Moduł GM5. Trzeba wyjąć schowek pasażera.
Należy odkręcić półkę nad nogami kierowcy i tam będzie taki podłużny.
Tak moduły te wpina się w obwód silnika są one uniwersalne.
To sam przekaźnik jest. Sterowanie masz gdzie indziej, ale to nieistotne. Nie baw się w naprawę tej kostki, tylko od razu kup nową i załóż wraz z nowymi konektorami, bo tam wszędzie zielono jest. Przekaźnik weź w rękę i dopasuj do niego wtyczkę w sklepie, bo są takie z zatrzaskami, ale żeby nie okazało się, że chińskie formy jednak się trochę różnią...
No to trzeba wprowadzić poprawkę.
Oryginalne wymagają modułu komfortu. Z silnikiem szyb zintegrowany jest moduł drzwi. Cała komunikacja miedzy modułami drzwi a modułem komfortu odbywa się przez cyfrową szynę danych CAN-Comfort. Choć nie wiem czy sam jeden moduł drzwi nie ruszył by i dało by się sterować tą jedną szybą.
CAN jest na pewno(diagnoza modułu drzwi, moduł na silniku szyby)
Koło BSI masz sterownik od szyb - 6030 wedle schematu, 9 pinowa, brązowa wtyczka - on odpowiada za sterowanie szybami. BSI tutaj jest tylko do zasilania i podświetlania przycisków. Opisy do schematów: 6001 - stycznik przedniego lewego podnośnika szyby 6002 - stycznik przedni prawego podnośnika szyb 6030 - moduł sekwencyjnego podnośnika szyby 6040 -...
Przelotkę wiązki w drzwiach pasażera sprawdź.
Sprawdź w pierwszej kolejności wiązkę między drzwiami a słupkiem i bezpieczniki.
Moduł komfortu kontroluje m.in.: szyby otwierane i zamykane elektrycznie elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne centralny zamek układ klimatyzacji podgrzewanie foteli czujniki deszczu pracę wycieraczek i spryskiwaczy do szyb oświetlenia wewnątrz samochodu szyberdach alarm fabryczny system kontroli trakcji system wspomagania parkowania automatycznie...
Pierwsze co to podmień moduł szyb - przykręcany do silniczka na małego torxa . Jeżeli wymiana modułu nic nie da to do sprawdzenia kostka R2 pod siedzeniem kierownika . Bezpieczniki oczywiście sprawdziłeś ??? Obawiam się panie Tomku że zabawa ze zgnitym R2 dla nowicjusza bez właściwego schematu może być niemiła w skutkach. Panowie jest kilka wersji...
Moduły domykania szyb działają w ten sposób, że gdy są nieaktywne po prostu zwierają za pomocą przekaźników przecięte kable prowadzące do silniczków, natomiast po pojawieniu się impulsu wyzwalającego domykanie, gdy moduł przejmuje kontrolę nad szybami, monitoruje spadek napięcia w instalacji i gdy wykryje większy pobór prądu, co traktuje jako przeszkodę...
Witam. Problem może leżeć w module komfortu, miałem dziwne sytuacje z tymi pasatami. Może tak się zdarzyć, że jak auto będzie zamknięte to szyby same ci się opuszczą, jeżeli stoi w garaży to ok gorzej jak pod chmurka i deszcz zacznie padać a moduł akurat sobie szyby opuści. A te kwiatki po drodze co znalazłeś mam rozumieć że problem był z kablami do...
Witam serdecznie, szukam juz od jakiegoś czasu silniczka z modułem do skody Fabii I 2005r. Drzwi kierowcy, ten który jest ma nr 6y1959801, i pytanie? Czy można zastąpić go jakimś o innych nr? Z tego co wynalazkiem to kilka jest 6y2959801 tylko one niby od prawych drzwi, Ale czy one by podeszły?, bo kierunek ułożenia silniczka by pasował, dodam, że moduł...
Problem tkwił w złym podłączeniu przewodu sterowania przekażnika.
Rozkodowal się może moduł
skoro kolega rozbierał już moduł szyby to czy zauważył zielonkawy nalot? jeśli tak to wilgoć go już zjadła :) często się to zdarzało, co by potwierdziło fakt że wszystko w zimie po nagrzaniu auta wróciło do normy. jeśli tak zalecam wymianę sterownika szyby. Pozdro
Tzw. moduł komfortu, a raczej (właściwa nazwa w tym samochodzie) moduł bordnetz nie bierze udziału w podnoszeniu szyb z przycisków we drzwiach, jeżeli o to Ci chodzi. Natomiast żeby pasażer chodził z przycisku od strony kierowcy trzeba przeciągnąć od kierowcy do pasażera jeszcze linie CAN. Po prostu bez żadnych schematów.
