.
szyby sterowane bezpośrednio z wyłączników najlepiej zamontować moduł na drzwiach kierowcy
Oczywiście że w tym - nie przypominam sobie takiego 202 który nie ma modułu komfortu. Moduł komfortu jest przy akumulatorze i prawdopodobnie nie ma zasilania. Bezpieczniki chyba też są w bagażniku. Sprawdź zasilanie na grubych przewodach.
Bezpiecznik 12: radioodtwarzacz (261) - moduł sterowania klimatyzacją (419) - konsola sterowania klimatyzacją (319) - elementy sterujące pod kierownicą (1519) - moduł radiotelefonu (492) - pompa dwukierunkowa spryskiwacza szyby przedniej i tylnej (677) - zestaw bezpieczników zasilania głównego (777) - skrzynka bezpieczników i przekaźników w kabinie...
Jest to moduł zespolony - szyby , spryskiwacze,centralny, alarm i wiele innych znajduje się wewnątrz auta, w BMW 5 było po stronie pasażera za schowkiem, w wersji angielskiej w 320 jest po lewej ale w europie powinno być po prawej też okolice schowka pasażera
Moduł moze być zamocowany gdzieś wewnatrz auta.Do wyzolenia go wystarczy sygnał z siłownków centralnego zamka. Oprócz +12v,masy potrzebny jest +po stacujce,sygnał wyzwalający i blokujacy (z siłownków zamka centralnego-znajdziesz w wiązce z drzwi). Musisz znaleźć przewód od silnika szyb elektrycznych- na którym jak zamykasz pojawia się +12v i do niego...
moduł szyby fabia szyby moduł moduł szyby renault
bezpiecznik scenic wskaźnik wysterować komputer numery naklejce
John Deere Sante - brak kontrolek i nie odpala Dopuszczalne nierówności na kolektorze wydechowym