Maree, Punta i cała masa innych aut segmentu B i C z tamtych lat tak ma. Tylko drzwi kierowcy mają moduł szyby, od strony pasażera silnik szyby jest sterowany bezpośrednio przyciskiem (ew. przez przekaźniki). W dekadę nowszym Grande Punto też tak mam. Krótkie naciśnięcie to "krok" przytrzymanie zamyka do końca, ew. kolejne naciśnięcie w trakcie jazdy...
Co do błędu 1562 to musisz sprawdzić w blokach pomiarowych czy widzi że są zamknięte/otwarte i czy widzi że są zaryglowane. Jaki masz nr modułu komfortu? Co do błędu 912 to musisz zobaczyć czy moduł komfortu widzi poprawnie sygnały z przełącznika od szyb. Możliwe problemy w przewodach idących do sterownika w drzwiach lub w samym sterowniku. Co do reszty...
W renówce jest klika modeli wyłączników szyb które wyglądają "tak samo" a różnią się budową ( szyby impulsowe i zwykłe) i pinologią ( od różnych modeli samochodów) - wróć do starych przełączników. Rozbierz przełącznik główny od kierowcy i polutuj wypalone luty na mikro przełącznikach. Moduł szyby na silniku drzwi kierowcy jest TYLKO od tego silnika...
Zamknij samochód przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy i przytrzymaj przez parę sekund na tejże pozycji. Powinieneś usłyszeć domykanie drzwi. Analogicznie zrób tylko przekręcając na otwieranie - powinny szyby pójść w dół. Ogólnie dla mnie są podejrzane dwa elementy - moduł komfortu (nie ten numer, złe kodowanie, uszkodzony) i/lub panel sterowania...
Jeżeli masz elektryczne szyby to lusterko lewe jest sterowane poprzez moduł na silniczku szyby lewym, analogicznie jest z prawym. Dołączam schemat, aby rozwiać Wasze wątpliwości.
Proszę bardzo Bezpiecznik 8 do 2009r. Jednostka sterująca układu klimatyzacji Przełączniki kolumny kierownicy Miernik uniwersalny Jednostka sterująca elektrycznego układu sterowania pomiaru czasu i alarmem (ETACS) Jednostka sterująca dodatku do paliwa Brzęczyk ostrzegawczy kluczyka Jednostka sterująca wejściem bez kluczyka Przekaźnik szyby sterowanej...
CAN komfort to komunikacja między sterownikami w drzwiach i modułem komfortu (sterowanie szyb, zamków). W moduł komfortu dopiero podłączony do głównego CAN.
Zanim zdejmiesz boczek sprawdź przewody i wtyczkę w gumowej harmonijce,tak jak drzwi otwierasz. 90% problemów z szybą to właśnie to połączenie,niezależnie od objawów. Piny we wtyczce i w gnieździe wystarczy,że będą nieco zaśniedziałe i już może być problem . Jeżeli chcesz uniknąć rozbierania auta,to w nowszych autach można wysterować otwieranie szyby...
Nie mam niestety schematów. Wiele lat temu miałem do czynienia z tym samochodem. Moduł komfortu mówisz? Nie wiem, o który moduł Ci chodzi, ale moduł sterowania szybami jest chyba pod tylnym siedzeniem. Zobacz, może tam coś się stało... Chyba coś pomyliłem. Pod siedzeniem był sterownik centralnego zamka raczej... Sprawdź bezpieczniki również w skrzynce...
9Moduł sterowania nadwozia 7,5 A K9, czujnik tylnej szyby 117,5A KR95B Przekaźnik 1, blokada tylnej klapy 1420A Przekaźnik tylnej wycieraczki KQ7, silnik tylnej wycieraczki M45 https://obrazki.elektroda.pl/4783985900_...
To ostatnie to może sygnał domknięcia ostatniej - czyli sygnał "wszystkie szyby zamknięte"
w twoim sharanie funkcje czasowe są realizowane przez moduł komfortu włacznik grzanej szyby podaje tam impuls a moduł steruje przekaznikiem , żeby nie utrudniac sobie instalacji najłatwiej jest zastosowac przekaznik czasowy z forda np.mondeo sterowany impulsem - powinien sobie z tym poradzic nawet srednio kumaty elektryk samochodowy numer przekaznika...
Z czego się orientuję (a mogę się mylić) musisz zastosować niestety dwa moduły osobno na szyby i szyberdach. Mogę się mylić więc jak jest inaczej proszę o poprawienie mnie. POZDRAWIAM
Sprawa jest prosta. Wpinasz się przykładowo bezpośrednio w jeden przewód od silniczka szyby, tzn, rozcinasz go i lutujesz przewody. Gdy moduł jest w stanie spoczynku to oba przewody są zwarte przez co możesz normalnie używać szyb, ale w momencie gdy moduł się uruchamia to podaje pewno napięcie na na przewód który idzie do silniczka i silnik się kręci,...
Jest to moduł zespolony - szyby , spryskiwacze,centralny, alarm i wiele innych znajduje się wewnątrz auta, w BMW 5 było po stronie pasażera za schowkiem, w wersji angielskiej w 320 jest po lewej ale w europie powinno być po prawej też okolice schowka pasażera
Cześć. Sprawdź czy nie ma wody wilgoci w miejscu gdzie jest moduł komfortu. Znajduje się pod dywanem od strony kierowcy, zdejmij listwe progowa i odchyl dywan. Jak masz skąd to podmien moduł. W VW i Audi odwieczny problem ponieważ zapuchaja się odpływy i wilgoć zbiera się na podłodze w miejscu gdzie jest moduł. Pozdrawiam
TMBGG41U6YX280495
Switche mają tylko przednie zamki i służą one do wysłania impulsu do centralki centralnego zamka(masło maślane). Natomiast za zamknięcie szyb po przytrzymaniu kluczyka odpowiada moduł komfortu Ja zrozumiałem tą wypowiedź że widzisz dwa moduły. Nie musisz mieć tego modułu pod kierownicą aby zamknąć szyby,wystarczy moduł w drzwiach(jest on w każdych...
W B5 nie było podciśnieniowego, ewentualnie może być różnica czy tylne szyby „w prądzie” czy w „korbotroniku”. Gniją łączenia przewodów, w progu kierowcy. Wrzuć fotkę jak wyglądają te wiązki. Moduł suchy ?
Znalazłem informację, że kluczyk który mam powinien pasować do modułu komfortu 1J0 959 799 AH lub 1J0 959 799 AJ. Zastanawiam się czy moduł komfortu taki jaki ja mam można wymienić bez żadnych komplikacji na któryś z tych? Moduł ''AH'' powinien podejść, były wątki o takich wymianach. Posiada m.in. takie funkcje jak centralny zamek, wszystkie szyby...
Podajesz [domykający +12V] na brązowy przewód przełącznika szyb [pin.1] oraz diody aby odseparować wszystkie szyby L i P.
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
Sprawdź jak tam przewody się mają, może też być padający moduł komfortu ew. zawieszająca się szczotka.
Ogrzewaniem szyby steruje moduł komfortu (w prawej wnęce bagażnika), trzeba by go przepytać jakimś sprzętem diagnostycznym, np. VCDS
Bezpiecznik 12: radioodtwarzacz (261) - moduł sterowania klimatyzacją (419) - konsola sterowania klimatyzacją (319) - elementy sterujące pod kierownicą (1519) - moduł radiotelefonu (492) - pompa dwukierunkowa spryskiwacza szyby przedniej i tylnej (677) - zestaw bezpieczników zasilania głównego (777) - skrzynka bezpieczników i przekaźników w kabinie...
Witam, czy udało się rozwiązać problem z samo opuszczającymi się szybami w 206 cc, mam dokładnie to samo w swojej 206ce, wymieniałem już przełącznik szyb, sterownik dachu znajdujący się w bagażniku i nic nie pomaga!
Oczywiście że w tym - nie przypominam sobie takiego 202 który nie ma modułu komfortu. Moduł komfortu jest przy akumulatorze i prawdopodobnie nie ma zasilania. Bezpieczniki chyba też są w bagażniku. Sprawdź zasilanie na grubych przewodach.
Witam. Jak oszukać moduł szyb, że są one zamknięte. W jaki sposób elektronika w silniczku informuje moduł, że zabezpieczenie prądowe zadziałało. Mam auto w do którego podnośniki szyb są droższe od złota a tylko po opuszczeniu szyb można sterować otwieraniem dachu (Colt cabrio) Nie znam mitsubishi ale przypuszczam że mikrowyłącznik krańcowy i nadprądowy...
W Audi C4 są 2 czy 4 dodatkowe paski na tylnej szybie służace jako antena. Ale jest moduł do diversity do tego. W BMW jest antena też w tylnej i przedniej szybie - diversity jest w radiu. I na fabrycznym radiu teleskop bije na głowe - niestety po włożeniu byle czego (pioneer, sony, jvc) radio nie chodzi wcale.
Moduł moze być zamocowany gdzieś wewnatrz auta.Do wyzolenia go wystarczy sygnał z siłownków centralnego zamka. Oprócz +12v,masy potrzebny jest +po stacujce,sygnał wyzwalający i blokujacy (z siłownków zamka centralnego-znajdziesz w wiązce z drzwi). Musisz znaleźć przewód od silnika szyb elektrycznych- na którym jak zamykasz pojawia się +12v i do niego...
Nie ważne czym zamkniesz - nie ma to znaczenia - moduł widzi że bębenek jest przekręcony to otwiera CZ i po chwili opuszcza szyby.
szyby moduł fabia szyby moduł moduł szyby renault
samsung s24b300 float printf układ chłodzenia polonez termostat
Regulacja gaźnika w Oleo Mac 937: czarna świeca i czwórkowanie Zmywarka Bosch - Wszystkie diody świecą, brak startu